SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GEDRAGSREGELS IN DIT TOPICSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Van Persie wil kampioen worden en dat willen wij ook. Dat past ook bij onze ambities als club", vertelt Te Kloese tegenover ESPN.quote:Op zondag 14 december 2025 18:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
En de mazzel dat de concurrentie ook onder presteert.
Volgende twee wedstrijden (Heerenveen en Twente) speelt Feyenoord thuis, dus dat winnen jullie wel.quote:Op zondag 14 december 2025 18:17 schreef Zipportal het volgende:
Tegen Heerenveen wordt het ook weer oogaids.
Tegen AZ was het 3-3, dus niet verloren.quote:Op zondag 14 december 2025 18:19 schreef Elan het volgende:
Werkelijk alle toppers verloren tot nu toe doen hem ook niet veel trainers na.
Az en Ajax.quote:Op zondag 14 december 2025 18:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
''Van Persie wil kampioen worden en dat willen wij ook. Dat past ook bij onze ambities als club", vertelt Te Kloese tegenover ESPN.
Jullie enige concurrent PSV, presteert toch niet onder? Ze staan negen punten los inmiddels met een veel beter doelsaldo.
Sinds wanneer je AZ een topclub.quote:Op zondag 14 december 2025 18:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tegen AZ was het 3-3, dus niet verloren.
Ah, is de doelstelling al weer bijgesteld dat het nu om de tweede plaats gaat? En dat dan over enkele weken wordt verkondigd dat de tweede plaats eigenlijk altijd al het streven was. En dan in mei uitbundig vieren dat de doelstelling toch weer is gehaald? Altijd lachen met Feyenoordquote:
Mario Been lichtpuntjes vibesquote:Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Na zijn 9-1 zeperd tegen AZ had Van Persie ook allerlei aanknopingspunten en hartstikke leuke dingetjes gezien. De man heeft overduidelijk ooit eens tijdens een mediatraining geleerd om wat er ook gebeurt altijd positief te zijn. Het heeft dus eigenlijk geen zin om hem te interviewen want met de realiteit op het veld hebben zijn teksten weinig te maken.
quote:Op zondag 14 december 2025 18:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ah, is de doelstelling al weer bijgesteld dat het nu om de tweede plaats gaat? En dat dan over enkele weken wordt verkondigd dat de tweede plaats eigenlijk altijd al het streven was. En dan in mei uitbundig vieren dat de doelstelling toch weer is gehaald? Altijd lachen met Feyenoord
Als je hier alleen PSV en Ajax toegerekend zijn het dus gewoon twee wedstrijden die je hebt verloren. PSV is vele malen beter en de uitwedstrijd tegen Ajax kan je verliezen. Beetje overdreven dramatisch dan door te stellen alle toppers zijn verloren.quote:Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinds wanneer je AZ een topclub.
Niet dat wij veel recht van spreken hebben momenteel
quote:Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Arman Avsaroglu
@:ArmanAvsaroglu
Robin van Persie geeft na afloop voor de camera aan dat hij dit geen topwedstrijd vond omdat Ajax zo defensief speelde. “Voor een topwedstrijd heb je twee teams met een bepaalde spelopvatting nodig.”
(lol)
Met negen punten voorsprong en vier speelrondes te gaan ontkennen dat je voor het kampioenschap speelt is ook niet altijd een recept voor succes gebleken.quote:Op zondag 14 december 2025 18:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ah, is de doelstelling al weer bijgesteld dat het nu om de tweede plaats gaat? En dat dan over enkele weken wordt verkondigd dat de tweede plaats eigenlijk altijd al het streven was. En dan in mei uitbundig vieren dat de doelstelling toch weer is gehaald? Altijd lachen met Feyenoord
Tim "we mogen blij zijn dat het slechts bij 10-0 is gebleven" de Clergenotquote:Op zondag 14 december 2025 18:23 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Mario Been lichtpuntjes vibes
Wat een uitspraak. Als Ajax leuk was gaan meevoetballen hadden we dit wel gewonnen, daarom doen ze dat (natuurlijk) niet.quote:Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Arman Avsaroglu
Robin van Persie geeft na afloop voor de camera aan dat hij dit geen topwedstrijd vond omdat Ajax zo defensief speelde. “Voor een topwedstrijd heb je twee teams met een bepaalde spelopvatting nodig.”
(lol)
Gezien de kwaliteit van de selecties van Ajax en PSV vorig seizoen was dat terecht.quote:Op zondag 14 december 2025 18:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Met negen punten voorsprong en vier speelrondes te gaan ontkennen dat je voor het kampioenschap speelt is ook niet altijd een recept voor succes gebleken.
Al besproken.quote:
Dit interview is zorgwekkend ja, maar Feyenoord staat vijf punten voor op Ajax en heeft een veel beter doelsaldo. Zo slecht doet Van Persie het dus niet.quote:Op zondag 14 december 2025 18:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Ja jammer Robin, de kans gehad maar het is wel gebleken dat je er helemaal niets van kan.
Dat wil ik niet zeggen, als je het eerste halfjaar bekijkt kan je onmogelijk zeggen dat hij het slecht heeft gedaan gezien de omstandigheden waar hij instapte, en voetballend was het best aardig begin dit seizoen. Maar het beestje blijkt toch te eigenwijs om in te zien dat als de voetballende methode niet meer lukt, je met een ander plan moet komen.quote:Op zondag 14 december 2025 18:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Ja jammer Robin, de kans gehad maar het is wel gebleken dat je er helemaal niets van kan.
Dit is de derde die hij verliest. PSV thuis 2x en Ajax nu 1x uit.quote:Op zondag 14 december 2025 18:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je hier alleen PSV en Ajax toegerekend zijn het dus gewoon twee wedstrijden die je hebt verloren. PSV is vele malen beter en de uitwedstrijd tegen Ajax kan je verliezen. Beetje overdreven dramatisch dan door te stellen alle toppers zijn verloren.
Ajax speelde ook wel extreem laf en niet des Ajax, zeker thuis verwacht je toch niet Ajax gegroepeerd op eigen helft en de tegenstander aan de bal laten en gokken op een counter. Al is het volkomen logisch dat niemand daar ook maar een seconde om maalt verder.quote:Maar goed, van dit Ajax verliezen is, gezien de kwaliteit van beide selecties, wel een absolute schande voor Feyenoord ja.
Van Persie heeft dan toch iemand geïndoctrineerd!quote:Op zondag 14 december 2025 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is de derde die hij verliest. PSV thuis 2x en Ajax nu 1x uit.
[..]
Ajax speelde ook wel extreem laf en niet des Ajax, zeker thuis verwacht je toch niet Ajax gegroepeerd op eigen helft en de tegenstander aan de bal laten en gokken op een counter. Al is het volkomen logisch dat niemand daar ook maar een seconde om maalt verder.
Nou nee hoor, maar heb nog nooit Ajax zo voor de dag zien komen in een Klassieker zoals vandaag .En zeker niet thuis en ik ga toch al wat jaartjes mee.quote:Op zondag 14 december 2025 18:42 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Van Persie heeft dan toch iemand geïndoctrineerd!
PSV is op dit moment een ander niveau, maar je hebt gelijk dat het dus drie wedstrijden zijn dan.quote:Op zondag 14 december 2025 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is de derde die hij verliest. PSV thuis 2x en Ajax nu 1x uit.
[..]
Ajax speelde ook wel extreem laf en niet des Ajax, zeker thuis verwacht je toch niet Ajax gegroepeerd op eigen helft en de tegenstander aan de bal laten en gokken op een counter. Al is het volkomen logisch dat niemand daar ook maar een seconde om maalt verder.
Heb je die 2 wedstrijden van vorig seizoen gemist dan? Dit week er niet zoveel van af qua tactiek, ondertussen had Ajax vandaag 7 schoten op doel, Feyenoord 1.quote:Op zondag 14 december 2025 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou nee hoor, maar heb nog nooit Ajax zo voor de dag zien komen in een Klassieker zoals vandaag .En zeker niet thuis en ik ga toch al wat jaartjes mee.
Dan heb je niet echt gekeken naar de laatste wedstrijden van Grim.quote:Op zondag 14 december 2025 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Ajax speelde ook wel extreem laf en niet des Ajax, zeker thuis verwacht je toch niet Ajax gegroepeerd op eigen helft en de tegenstander aan de bal laten en gokken op een counter.
Ajax speelde beide Klassiekers vorig seizoen onder Farioli precies zo. Totaal niet des Ajax. Vooral verdedigen, compact, veel mensen achter de bal. Niet om aan te gluren. Het was steeds loeren op de counter en de (defensieve) fouten van de tegenstander.quote:Op zondag 14 december 2025 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou nee hoor, maar heb nog nooit Ajax zo voor de dag zien komen in een Klassieker zoals vandaag .En zeker niet thuis en ik ga toch al wat jaartjes mee.
En had Ajax in de eerste helft het betere van het spel.quote:Op zondag 14 december 2025 18:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je die 2 wedstrijden van vorig seizoen gemist dan? Dit week er niet zoveel van af qua tactiek, ondertussen had Ajax vandaag 7 schoten op doel, Feyenoord 1.
1,25 vs 1,89 xG!quote:Op zondag 14 december 2025 18:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je die 2 wedstrijden van vorig seizoen gemist dan? Dit week er niet zoveel van af qua tactiek, ondertussen had Ajax vandaag 7 schoten op doel, Feyenoord 1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt totaal niet gewoon. Wel compact maar toch niet massaal terug getrokken op de eigen helft.quote:Op zondag 14 december 2025 18:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax speelde beide Klassiekers vorig seizoen onder Farioli precies zo. Totaal niet des Ajax. Vooral verdedigen, compact, veel mensen achter de bal. Niet om te gluren. Het was steeds loeren op de counter en de (defensieve) fouten van de tegenstander.
quote:Op zondag 14 december 2025 18:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
1,25 vs 1,89 xG!Ik had het ook gezien ja, verbaasde me wel, misschien omdat de goals redelijk op zich stonden, want zelf had ik niet het idee dat Feyenoord ondanks het veldoverwicht van pak m beet een half uur na de rust echt gevaarlijk werd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrij bizarre statistiek ja, volgens mij heeft Feyenoord geen schot op goal gelost. Alleen die kans van Ueda was levensgrootquote:Op zondag 14 december 2025 18:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had het ook gezien ja, verbaasde me wel, misschien omdat de goals redelijk op zich stonden, want zelf had ik niet het idee dat Feyenoord ondanks het veldoverwicht van pak m beet een half uur na de rust echt gevaarlijk werd.
Gezien de kwaliteiten van dit Ajax had je dit allang moeten verwachten. Zeker na zo’n vermoeiende en pijnlijke Europese wedstrijd ga je dan toch gewoon zelf ook een op een spelen. Dan speel je maar een kutwedstrijd, maar dan moet je op individuele kwaliteit dit kunnen winnen.quote:Op zondag 14 december 2025 18:38 schreef Elan het volgende:
Het is gewoon geen hele goede trainer. Ik ben benieuwd hoe lang we nog in de ontkenningsfase blijven.quote:Op zondag 14 december 2025 18:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat wil ik niet zeggen, als je het eerste halfjaar bekijkt kan je onmogelijk zeggen dat hij het slecht heeft gedaan gezien de omstandigheden waar hij instapte, en voetballend was het best aardig begin dit seizoen. Maar het beestje blijkt toch te eigenwijs om in te zien dat als de voetballende methode niet meer lukt, je met een ander plan moet komen.
Het zwaktebod ligt niet bij Ajax dat ze met een defensieve tactiek komen, maar bij Feyenoord dat ze voortdurend tegen dezelfde muur aanlopen. Als je dat als trainer niet inziet, dan gaat het geen lange carrière worden.
Jullie vergeten steeds die knal van Smal.quote:Op zondag 14 december 2025 18:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vrij bizarre statistiek ja, volgens mij heeft Feyenoord geen schot op goal gelost. Alleen die kans van Ueda was levensgroot
Kwam nog aardig dichtbij, maar dat soort afstandsschoten van die hoek tellen nauwelijks mee in de xGquote:Op zondag 14 december 2025 19:00 schreef Wotte het volgende:
[..]
Jullie vergeten steeds die knal van Smal.
En de goals die je tegen krijgt waren ook geen countergoals.quote:Op zondag 14 december 2025 18:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gezien de kwaliteiten van dit Ajax had je dit allang moeten verwachten. Zeker na zo’n vermoeiende en pijnlijke Europese wedstrijd ga je dan toch gewoon zelf ook een op een spelen. Dan speel je maar een kutwedstrijd, maar dan moet je op individuele kwaliteit dit kunnen winnen.
Volkomen de val in getrapt en nul reflectie achteraf, dat vind ik wel pijnlijk.
dat zeg je nog netjes..quote:Op zondag 14 december 2025 18:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is gewoon geen hele goede trainer. Ik ben benieuwd hoe lang we nog in de ontkenningsfase blijven.
Ik ben zeg maar niet de grootste fan van Feyenoord maar als voetballiefhebber vond ik het bijna jammer dat deze er niet in ging.quote:Op zondag 14 december 2025 19:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Kwam nog aardig dichtbij, maar dat soort afstandsschoten van die hoek tellen nauwelijks mee in de xG
Tegelijkertijd sta ik er niet raar van te kijken als je alsnog met 8 punten voorsprong de winterstop ingaatquote:Op zondag 14 december 2025 18:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is gewoon geen hele goede trainer. Ik ben benieuwd hoe lang we nog in de ontkenningsfase blijven.
Nee, die ontkenningsfase is bij mij nu echt ten einde gekomen. Dat betekent niet dat hij alleen maar idiote keuzes maakt. Maar als iets niet werkt, is hij domweg te eigenwijs om concessies te doen. Dat had je vooraf wel bij hem kunnen voorspellen, maar door zijn goede begin en het team om hem heen/het materiaal voor handen had ik toch wel de hoop dat het mee zou vallen.quote:Op zondag 14 december 2025 18:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mwah. Het is bij dit Feyenoord enorm simpel. Als Moussa geen ingevingen heeft ga je aanvallend er geen moer van bakken. Alle creativiteit naar voren hangt van hem af en hoe hij in de wedstrijd zit. Ook vanuit middenveld heb je als iedereen fit is alleen Valente die mensen met een scherpe/genial bal door de linies heen regelmatig vrij kan zetten in een keer en dus wat forceren. En dat is heel weinig als het van hem af moet komen als Moussa niet goed in de wedstrijd zit. Zeker omdat Valente controlerende speelt.quote:Op zondag 14 december 2025 18:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat wil ik niet zeggen, als je het eerste halfjaar bekijkt kan je onmogelijk zeggen dat hij het slecht heeft gedaan gezien de omstandigheden waar hij instapte, en voetballend was het best aardig begin dit seizoen. Maar het beestje blijkt toch te eigenwijs om in te zien dat als de voetballende methode niet meer lukt, je met een ander plan moet komen.
Het zwaktebod ligt niet bij Ajax dat ze met een defensieve tactiek komen, maar bij Feyenoord dat ze voortdurend tegen dezelfde muur aanlopen. Als je dat als trainer niet inziet, dan gaat het geen lange carrière worden.
Maar dat is toch precies de muur waar we voortdurend tegen aan lopen? Die aanvallende strategie levert meestal wel een veldoverwicht en meer doelpogingen op, maar kost vreselijk veel energie en rendeert uiteindelijk maar weinig. Terwijl als we eenmaal uitgeraasd zijn, vaak aangeschoten wild zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 19:16 schreef recidivist het volgende:
[..]
Mwah. Het is bij dit Feyenoord enorm simpel. Als Moussa geen ingevingen heeft ga je aanvallend er geen moer van bakken. Alle creativiteit naar voren hangt van hem af en hoe hij in de wedstrijd zit. Ook vanuit middenveld heb je als iedereen fit is alleen Valente die mensen met een scherpe/genial bal door de linies heen regelmatig vrij kan zetten in een keer en dus wat forceren. En dat is heel weinig als het van hem af moet komen als Moussa niet goed in de wedstrijd zit. Zeker omdat Valente controlerende speelt.
Moussa zat niet goed in zijn wedstrijd: resultaat is dat je aanvallend niets klaar gespeeld krijgt om echt pijn te kunnen doen. Op een scherpe steekpass van Valente aan Ueda na.
PSV heeft gewoon veel meer kwaliteit dan de rest van de eredivisie. Dus dan is plek 2 het maximale, maar met een matige trainer als Robin wordt het nog lastigquote:Op zondag 14 december 2025 18:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Arman Avsaroglu
(lol)
Ik zie Te Kloese zijn technische taken niet zo snel neerleggen eerlijk gezegd. Misschien pas volgend jaar als hij wederom een zomer heeft mogen verkloten met zijn wanbeleid. Maar dan zal echt de RvC moeten ingrijpen ofzo.quote:Op zondag 14 december 2025 19:14 schreef Caland het volgende:
Sowieso heeft het vervangen van Van Persie nu geen enkel nut, laat Te Kloese zijn technische taken eerst maar eens neerleggen. Dan kan zijn vervanger dat eventueel op zich nemen
Die stap is maar klein, aangezien er al een technisch manager is. Maar ik denk dat ie het niet snel vrijwillig zou doen.quote:Op zondag 14 december 2025 19:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie Te Kloese zijn technische taken niet zo snel neerleggen eerlijk gezegd. Misschien pas volgend jaar als hij wederom een zomer heeft mogen verkloten met zijn wanbeleid.
Als je 50 miljoen investeert in nieuwe spelers mag ik hopen dat plek 2 niet het maximaal haalbare is. Bovendien wordt niet altijd het kwalitatief sterkste elftal kampioen.quote:Op zondag 14 december 2025 19:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
PSV heeft gewoon veel meer kwaliteit dan de rest van de eredivisie. Dus dan is plek 2 het maximale, maar met een matige trainer als Robin wordt het nog lastig
Niet geklikt. Embedden kun je leren.quote:Op zondag 14 december 2025 19:42 schreef GGMM het volgende:
[ x ]
https://x.com/Dennoes/status/2000264781522174158
Dit is puur genieten.
Maar nergens om doen Hwang, Valente, Timber en Steijn nou echt zoveel onder voor Til, Saibari, Veerman en Mauro Junior? Dat is mijns inziens inwisselbaar.quote:Op zondag 14 december 2025 19:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als je 50 miljoen investeert in nieuwe spelers mag ik hopen dat plek 2 niet het maximaal haalbare is. Bovendien wordt niet altijd het kwalitatief sterkste elftal kampioen.
Ik vind dat fatale ‘PSV heeft gewoon meer kwaliteit’ maar smoesjes. Je bent zelf afhankelijk van de kwaliteit die je inkoopt en opleid. Zeker op dat eerste hebben we al een paar jaar keihard gefaald. Niet te vergeten waar een ander groot verschil zit: dat bij ons iedereen al twee seizoenen zwak, ziek, misselijk en kapot is.
Als ik Grim was had ik dit interview frame voor frame uitgeprint en opgehangen in de kleedkamer.quote:Op zondag 14 december 2025 19:42 schreef GGMM het volgende:
[ x ]
https://x.com/Dennoes/status/2000264781522174158
Dit is puur genieten.
Ik heb het gewoon goed gedaanquote:Op zondag 14 december 2025 19:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Niet geklikt. Embedden kun je leren.
Hwang en Steijn absoluut, Timber de ene dag wel, de andere niet (net als Saibari overigens). Valente mag in dat rijtje staan.quote:Op zondag 14 december 2025 19:44 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar nergens om doen Hwang, Valente, Timber en Steijn nou echt zoveel onder voor Til, Saibari, Veerman en Mauro Junior? Dat is mijns inziens inwisselbaar.
Dat vind ik ook maar verder is die hele discussie ‘wie heeft de betere spelers’-discussie ook niet zo relevant. Feit is dat iedereen geblesseerd is of op zijn tandvlees loopt, we nauwelijks aanvallers hebben die het verschil kunnen maken en een trainer die altijd uit een naïeve aanvallende tactiek blijft denken. Dan maakt het verder niet zo uit hoe goed de individuele spelers zijn wanneer iedereen fit isquote:Op zondag 14 december 2025 19:44 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar nergens om doen Hwang, Valente, Timber en Steijn nou echt zoveel onder voor Til, Saibari, Veerman en Mauro Junior? Dat is mijns inziens inwisselbaar.
Dat het geen denderende trainer is, wisten we. Het valt me tegen dat hij zo weinig van zijn fouten leert of dat hij het gewoon echt niet kan oplossen. Waarvoor je dan zo’n Hake hebt, is mij dan ook een raadsel. Achteraf had je misschien beter voor zo’n Dick Schreuder kunnen gaan, maar dat is nu lekker makkelijk.quote:Op zondag 14 december 2025 19:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, die ontkenningsfase is bij mij nu echt ten einde gekomen. Dat betekent niet dat hij alleen maar idiote keuzes maakt. Maar als iets niet werkt, is hij domweg te eigenwijs om concessies te doen. Dat had je vooraf wel bij hem kunnen voorspellen, maar door zijn goede begin en het team om hem heen/het materiaal voor handen had ik toch wel de hoop dat het mee zou vallen.
Hwang op zijn piek deed daar echt niet onder. Moder overigens ook niet.quote:Op zondag 14 december 2025 19:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hwang en Steijn absoluut, Timber de ene dag wel, de andere niet (net als Saibari overigens). Valente mag in dat rijtje staan.
Alsnog is het probleem op het middenveld dat het bijna allemaal op zijn hoogst hele goede waterdragers zijn, geen verschilmakers.quote:Op zondag 14 december 2025 19:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hwang op zijn piek deed daar echt niet onder. Moder overigens ook niet.
Die vond ik eigenlijk niet eens zo slecht invallen.quote:
Je hoeft ook geen 3 verschilmakers te hebben.quote:Op zondag 14 december 2025 19:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsnog is het probleem op het middenveld dat het bijna allemaal op zijn hoogst hele goede waterdragers zijn, geen verschilmakers.
quote:Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Na zijn 9-1 zeperd tegen AZ had Van Persie ook allerlei aanknopingspunten en hartstikke leuke dingetjes gezien. De man heeft overduidelijk ooit eens tijdens een mediatraining geleerd om wat er ook gebeurt altijd positief te zijn. Het heeft dus eigenlijk geen zin om hem te interviewen want met de realiteit op het veld hebben zijn teksten weinig te maken.
Altijd al kriebels van gehad.quote:"Wij trainen op het niveau van Arsenal en Manchester United"
~ Robin
Dat bedoel ik ook een beetje, je hebt Valente en Timber die bijna altijd zullen spelen en eigenlijk is Taghi je enige zes. Dus ook met alle middenvelders fit ziet het er, buiten fitheid en daarmee ook meer vorm, niet gek veel anders uit.quote:Op zondag 14 december 2025 19:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen 3 verschilmakers te hebben.
Valente is een verschilmaker. Timber ook op een goede dag, helaas heeft die nooit constant een hoog niveau weten vast te houden.
Maar op het middenveld lagen de problemen ook niet echt tot een paar weken geleden. Nu vallen ze bij bosjes om omdat je niet of nauwelijks kunt rouleren, en vPersie veel te veel intensiteit vraagt voor wat er geleverd kan worden.quote:Op zondag 14 december 2025 20:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook een beetje, je hebt Valente en Timber die bijna altijd zullen spelen en eigenlijk is Taghi je enige zes. Dus ook met alle middenvelders fit ziet het er, buiten fitheid en daarmee ook meer vorm, niet gek veel anders uit.
Het veel grotere probleem is dat je aanval soms Feyenoordniveau aantikt maar gemiddeld FC Utrecht is. Dat kan je volledig bij Te Kloese neerleggen
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die hem ooit een heel goede trainer hebben genoemd.quote:Op zondag 14 december 2025 18:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk zelfs nog een beetje hopen dat je niet stiekem de laatste twee potjes in de EL wint en daarmee nog doorgaat ook.quote:Op zondag 14 december 2025 20:12 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die hem ooit een heel goede trainer hebben genoemd.
Een enkeling heeft hem goed genoemd, de meesten 'wel ok', en zo is het ook precies.
Hij is niet baggerslecht, maar gaat het verschil niet maken voor je.
Combineer dat met een selectie vol pijntjes en fitheidsproblemen, en je kunt als vanouds niet wachten tot de winterstop. Waarna het weer 4 weken aardig lijkt, en je vervolgens niet kunt wachten tot de zomerstop.
Daar ben ik eerlijk gezegd niet bang voorquote:Op zondag 14 december 2025 20:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk zelfs nog een beetje hopen dat je niet stiekem de laatste twee potjes in de EL wint en daarmee nog doorgaat ook.
x.com vervangen voor twitter.comquote:Op zondag 14 december 2025 19:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon goed gedaan
[ afbeelding ]
Je had maar wat meer moeten doneren
quote:Op zondag 14 december 2025 20:24 schreef RamboDirk het volgende:
user @:zipportal geeft IT-college aan boomer @:GGMM
Godver wat sneu. Alsof ze net tegen ploeg hebben verloren die op de counter gokt in eigen huis.quote:
Eensquote:Op zondag 14 december 2025 20:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Het veel grotere probleem is dat je aanval soms Feyenoordniveau aantikt maar gemiddeld FC Utrecht is.
Deels. Denk dat Robin - ik heb toch 5 talenten die ik allemaal niet wil verhuren - van Persie hier ook wel een rol in speelt. Hoe dan ook een aanfluiting, waarvoor DtK eindverantwoordelijk is.quote:Dat kan je volledig bij Te Kloese neerleggen
Balbezit was tijdens de vorige Ajax - Feyenoord nagenoeg gelijk. Je kunt die statistieken gewoon nakijken. Dat Ajax in de Arena Feyenoord het spel zo liet maken op het middenveld heb ik nog nooit meegemaakt. We hadden bijna 60% balbezit.quote:Op zondag 14 december 2025 18:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax speelde beide Klassiekers vorig seizoen onder Farioli precies zo. Totaal niet des Ajax. Vooral verdedigen, compact, veel mensen achter de bal. Niet om aan te gluren. Het was steeds loeren op de counter en de (defensieve) fouten van de tegenstander.
zelfde niveau als heitinga, maar dat besef is er kennelijk nog niet in r'dam.quote:Op zondag 14 december 2025 20:32 schreef Solispolar het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/bltd7a7cbf93f4b9329
Haha dat jullie zo kansloos van dit Ajax verliezen is al chanant, maar dat je trainer dit loopt uit te kramen is hemeltergendJe hebt slechte verliezer, dan heb je Sjaak Zwart en pas dan heb je Robin van Persie.
Oh bedoelde het ook zeker niet als diskwalificatie want ze hebben gewonnen dus who cares. Zij lachen het laatst.quote:Op zondag 14 december 2025 18:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gezien de kwaliteiten van dit Ajax had je dit allang moeten verwachten. Zeker na zo’n vermoeiende en pijnlijke Europese wedstrijd ga je dan toch gewoon zelf ook een op een spelen. Dan speel je maar een kutwedstrijd, maar dan moet je op individuele kwaliteit dit kunnen winnen.
Volkomen de val in getrapt en nul reflectie achteraf, dat vind ik wel pijnlijk.
De nieuwe Goukaquote:Robin van Persie strooit wel erg vaak met superlatieven voor een formatie die zeven van de laatste tien wedstrijden verloor
Feyenoord zit in een diepe sportieve crisis. Althans, als je het aan de aanhang vraagt. Robin van Persie ziet het anders, de trainer van Feyenoord denkt dat de speelwijze en het negeren van de waan van de dag uiteindelijk voor verlossing zorgt.
In Rotterdam dachten ze dat ze ‘gewoon’ zouden winnen, nadat ze een 1–3-voorsprong hadden weggegeven tegen FCSB (quote:Op zondag 14 december 2025 20:39 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zelfde niveau als heitinga, maar dat besef is er kennelijk nog niet in r'dam.
Jaquote:Op zondag 14 december 2025 19:44 schreef Wotte het volgende:
[..]
Wie precies?quote:Op zondag 14 december 2025 20:53 schreef User98182 het volgende:
[..]
In Rotterdam dachten ze dat ze ‘gewoon’ zouden winnen
Het is toch al wekenlang duidelijk dat we geen echte verschilmakers hebben die een wedstrijd met een individuele actie opengooien? Of even een middenvelder die met een vlammend schot de wedstrijd openbreekt.quote:Op zondag 14 december 2025 21:46 schreef Haringkop2 het volgende:
[ x ]
Dit beeld kennen we ondertussen ook wel. En iedere keer trekt Feyenoord aan het kortste eind. Heeft met kwaliteit te maken.
De kans van Nieuwkoop was groter dan die van Klaassen.quote:Op zondag 14 december 2025 22:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het is toch al wekenlang duidelijk dat we geen echte verschilmakers hebben die een wedstrijd met een individuele actie opengooien? Of even een middenvelder die met een vlammend schot de wedstrijd openbreekt.
De enige die dat kan is Moussa. En we weten allemaal hoe dat gaat met hem.
Als je zelf wekelijks bij United en Arsenal op het hoogste niveau in de Premier League hebt geschitterd is het niet meer dan logisch dat je de lammen versus de blinden van vanmiddag niet kwalificeert als topniveau.quote:
Ajax is zeker troep, maar vandaag (gisteren) viel dat toch wel mee? Als we even kijken naar wat Ajax dit seizoen op de mat heeft gelegd was dit toch een sterk optreden.quote:Op zondag 14 december 2025 23:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je zelf wekelijks bij United en Arsenal op het hoogste niveau in de Premier League hebt geschitterd is het niet meer dan logisch dat je de lammen versus de blinden van vanmiddag niet kwalificeert als topniveau.
Terecht dat jullie gewonnen hebben maar Ajax was net zo goed troep.
Een topwedstrijd definieert zich toch met verzorgd voetbal met fraaie passing en kansen over en weer? Net een thuisclub die zich volledig ingraaft en in de omschakeling loert op een fout van de tegenstander.quote:Op maandag 15 december 2025 00:13 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ajax is zeker troep, maar vandaag (gisteren) viel dat toch wel mee? Als we even kijken naar wat Ajax dit seizoen op de mat heeft gelegd was dit toch een sterk optreden.
Veel interviews waren wel vreselijk na afloop. Die Moussa kwam wel heel dom over. V Persie zei ook een aantal frappante dingen, en wat dat interview met Mokio nou moest voorstellen (??)...lachwekkend.
Ik zie Ajax trouwens echt geen tweede worden. Deze speelstijl kunnen ze hanteren tegen de betere ploegen, maar tegen de kleintjes gaan ze nog veel punten verspelen.
Als de argumentatie zijn eigen maatstaf is dan slaat het ook nergens op om Feyenoord - PSV wel een topwedstrijd te noemen ; dan heb je die niet in Nederland. Hij zet zichzelf echt compleet voor lul, de kers op de taart genot. Het domste wat je altijd kunt doen is de slechte verliezer uithangen.quote:Op zondag 14 december 2025 23:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je zelf wekelijks bij United en Arsenal op het hoogste niveau in de Premier League hebt geschitterd is het niet meer dan logisch dat je de lammen versus de blinden van vanmiddag niet kwalificeert als topniveau.
Terecht dat jullie gewonnen hebben maar Ajax was net zo goed troep.
quote:Op zondag 14 december 2025 16:49 schreef Adames het volgende:
[..]
Heel de wereld is op zoek naar spelers als Hadj Moussa
Wederom moker en mokerhard gelachen.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Arend Martijn had wel gelijk dat heel de wereld op zoek is naar types als Hadj Moussa. In een jaartje al 20-25 miljoen waard
PSV heeft kwalitatief veel betere spelers en speelt veel meer op een aansprekende manier met fris en aanvallend voetbal. Als Feyenoord dan in goede doen is kun je daar alsnog van verliezen maar heb je in elk geval wel een mooie topwedstrijd. Zo bedoelde hij het waarschijnlijk.quote:Op maandag 15 december 2025 01:21 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als de argumentatie zijn eigen maatstaf is dan slaat het ook nergens op om Feyenoord - PSV wel een topwedstrijd te noemen ; dan heb je die niet in Nederland. Hij zet zichzelf echt compleet voor lul, de kers op de taart genot. Het domste wat je altijd kunt doen is de slechte verliezer uithangen.
(en sowieso doelde hij op de manier waarop niet het niveau, want met een laag blok kun je geen topwedstrijden spelen ofzo, kijk eens naar het buitenland zou ik zeggen. Pieter Blacked maakte dit ook belachelijk)
Negende op de ranglijst met een puntje meer dan PEC, wat een top trainer zit daar nuquote:Sowieso was het al bij Heerenveen duidelijk (maar die domme friezen haha aldus @:caland) dat hij er niet veel van kon en stront en stronteigenwijs was. Het voetbal is daar ook nogal verbeterd sinds hij weg is.
Dat PSV veel betere spelers heeft (dan zowel Ajax als Feyenoord overigens) ben ik absoluut met je eens natuurlijk, maar dat was het punt geloof ik niet. Jij vergeleek het met zijn tijd bij United en Arsenal en dan is het beide daar mijlenver vandaan. Maar nogmaals, hij had het over spelopvatting en dat slaat gewoon nergens op. Alsof Atletico nooit toppotten heeft gespeeld ofzo. Dat ze veel betere spelers hebben en Ajax een matige selectie zou misschien ook wel eens de reden zijn dat beide ploegen het één en ander een beetje anders proberen te doen. (lol)quote:Op maandag 15 december 2025 01:54 schreef Elan het volgende:
[..]
PSV heeft kwalitatief veel betere spelers en speelt veel meer op een aansprekende manier met fris en aanvallend voetbal. Als Feyenoord dan in goede doen is kun je daar alsnog van verliezen maar heb je in elk geval wel een mooie topwedstrijd. Zo bedoelde hij het waarschijnlijk.
Dit Ajax presteert het nu al drie keer achter elkaar om met een aanzienlijk lagere xG dan de tegenstander nipt een wedstrijd te winnen met zaadvoetbal. Dat is op zich wel bewonderenswaardig maar die gaan zichzelf daar mee echt nog wel lelijk in de vingers snijden. Het is wekelijks hakken over de sloot. Los dat het er simpelweg niet uit ziet hebben we daar niet zoveel van te vrezen voor die tweede plek.
Maar hee ik snap dat je die 2-0 ontzettend koestert gezien de staat van Ajax, en als je daarbij RvP wil even framen als Calimero moet je dat vooral doen.
[..]
Negende op de ranglijst met een puntje meer dan PEC, wat een top trainer zit daar nu
Ik vind XG ook altijd iets bedenkelijks, je kunt wel een hoop XG hebben, maar als je niet scored is dat niet iets positiefs lijkt me.quote:Op zondag 14 december 2025 22:17 schreef GGMM het volgende:
Nu is xg opeens wel relevant
PietjePuk draait zich om in zijn graf
Ik durf er nog steeds wel een hoop geld op te zetten dat die voor 20+ gaat.quote:Op maandag 15 december 2025 01:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
[..]
Wederom moker en mokerhard gelachen.
Het slaat vooral nergens op. Who cares? Ik verlies liever de xG iedere wedstrijd als ik feitelijk maar win.quote:Op maandag 15 december 2025 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind XG ook altijd iets bedenkelijks, je kunt wel een hoop XG hebben, maar als je niet scored is dat niet iets positiefs lijkt me.
Ach, Feyenoordersquote:Op maandag 15 december 2025 01:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
[..]
Wederom moker en mokerhard gelachen.
Het is een statistiek die vooral op de langere termijn iets zegt en je zag gisteren wel dat het op basis van één pot nogal onzinnig is. Het slaat gewoon nergens op is vooral voor de mensen die van statistieken weinig kaas gegeten hebben.quote:Op maandag 15 december 2025 07:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het slaat vooral nergens op. Who cares? Ik verlies liever de xG iedere wedstrijd als ik feitelijk maar win.
Onze XG verhouding wijst er vooral op dat ons scorend vermogen bedroevend is. Of anders gezegd; we hebben matige aanvallers. Maar dat wisten we al.quote:Op maandag 15 december 2025 07:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is een statistiek die vooral op de langere termijn iets zegt en je zag gisteren wel dat het op basis van één pot nogal onzinnig is. Het slaat gewoon nergens op is vooral voor de mensen die van statistieken weinig kaas gegeten hebben.
Dus dan zegt het toch iets.quote:Op maandag 15 december 2025 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onze XG verhouding wijst er vooral op dat ons scorend vermogen bedroevend is. Of anders gezegd; we hebben matige aanvallers. Maar dat wisten we al.
Maar daarom is wijzen op onze gunstige XG door sommigen zo onzinnig.
Ligt er ook maar net aan wie er in scoringspositie komt. Als Ueda een kans krijgt ligt de xG 5 keer hoger dan dat bv Smal dezelfde kans zou krijgen. Wat dat betreft is xG niet echt nauwkeurig.quote:Op maandag 15 december 2025 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onze XG verhouding wijst er vooral op dat ons scorend vermogen bedroevend is. Of anders gezegd; we hebben matige aanvallers. Maar dat wisten we al.
Maar daarom is wijzen op onze gunstige XG door sommigen zo onzinnig.
Waarvan akte.quote:Op maandag 15 december 2025 07:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is een statistiek die vooral op de langere termijn iets zegt en je zag gisteren wel dat het op basis van één pot nogal onzinnig is. Het slaat gewoon nergens op is vooral voor de mensen die van statistieken weinig kaas gegeten hebben.
Feitelijk kan je op basis van de xG maar één conclusie trekken dit seizoen: dat PSV veel minder kansen/doelpogingen nodig heeft om tot scoren te komen dan Feyenoordquote:Op maandag 15 december 2025 07:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Zou je signature maar aanpassen maat.quote:Op maandag 15 december 2025 08:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Feitelijk kan je op basis van de xG maar één conclusie trekken dit seizoen: dat PSV veel minder kansen/doelpogingen nodig heeft om tot scoren te komen dan Feyenoord
Maar dat is ook het probleem, los van tegen de ploegen die echt niks konden zoals PEC en Heracles zijn we ondanks de goede onderliggende statistieken zo vreselijk tandeloos voorin. En dan hebben we altijd wel een fase waarop we er helemaal geen klote meer van kunnen, aantal tegengoals wat we krijgen laatste 15/30 minuten is genant.
Gedaanquote:Op maandag 15 december 2025 08:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zou je signature maar aanpassen maat.
Ik heb behoorlijk wat kaas gegeten van statistiek, maar bovendien voetbalverstand. Het zegt mij helemaal niets wie de meeste xG heeft, want daar is vaak geen peil op te trekken.quote:Op maandag 15 december 2025 07:55 schreef Caland het volgende:
[..]
PSV won bij Liverpool en van Napoli die tikken nationaal en internationaal een veel hoger niveau aan. Tegen PSV was Feyenoord uiteindelijk niet de mindere en had je een leuke wedstrijd en verlies je op individuele kwaliteit. Dat is topper-waardig.quote:Op maandag 15 december 2025 02:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat PSV veel betere spelers heeft (dan zowel Ajax als Feyenoord overigens) ben ik absoluut met je eens natuurlijk, maar dat was het punt geloof ik niet. Jij vergeleek het met zijn tijd bij United en Arsenal en dan is het beide daar mijlenver vandaan. Maar nogmaals, hij had het over spelopvatting en dat slaat gewoon nergens op. Alsof Atletico nooit toppotten heeft gespeeld ofzo. Dat ze veel betere spelers hebben en Ajax een matige selectie zou misschien ook wel eens de reden zijn dat beide ploegen het één en ander een beetje anders proberen te doen. (lol)
Oh ja je hoort mij ook nergens zeggen dat het lek nu bij Ajax boven is hoor, ik denk inderdaad dat jullie vrij simpel 2e worden. Iets anders zou ook een schande zijn trouwens. Van Persie framed vooral zichzelf eigenlijk, ik zou de media eens lezen en horen. Hij staat echt enorm voor lul. Net als heel Feyenoord vandaag tegen een gehandicapt Ajax. Zo fris en aanvallend vond ik het daar ook allemaal niet, maar goed hij heeft een hoop kansen gezien met 1 schot op goal. Wel goed om te lezen dat xGaids hier opeens weer heel populair is. En vergeten wordt dat Ajax nogal vroeg op 1-0 kwam.
En ik heb nergens die trainer een toptrainer genoemd. Het zou nogal helpen als je niet allemaal zaken gaat verzinnen en constant de doelpalen zit te verschuiven maar in gaat op wat we benoemen. Maar wel weer gelachen hoor, en het was al zo'n leuke dag.
Alsof jij daar allemaal mee bezig bentquote:het voetbal is nogal verbeterd' en dan kom je aan met de ranglijst waar ze zo ongeveer staan waar ze horen. Ja nee, oke.
Geheel terecht, we worden compleet weggespeeld tegen een dramatisch Ajax.quote:Op maandag 15 december 2025 09:47 schreef onlogisch het volgende:
De column van Willem is weer uit.
Hij fileert de Pers en een aantal spelers
Die is er echt te veel in gaan geloven na de periode Slot. Daarnaast doet hij nog wat schimmige deals met rugdekking van fraudeur Van Bodegom.quote:Op maandag 15 december 2025 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Hoeveel geld heeft Don Dennis nu al in het putje gegooid? Een wagenlading aan dure spelers en twee waardeloze trainers aangesteld.
Maar glas plas etc, topsportmentaliteit.
Ach Elan.quote:Op maandag 15 december 2025 10:01 schreef Elan het volgende:
[..]
PSV won bij Liverpool en van Napoli die tikken nationaal en internationaal een veel hoger niveau aan. Tegen PSV was Feyenoord uiteindelijk niet de mindere en had je een leuke wedstrijd en verlies je op individuele kwaliteit. Dat is topper-waardig.
Geloof er ook geen reet van dat jij diep van binnen trots bent op dat smerige countervoetbal en die twee zondagschoten. De ironie ook dat Farioli weggestuurd werd omdat hij niet middels de Ajax filosofie speelde en nu ineens zijn jullie trots omdat omdat er van Feyenoord gewonnen werd waar letterlijk niks lukte.
xG zegt ook geen reet want zolang je wint is het allemaal prima, maar als je zelf weinig creërt ben je wel afhankelijk van je tegenstander die wil voetballen. En in de Eredivisie zijn er per saldo nu eenmaal meer clubs die niet tegen Ajax het spel willen zullen maken en voor een puntje proberen te gaan dan die zoals Feyenoord gisteren bereid zijn naïef om het mes te lopen.
[..]
Alsof jij daar allemaal mee bezig bentJe komt dronken uit de laatste trein van Amsterdam naar Leeuwarden gerold en je zoekt wat leuke 'feiten' op om mee om je heen te slaan hier
Er zitten wederom echt wel pareltjes tussen en je mag ook wel eens kijken naar hoe het voor zijn aanstelling ging qua transferbeleid. Dan zijn er toch wel een eind gekomen. Het feit dat er een half elftal geblesseerd is is daarentegen wel ontzettend problematisch. Slot heeft die Belg meegenomen naar Liverpool en zijn opvolger is van de zomer al ontslagen maar blessures blijven een gigantisch probleem. Hoe kan dat überhaupt?quote:Op maandag 15 december 2025 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Hoeveel geld heeft Don Dennis nu al in het putje gegooid? Een wagenlading aan dure spelers en twee waardeloze trainers aangesteld.
Maar glas plas etc, topsportmentaliteit.
Denk dat je daarvoor ook niet alleen naar de performance staff hoeft te kijken, de opbouw van je selectie heeft daar toch net zo'n groot aandeel in.quote:Op maandag 15 december 2025 10:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zitten wederom echt wel pareltjes tussen en je mag ook wel eens kijken naar hoe het voor zijn aanstelling ging qua transferbeleid. Dan zijn er toch wel een eind gekomen. Het feit dat er een half elftal geblesseerd is is daarentegen wel ontzettend problematisch. Slot heeft die Belg meegenomen naar Liverpool en zijn opvolger is van de zomer al ontslagen maar blessures blijven een gigantisch probleem. Hoe kan dat überhaupt?
Bijlow is nog vaker geblesseerd dan de gemiddelde neger die hier asiel komt aanvragen, daarom.quote:Op maandag 15 december 2025 10:30 schreef Ramboetan het volgende:
Waarom keept Bijlow eigenlijk niet? Zwak gekeept bij beide goals door de Duitser. Ik durf zelfs te stellen dat er zwarte keepers zijn die de nul hadden gehouden @:Caland
Een dvd nog wel, hoe lang is dat geleden? Het zit je wel diep kennelijkquote:Op maandag 15 december 2025 10:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ach Elan.
Laat je niet zo kennen jongen. en dat is gewoon een gouden greep geweest. Dat jullie een trainer hebben die daar niet in mee kan heeft weinig met Ajax van doen natuurlijk.
En daarentegen: jullie hebben jaren 'smerig countervoetbal' gespeeld. Sterker nog: toen jullie wonnen van Ajax met 'smerig countervoetbal' werd er zelfs een DVD van uitgebracht.
Tweede plek en 5 punten voor op Ajax dus dat valt allemaal nog redelijk te overzien. In de Arena verliezen is traditiegetrouw bijna een zekerheid.quote:Wie geschoren wordt moet stilzitten Elan. En Feyenoord wordt momenteel flink geschoren
Ja en derhalve terecht gewonnen. Maar je mag er best kritische kanttekeningen bij plaatsen hoe want om zo te spelen ben je wel afhankelijk van je tegenstander die bereid is het spel te maken en in het mes te lopen. En daarbij zelf over onvoldoende kwaliteit beschikt om fatsoenlijke kansen te creëeren. Het waren uiteindelijk gewoon de lammen tegen de blinden en dat mag best benoemd worden. Als Ajax fantastisch was geweest en ons compleet overklast had (want die Klassiekers heb ik ook vaak genoeg meegemaakt) zou ik de eerste zijn die dat toegeven hadquote:Ajax heeft gewoon een goede tactiek bedacht (om het gebrek aan kwaliteit te compenseren)
Te Kloese mag dan op zoek gaan naar een nieuwe spits, doe dat dus maar niet.quote:Op maandag 15 december 2025 10:36 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk verkopen we Ueda deze winter.
En dan Tengstedt of Larin in spits?quote:Op maandag 15 december 2025 10:36 schreef Scrummie het volgende:
Kort, duidelijk en krachtig.quote:Op maandag 15 december 2025 10:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijlow is nog vaker geblesseerd dan de gemiddelde neger die hier asiel komt aanvragen, daarom.
Van Persiequote:Op maandag 15 december 2025 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan Tengstedt of Larin in spits?
Of Jan Plug om de gaten te dichten?
Je bent altijd afhankelijk van hoe een tegenstander (re)ageert. Dat is natuurlijk logisch. Feit is gewoon dat Ajax gisteren Feyenoord tactisch overklast heeft.quote:Op maandag 15 december 2025 10:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Een dvd nog wel, hoe lang is dat geleden? Het zit je wel diep kennelijk
[..]
Tweede plek en 5 punten voor op Ajax dus dat valt allemaal nog redelijk te overzien. In de Arena verliezen is traditiegetrouw bijna een zekerheid.
[..]
Ja en derhalve terecht gewonnen. Maar je mag er best kritische kanttekeningen bij plaatsen hoe want om zo te spelen ben je wel afhankelijk van je tegenstander die bereid is het spel te maken en in het mes te lopen. En daarbij zelf over onvoldoende kwaliteit beschikt om fatsoenlijke kansen te creëeren. Het waren uiteindelijk gewoon de lammen tegen de blinden en dat mag best benoemd worden. Als Ajax fantastisch was geweest en ons compleet overklast had (want die Klassiekers heb ik ook vaak genoeg meegemaakt) zou ik de eerste zijn die dat toegeven had
Woensdag kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Zondag is belangrijker. Best een aannemelijke kans dat je het gat dan weer vergroot.quote:Op maandag 15 december 2025 10:38 schreef Scrummie het volgende:
Joey Kooij woensdag.
Dat gaat weer genieten worden.
Gelukkig hoeven we niet met angst en beven uit te kijken naar Zerrouki makkerquote:Op maandag 15 december 2025 10:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Woensdag kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Zondag is belangrijker. Best een aannemelijke kans dat je het gat dan weer vergroot.
Ik schrijf alvast een goal op voor vd Belt.
Lijkt mij heel onverstandig om de enige speler die het resultaat-technisch dit seizoen nog enigszins redt meteen te verkopen.quote:Op maandag 15 december 2025 10:36 schreef Scrummie het volgende:
Bedoel je opbouw qua posities of opbouw in de manier van spelen? Er is juist ingezet op een heel breed middenveld. Daar hebben we nog om gelachen hier afgelopen zomer omdat er zo idioot veel middenvelders werden aangetrokken. De spelers die aangetrokken zijn hebben over het algemeen wel potentie. Zelfs zo'n Borges en Tengstedt zijn lang niet zo dramatisch als men doet voorkomen.quote:Op maandag 15 december 2025 10:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk dat je daarvoor ook niet alleen naar de performance staff hoeft te kijken, de opbouw van je selectie heeft daar toch net zo'n groot aandeel in.
Hij bedoelt dat we best wel veel spelers hebben met een krasje die vrij regelmatig geblesseerd zijn. Kan je nog zo'n goed performance staff hebben, maar die liggen gewoon altijd wel een deel van het seizoen plat.quote:Op maandag 15 december 2025 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedoel je opbouw qua posities of opbouw in de manier van spelen? Er is juist ingezet op een heel breed middenveld. Daar hebben we nog om gelachen hier afgelopen zomer omdat er zo idioot veel middenvelders werden aangetrokken. De spelers die aangetrokken zijn hebben over het algemeen wel potentie. Zelfs zo'n Borges en Tengstedt zijn lang niet zo dramatisch als men doet voorkomen.
Het zijn meer de achterlijke wissels en gisteren wat pech met de blessure van Valente dat je die pot verliest. Want we hadden ze voor hij uitviel echt wel een periode met de rug tegen de muur.
Het begon eigenlijk al bij het verlengen van Trauner waarvan al bekend was dat deze een heel strikt programma moest volgen om een beetje fit te blijven. Timber: waslijst aan blessures gedurende zijn hele carrière. Stengs, Moder en Nieuwkoop idem. Gasten als Read en Valente laat je idealiter gestaag wennen aan een dubbel programma, moeten opeens alles spelen.quote:Op maandag 15 december 2025 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedoel je opbouw qua posities of opbouw in de manier van spelen? Er is juist ingezet op een heel breed middenveld. Daar hebben we nog om gelachen hier afgelopen zomer omdat er zo idioot veel middenvelders werden aangetrokken. De spelers die aangetrokken zijn hebben over het algemeen wel potentie. Zelfs zo'n Borges en Tengstedt zijn lang niet zo dramatisch als men doet voorkomen.
Het zijn meer de achterlijke wissels en gisteren wat pech met de blessure van Valente dat je die pot verliest. Want we hadden ze voor hij uitviel echt wel een periode met de rug tegen de muur.
Mwoah, vorig seizoen heeft hij het natuurlijk wel goed gedaan na Priske. Toen dacht ik serieus dat we überhaupt geen Europees voetbal zouden gaan halen, maar uiteindelijk word je alsnog (makkelijk) derde.quote:Op maandag 15 december 2025 10:43 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jullie grootste probleem is gewoon van Persie. Die heeft sinds zijn aanstelling louter onlogische dingen gedaan en jullie hebben inderdaad geluk dat Ajax ook nog enigszins op de knieën ligt, anders stond je gewoon kansloos 3de.
Oh nee verschuil me zeker niet, dit Feyenoord onder V Persie is zeker Europees een complete aanfluiting gebleken. Tegelijkertijd win je wel veel potjes vrij simpel tegen de kleintjes. Om eerlijk te zijn dat was onder grootmeester Slot nog wel eens een probleem.quote:Op maandag 15 december 2025 10:43 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je bent altijd afhankelijk van hoe een tegenstander (re)ageert. Dat is natuurlijk logisch. Feit is gewoon dat Ajax gisteren Feyenoord tactisch overklast heeft.
En die 2de plek is leuk hoor, maar op deze manier heb je daar nog maar 1 jaar de vruchten van, aangezien jullie het Europees ook behoorlijk laten liggen. Zelfs GAE heeft meer punten in de EL dan jullieDus je verschuilen achter 'het gaat wel okay want die 2de plek is nog veilig' is slechts schijnveiligheid voor de korte termijn.
Jullie grootste probleem is gewoon van Persie. Die heeft sinds zijn aanstelling louter onlogische dingen gedaan en jullie hebben inderdaad geluk dat Ajax ook nog enigszins op de knieën ligt, anders stond je gewoon kansloos 3de.
ik heb letterlijk van geen 1 Feyenoorder gehoord dat we even zouden winnen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:53 schreef User98182 het volgende:
[..]
In Rotterdam dachten ze dat ze ‘gewoon’ zouden winnen, nadat ze een 1–3-voorsprong hadden weggegeven tegen FCSB () . Sorry, maar dan moet je gewoon de hele week je mond dichthouden en je ego opzijschuiven.
Die viel donderdag in en deed de gehele invalbeurt aan werkweigering, ik snap wel dat die even werd overgeslagen.quote:Op maandag 15 december 2025 11:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh nee verschuil me zeker niet, dit Feyenoord onder V Persie is zeker Europees een complete aanfluiting gebleken. Tegelijkertijd win je wel veel potjes vrij simpel tegen de kleintjes. Om eerlijk te zijn dat was onder grootmeester Slot nog wel eens een probleem.
Tactisch overklast is flink overdreven, Feyenoord ging uit van de eigen spelopvatting en wilde wel voetballen. Het risico is dan dat je in het mes loopt maar je maakt je pas echt belachelijk als je omdat Ajax er voor kiest om met 5 verdedigers te spelen je je hele eigen spelopvatting naast je neer legt en je je als team ook compleet gaat ingraven.
Je moet sowieso voor het feit dat je amper tot fatsoenlijke kansen kwam vooral de hand vooral in eigen boezem steken. Er komt nauwelijks iets van de flanken qua creativiteit. Moussa en Sauer zijn te licht gebleken in de grote wedstrijden. Er is heel slecht geanticipeerd op het vertrek van met name Paixao. Al zou ik gewoon eens 5 wedstrijden met Borges in de basis beginnen. Want die mag elke keer wel even invallen toen hij in de basis speelde thuis tegen PEC liet hij best aardige dingen zien.
Dat zei jij ja maar volgens mij heeft die Bos ook niet helemaal begrepen dat hij linksback is hoor, die stond ook gisteren weer belachelijk hoog. Met zeeën van ruimte achter hem voor de tegenstander om in te counteren. Tegen die Roemenen kwam het gevaar ook constant van die kant, dat kun je Borges niet aanrekenen.quote:Op maandag 15 december 2025 11:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Die viel donderdag in en deed de gehele invalbeurt aan werkweigering, ik snap wel dat die even werd overgeslagen.
Oh, dat kon je Borges juist voor 90% aanrekenen. Die bleef aan die kant als een basisschoolleerling voorin hangen waardoor Bos als hij al niet weg was twee man op zich zag afkomen.quote:Op maandag 15 december 2025 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zei jij ja maar volgens mij heeft die Bos ook niet helemaal begrepen dat hij linksback is hoor, die stond ook gisteren weer belachelijk hoog. Met zeeën van ruimte achter hem voor de tegenstander om in te counteren. Tegen die Roemenen kwam het gevaar ook constant van die kant, dat kun je Borges niet aanrekenen.
Goh wat een inzicht!quote:Op maandag 15 december 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
Zou het niet gewoon ook de selectie zijn die ondermaats is?
Hij zei net al dat hij echt wel heel veel voetbalverstand heeft maar nu laat hij dat nog zien ook.quote:
Ja eens hoor al had je met Beelen die in de voorbereiding een dubbele beenbreuk op loopt ook wel de nodige pech. En dan Jeng die er lang uit ligt. Dat zijn normaal potentiële basisspelers.quote:Op maandag 15 december 2025 10:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Het begon eigenlijk al bij het verlengen van Trauner waarvan al bekend was dat deze een heel strikt programma moest volgen om een beetje fit te blijven. Timber: waslijst aan blessures gedurende zijn hele carrière. Stengs, Moder en Nieuwkoop idem. Gasten als Read en Valente laat je idealiter gestaag wennen aan een dubbel programma, moeten opeens alles spelen.
Een paar blessures zijn uiteraard pech, maar in de opbouw van een selectie wil je ook niet zoveel gokjes hebben qua fitheid.
Gedeeltelijk. Op de vleugels heb je weinig keuze. Je hebt eigenlijk maar 1 fatsoenlijke spits.quote:Op maandag 15 december 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
Zou het niet gewoon ook de selectie zijn die ondermaats is?
Toen vPersie een fitte selectie had waren er al plannen over de Coolsingel. Dus ik vind het bijzonder dat vPersie nu ineens wordt weggezet als een oen. En dat terwijl je bij Slot ziet dat als je manschappen het niet brengen je ook weinig verschil kan maken als coach.quote:Op maandag 15 december 2025 11:25 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. Op de vleugels heb je weinig keuze. Je hebt eigenlijk maar 1 fatsoenlijke spits.
Middenveld zou normaal gesproken zonder blessures moeten voldoen.
Verdediging heb je pech dat je achter de centrale verdedigers niks hebt door blessures. Linksback is aardig. Rechtsback ga je als Read niet kan spelen er duidelijk op achteruit.
Timber was in de jeugd al best blessuregevoelig, gezien hij toen ook hier rondliep had je dat dus best kunnen weten. Het gaat er ook meer om dat als je net iets teveel van dat soort gokjes haalt je niet raar op moet staan te kijken dat die vroeg of laat wederom geblesseerd zijn.quote:Op maandag 15 december 2025 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens hoor al had je met Beelen die in de voorbereiding een dubbele beenbreuk op loopt ook wel de nodige pech. En dan Jeng die er lang uit ligt. Dat zijn normaal potentiële basisspelers.
Trauner kon überhaupt niet meer die is gewoon op. Mist los van wel of niet geblesseerd ook elke vorm van snelheid.
Timber was bij Utrecht niet constant kapot toch? Gok zomaar dat ze er niet uit komen qua contract omdat hij een financieel plaatje verwacht met risico's die Feyenoord niet bereid is te nemen. Dus of hem aantrekken mismanagement was van Don Kloese kun je je vraagtekens bij zetten. In principe blijft hij alsnog een van je beste middenvelders en hebben we er het nodige plezier aan gehad. Dus dat is zeker geen miskoop geweest.
Van Persie maakt het zichzelf niet gemakkelijk met zijn wissels en uitspraken in de media. Als dan ook het resultaat achterblijft, tja...quote:Op maandag 15 december 2025 11:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen vPersie een fitte selectie had waren er al plannen over de Coolsingel. Dus ik vind het bijzonder dat vPersie nu ineens wordt weggezet als een oen. En dat terwijl je bij Slot ziet dat als je manschappen het niet brengen je ook weinig verschil kan maken als coach.
Het was qua reactie een beetje identiek aan Ten Hag maar dan zonder onverstaanbaar gestommel. Die ziet als hij verliest ook altijd een compleet andere wedstrijd dan de rest van demense.quote:Op maandag 15 december 2025 11:33 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Van Persie maakt het zichzelf niet gemakkelijk met zijn wissels en uitspraken in de media. Als dan ook het resultaat achterblijft, tja...
Maar eens, zelfs de beste trainer kan van lood geen goud maken.
Je vergeet kutkeepers.quote:Op maandag 15 december 2025 11:47 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vind de selectie op de vleugels na eigenlijk helemaal niet zo slecht, daar zou je in ieder geval een stuk meer mee moeten kunnen leveren dan dit.
Meer leveren dan deze seizoenshelft zeker, maar meer dan een tweede plek ook weer niet.quote:Op maandag 15 december 2025 11:47 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vind de selectie op de vleugels na eigenlijk helemaal niet zo slecht, daar zou je in ieder geval een stuk meer mee moeten kunnen leveren dan dit.
Als we niet zoveel brekebeentjes zouden hebben, zouden we een veel bredere en betere selectie hebben. Dan is de hamvraag, waarom hebben wij zoveel blessures?quote:Op maandag 15 december 2025 11:47 schreef zoekeenleven het volgende:
Een sloot aan spelers halen (of verlengen) die bewezen een lange blessurehistorie hebben kan je nauwelijks pech noemen.quote:Op maandag 15 december 2025 11:58 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Als we niet zoveel brekebeentjes zouden hebben, zouden we een veel bredere en betere selectie hebben. Dan is de hamvraag, waarom hebben wij zoveel blessures?
Pech?
Manier van trainen?
Medische staff?
Performance staff?
Maar daar kunnen we van buiten niet goed zicht op hebben. Vind wel opvallend dat bij Arne we tot de (Arne)slotfase door konden gaan. En nu na 60 minuten het wel klaar is bij de meeste spelers.
Waar je dat goed terug ziet is op de linksbackpositie, op zich is de keuze om met Bos en Smal het seizoen in te gaan geen onbegrijpelijke, twee andere types die je kunt afwisselen op basis van het type wedstrijd. Maar allebei redelijk blessuregevoelig en niet in staat om twee wedstrijden in een week te spelen (en bovendien zit Bos de helft van de tijd aan de andere kant van de wereld). Één valt uit, vervolgens pleeg je roofbouw op de ander die ook moet spelen in wedstrijden waar hij ongeschikt voor is, en die valt ook uit.quote:Op maandag 15 december 2025 11:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Timber was in de jeugd al best blessuregevoelig, gezien hij toen ook hier rondliep had je dat dus best kunnen weten. Het gaat er ook meer om dat als je net iets teveel van dat soort gokjes haalt je niet raar op moet staan te kijken dat die vroeg of laat wederom geblesseerd zijn.
Je kan een Alfa nog zo mooi vinden, het blijft uiteindelijk onbetrouwbare troep. Pechgevallen op dat vlak heb je ook altijd, juist daarom wil je eigenlijk niet dat de rest ook zo broos als wat is.
Tweede moet gewoon lukken met deze selectie, mits je niet constant 10+ blessures hebt. Aanvallend is het echt te mager om mee te doen om plek 1.quote:Op maandag 15 december 2025 11:47 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vrees wel dat je tegen die tijd weer wat andere blessures hebt, en dat bepaalde spelers indien weer terug niet direct hun niveau halen van voorheen of te snel veel moeten spelen. Waardoor je met dit probleem blijft.quote:Op maandag 15 december 2025 12:05 schreef fetX het volgende:
Hopelijk heb je in januari Read, Jeng, Steijn en Moder weer terug. Dan heb je in ieder geval weer wat meer opties. Al zal het bij laatstgenoemde wel wat langer duren.
We hebben nog twee wedstrijden te gaan. Laten we hopen dat het meevalt.quote:Op maandag 15 december 2025 12:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat je tegen die tijd weer wat andere blessures hebt, en dat bepaalde spelers indien weer terug niet direct hun niveau halen van voorheen of te snel veel moeten spelen. Waardoor je met dit probleem blijft.
Laat gaan joh, alleen maar zuiggedrag, zielig.quote:Op maandag 15 december 2025 12:22 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Jij kan ook niet zoveel hebben
quote:Op maandag 15 december 2025 12:18 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Had jouw moeder maar een kutkeeper
quote:Op maandag 15 december 2025 11:51 schreef H.FR het volgende:
Van Persie houdt zichzelf voor de gek.
https://www.vi.nl/pro/ana(...)-door-expected-goals
Vraag is wel of spelers van dat niveau die niet een of ander rafelrandje hebben sportief of qua tegenvallende prestaties überhaupt te halen zijn voor een club als Feyenoord. Je ziet nu dat Ajax van pure wanhoop die blessuregevoelige Jap wil halen. Al pakken ze het tegenwoordig in elk geval zo aan dat ze er financieel geen buil aan kunnen vallen, dat besef moet hier nog wat meer indalen.quote:Op maandag 15 december 2025 11:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Timber was in de jeugd al best blessuregevoelig, gezien hij toen ook hier rondliep had je dat dus best kunnen weten. Het gaat er ook meer om dat als je net iets teveel van dat soort gokjes haalt je niet raar op moet staan te kijken dat die vroeg of laat wederom geblesseerd zijn.
Je kan een Alfa nog zo mooi vinden, het blijft uiteindelijk onbetrouwbare troep. Pechgevallen op dat vlak heb je ook altijd, juist daarom wil je eigenlijk niet dat de rest ook zo broos als wat is.
Natuurlijk zijn die te halen. Je kan best een keer gaan voor een buitenkansje als Moder ondanks het krasje, het wordt pas een probleem als je een sloot aan spelers met een krasje haalt zoals we nu zien.quote:Op maandag 15 december 2025 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag is wel of spelers van dat niveau die niet een of ander rafelrandje hebben sportief of qua tegenvallende prestaties überhaupt te halen zijn voor een club als Feyenoord. Je ziet nu dat Ajax van pure wanhoop die blessuregevoelige Jap wil halen. Al pakken ze het tegenwoordig in elk geval zo aan dat ze er financieel geen buil aan kunnen vallen, dat besef moet hier nog wat meer indalen.
Weet niet of het zo simpel is. Het is ook een beetje domino als je begint met een aantal blessures hebt en de rest daardoor te zwaar belast raakt en vervolgens ook omvalt. En welke rol alle mutaties van de afgelopen jaren in de technische staf spelen.. Sinds Slot weg is en daarmee ook de head performance is het al 2 jaar drama met blessures. Zijn opvolger is ook al de deur gewezen dus daar zal zal men intern ook niet tevreden over zijn geweest.quote:Op maandag 15 december 2025 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die te halen. Je kan best een keer gaan voor een buitenkansje als Moder ondanks het krasje, het wordt pas een probleem als je een sloot aan spelers met een krasje haalt zoals we nu zien.
Alles om maar de aandacht af te leiden van het dramatische aankoopbeleid van Te Kloese.quote:Op maandag 15 december 2025 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of het zo simpel is. Het is ook een beetje domino als je begint met een aantal blessures hebt en de rest daardoor te zwaar belast raakt en vervolgens ook omvalt. En welke rol alle mutaties van de afgelopen jaren in de technische staf spelen.. Sinds Slot weg is en daarmee ook de head performance is het al 2 jaar drama met blessures. Zijn opvolger is ook al de deur gewezen dus daar zal zal men intern ook niet tevreden over zijn geweest.
+ 126 miljoen.quote:Op maandag 15 december 2025 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Alles om maar de aandacht af te leiden van het dramatische aankoopbeleid van Te Kloese.
net zoals een Diarra, kan je prima doen en kost toch geen reet, haal 3 keer van dit soort spelers, 2x is het niks, 1x heb je een nieuwe Minteh. Dat zijn prima te verantwoorden gokjes.quote:Op maandag 15 december 2025 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die te halen. Je kan best een keer gaan voor een buitenkansje als Moder ondanks het krasje, het wordt pas een probleem als je een sloot aan spelers met een krasje haalt zoals we nu zien.
Borgesquote:Op maandag 15 december 2025 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
+ 126 miljoen.
Dramatisch aankoopbeleid
nu zitten er bij dit lijstje ook wel de goedkope gokjes, dat is geen probleem. Een Borges of Tengsted wel die je samen voor 16 miljoen haalt.quote:Op maandag 15 december 2025 13:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Borges
Tengstedt
Stengs
Diarra
Ivanusec
Lotomba
Zerrouki
Nieuwkoop
Steijn
Lingr
Priske en staf
Van Persie
Nadje
Carillo
Kasanwirjo
Mitchell
Dat er dan af en toe ook een Valente bij zit mag wel. Volledig geteerd op de aankopen (pre) '22 en op de veranderingen die door Arnesen zijn ingezet. Daarna er één grote teringzooi van gemaakt, volledig terug bij af.
Het gaat er vooral om dat de zomer van '22 de laatst geslaagde transferzomer was. Nu was in die zomer ook wel echt nagenoeg alles raak wat niet vaak voorkomt, maar net doen alsof Te Kloese er daarna geen ongekende rotzooi van heeft gemaakt omdat hij (jeugd)spelers die heel goed in de markt lagen voor de gemiddelde prijs heeft verkocht is nogal debiel.quote:Op maandag 15 december 2025 14:02 schreef alopio het volgende:
[..]
nu zitten er bij dit lijstje ook wel de goedkope gokjes, dat is geen probleem. Een Borges of Tengsted wel die je samen voor 16 miljoen haalt.
Een dure speler kan altijd falen of toch net niet brengen wat die moet. Bij Tengsted wist je dat van te voren al.
Naast al deze miskopen, heeft de keuze voor Priske je uiteindelijk ook flink wat geld gekost natuurlijk (plus de daardoor gemiste inkomsten van mislopen CL). Vervolgens een onervaren trainer neerzetten.quote:Op maandag 15 december 2025 14:02 schreef alopio het volgende:
[..]
nu zitten er bij dit lijstje ook wel de goedkope gokjes, dat is geen probleem. Een Borges of Tengsted wel die je samen voor 16 miljoen haalt.
Een dure speler kan altijd falen of toch net niet brengen wat die moet. Bij Tengsted wist je dat van te voren al.
Watanabe, Ahmedhodzic, Valente, Bos zijn toch best aardige aankopen gebleken Was er ontzettend bang voor na de verkoop van Hancko maar we hebben net zoveel tegendoelpunten als PSV waarvan een deel prutser Wellenreuther valt aan te rekenen. Die Tengstedt is helemaal zo slecht niet in de minuten die hij heeft gespeeld afgelopen donderdag nog een mooi kopkool en een penalty versiert. Maarja je hebt ook nog Europees topcorer Ueda binnen je gelederen. Ook alweer zo'n prutser uit de koker van Don Kloese. Steijn staat op 6 kools en 2 assists, beperkte voetballer maar prima voor de eredivisie voor een dito transfersom. Geen idee wat je daar verder dan precies van verwacht had ben ik benieuwd naar. Borges wil ik eerst wel een paar wedstrijden in de basis zien voor ik die afschrijf want hij oogt qua acties een stuk dreigender dan wat Sauer wekelijks laat zien. Oja vergeet ik nog bijna Gimenez ook.quote:Op maandag 15 december 2025 13:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Borges
Tengstedt
Stengs
Diarra
Ivanusec
Lotomba
Zerrouki
Nieuwkoop
Steijn
Priske en staf
Van Persie
Nadje
Carillo
Kasanwirjo
Mitchell
Dat er dan af en toe ook een Valente bij zit mag wel. Volledig geteerd op de aankopen (pre) '22. Daarna er één grote teringzooi van gemaakt.
Nee, het gaat eigenlijk allemaal best lekker. Met Hancko en Paixao de laatste kwaliteit die nog aanwezig was verkocht en weer terug naar de Dick-tijden.quote:Op maandag 15 december 2025 14:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Watanabe, Ahmedhodzic, Valente, Bos zijn toch best aardige aankopen gebleken Was er ontzettend bang voor na de verkoop van Hancko maar we hebben net zoveel tegendoelpunten als PSV waarvan een deel prutser Wellenreuther valt aan te rekenen. Die Tengstedt is helemaal zo slecht niet in de minuten die hij heeft gespeeld afgelopen donderdag nog een mooi kopkool en een penalty versiert. Maarja je hebt ook nog Europees topcorer Ueda binnen je gelederen. Ook alweer zo'n prutser uit de koker van Don Kloese. Steijn staat op 6 kools en 2 assists, beperkte voetballer maar prima voor de eredivisie voor een dito transfersom. Geen idee wat je daar verder dan precies van verwacht had ben ik benieuwd naar. Borges wil ik eerst wel een paar wedstrijden in de basis zien voor ik die afschrijf want hij oogt qua acties een stuk dreigender dan wat Sauer wekelijks laat zien.
Onder Arnesen waren we een club in opbouw en was er ruimte voor spelers om zich rustig te ontwikkelen. Nu zijn we weer een meer gevestigde topclub waar spelers er gelijk moeten staan. Dat kost gewoon meer geld en daar hoort een bepaald financieel risico bij.
quote:Op maandag 15 december 2025 14:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Watanabe, Ahmedhodzic, Valente, Bos zijn toch best aardige aankopen gebleken Was er ontzettend bang voor na de verkoop van Hancko maar we hebben net zoveel tegendoelpunten als PSV waarvan een deel prutser Wellenreuther valt aan te rekenen. Die Tengstedt is helemaal zo slecht niet in de minuten die hij heeft gespeeld afgelopen donderdag nog een mooi kopkool en een penalty versiert. Maarja je hebt ook nog Europees topcorer Ueda binnen je gelederen. Ook alweer zo'n prutser uit de koker van Don Kloese. Steijn staat op 6 kools en 2 assists, beperkte voetballer maar prima voor de eredivisie voor een dito transfersom. Geen idee wat je daar verder dan precies van verwacht had ben ik benieuwd naar. Borges wil ik eerst wel een paar wedstrijden in de basis zien voor ik die afschrijf want hij oogt qua acties een stuk dreigender dan wat Sauer wekelijks laat zien.
Onder Arnesen waren we een club in opbouw en was er ruimte voor spelers om zich rustig te ontwikkelen. Nu zijn we weer een meer gevestigde topclub waar spelers er gelijk moeten staan. Dat kost gewoon meer geld en daar hoort een bepaald financieel risico bij.
quote:Op maandag 15 december 2025 14:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, het gaat eigenlijk allemaal best lekker. Met Hancko en Paixao de laatste kwaliteit die nog aanwezig was verkocht en weer terug naar de Dick-tijden.
Veel slechter dan Slithi gisteren inviel had Borges het toch niet kunnen doen. Die heeft echt geen knikker geraakt of ook maar een seconde voor gevaar gezorgd.quote:Borges, die nog minder tactische en technische bagage heeft dan fucking Sliti heeft ook maar 10 miljoen gekost ofzo.
Dan heb je donderdag niet gekeken. Lucky you.quote:Op maandag 15 december 2025 14:18 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Veel slechter dan Slithi gisteren inviel had Borges het toch niet kunnen doen.
daar ben ik het ook wel mee eens, het is natuurlijk debiel dat die man een dubbelrol doet. Hij moet lekker AD zijn en het technische beleid door een ander laten doen.quote:Op maandag 15 december 2025 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat de zomer van '22 de laatst geslaagde transferzomer was. Nu was in die zomer ook wel echt nagenoeg alles raak wat niet vaak voorkomt, maar net doen alsof Te Kloese er daarna geen ongekende rotzooi van heeft gemaakt omdat hij (jeugd)spelers die heel goed in de markt lagen voor de gemiddelde prijs heeft verkocht is nogal debiel.
Eigenlijk is het al drie jaar heel matig. Als je even de iets duurdere aankopen (>2 miljoen) op een rijtje zet:quote:Op maandag 15 december 2025 14:07 schreef fetX het volgende:
Naast al deze miskopen, heeft de keuze voor Priske je uiteindelijk ook flink wat geld gekost natuurlijk (plus de daardoor gemiste inkomsten van mislopen CL). Vervolgens een onervaren trainer neerzetten.
Afgelopen anderhalf jaar heeft Te Kloese in zijn td rol maar weinig lichtpuntjes. Die man moet daar gewoon weg en zich volledig op ad taken focussen.
Borges ging donderdag een paar keer lekker zijn man voorbij hoor, dat balletje waarbij hij zijn man passeerde, de bal net niet over de achterlijn ging en hij alsnog voorgaf zie ik Sauer nog niet doen . Uitstekende voorzet op Timber daarvoor ook nog die bijna vrij kon inkoppen.quote:Op maandag 15 december 2025 14:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je donderdag niet gekeken. Lucky you.
Hij is toch maar mooi een half jaar lang Priske gaan observerenquote:Op maandag 15 december 2025 14:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eigenlijk is het al drie jaar heel matig. Als je even de iets duurdere aankopen (>2 miljoen) op een rijtje zet:
Succesvol: Moussa, Valente
Naar verwachting: Watanabe, Ahmed
Wisselend: Stengs, Beelen, Ueda, Nieuwkoop, Hwang, Steijn, Bos
Miskoop: Tengstedt, Borges, Zerrouki, Ivanusec, Lingr, Kasanwirjo, Carillo, Lotomba
Als je dan even bedenkt hoeveel dit rijtje spelers heeft gekost (zowel qua transfersom en salaris) en hoeveel ze vermoedelijk gaan opleveren, dan moet je toch concluderen dat we al een aantal jaar flink geld stuk slaan aan rotzooi.
Het is in 22/23 een keertje allemaal goed gevallen, met geweldig werk van scouts die er nu niet meer werken, een toptrainer, een paar spelers die op precies het juiste moment doorbraken (Hartman en Wieffer), een gelukkig seizoen waarin de concurrentie faalde én je twee maanden pauze had. Daarna is te Kloese er te veel in gaan geloven terwijl het succes ondanks hem was, en niet dankzij.
Je toptrainer vervangen door een overperformer die alles door het midden ging spelen, een compleet ander fundament dan onder Slot. Die je tussentijds moest ontslaan, waardoor je een onwerkbare situatie creëerde voor een directe opvolger die niet buiten de club zou komen. Dus ga je maar voor vPersie, en dan blijkt dat hij tegen de druk totaal niet opgewassen is als het moeilijk gaat en dom naar de expected goals gaat wijzen. Tja.
Het enige wat te Kloese heel goed kan, is een mooi verhaal lullen hoe het lijkt alsof er een gigantisch doordacht plan ligt achter zijn hapsnap beleid.
Hij kwam een keer zijn mannetje voorbij, hoera. Verder speelt hij exact zoals je van iemand zou verwachten die net uit de onder 16 komt.quote:Op maandag 15 december 2025 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Borges ging donderdag een paar keer lekker zijn man voorbij hoor, dat balletje waarbij hij zijn man passeerde, de bal net niet over de achterlijn ging en hij alsnog voorgaf zie ik Sauer nog niet doen . Uitstekende voorzet op Timber daarvoor ook nog die bijna vrij kon inkoppen.
Maarja hij had zich bij een 3-3 stand waar je verder geen reet aan had natuurlijk primair op zijn verdedigende taken moeten richten. En dan vervolgens Bos wel brengen zondag terwijl door een persoonlijke fout van hem die wedstrijd verliest. Ik vermoed ook dat Robin naast de nodige tactische blunders die hij maakt en waardeloze wissels ook niet zo goede peoplesmanager en motivator is..
Het is een soort Dilrosun maar dan zonder tactische discipline.quote:Op maandag 15 december 2025 14:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij kwam een keer zijn mannetje voorbij, hoera. Verder speelt hij exact zoals je van iemand zou verwachten die net uit de onder 16 komt.
Je weet nu al dat Tengstedt een 100% miskoop is ondanks dat hij amper gespeeld heeft? Bijzonder wel. De afgelopen wedstrijden speelde hij toch niet onverdienstelijk zorgde voor dreiging en scoorde hij ook. Wat verwacht je dan van zo'n gozer joh dat hij 10 minuten in valt en even een hattrick maakt?quote:Op maandag 15 december 2025 14:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eigenlijk is het al drie jaar heel matig. Als je even de iets duurdere aankopen (>2 miljoen) op een rijtje zet:
Succesvol: Moussa, Valente
Naar verwachting: Watanabe, Ahmed
Wisselend: Stengs, Beelen, Ueda, Nieuwkoop, Hwang, Steijn, Bos
Miskoop: Tengstedt, Borges, Zerrouki, Ivanusec, Lingr, Kasanwirjo, Carillo, Lotomba
Als je dan even bedenkt hoeveel dit rijtje spelers heeft gekost (zowel qua transfersom en salaris) en hoeveel ze vermoedelijk gaan opleveren, dan moet je toch concluderen dat we al een aantal jaar flink geld stuk slaan aan rotzooi.
Het is in 22/23 een keertje allemaal goed gevallen, met geweldig werk van scouts die er nu niet meer werken, een toptrainer, een paar spelers die op precies het juiste moment doorbraken (Hartman en Wieffer), een gelukkig seizoen waarin de concurrentie faalde én je twee maanden pauze had. Daarna is te Kloese er te veel in gaan geloven terwijl het succes ondanks hem was, en niet dankzij.
Je toptrainer vervangen door een overperformer die alles door het midden ging spelen, een compleet ander fundament dan onder Slot. Die je tussentijds moest ontslaan, waardoor je een onwerkbare situatie creëerde voor een directe opvolger die niet buiten de club zou komen. Dus ga je maar voor vPersie, en dan blijkt dat hij tegen de druk totaal niet opgewassen is als het moeilijk gaat en dom naar de expected goals gaat wijzen. Tja.
Het enige wat te Kloese heel goed kan, is een mooi verhaal lullen hoe het lijkt alsof er een gigantisch doordacht plan ligt achter zijn hapsnap beleid.
Zelfs Hadj Moussa had na een paar maanden door dat het toch wel handig is om met je man mee te lopen.quote:Op maandag 15 december 2025 14:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is een soort Dilrosun maar dan zonder tactische discipline.
Van Sauer kwam letterlijk niks maar ja die is 19 en heeft geen 10 miljoen gekost dus dat is hem dan maar vergeven of zo. Gisteren ook weer extreem matig. Slithi heeft ook echt helemaal niks van dreiging gebracht. Zelfde laken en pak als zo'n Slory die eindigen straks verhuurd bij Fortuna en horen we niks meer van.quote:Op maandag 15 december 2025 14:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij kwam een keer zijn mannetje voorbij, hoera. Verder speelt hij exact zoals je van iemand zou verwachten die net uit de onder 16 komt.
En dat zijn dan in ieder geval nog jeugdspelers die nu al meer brengen dan een onbegrijpelijke aankoop van 10 miljoen.quote:Op maandag 15 december 2025 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Van Sauer kwam letterlijk niks maar ja die is 19 en heeft geen 10 miljoen gekost dus dat is hem dan maar vergeven of zo. Gisteren ook weer extreem matig. Slithi heeft ook echt helemaal niks van dreiging gebracht. Zelfde laken en pak als zo'n Slory die eindigen straks verhuurd bij Fortuna en horen we niks meer van.
Tot nu toe is zijn sportieve inbreng voor een 25-jarige aankoop van 6 miljoen gewoonweg zwaar onvoldoende. In die leeftijds- en prijsklasse moet je toch op zijn minst direct laten zien beter te zijn dan Carranza.quote:Op maandag 15 december 2025 14:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Je weet nu al dat Tengstedt een 100% miskoop is ondanks dat hij amper gespeeld heeft? Bijzonder wel. De afgelopen wedstrijden speelde hij toch niet onverdienstelijk zorgde voor dreiging en scoorde hij ook. Wat verwacht je dan van zo'n gozer joh dat hij 10 minuten in valt en even een hattrick maakt?
Ach tegen PEC had hij een aardige kool en ook donderdag was hij constant gevaarlijk in de 16. Het is gewoon lastig als tweede spits, dat hebben we met Ueda toch ook gezien. Als je had voorspeld dat die in de winterstop op minstens 18 kools had gestaan hadden ze het Delta voor je gebeld.quote:Op maandag 15 december 2025 14:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tot nu toe is zijn sportieve inbreng voor een 25-jarige aankoop van 6 miljoen gewoonweg zwaar onvoldoende. In die leeftijds- en prijsklasse moet je toch op zijn minst direct laten zien beter te zijn dan Carranza.
Kan nog wel iets worden, maar als dat gebeurt is ie tegen die tijd 26/27 en krijg je de vetpot er niet meer voor.
Ueda laat ongeveer zien wat je van een dergelijke dure aankoop mag verwachten. Ook dat kon beter voor dat geld overigens, een dure invaller (die niet kan invallen) en nu eigenlijk een relatief dure spits die het alleen laat zien tegen kuttegenstanders.quote:Op maandag 15 december 2025 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ach tegen PEC had hij een aardige kool en ook donderdag was hij constant gevaarlijk in de 16. Het is gewoon lastig als tweede spits, dat hebben we met Ueda toch ook gezien. Als je had voorspeld dat die in de winterstop op minstens 18 kools had gestaan hadden ze het Delta voor je gebeld.
Het zou helpen als spelers met daadwerkelijk verdedigende taken zoals Targhalline en Bos minder risico in hun spel zouden leggen. Gisteren ook weer knullig balverlies van die eerste waardoor die Fritz Jim alleen op Wellenreuther af kon.quote:Op maandag 15 december 2025 14:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Sauer en Sliti doen in ieder geval hun verdedigende taken nog wel behoorlijk ook al leveren ze veel te weinig in de 16. Dat geldt niet voor Slory, maar daar was iedereen net zo goed heel kritisch over.
Bos kreeg toen wel een teringbal van Hadj Moussa. Dat was bijna niet te doenquote:Op maandag 15 december 2025 15:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zou helpen als spelers met daadwerkelijk verdedigende taken zoals Targhalline en Bos minder risico in hun spel zouden leggen. Gisteren ook weer knullig balverlies van die eerste waardoor die Fritz Jim alleen op Wellenreuther af kon.
Bos had bij de winnende kool van FCSB exact zo'n momentje op het middenveld. Echt van die cruciale momenten waar je de bal simpelweg niet mag verliezen omdat het anders helemaal open ligt halfbakken in een duel gaan of de bal niet goed aannemen. Wellicht moeten ze dan beter gecoacht worden of is het leeftijd maar het oogt zo ontzettend onbeholpen allemaal.
ach het is wel belangrijk ook tegen kut tegenstanders te scoren, er zijn zat tijden geweest dat een van onze spitsen zelfs dat niet deed.quote:Op maandag 15 december 2025 14:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ueda laat ongeveer zien wat je van een dergelijke dure aankoop mag verwachten. Ook dat kon beter voor dat geld overigens, een dure invaller (die niet kan invallen) en nu eigenlijk een relatief dure spits die het alleen laat zien tegen kuttegenstanders.
Hij moet wel bediend worden is meestal codetaal voor hij creëert nooit eens iets voor zichzelf en/of hij is verder toch wel erg beperkt.quote:Op maandag 15 december 2025 15:09 schreef alopio het volgende:
[..]
ach het is wel belangrijk ook tegen kut tegenstanders te scoren, er zijn zat tijden geweest dat een van onze spitsen zelfs dat niet deed.
Buiten dat is ook een Ueda wel afhankelijk van de aanvoer. Een Valente is een zegen voor het spel van Ueda die altijd wel goed de diepte in loopt en ruimte maakt. Dan helpt het wel als je een Valente hebt die die steekballen geeft. Een Steijn is, hoe beperkt ook, ook belangrijk doordat hij toch wat spelers wegtrekt bij de spits.
Maar de vleugels, daar heeft Ueda niks aan. Sauer komt nog tekort, en Hadj Moussa is al weken niet in vorm, vertraagt continue het spel waardoor Ueda weer in de dekking staat. En als die er wel een keer langsgaat bij zijn tegenstander heeft die ogenkleppen op en gaat hij weer voor kansloos eigen succes.
hij creert best wel wat. Maar het is toch niet gek dat een spits afhankelijk is van de aanvoer? Al onze buitenspelers hebben bij elkaar welgeteld 6 assists, en dan doel ik op ALLE buitenspelers. Bij PSV hebben ze 17 assists van de vleugels. Dat zegt natuurlijk ook wel watquote:Op maandag 15 december 2025 15:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij moet wel bediend worden is meestal codetaal voor hij creëert nooit eens iets voor zichzelf en/of hij is verder toch wel erg beperkt.
Ik vind wel dat de lat ietsjes hoger mag dan bonkige Ueda als Feyenoorder. Maar nogmaals, dat is wel het laatste 'probleem' momenteel.quote:Op maandag 15 december 2025 15:14 schreef alopio het volgende:
[..]
hij creert best wel wat. Maar het is toch niet gek dat een spits afhankelijk is van de aanvoer? Al onze buitenspelers hebben bij elkaar welgeteld 6 assists, en dan doel ik op ALLE buitenspelers. Bij PSV hebben ze 17 assists van de vleugels. Dat zegt natuurlijk ook wel wat
Ja eens.quote:Op maandag 15 december 2025 15:06 schreef alopio het volgende:
[..]
Bos kreeg toen wel een teringbal van Hadj Moussa. Dat was bijna niet te doen
de lat mag zeker hoger, al heb je niet altijd een Gimenez in de spits natuurlijk. Maar zoals je zelf aangeeft, Ueda is niet het laatste probleem. Met beter vleugels en betere backs en een trainer die het tactisch goed neerzet kom je met Ueda ook ver. Zet Ueda bij PSV in de spits en ze staan nog steeds met 9 punten eerste en Ueda heeft er dan ook 20 inliggen.quote:Op maandag 15 december 2025 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind wel dat de lat ietsjes hoger mag dan bonkige Ueda als Feyenoorder. Maar nogmaals, dat is wel het laatste 'probleem' momenteel.
dat is waar, wel een lastige kutbal met die stuit. Wat een ziekenhuis bal was dat zeg. Het is echt kansloos dat je geen andere optie hebt voor Moussa, die had je normaal gesproken al een paar keer op de bank gezet namelijkquote:Op maandag 15 december 2025 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens.
Al had hij nog wel wat betere opties dan wat hij uiteindelijk deed. Zat volkomen mis. Was geen laatste man dus eventueel had hij hem ook omver kunnen duwen.
Ik denk niet dat er een club minimaal 20 gaat neerleggen voor een beperkte Jap van bijna dertig die nooit verder is gekomen dan de eredivisiequote:Op maandag 15 december 2025 15:29 schreef alopio het volgende:
[..]
de lat mag zeker hoger, al heb je niet altijd een Gimenez in de spits natuurlijk. Maar zoals je zelf aangeeft, Ueda is niet het laatste probleem. Met beter vleugels en betere backs en een trainer die het tactisch goed neerzet kom je met Ueda ook ver. Zet Ueda bij PSV in de spits en ze staan nog steeds met 9 punten eerste en Ueda heeft er dan ook 20 inliggen.
Al is het natuurlijk wel fijn als hij er 1 of 2 inschiet op het WK en hij er in de Eredivisie 25+ maakt, dan kan je hem gewoon voor veel geld wegdoen. Er is altijd wel een club die er dan 20 miljoen voor neerlegt. Moet er wel een normale vervanger voor komen en niet een Borges in de spits
maak je 25+ goals is er altijd wel een club die er intrapt, zeker als tegen het einde van de transferperiode de paniek bij clubs toeslaat. Bij Porto hadden ze ook niet verwacht dat Borges voor 10 weg zou gaan. En Ueda heeft natuurlijk wel gewoon prima specifieke kwaliteiten. En 27 is niet helemaal bejaard natuurlijk.quote:Op maandag 15 december 2025 15:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een club minimaal 20 gaat neerleggen voor een beperkte Jap van bijna dertig die nooit verder is gekomen dan de eredivisie
Ueda gaat je nooit meer dan 15 miljoen opleveren. Of hij moet een doldwaas WK gaan draaien en een Arabische club moet gek gaan doen.quote:Op maandag 15 december 2025 15:44 schreef alopio het volgende:
[..]
maak je 25+ goals is er altijd wel een club die er intrapt, zeker als tegen het einde van de transferperiode de paniek bij clubs toeslaat. Bij Porto hadden ze ook niet verwacht dat Borges voor 10 weg zou gaan. En Ueda heeft natuurlijk wel gewoon prima specifieke kwaliteiten. En 27 is niet helemaal bejaard natuurlijk.
Wat een vertrouwen in Uedaquote:Op maandag 15 december 2025 15:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ueda gaat je nooit meer dan 15 miljoen opleveren. Of hij moet een doldwaas WK gaan draaien en een Arabische club moet gek gaan doen.
Voor Feyenoord een prima spits en een garantie voor een sloot aan goals. Feyenoord gaat echt niet zomaar een betere spits binnenhengelen.quote:
Mwah, die kopen een Pavlidis die ongeveer drie klasses beter is.quote:Op maandag 15 december 2025 15:59 schreef bbuddybb het volgende:
Een Ueda in topvorm kun je best voor een goed prijsje slijten aan een Portugese topper.
Ja precies. Een bescheiden winst moet je meteen doen.quote:Op maandag 15 december 2025 15:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ueda gaat je nooit meer dan 15 miljoen opleveren. Of hij moet een doldwaas WK gaan draaien en een Arabische club moet gek gaan doen.
Een Turkse club wellicht.quote:Op maandag 15 december 2025 15:59 schreef bbuddybb het volgende:
Een Ueda in topvorm kun je best voor een goed prijsje slijten aan een Portugese topper.
Het is eigenlijk jammer dat die Russen niet meer met geld smijten, die waren daar wel ingetrapt.quote:
Sowieso is dat wel jammer, tegenwoordig smijten de meeste grote clubs niet meer ongegeneerd met geld, maar kijken ze naar dingen als ‘potentieel’ en ‘onderliggende statistieken’. Waardoor er eigenlijk geen enkele club meer komt voor je middelmaat en rotzooi, hooguit voor huur met koopoptie.quote:Op maandag 15 december 2025 16:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is eigenlijk jammer dat die Russen niet meer met geld smijten, die waren daar wel ingetrapt.
Ja, dat. Zelfs een KROATISCH INTERNATIONAL raak je aan de straatstenen niet kwijt.quote:Op maandag 15 december 2025 16:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Sowieso is dat wel jammer, tegenwoordig smijten de meeste grote clubs niet meer ongegeneerd met geld, maar kijken ze naar dingen als ‘potentieel’ en ‘onderliggende statistieken’. Waardoor er eigenlijk geen enkele club meer komt voor je middelmaat en rotzooi, hooguit voor huur met koopoptie.
Nou ja, Benfica en Porto kregen hun rotzooi nog wel kwijt voor een flinke transfersomquote:Op maandag 15 december 2025 16:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat. Zelfs een KROATISCH INTERNATIONAL raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Te Kloese doet zijn aankopen doorgaans dan ook na een avondje goed tafelen met o.a. zijn boezemvriend Alex Kroes.quote:Op maandag 15 december 2025 16:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, Benfica en Porto kregen hun rotzooi nog wel kwijt voor een flinke transfersom
Vergelijkbare types ja, kunnen een leuk woordje praten, doen wel eens een goed dealtje maar als het echt technisch inhoudelijk wordt flikkert het uit elkaar.quote:Op maandag 15 december 2025 16:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Te Kloese doet zijn aankopen doorgaans dan ook na een avondje goed tafelen met o.a. zijn boezemvriend Alex Kroes.
Daar hoef je helemaal niet in te vissen, daar heeft Dennis de fraudeur bewust voor gekozen.quote:Op maandag 15 december 2025 17:04 schreef M.Melandri het volgende:
Dat je in een vijver vist van bankzitters van Benfica en Porto maakt het ook niet makkelijk natuurlijk.
Dat geeft wel aan hoe weinig er mogelijk is.quote:Op maandag 15 december 2025 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar hoef je helemaal niet in te vissen, daar heeft Dennis de fraudeur bewust voor gekozen.
Het geeft enkel aan hoe je makkelijk opgelicht kan worden.quote:Op maandag 15 december 2025 17:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan hoe weinig er mogelijk is.
In die prijscategorie zijn het allemaal gemankeerde spelers. Met een goede trainer valt er wel meer uit te halen dat bewees Slot wel.quote:Op maandag 15 december 2025 17:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Het geeft enkel aan hoe je makkelijk opgelicht kan worden.
quote:Op maandag 15 december 2025 16:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, Benfica en Porto kregen hun rotzooi nog wel kwijt voor een flinke transfersom
Die Borges-transfer vind ik zo bizar, dat ik me oprecht afvraag wat daar achter de schermen heeft gespeeld.quote:Op maandag 15 december 2025 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar hoef je helemaal niet in te vissen, daar heeft Dennis de fraudeur bewust voor gekozen.
Ahja, je hebt alleen maar de keuze uit gemankeerde spelersquote:Op maandag 15 december 2025 17:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In die prijscategorie zijn het allemaal gemankeerde spelers. Met een goede trainer valt er wel meer uit te halen dat bewees Slot wel.
Mwah. Spelers als Watanabe, Valente, Hadj-Moussa, Targhaline, Hancko, Timber, Gimenez, Paixao, Wieffer, etc. bewijzen dat je beduidend meer kwaliteit voor beduidend meer centjes kan halen, als je je zaken op orde hebt.quote:Op maandag 15 december 2025 17:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan hoe weinig er mogelijk is.
Als er geen jeugdspelers doorbreken die iets kunnen kom je als Feyenoord al snel uit bij spelers in die categorie ja. Spelers die echt iets kunnen en direct van toegevoegde waarde zijn zijn niet te betalen over het algemeen.quote:Op maandag 15 december 2025 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ahja, je hebt alleen maar de keuze uit gemankeerde spelers
Dat valt ook wel mee, Peter Bosz die nu hij met pensioen gaat eindelijk eens wat prijsjes wint doet het (ook internationaal) bij PSV best aardig. Dat het eromheen klopt is een stuk belangrijker.quote:Op maandag 15 december 2025 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Als er geen jeugdspelers doorbreken die iets kunnen kom je als Feyenoord al snel uit bij spelers in die categorie ja. Spelers die echt iets kunnen en direct van toegevoegde waarde zijn zijn niet te betalen over het algemeen.
En je hebt een bovengemiddeld goede trainer nodig wil je internationaal potten breken.
Het jaar ervoor haal je, naast inderdaad ook wel wat pulp, in 1 window gewoon Dávid Hancko, Quinten Timber, Santiago Gimenez, Igor Paixão, Mats Wieffer en Sebastian Szymanski (huur) voor 25 miljoen. En zelfs Danilo kun je daar nog aan toevoegen, gezien je hem transfervrij oppik bij Ajax en een jaartje later verpats voor meer dan 6 miljoen.quote:2025/2026
Sem Steijn 10,00 mln. ¤
Gonçalo Borges 10,00 mln. ¤
Tsuyoshi Watanabe 8,00 mln. ¤
Anel Ahmedhodzic 6,90 mln. ¤
Luciano Valente 6,75 mln. ¤
Casper Tengstedt 6,00 mln. ¤
Jordan Bos 5,00 mln. ¤
Gaoussou Diarra 3,80 mln. ¤
Liam Bossin ?
Cyle Larin huur
Malcolm Jeng huur
2024/2025
In-beom Hwang 7,00 mln. ¤
Ondrej Lingr 4,00 mln. ¤
Anis Hadj Moussa 3,50 mln. ¤
Stéphano Carrillo 2,50 mln. ¤
Jeyland Mitchell 2,50 mln. ¤
Jordan Lotomba 2,20 mln. ¤
Jakub Moder 1,50 mln. ¤
Plamen Andreev 1,20 mln. ¤
Chris-Kévin Nadje 500 dzd. ¤
Oussama Targhalline 450 dzd. ¤
Devin Haen 150 dzd. ¤
Gijs Smal transfervrij
Julián Carranza transfervrij
Facundo González huur
Ibrahim Osman huur
Hugo Bueno huur
Liam Bossin huur
2023-2024
Ayase Ueda 8,00 mln. ¤
Luka Ivanu¨ec 7,80 mln. ¤
Ramiz Zerrouki 7,20 mln. ¤
Calvin Stengs 6,00 mln. ¤
Bart Nieuwkoop 2,80 mln. ¤
Thomas Beelen 2,70 mln. ¤
Timon Wellenreuther 1,00 mln. ¤
Thomas van den Belt 850 dzd. ¤
Kostas Lamprou transfervrij
Antef Tsoungui transfervrij
Mikki van Sas transfervrij
Ilias Sebaoui ?
Ondrej Lingr huur
Yankuba Minteh huur
Om met Ajax of PSV prijzen te winnen hoef je helemaal geen geweldige trainer te zijn. Die hebben over het algemeen altijd betere spelers en jeugdafdelingen dan wij waarop ze kunnen parasiteren. Zie de kampioenschappen van Drank de Boer of Philip Cocu. Veel spelers die op de shortlist van Te Kloese staan kiezen uiteindelijk voor PSV of Ajax vanwege het betere sportieve en financiële plaatje. Al lijkt dat met Valente wel een keer de goede kant uit te zijn gevallen voor ons.quote:Op maandag 15 december 2025 17:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee, Peter Bosz die nu hij met pensioen gaat eindelijk eens wat prijsjes wint doet het (ook internationaal) bij PSV best aardig. Dat het eromheen klopt is een stuk belangrijker.
We betalen gewoon net zo veel aan salarissen als PSV, dat is geen excuusquote:Op maandag 15 december 2025 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Om met Ajax of PSV prijzen te winnen hoef je helemaal geen geweldige trainer te zijn. Die hebben over het algemeen altijd betere spelers en jeugdafdelingen dan wij waarop ze kunnen parasiteren. Zie de kampioenschappen van Drank de Boer of Philip Cocu. Veel spelers die op de shortlist van Te Kloese staan kiezen uiteindelijk voor PSV of Ajax vanwege het betere sportieve en financiële plaatje. Al lijkt dat met Valente wel een keer de goede kant uit te zijn gevallen voor ons.
Nu sta je tweede ruim voor Ajax met een shitload aan blessures en doet men ineens alsof het meteen volop crisis is omdat je PSV niet bij kunt benen en het Europees niet lukt. Alsof constant mensen ontslaan en weer aantrekken omdat ze niet aan je absurde verwachtingspatroon voldoen niet voor chaos zorgt.
Maar Te Kloese mag er niet op afgerekend worden dat hij al drie zomers overwegend troep binnenhaalt.quote:Op maandag 15 december 2025 17:58 schreef De_Pel het volgende:
Dit zijn geen lekkere lijstjes man.
Ik was een aantal namen/prijzen alweer vergeten maar deel ze even voor de users die het gecultiveerd lijden leken te missen.
[..]
Het jaar ervoor haal je, naast inderdaad ook wel wat pulp, in 1 window gewoon Dávid Hancko, Quinten Timber, Santiago Gimenez, Igor Paixão, Mats Wieffer en Sebastian Szymanski (huur) voor 25 miljoen. En zelfs Danilo kun je daar nog aan toevoegen, gezien je hem transfervrij oppik bij Ajax en een jaartje later verpats voor meer dan 6 miljoen.
Veel minder.quote:Op maandag 15 december 2025 18:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We betalen gewoon net zo veel aan salarissen als PSV, dat is geen excuus
Zij betalen vermoedelijk wat minder grootverdieners door die in het buitenland niet spelen, inderdaad.quote:Op maandag 15 december 2025 18:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel minder.
https://www.capology.com/ne/eredivisie/loonlijsten/
Dit is natuurlijk wel heel makkelijk. Er is geen crisis omdat je PSV niet bij kunt benen.quote:Op maandag 15 december 2025 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu sta je tweede ruim voor Ajax met een shitload aan blessures en doet men ineens alsof het meteen volop crisis is omdat je PSV niet bij kunt benen en het Europees niet lukt. Alsof constant mensen ontslaan en weer aantrekken omdat ze niet aan je absurde verwachtingspatroon voldoen niet voor chaos zorgt.
Volgens mij vissen wij de laatste paar jaar gewoon in dezelfde vijver qua transfers. Dat zie je ook aan de vele spelers waar zowel Feyenoord als PSV interesse hadden.quote:Op maandag 15 december 2025 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Om met Ajax of PSV prijzen te winnen hoef je helemaal geen geweldige trainer te zijn. Die hebben over het algemeen altijd betere spelers en jeugdafdelingen dan wij waarop ze kunnen parasiteren. Zie de kampioenschappen van Drank de Boer of Philip Cocu. Veel spelers die op de shortlist van Te Kloese staan kiezen uiteindelijk voor PSV of Ajax vanwege het betere sportieve en financiële plaatje. Al lijkt dat met Valente wel een keer de goede kant uit te zijn gevallen voor ons.
Uiteindelijk komt ook elke matige transferwindow op een later moment harder terug.quote:Op maandag 15 december 2025 18:20 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel heel makkelijk. Er is geen crisis omdat je PSV niet bij kunt benen.
Er is al wat meer crisis omdat je internationaal compleet voor lul staat met 3 puntjes in 6 wedstrijden in de EL nota bene. Alleen in eigen huis 3 puntjes pakken tegen de nummer 5 van Griekenland, en ondertussen verliezen van de nummer 10 van Roemenie is gewoon baggerslecht.
Er is nog een stuk meer crisis als je in de eredivisie in de laatste 5 wedstrijden 9 punten verlies (tegen Ajax, NEC en GA Eagles). Die 5 punten is dan ineens niet meer niet 'ruim' voor op Ajax, wat een historisch slecht seizoen onder een historisch slechte trainer had, maar nu gewoon volledig onnodig weer terug in de race is.
Er is nog een stukje meer crisis als je deze zomer 60 miljoen stukslaat aan spelers waar een groot deel niet van rendeert, of zelfs als dat wel zo is (Watanabe bijv) er geen winst op te behalen valt.
En nog een beetje meer als je vorig jaar een kapitaal door de plee spoelt aan een trainer waarmee je het nooit over zijn wenselijke opstelling hebt gehad, en vervolgens je 6 maanden eerder te licht bevonden jeugdtrainer terugkoopt, die eigenlijk ook het wiel niet uitgevonden blijkt te hebben.
En dan zijn de Europese resultaten van Nederlandse teams ook nog dermate waardeloos dat je volgend jaar geen 2e CL plek meer hebt.
Het is nog niet alsof de boel in lichterlaaie staat, maar er is meer dan voldoende reden voor onrust.
Ongetwijfeld.quote:Op maandag 15 december 2025 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Zij betalen vermoedelijk wat minder grootverdieners door die in het buitenland niet spelen, inderdaad.
Dat kan ook best wel eens gebeuren, zolang het maar niet de overhand krijgt.quote:Op maandag 15 december 2025 18:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Maar ook daar tikken ze wel eens veel geld af voor een speler die vervolgens langdurig geblesseerd raakt. Of eentje die geen knikker raakt. Of stort het ook wel eens een periode compleet in elkaar zonder directe aanleiding zoals vorig seizoen nog.
Niet...? Goh... Capology denkt er anders over. Totaal 35 vs 25 miljoen, dus zeg maar 40% meer.quote:Op maandag 15 december 2025 18:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We betalen gewoon net zo veel aan salarissen als PSV, dat is geen excuus
Je denkt toch niet dat die failliete clubs het salaris van Stengs en Ivanusec in zijn geheel hebben overgenomen?quote:Op maandag 15 december 2025 18:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Niet...? Goh... Capology denkt er anders over. Totaal 35 vs 25 miljoen, dus zeg maar 40% meer.
Topsalarissen Feyenoord:
Bijlow 2,94m
Ahmedhozic 1,56m
Steijn 1,47m
Hwang 1,47m
Moder 1,18m
Lotomba 1,18m
Valente 1,08m
De rest minder dan 1miljoen
Topsalarissen PSV:
Dest: 3,92m
Man: 2,95m
Plea: 2,95m
Til: 2,35m
Schouten 2,35m
Wanner 2,35m
Pepi 2,35m
Veerkutje 1,96m
Boadu: 1,56m
gasiodinges 1,56m
Flamingo 1,18m
Saibari 1,02m
Vind ik niet echt hetzelfde.
Carranza, Nadje, Carillo, Zerrouki...quote:Op maandag 15 december 2025 18:22 schreef Caland het volgende:
[..]
jongens als Kasanwirjo, Ivanusec, Stengs en Mitchell
Zerrouki raak je wellicht nog wel kwijt, zij het met een aardige verliespostquote:Op maandag 15 december 2025 18:27 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Carranza, Nadje, Carillo, Zerrouki...
Klopt, maar Ivanusec, hoewel veel te veel, zit onder het miljoen, waarvan een deel overgenomen. Relatief valt die schade dan mee.quote:Op maandag 15 december 2025 18:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat die failliete clubs het salaris van Stengs en Ivanusec in zijn geheel hebben overgenomen?
Zij hebben vooral structureel de topsalarissen zitten in spelers die verkoopwaarde vertegenwoordigen en ook sportief leveren, dat zorgt er uiteindelijk ook weer voor dat je daarin stappen kan zetten.quote:Op maandag 15 december 2025 18:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Klopt, maar Ivanusec, hoewel veel te veel, zit onder het miljoen, waarvan een deel overgenomen. Relatief valt die schade dan mee.
Stengs is inderdaad de schandelijke uitzondering - samen met Bijlow, als je deze lijstjes vergelijkt. Verandert niet zoveel aan het feit dat je bij PSV eerder meer kan verdienen.
Je moet naar de jaarrekeningen kijken.quote:Op maandag 15 december 2025 18:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Niet...? Goh... Capology denkt er anders over. Totaal 35 vs 25 miljoen, dus zeg maar 40% meer.
Topsalarissen Feyenoord:
Bijlow 2,94m
Ahmedhozic 1,56m
Steijn 1,47m
Hwang 1,47m
Moder 1,18m
Lotomba 1,18m
Valente 1,08m
Topsalarissen PSV:
Schouten 2,35m
Wanner 2,35m
Pepi 2,35m
Veerkutje 1,96m
gasiodinges 1,56m
Flamingo 1,18m
Saibari 1,02m
Valente die direct binnenkomt boven het miljoen vind ik anders prima. Die gaat ook echt nog wel een opgewaardeerd contract krijgen zodra Bijlow weg is. Read moet je natuurlijk zo snel mogelijk upgraden, die pakt maar een paar ton. Dat is logisch, maar niet meer passend bij zijn huidige status.quote:Op maandag 15 december 2025 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Zij hebben vooral structureel de topsalarissen zitten in spelers die verkoopwaarde vertegenwoordigen en ook sportief leveren, dat zorgt er uiteindelijk ook weer voor dat je daarin stappen kan zetten.
Wij hebben door het gepruts van Te Kloese en daarmee een salarishuis dat compleet vast zit eigenlijk niet eens ruimte om een Valente en Read naar de topverdieners te loodsen
Ivanusec blijft ook zo'n goed verhaal.quote:Op maandag 15 december 2025 18:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Klopt, maar Ivanusec, hoewel veel te veel, zit onder het miljoen, waarvan een deel overgenomen. Relatief valt die schade dan mee.
Stengs is inderdaad de schandelijke uitzondering - samen met Bijlow, als je deze lijstjes vergelijkt. Verandert niet zoveel aan het feit dat je bij PSV eerder meer kan verdienen.
Een volledige transferzomer mee bezig geweest en al die tijd heeft niemand Te Kloese duidelijk kunnen maken dat je een volstrekt eenbenige speler zonder enige snelheid of explosiviteit misschien niet moet halen. Maarja, hij stond wel bovenaan bij wat van die statistiekensites. Chanant prutswerk.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
18/6 Ook Luka Ivanusec speelt zich in de kijker van Feyenoord
7/7 Feyenoord gaat zich melden voor Luka Ivanusec
9/7 Feyenoord gaat voor Ivanusec: "Maar we hebben ook andere opties"
10/7 Feyenoord meldt zich officieel voor Ivanusec
11/7 Feyenoord niet bereid om vijftien miljoen te betalen
12/7 Feyenoord verhoogd bod op Ivanusec
17/7 GNK Dianmo Zagreb houdt vast aan twaalf miljoen euro
19/7 Ivanusec zet zinnen op overstap naar Feyenoord
21/7 Feyenoord-target Ivanusec gewoon in de basis bij Dinamo
21/7 Te Kloese blijft in gesprek met Dinamo Zagreb
25/7 Feyenoord zit niet stil en zet nu vol in op Ivanusec
25/7 Video: Ivanusec laat zich zien en scoort drie keer
25/7 Feyenoord legt derde bod neer bij Zagreb
26/7 Ivanusec laat niks los over Feyenoord: Zaak voor de clubs
27/7 Telegraaf: Feyenoord nadert akkoord met Dinamo
28/7 Ik vermoed dat hij binnen 24 uur op schiphol staat
29/7 Feyenoord-target Ivanusec scoort opnieuw voor Dinamo
30/7 Dinamo doet er alles aan om transfer zoveel mogelijk te vertragen
31/7 Ivanusec kan voor vijf jaar tekenen bij Feyenoord
2/8 Ivanusec ontbreekt in basisopstelling Dinamo
5/8 Dinamo laat Ivanusec niet vertrekken voor duels tegen AEK
6/8 Biscan verwacht vertrek Ivanusec: We zullen hem zeker missen
7/8 Ivanusec accepteert wens Dinamo Zagreb; Feyenoord hoopt volgende week op akkoord
7/8 Feyenoord bereikt principeakkoord met Dinamo Zagreb over Ivanusec
8/8 Ivanusec speelt mogelijke afscheidsduel op 19 augustus
10/8 Geen paniek bij Feyenoord na berichtgeving uit Kroatië
11/8 Ivanusec maakt volgende week overstap naar Feyenoord
13/8 Ivanusec bereikt persoonlijk akkoord met Feyenoord
14/8 Driessen: "De komst van Ivanusec wordt nationaal en internationaal cruciaal"
15/8 Basisplaats voor Ivanusec bij Dinamo Zagreb
17/8 VI: Geduld Feyenoord over komst Ivanusec raakt op
17/8 Feyenoord en Dinamo Zagreb rekenen allebei op akkoord
19/8 Te Kloese voert druk op: "Straks hebben we niets"
19/8 Ivanusec basisspeler tegen AEK; Feyenoord wacht met spanning af
19/8 Ivanusec met Dinamo Zagreb pijnlijk uitgeschakeld tegen AEK
21/8 Komende uren wordt er heel veel aan gedaan om het in orde te maken
22/8 Ivanusec maakt definiteif de overstap naar Feyenoord
24/8 Basisplaats Ivanusec tijdens afscheidswedstrijd voor Dinamo Zagreb
24/8 Ivanusec in tranen van het veld tijdens publiekswissel
25/8 Ivanusec over Feyenoord: "Dat heeft de doorslag gegeven"
25/8 Ivanusec opgewacht door supporters op luchthaven Schiphol
25/8 Officieel: Ivanusec is speler van Feyenoord
En dan zo’n flop
Dat is al jaren aids.quote:Op maandag 15 december 2025 20:12 schreef maxi-mus het volgende:
Mij vielen overigens ook de enorm zwakke hoekschoppen en vrije trappen op. Is dat al het hele seizoen zo slecht?
Was echt hemeltergend ja.quote:Op maandag 15 december 2025 20:12 schreef maxi-mus het volgende:
Mij vielen overigens ook de enorm zwakke hoekschoppen en vrije trappen op. Is dat al het hele seizoen zo slecht?
Volgens mij hebben we in die jaren ook wel eens de beste effectiviteit van de Eredivisie gehad. Mensen overschatten in het algemeen hoe gevaarlijk corners zijn.quote:
Ik heb hier heel erg hard om moeten lachenquote:Op maandag 15 december 2025 18:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Topsalarissen Feyenoord:
Bijlow 2,94m
Ahmedhozic 1,56m
Steijn 1,47m
Hwang 1,47m
Moder 1,18m
Lotomba 1,18m
Valente 1,08m
Topsalarissen PSV:
Schouten 2,35m
Wanner 2,35m
Pepi 2,35m
Veerkutje 1,96m
gasiodinges 1,56m
Flamingo 1,18m
Saibari 1,02m
Ik vraag mij ook af hoe de scouting er nu voor staat. Te Kloese is geen eenmanszaak, en aluminiumfolie ZKA zat denk ik dichter bij het vuur dan we dachten alhoewel hij soms krankzinnige conclusies trok.quote:Op maandag 15 december 2025 19:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ivanusec blijft ook zo'n goed verhaal.
[..]
Een volledige transferzomer mee bezig geweest en al die tijd heeft niemand Te Kloese duidelijk kunnen maken dat je een volstrekt eenbenige speler zonder enige snelheid of explosiviteit misschien niet moet halen. Maarja, hij stond wel bovenaan bij wat van die statistiekensites. Chanant prutswerk.
Zei ZKA niet op een gegeven moment dat Ruijl meer invloed had gekregen en dat bijvoorbeeld Targhalline daar een voorbeeld van was? Geen idee wat voor spelers nog meer uit die koker kwamen dan afgelopen zomer, maar op het oog zijn alleen Bos en Diarra enigszins vergelijkbaar.quote:Op maandag 15 december 2025 21:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af hoe de scouting er nu voor staat. Te Kloese is geen eenmanszaak, en aluminiumfolie ZKA zat denk ik dichter bij het vuur dan we dachten alhoewel hij soms krankzinnige conclusies trok.
Valente is voor mijn gevoel meer een bord-op-schoot toevalstreffer, en Moussa is een keuze geweest van Slot. Dus wat is er de afgelopen jaren nou echt voor goeds gescout? Terwijl we een paar jaar terug echt een hoop talent haalden, zoals Wieffer, Santi, Hancko, Aursnes en Paixao. Alleen Taghi vind ik een serieus mooie vondst.
Blijft ook leuk dat je de linksbuiten van Westerlo haalt om hier linksback te spelen.quote:Op maandag 15 december 2025 21:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zij ZKA niet op een gegeven moment dat Ruijl meer invloed had gekregen en dat bijvoorbeeld Targhalline daar een voorbeeld van was? Geen idee wat voor spelers nog meer uit die koker kwamen dan afgelopen zomer, maar op het oog zijn alleen Bos en Diarra enigszins vergelijkbaar.
Weet je nu al wie kale en wie kokkie is?quote:Op maandag 15 december 2025 22:19 schreef GGMM het volgende:
Kale en Kokkie vonden de uitspraken van Van Persie ook belachelijk
Zijn die nou nog niet dood?quote:Op maandag 15 december 2025 22:19 schreef GGMM het volgende:
Kale en Kokkie vonden de uitspraken van Van Persie ook belachelijk
Nee natuurlijk niet.quote:Op maandag 15 december 2025 22:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Weet je nu al wie kale en wie kokkie is?
Duurde 140-145 corners voordat we er eentje scoorde. Genot.quote:Op maandag 15 december 2025 20:12 schreef maxi-mus het volgende:
Waardeloos inderdaad.quote:Op maandag 15 december 2025 22:44 schreef fetX het volgende:
[..]
Duurde 140-145 corners voordat we er eentje scoorde. Genot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |