Het hoeft niet maar gebeurt toch. Net als dat vuurwerk ook misbruikt wordt. Ze verplaatsen alleen het probleem.quote:Op maandag 29 december 2025 09:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze worden gedwongen om met drank op in de auto te stappen ja. DAT zal het probleem zijn. Niet dat ze nog te dom zijn om hun eigen reet af te vegen.
Ja omdat je kinderen waarschijnlijk alleen maar vastgeplakt zitten aan hun schermpje. Beetje hutten bouwen en fikkies stoken en op oud jaar vuurwerk afsteken hoort erbij en is goed voor de ontwikkeling.quote:Op maandag 29 december 2025 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Er groeit straks een nieuwe generatie op die niet anders gewend is. Mijn kinderen hebben bijvoorbeeld nog nooit serieus vuurwerk afgestoken. Ik haal zelf ook nooit wat in huis. Zonde van mijn geld. Mijn kinderen gaan het niet missen.
Dit exact. Tijden veranderen, de mens evolueert. Niks mis mee, behalve als je ultra conservatief bent en boehoehoe tradities. Zwarte Piet mag ook al niet meer en met carnaval als Indiaan blijkt ook al niet meer te kunnen van 'woke'.quote:Op maandag 29 december 2025 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Er groeit straks een nieuwe generatie op die niet anders gewend is. Mijn kinderen hebben bijvoorbeeld nog nooit serieus vuurwerk afgestoken. Ik haal zelf ook nooit wat in huis. Zonde van mijn geld. Mijn kinderen gaan het niet missen.
Gewoon weer slaven gaan offeren tijdens oud en nieuw, zoals het vroeger ook ging en hoe het heurtquote:Op maandag 29 december 2025 09:37 schreef Harmankardon het volgende:
Sowieso stemrecht van vrouwen terugdraaien. Terug naar hoe het hoort.
Ik zal niet ontkennen dat mijn kinderen de hele dag naar een schermpje kijken. Maar of fikkie stoken en vuurwerk afsteken nu echt iets bij draagt aan de ontwikkeling?quote:Op maandag 29 december 2025 09:34 schreef incel het volgende:
Ja omdat je kinderen waarschijnlijk alleen maar vastgeplakt zitten aan hun schermpje. Beetje hutten bouwen en fikkies stoken en op oud jaar vuurwerk afsteken hoort erbij en is goed voor de ontwikkeling.
Maar nu snappen je kinderen waarschijnlijk het verschil niet tussen een rotje of een cobra. Misschien heb je juist de verantwoordelijkheid om ze dit op tijd te leren zodat ze het in ieder geval van jou leren en niet van hun vriendjes op school straks.quote:Op maandag 29 december 2025 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat mijn kinderen de hele dag naar een schermpje kijken. Maar of fikkie stoken en vuurwerk afsteken nu echt iets bij draagt aan de ontwikkeling?
Ik ben ook niet heilig. Heb 15 jaar geleden ook wel eens een doosje cobra’s gekocht en afgestoken. Maar ik zou mijn kinderen toch niet graag met die dingen in hun handen zien.
Daarnaast vinden wij het als gezin ook gewoon geld verspilling.
Oh nee hoor. Veel eerder.quote:Op maandag 29 december 2025 09:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon weer slaven gaan offeren tijdens oud en nieuw, zoals het vroeger ook ging en hoe het heurt
Sowieso is dat vuurwerk nauwelijks een traditie te noemen, begon pas echt een beetje eind jaren 80
Mijn kinderen steken sowieso geen vuurwerk af. Ik vertrouw mijn kinderen dat ze dat ook niet via vriendjes doen. Ik ben er niet altijd bij maar ik ken mijn kinderen wel hoor.quote:Op maandag 29 december 2025 09:41 schreef incel het volgende:
[..]
Maar nu snappen je kinderen waarschijnlijk het verschil niet tussen een rotje of een cobra. Misschien heb je juist de verantwoordelijkheid om ze dit op tijd te leren zodat ze het in ieder geval van jou leren en niet van hun vriendjes op school straks.
Rotjes en cobra's zijn beide illegaal. Net als bazooka's en M16's.quote:Op maandag 29 december 2025 09:41 schreef incel het volgende:
[..]
Maar nu snappen je kinderen waarschijnlijk het verschil niet tussen een rotje of een cobra. Misschien heb je juist de verantwoordelijkheid om ze dit op tijd te leren zodat ze het in ieder geval van jou leren en niet van hun vriendjes op school straks.
Kinderen kunnen heel schijnheilig zijn naar hun ouders toe. "Dat doet die anders nooit". Maar wanneer ze met vriendjes spelen en beginnen te puberen zijn het compleet andere mensen.quote:Op maandag 29 december 2025 09:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn kinderen steken sowieso geen vuurwerk af. Ik vertrouw mijn kinderen dat ze dat ook niet via vriendjes doen. Ik ben er niet altijd bij maar ik ken mijn kinderen wel hoor.
Kinderen kennen dat verschil wel hoor. In groep 8 hadden sommige vriendjes van mij ook al vlinderbommen. Dat het illegaal was, veel harder knalde en potentieel gevaarlijk wisten we best.quote:Op maandag 29 december 2025 09:41 schreef incel het volgende:
[..]
Het vuurwerk was er al wel eerder natuurlijk maar volgens mij is sinds eind jaren '80 pas het zwaardere (sier)vuurwerk gekomen. Daarvoor was het een beetje van dat spul wat vanaf volgend jaar nog wel mag. Die kleine potjes wat men kindervuurwerk noemt.quote:
Toch zou ik heel duidelijk laten zien het verschil in kracht en of je alleen een vinger verliest, een hand of zelfs je hele arm.quote:Op maandag 29 december 2025 09:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kinderen kennen dat verschil wel hoor. In groep 8 hadden sommige vriendjes van mij ook al vlinderbommen. Dat het illegaal was, veel harder knalde en potentieel gevaarlijk wisten we best.
Waarom, deze en de volgende generaties groeien grotendeels toch op zonder vuurwerk.quote:Op maandag 29 december 2025 09:47 schreef incel het volgende:
[..]
Toch zou ik heel duidelijk laten zien het verschil in kracht en of je alleen een vinger verliest, een hand of zelfs je hele arm.
Wij kregen schooltv en dan van die shock filmpjes.quote:Op maandag 29 december 2025 09:47 schreef incel het volgende:
[..]
Toch zou ik heel duidelijk laten zien het verschil in kracht en of je alleen een vinger verliest, een hand of zelfs je hele arm.
En daarom weten ze het verschil niet meer en zijn een rotje en cobra dus hetzelfde.quote:Op maandag 29 december 2025 09:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom, deze en de volgende generaties groeien grotendeels toch op zonder vuurwerk.
Mijn jongste zoon is 12. Die heeft nog nooit een cobra in zijn handen gehad. Maar ik hoef hem niet te vertellen wat de kracht van een cobra is en wat het potentiële gevaar is. Maar hij zit hier op de bank tv te kijken. Ik zal het hem eens vragen.quote:Op maandag 29 december 2025 09:47 schreef incel het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou ik wel doen. Als alles verboden is dan is alles hetzelfde. Wat maakt het dan ook uit of je een rotje of een nitraat of een vlinder of een cobra hebt als alles hetzelfde is.quote:Op maandag 29 december 2025 09:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn jongste zoon is 12. Die heeft nog nooit een cobra in zijn handen gehad. Maar ik hoef hem niet te vertellen wat de kracht van een cobra is en wat het potentiële gevaar is. Maar hij zit hier op de bank tv te kijken. Ik zal het hem eens vragen.
Jaren '60, inderdaad.quote:
Moet jij weten wat jij doet. Ik doe het niet en mijn kinderen zetten er niet op te wachten. Waarom zou ik ze dwingen tot iets wat ze toch al niet zouden doen?quote:Op maandag 29 december 2025 09:50 schreef incel het volgende:
[..]
Zou ik wel doen. Als alles verboden is dan is alles hetzelfde. Wat maakt het dan ook uit of je een rotje of een nitraat of een vlinder of een cobra hebt als alles hetzelfde is.
Doe jij het lekker wel met jouw kinderen. Succes.quote:Op maandag 29 december 2025 09:50 schreef incel het volgende:
[..]
Zou ik wel doen. Als alles verboden is dan is alles hetzelfde. Wat maakt het dan ook uit of je een rotje of een nitraat of een vlinder of een cobra hebt als alles hetzelfde is.
Het is nogal naief dus om te denken dat jouw kinderen toevallig net zo netjes zijn en hetgeen doen wat andere kinderen niet doen. Dat was alleen mijn punt. Voorlichting werkt doorgaans beter als je het doet voor iets mogelijk fout gaat.quote:Op maandag 29 december 2025 09:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Moet jij weten wat jij doet. Ik doe het niet en mijn kinderen zetten er niet op te wachten. Waarom zou ik ze dwingen tot iets wat ze toch al niet zouden doen?
Ja zal ik wel doen in een dergelijke situatie. Niks mis met een beetje voorlichting over drank, drugs, seks, vuurwerk, geweld, criminaliteit zodat ze zelf niet alles moeten leren. Natuurlijk is het goed om dingen te leren met vallen en opstaan, maar ja je kan het beste vallen als je nog 2 handen hebt om jezelf op te zetten tegen de grond.quote:Op maandag 29 december 2025 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doe jij het lekker wel met jouw kinderen. Succes.
Je hebt het wel over het verschil tussen iets waar je met je schoen op kan staan zonder problemen en iets wat dan je voet er af blaast. Een cobra is gewoon een explosief waar een gemiddelde consument niets mee zou moeten, bij een rotje kan ik er nog om lachen.quote:Op maandag 29 december 2025 09:50 schreef incel het volgende:
[..]
Mijn punt is dus dat wanneer alles illegaal is en je kinderen er ook niet meer over leert alles dus als hetzelfde opgevat kan worden. Het is vuurwerk of geen vuurwerk. Maar het verschil in vuurwerk of het kunnen herkennen ervan verwaterd.quote:Op maandag 29 december 2025 10:46 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Je hebt het wel over het verschil tussen iets waar je met je schoen op kan staan zonder problemen en iets wat dan je voet er af blaast. Een cobra is gewoon een explosief waar een gemiddelde consument niets mee zou moeten, bij een rotje kan ik er nog om lachen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |