abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219499459
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De essentie van de islam is gericht op veroveren, verspreiden, volgen en onderwerpen.
Daar is niet zo veel aan verzonnen.
Dat zeg ik ook niet. Het betekent alleen niet meteen dat je scenarios hoeft te gaan verzinnen. Religie is kut, ook zonder verzonnen verhalen van "ik ken iemand die".
Conscience do cost.
  maandag 15 december 2025 @ 11:01:47 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219499465
quote:
4s.gif Op maandag 15 december 2025 11:00 schreef Cruzinats het volgende:
humor
Niks van gemerkt.
Huilen dan.
pi_219499487
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:23 schreef deedeetee het volgende:
Dat eeuwige maar er is maar een heel kleine percentage van de moslims slecht. Dat is helemaal niet waar. Moslims onderdrukken vrouwen. Dat is eerder regel dan uitzondering. Als een meisje voor een niet moslim man kiest mag ze heel erg vaak niet meer thuis bij haar ouders komen. Ik ken iemand die haar moeder al 10 jaar niet heeft gezien. En ze mag nog van geluk spreken dat haar geen geweld is
aangedaan.
De islam heeft niks met vrede maar staat voor onderdrukking en schuwt geweld daarbij niet.
Helaas kunnen heel veel mensen die totaal anders in elkaar zitten en ander/normaal kunnen denken domweg niet begrijpen.
Er is heel veel mis met de gelijkheid van mannen en vrouwen in de islam, maar dat maakt niet dat elke moslim een jihadistische terrorist is.
pi_219499569
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Zeker is dat belangrijk, want de moslims gunnen de meisjes geen prettig seksleven.
Vanwege besnijdenis? Sure.
pi_219499575
quote:

[..]
De essentie van de islam is gericht op veroveren, verspreiden, volgen en onderwerpen.
Ah, precies zoals de RKK dus.
pi_219499603
quote:

[..]
Waarop gebaseerd? Moslim extremisten die de term jihad hebben omgevormd?

Maargoed, jij als Islam deskundige zal mij vast wel kunnen uitleggen wat de definitie van jihad is en waar de term van af stamt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219499610
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, precies zoals de RKK dus.
Verlichting gemist?
Selectiefje?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219499616
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waarop gebaseerd? Moslim extremisten die de term jihad hebben omgevormd?

Maargoed, jij als Islam deskundige zal mij vast wel kunnen uitleggen wat de definitie van jihad is en waar de term van af stamt.

Fok'ik vind van niet, dus is het niet zo'-it
1947-2016
pi_219499635
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:05 schreef recursief het volgende:

maar dat maakt niet dat elke moslim een jihadistische terrorist is.
Natuurlijk niet, maar andersom wel...
pi_219499636
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Fok'ik vind van niet, dus is het niet zo'-it
Uh, oke

Ik stel vooral gewoon een vraag, je schijnt een kenner te zijn gezien je stellige claim
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219499653
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Uh, oke

Ik stel vooral gewoon een vraag, je schijnt een kenner te zijn gezien je stellige claim
Het is niet gewoon een vraag die je stelt en dat weet je zelf volgens mij heel goed.
:W
1947-2016
pi_219499668
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is niet gewoon een vraag die je stelt en dat weet je zelf volgens mij heel goed.
:W
Jawel hoor, jij wilt hem vooral niet beantwoorden

Maar prima hoor. Fijn dat je jezelf zoveel expertise toe eigent dat je die kennis voor jezelf wilt houden _O_
pi_219499674
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jawel hoor,
(...)
_O-

Leugenaar.
1947-2016
pi_219499725
twitter

Deze minister van de Emiraten waarschuwde hier 8 jaar geleden al voor en benoemde toen ook al de naďviteit van linkse-liberalen die denken dat ze iets van de islam begrijpen.
  maandag 15 december 2025 @ 11:52:14 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219500023
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 11:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Deze minister van de Emiraten waarschuwde hier 8 jaar geleden al voor en benoemde toen ook al de naďviteit van linkse-liberalen die denken dat ze iets van de islam begrijpen.
Voor de mensen die weigeren om dit filmpje te bekijken dit was de text van deze minister van de Emiraten.

"There will come a day that we will see far more radical extremists and terrorists coming out of europe, because of lack of decision making, trying to be politically correct, or assuming that they know the Middle East, and they know Islam and they know the others far better than we do. And I'm sorry, but that's pure ignorance."

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 15-12-2025 11:58:59 ]
  maandag 15 december 2025 @ 11:56:05 #66
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219500078
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:16 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ken zelf een Marokkaanse vrouw. Ze zegt dat geen enkele moslim te vertrouwen is. Ze wil er ook niks meer mee te maken hebben.

Als ik haar in de bus zie, heeft ze vaak ook ruzie met andere islamitische vrouwen. DIe zullen wel aan het proberen zijn haar aan één of andere man te koppelen, terwijl ze nee blijft zeggen.
Moslims zijn wel degelijk te vertrouwen, maar enkel als je zelf ook een moslim bent.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 15 december 2025 @ 11:58:12 #67
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219500100
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Moslims zijn wel degelijk te vertrouwen, maar enkel als je zelf ook een moslim bent.
Vraag dat maar eens aan "afvallige" moslims of moderne, progressieve moslims!
"Hoka Hey!"
pi_219500108
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
Voor de mensen die weigeren om dit filmpje te bekijken dit was de text van de minister van de Emiraten.

"There will come a day that we will see far more radical extremists and terrorists coming out of europe because of lack of decision making, trying to be politically correct or assuming that they know the Middle East, and they know Islam and they know the others far better than we do. And I'm sorry but that's pure ignorance."
Ja, beetje hetzelfde als wat de Ayaan Hirsi Alis van de wereld zeggen dus. De enige reden waarom sommige mensen nu doen alsof dit een vaststaand feit is omdat het overeenkomt met hun eigen denkbeelden.
  maandag 15 december 2025 @ 12:01:08 #69
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219500118
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:05 schreef recursief het volgende:

[..]
Er is heel veel mis met de gelijkheid van mannen en vrouwen in de islam, maar dat maakt niet dat elke moslim een jihadistische terrorist is.
Maar het maakt hem wel tot mens die volgens onze maatstaven van recht en fatsoen niet deugd.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 15 december 2025 @ 12:01:21 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219500121
Geen enkele moslim is te vertrouwen!!!1

Aldus de lui die alleen een moslim spreken als ze een kapsalon bestellen.
Huilen dan.
pi_219500132
'deel mijn mening anders negeer ik je'

Aldus de users die vinden dat mensen fatsoenlijk moeten discussiëren _O- _O- _O-
  maandag 15 december 2025 @ 12:03:54 #72
56749 BlaZ
pi_219500136
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:58 schreef matspontius het volgende:

[..]
Vraag dat maar eens aan "afvallige" moslims of moderne, progressieve moslims!
Apostaten zijn geen moslims en progressieve moslims bestaan niet; dat zijn ook gewoon afvalligen. De Islam biedt een soort onveranderlijk kader voor het leven en is statisch en duidelijk de gecodificeerd in de koran.

Een progessieve vorm van de "islam", voor zover dat nog islam genoemd mag worden, kan enkel ontstaan als de koran verworpen wordt.
  maandag 15 december 2025 @ 12:04:04 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219500138
Trap er niet in. Don't take the bait.

Protect your energy.
pi_219500145
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat het niet in jouw beeld past?
Een gedeelde ethiek die voortkomt uit een enkel boek kan je niet vergelijken met een land met allerlei verschillende filosofieën en zienswijzen.

Dus nee, je vergelijking is gewoon fanta.
Conscience do cost.
  maandag 15 december 2025 @ 12:05:19 #75
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219500148
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:04 schreef Tengano het volgende:
Trap er niet in. Don't take the bait.
Ik ben niet van gisteren hoor, je herkent ze al van verre. Het lijstje groeit gestaag!
"Hoka Hey!"
pi_219500175
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2025 23:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wanneer je het woordje moslims door het woordje joden vervangt, is het dan nog steeds een goed idee?
Nee, want uit de Joodse contreien komt er niet voor hetzelfde gevaar. Sterker nog, Joden gedragen zich bijna altijd keurig en weten zich disproportioneel op positieve manieren te onderscheiden. Het contrast met moslims kan eigenlijk niet groter zijn.
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2025 23:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als wel oké is om moslims te weigeren maar het niet oké is om joden te weigeren, dan klopt er iets fundamenteels niet.

Zullen we dan ook maar meteen afscheid nemen van de rechtsstatelijke principes die onze democratie mede definiëren?
En ook hier: nee. Er zijn namelijk goede redenen waarom de ene groep geweigerd wordt en de andere groep niet.

Maak je er bijvoorbeeld ook een probleem van als er bij voetbalwedstrijden in het ene geval uitsupporters worden geweigerd en in het andere geval niet? Vaak zijn er hele gegronde redenen om dit te doen en hebben supporters van de ene club zich herhaaldelijk misdragen of geclasht met fans van de thuisclub, waarbij dat bij de andere club geen probleem is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219500193
Het blijft ook bijzonder om te zien dat bepaalde mensen ondanks dat een religieuze groep (moslims) overal voor problemen, frictie, polarisatie en onveiligheid weten te zorgen, er gebrand op zijn om deze groep te passioneel te blijven verdedigen.

Het is lastig in te schatten of dit nu domheid, naďviteit of gewoon kwaadwillendheid is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219500229
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2025 11:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vooralsnog ben jij hier diegene die iets claimt. En in plaats van die claim van gewicht te voorzien zodat we het erover kunnen hebben kies je ervoor om met dom met plaatjes en smileys te smijten.

Tja.
In sommige duidelijke cynische valkuilen hoef je niet te trappen.
1947-2016
pi_219500235
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]en is statisch en duidelijk de gecodificeerd in de koran.
Behalve dat interpretaties op dat kader niet in de Koran staan maar in de weet ik veel hoeveel Hadiths die er bestaan. Waarbij Koranisten dit verwerpen omdat het de Koran tegen zou spreken, en dus al wel aangeeft hoeveel discussie er al is binnen de Islam zelf.

Lijkt me als willekeurige Moslim al een flinke taak daar genuanceerd naar te kijken, laat staan als niet-Moslim die hun mening vooral moet baseren op de aanslagen die ze zien
pi_219500238
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Maar het maakt hem wel tot mens die volgens onze maatstaven van recht en fatsoen niet deugd.
Open er een topic over. Het stuk van Le Figaro gaat specifiek over jihadistisch terrorisme en de (gewapende) strijd van jihadistische terroristen tegen het westen en christenen.
pi_219500258
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft ook bijzonder om te zien dat bepaalde mensen ondanks dat een religieuze groep (moslims) overal voor problemen, frictie, polarisatie en onveiligheid weten te zorgen, er gebrand op zijn om deze groep te passioneel te blijven verdedigen.

Het is lastig in te schatten of dit nu domheid, naďviteit of gewoon kwaadwillendheid is.
Als het gaat over jihadistische extremisten dan kunnen we het daar prima over hebben. Wat ik alleen lastig vind is dat dat, zoals NieuwRechts hier ook doet en jij ook, wordt platgeslagen tot "moslims". Niet elke moslim is een jihadistische extremist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2025 12:19:03 ]
pi_219500283
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Als het gaat over jihadistische extremisten dan kunnen we het daar prima over hebben. Wat ik alleen lastig vind is dat dat, zoals NieuwRechts hier ook doet en jij ook, wordt platgeslagen tot "moslims". Niet elke moslim is een jihadistische extremist.
"It's not all of them but it's always them". Hoe ga je daar mee om is de vraag. Ik denk het onderscheid maken tussen moslims en islamisten.
pi_219500289
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:15 schreef recursief het volgende:

[..]
Open er een topic over. Het stuk van Le Figaro gaat specifiek over jihadistisch terrorisme en de (gewapende) strijd van jihadistische terroristen tegen het westen en christenen.
Dat zal best, maar het grote probleem is dat we niet van te voren kunnen zien wie er een jihadist, uitgroeit tot een jihadist of jihadistisch gedachtegoed omarmd. Het enige wat er kan worden gedaan is landen waarbij het aantoonbaar is geweest dat mensen in zulke contreien actief raken, de migratie stoppen.

Net zoals dat het ook niet op iemands hoofd staat geschreven of deze persoon een voetbalhooligan is of niet. Daarom wordt er uit veiligheidsredenen besloten bij sommige wedstrijden minder of zelfs geen fans van een bepaalde club toe te laten omdat het in het verleden daar te vaak mee fout is gegaan.

En dit is uitstekend beleid, zo ga je om met dit soort gevaren. Gedraagt een groep zich disproportioneel negatief, dat moeten er maatregelen worden getroffen tegen die groep, ook al zijn individuen die zich misschien wel goed gedragen.
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:16 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat heb ik nou echt nooit gesnapt.
Dat met name linkse progressieve mensen die al zo'n hekel hebben aan conservatieve christenen maar toch zo aan moslims hangen, dat ze hun eigen LHBTQ populatie en vrouwen populatie onder de bus gooien om maar meer conservatieve moslims binnen te halen.
Moslims zijn quasi heilig in die kringen omdat men de Islam ziet als een niet-Westerse religie van mensen van kleur. Daarom dient te Islam en zeker individuele moslims met hand en tand te worden verdedigd zo vindt men.

Vaak komen daarbij nog aspecten kijken dat binnen die contreien het radicalisme van moslims (deels) wordt opgehangen aan het Westen dat een destabiliserende factor geweest zou zijn in Islamitische landen.
  maandag 15 december 2025 @ 12:22:11 #84
56749 BlaZ
pi_219500295
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Behalve dat interpretaties op dat kader niet in de Koran staan maar in de weet ik veel hoeveel Hadiths die er bestaan. Waarbij Koranisten dit verwerpen omdat het de Koran tegen zou spreken, en dus al wel aangeeft hoeveel discussie er al is binnen de Islam zelf.

Lijkt me als willekeurige Moslim al een flinke taak daar genuanceerd naar te kijken, laat staan als niet-Moslim die hun mening vooral moet baseren op de aanslagen die ze zien
De koran is vrij expliciet aangaande de meeste onderwerpen, het is niet een verzameling vaagheden zoals de bijbel met eindeloze mogelijkheden tot interpretatie.
Islam betekent ook letterlijk submissie.
pi_219500299
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:20 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
"It's not all of them but it's always them". Hoe ga je daar mee om is de vraag. Ik denk het onderscheid maken tussen moslims en islamisten.
Dat onderscheid is amper te maken op voorhand dus moet je simpelweg de hele groep aanpakken om risico's te vermijden. Dit stimuleert (hopelijk) ook het zelfreinigend vermogen van een groep.
pi_219500325
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De koran is vrij expliciet aangaande de meeste onderwerpen, het is niet een verzameling vaagheden zoals de bijbel met eindeloze mogelijkheden tot interpretatie.
De Islam is dan ook onvergelijkbaar met het Christendom en het Jodendom. Mozes en Jezus gingen niet al slachtend op veroveringstochten om mensen te onderwerpen aan hun leer. Mohammed, die voor een aanzienlijk deel van zijn leven een brute legerleider was, deed dit wel.
  maandag 15 december 2025 @ 12:27:25 #87
56749 BlaZ
pi_219500341
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2025 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Islam is dan ook onvergelijkbaar met het Christendom en het Jodendom. Mozes en Jezus gingen niet al slachtend op veroveringstochten om mensen te onderwerpen aan hun leer. Mohammed, die voor een aanzienlijk deel van zijn leven een brute legerleider was, deed dit wel.
Precies, we zouden ons moeilijk een christendom voor kunnen stellen met Napoleon als profeet.
pi_219500342
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De talloze verschillende aftakkingen binnen de Islam duiden volgens jou niet op eindeloze mogelijkheden tot interpretatie?
pi_219500362
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2025 23:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als wel oké is om moslims te weigeren maar het niet oké is om joden te weigeren, dan klopt er iets fundamenteels niet.

Zullen we dan ook maar meteen afscheid nemen van de rechtsstatelijke principes die onze democratie mede definiëren?
Russen weigeren we toch ook? Waarom zouden we dan ook niet mensen uit Noord Afrikaanse en Arabische landen kunnen weigeren? Het is allemaal niet zo moeilijk.
  maandag 15 december 2025 @ 12:31:16 #90
56749 BlaZ
pi_219500384
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
De talloze verschillende aftakkingen binnen de Islam duiden volgens jou niet op eindeloze mogelijkheden tot interpretatie?
De verschillen zijn minimaal vergeleken met de aftakkingen binnen het christendom. Bijvoorbeeld het verschil tussen Sunni en Shia is met name een successieprobleem. Sufisme heeft mystieke opvattingen, maar verschilt niet in essentie van de overige aftakkingen in tegenstelling tot bijvoorbeeld katholieken en protestanten of de vroegere denominaties binnen het christendom.
pi_219500410
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Niet iedere Duitser was een nazi, maar moet je eens kijken wat voor een ellende die hebben aangericht. Het doet er ook niet toe over wat voor percentage we het hebben, zolang de zwijgende meerderheid zijn stem niet laat horen zijn die volledig irrelevant.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219500427
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De verschillen zijn minimaal vergeleken met de aftakkingen binnen het christendom. Bijvoorbeeld het verschil tussen Sunni en Shia is met name een successieprobleem. Sufisme heeft mystieke opvattingen, maar verschilt niet in essentie van de overige aftakkingen in tegenstelling tot bijvoorbeeld katholieken en protestanten of de vroegere denominaties binnen het christendom.
Hoe kunnen die verschillen minimaal zijn als er vaak al gezegd wordt dat mensen die een andere vorm van Islam praktiseren geen 'echte' moslims zijn?

Sowieso als de ene tak geen eens ruimte laat voor discussie en de andere tak mag varkensvlees gegeten worden en alcohol gedronken worden kan je niet spreken over kleinere verschillen dan binnen het christendom
pi_219500450
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2025 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En deed het ook nog eens met kindjes.
1947-2016
  maandag 15 december 2025 @ 12:52:11 #94
56749 BlaZ
pi_219500563
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoe kunnen die verschillen minimaal zijn als er vaak al gezegd wordt dat mensen die een andere vorm van Islam praktiseren geen 'echte' moslims zijn?

Sowieso als de ene tak geen eens ruimte laat voor discussie en de andere tak mag varkensvlees gegeten worden en alcohol gedronken worden kan je niet spreken over kleinere verschillen dan binnen het christendom
Dat zijn amper doctrinematische kwesties te noemen, dat zijn details en onvergelijkbaar met discussies in het christendom over de aard van Jesus en God of triadologische kwesties. Je opmerking over varkensvlees of alcohol laat enkel zien dat je geen kaas gegeten hebt van diepgaande doctrinematige discussies binnen het christelijke geloof.
pi_219500626
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:28 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, maar andersom wel...
Ah precies, terroristen in naam van de christelijke of joodse god zijn er natuurlijk nooit gewees.
pi_219500663
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Vanwege besnijdenis? Sure.
Natuurlijk, want wat is er nu mooier dan een traditie die ervoor zorgt dat vrouwen hun intimiteit vooral als pijn ervaren. Een waar cadeau voor de liefde.
pi_219500695
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat onderscheid is amper te maken op voorhand dus moet je simpelweg de hele groep aanpakken om risico's te vermijden. Dit stimuleert (hopelijk) ook het zelfreinigend vermogen van een groep.
Wat doen we met moslims die met gevaar voor eigen leven terroristen ontwapenen?
pi_219500709
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah precies, terroristen in naam van de christelijke of joodse god zijn er natuurlijk nooit gewees.
Vroeger vást en zéker wel...

Maar noem van de afgelopen 25 jaar eens een aanslag op uit naam van de bijbel of thora?
  maandag 15 december 2025 @ 13:11:43 #99
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219500731
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Was eigenlijk wel benieuwd of er joodse terroristen zijn geweest.
Dus vroeg het even aan ChatGPT.

Voor 1948 waren er 2 groeperingen die bomaanslagen pleegden.
Irgun (Etzel)
Pleegde bomaanslagen, o.a. het King David Hotel (1946).
Lehi (Stern Gang)
Nog radicaler; pleegde aanslagen en moorden, o.a. op de VN-bemiddelaar Folke Bernadotte (1948).

Sinds 1948:

Baruch Goldstein
Pleegde in 1994 een massamoord op Palestijnse moskeebezoekers in Hebron.
Zijn daad wordt internationaal als terrorisme bestempeld.

Joodse extremistische kolonistengroepen
Kleine groeperingen hebben aanslagen gepleegd tegen Palestijnen en soms tegen Israëlische doelen.

Dit is geen mening verder, alleen omdat je me nieuwsgierig maakte.
pi_219500744

Lang niet compleet deze lijst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')