abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219477077
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben voor een kleine overheid en democratie dicht bij de burger. Macht moet zo veel mogelijk verdeeld worden.
Absoluut, ik ben geen groot voorstander van lokale democratie.

Tegelijkertijd moet er een overkoepelende overheid zijn die algemene regels vast kan stellen.

Je wilt niet dat er binnen landsgrenzen overal andere wetten en regels gelden. Om in economische termen te spreken (zodat het ook bij jou aanslaat): dat komt het vestigingsklimaat niet ten goede.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219477872
twitter

Wat zullen we weer verrast zijn als ze hiermee niet Rusland of China bedoelen, maar Europa.
pi_219477889
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:42 schreef Jojoke het volgende:
[ x ]

Wat zullen we weer verrast zijn als ze hiermee niet Rusland of China bedoelen, maar Europa.
EU en Oekraïne moeten nu wel uitkijken inderdaad.
  vrijdag 12 december 2025 @ 21:35:00 #229
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219478350
twitter

Nog meer cringe
  vrijdag 12 december 2025 @ 21:59:25 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219478611
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Mijn eigen ervaring is dat de overheid er vooral is om ons leven zo moeilijk mogelijk te maken.
Sorry hoor, maar dat is toch kleuterklasniveaupolitiek?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 12 december 2025 @ 22:01:18 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219478630
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben voor een kleine overheid en democratie dicht bij de burger. Macht moet zo veel mogelijk verdeeld worden.
In dit geval gaat het niet om macht, maar om kwaliteit van leven. En alsof er nooit corruptie is geweest op lokaal gebied.
  vrijdag 12 december 2025 @ 22:03:08 #232
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219478648
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat moet dan weer niet aan de staten overgelaten worden!

[ afbeelding ]

Hij gaat daar alleen niet over ....
Het is ook zo doorzichtig allemaal, men roept maar wat. Het gaat alle logica te buiten en het is maar net wat de onderbuik lekkerder laat voelen. Alles moet lokaal geregeld worden, minder bemoeienis van de overheid... Ja, dat hebben we gezien sinds het aantreden van Trump.

quote:
15s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:45 schreef xpompompomx het volgende:
Er zijn ook weer nieuwe foto's van Trump met veels te jonge meisjes zag ik.
En condooms!

Helaas geen banaan voor schaaaaaaaal.
  vrijdag 12 december 2025 @ 22:13:40 #233
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219478751
'They've got lube in it, nobody even knows what that is. But I told them, hey, you have got to put some parts of lube in it. Mister Durex told me he never saw a man that knows so much about lube like me, but yet, nobody ever praises me for it. I've created 7, maybe 8 different lubes, perfect lubes, nothing wrong with it.'

/s
  vrijdag 12 december 2025 @ 22:21:04 #234
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219478793
https://www.nycitynewsservice.com/2016/11/07/trump-condom-sales-go-huuuuge/

https://www.huffingtonpos(...)ndoms_n_8782366.html

Eerdere berichten over die condooms, van Fishs Eddy, maar de verpakking is toch niet helemaal hetzelfde. Geen barcode op die op de foto die is uitgebracht. Interessant, maar het is uiteraard lastig te zien waar die foto precies genomen is. En met 4,50 lijkt de connectie gelegd met 2016, want toen was ie president nummer 45. Niet dat het allemaal wat zegt, maar het is een vreemde toevoeging op de vrijgegeven foto's.

Fishy, maar je zou kunnen stellen dat de foto rond 2015/2016 is gemaakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vis1980 op 12-12-2025 22:27:24 ]
pi_219478819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 21:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Klopt. MAGA-niveau.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_219479654
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 19:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Een deel van het probleem is naar mijn mening dat er teveel geitenpaadjes zijn. Normaal gesproken hebben lobbyisten veel mogelijkheden om dingen voor elkaar te krijgen, maar zoveel directe invloed heb ik nog niet eerder gezien. Dat probleem wordt groter gemaakt als alles federaal is, maar ik vind het wel belangrijk te onderschrijven hoeveel zichtbare corruptie er momenteel gaande is in de VS.

Dat is niet normaal, en er zijn naar mijn mening maatregelen nodig om te voorkomen dat dat in de toekomst weer kan gebeuren.
[..]
Dat is wat de vorige voorzitter van Harvard ook aangaf, dat donoren veel te veel invloed hebben.
[..]
Dat is geen filantropie, dat is invloed.
Die Harvard man lukt uit z’n nek. Harvard (en andere Amerikaanse universiteiten) halen miljarden aan overheidsgeld binnen, iets dat je zo nergens anders ter wereld ziet.

Universiteiten betalen ook geen belasting. Ze zitten op honderden miljarden aan endowments, en maar klagen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219479660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 21:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat kan ik over bijna elke bijdrage van jou zeggen. We noemen dit persoonlijk geneuzel, wat door meerdere users wordt gebruikt als de argumenten op zijn. Wat deed je laatst? Mij uitmaken voor leugenaar zonder aan te geven waar ik gelogen zou hebben. Ik kan jou ook een pdf noemen zonder aan te geven wat je gedaan zou hebben. Wat denk je, komt dit de discussie ten goede? Nee, natuurlijk niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219479663
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:45 schreef xpompompomx het volgende:
Er zijn ook weer nieuwe foto's van Trump met veels te jonge meisjes zag ik.
Je fantasie slaat weer eens op hol.
pi_219479749
Laat het maar aan de staten over. Goed plan! :X

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219480164
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 04:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Harvard (en andere Amerikaanse universiteiten) halen miljarden aan overheidsgeld binnen, iets dat je zo nergens anders ter wereld ziet.

Hoe financiert china dan hun universitaire opleidingen, miljoenen afgestudeerden met wel veel techneuten tegenover de vs waar ze allemaal rechten studeren.

China 40% beta studenten vs de usa met hun 20%.
  zaterdag 13 december 2025 @ 08:36:24 #241
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219480173
Alweer gevechten tussen Thailand en Cambodja. Hoe kan dat nou!?!?
quote:
Trump verklaarde gisteren na overleg met beide landen dat ze een wapenstilstand hadden afgesproken. Thailand en Cambodja zouden hebben afgesproken "alle beschietingen te staken". "Beide landen zijn klaar voor vrede en voortgezette handel met de Verenigde Staten van Amerika", zei de president. Maar de landen ontkennen dat er een akkoord is gesloten.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_219480273
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 04:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Die Harvard man lukt uit z’n nek. Harvard (en andere Amerikaanse universiteiten) halen miljarden aan overheidsgeld binnen, iets dat je zo nergens anders ter wereld ziet.

Universiteiten betalen ook geen belasting. Ze zitten op honderden miljarden aan endowments, en maar klagen.
Geen bijzonder sterk argument om het te weerleggen, denk je ook niet? Ik geef een bron die geschreven is door Claudine Gay, en je weerwoord is dat ze uit ‘r nek lult. Claudine Gay is overigens een vrouw.

Ik ben het helemaal met je eens dat universiteiten ook naar zichzelf moeten kijken, maar zij geeft wel duidelijk het probleem aan. Wat jij eerder filantropie noemen is het kopen van invloed, geen filantropie. Dat komt (zeker op dit moment) erg veel voor in alle lagen van de centrale overheid in de VS.
pi_219480866
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 08:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe financiert china dan hun universitaire opleidingen, miljoenen afgestudeerden met wel veel techneuten tegenover de vs waar ze allemaal rechten studeren.

China 40% beta studenten vs de usa met hun 20%.
Chinezen worden van jongs af aan ingeprent dat ze hard moeten studeren. Amerikaanse kinderen worden in de watten gelegd.

Na het Tiananmen Square massacre heeft de CCCP de deuren van universiteiten wijd opengezet. Daar brengen vier opa’s en oma’s en vader en moeder geld bijeen om hun enige kind naar de beste school te sturen.

De Chinezen waar ik mee gewerkt heb zijn allemaal hoger opgeleid dan de gemiddelde westerse ingenieurs en onderzoekers. Werken ook hard.

De Amerikaanse massa moet het meestal doen met heel belabberde scholing. Alleen als je met je kop boven het maaiveld uitsteekt kom je in aanmerking voor een peperdure en goede opleiding.

De allerbeste onderzoekers komen nog steeds uit de VS. Het blijven mannetjesputters.
pi_219480905
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 09:12 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Geen bijzonder sterk argument om het te weerleggen, denk je ook niet? Ik geef een bron die geschreven is door Claudine Gay, en je weerwoord is dat ze uit ‘r nek lult. Claudine Gay is overigens een vrouw.

Ik ben het helemaal met je eens dat universiteiten ook naar zichzelf moeten kijken, maar zij geeft wel duidelijk het probleem aan. Wat jij eerder filantropie noemen is het kopen van invloed, geen filantropie. Dat komt (zeker op dit moment) erg veel voor in alle lagen van de centrale overheid in de VS.
Je weet dat Claudine Gay een DIE hire was? Die is al lang geen president meer van Harvard.

Wij hebben potjes van bedrijven en doen contract research. Als we dat onderzoek zo op zouden zetten dat die bedrijven beter uit de bus komen dan de concurrentie, dan kunnen we onze toko wel opdoeken. Ik zeg niet dat het niet gebeurd, onderzoekers zijn net mensen, maar ik denk dat de miljarden aan overheidssubsidies minder ethisch besteed worden dan privaat geld. Er zit bij die contractresearch iemand op de resultaten te wachten, maar bij het gros van door de overheid gesubsidieerd onderzoek heeft niemand belang. Het kan vaak niet eens gereproduceerd worden. Gefreubel in de marge.
pi_219480940
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 10:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je weet dat Claudine Gay een DIE hire was? Die is al lang geen president meer van Harvard.

Wij hebben potjes van bedrijven en doen contract research. Als we dat onderzoek zo op zouden zetten dat die bedrijven beter uit de bus komen dan de concurrentie, dan kunnen we onze toko wel opdoeken. Ik zeg niet dat het niet gebeurd, onderzoekers zijn net mensen, maar ik denk dat de miljarden aan overheidssubsidies minder ethisch besteed worden dan privaat geld. Er zit bij die contractresearch iemand op de resultaten te wachten, maar bij het gros van door de overheid gesubsidieerd onderzoek heeft niemand belang. Het kan vaak niet eens gereproduceerd worden. Gefreubel in de marge.
Hmm, er bestaat een aantoonbaar verschil in de reproduceerbaarheid van privaat en gesubsidieerd onderzoek?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_219480960
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_219481030
Dankjewel, ik had dit niet zelf kunnen prompten. Echt top dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219481043
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 10:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Net wist je niet of ‘t een man of vrouw was, en nu weet je dat het een DEI hire was? Het is natuurlijk makkelijker te proberen de persoon in diskrediet te brengen dan inhoudelijk te reageren.

quote:
Dit punt gaat flink voorbij aan de discussie. Het ging erover of filantropie daadwerkelijk filantropie was. Tot nu toe toon je niet echt mn ongelijk aan: veel van wat jij filantropie noemt is geen filantropie, maar het kopen van invloed.
pi_219481076
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 10:50 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hmm, er bestaat een aantoonbaar verschil in de reproduceerbaarheid van privaat en gesubsidieerd onderzoek?
Dat lijkt me logisch. Leef ik broddelwerk dat niet reproduceerbaar is voor een bedrijf, dan raak ik een klant kwijt. Dit gaat vaak om (bio)medisch werk of technisch (beta) werk voor multinationals. Die output kun je vaak goed kwantificeren. Maar gammastudies die door de overheid worden gesponsord hebben dat vaak niet. Zulke studies worden trouwens ook door filantropen en bedrijven betaald.
pi_219481096
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 11:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Net wist je niet of ‘t een man of vrouw was, en nu weet je dat het een DEI hire was? Het is natuurlijk makkelijker te proberen de persoon in diskrediet te brengen dan inhoudelijk te reageren.
[..]
Dit punt gaat flink voorbij aan de discussie. Het ging erover of filantropie daadwerkelijk filantropie was. Tot nu toe toon je niet echt mn ongelijk aan: veel van wat jij filantropie noemt is geen filantropie, maar het kopen van invloed.
Je koopt invloed in die zin dat een onderzoeker werkt aan iets waar de filantroop in geïnteresseerd is. De keuze is aan de onderzoeker: laat je je prostitueren en doe je tegen je zin onderzoek of is er een symbiose tussen beide partijen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')