abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219445102
quote:
4s.gif Op maandag 8 december 2025 20:18 schreef Cyan9 het volgende:
Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk was dat we geen politici en/of partijen gaan wegzetten als extremistisch.

En ja, dat geldt dus ook voor jou @:michaelmoore
Beestjes mogen niet bij de naam genoemd worden? Hoe zou je een FvD dan willen omschrijven? Gematigd rechts?
pi_219445104
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Er zijn denk ik niet tal van redenen om een partij uit te sluiten zonder uberhaupt inhoudelijk dingen besproken te hebben. En dat er veel kiezers op de PVV stemt zegt me niet veel. Het hele punt van een cordon sanitaire is juist dat als kiezers willen dat hun stem leidt tot regeringsinvloed ze op minder radicale partijen stemmen, wat als doel heeft om de democratische rechtstaat te beschermen.
Wederom niet mee eens. Ik denk dat PVV en DENK bijvoorbeeld inhoudelijk niets hoeven te bespreken om elkaar uit te sluiten. En radicalisme is één argument om een partij uit te sluiten ja, maar er zijn genoeg andere argumenten. Een argument kan zo simpel zijn als: We liggen inhoudelijk te ver van elkaar. Wat in het geval van PvdA/GL en VVD ook zo is trouwens.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_219445106
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Inderdaad, het uitsluiten van de PVV vind ik heel logisch, maar het uitsluiten van FvD, PvdA/GL, DENK, PvdD ook.

Maar ik zal zelf ook niet verontwaardigd zijn als er partijen zijn die de partij waar ik op gestemd heb (CDA) zouden uitsluiten. Dat mogen toch zelf bepalen. Misschien storen mensen zich wel aan de christelijke basis van het CDA en willen om die reden niet met die partij regeren. Prima toch, moeten zij weten.
GL-PvdA juist niet. Daar is de democratische rechtstaat in prima handen, zo blijkt bij elk onderzoek waar ik van gehoord heb. Dat je inhoudelijke verschillen hebt dat lijkt me verder heel normaal, maar het systeem kan alleen maar werken als ons systeem overeind blijft.

Bv. https://www.uu.nl/nieuws/(...)len-in-strijd-met-de
  maandag 8 december 2025 @ 20:57:06 #229
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219445117
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Er zijn denk ik niet tal van redenen om een partij uit te sluiten zonder uberhaupt inhoudelijk dingen besproken te hebben. En dat er veel kiezers op de PVV stemt zegt me niet veel. Het hele punt van een cordon sanitaire is juist dat als kiezers willen dat hun stem leidt tot regeringsinvloed ze op minder radicale partijen stemmen, wat als doel heeft om de democratische rechtstaat te beschermen.
Die bescherm je ook door GL/PvdA ver daarvandaan te houden.
pi_219445122
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
GL-PvdA juist niet. Daar is de democratische rechtstaat in prima handen, zo blijkt bij elk onderzoek waar ik van gehoord heb.

[ afbeelding ]
Het niet respecteren van de democratische rechtstaat is een argument om een partij uit te sluiten ja. Volledig mee eens. Ik zou ook nooit stemmen op een partij als PVV en FvD. Dus wat dit betreft zijn we het eens.

Alleen ik geef aan dat er meerdere redenen en argumenten zijn om een partij uit te sluiten dan alleen het niet respecteren van de rechtstaat.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 8 december 2025 @ 21:00:09 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219445149
quote:

[..]
Inderdaad, het uitsluiten van de PVV vind ik heel logisch, maar het uitsluiten van FvD, PvdA/GL, DENK, PvdD ook.

Maar ik zal zelf ook niet verontwaardigd zijn als er partijen zijn die de partij waar ik op gestemd heb (CDA) zouden uitsluiten. Dat mogen toch zelf bepalen. Misschien storen mensen zich wel aan de christelijke basis van het CDA en willen om die reden niet met die partij regeren. Prima toch, moeten zij weten.
Dan niet janken dat de partij die je uitsluit geen gedoogpartner wil worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219445167
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Alleen ik geef aan dat er meerdere redenen en argumenten zijn om een partij uit te sluiten dan alleen het niet respecteren van de rechtstaat.
Zoals de verzinseltjes van Dilan?
pi_219445179
Voor de zomer weer nieuwe verkiezingen.
pi_219445211
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Voor de zomer weer nieuwe verkiezingen.
Inderdaad, gemeenteraad in maart.
pi_219445222
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan niet janken dat de partij die je uitsluit geen gedoogpartner wil worden.
Tja typisch ook dat Klaver wordt verweten dat hij te geil is voor de macht ofzo. Als hij de boot harder afhoudt krijgt hij het verwijt eeuwige oppositie te zijn.

Wat dat betreft heeft Jetten het natuurlijk veel makkelijker, die kan om zijn voorkeursbeleid voor elkaar te krijgen het met een stuk meer partijen proberen hoeft ook minder te draaien omdat het sterke punt van D66 is dat ze al hun kroonjuwelen allang in de ramsj verkocht hebben.
  maandag 8 december 2025 @ 21:09:00 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219445246
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
GL-PvdA juist niet. Daar is de democratische rechtstaat in prima handen, zo blijkt bij elk onderzoek waar ik van gehoord heb. Dat je inhoudelijke verschillen hebt dat lijkt me verder heel normaal, maar het systeem kan alleen maar werken als ons systeem overeind blijft.

[ afbeelding ]

:X
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 21:11:51 #237
236264 crew  capricia
pi_219445276
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik snap dat hij dat zegt, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, daar mag hij Yesilgoz voor bedanken. Straks met de VVD erbij zijn de programmatische verschillen te groot dus hoeven ze het ook niet aan Klaver te vragen, dan kunnen ze beter bij Joost en Geert bedelen.
Ik weet niet.
Jetten die tegen Klaver zegt dat ie blij moet zijn met deze unieke kans aan de zijlijn, voelt toch wat badinerend.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 8 december 2025 @ 21:12:25 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219445282
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja typisch ook dat Klaver wordt verweten dat hij te geil is voor de macht ofzo. Als hij de boot harder afhoudt krijgt hij het verwijt eeuwige oppositie te zijn.

Wat dat betreft heeft Jetten het natuurlijk veel makkelijker, die kan om zijn voorkeursbeleid voor elkaar te krijgen het met een stuk meer partijen proberen hoeft ook minder te draaien omdat het sterke punt van D66 is dat ze al hun kroonjuwelen allang in de ramsj verkocht hebben.
De oppositie is waarschijnlijk nu ook het beste voor PvdA, er valt waarschijnlijk makkelijk te schieten op het beleid van het aankomend werkgeverskabinet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219445324
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De oppositie is waarschijnlijk nu ook het beste voor PvdA, er valt waarschijnlijk makkelijk te schieten op het beleid van het aankomend werkgeverskabinet.
Dat dacht ik ook bij het afgelopen kabinet maar echt prijsschieten was het niet voor de oppositie. Het is ook de vraag of met het huidige media landsschap links nog een serieuze kans maakt te groeien. Nouja als de Crypto en AI bubbels klappen zal er naast veel ellende vast ook kans zijn voor een politieke wende.
pi_219445326
quote:

[..]

Waarom eigenlijk? Ik vind PvdA/GL niet echt te vergelijken met die partijen.
Incelfrikandel
  maandag 8 december 2025 @ 21:15:49 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219445327
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 21:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet niet.
Jetten die tegen Klaver zegt dat ie blij moet zijn met deze unieke kans aan de zijlijn, voelt toch wat badinerend.
Het is wel heel apart geformuleerd inderdaad. Hij is waarschijnlijk ook een beetje wanhopig want hij weet dat hij Klaver eigenlijk nodig heeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 8 december 2025 @ 21:18:26 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219445343
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook bij het afgelopen kabinet maar echt prijsschieten was het niet voor de oppositie. Het is ook de vraag of met het huidige media landsschap links nog een serieuze kans maakt te groeien. Nouja als de Crypto en AI bubbels klappen zal er naast veel ellende vast ook kans zijn voor een politieke wende.
GLPvdA heeft wel zo'n verschrikkelijk slechte verkiezingscampagne gedraaid, daar viel helemaal niets mee te winnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219445348
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 20:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Beestjes mogen niet bij de naam genoemd worden? Hoe zou je een FvD dan willen omschrijven? Gematigd rechts?
Van bruinrechts, ultraconservatief autoritair, totalitaire potentaatjes, radicaal rechts, fatsoenlijk rechts, centrumrechts tot centrum.

We vinden wel een weg totdat alle terminologie als controversieel en demoniserend is verklaard.
pi_219445355
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
GLPvdA heeft wel zo'n verschrikkelijk slechte verkiezingscampagne gedraaid, daar viel helemaal niets mee te winnen.
Waar zouden ze kiezers vandaan moeten trekken? Althans, dat lijkt me een beetje het probleem.
  maandag 8 december 2025 @ 21:23:27 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219445380
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waar zouden ze kiezers vandaan moeten trekken? Althans, dat lijkt me een beetje het probleem.
Jetten heeft een groot deel van de linkse kiezers weggekaapt, als die gaan regeren met CDA en VVD en afhankelijk zijn van rechtse gedoogsteun, dan zijn ze die bij de volgende TK-verkiezingen (zodra Yesilgoz het opportuun vindt om ze een dolk in de rug te steken, ik gok over een jaar of 2) allemaal weer kwijt aan PvdAGL.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219445386
quote:

[..]
Ze hadden er wat bij D66 weg kunnen trekken maar het omgekeerde gebeurde.
pi_219445393
quote:

[..]
Als Jetten nu de boot in gaat met VVD en CDA, dan kan D66 zo weer naar 9 zetels. Dat kreeg Kaag met haar nieuwe leiderschap ook voor elkaar.

Een deel van die zetels zal dan wel weer terugvloeien naar GLPVDA.
  maandag 8 december 2025 @ 21:26:42 #248
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219445410
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat was er zo slecht aan de campagne? Dit keer niet de foute themas gekozen lijkt me.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219445411
D66 graaft zijn eigen graf door de VVD erbij te halen,
pi_219445418
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ze hadden er wat bij D66 weg kunnen trekken maar het omgekeerde gebeurde.
Ja, precies, maar dat zijn dan communicerende vaten. Het is dan een slechte campagne slechts in relatie tot D66... Buiten dat wordt het denk ik erg lastig nieuw kiezerspotentieel te vergaren in deze tijd, tenzij je"toevallig" de nieuwe rattenvanger van Hamelen wordt als opeenvolgend LPF, FVD, BBB, PVV, NSC ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')