Zelfs dat is niet waar. Op die video's waar ze gefilmd worden door 100 mensen op korte afstand wordt gezegd: kijk ze zijn heel relaxed. Dat is dus niet. als je goed kijkt zie je aan de ogen, de spanning van de mond en het staartgebruik (dat vaak vergeleken wordt met dat van een hond, maar dus totaal anders is), dat ze barsten van de stress.quote:Op zaterdag 13 december 2025 14:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wolven zijn hier heel happy zolang er voldoende makke schapen, geitjes, veulens en kindjes zijn
Hier ga ik niet eens op in. Nou, vooruit dan, ik kan het toch niet laten. Ik woon in een dorpje van 600 inwoners op het platteland. Grenzend aan een park van Staatsbosbeheer. Buiten dat ik bijne elke dag daar wel kom om een rondje te wandelen of hard te lopen, kom ik ook nog met mijn paard in een ander Natura 2000 gebied, keer of 4 per week, urenlang. Waar het de laatste jaren ook steeds drukker en drukker wordt. Vooral in de vakanties met mensen uit de Randstad. Niet leuk. En zeker geen wilde natuur. Verder train ik dieren en volg cursussen over dierengedrag en dierenwelzijn en lees er enorm veel over. Heb ook nog leuke kippetjes in de tuin. In een stad kom ik liefst zo min mogelijk, denk maximaal 2 keer per maand of zo. Ik volg het wolvennieuws ook op de voeten en lees er boeken over. Van beide kanten en van allerlei "wolvenkenners". En daaruit trek ik mijn conslusies.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Whut
Als jij denkt dat je verstand hebt van dieren en dan zegt dat er geen ruimte voor wolven in Nederland dan ben je echt gek.
Dan leef je centraal Amsterdam en heb je nog nooit meer dan 3 bomen bij elkaar gezien.
Breaking news voor je: Zelfs NL heeft natuurgebieden.
ik had verstand van dieren toen ik konijnen hieldquote:Op zondag 14 december 2025 14:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Weer een opmerking waaruit blijkt dat er weinig verstand is van dieren gedrag en -denkwijze. Het zijn geen mensen hè, die denk, oh hier is het niet fijn en goed voor ons, laten we naar de Abruzzo gaan.
Ah fijn, een kenner. Daar verwacht ik overigens wel iets meer diepgang van op mijn vraag dan 'het zijn geen mensen.' Dat snap ik wel.quote:Op zondag 14 december 2025 14:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Weer een opmerking waaruit blijkt dat er weinig verstand is van dieren gedrag en -denkwijze. Het zijn geen mensen hè, die denk, oh hier is het niet fijn en goed voor ons, laten we naar de Abruzzo gaan.
Denk dat dat wel zou kunnen maar dan zal je toch wat moeten verzinnen qua voortplanting.quote:Op zondag 14 december 2025 15:25 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Ah fijn, een kenner. Daar verwacht ik overigens wel iets meer diepgang van op mijn vraag dan 'het zijn geen mensen.' Dat snap ik wel.
Toch zie ik de wolven hier uitbreiden. Mee eens dat het er te veel worden, maar waarom een of twee wolvenroedels niet in Nederland zouden kunnen, weet je me niet duidelijk te maken.
die bescherming moet eraf zodat je ze kapot kan maken die krengenquote:Op zondag 14 december 2025 15:25 schreef Binge-watch het volgende:
Toch zie ik de wolven hier uitbreiden. Mee eens dat het er te veel worden, maar waarom een of twee wolvenroedels niet in Nederland zouden kunnen, weet je me niet duidelijk te maken.
Als je weet wie moet dat aangegeven worden. Buiten dat je je medeplichtig maakt.quote:Op zondag 14 december 2025 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Sinds iemand hier uit het dorp GW1625M te grazen heeft genomen. Maar dat is een publiek geheim.
Liever NL een mega park maken waarbij letterlijk alles onder controle staat?quote:Wolven vind ik overigens machtig mooie dieren. Maar niet in NL, ook beter voor de wolf zelf. Prachtig in de Abruzzo, daar kunnen ze lekker lopen en jagen. Beren zitten daar ook. Een van mijn lievelingsgebieden voor vakantie.
We zeggen toch ook niet dat we jou kapot moeten schieten?quote:Op zondag 14 december 2025 17:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die bescherming moet eraf zodat je ze kapot kan maken die krengen
landbouwhuisdieren dat is ons eten we kunnen ze moeilijk levend opetenquote:Op zondag 14 december 2025 17:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
We zeggen toch ook niet dat we jou kapot moeten schieten?
Terwijl jij als mens (ik net zo overigens) veel meer schade toebrengen aan alles.
Wij doden meer boerderij dieren dan welk beest maar ook.
Offer jij jezelf op als eerste die kapot geschoten moet worden?
Kenners hoef je bij de anti-wolven groep niet te verwachten.quote:
Er is meer dan genoeg natuur in Nederland.quote:Toch zie ik de wolven hier uitbreiden. Mee eens dat het er te veel worden, maar waarom een of twee wolvenroedels niet in Nederland zouden kunnen, weet je me niet duidelijk te maken.
Zoals hierboven.quote:Op zondag 14 december 2025 16:35 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Denk dat dat wel zou kunnen maar dan zal je toch wat moeten verzinnen qua voortplanting.
levelt , als de bescherming eraf gaat dan is het klusje zo geklaard, maak je geen zorgenquote:Op zondag 14 december 2025 17:37 schreef bianconeri het volgende:
Natuur levelt vanzelf. Er kunnen niet 1000-en wolven in NL leven.
Ja, theoretisch door voortplanting kunnen er miljoenen komen.
Maar dat is niet hoe natuur werkt.
Ah... dus jij mag in je hele leven koeien, varkens, vissen, schapen en kippen opvreten als eten. Tientallen slachtoffers.quote:Op zondag 14 december 2025 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
landbouwhuisdieren dat is ons eten we kunnen ze moeilijk levend opeten
dis schapen, lammeren , biggen , geiten en veulens hebben een eigenaar , dat is inkomenquote:Op zondag 14 december 2025 17:39 schreef bianconeri het volgende:
Maar als een wolf als eten een schaap dood, dan is het eten van vlees ineens een misdaad?
Ah sure. Dus dan mag het moorden van dieren ineens wel?quote:Op zondag 14 december 2025 17:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dis schapen, lammeren , biggen , geiten en veulens hebben een eigenaar , dat is inkomen
Ja de natuur levelt zelf maar dan zullen wij toch iets nieuws moeten gaan verzinnen om onze dieren en onszelf te beschermen zodat de wolven zich gaan focussen op wild. En vanaf dan heb je een natuurlijk speelveld.quote:Op zondag 14 december 2025 17:37 schreef bianconeri het volgende:
Zoals hierboven.
Natuur levelt vanzelf. Er kunnen niet 1000-en wolven in NL leven.
Ja, theoretisch door voortplanting kunnen er miljoenen komen.
Maar dat is niet hoe natuur werkt.
ja wil jij die dieren levend opeten ??quote:Op zondag 14 december 2025 17:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah sure. Dus dan mag het moorden van dieren ineens wel?
als jij een wolf was en je ziet allemaal lekkere geiten en biggetje en kippen en veulens in de wei staanquote:Op zondag 14 december 2025 17:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja de natuur levelt zelf maar dan zullen wij toch iets nieuws moeten gaan verzinnen om onze dieren en onszelf te beschermen zodat de wolven zich gaan focussen op wild.
Dat zei ik eerder toch al?quote:Op zondag 14 december 2025 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als jij een wolf was en je ziet allemaal lekkere geiten en biggetje en kippen en veulens in de wei staan
, ga jij dan achter een wild zwijn aan die gruwelijk hard lopen ?
Nederland heeft geen onherberdzame natuur, als in Roemenie daar moeten ze wel
Dat kan niet, weilanden zijn open aan 4 kanten met sloten en dammen ne wolven die leren, net als jijquote:Op zondag 14 december 2025 17:56 schreef Lenny77 het volgende:
Het is aan ons om ze dan beter te beschermen.
Heb hem ff opgezocht, goed voor een kleine 200 dode/gewonde/vermiste dieren...quote:Op zondag 14 december 2025 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb ook daadwerkelijk met wolven te maken had, zaten hier ook een paar jaar geleden. Heb met buitenritten op de hei ook dode schapen gevonden, destijds veroorzaakt door GW1625M.
Maar gelukkig is het wat dat betreft in deze omgeving de laatste jaren erg rustig op dat gebied.
Sinds iemand hier uit het dorp GW1625M te grazen heeft genomen. Maar dat is een publiek geheim.
Want dat is het niet...quote:Op zondag 14 december 2025 17:31 schreef bianconeri het volgende:
Liever NL een mega park maken waarbij letterlijk alles onder controle staat?
Walgelijk en zeer saai.
Dan zijn er geen dieren meer???quote:Dieren horen in Nederland. Natuur houdt zichzelf ook wel in stand.
Geen prooi? Geen wolf.
Maar bos was toch niet de bedoeling hier in Nederland? Iets met stikstof...quote:Geen bos gebieden? Geen wolf.
De mens doet al sinds mensenheugenis aan wildbeheer.quote:De mens moet gwn eens oprotten met dat achterlijke god spelen.
ja maar die prooien zijn van een eigenaar , dat is zijn inkomenquote:Op zondag 14 december 2025 17:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar de wolf is er gaan settelen met een reden. Omdat er genoeg prooi is en genoeg ruimte.
Omdat beesten geen rede bezitten en slechts door instinct worden geleid, behoort men ze niet toe te laten in de nabijheid van vriendelijke en zachtaardige mensen of dieren, opdat hun onbeheerste aard geen schade berokkent aan de rust en harmonie die daar heerst.quote:Op zondag 14 december 2025 17:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat zei ik eerder toch al?
Wild is gevaarlijk, natuurlijk gaan ze voor een makkelijke prooi.
Het is aan ons om ze dan beter te beschermen.
Ik doe iig niet aan surplus killing...quote:Op zondag 14 december 2025 17:39 schreef bianconeri het volgende:
Ah... dus jij mag in je hele leven koeien, varkens, vissen, schapen en kippen opvreten als eten. Tientallen slachtoffers.
De cijfers spreken voor zich, een wolf doodt een schaap of 30 en eet er eentje voor een kwart op...quote:Maar als een wolf als eten een schaap dood, dan is het eten van vlees ineens een misdaad?
Wie eten er eigenlijk schapenvlees? De meeste schapen in Nederland worden gehouden voor de wol of voor begrazing.quote:Nogmaals:
Stel jij jezelf beschikbaar als offer voor al die moorden op boerderij dieren?
Als al die mensen gedood zijn dan kunnen we wel eens naar de wolf kijken die eens 2 schapen dood.
quote:De meeste bedrijven zetten de schapen in voor het beweiden, van bijvoorbeeld boerenland, wanneer de koeien in de stal staan in de herfst en de winter. Maar schapen houden ook de begroeiing van natuurgebieden en zeedijken kort. Om die reden zie je ze ook steeds vaker op stukken gras in de bebouwde kom.
Er zijn ook bedrijven die schapen houden voor de melk, maar dat zijn er een stuk minder.
https://www.dewoestegrond.nl/nl/webwinkel/schapenvlees/quote:Op zondag 14 december 2025 18:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie eten er eigenlijk schapenvlees? De meeste schapen in Nederland worden gehouden voor de wol of voor begrazing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |