In 2023 stond rekeningrijden in het verkiezingsprogramma van de VVD.quote:Op maandag 8 december 2025 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vraag me af wat "vroem vroem" partij van rekeningrijden vindt.
Lieden die jarenlang aan de onderkant van de samenleving zitten en de verzorgingsstaat leegvreten zoals het merendeel van de statushouders hebben we al genoeg van. Dus nee die hebben we niet nodig.quote:Op maandag 8 december 2025 19:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
denk jij dat we de influx van Afrika gaan kunne en willen stoppen ??
never
we hebben de influx nodig ook
En het afschaffen van de hra.quote:Op maandag 8 december 2025 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vraag me af wat "vroem vroem" partij van rekeningrijden vindt.
Geen ideequote:Op maandag 8 december 2025 19:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat voor alternatief hebben ze wat ook met elektrisch rijden genoeg geld in het laadje brengt?
Hij wil de door hem geschetste problemen ook gewoon echt niet (helpen) oplossen.quote:Op maandag 8 december 2025 19:48 schreef capricia het volgende:
En deze wil ik jullie ook niet onthouden.
Die tekst.
"Een verschrikkelijk stuk" "de afbraak van Nederland"
~We komen alleen langs voor een beter ander stuk~
[ x ]
Buma heeft het gewoon ook heel cynisch opgeschreven.quote:Op maandag 8 december 2025 19:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij wil de door hem geschetste problemen ook gewoon echt niet (helpen) oplossen.
Nog even over dat Vullings en De Rooy, wat ik meestal niet luister.quote:Op maandag 8 december 2025 19:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte 4 kreeg d66 (en CU) heel veel gedaan omdat Rutte zwak stond. Dat was een vrij links kabinet. Het huidige CDA is wel linkser dan destijds.
ok ik bedoelde de partijen aan de zijkanten van het spectrum.quote:Op maandag 8 december 2025 20:18 schreef Cyan9 het volgende:
Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk was dat we geen politici en/of partijen gaan wegzetten als extremistisch.
En ja, dat geldt dus ook voor jou @:michaelmoore
quote:Buma's plan kan op meerderheid rekenen: JA21 steunt 'tussenstap' D66, VVD en CDA
Den Haag- JA21 zegt het advies van informateur Sybrand Buma te ondersteunen om D66, VVD en CDA voorlopig 'aan het werk' te zetten om 'een akkoord voor te bereiden' voor een nieuw kabinet. Met de steun van CU en 50Plus is een Kamermeerderheid daarmee gegarandeerd.
j a jammer is dat , en kinderachtig ookquote:Op maandag 8 december 2025 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Buma heeft het gewoon ook heel cynisch opgeschreven.
Dus eerst al die boze woorden tegen Buma. En daarna 'maar we betreuren zeer dat we uitgesloten worden'
Joh..
Het frame dat er niets voor elkaar kan worden gekregen op migratie met PvdAGL hoorde ik er eerlijkgezegd niet zo in door, maar ze waren me wel wat te weinig kritisch over Yesilgoz.quote:Op maandag 8 december 2025 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nog even over dat Vullings en De Rooy, wat ik meestal niet luister.
Daar hoor ik gewoon letterlijk het frame dat je op migratie niks voor elkaar gaat krijgen met GL-PvdA.
Ben je echt zo zeker dat (vooral) Vullings en De Rooy naar D66 neigen?
Je hebt het over een user die in NWS stond te juichen toen Poetin de interne opstand neersloeg. DeVerzamelaar is een simpel gekkie, die zou ik niet serieus nemen.quote:Op maandag 8 december 2025 20:37 schreef Cupfighter het volgende:
Je en die deningrerende post van de Verzamelaar mag dus wel blijkbaar
Erg krom
Klopt daarom verrast het me nog meer dat zijn post kan blijven staanquote:Op maandag 8 december 2025 20:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je hebt het over een user die in NWS stond te juichen toen Poetin de interne opstand neersloeg. DeVerzamelaar is een simpel gekkie, die zou ik niet serieus nemen.
https://nos.nl/artikel/25(...)s-wel-geven-en-nemenquote:Ondertussen is GroenLinks-PvdA-leider Klaver behoorlijk chagrijnig, omdat hij in zijn ogen uitgesloten wordt. D66-voorman Jetten ziet dat anders. "Andere partijen zullen noodzakelijk zijn om meerderheden te krijgen. Het is juist een unieke kans voor die partij. Ik zal altijd een uitgestoken hand naar de heer Klaver blijven uitsteken."
Ja Klaver ook, want ze waren nogal betraand.quote:Op maandag 8 december 2025 20:46 schreef capricia het volgende:
Ik moest even met mijn ogen knipperen.
Het lijkt me nochthans heel normaal dat er een cordon sanitaire is tegen partijen als PVV en FVD en niet normaal dat een normale democratische partij als GL-PvdA wordt uitgesloten.quote:Op maandag 8 december 2025 20:46 schreef Shreyas het volgende:
Dat Calimero-gedrag van Klaver begint zo langzamerhand wel gênant te worden. Eerst zelf heel stoer de PVV en FvD uitsluiten en nu hij zelf buitenspel is gezet gedraagt hij zich als een kleutertje dat niet mee mag spelen en jankt dat Dilan er zelfs voor beloond wordt!![]()
Dit is toch wel een erg schaamteloze vertoning aan het worden. Als je kijkt naar de grote name die in het verleden leiding hebben gegeven aan de PvdA, zoals Wim Kok, Wouter Bos, Diederik Samsom, Lodewijk Asscher die zouden
meteen hebben gezegd: Wil je niet met ons, nou donder dan maar op, dan hoeven we ook niet meer met jullie.
Maar Klaver blijft maar hopen op z'n plekje in een mogelijke regering, hij is alleen met zijn eigen ego bezig. Het is toch bedroevend dat deze snotneus nu leider is. PvdA zou er goed aan doen zich gewoon weer af te splitsen van GL, dit gaat nergens meer over.
En Klaver is veel te licht voor dit niveau. Hij kan beter voor zichzelf iedere dag een papa-dag inlassen en aardbeien met slagroom gaan eten
Dat is wat men vindt dat ze verdienen. Nog geen 20% van de zetels en universeel ongeliefd. Dus dan mag je inderdaad af en toe wat kruimels pakken. Mooi toch, democratie?quote:Op maandag 8 december 2025 18:22 schreef probeer het volgende:
En Jesse lijkt vooralsnog terecht te reageren met een 'fuck die shit, als ik niet mag komen dan kan je de tering krijgen met je cadeautjes en je gehele kankerfeestje. Verlies mijn nummer. Kut!'
Want zo werkt het natuurlijk niet he. Dat Dilan, Rob en meneer Fatsoen lekker hun eigen ding gaan doen expliciet zonder Jesse's inbreng of inspraak, maar wanneer het ze dan soms ietsjes te heet onder de voeten wordt bij Joost, Geert en co. en laatstgenoemden te veel radicale shit eisen, Jesse even de hete kastanjes uit het vuur mag komen halen. En daarbij natuurlijk dankbaar zijn voor de kruimels, want lANdSbElaNg
Ik snap dat hij dat zegt, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, daar mag hij Yesilgoz voor bedanken. Straks met de VVD erbij zijn de programmatische verschillen te groot dus hoeven ze het ook niet aan Klaver te vragen, dan kunnen ze beter bij Joost en Geert bedelen.quote:Op maandag 8 december 2025 20:46 schreef capricia het volgende:
Jetten ziet de mogelijke gedoogrol aan de zijlijn voor GL-pvda als een unieke kans voor die partij.
Ik moest even met mijn ogen knipperen.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)s-wel-geven-en-nemen
Niet mee eens. PVV heeft meer stemmen behaald dan GL-PvdA. Dat is toch ook belangrijk in een democratie?quote:Op maandag 8 december 2025 20:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt me nochthans heel normaal dat er een cordon sanitaire is tegen partijen als PVV en FVD en niet normaal dat een normale democratische partij als GL-PvdA wordt uitgesloten.
Dat mag je vinden, gelukkig zijn er genoeg mensen die in beide geen heil zien.quote:Op maandag 8 december 2025 20:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt me nochthans heel normaal dat er een cordon sanitaire is tegen partijen als PVV en FVD en niet normaal dat een normale democratische partij als GL-PvdA wordt uitgesloten.
Er zijn denk ik niet tal van redenen om een partij uit te sluiten zonder uberhaupt inhoudelijk dingen besproken te hebben. En dat er veel kiezers op de PVV stemt zegt me niet veel. Het hele punt van een cordon sanitaire is juist dat als kiezers willen dat hun stem leidt tot regeringsinvloed ze op minder radicale partijen stemmen, wat als doel heeft om de democratische rechtstaat te beschermen.quote:Op maandag 8 december 2025 20:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet mee eens. PVV heeft meer stemmen behaald dan GL-PvdA. Dat is toch ook belangrijk in een democratie?
Ik heb niets tegen een cordon sanitair, er zijn tal van redenen om een partij uit te sluiten. Maar als je zelf een partij (of meerdere partijen uitsluit) moet je niet gaan janken als je zelf ook uitgesloten wordt.
Inderdaad, het uitsluiten van de PVV vind ik heel logisch, maar het uitsluiten van FvD, PvdA/GL, DENK, PvdD ook.quote:Op maandag 8 december 2025 20:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, gelukkig zijn er genoeg mensen die in beide geen heil zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |