Die komen daar vooral om geld in de toch al magere economie van Spanje te pompenquote:Op zaterdag 13 december 2025 14:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk nog nooit in Malgrat de Mar geweest.
Ik zeg niet dat ze geen Engels spreken, dat doen Nederlanders wereldwijd gemiddeld goed. Maar integratie gaat iets verder dan alleen de taal spreken.quote:Op zaterdag 13 december 2025 14:39 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Hele dorpen vol met Nederlandse boeren in Canada? Spreken die boeren dan ook helemaal geen Engels?? Post maar eens een linkje
Nergens kan ik vinden dat er problemen zijn met de intergratie van Nederlanders in Canada. Je maakt wederom weer een heel zwak argument.quote:Op zaterdag 13 december 2025 14:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze geen Engels spreken, dat doen Nederlanders wereldwijd gemiddeld goed. Maar integratie gaat iets verder dan alleen de taal spreken.
Maar hier heb je een linkje:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_in_Canada
In de vs had je ook zulk soort Nederlandse boerendorpjes die ontstonden rond 1840quote:Op zaterdag 13 december 2025 14:39 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Hele dorpen vol met Nederlandse boeren in Canada? Spreken die boeren dan ook helemaal geen Engels?? Post maar eens een linkje
Door decennia lang hetzelfde spel te spelen. Daar gaan ze nu ook gewoon mee door. Ze moeten gaan bouwen in plaats van excuses zoeken.quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jezus, wat een cijfers. Hoe hebben we het zover kunnen laten komen
Ik heb ook nergens beweerd dat er problemen zijn met Nederlanders doordat ze slecht integreren. Te meer omdat Nederlanders om andere redenen emigreren. Nederlanders hoeven over het algemeen niet te vluchten of om economische redenen (buiten boeren) te emigreren. Ik wilde enkel Nederlanders als voorbeeld stellen dat zelfs die in veel gevallen moeite hebben met integratie en zelfs gewoon Nederlandse communities opbouwen. En dat is dan veelal nog in landen met vergelijkbare normen en waarden. Dat heeft verder niet zoveel met afkomst te maken. Mensen zoeken in vreemde gezelschappen vaak gelijkgestemden op.quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:54 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Nergens kan ik vinden dat er problemen zijn met de intergratie van Nederlanders in Canada. Je maakt wederom weer een heel zwak argument.
Wereldwijdquote:Op zaterdag 13 december 2025 12:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Benieuwd hoe je tot deze conclusie komt. Werledweid zie je toch overal Nederlandse enclaves. Zelfs in landen die vergelijkbare normen en waarden hebben.
Pensionado's! Dat zijn geen emigranten!quote:Op zaterdag 13 december 2025 14:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn Canadese boeren die hele Nederlandse dorpen hebben opgezet. In Spanje zijn genoeg Nederlanders te vinden die allemaal op een kluitje zitten en waar meen buiten het gemeentehuis en de supermarkt geen woord Spaans hoeft te spreken. Hele cafés vol met Nederlanders. Dat is verder ook niet echt een geheim ofzo, toch?
Je had ze nooit tot je land moeten toelaten. Beter sturen we ze alsnog terug.quote:Op zaterdag 13 december 2025 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens beweerd dat er problemen zijn met Nederlanders doordat ze slecht integreren. Te meer omdat Nederlanders om andere redenen emigreren. Nederlanders hoeven over het algemeen niet te vluchten of om economische redenen (buiten boeren) te emigreren. Ik wilde enkel Nederlanders als voorbeeld stellen dat zelfs die in veel gevallen moeite hebben met integratie en zelfs gewoon Nederlandse communities opbouwen. En dat is dan veelal nog in landen met vergelijkbare normen en waarden. Dat heeft verder niet zoveel met afkomst te maken. Mensen zoeken in vreemde gezelschappen vaak gelijkgestemden op.
Dus om terug te grijpen naar het topic; hoe is het dan een goed idee om statushouders 10 jaar lang bij elkaar te zetten en niet te laten integreren. Je kunt er van uit gaan dat de 1e generatie migranten gewoon slecht integreren, dat zie je wereldwijd bij elke bevolkingsgroep.
Die migranten krijgen vervolgens in de voorgestelde containerparken ( zie de post waarmee ik de vergelijking begon) kinderen. Wetenschappelijk is bekend dat de normen en waarden in de eerste levensfasen worden opgebouwd. Als je die 2e generatie migranten dan gezamenlijk op laat groeien nemen zijnde normen en waarden over van hun ouders en dan zit je dus met 2 generaties migranten die slecht integreren.
En dat is precies het punt wat ik wilde maken; als je statushouders niet direct in de maatschappij op neemt dan verpest je niet 1 maar mogelijk 2 generaties.
Daarmee wil ik niet zeggen dat dat dan een garantie op succes is, in tegendeel. Maar het alternatief, statushouders weg laten rotten buiten de maatschappij is wél een garantie op problemen.
Beste oplossing; ga jij het even in Brussel voorleggen?quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:05 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Je had ze nooit tot je land moeten toelaten. Beter sturen we ze alsnog terug.
Dit is de beste oplossing. Al die verouderde verdragen die blijkbaar in graniet gehouwen zijn stellen dat je vluchtelingen op moet vangen. Nergens zeggen ze dat je mensen die van een ander continent komen na een tijdje maar staatsburgerschap moet geven.quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:05 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Je had ze nooit tot je land moeten toelaten. Beter sturen we ze alsnog terug.
Pathetic. Echt pathetic die pogingen om te doen alsof Nederlanders in Canada gelijk staan aan wat wij hier binnenkrijgen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:54 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Nergens kan ik vinden dat er problemen zijn met de intergratie van Nederlanders in Canada. Je maakt wederom weer een heel zwak argument.
Wordt ook nergens gezegd maar lees vooral wat je wil lezen en stel je onvermogen tentoon.quote:Op zondag 14 december 2025 00:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Pathetic. Echt pathetic die pogingen om te doen alsof Nederlanders in Canada gelijk staan aan wat wij hier binnenkrijgen.
ja zeg en de stikstof dan?quote:Op zaterdag 13 december 2025 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
Waren er ook posters hier die de oplossing zagen in meer huizen bouwen? Of is dat te radicaal?
Neu dat wordt inderdaad nergens gezegd. Maar we zijn het stadium van "integratie" ruim gepasseerd. Canada was een verschrikkelijk leeg land en Nederland verschrikkelijk vol. Canada had mensen nodig, wij niet. Nederlanders brachten iets waardevols mee, de mensen die wij krijgen niet. Dus ik moet je zeepbel doorprikken. Ook al staat het er niet.quote:Op zondag 14 december 2025 00:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wordt ook nergens gezegd maar lees vooral wat je wil lezen en stel je onvermogen tentoon.
Mijn aanname is gebaseerd op wetenschappelijk en wereldwijd onderzoek; integratie is lastig voor een eerste generatie. Daarbij maakt afkomst dus schijnbaar geen reet uit. We hadden het over statushouders in containerparken proppen, hoezo het stadium integratie gepasseerd?quote:Op zondag 14 december 2025 01:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Neu dat wordt inderdaad nergens gezegd. Maar we zijn het stadium van "integratie" ruim gepasseerd. Canada was een verschrikkelijk leeg land en Nederland verschrikkelijk vol. Canada had mensen nodig, wij niet. Nederlanders brachten iets waardevols mee, de mensen die wij krijgen niet. Dus ik moet je zeepbel doorprikken. Ook al staat het er niet.
Je hele premisse is gebaseerd op een foute aanname: dat we er nog verder mee moeten gaan.
Daar zit nog een stap tussen: door de overbevolking, de milieuproblematiek en de economische ellende, komen die mensen wel deze kant op. Zie de bevolkingsgroei in Afrika.quote:Op zaterdag 13 december 2025 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
We zouden natuurlijk ook kunnen werken aan een betere wereld en het budget voor ontwikkelingshulp verhogen, maar steeds meer mensen hebben liever dat die akelige landen, inclusief de bevolking, zo snel mogelijk van de kaart geveegd worden. Als er daar geen mensen meer wonen, kunnen ze ook niet hier naar toe vluchten. Gaza als lichtend voorbeeld.
Misschien moet je er een keer iets over lezen. Dan praat je misschien minder onzin want goeie genadequote:Op zondag 14 december 2025 01:23 schreef Richestorags het volgende:
Canada had mensen nodig, wij niet.
Veel pathetischer zijn die wanhopige pogingen überhaupt om zaken te bagatelliseren.quote:Op zondag 14 december 2025 00:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Pathetic. Echt pathetic die pogingen om te doen alsof Nederlanders in Canada gelijk staan aan wat wij hier binnenkrijgen.
Deze passen zich wel aan de weten en regels en brengen geld naar een land.quote:Op zaterdag 13 december 2025 14:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn Canadese boeren die hele Nederlandse dorpen hebben opgezet. In Spanje zijn genoeg Nederlanders te vinden die allemaal op een kluitje zitten en waar meen buiten het gemeentehuis en de supermarkt geen woord Spaans hoeft te spreken. Hele cafés vol met Nederlanders. Dat is verder ook niet echt een geheim ofzo, toch?
Waarom maak je de vergelijking dan überhaupt? Het zijn twee compleet verschillende landen en soorten migratie.quote:Op zondag 14 december 2025 00:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wordt ook nergens gezegd maar lees vooral wat je wil lezen en stel je onvermogen tentoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |