abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2025 @ 07:55:57 #126
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219498388
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 07:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het slaat vooral nergens op. Who cares? Ik verlies liever de xG iedere wedstrijd als ik feitelijk maar win.
Het is een statistiek die vooral op de langere termijn iets zegt en je zag gisteren wel dat het op basis van één pot nogal onzinnig is. Het slaat gewoon nergens op is vooral voor de mensen die van statistieken weinig kaas gegeten hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 07:56:37 #127
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219498389
Is de Pers al ontslagen???
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219498398
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 07:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is een statistiek die vooral op de langere termijn iets zegt en je zag gisteren wel dat het op basis van één pot nogal onzinnig is. Het slaat gewoon nergens op is vooral voor de mensen die van statistieken weinig kaas gegeten hebben.
Onze XG verhouding wijst er vooral op dat ons scorend vermogen bedroevend is. Of anders gezegd; we hebben matige aanvallers. Maar dat wisten we al. :P

Maar daarom is wijzen op onze gunstige XG door sommigen zo onzinnig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 15 december 2025 @ 07:59:36 #129
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219498401
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Onze XG verhouding wijst er vooral op dat ons scorend vermogen bedroevend is. Of anders gezegd; we hebben matige aanvallers. Maar dat wisten we al. :P

Dus dan zegt het toch iets.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219498446
Denk dat je dit soort statistieken enkel serieus kan nemen als de diverse partijen die ze produceren op over langere tijd op hetzelfde cijfer uitkomen. Dan kan je wat zinnigs zeggen over onder/over prestaties.

Anders is het arbitrair kwantificeren en de uitkomst voor interpretatie vatbaar afhankelijk van de gehanteerde methodiek.
pi_219498453
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ligt er ook maar net aan wie er in scoringspositie komt. Als Ueda een kans krijgt ligt de xG 5 keer hoger dan dat bv Smal dezelfde kans zou krijgen. Wat dat betreft is xG niet echt nauwkeurig.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 15 december 2025 @ 08:40:27 #132
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219498558
'Druk van buitenaf geen invloed op mijn handelen en denken'

Het zijn keuzes van de coach. Van Persie snapt dat de druk op hem toeneemt. "Druk van buitenaf heeft geen invloed op mijn handelen en denken", benadrukte hij. "Ik geloof in onze werkwijze. Hoe we samenwerken, iedereen in zijn kracht zetten, van staf tot spelers daar ben ik heel tevreden over."

"Dat staat los van wedstrijden winnen of verliezen", ging Van Persie verder. "We zijn heel goed bezig, werken op een prettige manier en denken dat we de meeste wedstrijden gaan winnen. Ik geloof er heilig in dat we het op deze manier gaan omdraaien."

https://nos.nl/artikel/25(...)ersie-groot-probleem

Dat laatste stukje.... :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219498582
quote:

[..]
Waarvan akte.
  maandag 15 december 2025 @ 08:51:50 #134
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_219498610
Prachtige speler, slechte trainer
#vanpersieout
  maandag 15 december 2025 @ 08:56:02 #135
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219498626
quote:

[..]
Feitelijk kan je op basis van de xG maar één conclusie trekken dit seizoen: dat PSV veel minder kansen/doelpogingen nodig heeft om tot scoren te komen dan Feyenoord

Maar dat is ook het probleem, los van tegen de ploegen die echt niks konden zoals PEC en Heracles zijn we ondanks de goede onderliggende statistieken zo vreselijk tandeloos voorin. En dan hebben we altijd wel een fase waarop we er helemaal geen klote meer van kunnen, aantal tegengoals wat we krijgen laatste 15/30 minuten is genant.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 08:58:09 #136
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219498644
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 08:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Feitelijk kan je op basis van de xG maar één conclusie trekken dit seizoen: dat PSV veel minder kansen/doelpogingen nodig heeft om tot scoren te komen dan Feyenoord

Maar dat is ook het probleem, los van tegen de ploegen die echt niks konden zoals PEC en Heracles zijn we ondanks de goede onderliggende statistieken zo vreselijk tandeloos voorin. En dan hebben we altijd wel een fase waarop we er helemaal geen klote meer van kunnen, aantal tegengoals wat we krijgen laatste 15/30 minuten is genant.
Zou je signature maar aanpassen maat.
4045
onlogisch
  maandag 15 december 2025 @ 09:04:29 #137
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219498690
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 08:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zou je signature maar aanpassen maat.
Gedaan
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  maandag 15 december 2025 @ 09:44:29 #138
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_219498961
En die Ueda is echt een slappe zak, scoort alleen tegen de kleintjes.
Die 1 op 1 gisteren, dramatisch
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 09:47:58 #139
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219498986
De column van Willem is weer uit.

Hij fileert de Pers en een aantal spelers :)
4045
onlogisch
pi_219499031
#teamvanpersie
pi_219499069
quote:

[..]
Ik heb behoorlijk wat kaas gegeten van statistiek, maar bovendien voetbalverstand. Het zegt mij helemaal niets wie de meeste xG heeft, want daar is vaak geen peil op te trekken.
pi_219499080
quote:
10s.gif Op maandag 15 december 2025 02:06 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Dat PSV veel betere spelers heeft (dan zowel Ajax als Feyenoord overigens) ben ik absoluut met je eens natuurlijk, maar dat was het punt geloof ik niet. Jij vergeleek het met zijn tijd bij United en Arsenal en dan is het beide daar mijlenver vandaan. Maar nogmaals, hij had het over spelopvatting en dat slaat gewoon nergens op. Alsof Atletico nooit toppotten heeft gespeeld ofzo. Dat ze veel betere spelers hebben en Ajax een matige selectie zou misschien ook wel eens de reden zijn dat beide ploegen het één en ander een beetje anders proberen te doen. (lol)

Oh ja je hoort mij ook nergens zeggen dat het lek nu bij Ajax boven is hoor, ik denk inderdaad dat jullie vrij simpel 2e worden. Iets anders zou ook een schande zijn trouwens. Van Persie framed vooral zichzelf eigenlijk, ik zou de media eens lezen en horen. Hij staat echt enorm voor lul. Net als heel Feyenoord vandaag tegen een gehandicapt Ajax. Zo fris en aanvallend vond ik het daar ook allemaal niet, maar goed hij heeft een hoop kansen gezien met 1 schot op goal. Wel goed om te lezen dat xGaids hier opeens weer heel populair is. En vergeten wordt dat Ajax nogal vroeg op 1-0 kwam.

En ik heb nergens die trainer een toptrainer genoemd. Het zou nogal helpen als je niet allemaal zaken gaat verzinnen en constant de doelpalen zit te verschuiven maar in gaat op wat we benoemen. Maar wel weer gelachen hoor, en het was al zo'n leuke dag.
PSV won bij Liverpool en van Napoli die tikken nationaal en internationaal een veel hoger niveau aan. Tegen PSV was Feyenoord uiteindelijk niet de mindere en had je een leuke wedstrijd en verlies je op individuele kwaliteit. Dat is topper-waardig.
Geloof er ook geen reet van dat jij diep van binnen trots bent op dat smerige countervoetbal en die twee zondagschoten. De ironie ook dat Farioli weggestuurd werd omdat hij niet middels de Ajax filosofie speelde en nu ineens zijn jullie trots omdat omdat er van Feyenoord gewonnen werd waar letterlijk niks lukte.

xG zegt ook geen reet want zolang je wint is het allemaal prima, maar als je zelf weinig creërt ben je wel afhankelijk van je tegenstander die wil voetballen. En in de Eredivisie zijn er per saldo nu eenmaal meer clubs die niet tegen Ajax het spel willen zullen maken en voor een puntje proberen te gaan dan die zoals Feyenoord gisteren bereid zijn naïef om het mes te lopen.

quote:
het voetbal is nogal verbeterd' en dan kom je aan met de ranglijst waar ze zo ongeveer staan waar ze horen. Ja nee, oke.
Alsof jij daar allemaal mee bezig bent _O- Je komt dronken uit de laatste trein van Amsterdam naar Leeuwarden gerold en je zoekt wat leuke 'feiten' op om mee om je heen te slaan hier _O-
blablablabla
pi_219499101
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2025 09:47 schreef onlogisch het volgende:
De column van Willem is weer uit.

Hij fileert de Pers en een aantal spelers :)
Geheel terecht, we worden compleet weggespeeld tegen een dramatisch Ajax.
pi_219499113
Hoeveel geld heeft Don Dennis nu al in het putje gegooid? Een wagenlading aan dure spelers en twee waardeloze trainers aangesteld.

Maar glas plas etc, topsportmentaliteit. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219499196
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Hoeveel geld heeft Don Dennis nu al in het putje gegooid? Een wagenlading aan dure spelers en twee waardeloze trainers aangesteld.

Die is er echt te veel in gaan geloven na de periode Slot. Daarnaast doet hij nog wat schimmige deals met rugdekking van fraudeur Van Bodegom.
pi_219499233
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:01 schreef Elan het volgende:

[..]
PSV won bij Liverpool en van Napoli die tikken nationaal en internationaal een veel hoger niveau aan. Tegen PSV was Feyenoord uiteindelijk niet de mindere en had je een leuke wedstrijd en verlies je op individuele kwaliteit. Dat is topper-waardig.
Geloof er ook geen reet van dat jij diep van binnen trots bent op dat smerige countervoetbal en die twee zondagschoten. De ironie ook dat Farioli weggestuurd werd omdat hij niet middels de Ajax filosofie speelde en nu ineens zijn jullie trots omdat omdat er van Feyenoord gewonnen werd waar letterlijk niks lukte.

xG zegt ook geen reet want zolang je wint is het allemaal prima, maar als je zelf weinig creërt ben je wel afhankelijk van je tegenstander die wil voetballen. En in de Eredivisie zijn er per saldo nu eenmaal meer clubs die niet tegen Ajax het spel willen zullen maken en voor een puntje proberen te gaan dan die zoals Feyenoord gisteren bereid zijn naïef om het mes te lopen.
[..]
Alsof jij daar allemaal mee bezig bent _O- Je komt dronken uit de laatste trein van Amsterdam naar Leeuwarden gerold en je zoekt wat leuke 'feiten' op om mee om je heen te slaan hier _O-
Ach Elan.

Laat je niet zo kennen jongen. Ajax heeft gewoon een goede tactiek bedacht (om het gebrek aan kwaliteit te compenseren) en dat is gewoon een gouden greep geweest. Dat jullie een trainer hebben die daar niet in mee kan heeft weinig met Ajax van doen natuurlijk.

En daarentegen: jullie hebben jaren 'smerig countervoetbal' gespeeld. Sterker nog: toen jullie wonnen van Ajax met 'smerig countervoetbal' werd er zelfs een DVD van uitgebracht.

Wie geschoren wordt moet stilzitten Elan. En Feyenoord wordt momenteel flink geschoren :)
pi_219499245
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:

Er zitten wederom echt wel pareltjes tussen en je mag ook wel eens kijken naar hoe het voor zijn aanstelling ging qua transferbeleid. Dan zijn er toch wel een eind gekomen. Het feit dat er een half elftal geblesseerd is is daarentegen wel ontzettend problematisch. Slot heeft die Belg meegenomen naar Liverpool en zijn opvolger is van de zomer al ontslagen maar blessures blijven een gigantisch probleem. Hoe kan dat überhaupt?
blablablabla
  maandag 15 december 2025 @ 10:28:49 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219499254
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Er zitten wederom echt wel pareltjes tussen en je mag ook wel eens kijken naar hoe het voor zijn aanstelling ging qua transferbeleid. Dan zijn er toch wel een eind gekomen. Het feit dat er een half elftal geblesseerd is is daarentegen wel ontzettend problematisch. Slot heeft die Belg meegenomen naar Liverpool en zijn opvolger is van de zomer al ontslagen maar blessures blijven een gigantisch probleem. Hoe kan dat überhaupt?
Denk dat je daarvoor ook niet alleen naar de performance staff hoeft te kijken, de opbouw van je selectie heeft daar toch net zo'n groot aandeel in.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219499277
Waarom keept Bijlow eigenlijk niet? Zwak gekeept bij beide goals door de Duitser. Ik durf zelfs te stellen dat er zwarte keepers zijn die de nul hadden gehouden @Caland
  maandag 15 december 2025 @ 10:32:19 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219499288
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:30 schreef Ramboetan het volgende:
Waarom keept Bijlow eigenlijk niet? Zwak gekeept bij beide goals door de Duitser. Ik durf zelfs te stellen dat er zwarte keepers zijn die de nul hadden gehouden @:Caland
Bijlow is nog vaker geblesseerd dan de gemiddelde neger die hier asiel komt aanvragen, daarom.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')