abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2025 @ 11:59:06 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_219516375
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2025 16:04 schreef Isdatzo het volgende:
Doe niet zo genuanceerd joh. Als je problemen hebt met hoe schurkenstaat Israël huishoudt dan ben je een "propallie" en als je het niet zo ziet zitten om onze democratische rechtsstaat af te breken om islam buiten de deur te houden dan ben je een tot moslims aangetrokken omvolker.
Ik ga er ook niet vanuit dat een hoop krijsers hier inhoudelijk op in zullen gaan, maar het is af en toe niet verkeerd je gedachten wat uitgebreider te formuleren.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219516738
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zeg nergens dat Israel volledig verantwoordelijk is voor de ellende en ik kies nog minder de kant van Islamitische terreur en antisemtisme.

Citeer de reacties waarin ik dat doe of trek je keutel in.
Lees mijn post goed:
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël is geen schurkenstaat en is zelfs uitstekend bezig met het verdedigen van hun land tegen Islamitische terroristen. We weten echter inmiddels dat jij vindt dat die geen volledige verantwoordelijkheid dragen voor hun terreur omdat het Westen hun landen zogenaamd zou hebben 'gedestabiliseerd', dus dat zal vast en zeker meespelen waarom je het probleem bij Israël legt.

En inderdaad als je je tegen Israël keert en de kant kiest van Islamitisch terreur, moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten, dan kies je in deze de kant van de Palestijnen.
En dat klopt ook, want jij legt het probleem in dit conflict bij Israël, dat je dan ook een paar keer Hamas hebt afgekeurd doet daar weinig aan af. Als we naar het bredere conflict kijken is voor jou hier Israël het grote probleem in deze regio, waarmee je wellicht in de meest positieve gevallen nog wel eens aan bothsidesism wil doen en dat begon al in oktober 2023. Daarmee positioneer je jezelf al meteen aan de verkeerde kant van de geschiedenis.

Er is hier namelijk geen schuld voor Israël of een probleem van 'twee partijen' er is hier maar één schuldige: de Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 'de Palestijnen' zijn gaan noemen.

Zij hebben achtereenvolgens:

• In de 19e & 20e eeuw besloten Joodse gemeenschappen te gaan aanvallen;
• Een verdelingsplan voor dit gebied (waar zij überhaupt al geen recht op hebben) afgewezen;
• Een burgeroorlog gestart;
• Omringende landen gedestabiliseerd met geradicaliseerde vluchtelingen;
• Honderden terreuraanslagen gepleegd en (kleinere) oorlogen gestart.

Dit met maar één doel: het vernietigen van Israël op basis van de leugen dat dit hun land zou zijn. Niets is minder waar, deze Arabieren hebben al zat andere landen en in de 20e eeuw is er zelfs een volledig Arabisch land voor hun opgericht: Jordanië.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 17 december 2025 @ 13:08:54 #178
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219516862
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En inderdaad als je je tegen Israël keert en de kant kiest van Islamitisch terreur, moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten, dan kies je in deze de kant van de Palestijnen.
Ik heb zelden zoveel bullshit gelezen als dit. Gefeliciteerd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 17 december 2025 @ 13:38:23 #179
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219517079
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Wellicht dan andere bril opzetten want bullshit te over op dit forum. Maar ja, soms zie je alleen dat wat je wil zien, toch?
"Hoka Hey!"
pi_219517226
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Leuke claim, nu de onderbouwing nog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 17 december 2025 @ 14:08:37 #181
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219517240
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leuke claim, nu de onderbouwing nog.
Want je kan niet voor de normale Palestijn kiezen die niks met de aanslagen/gijzelingen/terror/... te maken hebben?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219517249
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:02 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dat gaat ook de andere kant op overigens, als je de rol van Hamas erbij haalt ben je meteen een Kolonist die Israël volledig steunt.

Heck, zelfs als je ging/gaat eten bij de Mac stonden er buiten lui die je daarvan beschuldige.
Wat heeft de Mac met Israel te maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 17-12-2025 16:10:28 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219517272
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Want je kan niet voor de normale Palestijn kiezen die niks met de aanslagen/gijzelingen/terror/... te maken hebben?
De 'normale Palestijn' kun je op de vingers van een hand tellen, het merendeel is gewoon door en door verrot. Er is een reden waarom geen enkel land in de regio ze wil opvangen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 17 december 2025 @ 14:12:55 #184
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219517282
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
De 'normale Palestijn' kun je op de vingers van een hand tellen, het merendeel is gewoon door en door verrot.
Bewijs?
pi_219517333
quote:

[..]
Hoeveel "normale" Palestijnen zijn er? We hebben toch alle beelden wel gezien tijdens de aanslag, met vele duizenden stond men juichend in de straten toen doodgemartelde Israëliërs in pick-up trucks door de straten werden gereden. Driekwart van de bevolking sprak ook steun uit voor de aanslagen vlak nadien:
quote:
Poll shows Palestinians back Oct. 7 attack on Israel, support for Hamas rises

JERUSALEM, Dec 13 (Reuters) - Almost three in four Palestinians believe the Oct. 7 attack by Hamas on Israel was correct, and the ensuing Gaza war has lifted support for the Islamist group both there and in the West Bank, a survey from a respected Palestinian polling institute found.

The Palestinian Center for Policy Survey and Research (PCPSR) findings were published as international alarm grows over the spiralling Palestinian civilian toll in the Israeli counter-offensive against Hamas, now in its third month.
En in mei van dit jaar, ruim een jaar in een vermeende genocide en zogenaamde hongersnood, was nog altijd een grote meerderheid tegen het neerleggen van de wapens door Hamas in ruil voor vrede:

Bron (p. 9)

Wat we mbt de Palestijnen zien is dat sommige Westerlingen tegen alle bewijzen en feiten in, zichzelf een fantasie hebben ingebeeld dat de Palestijnen 'net zoals wij zijn', de overgrote meerderheid 'normale mensen' zijn en slechts een paar rotte appels die Hamas vormen en Hamas heeft niets met de zogenaamde 'normale' Palestijnen te maken.

De realiteit is echter dat het overgrote merendeel van de Palestijnen het onderliggende gedachtegoed van de Palestijnse terroristen steunen en enorm veel mensen geradicaliseerd zijn. En dit is allemaal een keuze van die mensen zijn en een resultaat van hun cultuur die ze hebben opgetuigd waar moslimfundamentalisme, Islamisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten de kern zijn. We hebben het hier immers over mensen die ook juichend in de straten stonden na 9/11.

Zulke mensen steunen is jezelf aan de verkeerde kant van de geschiedenis positioneren.
pi_219517784
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:12 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Bewijs?
Die beelden die ik zag toen ze een joods meisje door de straten reden en 'het volk' er schuimbekkend achteraan rende om te slaan, schoppen, en spugen. Ik neem aan dat je die ook gezien hebt?

Echt, ik heb geen greintje sympathie voor de Palestijnen meer, of ze nou normaal zijn of niet.

En trouwens, als je dan toch bewijs wil zien, waarom laat je dan mijn tweede zin in die post weg? Dat is namelijk je bewijs. Zelfs hun eigen Arabische broeders willen ze niet opvangen, hoe zou dat nou toch komen?
pi_219517939
quote:

[..]
Niet als je schuld van de normale Israelier/jood die verkracht, gemarteld, afgeslacht word bij hunzelf neerlegt.
Want dat Palestijnen dat doen is logisch en zeker niet hun fout.

Neem nou 7 okt. er zijn mensen die gewoon zeggen dat Israel dat over zichzelf afgeroepen hebben en dat het hun eigen schuld is.
Jodenjacht, dingen die verboden worden voor Joden en Pleiten voor buitensluiten van Joodse mensen is ook heel normaal en terecht.

Ik vind dat te ver gaan dan ben je niet goed bij je knikker. Net als moorden steekpartijen incidentjes noemen i.p.v. het beestje bij de naam noemen want dan ben je een racist of Islamofoob.

Bij mij en bij de meeste mensen zijn de grenzen bereikt.
pi_219518166
quote:

[..]
Zijn die er dan?

Uit naam van de 'normale' palestijnen worden geprotesteerd tegen een Chanuka festival, een Holocaust museum, worden universiteiten gevandaliseerd, worden mensen het onmogelijk gemaakt zich met het ov te verplaatsen, worden Joden uitgescholden en bedreigd, want de vlag van hun land wordt er bij gezwaaid.

Leuzen als 'death to the idf' en 'from the river to the sea..' worden gebezigd, terwijl de vlag van hun land wordt er bij gezwaaid.

Een Jodenjacht wordt gehouden in een van oudsher Joodse stad, terwijl 'frie frie frie palestien' wordt geroepen.

En dat terwijl volgens Reuters 72% van de palestijnen het eens was met hamas en de aanval van 7 oktober als noodzakelijk ziet.

Zijn die er dan, de normale palestijnen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219518307
De hele 'wie is verantwoordelijk voor ellende in het MO' discussie is vermoeiend. Ongeacht of het de schuld is van het Westen, het is geen vrijbrief om de grenzen voor mensen uit die landen open te zetten. Ze komen er gewoon niet in en we zullen zoveel mogelijk van hun terug moeten sturen. Om te beginnen met 160k Syriërs die hier zijn.

Dit is evident.
pi_219518439
Wat doen die Syriërs hier nog? Volgens die maat van mij die goed ingevoerd is in deze materie heeft Syrië het prima voor elkaar en alhoewel minderheden (Druzen, Christenen) er afgeslacht worden is het er prima toeven voor moslims.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 17 december 2025 @ 16:58:08 #191
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219518532
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat heeft de Mac met Israel te maken?
Hebben filialen in Israël dus fout volgens idioten met megafoon/microfoon.
The name is Putler, Vladimir Putler
  woensdag 17 december 2025 @ 17:14:35 #192
319979 Fok-it
All is well
pi_219518590
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 16:27 schreef Alpha0 het volgende:
De hele 'wie is verantwoordelijk voor ellende in het MO' discussie is vermoeiend. Ongeacht of het de schuld is van het Westen, het is geen vrijbrief om de grenzen voor mensen uit die landen open te zetten. Ze komen er gewoon niet in en we zullen zoveel mogelijk van hun terug moeten sturen. Om te beginnen met 160k Syriërs die hier zijn.

Dit is evident.
Natuurlijk is die discussie vermoeiend. Als het westen niet zo imperialistisch was geweest en ook aandacht had geschonken aan de mensen die er woonden voor ze lukraak landsgrenzen begonnen te tekenen had je een stuk minder ellende gehad. Natuurlijk vind je elke discussie erover dan vermoeiend. Het is dan veel makkelijker om ze allemaal als ongeciviliseerde wilden te beschouwen en vooral niet meer geld besteden aan de puinhoop die je zelf gecreëerd hebt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219518599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 17:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Natuurlijk is die discussie vermoeiend. Als het westen niet zo imperialistisch was geweest en ook aandacht had geschonken aan de mensen die er woonden voor ze lukraak landsgrenzen begonnen te tekenen had je een stuk minder ellende gehad. Natuurlijk vind je elke discussie erover dan vermoeiend. Het is dan veel makkelijker om ze allemaal als ongeciviliseerde wilden te beschouwen en vooral niet meer geld besteden aan de puinhoop die je zelf gecreëerd hebt
Het gaat er om dat het geen excuus is om ze toe te laten. En nou kappen hiermee. Basta.
  woensdag 17 december 2025 @ 17:17:50 #194
319979 Fok-it
All is well
pi_219518609
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 17:15 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
En nou kappen hiermee. Basta.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 17 december 2025 @ 17:42:47 #195
485843 crew  Jippie
pi_219518728
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 16:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zijn die er dan?

Uit naam van de 'normale' palestijnen worden geprotesteerd tegen een Chanuka festival, een Holocaust museum, worden universiteiten gevandaliseerd, worden mensen het onmogelijk gemaakt zich met het ov te verplaatsen, worden Joden uitgescholden en bedreigd, want de vlag van hun land wordt er bij gezwaaid.

Leuzen als 'death to the idf' en 'from the river to the sea..' worden gebezigd, terwijl de vlag van hun land wordt er bij gezwaaid.

Een Jodenjacht wordt gehouden in een van oudsher Joodse stad, terwijl 'frie frie frie palestien' wordt geroepen.

En dat terwijl volgens Reuters 72% van de palestijnen het eens was met hamas en de aanval van 7 oktober als noodzakelijk ziet.

Zijn die er dan, de normale palestijnen?
Bestaan er sowieso normale personen?
pi_219518790
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2025 17:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Bestaan er sowieso normale personen?
Wat denk je zelf, met zoveel reuzen in het land?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 17 december 2025 @ 18:00:50 #197
485843 crew  Jippie
pi_219518840
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 17:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat denk je zelf, met zoveel reuzen in het land?
Nee
  woensdag 17 december 2025 @ 18:03:36 #198
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_219518866
Storm in een glas water , het echte gevaar komt echter van extreem rechts
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 17 december 2025 @ 18:08:24 #199
319979 Fok-it
All is well
pi_219518886
quote:
15s.gif Op woensdag 17 december 2025 18:03 schreef Enchanter het volgende:
Storm in een glas water , het echte gevaar komt echter van extreem rechts
Het komt vooral van beide kanten. Kan dat ook?
  woensdag 17 december 2025 @ 18:13:50 #200
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219518926
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 17:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En daar ga je wéér het westen de schuld geven.

Ben wel klaar met die onzin. Mensen zijn zélf verantwoordelijk voor hun daden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')