Beide gaan op lijkt me. Geen goede ontwikkeling.quote:Op maandag 15 december 2025 09:55 schreef Beathoven het volgende:
Vandaag in het nieuws. Stroomverbruik datacenters gestegen. Zo'45 datacenters gebruiken evenveel als bijna 1,9 miljoen huishoudens.
Is dat noodpakket "voor als de stroom uitvalt" nu meer van toepassing voor dreiging van buitenaf of binnenuit met zulke berichten.
Rechts heeft wel de meerderheid bij de deelnemers.quote:Op maandag 15 december 2025 09:43 schreef capricia het volgende:
Mensen die dit volgen vandaag?
Ben benieuwd wie steun gaat geven.
[ x ]
Het stroomnet stond al flink onder druk in delen van het land, met netbeheerders die wachtlijsten hebben en gebrek aan opslag van zonnestroomquote:Op maandag 15 december 2025 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beide gaan op lijkt me. Geen goede ontwikkeling.
quote:Op maandag 15 december 2025 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beide gaan op lijkt me. Geen goede ontwikkeling.
Ik ben het eens met de kritiek op dit soort datacenters, al is het ook weer zo dat we er allemaal veel gebruik van maken. Om dit te veranderen moeten we allemaal met YouTube e.d. stoppen en dat gaat niet snel gebeuren. Massaal stoppen is het enige wat werkt, zo niet, dan moet zo'n datacenter ergens staan en steeds groter worden.quote:Op maandag 15 december 2025 10:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het stroomnet stond al flink onder druk in delen van het land, met netbeheerders die wachtlijsten hebben en gebrek aan opslag van zonnestroom
En aangezien we de Amerikaanse "eerst doen, dan denken" methode hebben overgenomen met die heilige toenemende aantallen datacenters zie ik dat met het aanhoudende mismanagement van PVVD/BBB nu eerder als een stevige permanente bedreiging voor ons stroom- en waternet dan dat er een enorme bedreiging aan Russische kant zit (speldenprikjes niet uitgesloten) Noodpakketje, fluitje.. en we delen de verliezen weer.
Kans dat de PVV tegen is omdat het een afgezwakt voorstel is.quote:Op maandag 15 december 2025 10:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Rechts heeft wel de meerderheid bij de deelnemers.
Mn opmerking was ook meer over het zinnetje 'dreiging van binnenuit of buitenaf'.quote:Op maandag 15 december 2025 10:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het eens met de kritiek op dit soort datacenters, al is het ook weer zo dat we er allemaal veel gebruik van maken. Om dit te veranderen moeten we allemaal met YouTube e.d. stoppen en dat gaat niet snel gebeuren. Massaal stoppen is het enige wat werkt, zo niet, dan moet zo'n datacenter ergens staan en steeds groter worden.
Dat zou ik dan weer komisch vinden. Al denk ik dat het vooral van D66/CDA afhangt? Benieuwd of de onderhandelingen met VVD daar nog invloed op heeft.quote:Op maandag 15 december 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Kans dat de PVV tegen is omdat het een afgezwakt voorstel is.
Dat hulp aan illegalen niet vervolgd gaat worden.
Het is een aangepast Faber-voorstel.quote:Op maandag 15 december 2025 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer komisch vinden. Al denk ik dat het vooral van D66/CDA afhangt? Benieuwd of de onderhandelingen met VVD daar nog invloed op heeft.
d66 is tegen. Als de coalitiepartijen slim zijn zetten ze deze kansloze symboolwet als wisselgeld in bij onderhandelingen met PvdAGL.quote:Op maandag 15 december 2025 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer komisch vinden. Al denk ik dat het vooral van D66/CDA afhangt? Benieuwd of de onderhandelingen met VVD daar nog invloed op heeft.
Lijkt me ook wel logisch. Een nieuw kabinet moet op dit dossier toch weer bijna opnieuw beginnen. Dan is zo doorrommelen zonde van de tijd.quote:Op maandag 15 december 2025 11:55 schreef capricia het volgende:
Zo te horen is D66 tegen. Ze vragen de minister "Doe het niet".
Ben benieuwd.
D66 stelt vooral veel vragen over de kinderrechten. En wil dat eerst uitgezocht hebben.quote:Op maandag 15 december 2025 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Als ik het goed begrijp, is de aanvulling dat mensen, zoals artsen en kerken, die te goeder trouw illegaal in Nederland verblijvende mensen helpen, wel meehelpen aan een misdrijf, maar er niet strafbaar voor kunnen worden gesteld.
Ik kan me de tegenwerpingen wel voorstellen, eigenlijk. Dat is toch niet voldoende?
Het probleem is vooral dat die datacenters Nederland nauwelijks wat opleveren. Er werkt bijna niemand, een gemiddeld datacenter genereert een handjevol banen voor wat beveiligers en onderhoudsmonteurs, maar dat was het dan ook wel. Terwijl het dus wel enorme hoeveelheden stroom gebruikt en we hebben nota bene al moeite om iedereen aan te sluiten. Nederland is gewoon helemaal geen geschikte plek voor dit soort dingen.quote:Op maandag 15 december 2025 10:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Het stroomverbruik neemt overal toe en dit betreft aanvragen van 5 jaar geleden, beetje een stemmingmakerij artikel.
De bouw van een nieuw mega groot KNVB complex in Zeist midden in de bossen, gaat absoluut geen last van de stikstof crisis krijgen,quote:Op maandag 15 december 2025 15:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat men een verdienmodel beschermt betekent nog niet dat er een probleem is wanneer dat niet, of in mindere mate, zou gebeuren. Je ziet vaak zelfs het tegenovergestelde: dat een verdienmodel beschermen juist problemen oplevert. Een voorbeeld in Nederland zijn de problemen veroorzaakt door excessieve depositie van stikstofverbindingen.
Nieuw bestemmingsplan , want al die trainingsbobos krijgen daar een zeer fraaie koopwoning bijquote:Met de gemeente Zeist en de provincie Utrecht is afgesproken een zorgvuldig vervolgtraject te doorlopen.
Daarbij weegt de voetbalbond zaken als natuur, omgeving en de eigen behoeften stap voor stap mee.
Als het traject succesvol wordt afgerond, kan dit volgens de grootste sportbond van Nederland de basis vormen voor een nieuw bestemmingsplan in Zeist.
Bedoel je niet KNVB?quote:Op maandag 15 december 2025 13:07 schreef michaelmoore het volgende:
De bouw van een nieuw mega groot ANWB complex in Zeist midden in de bossen gaat absoluut geen last van de stikstof crisis krijgen,
Het is zelfs niet eens onderwerp in de besprekingen, ook een natuur vergunning is in dit geval niet nodig
Dat men met grote auto's en moderne bussen af en aan gaat rijden ook niet
De wolf Bram zal verbaasd zijn als ie al dat verkeer gaat zien
[..]
Denk niet dat wolf Bram dat gaat zien maar goedquote:Op maandag 15 december 2025 13:07 schreef michaelmoore het volgende:
De wolf Bram zal verbaasd zijn als ie al dat verkeer gaat zien
Dát en de enorme onverschilligheid in het gegeven dat het ook wel erg past bij achteroverleunende en maatschappij-ontregelende PVVD-achtige regeringen.quote:Op maandag 15 december 2025 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat die datacenters Nederland nauwelijks wat opleveren. Er werkt bijna niemand, een gemiddeld datacenter genereert een handjevol banen voor wat beveiligers en onderhoudsmonteurs, maar dat was het dan ook wel. Terwijl het dus wel enorme hoeveelheden stroom gebruikt en we hebben nota bene al moeite om iedereen aan te sluiten. Nederland is gewoon helemaal geen geschikte plek voor dit soort dingen.
Mijn onderbuik is het weliswaar met je eens, de andere kant van het verhaal is volgens het rapport Wennink we juist meer datacentra nodig hebben.quote:Op maandag 15 december 2025 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat die datacenters Nederland nauwelijks wat opleveren. Er werkt bijna niemand, een gemiddeld datacenter genereert een handjevol banen voor wat beveiligers en onderhoudsmonteurs, maar dat was het dan ook wel. Terwijl het dus wel enorme hoeveelheden stroom gebruikt en we hebben nota bene al moeite om iedereen aan te sluiten. Nederland is gewoon helemaal geen geschikte plek voor dit soort dingen.
maar eerst dan meer electra voor de burgerquote:Op maandag 15 december 2025 15:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn onderbuik is het weliswaar met je eens, de andere kant van het verhaal is volgens het rapport Wennink we juist meer datacentra nodig hebben.
Als de KNVB een beetje slim is verhuizen ze die toko gewoon naar Almere.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |