Lesbische Liga is heel hard voor Chappell gegaan, vermoed dat daar een heel deel vd stemmen vandaan komtquote:Op woensdag 10 december 2025 22:02 schreef Tussle266 het volgende:
Pink Pony Club is gewoon zonder keuzelijst erin gekomen he. Het is zo nu en dan gewoon mogelijk voor platen ouder dan 11 maanden.
Ik lees ook al dagen overal dat de top 10 zo ellendig is, omdat hij spannend en verfrissend moet zijn. Dan denk ik: daar hebben we die heidevolklijst met z'n gekunstelde regeltjes al voor. Dan vind ik de Top 2000 gelijk weer een stuk fijner.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:24 schreef camilero het volgende:
[..]
Dankzij dit soort zure reacties ga je bijna de lijst nog leuker vinden, hè?
Dat lijkt me ook dat dat van daar uit komt jaquote:Op woensdag 10 december 2025 22:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Lesbische Liga is heel hard voor Chappell gegaan, vermoed dat daar een heel deel vd stemmen vandaan komt
De enige keren dat ik de top 10 niet prima vond, is toen Claudia en/of de boeren hem kwamen vervuilen.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:33 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik lees ook al dagen overal dat de top 10 zo ellendig is, omdat hij spannend en verfrissend moet zijn. Dan denk ik: daar hebben we die heidevolklijst met z'n gekunstelde regeltjes al voor. Dan vind ik de Top 2000 gelijk weer een stuk fijner.
Dat zijn wel met afstand de 2 zwakste die daar hebben gestaan volgens mij jaquote:Op woensdag 10 december 2025 22:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De enige keren dat ik de top 10 niet prima vond, is toen Claudia en/of de boeren hem kwamen vervuilen.
En ik vond het een prachtig eerbetoon maar 3x Ramses was wel een beetje veel van t goede in 1 top 10. Van enig welke band of artiest overigensquote:Op woensdag 10 december 2025 22:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dermot vond ik ook niet groots, maar wel een stukkie beter. En Someone Like You ben ik ook niet kapot van.
Waarbij ik wel vind dat Laat Me en Pastorale verreweg zijn 2 beste zijnquote:Op woensdag 10 december 2025 22:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En ik vond het een prachtig eerbetoon maar 3x Ramses was wel een beetje veel van t goede in 1 top 10. Van enig welke band of artiest overigens
True, we hadden ook een tijdje 3x Pink Floyd in de top 10. Prima muziek maar dat sloeg nergens meer op.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En ik vond het een prachtig eerbetoon maar 3x Ramses was wel een beetje veel van t goede in 1 top 10. Van enig welke band of artiest overigens
quote:Op woensdag 10 december 2025 16:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
#neverforget Bekijk deze YouTube-video
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Dat sloeg wel ergens op want mijn favoriete Pink Floyd-nummer stond toen in de top 10quote:Op woensdag 10 december 2025 22:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
True, we hadden ook een tijdje 3x Pink Floyd in de top 10. Prima muziek maar dat sloeg nergens meer op.
"Hang the DJ, hang the DJ, hang the DJ"?quote:Op woensdag 10 december 2025 23:14 schreef Tussle266 het volgende:
Dus dreigmails sturen is dan volgens mij de meest logische verklaring.
Wél in de Johnny Marr setlist.quote:Op woensdag 10 december 2025 23:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
"Hang the DJ, hang the DJ, hang the DJ"?
Bekijk deze YouTube-video
NIET in de lijst.
0x Steve Miller Band blijft al een jaar lang een grof schandaalquote:
Dat Wish You Were Here alweer een paar jaar de hoogste Pink Floyd is slaat dat ook weer nergens opquote:Op woensdag 10 december 2025 22:59 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat sloeg wel ergens op want mijn favoriete Pink Floyd-nummer stond toen in de top 10
Dit verbetert de index met een puntje, want Torn stond op 1278 en Is This Love slechts op 3778. Dan eindigt ie dus inderdaad rond de 1997. Een slecht jaar, maar hoogstens net zo slecht als 2018 en 2020, niet nog erger. En met hopelijk weinig favorieten meer in de gevarenzone nu ze er bijna allemaal weg zijn zal ik de eerste nacht niet al te veel missen. Het is te hopen dat de Carpenters, R.E.M. en Duncan heel vroeg in die nacht of op 25 december zijn.quote:Op donderdag 11 december 2025 08:18 schreef Cassa95 het volgende:
Het is tijd voor #127!
We hebben een terugkeer van Natalia Imbruglia met Torn, na een jaartje afwezigheid.
En nemen afscheid vanaf positie 1374 van Bob Marley & The Wailers met Is This Love.
Stop de tijd.
Er zijn opvallend veel hoge uitvallers dit jaar, voornamelijk van bekende artiesten ook. Heb je daar een verklaring voor?quote:Op donderdag 11 december 2025 08:32 schreef Cassa95 het volgende:
Dit was trouwens zeker de laatste verrassing, want ik heb nu 2000 verschillende namen en rugnummers met een JAAAAA gifje
Bij U2 vallen er gewoon wel zo'n beetje de X laagste uit toch?quote:Op donderdag 11 december 2025 08:37 schreef Tussle266 het volgende:
Dat estafettestemmen is wel echt een ding dit jaar ineens he? Wat Eagles-fans kunnen, kunnen wij ook dachten ze bij FU2, Bob, Sjors, Queen en zo verder.
Daar zit ook zo'n beetje het grote verschil met de afgelopen jaren. Als je die uitvallers wegdenkt hebben we 8 of 9 extra binnenkomers, dat is verwaarloosbaar. Het is opvallend dat het grootste deel van die extra binnenkomers juist deze platen wegdrukt, dat is onevenredig veel.quote:Op donderdag 11 december 2025 08:38 schreef Cassa95 het volgende:
Uitvallers uit de top 1500: 20 (vorige vijf jaren: 6, 5, 4, 4, 5)
Uitvallers uit de top 1400: 15 (vorige vijf jaren: 4, 4, 2, 3, 5)
Dat is inderdaad ongelofelijk. Voor veel zonder echt duidelijke verklaring.
Dat is wel veel ja. Nog wel onder voorbehoud of ze bij de Radio 2 geen fout hebben gemaakt met de tool. Zijn volgens mij wel vaker nummers die er uiteindelijk wel in stonden, maar volgens die tool niet.quote:Op donderdag 11 december 2025 08:38 schreef Cassa95 het volgende:
oh ja, die krijgen niks terug zie ik nu. Maar die andere allemaal wel toch? Waar ik FU2 zei wil ik dan Coldplay stop de tijd.quote:Op donderdag 11 december 2025 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij U2 vallen er gewoon wel zo'n beetje de X laagste uit toch?
Dat is wel het meest frappante ja. Daarvoor zou ik niks kunnen aanwijzen waar dat aan zou kunnen liggen.quote:Op donderdag 11 december 2025 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij U2 vallen er gewoon wel zo'n beetje de X laagste uit toch?
Ik kan me alleen Breathe/Shackles herinnerenquote:Op donderdag 11 december 2025 08:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is wel veel ja. Nog wel onder voorbehoud of ze bij de Radio 2 geen fout hebben gemaakt met de tool. Zijn volgens mij wel vaker nummers die er uiteindelijk wel in stonden, maar volgens die tool niet.
Had je een drankje te veel op?quote:Op donderdag 11 december 2025 09:09 schreef TLC het volgende:
Volgens mij heb ik er twee jaar geleden nog op gestemd, dit keer niet maar nu staan ze er toch in![]()
Dans je de hele nacht met mij
van de Sjonnies
Dat is wel redelijk bijzonder jaquote:Op donderdag 11 december 2025 08:38 schreef Cassa95 het volgende:
Maar de meeste nummers die nu zijn uitgevallen lijken geen stemacties.quote:Op donderdag 11 december 2025 09:23 schreef alopio het volgende:
[..]
Dat is wel redelijk bijzonder ja
Aan de andere kant ga je dat de komende jaren wellicht meer krijgen met al die stemacties. Die zijn namelijk inwisselbaar, dit jaar door een actie (hoog) in de lijst, volgend jaar vergeten en ingewisseld voor de volgende actie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan heb je als eerst twee duidelijke acties (Macklemore en Quincy)
Recente hits die helemaal wegzakken
• Douwe Bob (alledrie van hem weg)
• Flemming (onderste twee van hem weg)
• Harry Styles (onderste twee van hem weg)
• Ronde (onderste twee weg)
• Di-Rect (onderste weg, twee anderen terug)
Fans die kleur bekennen:
• Swifties maken een keer een schifting en schrappen een paar hits van hun lijstje
• Directioners kiezen massaal voor Night Changes die vorig jaar zonder keuzelijst binnenkwam en laten deze liggen.
Artiesten waar klappen vallen:
• U2 (zes van de onderste zeven weg)
• Beatles (zes van de onderste twaalf weg)
• Elvis Presley (vier van de onderste acht weg)
• Billy Joel: (twee van de onderste drie weg, ondanks of dankzij Piano Man)
Deze voelen soms willekeurig, waarschijnlijk net teveel andere nummers geprobeerd te redden die rond 1800 stonden?
Blijven nog over:
• Queen (+3 en -3), maar dat dan van onder bekeken de nummer 1, 5 en 13 de lijst verlaten is heel vreemd.
• Ilse DeLange - I'm Not So Tough. Afgelopen twee edities gestegen en al 20+ jaar in de lijst. Het nummer van haar eronder houdt het wel vol.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
Douwe kan je toch ook niet serieus meer nemen na het gedoe met het sinterklaasjournaalquote:Op donderdag 11 december 2025 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Douwe is denk ik toch een beetje gecanceld door het incident wat in de media is aangedikt door Yesilgoz gecombineerd met dat ie er niet zo lekker op stond rondom de bedreigingen aan het adres van Niels tijdens de stemweek. Eigenlijk aan beide kansen van het spectrum stond ie er niet zo lekker op. Wellicht dat dat ook die met MEAU heeft genekt (en misschien zelfs dat duet met Sera), die had ik anders eigenlijk wel verwacht.
Hij was in zijn jacuzzi aan het huilen over de verhaallijn van het Sinterklaasjournaalquote:Op donderdag 11 december 2025 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
Wat is er met Douwe Bob? Ik ken de Yesilgoz clusterfuck natuurlijk, maar verder?
Dat is ook waar jaquote:Op donderdag 11 december 2025 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar de meeste nummers die nu zijn uitgevallen lijken geen stemacties.
Maar zodra alle kinderen van Douwe oud genoeg zijn om te stemmen dan komt hij natuurlijk makkelijk met een aantal nummers in de top100quote:Op donderdag 11 december 2025 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Douwe is denk ik toch een beetje gecanceld door het incident wat in de media is aangedikt door Yesilgoz gecombineerd met dat ie er niet zo lekker op stond rondom de bedreigingen aan het adres van Niels tijdens de stemweek. Eigenlijk aan beide kansen van het spectrum stond ie er niet zo lekker op. Wellicht dat dat ook die met MEAU heeft genekt (en misschien zelfs dat duet met Sera), die had ik anders eigenlijk wel verwacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |