Je mag er van uit gaan dat die etnische zuiveringen indertijd werden toegejuicht door hen die zich nu juist tegen deportaties zullen keren. Waarom is dat?quote:Gedwongen vertrekken van voormalige koloniale kolonisten vonden plaats in Algerije (Fransen, 1962), Indonesië (Nederlanders, 1949–1957), Angola (Portugezen, 1975), Mozambique (Portugezen, 1975), Oeganda (Britten, 1972), Zimbabwe (Britten, jaren 2000), Kenia (Britten, 1963) en Tanzania (Britten, jaren 1960–1970).
Ja, en als de VS en de CIA niet zo'n smerig spelletje hadden gespeeld na de Tweede Wereldoorlog hadden wij Indonesië nog gewoon gehad!quote:Op woensdag 10 december 2025 11:12 schreef Lyrebird het volgende:
De VS sturen immigranten tegen hun wil terug naar hun land van herkomst, maar ook in andere westerse landen wordt er geopperd om immigranten terug te sturen. Dit speelt met name in het VK, maar ook in Nederland. Dit stuit op weerstand, maar als je terugkijkt in de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar, dan is dit niet eens zo controversieel.
[..]
Je mag er van uit gaan dat die etnische zuiveringen indertijd werden toegejuicht door hen die zich nu juist tegen deportaties zullen keren. Waarom is dat?
Daar heb jij vast een verklaring voor!quote:
Die deportaties zijn van vijftig jaar geleden. Als er al mensen zijn die dat toentertijd toejuichten, dan moeten zij zelf ook nog eens geemigreerd zijn naar de westerse landen. Daarvan zullen er tegenwoordig niet veel meer in leven zijn, dus hun aandeel in de protesten tegen deportaties zullen nihil zijn.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:12 schreef Lyrebird het volgende:
Je mag er van uit gaan dat die etnische zuiveringen indertijd werden toegejuicht door hen die zich nu juist tegen deportaties zullen keren. Waarom is dat?
Dat lijkt me duidelijk: het normaliseren van de ICE-klopjachten op immigranten.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Die deportaties zijn van vijftig jaar geleden. Als er al mensen zijn die dat toentertijd toejuichten, dan moeten zij zelf ook nog eens geemigreerd zijn naar de westerse landen. Daarvan zullen er tegenwoordig niet veel meer in leven zijn, dus hun aandeel in de protesten tegen deportaties zullen nihil zijn.
Dus wat is nu precies jouw doel met dit topic?
Fantaseren over deportaties en uiteraard wat sneu sneren naar "links", getuige de laatste alinea.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Die deportaties zijn van vijftig jaar geleden. Als er al mensen zijn die dat toentertijd toejuichten, dan moeten zij zelf ook nog eens geemigreerd zijn naar de westerse landen. Daarvan zullen er tegenwoordig niet veel meer in leven zijn, dus hun aandeel in de protesten tegen deportaties zullen nihil zijn.
Dus wat is nu precies jouw doel met dit topic?
Okay, aangaande op de inhoud, kun je uitleggen in welke zin een door jou genoemd voorbeeld waar we in nederland meer directere ervaring mee hebben, namelijk de immigratie van grote aantallen indonesische nederlanders naar nederland, past binnen een these die je wil leggen (misschien moet je die these zelf ook uitleggen: je lijkt aan te geven dat dat neerkomt op "immigranten terugsturen", maar daar valt wel ea op aan te merken, bv waren de meeste indische nederlanders die vanaf 1950 naar nederland kwamen nooit eerder in nederland geweest en gewoon in indonesie geboren?).quote:
https://www.cbgfamilienam(...)aam=&operator=&taal=quote:Mbt. intrinsieke verandering van namen: "Overgang naar de Europese groep (zowel publiek- als privaatrechtelijk) was sinds 1769 mogelijk door adoptie (bij notari?le akte) van een 'onchristenkind' door een Europese man. De adoptie stond gelijk aan een wettige geboorte en was ontleend aan het Romeins recht. De adoptiepraktijk heeft vele curieuze geslachtsnamen opgeleverd, aangezien de adoptiefkinderen vaak de omgekeerde of vervormde familienaam van hun adoptiefvader kregen. Bekende voorbeelden zijn Ednenov (Von Ende), Mangold (Goldman), Nessnarc (Cranssen), Kijdsmeir (Van Riemsdijk), Snitsevorg (Grovestins), Rhemrev (Vermehr), Stopkeerb (Breekpot), Tenret (Ternet), Vodegel (De Vogel) en Zowran (Von Ranzow)" [De Neve-2009, p 105].
Mja, jouw schertsend commentaar was op de man spelen. Iets dat hier maar al te vaak gebeurt als men het niet op inhoud afkan.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:06 schreef -XOR- het volgende:
Ik zie dat mijn post met schertsend commentaar op de kwaliteit van de OP is weggehaald.
Als landen zich bevrijden van de bezetter wordt de bezetter er uitgetrapt, zo werkt dat een beetje, TS, zo deden wij dat ook met de moffen. Dat is wat anders dan 'immigranten terugsturen'.
De Indiers kwamen met de bezetters mee in Kenya, Tanzania en Zimbabwe dus die waren, zeker in de ogen van de lokale bewoners, onderdeel van de bezetter. Overigens verdiende het buitengooien van die bezetter vaker zeker niet de schoonheidsprijs en ging dat gepaard met verschrikkelijke wandaden.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, jouw schertsend commentaar was op de man spelen. Iets dat hier maar al te vaak gebeurt als men het niet op inhoud afkan.
Enfin, de bezetter eruit trappen. Hoe verklaar je dan dat bijvoorbeeld Indiers uit Afrikaanse koloniën werden getrapt? Zij waren geen bezetters.
In sommige Zweedse, Franse en Britse steden heb je enclaves van minderheden, en er zijn enclaves waar de politie niet langer de veiligheid kan garanderen. Is hier sprake van een bezetting?
Het was daarnaast contraproductief: bijvoorbeeld door de Portugezen te verjagen, stortte de economie van Mozambique in en waren er plots geen artsen meer.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Indiers kwamen met de bezetters mee in Kenya, Tanzania en Zimbabwe dus die waren, zeker in de ogen van de lokale bewoners, onderdeel van de bezetter. Overigens verdiende het buitengooien van die bezetter vaker zeker niet de schoonheidsprijs en ging dat gepaard met verschrikkelijke wandaden.
De autochtone bewoners van die wijken denken daar anders over. Die denken daar precies zo over als de inwoners van Kenia en Tanzania indertijd.quote:De jongeren uit de minderheden in Europa die binnensteden en buitenwijken op stelten zetten zijn natuurlijk geen bezettingsmacht.
Ja, de revolutionaire uitdrijving van de Europeanen en Indiërs is niet slim geweest, er had gekeken moeten worden hoe samen verder te gaan na de koloniale periode. Sowieso kan het geen kwaad dat als een samenleving een paar honderd jaar redelijk functioneert niet te doldriest dingen te willen veranderen. Beter bekijk je vanuit wat je hebt hoe je verder wilt gaan.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het was daarnaast contraproductief: bijvoorbeeld door de Portugezen te verjagen, stortte de economie van Mozambique in en waren er plots geen artsen meer.
Rhodesie heb ik het al eerder over gehad. Als je naar filmpjes uit de jaren 70 kijkt, dan waan je je in Australië, waarbij zwart en blank in harmonie en in rijkdom leven. Het is verbijsterend hoe die landen onder de bus zijn gegooid.
[..]
Die migranten zijn echter met toestemming door hun eigen democratisch verkozen regeringen het land binnengekomen en genaturaliseerd.quote:De autochtone bewoners van die wijken denken daar anders over. Die denken daar precies zo over als de inwoners van Kenia en Tanzania indertijd.
Op de lagere school waren er vriendjes en vriendinnetjes met Indonesische opa’s en oma’s, 100% geïntegreerd. Nee, het ging mij niet om de Indonesiërs. Het gaat mij om culturen die na drie of vier generaties nog steeds niet geïntegreerd zijn en die in grote steden een meerderheid aan het vormen zijn.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2025 14:54 schreef Lyrebird het volgende:
Op de lagere school waren er vriendjes en vriendinnetjes met Indonesische opa’s en oma’s, 100% geïntegreerd. Nee, het ging mij niet om de Indonesiërs. Het gaat mij om culturen die na drie of vier generaties nog steeds niet geïntegreerd zijn en die in grote steden een meerderheid aan het vormen zijn.
Nogmaals... identificer jij je ideologisch met de afwegingen die Soekarno in de jaren 50 en 60 deed tov de indo-europese bevolkingsgroep in Indonesie... die zijn ideologie zag als dat ze "niet in Indonesie zouden behoren" ...?quote:De VS sturen immigranten tegen hun wil terug naar hun land van herkomst, maar ook in andere westerse landen wordt er geopperd om immigranten terug te sturen. Dit speelt met name in het VK, maar ook in Nederland. Dit stuit op weerstand, maar als je terugkijkt in de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar, dan is dit niet eens zo controversieel.
Gedwongen vertrekken van voormalige koloniale kolonisten vonden plaats in (...) Indonesië (Nederlanders, 1949–1957),
Ah, het altijd harmonische Rhodesië . Het Rhodesië dat in de jaren 70 in een stevige burgeroorlog verwikkeld. Het Rhodesië waar de blanke minderheid nogal wat moeite had met het feit dat de Afrikaanse meerderheid ook wel wat te zeggen wilde hebben over het land en dat daarom maar overging tot het opsluiten van politieke tegenstanders.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Rhodesie heb ik het al eerder over gehad. Als je naar filmpjes uit de jaren 70 kijkt, dan waan je je in Australië, waarbij zwart en blank in harmonie en in rijkdom leven. Het is verbijsterend hoe die landen onder de bus zijn gegooid.
[..]
Bekijk "https://youtu.be/gMYZN0cEFaI?si=TyzuvDdz0zJDulXa" op YouTubequote:Op woensdag 10 december 2025 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, het altijd harmonische Rhodesië . Het Rhodesië dat in de jaren 70 in een stevige burgeroorlog verwikkeld. Het Rhodesië waar de blanke minderheid nogal wat moeite had met het feit dat de Afrikaanse meerderheid ook wel wat te zeggen wilde hebben over het land en dat daarom maar overging tot het opsluiten van politieke tegenstanders.
Ja, Rhodesie was echt een fijn land.Als je blank was teminste.
En ja, ik weet dat partijen als ZANLA en ZIPRA ook niet te fris tekeer gingen.
Wie discrimineert wie? Wat ik hier probeer te benoemen is dat in sommige gevallen de autochtone bevolking die ondergesneeuwd raakt door immigratie van zich afslaat, en dat wordt afgekeurd, terwijl dat in andere gevallen wordt goedgekeurd.quote:Op woensdag 10 december 2025 17:48 schreef Vis1980 het volgende:
Lol, je mag een heel topic starten met discriminerende plannen, maar het benoemen is dan weer niet toegestaan...
Verkeerde prioriteiten!
Toen je vertrok uit Nederlandquote:Op donderdag 11 december 2025 01:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wie discrimineert wie? Wat ik hier probeer te benoemen is dat in sommige gevallen de autochtone bevolking die ondergesneeuwd raakt door immigratie van zich afslaat, en dat wordt afgekeurd, terwijl dat in andere gevallen wordt goedgekeurd.
Een mooi voorbeeld is Australië, waar de autochtone bevolking aan de drank is en praktisch tweederangs burgers zijn. Is dat onze toekomst in Nederland?
Hexagon verschuilt zich achter onze democratie, maar bewoners van kansenwijken die tussen kansenparels wonen hebben nooit voor open borders gestemd. Bij ieder referendum hebben we de EU weggestemd, maar dat zal het establishment worst wezen. Nederland heeft 18.35 miljoen inwoners; toen ik vertrok in 2001 was dat 16.1 miljoen. We groeien met zo’n miljoen bewoners per decade. Iedereen woont op elkaar’s lip. Waar houdt dit op?
quote:Op donderdag 11 december 2025 01:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wie discrimineert wie? Wat ik hier probeer te benoemen is dat in sommige gevallen de autochtone bevolking die ondergesneeuwd raakt door immigratie van zich afslaat, en dat wordt afgekeurd, terwijl dat in andere gevallen wordt goedgekeurd.
Een mooi voorbeeld is Australië, waar de autochtone bevolking aan de drank is en praktisch tweederangs burgers zijn. Is dat onze toekomst in Nederland?
Hexagon verschuilt zich achter onze democratie, maar bewoners van kansenwijken die tussen kansenparels wonen hebben nooit voor open borders gestemd. Bij ieder referendum hebben we de EU weggestemd, maar dat zal het establishment worst wezen. Nederland heeft 18.35 miljoen inwoners; toen ik vertrok in 2001 was dat 16.1 miljoen. We groeien met zo’n miljoen bewoners per decade. Iedereen woont op elkaar’s lip. Waar houdt dit op?
Prima toch? Ik heb op meerdere continenten gewoond en heb kinderen die meerdere paspoorten hebben. We hebben in homogene samenlevingen zoals Japan en Zuid-Korea gewoond, maar ook in migratielanden zoals de VS en Australië.quote:Op donderdag 11 december 2025 01:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Toen je vertrok uit Nederland
Dus je woont hier niet eens
En je bent dus zelf een immigrant
Dan blijf je lekker daarquote:Op donderdag 11 december 2025 01:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Prima toch? Ik heb op meerdere continenten gewoond en heb kinderen die meerdere paspoorten hebben. We hebben in homogene samenlevingen zoals Japan en Zuid-Korea gewoond, maar ook in migratielanden zoals de VS en Australië.
Ik heb ondertussen praktische ervaring met wat wel werkt en wat niet werkt, en het Nederlandse model dat bestaat uit pappen en nathouden werkt niet.
Als ik het goed begrijp, gaat het in de VS alleen om illegale immigranten of in elk geval mensen die geen geldige verblijfsvergunning meer hebben.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:12 schreef Lyrebird het volgende:
De VS sturen immigranten tegen hun wil terug naar hun land van herkomst, maar ook in andere westerse landen wordt er geopperd om immigranten terug te sturen. Dit speelt met name in het VK, maar ook in Nederland. Dit stuit op weerstand, maar als je terugkijkt in de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar, dan is dit niet eens zo controversieel.
[..]
Je haat Europa, je haat Nederland, maar zogenaamd vecht je voor 'onze cultuur'.quote:Op donderdag 11 december 2025 06:14 schreef Lyrebird het volgende:
Het paradoxale is dat ik een hekel heb aan bijna alles wat Nederlands is, vooral dat alles maar moet kunnen en de zesjescultuur. Ik maak een uitzondering voor fietspaden en zeggen waar het op staat.
Beetje zoals de MAGA accounts op X die dan ineens niet uit de VS blijken te komen. Geinig.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je haat Europa, je haat Nederland, maar zogenaamd vecht je voor 'onze cultuur'.
Yeah right.
Net als met Eagles en Chivaz, ik zie een patroon.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Beetje zoals de MAGA accounts op X die dan ineens niet uit de VS blijken te komen. Geinig.
Waarom specifiek "Afrika"?quote:Op donderdag 11 december 2025 02:22 schreef TAmaru het volgende:
-illegalen eventueel uitzetten naar derde landen waar we afspraken mee hebben, het liefst in Afrika
Is onaantrekkelijk voor ze, ver weg, etc. Albanië heeft nog een soort aantrekkingskracht. Maar iedere immigrant zal huiveren als ze weten dat ze naar Rwanda of Zimbabwe ofzo worden gestuurd.quote:
Iedere immigrant? Ook de mensen die hier al een tijd wonen? (eerder had je het over migranten)quote:Op donderdag 11 december 2025 13:26 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is onaantrekkelijk voor ze, ver weg, etc. Albanië heeft nog een soort aantrekkingskracht. Maar iedere immigrant zal huiveren als ze weten dat ze naar Rwanda of Zimbabwe ofzo worden gestuurd.
Wetende dat iemand een kutleven heeft, geeft ze een voldaan gevoel.quote:
Ik wil nu wel eens weten wat onze 'cultuur' nu precies is. Neem nu onze eetcultuur:quote:Op donderdag 11 december 2025 10:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je haat Europa, je haat Nederland, maar zogenaamd vecht je voor 'onze cultuur'.
Yeah right.
Weet niet meer welke cabaretier het was, maar die had een heel stuk over 'eigen snacks eerst', daar moest ik aan denken bij jouw comment. Cultuur is niet iets wat je kan beet pakken. Het is vaak een gevoel. Maar dan is het weer de Nederlandse cultuur, dan weer de Rotterdamse cultuur, die weer anders is dan de Limburgse cultuur. Uiteindelijk heb ik zelfs in mijn Nederlandse familie allerlei verschillende Nederlandse mensen zitten en maar bij zeer weinig dingen overlappen onze culturen en dan ook nog eens telkens andere dingen.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik wil nu wel eens weten wat onze 'cultuur' nu precies is. Neem nu onze eetcultuur:
Ik zou zeggen een Haags bakkie pleur, lekker sunig met de filterkoffie. En een kleffe boterham pindakaas. Going Dutch, lekker aardappels plat stampen, geen haute cuisine en andere aanstellerij! Een cultuur die ondermijnd wordt door de aanstellerij van Marokkanen en Turken die net als de Italianen en Fransen uren in de keuken staan.
Maar dan hoor ik weer dat de Nederlandse eetcultuur zo karig is. Een kleffe broodjescultuur, zo ontzettend smakeloos zijn dat we geen Italiaanse espresso in de kantine hebben.
Bekijk deze YouTube-video
Een beetje migratie zou onze eetcultuur dan kunnen verheffen naar enorme hoogtes. Minder Albert Heijn, meer verse producten van de zwarte markt in Beverwijk, en meer vrijhandel binnen Schengen voor heerlijke koffie uit Italië en andere delicatesse uit nabijgelegen landen.
Ik hoor elke keer dat onze cultuur onder druk staan. Cultuurchristendom onze enige redding is. Cultuurmarxisme een existentiële dreiging voor onze Nederlandse natie. Het verketteren van een Haags bakkie pleur lijk mij bij uitstek cultuurmarxistisch. Of is dat alleen zo als we aan de Turkse koffie gaan?
Holle retoriek, en geen enkele logica. En dit is dan nog het minst precaire voorbeeld in de discussie van wat onze 'cultuur' zou zijn.
Ps. Bij voorbaat excuses dat mijn hart dicht is. En het allemaal zo hakkig, flauwig en cynisch moet...
Dit houdt bij mij al op bij mijn zussen en ouders, die er hele andere gewoontes en gedragingen op nahouden dan ik.quote:Cultuur verwijst naar de collectieve kennis, waarden, normen, gewoonten en gedragingen die door een groep mensen worden gedeeld en aangeleerd.
Dat maakt allemaal niet uit. Er zijn twee 'feiten' waarmee Nederland te dealen heeft. Er is een Nederlandse cultuur die onder druk staat. En er is evident een zelfhaat ('oikofobie') die die cultuur meer en meer onder druk zet.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Weet niet meer welke cabaretier het was, maar die had een heel stuk over 'eigen snacks eerst', daar moest ik aan denken bij jouw comment. Cultuur is niet iets wat je kan beet pakken. Het is vaak een gevoel. Maar dan is het weer de Nederlandse cultuur, dan weer de Rotterdamse cultuur, die weer anders is dan de Limburgse cultuur. Uiteindelijk heb ik zelfs in mijn Nederlandse familie allerlei verschillende Nederlandse mensen zitten en maar bij zeer weinig dingen overlappen onze culturen en dan ook nog eens telkens andere dingen.
Cultuur kan zelfs al verschillen in je huis, straat, woonplaats, provincie, land, continent, halfrond van de aarde, melkweg enz. Cultuur kun je overal opplakken en dan meteen inzetten als het belangrijkste wat er is.
De eetcultuur wordt steevast naar voren gehaald als het gaat om het aanprijzen van multicul. Dat je zo lekker buitenlands kunt eten.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik wil nu wel eens weten wat onze 'cultuur' nu precies is. Neem nu onze eetcultuur:
Hol betoog zo vissekop als je weigert man en paard te noemen.quote:Op donderdag 11 december 2025 01:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je betoog staat bol van de leugens, halve waarheden en zelfverzonnen conclusies.
Ga je nog eens antwoord geven op vragen?quote:Op donderdag 11 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De eetcultuur wordt steevast naar voren gehaald als het gaat om het aanprijzen van multicul. Dat je zo lekker buitenlands kunt eten.
Onze vrouwen eisen de nacht op.
Natuurlijk niet, het gaat niet om de feiten, het gaat erom dat je alleen als échte Nederlander wordt gezien als je verdragen, de rechtsstaat en rechten even opzij wil zetten om buitenlanders massaal naar Afrika te sturen...quote:Op donderdag 11 december 2025 15:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ga je nog eens antwoord geven op vragen?
Maar neem jij persoonlijk ook aanstoot aan een haags bakkie pleur, een espresso, of erger nog een Turkse koffie?quote:Op donderdag 11 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De eetcultuur wordt steevast naar voren gehaald als het gaat om het aanprijzen van multicul. Dat je zo lekker buitenlands kunt eten.
Ik denk juist dat mensen die dit nu toejuigen dat toen ook toejuigden.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Yes, alles op een hoop, logica doet er niet toe, die buitenlanders moeten gewoon onder dwang naar Afrika.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is nu precies het standpunt van TS? Vergelijkt hij nu de bezetting van Algerije door Frankrijk met de aanwezigheid van immigranten in Nederland?
Ik kan er niet de vinger achter krijgen namelijk.
Mensen die stijgeren bij het zien van een buitenlander, maar eisen dat alle Gazanen uit Gaza worden verdreven en dat dan zien als 'ze krijgen de keuze'.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik denk juist dat mensen die dit nu toejuigen dat toen ook toejuigden.
Of de mensen die dit toen toejuigden misschien toen ook tegen immigratie waren in Nederland?
Of mensen die steunende dat Indonesië de Nederlanders terugsturen, nederland zelf wel mensen moet opvangen en mensen wie nederlands staatsburger waren in de Oost gewoon welkom waren in Nederland.
Of mensen die nu leven anders denken dan mensen 80 jaar geleden (Indonesië).
Of gewoon vinden dat Nederland pp eigengrond gebied vluchtelingen moet helpen...
of enz....
plus voelt hij geen leifde voor Nederland, Nederland moet kapot zodat hij er iets voor kan voelen.... ofzo.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Yes, alles op een hoop, logica doet er niet toe, die buitenlanders moeten gewoon onder dwang naar Afrika.
Nee, ik heb het over illegalen en alle asielzoekers die hier nieuw binnenkomen.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Iedere immigrant? Ook de mensen die hier al een tijd wonen? (eerder had je het over migranten)
Ja, in die tijd was Nederland ook niet eensgezind en mocht je ook niet altijd helpen.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:29 schreef Korenfok het volgende:
Ik denk juist dat mensen die dit nu toejuigen dat toen ook toejuigden.
Ja.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ga je nog eens antwoord geven op vragen?
Tot hoever gaat dat dan, stel iemand is hier geboren?quote:Op donderdag 11 december 2025 16:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over illegalen en alle asielzoekers die hier nieuw binnenkomen.
Mensen die hier al een tijd wonen kun je alleen stimuleren om terug te keren. Dat doe je door uitkeringen stop te zetten.
Zit hier de impliciete bewering in dat legale immigranten allemaal aan het staatsinfuus hangen? Of lees ik dit helemaal anders..quote:Op donderdag 11 december 2025 16:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over illegalen en alle asielzoekers die hier nieuw binnenkomen.
Mensen die hier al een tijd wonen kun je alleen stimuleren om terug te keren. Dat doe je door uitkeringen stop te zetten.
Overigens is dat ook echt het enige wat je zou kunnen noemen als buitenlandse "verrijking".quote:Op donderdag 11 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Onze vrouwen eisen de nacht op.
Het begint zogenaamd met de illegalen, dan ineens moeten we alle uitkeringen stopzetten en als dan blijkt dat er nog migranten zijn, dan ontnemen we ze de paspoort. Als dat niet helpt stimuleren we hen om in een lange trein te stappen.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zit hier de impliciete bewering in dat legale immigranten allemaal aan het staatsinfuus hangen? Of lees ik dit helemaal anders..
Oke, wat vind je van het antwoord op he eerste vraag dat we niet zomaar mensen die we lastig vinden bij een ander land over de grens kunnen kieperen omdat we het fijn vinden in een land te wonen waar de staat niet zomaar dat soort dingen met je kan doen?quote:
Even resumerend (ik probeer maar weer even mee te denken):quote:
quote:Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren,
traag door oneindig
laagland gaan.
Fietsende deernes,
langs boerderijen,
kerken en olmen,
fietspaden zo mooi.
Waar alles moet kunnen,
men zegt wat men wil,
een zes is genoeg,
we komen er wel.
- Gaarne aanvullen door LB -
Nu, in alle gewesten
wordt de stem van de neger
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.
Dat ligt er helemaal aan wie jij precies bedoelt met 'immigranten'. Mensen met een migratieachtergrond die hier ofwel tijdelijk mogen blijven, ofwel permanent, of zelfs op enige manier het Nederlanderschap verkregen hebben? Of louter mensen die hier illegaal verblijven?quote:
En we zouden op zoveel betere dingen kunnen selecteren, als we toch aan het uitschoppen zijn.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke, wat vind je van het antwoord op he eerste vraag dat we niet zomaar mensen die we lastig vinden bij een ander land over de grens kunnen kieperen omdat we het fijn vinden in een land te wonen waar de staat niet zomaar dat soort dingen met je kan doen?
En waarom hangt je onze volledige cultuur op aan een detail als een kleur van Piet? En lijk je je volledig niet druk te maken om dingen die werkelijk schade doen aan onze cultuur zoals dus verschraling in media, vrijwilligersorganisaties en ontlezing en die niks met immigranten te maken hebben?
Dat is iets waar je lekker selectief in kan shoppen als je op zoek bent naar een low effort gelegenheidsargumentje.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik wil nu wel eens weten wat onze 'cultuur' nu precies is.
Ja, maar jouw hart is ook dicht.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is iets waar je lekker selectief in kan shoppen als je op zoek bent naar een low effort gelegenheidsargumentje.
Ja, bedankt voor de bijdrage Houellebecq.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Overigens is dat ook echt het enige wat je zou kunnen noemen als buitenlandse "verrijking".
Verder: het gaat daar helemaal niet om natuurlijk. Die mensen die het over de eetcultuur hebben en dan zeggen dat Nederland zo'n matige eetcultuur heeft (helemaal waar) en immigratie op dat vlak een verrijking voor ons vormt hebben totaal niet begrepen wat het echte probleem is.
Maar ik ben ook een wetenschapperquote:Op donderdag 11 december 2025 19:26 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ja, maar jouw hart is ook dicht.
Dus neem ik als wetenschapper jouw argumentjes niet serieus. En praat ik niet met jou!
Ja fuck. Ik ook.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar ik ben ook een wetenschapper!!
Dat komt omdat men de culturen van niet-Westerse landen graag wil beschermen, maar de Westerse cultuur wil afbreken. Het Westen wordt helaas door sommigen gezien als een plek die van 'iedereen' moet zijn. Iedereen moet hier maar welkom zijn en wij hebben zogenaamd een morele verplichting om de rest van de wereld op te vangen.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We kunnen gezamenlijk eens op het IPCC-rapport gaan duiken?quote:Op donderdag 11 december 2025 19:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kutzooi!
Verklaart wel waarom jij niet serieus te nemen bent.
Bedoel je dat de 'Gutmensch' de 'Untermensch' 'beschermt'?quote:Op donderdag 11 december 2025 19:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat komt omdat men de culturen van niet-Westerse landen graag wil beschermen, maar de Westerse cultuur wil afbreken. Het Westen wordt helaas door sommigen gezien als een plek die van 'iedereen' moet zijn. Iedereen moet hier maar welkom zijn en wij hebben zogenaamd een morele verplichting om de rest van de wereld op te vangen.
In de academische wereld wordt je ook doodgegooid met termen zoals 'indigenous', maar behalve als het om het Westen en Europa gaat, dan zijn er ineens termen als 'multiculturalism' en 'diversity' leidend. Het blijft een bijzondere dubbele standaard.
Wie zouden in deze context 'gutmenschen' en 'untermenschen' zijn? Vooral dat laatste vind ik nogal een verwerpelijke term gezien de geschiedenis daarvan.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de 'Gutmensch' de 'Untermensch' 'beschermt'?
Daar is mijn klimaatontkennende onderbuik allergisch voor. Als alternatieve activiteit stel ik schedelmeten voor.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:56 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
We kunnen gezamenlijk eens op het IPCC-rapport gaan duiken?
ICE klopjachten.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk: het normaliseren van de ICE-klopjachten op immigranten.
Meten, dat is echt de meest zinloze exercitie.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar is mijn klimaatontkennende onderbuik allergisch voor. Als alternatieve activiteit stel ik schedelmeten voor.
Dat weet je dondersgoed en dat het verwerpelijk is probeer ik je nu al jaren kenbaar te maken. Ook grappig dat je pas in die laatste de vergelijking ziet, maar bij die eerste dat gevoel niet krijgt. Dat zegt wel wat over de insteek.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie zouden in deze context 'gutmenschen' en 'untermenschen' zijn? Vooral dat laatste vind ik nogal een verwerpelijke term gezien de geschiedenis daarvan.
Geen concrete onderbouwing dus, jammer. Als je dat soort termen gebruikt. Onderbouw je posts dan tenminste goed. Vaag met controversiële termen strooien en dan doen alsof ik weet waar je het over hebt, gaat het niet voor je oplossen.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat weet je dondersgoed en dat het verwerpelijk is probeer ik je nu al jaren kenbaar te maken. Ook grappig dat je pas in die laatste de vergelijking ziet, maar bij die eerste dat gevoel niet krijgt. Dat zegt wel wat over de insteek.
Jij weet echt wel wat Gutmensch betekent.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen concrete onderbouwing dus, jammer. Als je dat soort termen gebruikt. Onderbouw je posts dan tenminste goed. Vaag met controversiële termen strooien en dan doen alsof ik weet waar je het over hebt, gaat het niet voor je oplossen.
Dat is nu exact de kern van mijn werkzaamheden! Hebben we eindelijk eens een kabinet dat het mes durft te zetten in de extreem nutteloze bezigheidstherapie die men "onderzoek" durft te noemen (wat een onzin mensen zijn prima in staat hun "allereigenste ondorsoek" te doen!!), wordt de boel gesaboteerd door een stelletje extreemlinkse dwarsliggers op basis van verzinsels over rechtsstatelijkheid of zo?! En wat denk je? Moet ik gewoon nog steeds mijn meningen verstoppen achter feiten!quote:Op donderdag 11 december 2025 20:16 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Meten, dat is echt de meest zinloze exercitie.
Aboriginals? Dat is wel héél woke hoor. Ik wens uitsluitend arische schedels te meten schatten.quote:Je hoeft vaak niet eens te meten. Schatten is voldoende. Neem nu het feit dat de Aboriginals pas veertig jaar geleden vuur hebben uitgevonden. Dan kan je er hooguit een enkele millimeter naast zitten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |