Het is toch al wekenlang duidelijk dat we geen echte verschilmakers hebben die een wedstrijd met een individuele actie opengooien? Of even een middenvelder die met een vlammend schot de wedstrijd openbreekt.quote:Op zondag 14 december 2025 21:46 schreef Haringkop2 het volgende:
[ x ]
Dit beeld kennen we ondertussen ook wel. En iedere keer trekt Feyenoord aan het kortste eind. Heeft met kwaliteit te maken.
De kans van Nieuwkoop was groter dan die van Klaassen.quote:Op zondag 14 december 2025 22:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het is toch al wekenlang duidelijk dat we geen echte verschilmakers hebben die een wedstrijd met een individuele actie opengooien? Of even een middenvelder die met een vlammend schot de wedstrijd openbreekt.
De enige die dat kan is Moussa. En we weten allemaal hoe dat gaat met hem.
Als je zelf wekelijks bij United en Arsenal op het hoogste niveau in de Premier League hebt geschitterd is het niet meer dan logisch dat je de lammen versus de blinden van vanmiddag niet kwalificeert als topniveau.quote:
Ajax is zeker troep, maar vandaag (gisteren) viel dat toch wel mee? Als we even kijken naar wat Ajax dit seizoen op de mat heeft gelegd was dit toch een sterk optreden.quote:Op zondag 14 december 2025 23:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je zelf wekelijks bij United en Arsenal op het hoogste niveau in de Premier League hebt geschitterd is het niet meer dan logisch dat je de lammen versus de blinden van vanmiddag niet kwalificeert als topniveau.
Terecht dat jullie gewonnen hebben maar Ajax was net zo goed troep.
Een topwedstrijd definieert zich toch met verzorgd voetbal met fraaie passing en kansen over en weer? Net een thuisclub die zich volledig ingraaft en in de omschakeling loert op een fout van de tegenstander.quote:Op maandag 15 december 2025 00:13 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ajax is zeker troep, maar vandaag (gisteren) viel dat toch wel mee? Als we even kijken naar wat Ajax dit seizoen op de mat heeft gelegd was dit toch een sterk optreden.
Veel interviews waren wel vreselijk na afloop. Die Moussa kwam wel heel dom over. V Persie zei ook een aantal frappante dingen, en wat dat interview met Mokio nou moest voorstellen (??)...lachwekkend.
Ik zie Ajax trouwens echt geen tweede worden. Deze speelstijl kunnen ze hanteren tegen de betere ploegen, maar tegen de kleintjes gaan ze nog veel punten verspelen.
Als de argumentatie zijn eigen maatstaf is dan slaat het ook nergens op om Feyenoord - PSV wel een topwedstrijd te noemen ; dan heb je die niet in Nederland. Hij zet zichzelf echt compleet voor lul, de kers op de taart genot. Het domste wat je altijd kunt doen is de slechte verliezer uithangen.quote:Op zondag 14 december 2025 23:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je zelf wekelijks bij United en Arsenal op het hoogste niveau in de Premier League hebt geschitterd is het niet meer dan logisch dat je de lammen versus de blinden van vanmiddag niet kwalificeert als topniveau.
Terecht dat jullie gewonnen hebben maar Ajax was net zo goed troep.
quote:Op zondag 14 december 2025 16:49 schreef Adames het volgende:
[..]
Heel de wereld is op zoek naar spelers als Hadj Moussa
Wederom moker en mokerhard gelachen.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Arend Martijn had wel gelijk dat heel de wereld op zoek is naar types als Hadj Moussa. In een jaartje al 20-25 miljoen waard
PSV heeft kwalitatief veel betere spelers en speelt veel meer op een aansprekende manier met fris en aanvallend voetbal. Als Feyenoord dan in goede doen is kun je daar alsnog van verliezen maar heb je in elk geval wel een mooie topwedstrijd. Zo bedoelde hij het waarschijnlijk.quote:Op maandag 15 december 2025 01:21 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als de argumentatie zijn eigen maatstaf is dan slaat het ook nergens op om Feyenoord - PSV wel een topwedstrijd te noemen ; dan heb je die niet in Nederland. Hij zet zichzelf echt compleet voor lul, de kers op de taart genot. Het domste wat je altijd kunt doen is de slechte verliezer uithangen.
(en sowieso doelde hij op de manier waarop niet het niveau, want met een laag blok kun je geen topwedstrijden spelen ofzo, kijk eens naar het buitenland zou ik zeggen. Pieter Blacked maakte dit ook belachelijk)
Negende op de ranglijst met een puntje meer dan PEC, wat een top trainer zit daar nuquote:Sowieso was het al bij Heerenveen duidelijk (maar die domme friezen haha aldus @:caland) dat hij er niet veel van kon en stront en stronteigenwijs was. Het voetbal is daar ook nogal verbeterd sinds hij weg is.
Dat PSV veel betere spelers heeft (dan zowel Ajax als Feyenoord overigens) ben ik absoluut met je eens natuurlijk, maar dat was het punt geloof ik niet. Jij vergeleek het met zijn tijd bij United en Arsenal en dan is het beide daar mijlenver vandaan. Maar nogmaals, hij had het over spelopvatting en dat slaat gewoon nergens op. Alsof Atletico nooit toppotten heeft gespeeld ofzo. Dat ze veel betere spelers hebben en Ajax een matige selectie zou misschien ook wel eens de reden zijn dat beide ploegen het één en ander een beetje anders proberen te doen. (lol)quote:Op maandag 15 december 2025 01:54 schreef Elan het volgende:
[..]
PSV heeft kwalitatief veel betere spelers en speelt veel meer op een aansprekende manier met fris en aanvallend voetbal. Als Feyenoord dan in goede doen is kun je daar alsnog van verliezen maar heb je in elk geval wel een mooie topwedstrijd. Zo bedoelde hij het waarschijnlijk.
Dit Ajax presteert het nu al drie keer achter elkaar om met een aanzienlijk lagere xG dan de tegenstander nipt een wedstrijd te winnen met zaadvoetbal. Dat is op zich wel bewonderenswaardig maar die gaan zichzelf daar mee echt nog wel lelijk in de vingers snijden. Het is wekelijks hakken over de sloot. Los dat het er simpelweg niet uit ziet hebben we daar niet zoveel van te vrezen voor die tweede plek.
Maar hee ik snap dat je die 2-0 ontzettend koestert gezien de staat van Ajax, en als je daarbij RvP wil even framen als Calimero moet je dat vooral doen.
[..]
Negende op de ranglijst met een puntje meer dan PEC, wat een top trainer zit daar nu
Ik vind XG ook altijd iets bedenkelijks, je kunt wel een hoop XG hebben, maar als je niet scored is dat niet iets positiefs lijkt me.quote:Op zondag 14 december 2025 22:17 schreef GGMM het volgende:
Nu is xg opeens wel relevant
PietjePuk draait zich om in zijn graf
Ik durf er nog steeds wel een hoop geld op te zetten dat die voor 20+ gaat.quote:Op maandag 15 december 2025 01:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
[..]
Wederom moker en mokerhard gelachen.
Het slaat vooral nergens op. Who cares? Ik verlies liever de xG iedere wedstrijd als ik feitelijk maar win.quote:Op maandag 15 december 2025 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind XG ook altijd iets bedenkelijks, je kunt wel een hoop XG hebben, maar als je niet scored is dat niet iets positiefs lijkt me.
Ach, Feyenoordersquote:Op maandag 15 december 2025 01:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
[..]
Wederom moker en mokerhard gelachen.
Het is een statistiek die vooral op de langere termijn iets zegt en je zag gisteren wel dat het op basis van één pot nogal onzinnig is. Het slaat gewoon nergens op is vooral voor de mensen die van statistieken weinig kaas gegeten hebben.quote:Op maandag 15 december 2025 07:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het slaat vooral nergens op. Who cares? Ik verlies liever de xG iedere wedstrijd als ik feitelijk maar win.
Onze XG verhouding wijst er vooral op dat ons scorend vermogen bedroevend is. Of anders gezegd; we hebben matige aanvallers. Maar dat wisten we al.quote:Op maandag 15 december 2025 07:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is een statistiek die vooral op de langere termijn iets zegt en je zag gisteren wel dat het op basis van één pot nogal onzinnig is. Het slaat gewoon nergens op is vooral voor de mensen die van statistieken weinig kaas gegeten hebben.
Dus dan zegt het toch iets.quote:Op maandag 15 december 2025 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onze XG verhouding wijst er vooral op dat ons scorend vermogen bedroevend is. Of anders gezegd; we hebben matige aanvallers. Maar dat wisten we al.
Maar daarom is wijzen op onze gunstige XG door sommigen zo onzinnig.
Ligt er ook maar net aan wie er in scoringspositie komt. Als Ueda een kans krijgt ligt de xG 5 keer hoger dan dat bv Smal dezelfde kans zou krijgen. Wat dat betreft is xG niet echt nauwkeurig.quote:Op maandag 15 december 2025 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onze XG verhouding wijst er vooral op dat ons scorend vermogen bedroevend is. Of anders gezegd; we hebben matige aanvallers. Maar dat wisten we al.
Maar daarom is wijzen op onze gunstige XG door sommigen zo onzinnig.
Waarvan akte.quote:Op maandag 15 december 2025 07:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is een statistiek die vooral op de langere termijn iets zegt en je zag gisteren wel dat het op basis van één pot nogal onzinnig is. Het slaat gewoon nergens op is vooral voor de mensen die van statistieken weinig kaas gegeten hebben.
Feitelijk kan je op basis van de xG maar één conclusie trekken dit seizoen: dat PSV veel minder kansen/doelpogingen nodig heeft om tot scoren te komen dan Feyenoordquote:Op maandag 15 december 2025 07:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Zou je signature maar aanpassen maat.quote:Op maandag 15 december 2025 08:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Feitelijk kan je op basis van de xG maar één conclusie trekken dit seizoen: dat PSV veel minder kansen/doelpogingen nodig heeft om tot scoren te komen dan Feyenoord
Maar dat is ook het probleem, los van tegen de ploegen die echt niks konden zoals PEC en Heracles zijn we ondanks de goede onderliggende statistieken zo vreselijk tandeloos voorin. En dan hebben we altijd wel een fase waarop we er helemaal geen klote meer van kunnen, aantal tegengoals wat we krijgen laatste 15/30 minuten is genant.
Gedaanquote:Op maandag 15 december 2025 08:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zou je signature maar aanpassen maat.
Ik heb behoorlijk wat kaas gegeten van statistiek, maar bovendien voetbalverstand. Het zegt mij helemaal niets wie de meeste xG heeft, want daar is vaak geen peil op te trekken.quote:Op maandag 15 december 2025 07:55 schreef Caland het volgende:
[..]
PSV won bij Liverpool en van Napoli die tikken nationaal en internationaal een veel hoger niveau aan. Tegen PSV was Feyenoord uiteindelijk niet de mindere en had je een leuke wedstrijd en verlies je op individuele kwaliteit. Dat is topper-waardig.quote:Op maandag 15 december 2025 02:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat PSV veel betere spelers heeft (dan zowel Ajax als Feyenoord overigens) ben ik absoluut met je eens natuurlijk, maar dat was het punt geloof ik niet. Jij vergeleek het met zijn tijd bij United en Arsenal en dan is het beide daar mijlenver vandaan. Maar nogmaals, hij had het over spelopvatting en dat slaat gewoon nergens op. Alsof Atletico nooit toppotten heeft gespeeld ofzo. Dat ze veel betere spelers hebben en Ajax een matige selectie zou misschien ook wel eens de reden zijn dat beide ploegen het één en ander een beetje anders proberen te doen. (lol)
Oh ja je hoort mij ook nergens zeggen dat het lek nu bij Ajax boven is hoor, ik denk inderdaad dat jullie vrij simpel 2e worden. Iets anders zou ook een schande zijn trouwens. Van Persie framed vooral zichzelf eigenlijk, ik zou de media eens lezen en horen. Hij staat echt enorm voor lul. Net als heel Feyenoord vandaag tegen een gehandicapt Ajax. Zo fris en aanvallend vond ik het daar ook allemaal niet, maar goed hij heeft een hoop kansen gezien met 1 schot op goal. Wel goed om te lezen dat xGaids hier opeens weer heel populair is. En vergeten wordt dat Ajax nogal vroeg op 1-0 kwam.
En ik heb nergens die trainer een toptrainer genoemd. Het zou nogal helpen als je niet allemaal zaken gaat verzinnen en constant de doelpalen zit te verschuiven maar in gaat op wat we benoemen. Maar wel weer gelachen hoor, en het was al zo'n leuke dag.
Alsof jij daar allemaal mee bezig bentquote:het voetbal is nogal verbeterd' en dan kom je aan met de ranglijst waar ze zo ongeveer staan waar ze horen. Ja nee, oke.
Geheel terecht, we worden compleet weggespeeld tegen een dramatisch Ajax.quote:Op maandag 15 december 2025 09:47 schreef onlogisch het volgende:
De column van Willem is weer uit.
Hij fileert de Pers en een aantal spelers
Die is er echt te veel in gaan geloven na de periode Slot. Daarnaast doet hij nog wat schimmige deals met rugdekking van fraudeur Van Bodegom.quote:Op maandag 15 december 2025 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Hoeveel geld heeft Don Dennis nu al in het putje gegooid? Een wagenlading aan dure spelers en twee waardeloze trainers aangesteld.
Maar glas plas etc, topsportmentaliteit.
Ach Elan.quote:Op maandag 15 december 2025 10:01 schreef Elan het volgende:
[..]
PSV won bij Liverpool en van Napoli die tikken nationaal en internationaal een veel hoger niveau aan. Tegen PSV was Feyenoord uiteindelijk niet de mindere en had je een leuke wedstrijd en verlies je op individuele kwaliteit. Dat is topper-waardig.
Geloof er ook geen reet van dat jij diep van binnen trots bent op dat smerige countervoetbal en die twee zondagschoten. De ironie ook dat Farioli weggestuurd werd omdat hij niet middels de Ajax filosofie speelde en nu ineens zijn jullie trots omdat omdat er van Feyenoord gewonnen werd waar letterlijk niks lukte.
xG zegt ook geen reet want zolang je wint is het allemaal prima, maar als je zelf weinig creërt ben je wel afhankelijk van je tegenstander die wil voetballen. En in de Eredivisie zijn er per saldo nu eenmaal meer clubs die niet tegen Ajax het spel willen zullen maken en voor een puntje proberen te gaan dan die zoals Feyenoord gisteren bereid zijn naïef om het mes te lopen.
[..]
Alsof jij daar allemaal mee bezig bentJe komt dronken uit de laatste trein van Amsterdam naar Leeuwarden gerold en je zoekt wat leuke 'feiten' op om mee om je heen te slaan hier
Er zitten wederom echt wel pareltjes tussen en je mag ook wel eens kijken naar hoe het voor zijn aanstelling ging qua transferbeleid. Dan zijn er toch wel een eind gekomen. Het feit dat er een half elftal geblesseerd is is daarentegen wel ontzettend problematisch. Slot heeft die Belg meegenomen naar Liverpool en zijn opvolger is van de zomer al ontslagen maar blessures blijven een gigantisch probleem. Hoe kan dat überhaupt?quote:Op maandag 15 december 2025 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Hoeveel geld heeft Don Dennis nu al in het putje gegooid? Een wagenlading aan dure spelers en twee waardeloze trainers aangesteld.
Maar glas plas etc, topsportmentaliteit.
Denk dat je daarvoor ook niet alleen naar de performance staff hoeft te kijken, de opbouw van je selectie heeft daar toch net zo'n groot aandeel in.quote:Op maandag 15 december 2025 10:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zitten wederom echt wel pareltjes tussen en je mag ook wel eens kijken naar hoe het voor zijn aanstelling ging qua transferbeleid. Dan zijn er toch wel een eind gekomen. Het feit dat er een half elftal geblesseerd is is daarentegen wel ontzettend problematisch. Slot heeft die Belg meegenomen naar Liverpool en zijn opvolger is van de zomer al ontslagen maar blessures blijven een gigantisch probleem. Hoe kan dat überhaupt?
Bijlow is nog vaker geblesseerd dan de gemiddelde neger die hier asiel komt aanvragen, daarom.quote:Op maandag 15 december 2025 10:30 schreef Ramboetan het volgende:
Waarom keept Bijlow eigenlijk niet? Zwak gekeept bij beide goals door de Duitser. Ik durf zelfs te stellen dat er zwarte keepers zijn die de nul hadden gehouden @:Caland
Een dvd nog wel, hoe lang is dat geleden? Het zit je wel diep kennelijkquote:Op maandag 15 december 2025 10:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ach Elan.
Laat je niet zo kennen jongen. en dat is gewoon een gouden greep geweest. Dat jullie een trainer hebben die daar niet in mee kan heeft weinig met Ajax van doen natuurlijk.
En daarentegen: jullie hebben jaren 'smerig countervoetbal' gespeeld. Sterker nog: toen jullie wonnen van Ajax met 'smerig countervoetbal' werd er zelfs een DVD van uitgebracht.
Tweede plek en 5 punten voor op Ajax dus dat valt allemaal nog redelijk te overzien. In de Arena verliezen is traditiegetrouw bijna een zekerheid.quote:Wie geschoren wordt moet stilzitten Elan. En Feyenoord wordt momenteel flink geschoren
Ja en derhalve terecht gewonnen. Maar je mag er best kritische kanttekeningen bij plaatsen hoe want om zo te spelen ben je wel afhankelijk van je tegenstander die bereid is het spel te maken en in het mes te lopen. En daarbij zelf over onvoldoende kwaliteit beschikt om fatsoenlijke kansen te creëeren. Het waren uiteindelijk gewoon de lammen tegen de blinden en dat mag best benoemd worden. Als Ajax fantastisch was geweest en ons compleet overklast had (want die Klassiekers heb ik ook vaak genoeg meegemaakt) zou ik de eerste zijn die dat toegeven hadquote:Ajax heeft gewoon een goede tactiek bedacht (om het gebrek aan kwaliteit te compenseren)
Te Kloese mag dan op zoek gaan naar een nieuwe spits, doe dat dus maar niet.quote:Op maandag 15 december 2025 10:36 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk verkopen we Ueda deze winter.
En dan Tengstedt of Larin in spits?quote:Op maandag 15 december 2025 10:36 schreef Scrummie het volgende:
Kort, duidelijk en krachtig.quote:Op maandag 15 december 2025 10:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijlow is nog vaker geblesseerd dan de gemiddelde neger die hier asiel komt aanvragen, daarom.
Van Persiequote:Op maandag 15 december 2025 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan Tengstedt of Larin in spits?
Of Jan Plug om de gaten te dichten?
Je bent altijd afhankelijk van hoe een tegenstander (re)ageert. Dat is natuurlijk logisch. Feit is gewoon dat Ajax gisteren Feyenoord tactisch overklast heeft.quote:Op maandag 15 december 2025 10:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Een dvd nog wel, hoe lang is dat geleden? Het zit je wel diep kennelijk
[..]
Tweede plek en 5 punten voor op Ajax dus dat valt allemaal nog redelijk te overzien. In de Arena verliezen is traditiegetrouw bijna een zekerheid.
[..]
Ja en derhalve terecht gewonnen. Maar je mag er best kritische kanttekeningen bij plaatsen hoe want om zo te spelen ben je wel afhankelijk van je tegenstander die bereid is het spel te maken en in het mes te lopen. En daarbij zelf over onvoldoende kwaliteit beschikt om fatsoenlijke kansen te creëeren. Het waren uiteindelijk gewoon de lammen tegen de blinden en dat mag best benoemd worden. Als Ajax fantastisch was geweest en ons compleet overklast had (want die Klassiekers heb ik ook vaak genoeg meegemaakt) zou ik de eerste zijn die dat toegeven had
Woensdag kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Zondag is belangrijker. Best een aannemelijke kans dat je het gat dan weer vergroot.quote:Op maandag 15 december 2025 10:38 schreef Scrummie het volgende:
Joey Kooij woensdag.
Dat gaat weer genieten worden.
Gelukkig hoeven we niet met angst en beven uit te kijken naar Zerrouki makkerquote:Op maandag 15 december 2025 10:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Woensdag kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Zondag is belangrijker. Best een aannemelijke kans dat je het gat dan weer vergroot.
Ik schrijf alvast een goal op voor vd Belt.
Lijkt mij heel onverstandig om de enige speler die het resultaat-technisch dit seizoen nog enigszins redt meteen te verkopen.quote:Op maandag 15 december 2025 10:36 schreef Scrummie het volgende:
Bedoel je opbouw qua posities of opbouw in de manier van spelen? Er is juist ingezet op een heel breed middenveld. Daar hebben we nog om gelachen hier afgelopen zomer omdat er zo idioot veel middenvelders werden aangetrokken. De spelers die aangetrokken zijn hebben over het algemeen wel potentie. Zelfs zo'n Borges en Tengstedt zijn lang niet zo dramatisch als men doet voorkomen.quote:Op maandag 15 december 2025 10:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk dat je daarvoor ook niet alleen naar de performance staff hoeft te kijken, de opbouw van je selectie heeft daar toch net zo'n groot aandeel in.
Hij bedoelt dat we best wel veel spelers hebben met een krasje die vrij regelmatig geblesseerd zijn. Kan je nog zo'n goed performance staff hebben, maar die liggen gewoon altijd wel een deel van het seizoen plat.quote:Op maandag 15 december 2025 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedoel je opbouw qua posities of opbouw in de manier van spelen? Er is juist ingezet op een heel breed middenveld. Daar hebben we nog om gelachen hier afgelopen zomer omdat er zo idioot veel middenvelders werden aangetrokken. De spelers die aangetrokken zijn hebben over het algemeen wel potentie. Zelfs zo'n Borges en Tengstedt zijn lang niet zo dramatisch als men doet voorkomen.
Het zijn meer de achterlijke wissels en gisteren wat pech met de blessure van Valente dat je die pot verliest. Want we hadden ze voor hij uitviel echt wel een periode met de rug tegen de muur.
Het begon eigenlijk al bij het verlengen van Trauner waarvan al bekend was dat deze een heel strikt programma moest volgen om een beetje fit te blijven. Timber: waslijst aan blessures gedurende zijn hele carrière. Stengs, Moder en Nieuwkoop idem. Gasten als Read en Valente laat je idealiter gestaag wennen aan een dubbel programma, moeten opeens alles spelen.quote:Op maandag 15 december 2025 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedoel je opbouw qua posities of opbouw in de manier van spelen? Er is juist ingezet op een heel breed middenveld. Daar hebben we nog om gelachen hier afgelopen zomer omdat er zo idioot veel middenvelders werden aangetrokken. De spelers die aangetrokken zijn hebben over het algemeen wel potentie. Zelfs zo'n Borges en Tengstedt zijn lang niet zo dramatisch als men doet voorkomen.
Het zijn meer de achterlijke wissels en gisteren wat pech met de blessure van Valente dat je die pot verliest. Want we hadden ze voor hij uitviel echt wel een periode met de rug tegen de muur.
Mwoah, vorig seizoen heeft hij het natuurlijk wel goed gedaan na Priske. Toen dacht ik serieus dat we überhaupt geen Europees voetbal zouden gaan halen, maar uiteindelijk word je alsnog (makkelijk) derde.quote:Op maandag 15 december 2025 10:43 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jullie grootste probleem is gewoon van Persie. Die heeft sinds zijn aanstelling louter onlogische dingen gedaan en jullie hebben inderdaad geluk dat Ajax ook nog enigszins op de knieën ligt, anders stond je gewoon kansloos 3de.
Oh nee verschuil me zeker niet, dit Feyenoord onder V Persie is zeker Europees een complete aanfluiting gebleken. Tegelijkertijd win je wel veel potjes vrij simpel tegen de kleintjes. Om eerlijk te zijn dat was onder grootmeester Slot nog wel eens een probleem.quote:Op maandag 15 december 2025 10:43 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je bent altijd afhankelijk van hoe een tegenstander (re)ageert. Dat is natuurlijk logisch. Feit is gewoon dat Ajax gisteren Feyenoord tactisch overklast heeft.
En die 2de plek is leuk hoor, maar op deze manier heb je daar nog maar 1 jaar de vruchten van, aangezien jullie het Europees ook behoorlijk laten liggen. Zelfs GAE heeft meer punten in de EL dan jullieDus je verschuilen achter 'het gaat wel okay want die 2de plek is nog veilig' is slechts schijnveiligheid voor de korte termijn.
Jullie grootste probleem is gewoon van Persie. Die heeft sinds zijn aanstelling louter onlogische dingen gedaan en jullie hebben inderdaad geluk dat Ajax ook nog enigszins op de knieën ligt, anders stond je gewoon kansloos 3de.
ik heb letterlijk van geen 1 Feyenoorder gehoord dat we even zouden winnen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:53 schreef User98182 het volgende:
[..]
In Rotterdam dachten ze dat ze ‘gewoon’ zouden winnen, nadat ze een 1–3-voorsprong hadden weggegeven tegen FCSB () . Sorry, maar dan moet je gewoon de hele week je mond dichthouden en je ego opzijschuiven.
Die viel donderdag in en deed de gehele invalbeurt aan werkweigering, ik snap wel dat die even werd overgeslagen.quote:Op maandag 15 december 2025 11:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh nee verschuil me zeker niet, dit Feyenoord onder V Persie is zeker Europees een complete aanfluiting gebleken. Tegelijkertijd win je wel veel potjes vrij simpel tegen de kleintjes. Om eerlijk te zijn dat was onder grootmeester Slot nog wel eens een probleem.
Tactisch overklast is flink overdreven, Feyenoord ging uit van de eigen spelopvatting en wilde wel voetballen. Het risico is dan dat je in het mes loopt maar je maakt je pas echt belachelijk als je omdat Ajax er voor kiest om met 5 verdedigers te spelen je je hele eigen spelopvatting naast je neer legt en je je als team ook compleet gaat ingraven.
Je moet sowieso voor het feit dat je amper tot fatsoenlijke kansen kwam vooral de hand vooral in eigen boezem steken. Er komt nauwelijks iets van de flanken qua creativiteit. Moussa en Sauer zijn te licht gebleken in de grote wedstrijden. Er is heel slecht geanticipeerd op het vertrek van met name Paixao. Al zou ik gewoon eens 5 wedstrijden met Borges in de basis beginnen. Want die mag elke keer wel even invallen toen hij in de basis speelde thuis tegen PEC liet hij best aardige dingen zien.
Dat zei jij ja maar volgens mij heeft die Bos ook niet helemaal begrepen dat hij linksback is hoor, die stond ook gisteren weer belachelijk hoog. Met zeeën van ruimte achter hem voor de tegenstander om in te counteren. Tegen die Roemenen kwam het gevaar ook constant van die kant, dat kun je Borges niet aanrekenen.quote:Op maandag 15 december 2025 11:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Die viel donderdag in en deed de gehele invalbeurt aan werkweigering, ik snap wel dat die even werd overgeslagen.
Oh, dat kon je Borges juist voor 90% aanrekenen. Die bleef aan die kant als een basisschoolleerling voorin hangen waardoor Bos als hij al niet weg was twee man op zich zag afkomen.quote:Op maandag 15 december 2025 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zei jij ja maar volgens mij heeft die Bos ook niet helemaal begrepen dat hij linksback is hoor, die stond ook gisteren weer belachelijk hoog. Met zeeën van ruimte achter hem voor de tegenstander om in te counteren. Tegen die Roemenen kwam het gevaar ook constant van die kant, dat kun je Borges niet aanrekenen.
Goh wat een inzicht!quote:Op maandag 15 december 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
Zou het niet gewoon ook de selectie zijn die ondermaats is?
Hij zei net al dat hij echt wel heel veel voetbalverstand heeft maar nu laat hij dat nog zien ook.quote:
Ja eens hoor al had je met Beelen die in de voorbereiding een dubbele beenbreuk op loopt ook wel de nodige pech. En dan Jeng die er lang uit ligt. Dat zijn normaal potentiële basisspelers.quote:Op maandag 15 december 2025 10:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Het begon eigenlijk al bij het verlengen van Trauner waarvan al bekend was dat deze een heel strikt programma moest volgen om een beetje fit te blijven. Timber: waslijst aan blessures gedurende zijn hele carrière. Stengs, Moder en Nieuwkoop idem. Gasten als Read en Valente laat je idealiter gestaag wennen aan een dubbel programma, moeten opeens alles spelen.
Een paar blessures zijn uiteraard pech, maar in de opbouw van een selectie wil je ook niet zoveel gokjes hebben qua fitheid.
Gedeeltelijk. Op de vleugels heb je weinig keuze. Je hebt eigenlijk maar 1 fatsoenlijke spits.quote:Op maandag 15 december 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
Zou het niet gewoon ook de selectie zijn die ondermaats is?
Toen vPersie een fitte selectie had waren er al plannen over de Coolsingel. Dus ik vind het bijzonder dat vPersie nu ineens wordt weggezet als een oen. En dat terwijl je bij Slot ziet dat als je manschappen het niet brengen je ook weinig verschil kan maken als coach.quote:Op maandag 15 december 2025 11:25 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. Op de vleugels heb je weinig keuze. Je hebt eigenlijk maar 1 fatsoenlijke spits.
Middenveld zou normaal gesproken zonder blessures moeten voldoen.
Verdediging heb je pech dat je achter de centrale verdedigers niks hebt door blessures. Linksback is aardig. Rechtsback ga je als Read niet kan spelen er duidelijk op achteruit.
Timber was in de jeugd al best blessuregevoelig, gezien hij toen ook hier rondliep had je dat dus best kunnen weten. Het gaat er ook meer om dat als je net iets teveel van dat soort gokjes haalt je niet raar op moet staan te kijken dat die vroeg of laat wederom geblesseerd zijn.quote:Op maandag 15 december 2025 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens hoor al had je met Beelen die in de voorbereiding een dubbele beenbreuk op loopt ook wel de nodige pech. En dan Jeng die er lang uit ligt. Dat zijn normaal potentiële basisspelers.
Trauner kon überhaupt niet meer die is gewoon op. Mist los van wel of niet geblesseerd ook elke vorm van snelheid.
Timber was bij Utrecht niet constant kapot toch? Gok zomaar dat ze er niet uit komen qua contract omdat hij een financieel plaatje verwacht met risico's die Feyenoord niet bereid is te nemen. Dus of hem aantrekken mismanagement was van Don Kloese kun je je vraagtekens bij zetten. In principe blijft hij alsnog een van je beste middenvelders en hebben we er het nodige plezier aan gehad. Dus dat is zeker geen miskoop geweest.
Van Persie maakt het zichzelf niet gemakkelijk met zijn wissels en uitspraken in de media. Als dan ook het resultaat achterblijft, tja...quote:Op maandag 15 december 2025 11:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen vPersie een fitte selectie had waren er al plannen over de Coolsingel. Dus ik vind het bijzonder dat vPersie nu ineens wordt weggezet als een oen. En dat terwijl je bij Slot ziet dat als je manschappen het niet brengen je ook weinig verschil kan maken als coach.
Het was qua reactie een beetje identiek aan Ten Hag maar dan zonder onverstaanbaar gestommel. Die ziet als hij verliest ook altijd een compleet andere wedstrijd dan de rest van demense.quote:Op maandag 15 december 2025 11:33 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Van Persie maakt het zichzelf niet gemakkelijk met zijn wissels en uitspraken in de media. Als dan ook het resultaat achterblijft, tja...
Maar eens, zelfs de beste trainer kan van lood geen goud maken.
Je vergeet kutkeepers.quote:Op maandag 15 december 2025 11:47 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vind de selectie op de vleugels na eigenlijk helemaal niet zo slecht, daar zou je in ieder geval een stuk meer mee moeten kunnen leveren dan dit.
Meer leveren dan deze seizoenshelft zeker, maar meer dan een tweede plek ook weer niet.quote:Op maandag 15 december 2025 11:47 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vind de selectie op de vleugels na eigenlijk helemaal niet zo slecht, daar zou je in ieder geval een stuk meer mee moeten kunnen leveren dan dit.
Als we niet zoveel brekebeentjes zouden hebben, zouden we een veel bredere en betere selectie hebben. Dan is de hamvraag, waarom hebben wij zoveel blessures?quote:Op maandag 15 december 2025 11:47 schreef zoekeenleven het volgende:
Een sloot aan spelers halen (of verlengen) die bewezen een lange blessurehistorie hebben kan je nauwelijks pech noemen.quote:Op maandag 15 december 2025 11:58 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Als we niet zoveel brekebeentjes zouden hebben, zouden we een veel bredere en betere selectie hebben. Dan is de hamvraag, waarom hebben wij zoveel blessures?
Pech?
Manier van trainen?
Medische staff?
Performance staff?
Maar daar kunnen we van buiten niet goed zicht op hebben. Vind wel opvallend dat bij Arne we tot de (Arne)slotfase door konden gaan. En nu na 60 minuten het wel klaar is bij de meeste spelers.
Waar je dat goed terug ziet is op de linksbackpositie, op zich is de keuze om met Bos en Smal het seizoen in te gaan geen onbegrijpelijke, twee andere types die je kunt afwisselen op basis van het type wedstrijd. Maar allebei redelijk blessuregevoelig en niet in staat om twee wedstrijden in een week te spelen (en bovendien zit Bos de helft van de tijd aan de andere kant van de wereld). Één valt uit, vervolgens pleeg je roofbouw op de ander die ook moet spelen in wedstrijden waar hij ongeschikt voor is, en die valt ook uit.quote:Op maandag 15 december 2025 11:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Timber was in de jeugd al best blessuregevoelig, gezien hij toen ook hier rondliep had je dat dus best kunnen weten. Het gaat er ook meer om dat als je net iets teveel van dat soort gokjes haalt je niet raar op moet staan te kijken dat die vroeg of laat wederom geblesseerd zijn.
Je kan een Alfa nog zo mooi vinden, het blijft uiteindelijk onbetrouwbare troep. Pechgevallen op dat vlak heb je ook altijd, juist daarom wil je eigenlijk niet dat de rest ook zo broos als wat is.
Tweede moet gewoon lukken met deze selectie, mits je niet constant 10+ blessures hebt. Aanvallend is het echt te mager om mee te doen om plek 1.quote:Op maandag 15 december 2025 11:47 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vrees wel dat je tegen die tijd weer wat andere blessures hebt, en dat bepaalde spelers indien weer terug niet direct hun niveau halen van voorheen of te snel veel moeten spelen. Waardoor je met dit probleem blijft.quote:Op maandag 15 december 2025 12:05 schreef fetX het volgende:
Hopelijk heb je in januari Read, Jeng, Steijn en Moder weer terug. Dan heb je in ieder geval weer wat meer opties. Al zal het bij laatstgenoemde wel wat langer duren.
We hebben nog twee wedstrijden te gaan. Laten we hopen dat het meevalt.quote:Op maandag 15 december 2025 12:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat je tegen die tijd weer wat andere blessures hebt, en dat bepaalde spelers indien weer terug niet direct hun niveau halen van voorheen of te snel veel moeten spelen. Waardoor je met dit probleem blijft.
Laat gaan joh, alleen maar zuiggedrag, zielig.quote:Op maandag 15 december 2025 12:22 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Jij kan ook niet zoveel hebben
quote:Op maandag 15 december 2025 12:18 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Had jouw moeder maar een kutkeeper
quote:Op maandag 15 december 2025 11:51 schreef H.FR het volgende:
Van Persie houdt zichzelf voor de gek.
https://www.vi.nl/pro/ana(...)-door-expected-goals
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |