abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2025 @ 21:28:38 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219445431
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:24 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Als Jetten nu de boot in gaat met VVD en CDA, dan kan D66 zo weer naar 9 zetels. Dat kreeg Kaag met haar nieuwe leiderschap ook voor elkaar.

Een deel van die zetels zal dan wel weer terugvloeien naar GLPVDA.
Het zou helpen als de progressieve kiezers een geheugen ontwikkelen. Het is een terugkerend patroon bij D66 - en D66 heeft maar 3 jaar in hun bestaan zonder VVD geregeerd (zelfde EU fractie).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 8 december 2025 @ 21:31:19 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219445448
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat was er zo slecht aan de campagne? Dit keer niet de foute themas gekozen lijkt me.
Er zat totaal geen energie in, Timmermans maakte een compleet uitgebluste indruk, de campagneleider kwam van het Vlaamse Vooruit en was totaal bleu en wist van toeten noch blazen, men kreeg het imago van wokepartij niet van zich afgeschud, er waren geen ideeen over hoe Nederland vooruit te kunnen helpen in de internationaal (ook economisch) woelige wereld... Het was eigenlijk het totaal tegenovergestelde van de campagne van Jetten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219445477
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
GLPvdA heeft wel zo'n verschrikkelijk slechte verkiezingscampagne gedraaid, daar viel helemaal niets mee te winnen.
Wat was er dan slecht aan? Timmermans was denk ik niet de beste keuze als lijsttrekker. Die was al een te bekende factor te makkelijk om weg te zetten als oude politiek.

Maar in vergelijking met zeg D66 of VVD of PVV heeft PvdA toch geen slechtere campagne gevoerd?
  maandag 8 december 2025 @ 21:34:24 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219445479
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:24 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Als Jetten nu de boot in gaat met VVD en CDA, dan kan D66 zo weer naar 9 zetels. Dat kreeg Kaag met haar nieuwe leiderschap ook voor elkaar.

Een deel van die zetels zal dan wel weer terugvloeien naar GLPVDA.
GL gaat weer lekker terug naar 8 zetels

en Jetten doet het goed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219445487
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De oppositie is waarschijnlijk nu ook het beste voor PvdA, er valt waarschijnlijk makkelijk te schieten op het beleid van het aankomend werkgeverskabinet.
Bij het vorige kabinet was er nog veel meer te schieten maar dat pakte ook niet echt lekker voor ze uit.
pi_219445494
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er zat totaal geen energie in, Timmermans maakte een compleet uitgebluste indruk, de campagneleider kwam van het Vlaamse Vooruit en was totaal bleu en wist van toeten noch blazen, men kreeg het imago van wokepartij niet van zich afgeschud, er waren geen ideeen over hoe Nederland vooruit te kunnen helpen in de internationaal (ook economisch) woelige wereld... Het was eigenlijk het totaal tegenovergestelde van de campagne van Jetten.
Helemaal mee eens, ik ben een D66 stemmer van oorsprong en heb dit keer juist op PvdA/GL gestemd omdat ik al zag dat die partij het loodje ging leggen met Timmermans als campagneleider. Heeft niet geholpen helaas.
  maandag 8 december 2025 @ 21:38:56 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219445507
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat was er dan slecht aan? Timmermans was denk ik niet de beste keuze als lijsttrekker. Die was al een te bekende factor te makkelijk om weg te zetten als oude politiek.

Maar in vergelijking met zeg D66 of VVD of PVV heeft PvdA toch geen slechtere campagne gevoerd?
De campagne van Jetten was 1000x beter, de PVV trekt gewoon standaard de domste 25% van het electoraat aan en de VVD heeft een hele sloot non-stop-propagandakanalen, maar zelfs Yesilgoz leek er op een gegeven moment beter in te zitten dan Timmermans.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 21:39:03 #258
236264 crew  capricia
pi_219445508
Ik ben wel benieuwd wat hun thema's en energie gaat worden bij de Provinciale Staten verkiezingen.
Hopelijk blijft Klaver niet in het verhaal steken dat de keizers bedonderd zijn door D66 en CDA.
Want wat ik wel gezien heb, is dat het positieve geluid van Jetten meer stemmen trekt.
Positiviteit loont altijd beter dan een passief agressief toontje.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 8 december 2025 @ 21:39:42 #259
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219445512
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik herken wel dat de campagne niet zo professioneel was, maar het zal een uitdaging zijn het reclamewereldje en grote bureaus aan je kant te hebben.

Over de Vlaamse campagneleider: bedoel je nu dat stuk in Vrij Nederland over de campagne? Waar dat ook werd benoemd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219445520
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Bij het vorige kabinet was er nog veel meer te schieten maar dat pakte ook niet echt lekker voor ze uit.
Toen zag ik de PVV als een gek omhoog schieten en stemde zo links mogelijk op de SP, heeft ook niet geholpen.

Het lukt de sociaal-democraten gewoon niet een stevige partij neer te zetten tegenover al dat rechtse geblaat met maar een onderwerp, alle buitenlanders het land uit.
  maandag 8 december 2025 @ 21:41:35 #261
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219445524
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik herken wel dat de campagne niet zo professioneel was, maar het zal een uitdaging zijn het reclamewereldje en grote bureaus aan je kant te hebben.
Er moet gewoon weer een soort links VI komen, een opvolger voor DWDD. Van der Laan en Woe kunnen het ook niet met z'n tweeën met 7 keer per semester 1 uurtje in de week.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219445530
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat was er zo slecht aan de campagne? Dit keer niet de foute themas gekozen lijkt me.
Het positieve geluid van samenwerking vanuit D66/CDA sprak een hoop kiezers aan.
Vanuit gl/PvdA was het vooral afgeven op rechts
Verder is klimaat een thema bij iedere partij tegenwoordig (zeker bij D66) dus 1 van de speerpunten van de partij komt overal terug.
pi_219445547
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Toen zag ik de PVV als een gek omhoog schieten en stemde zo links mogelijk op de SP, heeft ook niet geholpen.

Het lukt de sociaal-democraten gewoon niet een stevige partij neer te zetten tegenover al dat rechtse geblaat met maar een onderwerp, alle buitenlanders het land uit.
Door eigenlijk geen nationale asiel maatregelen te willen nemen sluit je je ook wel de ogen (en ook veel kiezers) voor de problematiek.

Verder is klimaat bij alle partijen een thema en cruw gezegd is sociale zekerheid goed genoeg geregeld in Nederland?
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 21:45:41 #264
375570 crew  Cyan9
pi_219445557
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het woord extremistisch is in de ban gedaan in politieke discussies op fok? Mag radicaal nog wel?
Vrij apart om een zeer gangbaar woord te verbannen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Beestjes mogen niet bij de naam genoemd worden? Hoe zou je een FvD dan willen omschrijven? Gematigd rechts?
Ik ga de oneindige discussie in POL FB niet overnieuw doen. Bij klachten over het beleid weten jullie waar je moet zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219445567
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:42 schreef Kickinalfa het volgende:

Vanuit gl/PvdA was het vooral afgeven op rechts
Nee.... dat is niet waar
Ook GL/PvdA wilde een middenkabinet zonder de rellen van het vorige rechtse kabinet.
Derhalve gaven ze niet zo af op de VVD wat je suggereert.
Yesilgoz leek Timmermans te haten en vond hem en zijn partij vreselijk

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 08-12-2025 22:03:20 ]
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 21:48:02 #266
236264 crew  capricia
pi_219445574
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Door eigenlijk geen nationale asiel maatregelen te willen nemen sluit je je ook wel de ogen (en ook veel kiezers) voor de problematiek.

Verder is klimaat bij alle partijen een thema en cruw gezegd is sociale zekerheid goed genoeg geregeld in Nederland?
Ze hebben eigenlijk een full blown economische crisis nodig om weer als vanouds stemmen te trekken. Het gaat gewoon best wel goed met veel Nederlanders.
Ik zie hun Unique Selling Point op dit moment niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219445585
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat vind ik dan ook weer zo'n rechts frame, Timmermans probeerde het nog uit te leggen ook, zeker wilde zijn partij wat doen aan de asielproblematiek. Maar ja, de onzinwoorden van 'we gooien de grenzen dicht' deze oplossing gingen er in als koek.
  maandag 8 december 2025 @ 21:50:28 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219445591
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er moet gewoon weer een soort links VI komen, een opvolger voor DWDD. Van der Laan en Woe kunnen het ook niet met z'n tweeën met 7 keer per semester 1 uurtje in de week.
Dat gaat niet meer gebeuren denk ik. Met de budgetverdeling én VVDers op de NPO posten die over deze budgetten gaan. De centrale NPO gaat over de budgetten.

Mede daarom mag TROS Radar blijven en moet het veel linksere Kassa weg (na in 2021 al te zijn gemarginaliseerd - de Sesamstraat route).
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 8 december 2025 @ 21:52:39 #269
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219445603
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 21:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze hebben eigenlijk een full blown economische crisis nodig om weer als vanouds stemmen te trekken. Het gaat gewoon best wel goed met veel Nederlanders.
Ik zie hun Unique Selling Point op dit moment niet.
De arbeidsongeschikten en gevoeligen voor de inflatie stemmen massaal PVV.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219445616
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De arbeidsongeschikten en gevoeligen voor de inflatie stemmen massaal PVV.
Ja, die gaan bij een economische crisis niet op de PvdA/GL stemmen.
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 21:57:13 #271
236264 crew  capricia
pi_219445631
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:55 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, die gaan bij een economische crisis niet op de PvdA/GL stemmen.
Hoe zie jij hun achterban dan?
Op welke mensen moeten ze zich mikken en wat gaat hun verhaal daarbij zijn.

Ja. Het is lastig om dat zomaar even neer te zetten. Vind ik.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219445639
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:37 schreef Cupfighter het volgende:
Je en die deningrerende post van de Verzamelaar mag dus wel blijkbaar

Erg krom
Leg dan eens uit wat er naar jouw inzicht onjuist is aan de post.

Krijsen over racisme en discriminatie werkte misschien in de jaren 80 nog maar is nu verleden tijd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219445661
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe zie jij hun achterban dan?
Op welke mensen moeten ze zich mikken en wat gaat hun verhaal daarbij zijn.

Ja. Het is lastig om dat zomaar even neer te zetten. Vind ik.
Nou, inderdaad, als je bedenkt dat het vooroordeel van velen is dat de achterban van Groen-Links uit alleen de grachtengordelelite bestaat en met dat vieze woord woke, haha.
pi_219445663
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Krijsen over racisme en discriminatie werkte misschien in de jaren 80 nog maar is nu verleden tijd.
Het feit dat je vergeet dat er buiten de statushouders er ook Nederlanders aan de onderkant van de samenleving zitten maar daar heeft rechts schijt aan met je iedereen over 1 kam scheren
pi_219445675
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik laat mij nu dan verleiden om op jou in te gaan, maar krijsen over racisme en discriminatie is NOOIT verleden tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')