abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2025 @ 20:14:28 #151
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219460326
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:44 schreef Greys het volgende:
Hoe vaak moeten we je nou nog uitleggen dat het geen hol te maken heeft met 'Joods' omdat we enkele jaren geleden nog aan het juichen waren voor Netta en naar Tel Aviv gingen?
@HowardRoark reageer je hier ook nog even op of komt dat niet goed uit?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_219460329
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:09 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
When all else fails: maar weer over joden beginnen. De echte antisemieten zijn de pro-Israël-fundamentalisten. Die zijn niet in staat voorbij het feit te kijken dat Israëliërs joods zijn, en ze te beoordelen op wat ze doen ipv wie ze zijn.
Lachwekkende redenering dit. Het enige Joodse land ter wereld steunen = antisemitisch.

Hmm.

Nee, dit werkt niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219460341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:48 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Ik vond Netta trouwens echt geen terechte winnaar, ik baalde best dat ze 1e werd. (En ik vond Equinox eigenlijk heel leuk). En ald ik toch bezig ben, Dana zong in 1998 gewoon vals en was destijds absoluut niet mijn winnaar.
Netta is ook een winnaar dat 'aged badly' (weet geen goede Nederlandse vertaling). Niet omdat het Israel is maar omdat iedereen het nummer al snel zat was. Waardoor Eleni Foureira alleen maar populairder werd.
pi_219460342
quote:

[..]
Hoe vaak moeten we je nou nog uitleggen dat het geen hol te maken heeft met 'Joods' omdat we enkele jaren geleden nog aan het juichen waren voor Netta en naar Tel Aviv gingen?

En dat als Portugal dit allemaal had uitgevreten op het ESF we daar net zo boos op zouden zijn?

Je blijft ons maar beschuldigen dat het (mede?) is omdat het een Joods land is, maar als je dat na Netta enzo nog steeds roept is het gewoon trollen.
Hij weet het nu wel, maar negeert het. Dat moeten we ook maar met hem doen.
pi_219460350
quote:

[..]

En dat als Portugal dit allemaal had uitgevreten op het ESF we daar net zo boos op zouden zijn?

Je blijft ons maar beschuldigen dat het (mede?) is omdat het een Joods land is, maar als je dat na Netta enzo nog steeds roept is het gewoon trollen.
Maar dan is er toch geen probleem en dan kan Israël toch prima meedoen? Alleen we zien echter dat mensen de deelname van Israël wél selectief problematiseren en er alles aan willen doen om het land uit te sluiten. Het is dan ook mooi om te zien dat degenen die willen uitsluiten, nu zichzelf hebben uitgesloten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 10 december 2025 @ 20:17:16 #156
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219460358
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Lachwekkende redenering dit. Het enige Joodse land ter wereld steunen = antisemitisch.

Hmm.

Nee, dit werkt niet.
Jij baseert je op het feit dat Israël Joods is. Wij niet. Voor jou is hun Joods-zijn veel relevanter dan voor ons. Dus de redenering houdt wel degelijk steek.
pi_219460433
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:17 schreef Strani het volgende:

[..]
Jij baseert je op het feit dat Israël Joods is. Wij niet. Voor jou is hun Joods-zijn veel relevanter dan voor ons. Dus de redenering houdt wel degelijk steek.
Israël is simpelweg een Joods land. Dat is een gegeven, ik of anderen hebben daar verder geen invloed op. Het is alleen wel merkbaar dat Israël voor een nogal unieke en selectieve standaard wordt gehouden. Dit wekt de vraag op hoe dit komt.

Waarom willen mensen dit land zo ontzettend graag uitsluiten van deelname dat men hier bereid is de eigen deelname voor op te geven? En dat is een ongefundeerde haat, waar als excuus drogredeneringen worden aangehaald.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 20:21:34 #158
163650 Greys
pi_219460447
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar dan is er toch geen probleem en dan kan Israël toch prima meedoen?
Nee, want.. *insert diverse ESF-redenen die we al tig keer genoemd hebben en die je heus nog wel hebt onthouden dus gaan we er geen energie meer in steken omdat ze ze toch niet wilt horen*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 december 2025 @ 20:22:26 #159
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219460457
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Opvallend dat Portugal stelt het zo nauw te nemen met mensenrechten, maar totaal geen probleem maakt van de deelname van Azerbeidzjan, waar recent nog even Nagorno-Karabach is gezuiverd van honderduizenden etnische Armenen. Of Turkije, waar in Istanbul tientallen mensen hardhandig zijn opgepakt, omdat ze wilden meedoen aan een Pride optocht. Dit benadrukt weer dat het 'Ja, maar mensenrechten ..' argument slechts selectief wordt aangehaald en toegepast op Israël.

Het gaat dan natuurlijk ook helemaal niet om mensenrechten, de kans is zelfs groot dat velen er totaal geen probleem mee zouden hebben als Iran of China een deelnemer zou afvaardigen en dat als een mooie kans op 'verbinding' zouden zien. Het is simpelweg een ongefundeerde haat jegens Israël.
Ik ga eerlijk zeggen dat mijn kennis over Nagorno-Karabach een stuk minder is dan m'n kennis over het conflict in Palestina. Maar als de situatie vergelijkbaar is, dan zou de internationale reactie dat inderdaad ook moeten zijn.

De kennis over de Palestijnse kwestie is bij de meeste mensen veel groter omdat deze al zó lang voortsleept en ik vermoed ook dat juist omdat Israël dichterbij West-Europa staat qua geschiedenis en cultuur, men hier ook sneller een mening heeft. Als bijvoorbeeld Frankrijk iets verschrikkelijks doet zal dat ons bozer maken dan wanneer Bolivia of Thailand dat zou doen. Juist omdat we meer verwachten van een land dat claimt dezelfde waarden te hebben als wij.
pi_219460466
*topic #2, #4, #5 en #7 calling*
C’est Davie :o)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 20:23:28 #161
163650 Greys
pi_219460468
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:17 schreef Strani het volgende:

[..]
Ja dit. Heel apart en nogal obsessief.
Ik hou het daarom toch maar op trollen en/of aandacht vragen. En we zijn qua aandacht geven echt de beroerdste niet, maar het houdt een keertje op.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219460474
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Nee, want.. *insert diverse ESF-redenen die we al tig keer genoemd hebben en die je heus nog wel hebt onthouden dus gaan we er geen energie meer in steken omdat ze ze toch niet wilt horen*
Er is hier nog geen legitieme en goed onderbouwde redenen genoemd. We hebben alleen complottheorieën ('treiteren', 'stalken', 'stemmen manipuleren') gezien of een selectieve ophef over mensenrechtenschendingen, maar vervolgens nul problemen hebben met de deelname van een land als Azerbeidzjan.
  woensdag 10 december 2025 @ 20:24:42 #163
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219460495
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël is simpelweg een Joods land. Dat is een gegeven, ik of anderen hebben daar verder geen invloed op. Het is alleen wel merkbaar dat Israël voor een nogal unieke en selectieve standaard wordt gehouden. Dit wekt de vraag op hoe dit komt.

Waarom willen mensen dit land zo ontzettend graag uitsluiten van deelname dat men hier bereid is de eigen deelname voor op te geven? En dat is een ongefundeerde haat, waar als excuus drogredeneringen worden aangehaald.
Je kunt niet tegelijkertijd vragen waarom iets zo is, én een antwoord claimen als enige echte waarheid.
pi_219460507
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Opvallend dat Portugal stelt het zo nauw te nemen met mensenrechten, maar totaal geen probleem maakt van de deelname van Azerbeidzjan, waar recent nog even Nagorno-Karabach is gezuiverd van honderduizenden etnische Armenen. Of Turkije, waar in Istanbul tientallen mensen hardhandig zijn opgepakt, omdat ze wilden meedoen aan een Pride optocht. Dit benadrukt weer dat het 'Ja, maar mensenrechten ..' argument slechts selectief wordt aangehaald en toegepast op Israël.

Het gaat dan natuurlijk ook helemaal niet om mensenrechten, de kans is zelfs groot dat velen er totaal geen probleem mee zouden hebben als Iran of China een deelnemer zou afvaardigen en dat als een mooie kans op 'verbinding' zouden zien. Het is simpelweg een ongefundeerde haat jegens Israël.
Hardhandig mensen oppakken die moedwillig meedoen aan iets waarvan ze weten dat het gevaarlijk is - hoe normaal dat iets ook zou moeten zijn - is wel van een heel andere orde dan wat Israël op het moment aan het doen is met burgers (waaronder vele kinderen) die geen enkele keus hebben onder het mom van “misschien zit er wel een terrorist bij”.

Je begint steeds over ongefundeerde haat, maar waar haal je de mening vandaan dat het ongefundeerd zou zijn? Het is wel degelijk gebaseerd op iets. Je hoeft maar een willekeurige krant open te slaan om dat te zien. En ik denk dat de meeste mensen hier slim genoeg zijn om Joodse mensen, mensen uit Israël en de Israëlische regering uit elkaar te halen. Je kunt kritiek leveren zonder dat dat meteen “haat” moet zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 20:25:55 #165
163650 Greys
pi_219460521
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:16 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Netta is ook een winnaar dat 'aged badly' (weet geen goede Nederlandse vertaling). Niet omdat het Israel is maar omdat iedereen het nummer al snel zat was. Waardoor Eleni Foureira alleen maar populairder werd.
Het lied van Netta hoorde je na het ESF tenminste nog weleens op de radio. In tegenstelling tot de winnaar van dit jaar. Of ik heb dat elke keer gemist. Maar ik moet af en toe zelfs nadenken wie er dit jaar ook alweer won en hoe dat lied ook alweer ging. Het lied van Netta kan ik nog steeds neuriën, die van dit jaar niet. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 december 2025 @ 20:27:06 #166
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219460537
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:25 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Hardhandig mensen oppakken die moedwillig meedoen aan iets waarvan ze weten dat het gevaarlijk is - hoe normaal dat iets ook zou moeten zijn - is wel van een heel andere orde dan wat Israël op het moment aan het doen is met burgers (waaronder vele kinderen) die geen enkele keus hebben onder het mom van “misschien zit er wel een terrorist bij”.

Je begint steeds over ongefundeerde haat, maar waar haal je de mening vandaan dat het ongefundeerd zou zijn? Het is wel degelijk gebaseerd op iets. Je hoeft maar een willekeurige krant open te slaan om dat te zien. En ik denk dat de meeste mensen hier slim genoeg zijn om Joodse mensen, mensen uit Israël en de Israëlische regering uit elkaar te halen. Je kunt kritiek leveren zonder dat dat meteen “haat” moet zijn.
Absoluut. Ik heb deze week nog steunende berichtjes gestuurd naar twee (voormalige) IDF-soldaten omdat ik het enorm moedig vind dat ze naar voren zijn getreden over wat er allemaal gaande is in Gaza (in een documentaire). En beiden zijn toch echt Joods.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 20:27:31 #167
163650 Greys
pi_219460545
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is hier nog geen legitieme en goed onderbouwde redenen genoemd. We hebben alleen complottheorieën ('treiteren', 'stalken', 'stemmen manipuleren') gezien of een selectieve ophef over mensenrechtenschendingen, maar vervolgens nul problemen hebben met de deelname van een land als Azerbeidzjan.
Dat zijn geen complottheorieën. Daar zijn gewoon bewijzen van. Zoals meerdere mensen (incl ik) je al diverse keren hebben verteld waarna jij er steevast voor kiest het onzin te vinden. Dat is je goed recht, maar hoe vaak ga je nog hetzelfde vragen? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219460557
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Hmm.

Nee, dit werkt niet.
Natuurlijk werkt dat wel. Een groot deel van de wereldwijde pro-Israëlische coalitie is zo antisemitisch als de pest. Victor Orban? Enorme antisemiet. En ook pro-Israël. Donald Trump? Idem dito. Het is zelfs dé verbindende factor van al die engerds dat ze geloven in een soort grote joodse elite die de wereld ten gronde wil richten. Onder leiding van George Soros.
pi_219460565
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat zijn geen complottheorieën. Daar zijn gewoon bewijzen van. Zoals meerdere mensen (incl ik) je al diverse keren hebben verteld waarna jij er steevast voor kiest het onzin te vinden. Dat is je goed recht, maar hoe vaak ga je nog hetzelfde vragen? :D
Laat het rusten lieverd.
pi_219460577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:22 schreef Strani het volgende:

[..]
Ik ga eerlijk zeggen dat mijn kennis over Nagorno-Karabach een stuk minder is dan m'n kennis over het conflict in Palestina. Maar als de situatie vergelijkbaar is, dan zou de internationale reactie dat inderdaad ook moeten zijn.

De kennis over de Palestijnse kwestie is bij de meeste mensen veel groter omdat deze al zó lang voortsleept en ik vermoed ook dat juist omdat Israël dichterbij West-Europa staat qua geschiedenis en cultuur, men hier ook sneller een mening heeft. Als bijvoorbeeld Frankrijk iets verschrikkelijks doet zal dat ons bozer maken dan wanneer Bolivia of Thailand dat zou doen. Juist omdat we meer verwachten van een land dat claimt dezelfde waarden te hebben als wij.
Als je Israël wilt uitsluiten op basis van de recente oorlog daar, die nota bene is gestart door de Palestijnen, dan is de kennis van die oorlog en het langslepende conflict ook behoorlijk beperkt te noemen.

De reden dat dit conflict al zó lang voortsleept is ook maar één partij: de Palestijnen. Of beter gezegd: een losse verzameling van Arabieren uit de regio die zich sinds de jaren 1960 naar de buitenwereld zijn gaan presteren als "de Palestijnen" om een nationale inheemsheid met dit gebied te veinzen. Die is er echter niet, dit gebied is in origine namelijk Joods en niet Arabisch en Islamitisch.

Dat Israël relatief dichtbij het Westen staat qua cultuur klopt inderdaad. Het is een democratie en relatief liberaal, dat zou dan ook een reden moeten zijn het land te steunen en niet te verguizen ten faveure van een samenleving waar bruut terrorisme, moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten de norm zijn.
pi_219460589
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:25 schreef Miloutchi het volgende:

[..]

Omdat er geen goede onderbouwing voor kan worden gegeven, de onderbouwing die wel wordt gegeven constant wisselt en er een dubbele standaard wordt toegepast ten aanzien van andere landen. Ik noemde Azerbeidzjan al eerder.
pi_219460610
Ik zing even een liedje voor mezelf nu.....
  woensdag 10 december 2025 @ 20:32:43 #173
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219460627
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je Israël wilt uitsluiten op basis van de recente oorlog daar, die nota bene is gestart door de Palestijnen, dan is de kennis van die oorlog en het langslepende conflict ook behoorlijk beperkt te noemen.

De reden dat dit conflict al zó lang voortsleept is ook maar één partij: de Palestijnen. Of beter gezegd: een losse verzameling van Arabieren uit de regio die zich sinds de jaren 1960 naar de buitenwereld zijn gaan presteren als "de Palestijnen" om een nationale inheemsheid met dit gebied te veinzen. Die is er echter niet, dit gebied is in origine namelijk Joods en niet Arabisch en Islamitisch.

Dat Israël relatief dichtbij het Westen staat qua cultuur klopt inderdaad. Het is een democratie en relatief liberaal, dat zou dan ook een reden moeten zijn het land te steunen en niet te verguizen ten faveure van een samenleving waar bruut terrorisme, moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten de norm zijn.
Kijk. Als we het over ongefundeerde haat hebben... Ik vermoed op basis van deze post dat jouw steun voor Israël eerder gebaseerd is op jouw haat jegens Palestijnen.

Terwijl wij hier allemaal zeggen dat we niks tegen Joden en zelfs niet tegen Israëli's hebben, laat jij je onderbuik volledig leeglopen op Palestijnen. Misschien tijd voor een nieuwe spiegel in jouw huis.
  ESF Reporter woensdag 10 december 2025 @ 20:34:40 #174
87554 Cee
Welluk?
pi_219460649
Turkije doet al meer dan een decennium niet mee en er zijn genoeg mensen die ook tegen de deelname van Azerbeidzjan zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 20:35:14 #175
163650 Greys
pi_219460656
Hoe gaat Portugal dat nu in godsnaam doen dan? RTP zegt dus toch mee te doen, ondanks dat 80 procent van de FdC deelnemers niet naar het ESF wil. Sturen ze straks de congiërge of wat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 december 2025 @ 20:35:54 #176
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219460665
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:35 schreef Greys het volgende:
Hoe gaat Portugal dat nu in godsnaam doen dan? RTP zegt dus toch mee te doen, ondanks dat 80 procent van de FdC deelnemers niet naar het ESF wil. Sturen ze straks de congiërge of wat?
Straks de nummer 7 sturen van de wedstrijd?
  woensdag 10 december 2025 @ 20:36:41 #177
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219460686
quote:
Het kan dus wel dat het nu ook weer politiek stemmen wordt in Portugal zelf, tussen acts die wel naar het ESF willen en acts die dat niet willen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 20:36:43 #178
163650 Greys
pi_219460687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Straks de nummer 7 sturen van de wedstrijd?
Ja of de nummer 13 ofzo.
Dat wordt chaos.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 20:37:46 #179
163650 Greys
pi_219460706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:36 schreef Strani het volgende:

[..]
Het kan dus wel dat het nu ook weer politiek stemmen wordt in Portugal zelf, tussen acts die wel naar het ESF willen en acts die dat niet willen.
Maar volgens mij willen heel veel ESF fans in Portugal dat ze niet meedoen aan het ESF. Dus die gaan dan denk ik toch vooral stemmen op het beste liedje dat niet naar het ESF wil.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219460714
Deze IJslandse mannen hadden een vooruitziende blik op het ESF:

Bekijk deze YouTube-video
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 10 december 2025 @ 20:38:05 #181
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219460715
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:34 schreef Cee het volgende:
Turkije doet al meer dan een decennium niet mee en er zijn genoeg mensen die ook tegen de deelname van Azerbeidzjan zijn.
In NWS ging het ook al over de deelname van Hongarije, leuke he
pi_219460720
quote:
Niemand snapt toch een hol van hoe de winnaar daar wordt bepaald. Dus dan wint gewoon "toevallig" eentje die wel naar Eurovisie wil als Israël meedoet.
pi_219460730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:52 schreef usagi414 het volgende:

[..]
In 1998 had UK, Kroatie of Nederland moeten winnen.
UK voor mij. Je hoorde Imaani ook best vaak op de radio, zelfs nog jaren na 1988.
Verder vind ik eigenlijk sowieso dat je op de nederlandse radio echt bijna nooit ESF liedjes hoort (behalve als ze ineens een hit worden zoals die van Armenië). Wat dat betreft doen duitse radiozenders het een stuk beter, hoorde daar laatst Sisters en ook de Oostenrijkse winnaar ( keihard meegegild, gelukkig zat ik alleen in de auto).
pi_219460743
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:39 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
UK voor mij. Je hoorde Imaani ook best vaak op de radio, zelfs nog jaren na 1988.
Verder vind ik eigenlijk sowieso dat je op de nederlandse radio echt bijna nooit ESF liedjes hoort (behalve als ze ineens een hit worden zoals die van Armenië). Wat dat betreft doen duitse radiozenders het een stuk beter, hoorde daar laatst Sisters en ook de Oostenrijkse winnaar ( keihard meegegild, gelukkig zat ik alleen in de auto).
Ik ben wel fan van Duitsland dit jaar en ik had verwacht dat dat nummer ook meer op de Nederlandse radio zou worden gedraaid.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  ESF Reporter woensdag 10 december 2025 @ 20:41:31 #185
87554 Cee
Welluk?
pi_219460760
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:40 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik ben wel fan van Duitsland dit jaar en ik had verwacht dat dat nummer ook meer op de Nederlandse radio zou worden gedraaid.
Iemand vroeg een paar weken geleden Bara Bada Bastu aan op radio 2 :o
pi_219460773
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:41 schreef Cee het volgende:

[..]
Iemand vroeg een paar weken geleden Bara Bada Bastu aan op radio 2 :o
espresso macchiato word ook regelmatig gedraaid.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 20:42:58 #187
163650 Greys
pi_219460778
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Niemand snapt toch een hol van hoe de winnaar daar wordt bepaald. Dus dan wint gewoon "toevallig" eentje die wel naar Eurovisie wil als Israël meedoet.
Hahaha ja dat zou ook nog kunnen.
Het wordt wel enigszins popcornwaardig gok ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219460783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:22 schreef Strani het volgende:

[..]
Ik ga eerlijk zeggen dat mijn kennis over Nagorno-Karabach een stuk minder is
Was er niet een jaar dat Armenië niet meedeed hierom? En Georgië niet in 2009 wegens Rusland en Rusland op zn beurt weer niet in 2017 wegens Oekraïne.
ESF is echt een politieke lakmoesproef.
pi_219460796
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:39 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Espresso Machiato heb ik hier en daar wel gehoord maar je hebt gelijk hoor. Elk jaar zijn er inzendingen dat prima radiohits hadden kunnen zijn. Eentje die ik laatst heb herontdekt is We Are Domi uit 2022. Als dit nummer door David Guetta was gemaakt was het non-stop op Qmusic geweest.

Bekijk deze YouTube-video
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2025 @ 20:46:12 #190
163650 Greys
pi_219460805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:42 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
espresso macchiato word ook regelmatig gedraaid.
Dat vind ik ook wel echt de memorabel-winnaar van dit jaar qua dat mensen het nog zo kunnen meezingen enzo. Ja nee wacht, samen met Bara Bada Bastu dan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219460828
Baller _O_

Topplaat.
  woensdag 10 december 2025 @ 20:51:40 #192
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219460837
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wat moet het toch heerlijk zijn om zo zwart wit in het leven te staan. Om gewoon niet hoeven na te denken over wat je vindt. Alles wat een land doet is helemaal geweldig, ook al doen ze wat fout. Om nooit kritisch naar je standpunt, naar het land wat je steunt, nooit kritisch naar jezelf te hoeven kijken. Dat iedereen die het niet met je eens is gek is, en de slechterik is.

En dan het genot van die manier van leven in discussies te kunnen gebruiken. Dus gewoon ergens je brei aan woorden spuien zonder dat je ook maar een seconde over na te denken of wat je zegt wel klopt, of die ander misschien ergens gelijk heeft en vooral ook om gewoon vrijuit wat te kunnen zeggen wat totaal haaks staat op iets wat je eerder gezegd heeft.

Gewoon dingen zeggen die niet (helemaal) waar zijn, maar stellen dat het feiten zijn. Punten van deren, ook al zijn het feiten of hebben zij een veel beter punt gewoon negeren. Ook al is het punt van de ander 1 + 1 = 2, gewoon ontkennen dat dat zo is. Of elk punt wat je net wat teveel tijd en energie kost om onderuit te halen negeren. Zoveel lekker spuien zonder dat het je ook maar een seconde hoeft na te denken. Heerlijk lijkt mij dat O+

Maar goed, in de echte grote mensenwereld werkt dit soort blindheid niet, want de wereld is niet zwart/wit. Ja soms wel, maar meestal is die grijs. Dat maakt discussiëren juist zo interessant. Maar ook veel lastiger en vermoeiender, want dan kun je niet zomaar alles wat jezelf zegt voor waar aannemen en niet zomaar alles wat de ander zegt negeren of wegwuiven. En vooral niet van de ander het kwade maken, puur omdat het je zo lekker uitkomt.

Maar jij wil niet hoeven nadenken, want dan kom je erachter dat je hele FOK! oeuvre bestaat uit het verdraaien van feiten het uiteenzetten van lange stukken waardoor het lijkt of je iets goed onderbouwt en mensen daardoor denken dat je echte argumenten komt. Terwijl het bol staat van de stropoppen en andere drogredenen, valse tegenstellingen en ga zo maar door.

Helaas trappen veel mensen er nog in en denken ze dat jij ook een kant van het verhaal vertelt die interessant en nuttig is voor een discussie. Maar dat is het niet, dat is namelijk bijna niks wat jij hier en elders op het forum uit je vingers weet te krijgen. Iemand die users en mensen die niet door hun knieën gaan voor Netanyahu en zijn vriendjes (of Trump als het om Amerika gaat), gelijk als tegenstander van Joden neerzet is gewoon af. Die zet zichzelf zo ontzettend buitenspel, dat zelfs Wamberto zou zeggen 'dat de scheidsrechter dat niet gezien heeft zeg'. Het voegt namelijk geen moer toe, het frustreert de discussie en het maakt je zelf onvoorstelbaar belachelijk.

En nee mijn mening is net zo min belangrijk als die van jou. En ja ik ben ook heel vaak heel erg overtuigt van mijn gelijk. Maar zelfs ik discussieer niet op zo'n extreem laag niveau als jij.

Ga nou eens een keer fatsoenlijk in discussie en haal je hoofd uit de reet van Netanyahu en Trump voordat je ergens op reageert. Dan heb je tenminste nog een beetje nut.

En als je denkt dat ik pro Hamas ben, dan heb je wel erg weinig hersencellen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 10 december 2025 @ 20:52:50 #193
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219460848
Bovenstaande reactie van mij voegt ook niks aan de discussie, dat weet ik :+
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 10 december 2025 @ 20:53:56 #194
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219460853
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:49 schreef Lt.Bookman het volgende:
Baller _O_

Topplaat.
:Y

Dat is eigenlijk de enige van afgelopen jaar die ik nog wel op zou zetten. Wel jammer dat het on stage niet helemaal uit de verf. Die staging werkte niet echt.
  woensdag 10 december 2025 @ 20:54:39 #195
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219460859
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:43 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Was er niet een jaar dat Armenië niet meedeed hierom? En Georgië niet in 2009 wegens Rusland en Rusland op zn beurt weer niet in 2017 wegens Oekraïne.
Armenië heeft inderdaad een jaar overgeslagen. Sowieso het jaar dat het in Baku was.
  ESF Reporter woensdag 10 december 2025 @ 20:55:19 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_219460862
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:43 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Er was een hele ruzie rondom de kaart die tijdens een postcard van Azerbeidzjan werd getoond, rondom Karabach. Ik moet het jaar opzoeken, het was ergens in de 00’s. Tijdens het geven van de jurypunten liet de Armeense spokesperson subtiel een aangepaste (voor Armenië juiste) kaart zien.
Verder deed Armenië niet mee in het door Azerbeidzjan georganiseerde festival in 2012.
Deed Rusland niet mee in het door Oekraïne georganiseerde festival in 2017 nadat er een hoop gesteggel was met Julia, de zangeres (met handicap) die ze stuurden maar die op de Krim had opgetreden en daarom niet in Oekraïne werd toegelaten.
Een paar recente voorbeelden.
  ESF Reporter woensdag 10 december 2025 @ 20:57:09 #197
87554 Cee
Welluk?
pi_219460881
‘t is wat!
pi_219460887
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:52 schreef Redefine het volgende:
Bovenstaande reactie van mij voegt ook niks aan de discussie, dat weet ik :+
Redefine buiten het esc-seizoen in dit topic, dan weet je dat het menens is. :o
  woensdag 10 december 2025 @ 20:59:00 #199
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219460892
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:55 schreef Cee het volgende:

[..]
Er was een hele ruzie rondom de kaart die tijdens een postcard van Azerbeidzjan werd getoond, rondom Karabach. Ik moet het jaar opzoeken, het was ergens in de 00’s. Tijdens het geven van de jurypunten liet de Armeense spokesperson subtiel een aangepaste (voor Armenië juiste) kaart zien.
Verder deed Armenië niet mee in het door Azerbeidzjan georganiseerde festival in 2012.
Deed Rusland niet mee in het door Oekraïne georganiseerde festival in 2017 nadat er een hoop gesteggel was met Julia, de zangeres (met handicap) die ze stuurden maar die op de Krim had opgetreden en daarom niet in Oekraïne werd toegelaten.
Een paar recente voorbeelden.
Dat waren ook wel de jaren dat de Azeri Armenië ook extra wilde tarten. Destijds ook de geruchten dat stemmers thuis werden opgezocht door overheidsmensen omdat ze op het andere land hadden gestemd.
  woensdag 10 december 2025 @ 21:01:39 #200
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219460910
Uitstekende post, m'n waerde @Redefine .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')