Beestjes mogen niet bij de naam genoemd worden? Hoe zou je een FvD dan willen omschrijven? Gematigd rechts?quote:Op maandag 8 december 2025 20:18 schreef Cyan9 het volgende:
Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk was dat we geen politici en/of partijen gaan wegzetten als extremistisch.
En ja, dat geldt dus ook voor jou @:michaelmoore
Wederom niet mee eens. Ik denk dat PVV en DENK bijvoorbeeld inhoudelijk niets hoeven te bespreken om elkaar uit te sluiten. En radicalisme is één argument om een partij uit te sluiten ja, maar er zijn genoeg andere argumenten. Een argument kan zo simpel zijn als: We liggen inhoudelijk te ver van elkaar. Wat in het geval van PvdA/GL en VVD ook zo is trouwens.quote:Op maandag 8 december 2025 20:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er zijn denk ik niet tal van redenen om een partij uit te sluiten zonder uberhaupt inhoudelijk dingen besproken te hebben. En dat er veel kiezers op de PVV stemt zegt me niet veel. Het hele punt van een cordon sanitaire is juist dat als kiezers willen dat hun stem leidt tot regeringsinvloed ze op minder radicale partijen stemmen, wat als doel heeft om de democratische rechtstaat te beschermen.
GL-PvdA juist niet. Daar is de democratische rechtstaat in prima handen, zo blijkt bij elk onderzoek waar ik van gehoord heb. Dat je inhoudelijke verschillen hebt dat lijkt me verder heel normaal, maar het systeem kan alleen maar werken als ons systeem overeind blijft.quote:Op maandag 8 december 2025 20:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad, het uitsluiten van de PVV vind ik heel logisch, maar het uitsluiten van FvD, PvdA/GL, DENK, PvdD ook.
Maar ik zal zelf ook niet verontwaardigd zijn als er partijen zijn die de partij waar ik op gestemd heb (CDA) zouden uitsluiten. Dat mogen toch zelf bepalen. Misschien storen mensen zich wel aan de christelijke basis van het CDA en willen om die reden niet met die partij regeren. Prima toch, moeten zij weten.
Die bescherm je ook door GL/PvdA ver daarvandaan te houden.quote:Op maandag 8 december 2025 20:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er zijn denk ik niet tal van redenen om een partij uit te sluiten zonder uberhaupt inhoudelijk dingen besproken te hebben. En dat er veel kiezers op de PVV stemt zegt me niet veel. Het hele punt van een cordon sanitaire is juist dat als kiezers willen dat hun stem leidt tot regeringsinvloed ze op minder radicale partijen stemmen, wat als doel heeft om de democratische rechtstaat te beschermen.
Het niet respecteren van de democratische rechtstaat is een argument om een partij uit te sluiten ja. Volledig mee eens. Ik zou ook nooit stemmen op een partij als PVV en FvD. Dus wat dit betreft zijn we het eens.quote:Op maandag 8 december 2025 20:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
GL-PvdA juist niet. Daar is de democratische rechtstaat in prima handen, zo blijkt bij elk onderzoek waar ik van gehoord heb.
[ afbeelding ]
Bv. https://www.uu.nl/nieuws/(...)len-in-strijd-met-de
Dan niet janken dat de partij die je uitsluit geen gedoogpartner wil worden.quote:Op maandag 8 december 2025 20:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad, het uitsluiten van de PVV vind ik heel logisch, maar het uitsluiten van FvD, PvdA/GL, DENK, PvdD ook.
Maar ik zal zelf ook niet verontwaardigd zijn als er partijen zijn die de partij waar ik op gestemd heb (CDA) zouden uitsluiten. Dat mogen toch zelf bepalen. Misschien storen mensen zich wel aan de christelijke basis van het CDA en willen om die reden niet met die partij regeren. Prima toch, moeten zij weten.
Zoals de verzinseltjes van Dilan?quote:Op maandag 8 december 2025 20:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Alleen ik geef aan dat er meerdere redenen en argumenten zijn om een partij uit te sluiten dan alleen het niet respecteren van de rechtstaat.
Inderdaad, gemeenteraad in maart.quote:Op maandag 8 december 2025 21:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Voor de zomer weer nieuwe verkiezingen.
Tja typisch ook dat Klaver wordt verweten dat hij te geil is voor de macht ofzo. Als hij de boot harder afhoudt krijgt hij het verwijt eeuwige oppositie te zijn.quote:Op maandag 8 december 2025 21:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan niet janken dat de partij die je uitsluit geen gedoogpartner wil worden.
quote:Op maandag 8 december 2025 20:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
GL-PvdA juist niet. Daar is de democratische rechtstaat in prima handen, zo blijkt bij elk onderzoek waar ik van gehoord heb. Dat je inhoudelijke verschillen hebt dat lijkt me verder heel normaal, maar het systeem kan alleen maar werken als ons systeem overeind blijft.
[ afbeelding ]
Bv. https://www.uu.nl/nieuws/(...)len-in-strijd-met-de
Ik weet niet.quote:Op maandag 8 december 2025 20:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap dat hij dat zegt, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, daar mag hij Yesilgoz voor bedanken. Straks met de VVD erbij zijn de programmatische verschillen te groot dus hoeven ze het ook niet aan Klaver te vragen, dan kunnen ze beter bij Joost en Geert bedelen.
De oppositie is waarschijnlijk nu ook het beste voor PvdA, er valt waarschijnlijk makkelijk te schieten op het beleid van het aankomend werkgeverskabinet.quote:Op maandag 8 december 2025 21:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja typisch ook dat Klaver wordt verweten dat hij te geil is voor de macht ofzo. Als hij de boot harder afhoudt krijgt hij het verwijt eeuwige oppositie te zijn.
Wat dat betreft heeft Jetten het natuurlijk veel makkelijker, die kan om zijn voorkeursbeleid voor elkaar te krijgen het met een stuk meer partijen proberen hoeft ook minder te draaien omdat het sterke punt van D66 is dat ze al hun kroonjuwelen allang in de ramsj verkocht hebben.
Dat dacht ik ook bij het afgelopen kabinet maar echt prijsschieten was het niet voor de oppositie. Het is ook de vraag of met het huidige media landsschap links nog een serieuze kans maakt te groeien. Nouja als de Crypto en AI bubbels klappen zal er naast veel ellende vast ook kans zijn voor een politieke wende.quote:Op maandag 8 december 2025 21:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De oppositie is waarschijnlijk nu ook het beste voor PvdA, er valt waarschijnlijk makkelijk te schieten op het beleid van het aankomend werkgeverskabinet.
Waarom eigenlijk? Ik vind PvdA/GL niet echt te vergelijken met die partijen.quote:Op maandag 8 december 2025 20:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is wel heel apart geformuleerd inderdaad. Hij is waarschijnlijk ook een beetje wanhopig want hij weet dat hij Klaver eigenlijk nodig heeft.quote:Op maandag 8 december 2025 21:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet.
Jetten die tegen Klaver zegt dat ie blij moet zijn met deze unieke kans aan de zijlijn, voelt toch wat badinerend.
GLPvdA heeft wel zo'n verschrikkelijk slechte verkiezingscampagne gedraaid, daar viel helemaal niets mee te winnen.quote:Op maandag 8 december 2025 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook bij het afgelopen kabinet maar echt prijsschieten was het niet voor de oppositie. Het is ook de vraag of met het huidige media landsschap links nog een serieuze kans maakt te groeien. Nouja als de Crypto en AI bubbels klappen zal er naast veel ellende vast ook kans zijn voor een politieke wende.
Van bruinrechts, ultraconservatief autoritair, totalitaire potentaatjes, radicaal rechts, fatsoenlijk rechts, centrumrechts tot centrum.quote:Op maandag 8 december 2025 20:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Beestjes mogen niet bij de naam genoemd worden? Hoe zou je een FvD dan willen omschrijven? Gematigd rechts?
Waar zouden ze kiezers vandaan moeten trekken? Althans, dat lijkt me een beetje het probleem.quote:Op maandag 8 december 2025 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
GLPvdA heeft wel zo'n verschrikkelijk slechte verkiezingscampagne gedraaid, daar viel helemaal niets mee te winnen.
Jetten heeft een groot deel van de linkse kiezers weggekaapt, als die gaan regeren met CDA en VVD en afhankelijk zijn van rechtse gedoogsteun, dan zijn ze die bij de volgende TK-verkiezingen (zodra Yesilgoz het opportuun vindt om ze een dolk in de rug te steken, ik gok over een jaar of 2) allemaal weer kwijt aan PvdAGL.quote:Op maandag 8 december 2025 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar zouden ze kiezers vandaan moeten trekken? Althans, dat lijkt me een beetje het probleem.
Ze hadden er wat bij D66 weg kunnen trekken maar het omgekeerde gebeurde.quote:Op maandag 8 december 2025 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar zouden ze kiezers vandaan moeten trekken? Althans, dat lijkt me een beetje het probleem.
Als Jetten nu de boot in gaat met VVD en CDA, dan kan D66 zo weer naar 9 zetels. Dat kreeg Kaag met haar nieuwe leiderschap ook voor elkaar.quote:Op maandag 8 december 2025 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat was er zo slecht aan de campagne? Dit keer niet de foute themas gekozen lijkt me.quote:Op maandag 8 december 2025 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
GLPvdA heeft wel zo'n verschrikkelijk slechte verkiezingscampagne gedraaid, daar viel helemaal niets mee te winnen.
Ja, precies, maar dat zijn dan communicerende vaten. Het is dan een slechte campagne slechts in relatie tot D66... Buiten dat wordt het denk ik erg lastig nieuw kiezerspotentieel te vergaren in deze tijd, tenzij je"toevallig" de nieuwe rattenvanger van Hamelen wordt als opeenvolgend LPF, FVD, BBB, PVV, NSC ?quote:Op maandag 8 december 2025 21:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze hadden er wat bij D66 weg kunnen trekken maar het omgekeerde gebeurde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |