Tot hoever gaat dat dan, stel iemand is hier geboren?quote:Op donderdag 11 december 2025 16:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over illegalen en alle asielzoekers die hier nieuw binnenkomen.
Mensen die hier al een tijd wonen kun je alleen stimuleren om terug te keren. Dat doe je door uitkeringen stop te zetten.
Zit hier de impliciete bewering in dat legale immigranten allemaal aan het staatsinfuus hangen? Of lees ik dit helemaal anders..quote:Op donderdag 11 december 2025 16:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over illegalen en alle asielzoekers die hier nieuw binnenkomen.
Mensen die hier al een tijd wonen kun je alleen stimuleren om terug te keren. Dat doe je door uitkeringen stop te zetten.
Overigens is dat ook echt het enige wat je zou kunnen noemen als buitenlandse "verrijking".quote:Op donderdag 11 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De eetcultuur wordt steevast naar voren gehaald als het gaat om het aanprijzen van multicul. Dat je zo lekker buitenlands kunt eten.
Onze vrouwen eisen de nacht op.
Het begint zogenaamd met de illegalen, dan ineens moeten we alle uitkeringen stopzetten en als dan blijkt dat er nog migranten zijn, dan ontnemen we ze de paspoort. Als dat niet helpt stimuleren we hen om in een lange trein te stappen.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zit hier de impliciete bewering in dat legale immigranten allemaal aan het staatsinfuus hangen? Of lees ik dit helemaal anders..
Oke, wat vind je van het antwoord op he eerste vraag dat we niet zomaar mensen die we lastig vinden bij een ander land over de grens kunnen kieperen omdat we het fijn vinden in een land te wonen waar de staat niet zomaar dat soort dingen met je kan doen?quote:
Even resumerend (ik probeer maar weer even mee te denken):quote:
quote:Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren,
traag door oneindig
laagland gaan.
Fietsende deernes,
langs boerderijen,
kerken en olmen,
fietspaden zo mooi.
Waar alles moet kunnen,
men zegt wat men wil,
een zes is genoeg,
we komen er wel.
- Gaarne aanvullen door LB -
Nu, in alle gewesten
wordt de stem van de neger
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.
Dat ligt er helemaal aan wie jij precies bedoelt met 'immigranten'. Mensen met een migratieachtergrond die hier ofwel tijdelijk mogen blijven, ofwel permanent, of zelfs op enige manier het Nederlanderschap verkregen hebben? Of louter mensen die hier illegaal verblijven?quote:
En we zouden op zoveel betere dingen kunnen selecteren, als we toch aan het uitschoppen zijn.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke, wat vind je van het antwoord op he eerste vraag dat we niet zomaar mensen die we lastig vinden bij een ander land over de grens kunnen kieperen omdat we het fijn vinden in een land te wonen waar de staat niet zomaar dat soort dingen met je kan doen?
En waarom hangt je onze volledige cultuur op aan een detail als een kleur van Piet? En lijk je je volledig niet druk te maken om dingen die werkelijk schade doen aan onze cultuur zoals dus verschraling in media, vrijwilligersorganisaties en ontlezing en die niks met immigranten te maken hebben?
Dat is iets waar je lekker selectief in kan shoppen als je op zoek bent naar een low effort gelegenheidsargumentje.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik wil nu wel eens weten wat onze 'cultuur' nu precies is.
Ja, maar jouw hart is ook dicht.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is iets waar je lekker selectief in kan shoppen als je op zoek bent naar een low effort gelegenheidsargumentje.
Ja, bedankt voor de bijdrage Houellebecq.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Overigens is dat ook echt het enige wat je zou kunnen noemen als buitenlandse "verrijking".
Verder: het gaat daar helemaal niet om natuurlijk. Die mensen die het over de eetcultuur hebben en dan zeggen dat Nederland zo'n matige eetcultuur heeft (helemaal waar) en immigratie op dat vlak een verrijking voor ons vormt hebben totaal niet begrepen wat het echte probleem is.
Maar ik ben ook een wetenschapperquote:Op donderdag 11 december 2025 19:26 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ja, maar jouw hart is ook dicht.
Dus neem ik als wetenschapper jouw argumentjes niet serieus. En praat ik niet met jou!
Ja fuck. Ik ook.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar ik ben ook een wetenschapper!!
Dat komt omdat men de culturen van niet-Westerse landen graag wil beschermen, maar de Westerse cultuur wil afbreken. Het Westen wordt helaas door sommigen gezien als een plek die van 'iedereen' moet zijn. Iedereen moet hier maar welkom zijn en wij hebben zogenaamd een morele verplichting om de rest van de wereld op te vangen.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:12 schreef Lyrebird het volgende:
De VS sturen immigranten tegen hun wil terug naar hun land van herkomst, maar ook in andere westerse landen wordt er geopperd om immigranten terug te sturen. Dit speelt met name in het VK, maar ook in Nederland. Dit stuit op weerstand, maar als je terugkijkt in de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar, dan is dit niet eens zo controversieel.
[..]
Je mag er van uit gaan dat die etnische zuiveringen indertijd werden toegejuicht door hen die zich nu juist tegen deportaties zullen keren. Waarom is dat?
We kunnen gezamenlijk eens op het IPCC-rapport gaan duiken?quote:Op donderdag 11 december 2025 19:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kutzooi!
Verklaart wel waarom jij niet serieus te nemen bent.
Bedoel je dat de 'Gutmensch' de 'Untermensch' 'beschermt'?quote:Op donderdag 11 december 2025 19:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat komt omdat men de culturen van niet-Westerse landen graag wil beschermen, maar de Westerse cultuur wil afbreken. Het Westen wordt helaas door sommigen gezien als een plek die van 'iedereen' moet zijn. Iedereen moet hier maar welkom zijn en wij hebben zogenaamd een morele verplichting om de rest van de wereld op te vangen.
In de academische wereld wordt je ook doodgegooid met termen zoals 'indigenous', maar behalve als het om het Westen en Europa gaat, dan zijn er ineens termen als 'multiculturalism' en 'diversity' leidend. Het blijft een bijzondere dubbele standaard.
Wie zouden in deze context 'gutmenschen' en 'untermenschen' zijn? Vooral dat laatste vind ik nogal een verwerpelijke term gezien de geschiedenis daarvan.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de 'Gutmensch' de 'Untermensch' 'beschermt'?
Daar is mijn klimaatontkennende onderbuik allergisch voor. Als alternatieve activiteit stel ik schedelmeten voor.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:56 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
We kunnen gezamenlijk eens op het IPCC-rapport gaan duiken?
ICE klopjachten.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk: het normaliseren van de ICE-klopjachten op immigranten.
Meten, dat is echt de meest zinloze exercitie.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar is mijn klimaatontkennende onderbuik allergisch voor. Als alternatieve activiteit stel ik schedelmeten voor.
Dat weet je dondersgoed en dat het verwerpelijk is probeer ik je nu al jaren kenbaar te maken. Ook grappig dat je pas in die laatste de vergelijking ziet, maar bij die eerste dat gevoel niet krijgt. Dat zegt wel wat over de insteek.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie zouden in deze context 'gutmenschen' en 'untermenschen' zijn? Vooral dat laatste vind ik nogal een verwerpelijke term gezien de geschiedenis daarvan.
Geen concrete onderbouwing dus, jammer. Als je dat soort termen gebruikt. Onderbouw je posts dan tenminste goed. Vaag met controversiële termen strooien en dan doen alsof ik weet waar je het over hebt, gaat het niet voor je oplossen.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat weet je dondersgoed en dat het verwerpelijk is probeer ik je nu al jaren kenbaar te maken. Ook grappig dat je pas in die laatste de vergelijking ziet, maar bij die eerste dat gevoel niet krijgt. Dat zegt wel wat over de insteek.
Jij weet echt wel wat Gutmensch betekent.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen concrete onderbouwing dus, jammer. Als je dat soort termen gebruikt. Onderbouw je posts dan tenminste goed. Vaag met controversiële termen strooien en dan doen alsof ik weet waar je het over hebt, gaat het niet voor je oplossen.
Dat is nu exact de kern van mijn werkzaamheden! Hebben we eindelijk eens een kabinet dat het mes durft te zetten in de extreem nutteloze bezigheidstherapie die men "onderzoek" durft te noemen (wat een onzin mensen zijn prima in staat hun "allereigenste ondorsoek" te doen!!), wordt de boel gesaboteerd door een stelletje extreemlinkse dwarsliggers op basis van verzinsels over rechtsstatelijkheid of zo?! En wat denk je? Moet ik gewoon nog steeds mijn meningen verstoppen achter feiten!quote:Op donderdag 11 december 2025 20:16 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Meten, dat is echt de meest zinloze exercitie.
Aboriginals? Dat is wel héél woke hoor. Ik wens uitsluitend arische schedels te meten schatten.quote:Je hoeft vaak niet eens te meten. Schatten is voldoende. Neem nu het feit dat de Aboriginals pas veertig jaar geleden vuur hebben uitgevonden. Dan kan je er hooguit een enkele millimeter naast zitten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |