Maar dat is toch precies de muur waar we voortdurend tegen aan lopen? Die aanvallende strategie levert meestal wel een veldoverwicht en meer doelpogingen op, maar kost vreselijk veel energie en rendeert uiteindelijk maar weinig. Terwijl als we eenmaal uitgeraasd zijn, vaak aangeschoten wild zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 19:16 schreef recidivist het volgende:
[..]
Mwah. Het is bij dit Feyenoord enorm simpel. Als Moussa geen ingevingen heeft ga je aanvallend er geen moer van bakken. Alle creativiteit naar voren hangt van hem af en hoe hij in de wedstrijd zit. Ook vanuit middenveld heb je als iedereen fit is alleen Valente die mensen met een scherpe/genial bal door de linies heen regelmatig vrij kan zetten in een keer en dus wat forceren. En dat is heel weinig als het van hem af moet komen als Moussa niet goed in de wedstrijd zit. Zeker omdat Valente controlerende speelt.
Moussa zat niet goed in zijn wedstrijd: resultaat is dat je aanvallend niets klaar gespeeld krijgt om echt pijn te kunnen doen. Op een scherpe steekpass van Valente aan Ueda na.
PSV heeft gewoon veel meer kwaliteit dan de rest van de eredivisie. Dus dan is plek 2 het maximale, maar met een matige trainer als Robin wordt het nog lastigquote:Op zondag 14 december 2025 18:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ah, is de doelstelling al weer bijgesteld dat het nu om de tweede plaats gaat? En dat dan over enkele weken wordt verkondigd dat de tweede plaats eigenlijk altijd al het streven was. En dan in mei uitbundig vieren dat de doelstelling toch weer is gehaald? Altijd lachen met Feyenoord
quote:Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Arman Avsaroglu
@:ArmanAvsaroglu
Robin van Persie geeft na afloop voor de camera aan dat hij dit geen topwedstrijd vond omdat Ajax zo defensief speelde. “Voor een topwedstrijd heb je twee teams met een bepaalde spelopvatting nodig.”
(lol)
Ik zie Te Kloese zijn technische taken niet zo snel neerleggen eerlijk gezegd. Misschien pas volgend jaar als hij wederom een zomer heeft mogen verkloten met zijn wanbeleid. Maar dan zal echt de RvC moeten ingrijpen ofzo.quote:Op zondag 14 december 2025 19:14 schreef Caland het volgende:
Sowieso heeft het vervangen van Van Persie nu geen enkel nut, laat Te Kloese zijn technische taken eerst maar eens neerleggen. Dan kan zijn vervanger dat eventueel op zich nemen
Die stap is maar klein, aangezien er al een technisch manager is. Maar ik denk dat ie het niet snel vrijwillig zou doen.quote:Op zondag 14 december 2025 19:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie Te Kloese zijn technische taken niet zo snel neerleggen eerlijk gezegd. Misschien pas volgend jaar als hij wederom een zomer heeft mogen verkloten met zijn wanbeleid.
Als je 50 miljoen investeert in nieuwe spelers mag ik hopen dat plek 2 niet het maximaal haalbare is. Bovendien wordt niet altijd het kwalitatief sterkste elftal kampioen.quote:Op zondag 14 december 2025 19:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
PSV heeft gewoon veel meer kwaliteit dan de rest van de eredivisie. Dus dan is plek 2 het maximale, maar met een matige trainer als Robin wordt het nog lastig
Niet geklikt. Embedden kun je leren.quote:Op zondag 14 december 2025 19:42 schreef GGMM het volgende:
[ x ]
https://x.com/Dennoes/status/2000264781522174158
Dit is puur genieten.
Maar nergens om doen Hwang, Valente, Timber en Steijn nou echt zoveel onder voor Til, Saibari, Veerman en Mauro Junior? Dat is mijns inziens inwisselbaar.quote:Op zondag 14 december 2025 19:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als je 50 miljoen investeert in nieuwe spelers mag ik hopen dat plek 2 niet het maximaal haalbare is. Bovendien wordt niet altijd het kwalitatief sterkste elftal kampioen.
Ik vind dat fatale ‘PSV heeft gewoon meer kwaliteit’ maar smoesjes. Je bent zelf afhankelijk van de kwaliteit die je inkoopt en opleid. Zeker op dat eerste hebben we al een paar jaar keihard gefaald. Niet te vergeten waar een ander groot verschil zit: dat bij ons iedereen al twee seizoenen zwak, ziek, misselijk en kapot is.
Als ik Grim was had ik dit interview frame voor frame uitgeprint en opgehangen in de kleedkamer.quote:Op zondag 14 december 2025 19:42 schreef GGMM het volgende:
[ x ]
https://x.com/Dennoes/status/2000264781522174158
Dit is puur genieten.
Ik heb het gewoon goed gedaanquote:Op zondag 14 december 2025 19:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Niet geklikt. Embedden kun je leren.
Hwang en Steijn absoluut, Timber de ene dag wel, de andere niet (net als Saibari overigens). Valente mag in dat rijtje staan.quote:Op zondag 14 december 2025 19:44 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar nergens om doen Hwang, Valente, Timber en Steijn nou echt zoveel onder voor Til, Saibari, Veerman en Mauro Junior? Dat is mijns inziens inwisselbaar.
Dat vind ik ook maar verder is die hele discussie ‘wie heeft de betere spelers’-discussie ook niet zo relevant. Feit is dat iedereen geblesseerd is of op zijn tandvlees loopt, we nauwelijks aanvallers hebben die het verschil kunnen maken en een trainer die altijd uit een naïeve aanvallende tactiek blijft denken. Dan maakt het verder niet zo uit hoe goed de individuele spelers zijn wanneer iedereen fit isquote:Op zondag 14 december 2025 19:44 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar nergens om doen Hwang, Valente, Timber en Steijn nou echt zoveel onder voor Til, Saibari, Veerman en Mauro Junior? Dat is mijns inziens inwisselbaar.
Dat het geen denderende trainer is, wisten we. Het valt me tegen dat hij zo weinig van zijn fouten leert of dat hij het gewoon echt niet kan oplossen. Waarvoor je dan zo’n Hake hebt, is mij dan ook een raadsel. Achteraf had je misschien beter voor zo’n Dick Schreuder kunnen gaan, maar dat is nu lekker makkelijk.quote:Op zondag 14 december 2025 19:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, die ontkenningsfase is bij mij nu echt ten einde gekomen. Dat betekent niet dat hij alleen maar idiote keuzes maakt. Maar als iets niet werkt, is hij domweg te eigenwijs om concessies te doen. Dat had je vooraf wel bij hem kunnen voorspellen, maar door zijn goede begin en het team om hem heen/het materiaal voor handen had ik toch wel de hoop dat het mee zou vallen.
Hwang op zijn piek deed daar echt niet onder. Moder overigens ook niet.quote:Op zondag 14 december 2025 19:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hwang en Steijn absoluut, Timber de ene dag wel, de andere niet (net als Saibari overigens). Valente mag in dat rijtje staan.
Alsnog is het probleem op het middenveld dat het bijna allemaal op zijn hoogst hele goede waterdragers zijn, geen verschilmakers.quote:Op zondag 14 december 2025 19:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hwang op zijn piek deed daar echt niet onder. Moder overigens ook niet.
Die vond ik eigenlijk niet eens zo slecht invallen.quote:
Je hoeft ook geen 3 verschilmakers te hebben.quote:Op zondag 14 december 2025 19:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsnog is het probleem op het middenveld dat het bijna allemaal op zijn hoogst hele goede waterdragers zijn, geen verschilmakers.
quote:Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Na zijn 9-1 zeperd tegen AZ had Van Persie ook allerlei aanknopingspunten en hartstikke leuke dingetjes gezien. De man heeft overduidelijk ooit eens tijdens een mediatraining geleerd om wat er ook gebeurt altijd positief te zijn. Het heeft dus eigenlijk geen zin om hem te interviewen want met de realiteit op het veld hebben zijn teksten weinig te maken.
Altijd al kriebels van gehad.quote:"Wij trainen op het niveau van Arsenal en Manchester United"
~ Robin
Dat bedoel ik ook een beetje, je hebt Valente en Timber die bijna altijd zullen spelen en eigenlijk is Taghi je enige zes. Dus ook met alle middenvelders fit ziet het er, buiten fitheid en daarmee ook meer vorm, niet gek veel anders uit.quote:Op zondag 14 december 2025 19:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen 3 verschilmakers te hebben.
Valente is een verschilmaker. Timber ook op een goede dag, helaas heeft die nooit constant een hoog niveau weten vast te houden.
Maar op het middenveld lagen de problemen ook niet echt tot een paar weken geleden. Nu vallen ze bij bosjes om omdat je niet of nauwelijks kunt rouleren, en vPersie veel te veel intensiteit vraagt voor wat er geleverd kan worden.quote:Op zondag 14 december 2025 20:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook een beetje, je hebt Valente en Timber die bijna altijd zullen spelen en eigenlijk is Taghi je enige zes. Dus ook met alle middenvelders fit ziet het er, buiten fitheid en daarmee ook meer vorm, niet gek veel anders uit.
Het veel grotere probleem is dat je aanval soms Feyenoordniveau aantikt maar gemiddeld FC Utrecht is. Dat kan je volledig bij Te Kloese neerleggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |