abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219472391
Ik ben trouwens ook wel benieuwd, voor degenen die hier de voorgestelde maatregelen door mij (en andere users) meteen gaan problematiseren. Wat spreekt jullie nu eigenlijk zo aan in het feit dat Nederland is overspoelt met migranten de afgelopen decennia en waarom vinden jullie dat deze trend niet zou moeten worden afgeremd?

Als Nederland of laten we zeggen een eeuw, 35 of 40% Islamitisch is en voor een aanzienlijk deel bestaat uit mensen met een migratieachtergrond, hoe zou dit een positieve ontwikkeling zijn ten opzichte van hoe Nederland 100 of 150 jaar geleden was?
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Trololol.

Ik doe niet mee in je 'ik lul me om racisme heen en weiger discriminatie gewoon helemaal te erkennen' spelletje.
Ik trol niet maar ben serieus. Daarnaast is geen sprake van racisme. En als je denkt van wel, zul je toch echt moeten onderbouwen via argumenten waar dit zich zou bevinden.
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat zou er met die heilig verklaarde cultuur die ab-so-luut niet mag veranderen gebeuren wanneer je de rechtsstaat dusdanig gaat verkrachten dat het mogelijk wordt om op basis van een arbitrair onderscheid mensen verschillend te gaan behandelen?
Wanneer zou volgens jou de rechtstaat 'verkracht' zijn dan? Het lijkt er voornamelijk op dat je dit soort termen gebruikt als er beleid zou worden geïmplementeerd waar jij het als iemand die pro-migratie is, niet mee eens bent.

Nou, dat mag natuurlijk, je kan het daar niet mee eens zijn, alleen dat maakt niet dat de rechtstaat 'verkracht' is als zulk beleid (bijvoorbeeld wat ik voorstelde) zou worden geïmplementeerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 12 december 2025 @ 10:52:59 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219472399
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wanneer zou volgens jou de rechtstaat 'verkracht' zijn dan?
Dat leg ik uit in de reactie die je citeert :') .
quote:
jij het als iemand die pro-migratie is
Wat is "pro-migratie" nou weer. Is dat net zoiets als "pro-zwaartekracht"?
Huilen dan.
pi_219472408
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Neusgrootte is ook een "objectief criterium".
Kom ik toch weer bij 'dikke tieten / grote piemel' uit.

En als je dat consequent doet dan ben je over een paar generaties gewoon hét land met de grootste piemels en dikke tieten. Hoe tof is dat. En ook nog eens een enorm psychologisch machtsvertoon aan elke internationale onderhandelingstafel.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 12 december 2025 @ 10:55:58 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219472420
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Kom ik toch weer bij 'dikke tieten / grote piemel' uit.

En als je dat consequent doet dan ben je over een paar generaties gewoon hét land met de grootste piemels en dikke tieten. Hoe tof is dat. En ook nog eens een enorm psychologisch machtsvertoon aan elke internationale onderhandelingstafel.
Dat je even 30 centimeters zo huts op de tafel legt? Ja absoluut.

Alle "mannen" met kleine piemeltjes wieberen :W .
Huilen dan.
pi_219472424
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is "pro-migratie" nou weer. Is dat net zoiets als "pro-zwaartekracht"?
Pro-migratie is dat iemand een positief houding heeft tegenover migratie en niet vindt dat deze moet worden afgeremd. Een standpunt dat we ondanks allerlei valse beloftes de norm is aan een bepaalde kant van het politieke spectrum. Je weet wel: de 'no human is illegal' en 'refugees welcome' figuren.

Dit is natuurlijk ook wat we in dit topic zien. Er is een groep users (waaronder ik) die uitgesproken tegen migratie zijn en zeer kritisch op de demografische veranderingen van de afgelopen decennia. En een groep users (waaronder jij) die hier tegenin gaan en zulke voorstellen maar onrechtsstatelijk of zelfs racistisch vinden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219472428
quote:
[..]
Ik trol niet maar ben serieus. Daarnaast is geen sprake van racisme. En als je denkt van wel, zul je toch echt moeten onderbouwen via argumenten waar dit zich zou bevinden.
Oh dat erken ik helemaal. Jij weet het altijd zo te draaien dat het dat niet letterlijk is. Nu kom je weer met cultuur en zo.

Anderen uit jouw contreien zijn daar vaker wat dommer in. En dan glipt er wel eens een etniciteit tussen oid. Maar jij let er altijd wel scherp op dat je die lijn niet over gaat.
  vrijdag 12 december 2025 @ 10:57:23 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219472430
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Neusgrootte is ook een "objectief criterium".
Zo. Deze reactie gemaild naar de centrale FOK! helpdesk.
Jij blijft maar met dit soort reacties strooien. En er volgt ook geen enkele represaille. Het enige wat jij doet is zuigen.

Jij gaat mijn blokkeerlijst op.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219472442
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Oh dat erken ik helemaal. Jij weet het altijd zo te draaien dat het dat niet letterlijk is. Nu kom je weer met cultuur en zo.

Anderen uit jouw contreien zijn daar vaker wat dommer in. En dan glipt er wel eens een etniciteit tussen oid. Maar jij let er altijd wel scherp op dat je die lijn niet over gaat.
Dat is niet draaien, dat is letterlijk hoe ik er ook over denk. Het is voor mij een kwestie die om cultuur draait, niet om huidskleur. Of denk je oprecht dat ik iemand als Kemi Badenoch stiekem niet mag omdat ze zwart is? Dan is het nog slechter gesteld dan ik al dacht, want dan zit je echt in een alternatieve realiteit waar achter elk boom een racist wordt gezien.
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:00:44 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219472464
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij blijft maar met dit soort reacties strooien. En er volgt ook geen enkele represaille. Het enige wat jij doet is zuigen.

Stel je niet zo aan, hypocriet dat je bent :') .

Ik houd je simpelweg een spiegeltje voor waarmee ik je laat zien dat die 'objectieve criteria' van jou helemaal niet betekenen dat iets niet strijdig is met de grondwet.
Huilen dan.
pi_219472481
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

@Straatcommando. ,zin om te lachen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219472482
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 07:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Iemand die illegaal is kan per definitie geen goede opvoeder zijn dus de kinderen kunnen afgepakt worden van de ouders.
Jij bent zo kortzichtig in deze posting.... ben jij niet per definitie geen goede opvoeder ?
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:04:18 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219472486
Enkele users hebben er wel een totale mistwolk van gemaakt.

Wie moeten nu weggestuurd worden? Mensen die nog geen NL-nationaliteit hebben of ook die er wel al jaren een hebben? En moet een vrouw die met een hoofddoek op straat loopt, maar wel een baan heeft en geen strafblad heeft ook weggestuurd worden?
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:05:00 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219472492
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
@:Straatcommando. ,zin om te lachen?
Nee die gaat huilen als hij overschaduwd wordt door zijn superieuren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:06:34 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219472505
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:04 schreef Hexagon het volgende:

Wie moeten nu weggestuurd worden? Mensen die nog geen NL-nationaliteit hebben of ook die er wel al jaren een hebben? En moet een vrouw die met een hoofddoek op straat loopt, maar wel een baan heeft en geen strafblad heeft ook weggestuurd worden?
Iedereen die niet voldoet aan bepaalde "objectieve criteria", die natuurlijk veranderen al naar gelang het humeur van het onderbuikje.
Huilen dan.
pi_219472506
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wow.

Viespeuk. Met je zware seksueel grensoverschrijdende gedrag.

Nee, het zal genoeg zijn dat iedereen aan tafel wéét dat je dat kán doen. De implicatie is voldoende. Dat zie je immers al aan dit topic.

Omdat het Nederlanderschap synoniem is met dikke tieten / grote piemel.
pi_219472535
quote:

Wie heeft dit gezegd? Het standpunt (van mij in ieder geval) was toch erg duidelijk: het uitzetten van illegale migranten (zoals nu in de VS gebeurt) en het aanmoedigen van remigratie. Aanmoedigen wil zeggen dus zeggen stimuleren, want die kun je nu eenmaal niet dwingen al is de kans aanwezig dat door middel van een financiële tegemoetkoming en andere wetgeving (zoals o.a. door mij voorgesteld in post #132) een aanzienlijk aantal mensen zal vertrekken.

En daarnaast wordt er in de OP nog de vraag gesteld waarom sommige etnische zuiveringen als positief worden gezien. Daar komt echter geen antwoord op.
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:16:39 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219472592
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
want die kun je nu eenmaal niet dwingen
Waarom niet?
Huilen dan.
pi_219472596
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet draaien, dat is letterlijk hoe ik er ook over denk. Het is voor mij een kwestie die om cultuur draait, niet om huidskleur.

Helder.

Of denk je oprecht dat ik iemand als Kemi Badenoch stiekem niet mag omdat ze zwart is? Dan is het nog slechter gesteld dan ik al dacht, want dan zit je echt in een alternatieve realiteit waar achter elk boom een racist wordt gezien.
Nee dat heb ik bij jou nooit echt gedacht. Over huidskleur beginnen is een bellwhistle waar ik je nooit op heb kunnen betrappen. Maar he, onderscheid maken op basis van culturele uitingen is nog steeds discriminatie.

Het wordt imo wel weer racisme wanneer het over etniciteit gaat. Maar daar zullen de meningen ook wel weer over verschillen.
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:18:45 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219472610
quote:

[..]
Wie heeft dit gezegd? Het standpunt (van mij in ieder geval) was toch erg duidelijk: het uitzetten van illegale migranten (zoals nu in de VS gebeurt) en het aanmoedigen van remigratie. Aanmoedigen wil zeggen dus zeggen stimuleren, want die kun je nu eenmaal niet dwingen al is de kans aanwezig dat door middel van een financiële tegemoetkoming en andere wetgeving (zoals o.a. door mij voorgesteld in post #132) een aanzienlijk aantal mensen zal vertrekken.
Nouja je begint zelf over niet westerse culturen die niet de vrijheid moeten krijgen in de publieke ruimte, zonder er duidelijke invulling aan te geven. En dat in een topic dat over het wegsturen van migranten gaat.

En nu gaat het ineens alleen over illegale immigranten. Die de regering gewoon weg wil, anders waren ze niet illegaal.

Dus ja dan is er al snel geen touw meer aan vast te knopen en krijg je allerlei vragen over hoe en wat.
pi_219472617
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom niet?
Bijvoorbeeld omdat veel van die mensen hier volledig legaal zijn en in veel te veel gevallen zelfs een Nederlands paspoort hebben. Die groep kun je alleen stimuleren, niet dwingen.

Als zij hier per se willen blijven, dan is dat hun goed recht. Wel kunnen er dus via wetgeving kaders worden geboden aan de soms afwijkende en niet-Westerse levenswijze die zij er op na willen houden.
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:22:15 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219472633
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
hun goed recht
Maar ik heb hier net gehoord dat we daar gewoon wat aan kunnen doen.
Huilen dan.
pi_219472645
quote:

[..]

En daarnaast wordt er in de OP nog de vraag gesteld waarom sommige etnische zuiveringen als positief worden gezien. Daar komt echter geen antwoord op.
Wederom, helder.

Snap je dat dat voor 'ons' soms lastig is om allemaal uit elkaar te houden? Wanneer het wel of niet over legale of illegale immigranten gaat, mensen met een tijdelijke of permanente verblijfsvergunning, genaturaliseerden, iedereen met een migratieachtergrond, 'cultuur' (whatever je daar dan ook wel of niet onder wil rekenen), etniciteit, land van herkomst, continent van herkomst (ik heb oprecht eerder een 'ja maar Afrika is een continent dus ik discrimineer niet op basis van nationaliteit hoor!' gehoord), huidskleur (nogmaals, niet door jou), verplicht, vrijwillig, de afgelopen 40 jaar, alle lopende procedures, vanaf nu, etc. etc.

Iets waar jij nu heel concreet over bent. Maar de TS bv al niet, die is veel vager en wordt nooit echt duidelijk. Volgens mij ('ons'?) deels intentioneel.
pi_219472684
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:17 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee dat heb ik bij jou nooit echt gedacht. Over huidskleur beginnen is een bellwhistle waar ik je nooit op heb kunnen betrappen. Maar he, onderscheid maken op basis van culturele uitingen is nog steeds discriminatie.

Het wordt imo wel weer racisme wanneer het over etniciteit gaat. Maar daar zullen de meningen ook wel weer over verschillen.
Nee hoor, dat is het niet. Het is simpelweg het beschermen van de eigen cultuur. Anders zou er dus geen enkele mogelijkheid moeten zijn om een cultuur in stand te houden. Dat is helaas een onhoudbaar standpunt dat op den duur gaat uitlopen op een burgeroorlog. En dat is (vrees ik zelf) wat we ook steeds meer zullen gaan zien in het Westen.

Aan de ene kant zeggen mensen: kolonialisme is slecht, waarbij mensen hun cultuur wordt uitgewist en vervangen door die van de kolonisten. Maar tegelijkertijd wordt in Europa verwacht dat de inheemse populatie een soortgelijke verandering (zij het natuurlijk niet via kolonialisme) wél gewoon maar slikt. Tja, zo werkt het gewoon niet.

En dat als het over pure etniciteit gaat (dus de onveranderlijke kenmerken van de mens) dit racisme betreft ben ik helemaal met je eens. En ik zie die posts soms ook wel en dan zet ik er zelfs geregeld een TR bij. Dat is het soort "rechtse" politiek die ik niet wens te bedrijven. Er is namelijk een verschil tussen iemand als Ben Shapiro en voorheen Charlie Kirk of verderfelijke figuren zoals Nick Fuentes of Jared Taylor.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja je begint zelf over niet westerse culturen die niet de vrijheid moeten krijgen in de publieke ruimte, zonder er duidelijke invulling aan te geven. En dat in een topic dat over het wegsturen van migranten gaat.

En nu gaat het ineens alleen over illegale immigranten. Die de regering gewoon weg wil, anders waren ze niet illegaal.

Dus ja dan is er al snel geen touw meer aan vast te knopen en krijg je allerlei vragen over hoe en wat.
Ik heb daar toch hele duidelijke voorbeelden van gegeven, dat staat allemaal in die post. Je kunt ook nog denken aan de mogelijkheid om bijvoorbeeld hoofddoekjes voor meisjes te verbieden zoals in Oostenrijk wordt geprobeerd en in NWS een topic over is: NWS / Oostenrijk stemt in met hoofddoekverbod voor meisjes op scholen

En de regering wil illegale migranten niet weg, die blijven helaas veel te vaak in Nederland hangen en krijgen dan na loop van tijd vervolgens tóch een verblijfsvergunning. Naar schatting zijn er nog altijd tienduizenden illegalen in Nederland.
  Forum Admin vrijdag 12 december 2025 @ 11:30:43 #174
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219472700
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee die gaat huilen als hij overschaduwd wordt door zijn superieuren.
Ik heb in mijn opvoeding meegekregen dat ik mensen met een beperking niet mag uitlachen
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Wederom, helder.

Snap je dat dat voor 'ons' soms lastig is om allemaal uit elkaar te houden? Wanneer het wel of niet over legale of illegale immigranten gaat, mensen met een tijdelijke of permanente verblijfsvergunning, genaturaliseerden, iedereen met een migratieachtergrond, 'cultuur' (whatever je daar dan ook wel of niet onder wil rekenen), etniciteit, land van herkomst, continent van herkomst (ik heb oprecht eerder een 'ja maar Afrika is een continent dus ik discrimineer niet op basis van nationaliteit hoor!' gehoord), huidskleur (nogmaals, niet door jou), verplicht, vrijwillig, de afgelopen 40 jaar, alle lopende procedures, vanaf nu, etc. etc.

Iets waar jij nu heel concreet over bent. Maar de TS bv al niet, die is veel vager en wordt nooit echt duidelijk. Volgens mij ('ons'?) deels intentioneel.
Haal dat volgens mij maar weg, het is vrij duidelijk dat sommige mensen, ook users op dit forum, het als hondenfluitje zien voor iets veel smerigers dan remigratie in de puurste zin van het woord.

Dat itt zoals Howard het verwoordt. Daar zie ik niks grensoverschrijdends of erger in.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:31:27 #175
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219472707
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb in mijn opvoeding meegekregen dat ik mensen met een beperking niet mag uitlachen
[..]
Haal dat volgens mij maar weg, het is vrij duidelijk dat sommige mensen, ook users op dit forum, het als hondenfluitje zien voor iets veel smerigers dan remigratie in de puurste zin van het woord.

Dat itt zoals Howard het verwoordt. Daar zie ik niks grensoverschrijdends of erger in.
Klopt. Snap je nu waarom wij jou niet uitlachen?
Jij prikt. Prik ik ook. Dus je hoeft niet te noten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:34:26 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219472726
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

Ik heb daar toch hele duidelijke voorbeelden van gegeven, dat staat allemaal in die post. Je kunt ook nog denken aan de mogelijkheid om bijvoorbeeld hoofddoekjes voor meisjes te verbieden zoals in Oostenrijk wordt geprobeerd en in NWS een topic over is: NWS / Oostenrijk stemt in met hoofddoekverbod voor meisjes op scholen
Nee er is niks duidelijk. Je koppelt allerlei vage uitspraken aan een topic over mensen wegsturen.

Nu begin je ineens weer over hoofddoekjes op scholen. Het wordt er allemaal niet duidelijker op.

quote:
En de regering wil illegale migranten niet weg, die blijven helaas veel te vaak in Nederland hangen en krijgen dan na loop van tijd vervolgens tóch een verblijfsvergunning. Naar schatting zijn er nog altijd tienduizenden illegalen in Nederland.
Dat willen ze wel, anders waren ze niet illegaal.

Dat het niet lukt ze weg te krijgen is een ander verhaal. Marjolijn Faber had er alle steun voor, maar bleek te incompetent.
pi_219472842
Velen beweren dat de ontwikkelingen in de VS altijd een aantal jaar voorlopen, en deze ontwikkelingen uiteindelijk zullen overwaaien naar Nederland/West-Europa.

Laten we het hopen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:50:21 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219472851
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zou wel moeten, maar vaak werken die landen niet mee (wat vreemd is). Dus moet je die mensen elders zetten.
Lol, nee dat moet je niet, mensenrechten enzo.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219472855
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Velen beweren dat de ontwikkelingen in de VS altijd een aantal jaar voorlopen, en deze ontwikkelingen uiteindelijk zullen overwaaien naar Nederland/West-Europa.

Laten we het hopen.
U ziet Nederland graag in een dictatuur veranderen?
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:51:52 #180
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219472860
quote:
Wat spreekt jullie nu eigenlijk zo aan in het feit dat Nederland is overspoelt met migranten de afgelopen decennia en waarom vinden jullie dat deze trend niet zou moeten worden afgeremd?
Stop met deze leugens, het is je al meerdere keren uitgelegd.
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:52:34 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219472863
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou wel moeten, maar vaak werken die landen niet mee (wat vreemd is). Dus moet je die mensen elders zetten.

En waar is elders?
pi_219472867
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is het niet. Het is simpelweg het beschermen van de eigen cultuur. Anders zou er dus geen enkele mogelijkheid moeten zijn om een cultuur in stand te houden. Dat is helaas een onhoudbaar standpunt dat op den duur gaat uitlopen op een burgeroorlog. En dat is (vrees ik zelf) wat we ook steeds meer zullen gaan zien in het Westen.
Lol, wat?

Onderscheid maken op basis van cultuur is geen onrechtmatig onderscheid en dus niet discriminerend. Want het is immers het doel om te selecteren op basis van cultuur (behoud 'eigen' cultuur), en binnen die behandeling is het dus zeer relevant en geoorloofd om te selecteren op basis van cultuur?

Mooie cirkelredenatie wel.

quote:
Nee rechter, wij discrimineerden als bedrijf niet op geslacht door meneer X af te wijzen voor onze baan als buschauffeur, puur en alleen omdat hij een man is. Het was immers altijd al ons doel om specifiek een vrouw voor die rol aan te nemen.
We weten beiden dat je er dan als de kippen bij zou zijn om (imo volledig terecht zelfs) positieve discriminatie te roepen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]

Mjah, bizar dat onderscheid maken op basis van cultuur niet als discriminatie gezien wordt. Of nou ja .. door blijkbaar velen hier iig niet. Dat is het imo namelijk wel.

In Nederland hebben we namelijk gewoon de grondrechtelijke vrijheid om welke culturele uiting dan ook (binnen de kaders van het strafrecht), wel of juist niet te beoefenen. Die vrijheid is deels wat Nederland Nederland maakt.

Dat maakt 'onderscheid maken op basis van cultuur', wanneer die culturele uitingen (HR noemde eerder zelfs kleding) verder helemaal niet relevant zijn, een onrechtmatig onderscheid. En dus discriminatie.

quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Het is discriminatie wanneer je mensen in gelijke gevallen ongelijk behandelt. En omdat Nederland geen regels stelt aan welke culturele uitingen iemand wel of niet mag of moet beoefenen, vallen al die culturele uitingen en hun beoefenaars onder 'gelijke gevallen'. Omdat het totaal niet relevant is of je thuis piepers of roti vreet. En dus mag je er mensen niet ongelijk om behandelen.

Onderscheid maken op basis van cultuur is discriminatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 12-12-2025 12:02:24 ]
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:53:40 #183
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219472872
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

⁣⁣⁣Even een vraagje: wordt het gecheckt of meteen geloofd? Vraag het voor een vriend.
pi_219472878
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U ziet Nederland graag in een dictatuur veranderen?
Over een aantal jaar zijn er gewoon weer tussentijdse verkiezingen in de VS dus het lijkt mij heel sterk dat de VS een dictatuur is.
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:55:27 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219472886
Het blijft ook volstrekt mistig of iemand die legaal in Nederland is, maar kennelijk niet voldoet aan onze cultuur, weggestuurd moet worden.
pi_219472890
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Over een aantal jaar zijn er gewoon weer tussentijdse verkiezingen in de VS dus het lijkt mij heel sterk dat de VS een dictatuur is.
Ik zeg dan ook niet dat de VS een dictatuur is.
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:59:14 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219472918
quote:

Ik lees het topic door en het lijkt erop dat iedereen die niet twaalf generaties aan voorouders in Nederland heeft weg moet. Iedereen met een migratieachtergrond wordt gestimuleerd weg te gaan, maar het is verder geen discriminatie, hoor, dat gaat wel heel ver.
  vrijdag 12 december 2025 @ 12:01:30 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219472931
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik lees het topic door en het lijkt erop dat iedereen die niet twaalf generaties aan voorouders in Nederland heeft weg moet. Iedereen met een migratieachtergrond wordt gestimuleerd weg te gaan, maar het is verder geen discriminatie, hoor, dat gaat wel heel ver.
Oeioei, mijn overgroot oma was een Duitse.

Dus als ik nu muziek van Scooter in de openbare ruimte op zet, komen ze me ineens pakken, om me bij Venlo de grens over te flikkeren,.
  Forum Admin vrijdag 12 december 2025 @ 12:01:34 #189
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219472932
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Het blijft ook volstrekt mistig of iemand die legaal in Nederland is, maar kennelijk niet voldoet aan onze cultuur, weggestuurd moet worden.
Dat vind ik niet mistig, dat is ongewenst.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 12 december 2025 @ 12:02:06 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219472936
quote:
Aanmoedigen wil zeggen dus zeggen stimuleren, want die kun je nu eenmaal niet dwingen al is de kans aanwezig dat door middel van een financiële tegemoetkoming en andere wetgeving (zoals o.a. door mij voorgesteld in post #132) een aanzienlijk aantal mensen zal vertrekken.
Dus dan ben je buitenlander en dan komt iemand aan je deur je stimuleren om weg te gaan. Geen discriminatie verder hoor, lol.
  vrijdag 12 december 2025 @ 12:02:56 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219472944
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vind ik ook. Maar om dat te kunnen zeggen moet er wel duidelijk zijn dat men dat wil. Maar dar blijft men veilig om de hete brei heendraaien.
  vrijdag 12 december 2025 @ 12:03:29 #192
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219472948
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
Bijvoorbeeld omdat veel van die mensen hier volledig legaal zijn en in veel te veel gevallen zelfs een Nederlands paspoort hebben. Die groep kun je alleen stimuleren, niet dwingen.

Nog steeds pure discriminatie.
pi_219472954
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oeioei, mijn overgroot oma was een Duitse.

Dus als ik nu muziek van Scooter in de openbare ruimte op zet, komen ze me ineens pakken, om me bij Venlo de grens over te flikkeren,.
Dat lijkt me niet meer dan terecht in het geval van Scooter.
pi_219472958
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Blijkbaar niet ongewenst als topic op FoK!
pi_219472974
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus dan ben je buitenlander en dan komt iemand aan je deur je stimuleren om weg te gaan. Geen discriminatie verder hoor, lol.
https://www.dumpert.nl/item/100138831_55e0b92a

"Broer, wil je remigreren of niet?!"
pi_219472976
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Die mensen zijn nu nog legaal, dat kan ook zomaar veranderen. De wetten hier zijn niet in beton gegoten. Net zoals de cultuur en demografische samenstelling van de bevolking volgens linkse contreien niet in beton gegoten is, en altijd aan verandering onderhevig is.
pi_219472984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nog steeds pure discriminatie.
Wordt inmiddels al niet eens meer als zodanig herkend.
  vrijdag 12 december 2025 @ 12:08:07 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219472987
Dat 'stimuleren, niet dwingen' is dat hetzelfde als 'somber maken van hun leven'?
  vrijdag 12 december 2025 @ 12:09:23 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219472997
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Die mensen zijn nu nog legaal, dat kan ook zomaar veranderen
Kijk, daar gaan we al, we zijn al het stadium van 'stimuleren' voorbij.
pi_219473003
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook niet dat de VS een dictatuur is.
Ze worden ook geen dictatuur :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')