abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219501234
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja, vandaar dat ook genoeg Nederlanders besneden zijn.
Walgelijk volk he die Nederlanders.
[..]
Aanslagen op abortusklinieken in de VS.
Wieambilla Australie.
Dylann Roof.

En vast nog wel meer. Zeker met het huidige racistische regime in de VS.
Dat mannen zich laten besnijden is uit hygienische motieven, vrouwenbesnijdenis is verminking van het lichaam en daarom ook verboden.

Herken het verschil.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 15 december 2025 @ 14:02:04 #127
319979 Fok-it
All is well
pi_219501239
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat mannen zich laten besnijden is uit hygienische motieven, vrouwenbesnijdenis is verminking van het lichaam en daarom ook verboden.

Herken het verschil.
Niet helemaal waar natuurlijk. Joodse jongetjes moeten ook besneden worden uit religieus oogpunt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219501264
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Niet helemaal waar natuurlijk. Joodse jongetjes moeten ook besneden worden uit religieus oogpunt
Dat is waar, maar ik had het ook puur over ons Nederlanders.
  maandag 15 december 2025 @ 14:05:53 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219501280
Vrouwenbesnijdenis is overigens in de islam een weinig voorkomend gebruik; vindt voornamelijk plaats bij bepaalde Afrikaanse stromingen... Gemeengoed is het niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219501285
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het feit is dat etniciteit niets te maken heeft met religie.

Voorbeeld: we gaan naar een toekomst, vrij snel, waarin de meeste Rooms-Katholieken Zwart, Aziatisch of Hispanic zijn.

Is kritiek op de RKK dan ook buitenlanderhaat, of is het kritiek op een religie?
Dat zegt toch ook niemand?
Maar de haat tegen buitenlanders gaat wel wat verder dan puur moslims hier.

Ligt eraan waarom iemand kritiek op de RKK zou hebben, genoeg redenen voor daar niet van.
  maandag 15 december 2025 @ 14:07:17 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219501290
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zegt toch ook niemand?
Maar de haat tegen buitenlanders gaat wel wat verder dan puur moslims hier.

Ligt eraan waarom iemand kritiek op de RKK zou hebben, genoeg redenen voor daar niet van.
Wie heeft het hier over buitenlanders dan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 december 2025 @ 14:09:09 #132
319979 Fok-it
All is well
pi_219501306
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:05 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat is waar, maar ik had het ook puur over ons Nederlanders.
Nederland is volgens een hoop politici tegenwoordig toch een Joods Christelijk land? Dan horen Nederlanders daar natuurlijk ook bij.

Verder eens met je wat betreft vrouwenbesnijdenis. Maar ik gok dat het overgrote merendeel van de wereldbevolking die opvatting wel deelt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219501320
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:44 schreef TheJanitor het volgende:
Maar niet alle moslims dus is het helemaal goed en kunnen de oogkleppen op blijven, en weer door
  maandag 15 december 2025 @ 14:12:19 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219501331
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nederland is volgens een hoop politici tegenwoordig toch een Joods Christelijk land? Dan horen Nederlanders daar natuurlijk ook bij.

Verder eens met je wat betreft vrouwenbesnijdenis. Maar ik gok dat het overgrote merendeel van de wereldbevolking die opvatting wel deelt
Dat Joodse zit enkel in het feit dat het Oude Testament onderdeel is van de christelijke Bijbel, en nu juist het Christendom, zeker de traditionele stromingen, vanaf het begin dus stelden dat de oude Joodse wetten niet meer gelden; vandaar dat varkensvlees en garnalen gegeten worden, besnijdenis niet voorkomt en de Zondag de rustdag is.

Monotheïstisch concept, Messias-gedachte, verhalen en overleveringen. Met kopiëren van OT-wetten heeft het weinig van doen, de term 'Joods-Christelijk'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 december 2025 @ 14:16:16 #135
319979 Fok-it
All is well
pi_219501366
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat Joodse zit enkel in het feit dat het Oude Testament onderdeel is van de christelijke Bijbel, en nu juist het Christendom, zeker de traditionele stromingen, vanaf het begin dus stelden dat de oude Joodse wetten niet meer gelden; vandaar dat varkensvlees en garnalen gegeten worden, besnijdenis niet voorkomt en de Zondag de rustdag is.
Het is verder wel dikke onzin dat dat joods er tegenwoordig voor wordt geplakt. Eigenlijk kwalijk dat deze groep dan gewoon misbruikt wordt voor politieke doeleinden. Daar zitten joodse mensen vaak zelf ook helemaal niet op te wachten gok ik
pi_219501373
Ik zou 'verlicht-christelijke cultuur' een betere omschrijving vinden inderdaad.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 15 december 2025 @ 14:18:19 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219501379
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is verder wel dikke onzin dat dat joods er tegenwoordig voor wordt geplakt. Eigenlijk kwalijk dat deze groep dan gewoon misbruikt wordt voor politieke doeleinden. Daar zitten joodse mensen vaak zelf ook helemaal niet op te wachten gok ik
Het is dan ook een culturele term, geen religieuze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 december 2025 @ 14:20:08 #138
319979 Fok-it
All is well
pi_219501387
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is dan ook een culturele term, geen religieuze.
Dat is waar. Maar ook daar kan je amper van spreken lijkt me toch?
pi_219501591
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het is voor zover ik weet een typisch oost Afrikaans dingetje (Somalie, Eritrea) alhoewel ik ergens gelezen heb dat het in Afghanistan ook gebeurt.
pi_219501637
Vrijheid van religie is een poging om katholieken en protestanten vreedzaam met elkaar te laten samenleven. Het is dus niet bedoeld voor moslims. Als een huwelijk niet werkt kan je beter op een ordelijke manier uit elkaar gaan ipv met alle ellende geforceerd bij elkaar proberen te blijven. Tijd dus om van elkaar afscheid te nemen.
pi_219501674
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:49 schreef Alpha0 het volgende:
Vrijheid van religie is een poging om katholieken en protestanten vreedzaam met elkaar te laten samenleven. Het is dus niet bedoeld voor moslims. Als een huwelijk niet werkt kan je beter op een ordelijke manier uit elkaar gaan ipv met alle ellende geforceerd bij elkaar proberen te blijven. Tijd dus om van elkaar afscheid te nemen.
Ik zit al decennia te wachten op een interventiemacht die de strijdende partijen weg willen houden bij de lichamelijk gehandicapten oftewel de zwakkeren van de samenleving.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 15 december 2025 @ 15:11:48 #142
485843 crew  Jippie
pi_219501890
Veegslotje steaks weer verder.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 15 december 2025 @ 21:32:00 #143
485843 crew  Jippie
pi_219505681
Geveegd, het toverwoord blijft nuancering

En weer verder ^O^
  maandag 15 december 2025 @ 21:41:40 #144
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219505827
Mijn eerste nuance, - er zijn ook lieve moslims O+
pi_219505834
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zit al decennia te wachten op een interventiemacht die de strijdende partijen weg willen houden bij de lichamelijk gehandicapten oftewel de zwakkeren van de samenleving.
Dit dus.
  dinsdag 16 december 2025 @ 03:47:12 #146
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219507207
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is waar. Maar ook daar kan je amper van spreken lijkt me toch?
De Joodse invloed is in grote delen van Europa inderdaad te verwaarlozen. Een Romeins/Grieks-Christelijke cultuur is waarschijnlijk treffender.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219507252
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 14:11 schreef RotatoR het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat is ook zo opvallend dat talloze (echt oneindige) voorbeelden van negatieve gevallen niets over een groep zouden zeggen, maar een positief voorbeeld dan meteen weer wel. Het betreft weer een bijzonder staaltje van gesegmenteerde logica.

En dezelfde mensen die keer op keer (zelfs na een aanslag) op indirecte wijze in de bres springen voor moslims, zelf meer dan eens de meest bizarre generalisaties er op nahouden over andere groepen (Christenen, Israëliërs, blanken, rechtse mensen etc.)
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 16 december 2025 @ 05:47:23 #148
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219507254
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2025 05:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is ook zo opvallend dat talloze (echt oneindige) voorbeelden van negatieve gevallen niets over een groep zouden zeggen, maar een positief voorbeeld dan meteen weer wel. Het betreft weer een bijzonder staaltje van gesegmenteerde logica.

En dezelfde mensen die keer op keer (zelfs na een aanslag) op indirecte wijze in de bres springen voor moslims, zelf meer dan eens de meest bizarre generalisaties er op nahouden over andere groepen (Christenen, Israëliërs, blanken, rechtse mensen etc.)
Jep.
pi_219507256
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:23 schreef recursief het volgende:
Er zijn natuurlijk militante Christenen uit de pro-life beweging die niet terugdeinzen voor anti-abortus gerelateerd geweld. Denk aan Eric Robert Rudolph, Scott Roeder, Shelley Shannon of Peter Knight (er zijn er nog een aantal). Of sommige protestantse bewegingen in Noord-Ierland die een gewapende strijd tegen katholieken voerden (Orange Volunteers). Denk ook aan de Wieambilla shootings in 2022.

Er is in de VS ook sprake van Christelijk gemotiveerd geweld/terrorisme tegen LGBTIQ+ mensen. Zie bijvoorbeeld de Phineas Priesthood, die overigens gelieerd schijnen te zijn aan de Aryan Nations (nazigroepering) en niet alleen uit zijn op LGBTIQ, maar ook Joden willen vermoorden.

Er is echt wel een hoop terrorisme uit naam van het Christendom. Niet zoveel als Jihadistisch terrorisme, maar je kan het ook niet zomaar uitvlakken. Het is geen wedstrijd, maar stellen dat terrorisme uit naam van het Christendom niet bestaat is onzin.
Wat goed /s Als mensen zeggen dat je van roken dood kunt gaan, ga je dan roepen dat je van te veel water drinken ook dood kunt gaan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219507257
Sinds de iPhone update is het lastig om te posten…
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')