-peedquote:Op dinsdag 9 december 2025 09:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wacht op een telefoontje van de ortho. Dat leken me vrij stipte mensen. Tegenvaller wel.
Da's duur, rood negerenquote:Op dinsdag 9 december 2025 11:52 schreef derLudolf het volgende:
Orthochromatisch, oftewel ongevoelig voor rood licht
Of iemand had gewoon veel Kummel en kwel aan julliequote:Op dinsdag 9 december 2025 11:54 schreef derLudolf het volgende:
Kümmel in de hamburger en de koolsalade. Kümmel op mn broodje. Het deed me afvragen of het iets typisch Oostenrijks was (eerste twee dacht ik nog "misschien houdt deze kok er van"), Google bevestigd dat.
Als ik karwijbrood had, waren het meestal ook Duitsers, Oostenrijkers en Polen die dat kochten. Even ervan uitgaande dat dat de kummel is die je bedoeld, want het wordt ook wel gebruikt voor komijn en voor Nigella (Schwarzkümmel).quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:54 schreef derLudolf het volgende:
Kümmel in de hamburger en de koolsalade. Kümmel op mn broodje. Het deed me afvragen of het iets typisch Oostenrijks was (eerste twee dacht ik nog "misschien houdt deze kok er van"), Google bevestigd dat.
Wat verwacht je dat ik zoek bij een orthomoleculair therapeutquote:Op dinsdag 9 december 2025 11:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
-peed
-dontist
-pedagoog
-moleculair therapeut
?
Maakt nogal uit in stiptheidsverwachting
Komijn is Kreuzkümmel, Kümmel is inderdaad karwijzaad.quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ik karwijbrood had, waren het meestal ook Duitsers, Oostenrijkers en Polen die dat kochten. Even ervan uitgaande dat dat de kummel is die je bedoeld, want het wordt ook wel gebruikt voor komijn en voor Nigella (Schwarzkümmel).
Haha, leuk. Leuke bedrijfsnaam ook.quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:43 schreef AnneX het volgende:
Ornamenten in de kerstboom 🎄 @:Lucky_Strike
https://www.parool.nl/ps/(...)09556f4ca17fe5f7dc69
Die hangen niet bij Xenos.![]()
En de werkgever beschouwde de uren hieraan besteedt als verlof ? Vakantieuren? Onbetaalde afwezigheid in mentale zin ?quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:06 schreef sigme het volgende:
FYI
https://www.canva.com/des(...)tUPu9aGsTo39vg/watch
…quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
En de werkgever beschouwde de uren hieraan besteedt als verlof ? Vakantieuren? Onbetaalde afwezigheid in mentale zin ?
Voor de lol erbij gestopt, dat was de ene waarvan ik zeker wist dat die het niet wasquote:Op dinsdag 9 december 2025 12:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat verwacht je dat ik zoek bij een orthomoleculair therapeut![]()
Voor het jongmens?quote:Het was de dontist. Ze zei sorry voor de laatheid. Daarna zei ze dat ik een boel geld moet gaan betalen
quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:37 schreef fietsie het volgende:
Komijn mogen ze ook gewoon meteen in de landfill stoppen
Btw; dit was dus van de directie ICT en het filmpje werd gepubliceerd op canva en we mogen niets hosten bij canva. Daarom staat het daar nu nog, natuurlijk. Had ik al ICT gezegd?quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
En de werkgever beschouwde de uren hieraan besteedt als verlof ? Vakantieuren? Onbetaalde afwezigheid in mentale zin ?
Ik moest als kind verplicht komijnenkaas eten als dat in huis was, want dat was gezond. (?)quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Jij eet banaan in je avondeten. Ik zou niet verbaasd moeten zijn. Maar dit is zo mogelijk nog bizarder dan de banaan
Misschien met een paar plakjes banaan eropquote:Op dinsdag 9 december 2025 13:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest als kind verplicht komijnenkaas eten als dat in huis was, want dat was gezond. (?)
Zo Intens Goor.
Ik ehh.. sjah. Hm.quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Btw; dit was dus van de directie ICT en het filmpje werd gepubliceerd op canva en we mogen niets hosten bij canva. Daarom staat het daar nu nog, natuurlijk. Had ik al ICT gezegd?
quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Btw; dit was dus van de directie ICT en het filmpje werd gepubliceerd op canva en we mogen niets hosten bij canva. Daarom staat het daar nu nog, natuurlijk. Had ik al ICT gezegd?
Ja. Ik ben al jaren dik verzekerd vanwege de fysio, dus de beugelvergoeding was er al een poosje bij. Maar dan nog ruim de helft zelf betalenquote:Op dinsdag 9 december 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor de lol erbij gestopt, dat was de ene waarvan ik zeker wist dat die het niet was
[..]
Voor het jongmens?
Ik ben, na dagen bouwen aan een Excel, sinds vorig jaar aanvullend verzekerd voor het mijne. Uiteraard wisselt ie vervolgens te langzaam om al naar de ortho te mogen, maar ik heb vorig jaar al oneindig genoten van de berg fysio die ik erbij kreeg. Komend jaar weer
quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Awwquote:Op dinsdag 9 december 2025 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog even eenop de kwakkelarij van @:dr_Flash
Daarom hadden wij vorig jaar november de tandarts, die zei enthousiast dat begon 2026 het feest moest gaan starten.quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja. Ik ben al jaren dik verzekerd vanwege de fysio, dus de beugelvergoeding was er al een poosje bij. Maar dan nog ruim de helft zelf betalenMaar de mijne wisselt ook traag, gegeven het dat hij nu pas gaat beginnen.
quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:23 schreef Blues het volgende:
Pffff 24 spannende uren met een heel zieke g gehad. Met een hell of a night als toetje![]()
Weer een jasje uitgedaan, net bij h.a. geweest maar deze man krabbelt altijd weer op ook![]()
Sterkte!quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:23 schreef Blues het volgende:
Pffff 24 spannende uren met een heel zieke g gehad. Met een hell of a night als toetje![]()
Weer een jasje uitgedaan, net bij h.a. geweest maar deze man krabbelt altijd weer op ook![]()
Oh damn it.quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:23 schreef Blues het volgende:
quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:49 schreef Blues het volgende:
Gaat wel weer nu, afgezien van knallende koppijn bij mij #hetwentnooit
Bril ophalen
Klinkt afschuwelijkquote:Op dinsdag 9 december 2025 16:23 schreef Blues het volgende:
Ik kon 'm zo meezingenquote:Op dinsdag 9 december 2025 13:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, het went nietquote:Op dinsdag 9 december 2025 16:49 schreef Blues het volgende:
Gaat wel weer nu, afgezien van knallende koppijn bij mij #hetwentnooit
Bril ophalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best wel bekenden gesproken, ook 2 koorleden, die blijken te werken in het Taalhuis en als gastvrouw.
Wij kregen mee: een grote doos met spekkies, koekjes, theelichtjes, thee, chips, knabbels, fles Cassis limonadeen een doos met een bordspel. Lijkt op ganzenbord/mens erger je niet zo te zien. En een primera bon van ¤40,00.![]()
quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:17 schreef AnneX het volgende:
En dat was de vrijwilligersdag. Even genetwerkt met de nieuw manager,Jullie zijn in het zonnetje gezetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best wel bekenden gesproken, ook 2 koorleden, die blijken te werken in het Taalhuis en als gastvrouw.
Wij kregen mee: een grote doos met spekkies, koekjes, theelichtjes, thee, chips, knabbels, fles Cassis limonadeen een doos met een bordspel. Lijkt op ganzenbord/mens erger je niet zo te zien. En een primera bon van ¤40,00.Wordt dit georganiseerd vanuit de gemeente?
Spoilers!
Georganiseerd door de Bieb organisatie zelf. 170 vrijwilligers…130 aanwezigen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jullie zijn in het zonnetje gezetWordt dit georganiseerd vanuit de gemeente?
Verwacht jij nog een geste? En @Kaatje1 jij?quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jullie zijn in het zonnetje gezetWordt dit georganiseerd vanuit de gemeente?
Vorig jaar kwam de contactpersoon van de gemeente op visite met een klein pakketje. Daar kregen we in juni ook weer een pakketje van. Kleine bon van de wereldwinkel, thee en een mok.quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Verwacht jij nog een geste? En @:Kaatje1 jij?
Edit: wat leuk van Mohammad én vrouw! om (lekkere) kadootjes mee terug te nemen voor jou!
Nou ja zeg. Wel een ander Grieks eiland? Heb je al eens een jeepsafari gedaan waarbij je zelf rijdt trouwens? Dat vond ik keileuk!quote:Op woensdag 10 december 2025 07:23 schreef Lonaa het volgende:
Er gaan geen directe vluchten naar Kreta eind februari.#luxeprobleem
Beetje bij beetje meer eten (nogal een risico op maagtorsie), en stap één was vlooiendruppelsquote:Op woensdag 10 december 2025 05:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Achos LHO hopelijk snel weer op de been en aansterken!
Goedemorgen
Volgens mij wel, en anders kan je via Athene naar de eilanden.quote:Op woensdag 10 december 2025 07:37 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Nou ja zeg. Wel een ander Grieks eiland? Heb je al eens een jeepsafari gedaan waarbij je zelf rijdt trouwens? Dat vond ik keileuk!
Eindejaars en cijfers…dat is toch niet zo gek?quote:Op woensdag 10 december 2025 11:08 schreef borisz het volgende:
Ik had gedacht dat het rustiger zou worden. Valse hoop. Wordt nog zeven dagen zweep erover.
Kan bijna op de minuut uittekenen wat ik moet doen.
Wakker liggen door je werk klinkt niet goed, bespreek dit met iemand op je werk. Verder vond ik het grappig hoe je brengt overkwam bij die meid met die grote neus vs. wat we van hem hier lezen als jij hem moet helpen verhuizen.quote:Op woensdag 10 december 2025 08:52 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb me gisteren ziek gemeld. Eigenlijk heb ik nog maar 2 taken die voor de kerstvakantie echt moeten gebeuren: student door z'n laatste loodjes stage heen krijgen en beoordelen, en een meeting voor een samenwerking waar ik erg tegenop zie. Het is een samenwerking met een PhDer van sociale wetenschappen die een kwantitatief project wil doen maar helemaal niks van statistiek snapt en denkt dat ik kan toveren. Morgen spreken hij en ik met zijn begeleiders, en hopelijk staan die iets meer open voor mijn uitleg over wat ik wel en niet kan analyseren voor ze. Bv ik kan geen data analyseren die niet bestaan tenzij hij 10 mensen fixt die een halfjaar in het lab gaan staan voor hem of zo!!
Maandag op dinsdag had ik de hele nacht erover wakker gelegen, daarna overdag nog wat kunnen slapen en vanochtend met redelijk goede moed weer naar werk gereisd. Student had maandag 2794727 vragen waaruit bleek dat hij zijn project eigenlijk al die tijd niet begrepen had, maar hij zal maandag wel een baaldag hebben gehad of zo, want ik zie nu geen berichten meer van gisteren. Dus we beginnen iig best goed
In before iemand die zegt dat de slagerij ook moet koken, stroom/gasverbruik heeft, het koe moet slachten, personeel moet betalen, z'n huur betalen en ook nog salaris moet hebben.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:59 schreef -Sigaartje het volgende:
Sodeju. Heb geen zin in koken vanavond, dus wat uitgezocht bij de slager. Lasagne werd de keus. Een bakje van een pond. Prijs: 13 euro 91.![]()
Ik moest nog wat andere dingen hebben, en bij de lasagne stond geen prijs. Even afrekenen, hoog bedrag, dus ik vraag, hoe kan dat? Slager gaf geen antwoord. Thuis de bon nagekeken, wauw, de lasagne was de boosdoener.
Kijk, ik snap dat de prijs van rundvlees is gestegen, maar dat een gerecht daarvan ook over de kop gaat, dat snap ik niet.
Het zal best te verklaren zijn, of beredeneerbaar, maar deze slager ziet me nooit meer terug, dit is gewoon flessetrekkerij. In de omliggende dorpen zijn er ook slagers, die goed af te fietsen zijn.
'Daar moet je je gewoon niet zo aan ergeren'quote:
In februari is het weer daar ook echt matig. Mijn vriend had dit jaar de eerste vlucht heen begin april, was ook maar matig.quote:Op woensdag 10 december 2025 07:23 schreef Lonaa het volgende:
Er gaan geen directe vluchten naar Kreta eind februari.#luxeprobleem
Ze deed het niet goed als veebeschermingshond (liep weg bij de koeien) en kreeg 'dus' geen eten meer, en het gerucht gaat dat de Boer van wie ze was haar af wilde schieten. Asiel had geen plek, heeft haar laten steriliseren en een oproep geplaatst. Wij hebben haar gisteren na sterilisatie opgehaald bij de dierenarts.quote:Op woensdag 10 december 2025 08:53 schreef Tele6 het volgende:
@:LeeHarveyOswald wat een mooie hond!
Wat was nou precies haar verhaal?
En hoe vindt jullie andere hond het om z'n huis en baasjes te moeten gaan delen?
quote:Op woensdag 10 december 2025 15:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ze deed het niet goed als veebeschermingshond (liep weg bij de koeien) en kreeg 'dus' geen eten meer, en het gerucht gaat dat de Boer van wie ze was haar af wilde schieten. Asiel had geen plek, heeft haar laten steriliseren en een oproep geplaatst. Wij hebben haar gisteren na sterilisatie opgehaald bij de dierenarts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en vraagt: ..” u bent vast ouder dan 50…?” En “weet u hoe de koffer opengaat?”![]()
Zij en collega’s hadden op knoppen gedrukt (?) erop gezeten. Iets moest schuiven, alleen wat.
Makkie voor deze senior. Opgelost. Gewoon zo: 😉
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |