Ik dacht zelf dat hij bedoelde dat hij het bericht zag op insta van Nemo. Niet per se 'kreeg'. Dat zegt hij idd wel maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat Nemo winnaars tot weet ik hoe ver terug heeft zitten dm'en. Maar wie weet hahaquote:Op vrijdag 12 december 2025 19:02 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat Nemo andere winnaars heeft benaderd?
Wellicht alleen winnaars die zich ook hebben uitgesproken. Ik meende dat Charlie McGettigan vorig jaar ook die open brief had ondertekend. Maar het kan ook een taalbarriere dingetje van mij zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2025 19:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht zelf dat hij bedoelde dat hij het bericht zag op insta van Nemo. Niet per se 'kreeg'. Dat zegt hij idd wel maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat Nemo winnaars tot weer ik hoe ver terug heeft zitten dm'en. Maar wie weet haha
STOPquote:Op vrijdag 12 december 2025 21:06 schreef Cee het volgende:
Het is nu wachten op Trijntje die haar Barbara Dex award inlevert.
quote:Op vrijdag 12 december 2025 21:06 schreef Cee het volgende:
Dat had hij sowieso al voor muzikale redenen destijds moeten doenquote:
God wat een mooi lied hadden zij toen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 03:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat had hij sowieso al voor muzikale redenen destijds moeten doen![]()
Oh wacht, daar ging dit festival niet over.
Muzikale redenen? Rock'n'roll Kids is gewoon een goed liedje. Een van de betere songs die ooit het songfestival hebben gewonnen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 03:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat had hij sowieso al voor muzikale redenen destijds moeten doen![]()
Oh wacht, daar ging dit festival niet over.
quote:Op vrijdag 12 december 2025 21:06 schreef Cee het volgende:
Dat ja.quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Muzikale redenen? Rock'n'roll Kids is gewoon een goed liedje. Een van de betere songs die ooit het songfestival hebben gewonnen.
Hahahaha. 'I was hanging upside down like a confused bat'.quote:Op zaterdag 13 december 2025 12:57 schreef Cee het volgende:
https://www.instagram.com(...)MXBkb2F1d2ZwdzNmdg==
Klemen levert z’n fake plastic mic in.
Ik zit werkelijk waar in de "het interesseert me geen ene reet-modus", en ik ben bang dat ik er dit seizoen ook niet meer uit ga komen...quote:Op zaterdag 13 december 2025 20:37 schreef Redefine het volgende:
Zul je komend jaar wel weer zien dat als Frankrijk met een aardige inzending komt dat er dan alles aan wordt zal worden gedaan om die te laten winnen.
Ik lees ook alleen maar bij RTL en shownieuws dat er vraagtekens zijn over de toekomst van Nederland en Spanje in de Reference Group.quote:Op zondag 14 december 2025 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Aran heeft weer wat zendtijd te vullen en heeft bij Taco gevraagd of we toch nog mee gaan doen via een andere omroep.
En dat NL wel eens uit de Reference Group gezet kan worden omdat we nu boycotten. Uiteraard zonder enige feiten.
Als NL en Spanje zich daar enorme zorgen om hadden gemaakt hadden ze zich niet afgemeld. Dus ik denk niet dat het ze echt iets kan schelen, die RG. Niet genoeg in elk geval.quote:Op zondag 14 december 2025 19:01 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik lees ook alleen maar bij RTL en shownieuws dat er vraagtekens zijn over de toekomst van Nederland en Spanje in de Reference Group.
Aran is altijd salty, ook toen Joost een keer géén tijd voor hem had moest ie dat de rest van de tijd bezuren. Nu is AvroTros de vijand. Hij maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk. Als hij zo nodig naar het ESF wil kan hij gewoon gaan. Maar ja, dan moet hij zich ineens gaan voorbereiden en inlezen over andere deelnemers en interviews aanvragen ipv vooraan gaan staan bij AvroTros en klaar, en dat zal hem vast te veel werk zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 23:01 schreef TheVulture het volgende:
Je proefde ook aan alles dat Aran nog steeds salty is dat zijn tripje door de neus is geboord door AVROTROS, door maar te blijven benadrukken en vragen of NOS/NTR niet gewoon AVROTROS kan overrulen en toch iemand naar Wenen kan sturen.
Sowieso dat hij aan alle kandidaten die straks wel meedoen gaat vragen wat ze er van vinden dat Nederland niet meedoet en wat ze van de beslissing van de AVROTROS vinden. Al moeten de kandidaten die gaan sowieso goed nadenken wat ze überhaupt over gaan zeggen, halve internet is toch wel boos...quote:Op maandag 15 december 2025 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Aran is altijd salty, ook toen Joost een keer géén tijd voor hem had moest ie dat de rest van de tijd bezuren. Nu is AvroTros de vijand. Hij maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk. Als hij zo nodig naar het ESF wil kan hij gewoon gaan. Maar ja, dan moet hij zich ineens gaan voorbereiden en inlezen over andere deelnemers en interviews aanvragen ipv vooraan gaan staan bij AvroTros en klaar, en dat zal hem vast te veel werk zijn.
Dit soort pers is mede de reden dat het Songfestival kapot is (en dé reden dat velen in NL een hekel aan het ESF hebben, maar dat zal hun bedoeling zijn gezien de manier van verslag doen en bitchen).quote:Op maandag 15 december 2025 09:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso dat hij aan alle kandidaten die straks wel meedoen gaat vragen wat ze er van vinden dat Nederland niet meedoet en wat ze van de beslissing van de AVROTROS vinden. Al moeten de kandidaten die gaan sowieso goed nadenken wat ze überhaupt over gaan zeggen, halve internet is toch wel boos...
Heeft het niet mee te maken dat Nederlandse journalisten van het ESF zo zijn doordat we voor 2013 9x niet kwalificeerde voor de finale. Dat daardoor elke NLse inzending afgebrand moet worden of ieder geval kritische noot moet zijn.quote:Op maandag 15 december 2025 09:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit soort pers is mede de reden dat het Songfestival kapot is (en dé reden dat velen in NL een hekel aan het ESF hebben, maar dat zal hun bedoeling zijn gezien de manier van verslag doen en bitchen).
Sla gewoon een jaartje over, daar ga je echt niet dood van. Op de één of andere manier voelen onze ESF 'journalisten' zich het allergrootste slachtoffer in dit geheel *gebaart weids*. Het is echt om je plaatsvervangend dood te schamen.
Er zijn natuurlijk twee problemen. Enerzijds dat het de gemiddelde Nederlandse kijker totaal niet boeit hoe de inzending van Malta of Letland zich voorbereidt op hun optreden. En anderzijds dat Nederlandse journalisten zelden verder komen dan cliché-vragen als “Heb je het naar je zin?”, “Denk je dat je gaat winnen?” en uiteraard het onvermijdelijke “Wat vind je van de Nederlandse inzending?”quote:Op maandag 15 december 2025 09:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso dat hij aan alle kandidaten die straks wel meedoen gaat vragen wat ze er van vinden dat Nederland niet meedoet en wat ze van de beslissing van de AVROTROS vinden. Al moeten de kandidaten die gaan sowieso goed nadenken wat ze überhaupt over gaan zeggen, halve internet is toch wel boos...
(Nederlandse) journalisten willen gewoon blaadjes verkopen of kliks genereren. En zelf een snoepreisje maken en in beeld komen en belangrijk gevonden worden uiteraard.quote:Op maandag 15 december 2025 09:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Heeft het niet mee te maken dat Nederlandse journalisten van het ESF zo zijn doordat we voor 2013 9x niet kwalificeerde voor de finale. Dat daardoor elke NLse inzending afgebrand moet worden of ieder geval kritische noot moet zijn.
Met dat aantal kunnen ze ook net 2 halve finales mee vullen.quote:Op maandag 15 december 2025 12:05 schreef TheVulture het volgende:
Officieel 35 landen in Wenen volgens Eurovisie op Insta, dus geen extra konijnen uit de EBU-hoed in de vorm van Kazakhstan, Monaco of Canada
Gemoedelijke reacties daar wel zie ik.quote:Op maandag 15 december 2025 12:05 schreef TheVulture het volgende:
Officieel 35 landen in Wenen volgens Eurovisie op Insta, dus geen extra konijnen uit de EBU-hoed in de vorm van Kazakhstan, Monaco of Canada
Australië werd in 2015 ook pas later aangekondigdquote:Op maandag 15 december 2025 12:05 schreef TheVulture het volgende:
Hoho het zijn omroepen volgens de EBU hè. Geen landen.quote:Op maandag 15 december 2025 12:05 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op maandag 15 december 2025 12:24 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hoho het zijn omroepen volgens de EBU hè. Geen landen.
Kazakhstan zou toch in januari worden besloten?quote:Op maandag 15 december 2025 12:05 schreef TheVulture het volgende:
Komend jaar is het WK Voetbal met 48 voetbalbondenquote:Op maandag 15 december 2025 12:21 schreef TheVulture het volgende:
Trouwens ook opvallend dat ze hun "broadcasters" ipv "landen" doortrekken in de begeleidende tekst
Met het risico van nog een verdwaalde uitvaller zullen er nog wel 1 of 2 landen bijkomen, om 14 landen in een semi te voorkomen.quote:Op maandag 15 december 2025 12:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Kazakhstan zou toch in januari worden besloten?
Ja meteen mijn gedachte ookquote:Op dinsdag 16 december 2025 09:40 schreef Greys het volgende:
Het podium is onthuld (zie link) en ineens riep mijn halve ESF timeline op Bluesky hetzelfde..
https://www.instagram.com/reel/DSUUkpYgr7z/?igsh=OWdpb3gxc3gzOGI=
[ afbeelding ]
Ik ben eigenlijk wel 'opgelucht' dat we dit zinkende schip hebben verlaten.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het aan de ene kant heel verdrietig dat het ESF zo naar de vaantjes gaat, maar ik moet zeggen dat het ramptoerist spelen op de socials van de EBU ook wel erg vermakelijk is. Ze weten de geest niet bepaald in de fles te krijgenFijne wedstrijd tot mei!
Hoe krijgen ze het weer voor elkaar.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:49 schreef Fred_B het volgende:
A New Stage Will Rise roept iedereen inderdaad![]()
Wat is dit nou weer
Ik moest hier gister ook om lachen, want met Joost was het ze wel gelukt, maar je hebt nu al die Spanjaarden er ook bij joh.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het aan de ene kant heel verdrietig dat het ESF zo naar de vaantjes gaat, maar ik moet zeggen dat het ramptoerist spelen op de socials van de EBU ook wel erg vermakelijk is. Ze weten de geest niet bepaald in de fles te krijgenFijne wedstrijd tot mei!
Lijkt wel AI, moet je door het publiek lopen om op het podium te komen?quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Denk niet dat het bewust is, maar het is wel grappig in de context.
Straks zetten ze de comments gewoon uitquote:Op dinsdag 16 december 2025 12:38 schreef Greys het volgende:
Die reacties op instagram op het Eurovision account. Ik denk dat de social media persoon denkt FUCK THIS SHIT IK WORD HIER NIET GENOEG VOOR BETAALD en niet eens meer begint met comments verwijderen.
Ik geloof het pas in mei als we het zelf horen, maar dat we vorig jaar om dit te voorkomen tijdens ELK OPTREDEN geen publiek meer hoorden vind ik nog steeds zo compleet idioot. En de artiesten zelf die niet eens meer bedankt mochten zeggen. Je vraagt je bijna af of de EBU het hier met Oostenrijk eens is, want was dat dan een idee van Zwitserland zelf vorig jaar.quote:" ... we will not sugarcoat anything or avoid showing what is happening, because our task is to show things as they are," Kroen said.
The broadcaster will not drown out the sound of any booing from the crowd, as happened this year during Israel's performance, ORF's director of programming Stefanie Groiss-Horowitz said.
"We won't play artificial applause over it at any point," she said.
https://www.reuters.com/b(...)tm_source=reddit.com
Ze zeggen dat ze geen kunstmatig applaus over eventueel boegeroep zetten maar ze kunnen nog altijd, wat ze dit jaar wellicht hebben gedaan, microfoons van artiesten en publiek tijdens optreden wegdraaien (je ziet het ook in video’s terug) zodat het boegeroep en eventuele uitroepen na de artiest niet te horen is.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik geloof het pas in mei als we het zelf horen, maar dat we vorig jaar om dit te voorkomen tijdens ELK OPTREDEN geen publiek meer hoorden vind ik nog steeds zo compleet idioot. En de artiesten zelf die niet eens meer bedankt mochten zeggen. Je vraagt je bijna af of de EBU het hier met Oostenrijk eens is, want was dat dan een idee van Zwitserland zelf vorig jaar.Lijkt me sterk.
Ik denk dat ze dat moeilijk achterwege kunnen laten. Want het is het niet alleen tijdens Israël. Het kan ook prima dat het publiek tijdens een saaie ballad uit Montenegro opeens massaal “Free Palestine” inzet. Of Europapa ofzo.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze geen kunstmatig applaus over eventueel boegeroep zetten maar ze kunnen nog altijd, wat ze dit jaar wellicht hebben gedaan, microfoons van artiesten en publiek tijdens optreden wegdraaien (je ziet het ook in video’s terug) zodat het boegeroep en eventuele uitroepen na de artiest niet te horen is.
Sowieso is dit een vaag statement als het namens de EBU komt, want die hebben altijd keihard ontkend dat er gemute werd en er fake applaus werd ingezetquote:Op dinsdag 16 december 2025 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik geloof het pas in mei als we het zelf horen, maar dat we vorig jaar om dit te voorkomen tijdens ELK OPTREDEN geen publiek meer hoorden vind ik nog steeds zo compleet idioot. En de artiesten zelf die niet eens meer bedankt mochten zeggen. Je vraagt je bijna af of de EBU het hier met Oostenrijk eens is, want was dat dan een idee van Zwitserland zelf vorig jaar.Lijkt me sterk.
Ohja dat is ook zoquote:Op dinsdag 16 december 2025 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sowieso is dit een vaag statement als het namens de EBU komt, want die hebben altijd keihard ontkend dat er gemute werd en er fake applaus werd ingezet
Ik mag toch hopen van niet, laat de artiesten in hun waarde. Maar voor de kijkers thuis is dit prima te ondervangen zonder mute, je kunt door het slim plaatsen van microfoons al zorgen dat je het podium goed hoort en alle zaken in de zaal nauwelijks te horen krijgt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat moeilijk achterwege kunnen laten. Want het is het niet alleen tijdens Israël. Het kan ook prima dat het publiek tijdens een saaie ballad uit Montenegro opeens massaal “Free Palestine” inzet. Of Europapa ofzo.
Daar ben ik het mee eens, maar een probleem is dat nog in de seconde dat de artiest de laatste noot zingt, ook de microfoons van het podium worden uitgezet, om te voorkomen dat de artiest per ongeluk iets roept over de oorlog na zijn optreden. Dus dan moet er toch iets van gejuich te horen zijn.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet, laat de artiesten in hun waarde. Maar voor de kijkers thuis is dit prima te ondervangen zonder mute, je kunt door het slim plaatsen van microfoons al zorgen dat je het podium goed hoort en alle zaken in de zaal nauwelijks te horen krijgt.
Stomme vraag maar staat Cornald niet onder contract bij Avrotros? Dan is het contractueel misschien niet mogelijk.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:22 schreef usagi414 het volgende:
Ik denk ook dat niemand had verwacht dat Cornald wel commentator zou zijn.
[ x ]
Het komt vanuit AvroTros zelf. Maar ik denk ook niet dat Cornald het zelf zou willen doen.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:28 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Stomme vraag maar staat Cornald niet onder contract bij Avrotros? Dan is het contractueel misschien niet mogelijk.
quote:Cornald Maas verzorgt volgend jaar niet het commentaar tijdens het Eurovisie Songfestival. Omdat AvroTros zich uit het evenement heeft teruggetrokken vindt de omroep het ‘niet passend’ om dat door een gezicht van de omroep te laten doen, laat AvroTros weten aan het ANP
Joep Schreuderquote:Op woensdag 17 december 2025 17:53 schreef NailQueen het volgende:
Welke semi-fan die werkt bij de NOS/NTR gaat het overnemen? NOS-lieveling Herman van der Zandt gaat het echt niet doen. Ookal zien we hem veel te weinig op tv.
Presentatoren die je bij NOS evenementen vaak ziet zijn bijv. Saïda Maggé, Simone Weimans of verslaggevers Evita Mac-nack of Martijn Bink.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:53 schreef NailQueen het volgende:
Welke semi-fan die werkt bij de NOS/NTR gaat het overnemen? NOS-lieveling Herman van der Zandt gaat het echt niet doen. Ookal zien we hem veel te weinig op tv.
Hila Noorzaiquote:Op woensdag 17 december 2025 17:53 schreef NailQueen het volgende:
Waarom schrijf je als EBU een rapport die bevestigt dat er vorige editie politieke inmenging vanuit Israël was, als je daar vervolgens niks mee doetquote:Op vrijdag 19 december 2025 22:23 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3maed3ezv222n
Rules for thee but not for me
Ja dat is het ondertussen allemaal wel ja, compleet lachwekkend.quote:Op zaterdag 20 december 2025 00:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Waarom schrijf je als EBU een rapport die bevestigt dat er vorige editie politieke inmenging vanuit Israël was, als je daar vervolgens niks mee doetAl zal dat misschien wel een losse ethische commissie zijn, waar ze bij de EBU nooit wat mee doen. Maar des te lachwekkender natuurlijk dat de EBU Israël niet wil uitsluiten want het moet geen politiek worden, terwijl ze zelf ook bevestigt hebben dat die het juist politiek maken
Mooi, wellicht dus eindelijk een keer de Nederlandse tv aanslingeren.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:22 schreef usagi414 het volgende:
Ik denk ook dat niemand had verwacht dat Cornald wel commentator zou zijn.
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ewmagazine.nl(...)-mee-europa-1526400/De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:21 schreef Fred_B het volgende:
De kerstvakantie is normaal een rustige periode, maar in de Elsevier krijgt ESF-duider van de NPO Tom Mikkers de kans nog eens uit te leggen dat Avrotros gedreven wordt door niets anders dan antisemitisme:Wat een warrig stuk zeg. De schrijver smijt heel wat Eurovisie geschiedenis tegen de muur als argument om te kijken wat er blijft plakken. Veel daarvan heeft nauwelijks wat met het punt te maken wat die wil maken. En uiteraard volkomen negeren dat de rol die Israël heeft gespeeld op de voorbije twee festival belangrijk was voor de keuze van AvroTros. Maar ja dat komt natuurlijk niet zo goed uit om AvroTros antisemitisme aan te wrijven...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ewmagazine.nl(...)-mee-europa-1526400/Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Dat is steeds met dit soort stukken. Er wordt een heel verhaal verteld, maar het soort lying by omission waar Raadgever ook al mee kwam, blijft telkens terugkomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat een warrig stuk zeg. De schrijver smijt heel wat Eurovisie geschiedenis tegen de muur als argument om te kijken wat er blijft plakken. Veel daarvan heeft nauwelijks wat met het punt te maken wat die wil maken. En uiteraard volkomen negeren dat de rol die Israël heeft gespeeld op de voorbije twee festival belangrijk was voor de keuze van AvroTros. Maar ja dat komt natuurlijk niet zo goed uit om AvroTros antisemitisme aan te wrijven...
Ik verwacht niet veel liefhebbers dit jaar.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:00 schreef Fred_B het volgende:
Straks om 19 uur is de loting voor de indeling van de halve finales. Voor de liefhebber is dat hier te volgen:
Bekijk deze YouTube-video
Vooruit jij woont dan ook in Belgiëquote:Op maandag 12 januari 2026 19:04 schreef Fred_B het volgende:
Deze liefhebber kijkt nu vol enthousiasme
Vroeger deden er altijd meer en andere landen mee inderdaad. Dat was de hosts blijkbaar niet opgevallen.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Hebben ze nog uitgelegd waarom er nu een BIG 4 is?
En veel balkan en noordelijke landen. Loic Nottet moet straks flink aan de bak.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:22 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Tweede helft genot voor België. Wel zonder steun uit Frankrijk, Luxemburg (en Nederland)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |