abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2025 @ 14:44:23 #201
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219482402
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 14:24 schreef roos94 het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk nog nooit in Malgrat de Mar geweest.
Die komen daar vooral om geld in de toch al magere economie van Spanje te pompen
pi_219482448
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 14:39 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Hele dorpen vol met Nederlandse boeren in Canada? Spreken die boeren dan ook helemaal geen Engels?? Post maar eens een linkje
Ik zeg niet dat ze geen Engels spreken, dat doen Nederlanders wereldwijd gemiddeld goed. Maar integratie gaat iets verder dan alleen de taal spreken.

Maar hier heb je een linkje:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_in_Canada
  zaterdag 13 december 2025 @ 15:54:16 #203
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219482837
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 14:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ze geen Engels spreken, dat doen Nederlanders wereldwijd gemiddeld goed. Maar integratie gaat iets verder dan alleen de taal spreken.

Maar hier heb je een linkje:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_in_Canada
Nergens kan ik vinden dat er problemen zijn met de intergratie van Nederlanders in Canada. Je maakt wederom weer een heel zwak argument.
pi_219482841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 14:39 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Hele dorpen vol met Nederlandse boeren in Canada? Spreken die boeren dan ook helemaal geen Engels?? Post maar eens een linkje
In de vs had je ook zulk soort Nederlandse boerendorpjes die ontstonden rond 1840
Bekijk deze YouTube-video
Natuurlijk is het 'Nederlands' er wel een beetje eruit na 180 jaar. Die enge 'kerk' nog niet zo.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 1% gewijzigd door Doler12 op 13-12-2025 16:00:03 ]
pi_219482903
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 21:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jezus, wat een cijfers. Hoe hebben we het zover kunnen laten komen :N
Door decennia lang hetzelfde spel te spelen. Daar gaan ze nu ook gewoon mee door. Ze moeten gaan bouwen in plaats van excuses zoeken.
pi_219483218
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 15:54 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Nergens kan ik vinden dat er problemen zijn met de intergratie van Nederlanders in Canada. Je maakt wederom weer een heel zwak argument.
Ik heb ook nergens beweerd dat er problemen zijn met Nederlanders doordat ze slecht integreren. Te meer omdat Nederlanders om andere redenen emigreren. Nederlanders hoeven over het algemeen niet te vluchten of om economische redenen (buiten boeren) te emigreren. Ik wilde enkel Nederlanders als voorbeeld stellen dat zelfs die in veel gevallen moeite hebben met integratie en zelfs gewoon Nederlandse communities opbouwen. En dat is dan veelal nog in landen met vergelijkbare normen en waarden. Dat heeft verder niet zoveel met afkomst te maken. Mensen zoeken in vreemde gezelschappen vaak gelijkgestemden op.
Dus om terug te grijpen naar het topic; hoe is het dan een goed idee om statushouders 10 jaar lang bij elkaar te zetten en niet te laten integreren. Je kunt er van uit gaan dat de 1e generatie migranten gewoon slecht integreren, dat zie je wereldwijd bij elke bevolkingsgroep.
Die migranten krijgen vervolgens in de voorgestelde containerparken ( zie de post waarmee ik de vergelijking begon) kinderen. Wetenschappelijk is bekend dat de normen en waarden in de eerste levensfasen worden opgebouwd. Als je die 2e generatie migranten dan gezamenlijk op laat groeien nemen zijnde normen en waarden over van hun ouders en dan zit je dus met 2 generaties migranten die slecht integreren.

En dat is precies het punt wat ik wilde maken; als je statushouders niet direct in de maatschappij op neemt dan verpest je niet 1 maar mogelijk 2 generaties.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dat dan een garantie op succes is, in tegendeel. Maar het alternatief, statushouders weg laten rotten buiten de maatschappij is wél een garantie op problemen.
  zaterdag 13 december 2025 @ 21:35:32 #207
3542 Gia
User under construction
pi_219485868
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 12:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Benieuwd hoe je tot deze conclusie komt. Werledweid zie je toch overal Nederlandse enclaves. Zelfs in landen die vergelijkbare normen en waarden hebben.
Wereldwijd

Onzin, mijn neef en nichten in Australië zijn 100 % Australiër. Hebben wat 'nederlanders' betreft alleen contact met eigen familie. Zelfde geldt voor de neven van mijn man. En voor vrienden van mijn zus in Canada.

Echt niet dat die vooral in de 'eigen gemeenschap' blijven.
  zaterdag 13 december 2025 @ 21:36:53 #208
3542 Gia
User under construction
pi_219485889
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 14:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn Canadese boeren die hele Nederlandse dorpen hebben opgezet. In Spanje zijn genoeg Nederlanders te vinden die allemaal op een kluitje zitten en waar meen buiten het gemeentehuis en de supermarkt geen woord Spaans hoeft te spreken. Hele cafés vol met Nederlanders. Dat is verder ook niet echt een geheim ofzo, toch?
Pensionado's! Dat zijn geen emigranten!
pi_219486202
Ja ok, Nederlanders zullen dan de uitzondering op de regel zijn.
pi_219486274
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb ook nergens beweerd dat er problemen zijn met Nederlanders doordat ze slecht integreren. Te meer omdat Nederlanders om andere redenen emigreren. Nederlanders hoeven over het algemeen niet te vluchten of om economische redenen (buiten boeren) te emigreren. Ik wilde enkel Nederlanders als voorbeeld stellen dat zelfs die in veel gevallen moeite hebben met integratie en zelfs gewoon Nederlandse communities opbouwen. En dat is dan veelal nog in landen met vergelijkbare normen en waarden. Dat heeft verder niet zoveel met afkomst te maken. Mensen zoeken in vreemde gezelschappen vaak gelijkgestemden op.
Dus om terug te grijpen naar het topic; hoe is het dan een goed idee om statushouders 10 jaar lang bij elkaar te zetten en niet te laten integreren. Je kunt er van uit gaan dat de 1e generatie migranten gewoon slecht integreren, dat zie je wereldwijd bij elke bevolkingsgroep.
Die migranten krijgen vervolgens in de voorgestelde containerparken ( zie de post waarmee ik de vergelijking begon) kinderen. Wetenschappelijk is bekend dat de normen en waarden in de eerste levensfasen worden opgebouwd. Als je die 2e generatie migranten dan gezamenlijk op laat groeien nemen zijnde normen en waarden over van hun ouders en dan zit je dus met 2 generaties migranten die slecht integreren.

En dat is precies het punt wat ik wilde maken; als je statushouders niet direct in de maatschappij op neemt dan verpest je niet 1 maar mogelijk 2 generaties.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dat dan een garantie op succes is, in tegendeel. Maar het alternatief, statushouders weg laten rotten buiten de maatschappij is wél een garantie op problemen.
Je had ze nooit tot je land moeten toelaten. Beter sturen we ze alsnog terug.
pi_219486352
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 22:05 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Beste oplossing; ga jij het even in Brussel voorleggen?
  zaterdag 13 december 2025 @ 22:12:15 #212
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219486389
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 22:05 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dit is de beste oplossing. Al die verouderde verdragen die blijkbaar in graniet gehouwen zijn stellen dat je vluchtelingen op moet vangen. Nergens zeggen ze dat je mensen die van een ander continent komen na een tijdje maar staatsburgerschap moet geven.
  zaterdag 13 december 2025 @ 23:20:11 #213
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219487142
Hadden we iets anders verwacht?
Je kan niet week in week uit mensen blijven importeren en dan verwachten dat problemen zichzelf oplossen.
pi_219487190
Waren er ook posters hier die de oplossing zagen in meer huizen bouwen? Of is dat te radicaal? Ik bedoel, als er genoeg huizen waren, maakte het allemaal niets uit. Maar aan duur wonen is veel meer te verdienen dan aan goedkoop wonen. Vandaar ook de hele strenge stikstofnormen: dat houd nieuwbouw tegen en dus wordt wonen steeds duurder.

Stem rechts, als je de rest van je leven bij je ouders wilt blijven wonen!

Dat is bij statushouders lastig, want die hebben geen ouders die hier wonen. En ze moeten toch ergens wonen. Dus als het aantal beschikbare en betaalbare woningen nou gelijk is aan het aantal woningen voor statushouders, is de prijs van wonen maximaal. KASSA!

Dank de vastgoedhandelaren VVD.

We zouden natuurlijk ook kunnen werken aan een betere wereld en het budget voor ontwikkelingshulp verhogen, maar steeds meer mensen hebben liever dat die akelige landen, inclusief de bevolking, zo snel mogelijk van de kaart geveegd worden. Als er daar geen mensen meer wonen, kunnen ze ook niet hier naar toe vluchten. Gaza als lichtend voorbeeld.
  zondag 14 december 2025 @ 00:11:01 #215
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219487662
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 15:54 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Pathetic. Echt pathetic die pogingen om te doen alsof Nederlanders in Canada gelijk staan aan wat wij hier binnenkrijgen.
pi_219488110
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 00:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Pathetic. Echt pathetic die pogingen om te doen alsof Nederlanders in Canada gelijk staan aan wat wij hier binnenkrijgen.
Wordt ook nergens gezegd maar lees vooral wat je wil lezen en stel je onvermogen tentoon.
  zondag 14 december 2025 @ 01:09:35 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219488231
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
Waren er ook posters hier die de oplossing zagen in meer huizen bouwen? Of is dat te radicaal?
ja zeg en de stikstof dan?

een vliegveld neerleggen dat kan wel en een circuit ook, maar woningen , nee.
ook geen prefab

denk toch aan dat groene weiland

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2025 01:53:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 december 2025 @ 01:23:01 #218
396550 Richestorags
pi_219488305
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 00:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wordt ook nergens gezegd maar lees vooral wat je wil lezen en stel je onvermogen tentoon.
Neu dat wordt inderdaad nergens gezegd. Maar we zijn het stadium van "integratie" ruim gepasseerd. Canada was een verschrikkelijk leeg land en Nederland verschrikkelijk vol. Canada had mensen nodig, wij niet. Nederlanders brachten iets waardevols mee, de mensen die wij krijgen niet. Dus ik moet je zeepbel doorprikken. Ook al staat het er niet.

Je hele premisse is gebaseerd op een foute aanname: dat we er nog verder mee moeten gaan.
pi_219488325
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 01:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Neu dat wordt inderdaad nergens gezegd. Maar we zijn het stadium van "integratie" ruim gepasseerd. Canada was een verschrikkelijk leeg land en Nederland verschrikkelijk vol. Canada had mensen nodig, wij niet. Nederlanders brachten iets waardevols mee, de mensen die wij krijgen niet. Dus ik moet je zeepbel doorprikken. Ook al staat het er niet.

Je hele premisse is gebaseerd op een foute aanname: dat we er nog verder mee moeten gaan.
Mijn aanname is gebaseerd op wetenschappelijk en wereldwijd onderzoek; integratie is lastig voor een eerste generatie. Daarbij maakt afkomst dus schijnbaar geen reet uit. We hadden het over statushouders in containerparken proppen, hoezo het stadium integratie gepasseerd?
pi_219489496
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
We zouden natuurlijk ook kunnen werken aan een betere wereld en het budget voor ontwikkelingshulp verhogen, maar steeds meer mensen hebben liever dat die akelige landen, inclusief de bevolking, zo snel mogelijk van de kaart geveegd worden. Als er daar geen mensen meer wonen, kunnen ze ook niet hier naar toe vluchten. Gaza als lichtend voorbeeld.
Daar zit nog een stap tussen: door de overbevolking, de milieuproblematiek en de economische ellende, komen die mensen wel deze kant op. Zie de bevolkingsgroei in Afrika.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 14 december 2025 @ 09:18:10 #221
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219489522
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 01:23 schreef Richestorags het volgende:

Canada had mensen nodig, wij niet.
Misschien moet je er een keer iets over lezen. Dan praat je misschien minder onzin want goeie genade :')
Dit, dus.
  zondag 14 december 2025 @ 09:30:56 #222
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219489620
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 00:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Veel pathetischer zijn die wanhopige pogingen überhaupt om zaken te bagatelliseren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219489650
Hardwerkende Nederlanders die in Canada hun bedrijven zijn gaan opbouwen, vergelijken met ongebreidelde import elke week van kansarme laagopgeleide asielzoekers die aantoonbaar Nederland geen geld opleveren, wat lees ik hier toch allemaal voor komedie op de vroege zondagochtend.
pi_219489669
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 14:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn Canadese boeren die hele Nederlandse dorpen hebben opgezet. In Spanje zijn genoeg Nederlanders te vinden die allemaal op een kluitje zitten en waar meen buiten het gemeentehuis en de supermarkt geen woord Spaans hoeft te spreken. Hele cafés vol met Nederlanders. Dat is verder ook niet echt een geheim ofzo, toch?
Deze passen zich wel aan de weten en regels en brengen geld naar een land.
life is like a box of chocolates
pi_219489696
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 00:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waarom maak je de vergelijking dan überhaupt? Het zijn twee compleet verschillende landen en soorten migratie.
pi_219490471
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 09:44 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Waarom maak je de vergelijking dan überhaupt? Het zijn twee compleet verschillende landen en soorten migratie.
Het ging om de integratie; die laat je er bewust even buiten. Ik had een willekeurig ander volk als vergelijking kunnen nemen. Maar goed, ik begrijp het al. Het is makkelijker om met een paar zinnetjes een argument af te schieten dan inhoudelijk te reageren.
  zondag 14 december 2025 @ 11:22:12 #227
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219490494
Man man man en maar glashard blijven ontkennen dat de instroom invloed heeft op de woningkansen van jongeren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219490495
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 09:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Veel pathetischer zijn die wanhopige pogingen überhaupt om zaken te bagatelliseren.
Want voorstellen om statushouders maar een jaar of 10 op te stapelen is wél een serieus plan?
  zondag 14 december 2025 @ 11:24:33 #229
459912 FlippingCoin
pi_219490516
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 08:04 schreef recursief het volgende:
Het gaat om 1450 woningen in 2023.
Het gaat om gezinnen met kinderen die starter zijn op de woningmarkt. Die zijn er bijna niet, behalve onder statushouders. Dat woningen voor die groep veelal naar statushouders gaan is dus niet zo raar.

Ik heb het bronartikel van de Volkskrant gevonden. Dat is gebaseerd op cijfers van het CBS. Wat de VVD hier doet is liegen met statistiek. Het gaat om data uit 2023, en met hun 78% hebben ze het uiteindelijk over maar 1450 woningen.

• 8% van de vrijgekomen sociale huurwoningen ging naar statushouders. Dat zijn 12.730 sociale huurwoningen.

• Van de woningen in deze groep die specifiek aan starters werden toegewezen ging 20% naar statushouders. Dat die groep daar oververtegenwoordigd is, is niet raar omdat statushouders per definitie altijd starters zijn.

• Van de gezinnen met kinderen die een starterswoning kregen toegewezen ging 78% naar statushouders. Dat ging om 1450 van 1860 woningen.

Als je even nadenkt is dat helemaal niet vreemd: gezinnen met kinderen zijn zelden starters op de woningmarkt, behalve onder statushouders.

Eigenlijk is het hardstikke goed nieuws dat 4 op de 5 startende gezinnen met kinderen op de woningmarkt statushouders zijn. Als dat anders was geweest zou dat betekenen dat veel meer gezinnen met kinderen nog bij opa en oma zouden wonen omdat ze geen woning konden krijgen.

Het Volkskrantartikel zit achter een betaallink. Ik denk dat dit de CBS bron is:

Iets meer corporatiewoningen naar statushouders

Je ontneemt hiermee jongeren dus de kans om een gezin te starten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 14 december 2025 @ 11:25:44 #230
459912 FlippingCoin
pi_219490529
En de mensen die heel hard riepen en nog steeds roepen dat statushouders geen invloed hebben op de woningnood zijn akelig stil.

Iedereen die in de buurt of zelfs in van zulke wijken woont zag dit ook gewoon met eigen ogen gebeuren, en ze maar gaslighten alsof dit onzin dan wel uitzondering was.
  zondag 14 december 2025 @ 12:13:47 #231
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219490999
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het ging om de integratie; die laat je er bewust even buiten. Ik had een willekeurig ander volk als vergelijking kunnen nemen. Maar goed, ik begrijp het al. Het is makkelijker om met een paar zinnetjes een argument af te schieten dan inhoudelijk te reageren.
Maar waar is het volgens jou dan fout gegaan met de intergratie van Nederlanders in Canada?

Wat jij telkens doet is 'moving the goalpost' omdat je aannames maakt en die keer op keer niet kan of wil onderbouwen.
pi_219491062
We zijn verraden!
  zondag 14 december 2025 @ 12:34:02 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219491203
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 12:19 schreef Vvdjemoeder het volgende:
We zijn verraden!
mensen moeten niet zo zeuren , maar gewoon gaan bouwen, Nederland is 60% weiland en akkerbouw land en we moeten toch krimpen met de stront verspreiding, dus hoppa, aan het werk

Dit kabinet is wat meer realistisch

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2025 12:44:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219491294
quote:
16s.gif Op zondag 14 december 2025 11:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Man man man en maar glashard blijven ontkennen dat de instroom invloed heeft op de woningkansen van jongeren.
Als iemand echt begaan is met het lot van jongeren, dan zette hij zich wel in om ervoor te zorgen dat de industrieën meer ruimte overlieten voor de jongeren om te spelen.
  zondag 14 december 2025 @ 13:23:15 #235
459912 FlippingCoin
pi_219491626
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 12:19 schreef Vvdjemoeder het volgende:
We zijn verraden!
voorgelogen door een hoop mensen die zich hier nu niet tonen
pi_219491665
quote:
4s.gif Op zondag 14 december 2025 12:13 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Maar waar is het volgens jou dan fout gegaan met de intergratie van Nederlanders in Canada?

Wat jij telkens doet is 'moving the goalpost' omdat je aannames maakt en die keer op keer niet kan of wil onderbouwen.
Ik heb nergens ook maar 1 ding gezegd over integratie van Nederlanders dat fout gaat. Het enige dat ik heb gezegd is dat de 1e generatie Nederlanders moeilijk integreert. Je had daar een willekeurige andere bevolkingsgroep weg kunnen zetten. Daar is gewoon wereldwijd onderzoek naar gedaan en gewoon consensus over in de sociale wetenschap.

De reden waarom ik die vergelijking maakte kun je teruglezen in de uitgebreide post die ik daar gisteren aan wijdde, ga ik niet nóg een keer doen.

Wellicht omdat het teveel moeite is om even terug te scrollen hier nogmaals:

quote:

pi_219491992
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ook qua integratie gaat de vergelijking niet eens een klein beetje op.
pi_219492024
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 13:58 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ook qua integratie gaat de vergelijking niet eens een klein beetje op.
Klopt... en ik leg ook gewoon uit waarom
pi_219492032
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Klopt... en ik leg ook gewoon uit waarom
Dan nogmaals, waarom breng je het dan ter sprake als de vergelijking op elk raakvlak mank gaat?
pi_219492105
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 14:03 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dan nogmaals, waarom breng je het dan ter sprake als de vergelijking op elk raakvlak mank gaat?
Die vergelijking gaat niet op elk raakvlak mank, want de kern is juist relevant; integratie van de eerste generatie verloopt vrijwel altijd moeizaam en is sterk afhankelijk van de omstandigheden in het land van aankomst.

Als we weten dat zelfs Nederlanders die vrijwillig emigreren moeite hebben met integratie (vaak nog in landen met vergelijkbare normen en waarden) wat is dan realistisch om te verwachten van statushouders die gevlucht zijn en vervolgens jarenlang geïsoleerd in containerparken worden geplaatst?

Dat is geen ideologische vergelijking maar een observatie over menselijk gedrag en beleidskeuzes.
  zondag 14 december 2025 @ 14:19:22 #241
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219492144
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 13:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb nergens ook maar 1 ding gezegd over integratie van Nederlanders dat fout gaat. Het enige dat ik heb gezegd is dat de 1e generatie Nederlanders moeilijk integreert. Je had daar een willekeurige andere bevolkingsgroep weg kunnen zetten. Daar is gewoon wereldwijd onderzoek naar gedaan en gewoon consensus over in de sociale wetenschap.

De reden waarom ik die vergelijking maakte kun je teruglezen in de uitgebreide post die ik daar gisteren aan wijdde, ga ik niet nóg een keer doen.

Wellicht omdat het teveel moeite is om even terug te scrollen hier nogmaals:
[..]

Zouden er echt Nederlanders zijn die emigreren en vervolgens in hun nieuwe land op hun luie reet gaan zitten, profiteren van de sociale voorzieningen en verder vooral een hele grote bek hebben?

We moeten het maar voor waarheid aannemen aangezien Vliegbaard zijn bronnen niet met ons wil delen.
pi_219492186
quote:
4s.gif Op zondag 14 december 2025 14:19 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Zouden er echt Nederlanders zijn die emigreren en vervolgens in hun nieuwe land op hun luie reet gaan zitten, profiteren van de sociale voorzieningen en verder vooral een hele grote bek hebben?

We moeten het maar voor waarheid aannemen aangezien Vliegbaard zijn bronnen niet met ons wil delen.
Statushouders doen dat wel dan?

Maar ik begrijp dat je de kern van mijn punt wil ontwijken. Prima.

Maar als je zin hebt in een bron:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.(...)f/fsoc-06-510987.pdf

[ Bericht 8% gewijzigd door Vliegbaard op 14-12-2025 14:31:38 ]
pi_219492279
quote:
4s.gif Op zondag 14 december 2025 14:19 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

De werkgevers besteden de arbeid die gedaan moet worden toch onderbetaald uit aan goedkope arbeidskrachten? En delen de winst toch slechts met gelijkgestemden ?de goedkope arbeidskrachten krijgen slechts de lasten.
  zondag 14 december 2025 @ 14:32:39 #244
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219492334
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Statushouders doen dat wel dan?

Maar ik begrijp dat je de kern van mijn punt wil ontwijken. Prima.
De kern van jouw hele argument is dat Nederlanders ook immigreren en het daarom helemaal oké is dat er hier jaarlijks tienduizenden kansloze islamitische gelukszoekers aankloppen.

Volgens de cijfers van het CBS ontvangt ruim 70% van de Somaliërs een bijstandsuitkering. Waarom werken die niet? Komt eens met echte cijfers ipv al die vreemde aannames die je niet wil of kan onderbouwen.
pi_219492398
quote:
4s.gif Op zondag 14 december 2025 14:32 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
De kern van jouw hele argument is dat Nederlanders ook immigreren en het daarom helemaal oké is dat er hier jaarlijks tienduizenden kansloze islamitische gelukszoekers aankloppen.
ik heb het nu twee keer aan je voorgelegd; dat is helemaal de kern niet. Wellicht helpt het je dan even dat je ook even de post leest waar ik initieel op reageerde.

quote:
Volgens de cijfers van het CBS ontvangt ruim 70% van de Somaliërs een bijstandsuitkering. Waarom werken die niet? Komt eens met echte cijfers ipv al die vreemde aannames die je niet wil of kan onderbouwen.
Ik zal het in kleutertaal aan je uitleggen. Als zelfs Nederlanders lastig integreren in het buitenland (maar pak van mijn part een willekeurige andere groep), met alle voorsprong die zij hebben ten opzichte van statushouders; wat verwacht je van die statushouders dan als je ze 10 jaar lang op elkaar zet?

Ik reageerde op het idee dat we statushouders dan maar even 10 jaar lang op een containerpark moeten zetten. dat zou de integratie niet beïnvloeden werd er gesteld. Dus als NU al 70% van de Somaliërs niet werkt, zou het helpen als je die eerst 10 jaar in een containerpark gaat stoppen?
  zondag 14 december 2025 @ 14:46:03 #246
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219492491
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
ik heb het nu twee keer aan je voorgelegd; dat is helemaal de kern niet. Wellicht helpt het je dan even dat je ook even de post leest waar ik initieel op reageerde.
[..]
Ik zal het in kleutertaal aan je uitleggen. Als zelfs Nederlanders lastig integreren in het buitenland (maar pak van mijn part een willekeurige andere groep), met alle voorsprong die zij hebben ten opzichte van statushouders; wat verwacht je van die statushouders dan als je ze 10 jaar lang op elkaar zet?

Ik reageerde op het idee dat we statushouders dan maar even 10 jaar lang op een containerpark moeten zetten. dat zou de integratie niet beïnvloeden werd er gesteld. Dus als NU al 70% van de Somaliërs niet werkt, zou het helpen als je die eerst 10 jaar in een containerpark gaat stoppen?
Je kan beter je redenatie even opnieuw formuleren, waarom niet gewoon westerse immigranten die naar Nederland komen gebruiken als voorbeeld ipv Nederlanders die zestig jaar geleden naar Canada zijn gegaan en waar je geen bronnen of onderbouwing voor kan geven? Vergelijk de participatie van Westerse migranten gewoon met die van bijvoorbeeld Somaliërs. Je maakt het jezelf moeilijk en blaast vervolgens hoog van de toren terwijl het niet meer dan logisch is dat men je wanargument niet serieus wil nemen.
pi_219492585
quote:
4s.gif Op zondag 14 december 2025 14:46 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Je kan beter je redenatie even opnieuw formuleren, waarom niet gewoon westerse immigranten die naar Nederland komen gebruiken als voorbeeld ipv Nederlanders die zestig jaar geleden naar Canada zijn gegaan en waar je geen bronnen of onderbouwing voor kan geven? Vergelijk de participatie van Westerse migranten gewoon met die van bijvoorbeeld Somaliërs. Je maakt het jezelf moeilijk en blaast vervolgens hoog van de toren terwijl het niet meer dan logisch is dat men je wanargument niet serieus wil nemen.
Over het verschuiven van doelpalen gesproken. Of je nu Nederlanders in Canada, Britten in Spanje of westerse migranten in Nederland neemt: het patroon is hetzelfde. Eerste generaties integreren beperkt, sociale clustering is normaal menselijk gedrag en context en beleid bepalen of de tweede generatie wel aansluiting vindt.

Dat wordt ook bevestigd in grootschalig West-Europees onderzoek. Mijn conclusie blijft dus overeind, los van welk voorbeeld je prefereert. Maar ik begrijp dat je me op de vorm wil pakken ipv op de inhoud.

En schijnbaar is het voorbeeld uitstekend gekozen gezien de reacties erop. We verwachten als Nederlanders dat die bij vrijwillige emigratie wel even goed integreren terwijl onderzoek aantoont dat dat gewoon zeer lastig is. Had het voorbeeld niet beter kunnen kiezen wat dat betreft.
  zondag 14 december 2025 @ 14:58:23 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219492682
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Over het verschuiven van doelpalen gesproken. Of je nu Nederlanders in Canada, Britten in Spanje of westerse migranten in Nederland neemt: het patroon is hetzelfde. Eerste generaties integreren beperkt, sociale clustering is normaal menselijk gedrag en context en beleid bepalen of de tweede generatie wel aansluiting vindt.

Dat wordt ook bevestigd in grootschalig West-Europees onderzoek. Mijn conclusie blijft dus overeind, los van welk voorbeeld je prefereert. Maar ik begrijp dat je me op de vorm wil pakken ipv op de inhoud.

En schijnbaar is het voorbeeld uitstekend gekozen gezien de reacties erop. We verwachten als Nederlanders dat die bij vrijwillige emigratie wel even goed integreren terwijl onderzoek aantoont dat dat gewoon zeer lastig is. Had het voorbeeld niet beter kunnen kiezen wat dat betreft.
Syriërs doen het heel goed in Nederland , net als Turken

maar men moet een woonruimte krijgen , er moet gebouwd gaan worden
pi_219493097
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Bij vrijwillige emigratie koopt of huurt men huizen en verwacht niets van het land waar men gaat wonen. Je bent dan al veel meer geïntegreerd, ook betaal je gelijk belasting in je nieuwe land. Dat je daarna naar de Hollandse winkel kaas gaat kopen maakt niet echt het verschil.
life is like a box of chocolates
pi_219493219
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Syriërs doen het heel goed in Nederland , net als Turken

maar men moet een woonruimte krijgen , er moet gebouwd gaan worden
De industrie laat de minderjarigen geen ruimte om te spelen of te bouwen. In plaats van vrije tijd en fantasie worden zij voortdurend onder druk gezet door commerciële verwachtingen en prestatiedrang.
Daardoor verdwijnt hun speelse creativiteit langzaam naar de achtergrond, terwijl juist die vrijheid essentieel is voor hun ontwikkeling.
pi_219493353
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 15:24 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Bij vrijwillige emigratie koopt of huurt men huizen en verwacht niets van het land waar men gaat wonen. Je bent dan al veel meer geïntegreerd, ook betaal je gelijk belasting in je nieuwe land. Dat je daarna naar de Hollandse winkel kaas gaat kopen maakt niet echt het verschil.
Je slaat het plat met een paar zinnetjes maar dat is dan ook juist de kern. Tal van onderzoeken die aantonen dat het wel iets ingewikkelder ligt maar soit.
Dat patroon zien we niet alleen bij statushouders, maar ook bij Nederlanders (of nogmaals elke willekeurige andere groep mensen) die emigreren: formele participatie gaat vaak snel, maar sociale en culturele integratie van de eerste generatie blijft geregeld beperkt en verloopt pas bij de volgende generatie sterker.

Maar met kennis van bovenstaande, denk je dan dat het een goed idee zou zijn als we statushouders die toegang tot een eigen woning gaan ontzeggen? Dat het helpt als je statushouders dan maar 10 jaar lang in een containerpark op sluit?
pi_219493942
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 15:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je slaat het plat met een paar zinnetjes maar dat is dan ook juist de kern. Tal van onderzoeken die aantonen dat het wel iets ingewikkelder ligt maar soit.
Dat patroon zien we niet alleen bij statushouders, maar ook bij Nederlanders (of nogmaals elke willekeurige andere groep mensen) die emigreren: formele participatie gaat vaak snel, maar sociale en culturele integratie van de eerste generatie blijft geregeld beperkt en verloopt pas bij de volgende generatie sterker.

Maar met kennis van bovenstaande, denk je dan dat het een goed idee zou zijn als we statushouders die toegang tot een eigen woning gaan ontzeggen? Dat het helpt als je statushouders dan maar 10 jaar lang in een containerpark op sluit?
Is het een goed idee om Nederlanders vele jaren op een wachtlijst te zetten? Is het een goed idee om 30000 daklozen te hebben? Helpt het als Nederlanders altijd op de tweede plek wordt gezet?
pi_219493982
Hier heeft het volk dan ook voor gestemd..
Toch?
Vakman pur sang
  zondag 14 december 2025 @ 16:30:12 #254
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219494081
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:23 schreef Homey het volgende:

[..]
Is het een goed idee om Nederlanders vele jaren op een wachtlijst te zetten? Is het een goed idee om 30000 daklozen te hebben? Helpt het als Nederlanders altijd op de tweede plek wordt gezet?
De overheid heeft absoluut geen zin om woningen te bouwen , die vinden weilanden mooi en groen

en woningen bouwen dat kan niet vanwege de stikstof
pi_219494124
quote:

[..]
Het is heel vervelend maar jonge Nederlanders zijn niet ineens dakloos. Ze wonen alleen tot hun 30e bij pappie en mammie. De wachtlijsten worden niet significant korter als we alle statushouders op een hoop gooien.
pi_219494129
quote:

[..]
De lachende derde zijn de agressieve agressoren. Zij lachen niet om hun slimheid, maar om de chaos die zij zelf veroorzaken. In hun handen wordt het voordeel van de derde partij een wapen tegen allen.
pi_219494210
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is heel vervelend maar jonge Nederlanders zijn niet ineens dakloos. Ze wonen alleen tot hun 30e bij pappie en mammie. De wachtlijsten worden niet significant korter als we alle statushouders op een hoop gooien.
Je onderschat wat voor negatieve gevolgen dit heeft op iemands identiteit en zelfontwikkeling. Het is echt niet gezond om in onze samenleving nog zo lang bij je ouders te blijven wonen. Daar is de moderne Nederlandse maatschappij echt niet voor gemaakt.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219494390
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:43 schreef Nexum het volgende:

[..]
Je onderschat wat voor negatieve gevolgen dit heeft op iemands identiteit en zelfontwikkeling. Het is echt niet gezond om in onze samenleving nog zo lang bij je ouders te blijven wonen. Daar is de moderne Nederlandse maatschappij echt niet voor gemaakt.
Die onderschat ik helemaal niet. Maar we hebben een probleem met woningtekort. Die gaan we niet oplossen door statushouders uit de markt te houden. Daar win je hooguit een jaar mee.

Het geboden alternatief, statushouders stapelen, levert op termijn ook problemen op. Niet alleen voor de eerste generatie maar mogelijk ook de generaties erna. Ze zijn beiden niet wenselijk mening het kader van de gehele maatschappij kun je het probleem niet voor de één oplossen zonder gevolgen voor de ander.
  zondag 14 december 2025 @ 17:03:36 #259
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219494420
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:43 schreef Nexum het volgende:

[..]
klopt, mijn eigen kinderen hebben allemaal ruim op tijd een prachtig huis gekocht
maar ik heb er hier ook nog twee van een ander op kamers , eentje is gescheiden en de ander die is single

die jongens hebben verder geen toekomst meer , geen kans op een huurflatje of iets van koop
waardeloos is dat

zonder woonruimte krijgen ze ook geen verkering meer

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2025 17:22:13 ]
  zondag 14 december 2025 @ 17:05:02 #260
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219494431
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 17:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die onderschat ik helemaal niet. Maar we hebben een probleem met woningtekort. Die gaan we niet oplossen door statushouders uit de markt te houden. Daar win je hooguit een jaar mee.

de politiek die wil niet bouwen , de provincies en de overheid
en de doorstroom van ouderen naar de bejaardenhuizen is afgestopt

ook voor statushouders gaat niet meer gebouwd worden
De stikstof smoes is der goed voor , circuits bouwen dat kan wel en vliegvelden bouwen kan ook, maar woningen niet

tegenwoordig vragen de meisjes eerst, heb je woonruimte en dan pas heb je werk

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2025 17:12:48 ]
pi_219494502
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:
Die vergelijking gaat niet op elk raakvlak mank, want de kern is juist relevant; integratie van de eerste generatie verloopt vrijwel altijd moeizaam en is sterk afhankelijk van de omstandigheden in het land van aankomst.
Moeizaam :')

Eufemisme van het jaar als je boeren in Canada vergelijkt met eerwraak holbewoners die hier alleen maar hun handje komen ophouden en verder spugen op de maatschappij.

Dan ben je gewoon af.
pi_219494587
quote:

[..]

Het geboden alternatief, statushouders stapelen, levert op termijn ook problemen op. Niet alleen voor de eerste generatie maar mogelijk ook de generaties erna. Ze zijn beiden niet wenselijk mening het kader van de gehele maatschappij kun je het probleem niet voor de één oplossen zonder gevolgen voor de ander.
Statushouders kun je ook creatiever huisvesten door in te zetten op het bouwen van snelle, tijdelijke woningen of shared community projecten waarbij ze ook nog eens meer contact krijgen met Nederlanders zonder een migratieachtergrond, dit bevordert participatie ook nog eens. De insteek zou namelijk ook moeten zijn dat ze hier tijdelijk zijn, dus waarom zouden die vrijkomende starterswoningen naar hun moeten gaan? Ik snap je punt, we hebben absoluut een woningtekort, maar je zal toch echt op een gegeven moment een onderscheid moeten gaan maken tussen wie er wel recht heeft op een permanente woning en wie niet.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 14 december 2025 @ 17:28:16 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219494620
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:23 schreef Nexum het volgende:

[..]
Statushouders kun je ook creatiever huisvesten door in te zetten op het bouwen van snelle, tijdelijke woningen of shared community projecten waarbij ze ook nog eens meer contact krijgen met Nederlanders zonder een migratieachtergrond, dit bevordert participatie ook nog eens. De insteek zou namelijk ook moeten zijn dat ze hier tijdelijk zijn, dus waarom zouden die vrijkomende starterswoningen naar hun moeten gaan? Ik snap je punt, we hebben absoluut een woningtekort, maar je zal toch echt op een gegeven moment een onderscheid moeten gaan maken tussen wie er wel recht heeft op een permanente woning en wie niet.
er zijn ook geen tijdlelijke woningen beschikbaar, trouwens wat is tijdelijk?/ 12 jaar 20 jaar 50 jaar

Het hele leven is tijdelijk

er wordt niets van woningen gebouwd, er wordt meer gesloopt dan gebouwd
pi_219494998
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 17:13 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Moeizaam :')

Eufemisme van het jaar als je boeren in Canada vergelijkt met eerwraak holbewoners die hier alleen maar hun handje komen ophouden en verder spugen op de maatschappij.

Dan ben je gewoon af.
Er wordt wereldwijd studie naar gedaan.
Blijkbaar ben je in de overtuiging dat Nederlanders het lichtende voorbeeld zijn van integratie.
Prima joh, jij je zin.
pi_219495132
quote:

[..]
Het probleem is dat er geen beleid op lijkt te zijn. En als er beleid gemaakt moet worden dan beperken Europese regels en verdragen de uitvoerbaarheid.

Maar ik denk dat statushouders en mensen met een verblijfsvergunning een beetje door elkaar worden gebruikt hier. Zelf ook schuldig aan. Maar een groot gedeelte van de statushouders (75%) krijgt alsnog een permanente status. Dus het lijkt me voor die groep raadzaam ze op te vangen als ware dat ze hier permanent blijven.
  zondag 14 december 2025 @ 18:45:37 #266
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219495178
quote:

[..]
Maar we hebben een probleem met woningtekort. Die gaan we niet oplossen door statushouders uit de markt te houden. Daar win je hooguit een jaar mee.
Nouja, als je ziet dat er ongeveer 14000 huizen op jaarbasis naar statushouders gaan met een gemiddelde van 1,7 personen per huishouden, en dat al zo'n 10 jaar lang...

Als we om te beginnen daar al eens mee zouden stoppen.
  zondag 14 december 2025 @ 18:49:13 #267
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219495210
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 18:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Nouja, als je ziet dat er ongeveer 14000 huizen op jaarbasis naar statushouders gaan met een gemiddelde van 1,7 personen per huishouden, en dat al zo'n 10 jaar lang...

iedereen moet wonen
pi_219495299
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 18:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Laten we het topic weer opnieuw beginnen
  zondag 14 december 2025 @ 19:00:54 #269
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219495314
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iedereen moet wonen
Maar niet persé hier.
pi_219495319
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iedereen moet wonen
Niet iedereen moet in Nederland wonen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219495356
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er wordt wereldwijd studie naar gedaan.
Blijkbaar ben je in de overtuiging dat Nederlanders het lichtende voorbeeld zijn van integratie.
Prima joh, jij je zin.
Dat zijn jouw woorden. Geef me even wat voorbeelden dat geëmigreerde Nederlanders massaal hun handje ophouden en spugen op de maatschappij in het land waar naartoe zijn geëmigreerd.
pi_219495400
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 19:06 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat zijn jouw woorden. Geef me even wat voorbeelden dat geëmigreerde Nederlanders massaal hun handje ophouden en spugen op de maatschappij in het land waar naartoe zijn geëmigreerd.
Voor de zoveelste keer; dat heb ik nergens beweerd.
Als lezen zo moeilijk is, log dan gewoon uit.
pi_219495687
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 19:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Voor de zoveelste keer; dat heb ik nergens beweerd.
Als lezen zo moeilijk is, log dan gewoon uit.
Kom dan ook niet met onnozele vergelijkingen.
pi_219495772
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 19:52 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Kom dan ook niet met onnozele vergelijkingen.
Lees gewoon geen dingen die er niet staan in plaats van er een compleet eigen invulling aan te geven.
pi_219496249
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Lees gewoon geen dingen die er niet staan in plaats van er een compleet eigen invulling aan te geven.
Nee, je stelt dat Nederlanders die emigreren moeite hebben met integreren gezien de Nederlandse gemeenschappen in bijv Canada en Australië. Dat is toch helemaal niet het issue hier? Het issue hier is dat de migranten in groten getale gewoon schijt hebben aan de maatschappij en uitsluitend willen profiteren. Je vergelijking met "ja maar Nederlandse emigranten" is dus op alle fronten volkomen ongepast.
pi_219496278
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De overheid heeft absoluut geen zin om woningen te bouwen , die vinden weilanden mooi en groen

en woningen bouwen dat kan niet vanwege de stikstof
De overheid heeft gek genoeg wel heel veel zin om heel veel immigranten toe te laten.
pi_219496282
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Statushouders zijn ook niet dakloos. Elk AZC heeft een prima dak. Plus, veel statushouders hebben familie in Nederland die, met voorrang, al een woning hebben gekregen.
  zondag 14 december 2025 @ 20:50:02 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219496312
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:46 schreef Homey het volgende:

[..]
De overheid heeft gek genoeg wel heel veel zin om heel veel immigranten toe te laten.
Dat geeft niet
als we maar woningen bouwen

ruimte zat , werk zat
  zondag 14 december 2025 @ 20:51:04 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219496320
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:47 schreef Homey het volgende:

[..]
Statushouders zijn ook niet dakloos. Elk AZC heeft een prima dak. Plus, veel statushouders hebben familie in Nederland die, met voorrang, al een woning hebben gekregen.
statushouders zijn Nederlanders en moeten een woning krijgen
https://longreads.cbs.nl/(...)sting-en-integratie/
De overheid moet woningen bouwen
pi_219496324
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
statushouders zijn Nederlanders en moeten een woning krijgen
Wat?
  zondag 14 december 2025 @ 20:58:36 #281
459912 FlippingCoin
pi_219496367
Toch bijzonder die mensen die meer hebben met mensen van duizenden kilometers verder dan jongeren van hier. Komt zo iets door een sterk pestverleden? Of toch wel een andere psychisch mankemen. Zouden ze eens moeten onderzoeken.
  Miss 200.000.000! zondag 14 december 2025 @ 21:01:36 #282
367000 roos94
pi_219496400
quote:
16s.gif Op zondag 14 december 2025 20:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Toch bijzonder die mensen die meer hebben met mensen van duizenden kilometers verder dan jongeren van hier. Komt zo iets door een sterk pestverleden? Of toch wel een andere psychisch mankemen. Zouden ze eens moeten onderzoeken.
Of sommige mensen zien anderen gewoon als medemensen en tekenen geen denkbeeldige geografische lijntjes om die persoon heen?
pi_219496418
quote:
Oriëntalisme. Zelfhaat.

En vergeet ook niet: anti-blank racisme. Mensen die juist de omvolking toejuichen. Denk dat dit factor een steeds grotere rol speelt. Het bewijs is ook dat deze mensen die geprezen superdiversiteit helemaal niet willen in hun landen van herkomst. Partij DENK prijst het multi-culturele superdiversiteitsmodel van Nederland 2025 waarbij de autochtone Nederlander op landelijk niveau een kleine minderheid is, maar als het om Turkije gaat, draaien ze het 180 graden om: een 100% mono-cultureel raciaal zuiver Turkije.
  zondag 14 december 2025 @ 21:03:39 #284
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219496428
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 20:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat geeft niet
als we maar woningen bouwen

ruimte zat , werk zat
Belangrijker is dat we weer zelf de regie krijgen over ons immigratiebeleid en onze grenzen. Er zijn nu te weinig huizen omdat er aan het begin van de eeuw nog de verwachting was dat het aantal huishoudens zou krimpen door de aankomende vergrijzing. Wat je nu suggereert is bouwen, bouwen, bouwen voor de import.

pi_219496429
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 21:01 schreef roos94 het volgende:

[..]
Of sommige mensen zien anderen gewoon als medemensen en tekenen geen denkbeeldige geografische lijntjes om die persoon heen?
Hoe wil jij 2 miljarden mensen huisvesten in Nederland. En moeten die mensen hun eigen landen niet opbouwen? Zomaar een paar vragen.
  zondag 14 december 2025 @ 21:10:21 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219496494
quote:
4s.gif Op zondag 14 december 2025 21:03 schreef Cruzinats het volgende:

. Er zijn nu te weinig huizen omdat er aan het begin van de eeuw nog de verwachting was dat het aantal huishoudens zou krimpen door de aankomende vergrijzing.
Die aanname was terecht en was in 2011 van voor de sluiting van de bejaardenhuizen

Nu blijft iedere oudere in zijn eigen huis wonen tot de dood dus, door de vergrijzing gaat het aantal huishoudens stijgen
Over 20 jaar zijn er 5 miljoen bejaarden in Nederland die nog steeds een grote woning bezet houden

Ik ben 72 en was ook naar een bejaarden huis gegaan en woon nu alleen in een 5 kamer eengezinswoning

quote:
Belangrijker is dat we weer zelf de regie krijgen over ons immigratiebeleid en onze grenzen
Belangrijkste is dat we thuisplusflats gaan bouwen voor 200 of 300 ouderen , waar ouderen naar elkaar omkijken

https://www.ivvd.nl/kenni(...)dacteur-schooldomein

https://www.actiz.nl/actu(...)-deze-thuisplusflats

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2025 21:17:44 ]
  Miss 200.000.000! zondag 14 december 2025 @ 21:10:42 #287
367000 roos94
pi_219496498
"Zij" en "wij" waar kennen we dat ook al weer van? Ene Adolf ofzo?
pi_219496676
quote:
Het is de laatste minister van immigratie anders ook niet gelukt.

Dus ik hou het op realiteitsbesef. Zolang ze hier binnen komen moet je er iets mee.
  zondag 14 december 2025 @ 21:34:56 #289
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219496817
quote:
Ik begrijp het ook niet.
Ik zie dan altijd dat groepje geitenwollensokken voor me die dat "jij bent welkom" liedje zongen. _O-
  zondag 14 december 2025 @ 22:09:52 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219497252
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 21:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is de laatste minister van immigratie anders ook niet gelukt.

Dus ik hou het op realiteitsbesef. Zolang ze hier binnen komen moet je er iets mee.
naar een kamp met container woningen dus

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2025 23:18:51 ]
  maandag 15 december 2025 @ 02:15:07 #291
396550 Richestorags
pi_219498094
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 09:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Misschien moet je er een keer iets over lezen. Dan praat je misschien minder onzin want goeie genade :')
Dit soort gebral neemt niemand nog serieus.
  maandag 15 december 2025 @ 10:16:52 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219499172
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 16:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Door decennia lang hetzelfde spel te spelen. Daar gaan ze nu ook gewoon mee door. Ze moeten gaan bouwen in plaats van excuses zoeken.
hoe dan ook, we gaan hier GEEN huizen meer bouwen, begrepen??

denk toch om de natuur en onze voedselbossen man

( doet ff een groen links figuur na)

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 15-12-2025 11:27:34 ]
  maandag 15 december 2025 @ 11:00:52 #293
3542 Gia
User under construction
pi_219499456
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 22:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
naar een kamp met container woningen dus
"Maar, maar dan zijn er teveel bij elkaar, teveel overlast op een plek en dan kunnen ze niet integreren!"

Alsof ze dat wel doen als je ze gewoon in een woonwijk plaatst!
  maandag 15 december 2025 @ 11:21:07 #294
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219499592
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:00 schreef Gia het volgende:

[..]
"Maar, maar dan zijn er teveel bij elkaar, teveel overlast op een plek en dan kunnen ze niet integreren!"

Alsof ze dat wel doen als je ze gewoon in een woonwijk plaatst!
jawel de kinderen gaan uit de container woningen samenwonen in huurwoningen , scheiden , gaan uit , elders wonen , naar school , vinden werk in de zuidas of distributie , studeren in Amsterdam of delft en trouwen met een Nederlander ,
de eerste lichting is altijd moeilijk
mensen blijven mensen, gewoontes blijven gewoontes

heel snel integreren hoeft niet perse heel snel voor ouderen , laat mensen in hun waarde svp

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 15-12-2025 11:26:16 ]
pi_219499677
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jawel de kinderen gaan uit de container woningen samenwonen in huurwoningen
:{w :{w :{w

Die zijn alleen bestemd voor mensen die iets iets bijdragen aan de maatschappij

[ Bericht 1% gewijzigd door Vliegbaard op 15-12-2025 12:26:29 ]
  maandag 15 december 2025 @ 11:43:33 #296
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219499903
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
:{w :{w :{w

Die zijn alleen bestemd voor mensen die iets iets bijdragen aan de maatschappij
Ja anders kan je geen container in een weiland huren

stem jij ook PVV ??
pi_219500282
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 09:14 schreef blomke het volgende:

[..]
Daar zit nog een stap tussen: door de overbevolking, de milieuproblematiek en de economische ellende, komen die mensen wel deze kant op. Zie de bevolkingsgroei in Afrika.
Dat valt wel mee. Bevolkingsgroei zie je vooral op plaatsen met een slechte gezondheidszorg en geen pensioen. Zorg dat de bevolking een beter leven heeft en ze maken niet alleen minder kinderen, maar komen ook niet hier naar toe.

Daar staat tegenover dat ellende verkoopt, dus veel mensen vinden het wel fijn dat ze zich superieur kunnen voelen. Als iedereen het goed heeft, verdwijnt dat. Zoals een VVD'er het zou zeggen: verschil moet er zijn.
pi_219500328
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja anders kan je geen container in een weiland huren

stem jij ook PVV ??
Excuus, had iets teveel van je post weg geknipt.

En ik stem geen PVV
pi_219500372
quote:

[..]
Ook dat valt onder het kopje: meer bouwen. Snel (containers), langzaam (stenen en beton), groot (flatgebouw) of klein (laagbouw met appartementen), dat maakt allemaal weinig verschil. Containerwoningen klinkt leuk, maar die gaan maar een paar jaar mee, dus uiteindelijk zijn stenen gebouwen goedkoper en permanenter.

Uiteindelijk zijn de grond en de stikstofnorm de beperkingen. De bouwkosten spelen alleen een rol als je dure woningen wilt bouwen, omdat daar meer aan te verdienen is. Maar daar heeft niemand wat aan. Wonen moet goedkoper worden, in plaats van duurder. We hebben een groter aanbod nodig.

Het is natuurlijk wel zo, dat veel huizenbezitters zich rijk rekenen totdat ze moeten verhuizen.
  maandag 15 december 2025 @ 12:49:37 #300
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219500537
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Niet iedereen moet in Nederland wonen.
iedereen die daarvoor toestemming krijgt wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')