Meer blauw op straat is dan ook een zeer lastig uit te voeren iets in de praktijk. Naast dat het jaren duurt voordat iemand daadwerkelijk goed genoeg is om blauw op straat te vertegenwoordigen en men dan al door allerlei fases van checks en opleidingen heen is gegaan, heb je aan de andere kant weer veel agenten die met pensioen gaan. Er werken al gigantisch veel mensen bij de politie en als je soms op Fok! kijkt lijkt het alsof veel mensen denken dat het makkelijk is om op bijna elke hoek van de straat agenten neer te zetten die meteen jouw zaak gaan uitpluizen, zelfs als het niet eens een zaak voor de politie is.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Sorry dat ik het wat vaag omschreef. Hij zei ik moet niet alleen beleid maken wat de veiligheid verbeterde maar ik moest ook iets doen qua beeldvorming wat het veiligheidsgevoel versterkt.
Meestal is het mantra wat ik hoor dan "meer blauw op straat", ik weet niet hoe dit met jullie werkt maar als ik heel veel politie op straat tegenkom dan denk ik meteen wat is er aan de hand, wat heb ik over het hoofd gezien.
Maar wat mag je nou niet benoemen eigenlijk?quote:Op donderdag 11 december 2025 11:59 schreef Bouke-p het volgende:
En dit waren precies de reacties die ik verwachtte. Vooral bleeren dat het toch echt allemaal de schuld is van rechts.
Een deel van het probleem word wel benoemd door wilders. Maar die roeptoetert alleen over de islam, terwijl dat migranten probleem veel groter is.
En nee, ik vind niet dat welke partij dan ook met een werkbare oplossing komt.
Laat me raden, de enige oplossing is deportaties van migranten?quote:Op donderdag 11 december 2025 11:59 schreef Bouke-p het volgende:
En dit waren precies de reacties die ik verwachtte. Vooral bleeren dat het toch echt allemaal de schuld is van rechts.
Een deel van het probleem word wel benoemd door wilders. Maar die roeptoetert alleen over de islam, terwijl dat migranten probleem veel groter is.
Daarom heeft rechts tegenwoordig een warm kloppend gevoel in de broek bij militairen die op straat moeten rondlopen.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Meer blauw op straat is dan ook een zeer lastig uit te voeren iets in de praktijk. Naast dat het jaren duurt voordat iemand daadwerkelijk goed genoeg is om blauw op straat te vertegenwoordigen en men dan al door allerlei fases van checks en opleidingen heen is gegaan, heb je aan de andere kant weer veel agenten die met pensioen gaan. Er werken al gigantisch veel mensen bij de politie en als je soms op Fok! kijkt lijkt het alsof veel mensen denken dat het makkelijk is om op bijna elke hoek van de straat agenten neer te zetten die meteen jouw zaak gaan uitpluizen, zelfs als het niet eens een zaak voor de politie is.
Uiteindelijk kom je bijna terecht bij de situatie dat de helft van Nederland politieagent moet zijn om alles zogenaamd helemaal veilig te maken.
Maar over welke problemen die niet benoemd zouden mogen worden had en heb je het nou precies? En het is blijkbaar niet de schuld van "rechts", maar van wie dan wél?quote:Op donderdag 11 december 2025 11:59 schreef Bouke-p het volgende:
Maar ook die zijn niet oneindig en als je dan een keer je auto verkeerd parkeert, dan krijg je daar meteen gezeur mee.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom heeft rechts tegenwoordig een warm kloppend gevoel in de broek bij militairen die op straat moeten rondlopen.
Van die linkse deugers uiteraard, die al decennia amper een vinger in de pap hebben als het aankomt op regeren.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar over welke problemen die niet benoemd zouden mogen worden had en heb je het nou precies? En het is blijkbaar niet de schuld van "rechts", maar van wie dan wél?
Ding ding ding.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Van die linkse deugers uiteraard, die al decennia amper een vinger in de pap hebben als het aankomt op regeren.
Het politieke narratief waarmee 'rechts' het boosvolk jaar na jaar inpakt is te kinderachtig voor woorden, maar het is ontzettend effectief.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Van die linkse deugers uiteraard, die al decennia amper een vinger in de pap hebben als het aankomt op regeren.
Ja maar die hebben de linkse asieldeugindustrie in handen waarmee ze ons land overspoelen met dobbernegers, tandartsen en ingenieurs! !quote:Op donderdag 11 december 2025 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je daarmee aankomt is het verhaal daarna weer "Ja maar alle instituties die ertoe doen zijn ook links" en beginnen ze over linkse wetgeving, verdragen, linkse rechters, EU enzovoorts.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een oplossing waarvoor? Want je benoemt wel dat er geen oplossingen komen en dat links 'het probleem' niet wil oplossen, maar wat dan dat volgens jou zo prangende probleem is noem je niet. Wees daar dan eens duidelijk over.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:59 schreef Bouke-p het volgende:
EN nog even een door een zich als Europeaan voordoende Indiër zorgvuldig geknipt filmpje van twitter posten en doorrrrrr.....quote:Op donderdag 11 december 2025 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je daarmee aankomt is het verhaal daarna weer "Ja maar alle instituties die ertoe doen zijn ook links" en beginnen ze over linkse wetgeving, verdragen, linkse rechters, EU enzovoorts.
ok en dan komt Groen Links for the rescue ?quote:
En, helaas, is serieus nadenken voor velen gewoon te hoog gegrepen. De meerderheid babbelt gewoon na wat ze verteld wordt door Ome Wilders of andere populisten.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:16 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, de onderbuik laten reutelen is altijd makkelijker dan serieus nadenken over oplossingen of stappen die daarvoor gezet moeten en kunnen worden.
Het probleem wat jij ervaart is dus migratie? Is het dan specifiek asielmigratie of zijn het ook arbeids- en studiemigratie. Zou je willen dat we minder migratie toestaan, zou je willen dat er geen migratie meer toegestaan word, zou je willen dat we in plaats van migratie ons moeten richten op mensen terugsturen?quote:Op donderdag 11 december 2025 11:59 schreef Bouke-p het volgende:
Het begint er natuurlijk wel mee dat Bouke dan een duidelijke post maakt met wat zijn probleem is. Hij doet er zelf ook niet heel veel moeite voor om een gesprek te starten. Hij komt met een gestrekt been binnen en begint meteen over hooghartige extreemlinkse figuren en dat je niks mag benomen. Dat is niet echt de start wat van een gesprek.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind wel dat we hier behoorlijk bezig zijn om Bouke zijn gelijk te bevestigen. Er zit iets hooghartigs in onze reacties, zeker omdat er zat politieke partijen zijn die doen alsof alles anders doen vrij gemakkelijk is en weinig uitleggen hoe dan?
[..]
Het probleem is dat @Bouke-p niet benoemt wat het probleem is. Als hij zijn probleem benoemt wil ik met alle liefde het gesprek met hem aan gaan over of ik het ook een probleem vind, of er oplossingen te bedenken zijn, welke partijen welke oplossingen aandragen en wat er al aan gedaan wordt.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind wel dat we hier behoorlijk bezig zijn om Bouke zijn gelijk te bevestigen. Er zit iets hooghartigs in onze reacties, zeker omdat er zat politieke partijen zijn die doen alsof alles anders doen vrij gemakkelijk is en weinig uitleggen hoe dan?
[..]
Het probleem wat jij ervaart is dus migratie? Is het dan specifiek asielmigratie of zijn het ook arbeids- en studiemigratie. Zou je willen dat we minder migratie toestaan, zou je willen dat er geen migratie meer toegestaan word, zou je willen dat we in plaats van migratie ons moeten richten op mensen terugsturen?
Ik als linkse deuger heb serieus mijn bedenkingen over migratie en zou hier graag het gesprek met je over aan willen gaan, maar dan moet ik wel een beetje weten waar we get over hebben.
Problemen met bepaalde groepen, aldus deze fokuser:quote:Op donderdag 11 december 2025 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
Maar weten we al wat er nou eigenlijk niet benoemd mag worden?
Dit geweeklaag hoor ik al 50 jaarquote:Op donderdag 11 december 2025 10:39 schreef Bouke-p het volgende:
Maar mensen zijn de vele problemen gewoon zat en er ook klaar mee dat nog steeds niet benoemd mag worden dat er problemen zijn met bepaalde groepen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:AI-overzicht
"Links en rechts verenigd" is een uitdrukking die verwijst naar het samenbrengen van politieke ideeën of bewegingen van zowel de linker- als de rechterkant van het politieke spectrum, vaak met een 'U' aan het einde om het 'U' (Universeel/Verenigd) in 'PVV' (Partij voor de Vrijheid) of 'Univé' (zorgverzekeraar) te benadrukken, wat duidt op een brede, midden- of 'alles-omvattende' aanpak in de politiek (zoals bij nieuw realisme)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |