Je kunt toch niet ontkennen dat de EK of op zijn minst bepaalde partijen/senatoren op een stoel zijn gaan zitten die niet voor hen is? Ik vind het bizar dat er politieke spelletjes worden gespeeld tot aan complete blokkades aan toe.quote:Op maandag 8 december 2025 17:56 schreef Isdatzo het volgende:
Laat ze nou maar eerst eens een fatsoenlijk kabinet vormen voordat we gaan nadenken over hoe de democratische structuur anders moet.
Ik hoop dat deze ontdooiing beantwoord wordt met een middelvinger.quote:Op maandag 8 december 2025 17:57 schreef Nexum het volgende:
Vindt het wel bijzonder dat Dilan nu iets meer ontdooid is richting GL-PvdA. Geen coalitie maar ‘parlementaire samenwerking is nodig’. Toch de druk gevoeld ergens?
Mooi. Laat ze hun werk maar zien. Een kleine machtsverschuiving van het kabinet naar de Kamer. Geeft ook meer waarde aan de debatten.quote:Op maandag 8 december 2025 17:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat je nu voor een meerderheid in de kamer moet gaan shoppen.
Zoals je al 1000x verteld is: dat wil GLPvdA óók niet...quote:Op maandag 8 december 2025 17:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien willen ze wel rust in de portemonnee, graag hun huis kunnen blijven betalen of geen belasting schijven van 65%.
Dat speelt vooral bij de (vaak onbetrouwbare) kleine partijtjes of nieuwe partijen waar vooral intern strijd gevoerd wordt. Lijkt me geen argument om de hele boel maar op de schop te gooien.quote:Op maandag 8 december 2025 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt toch niet ontkennen dat de EK of op zijn minst bepaalde partijen/senatoren op een stoel zijn gaan zitten die niet voor hen is? Ik vind het bizar dat er politieke spelletjes worden gespeeld tot aan complete blokkades aan toe.
De EK is toch ook gewoon een politiek orgaan en als zodanig ontworpen (oorspronkelijk overigens vooral om al progressieve gekkigheid tegen te houden)?quote:Op maandag 8 december 2025 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt toch niet ontkennen dat de EK of op zijn minst bepaalde partijen/senatoren op een stoel zijn gaan zitten die niet voor hen is? Ik vind het bizar dat er politieke spelletjes worden gespeeld tot aan complete blokkades aan toe.
Heeft niets met ontdooien te maken. Eerder een trap na.quote:Op maandag 8 december 2025 17:57 schreef Nexum het volgende:
Vindt het wel bijzonder dat Dilan nu iets meer ontdooid is richting GL-PvdA. Geen coalitie maar ‘parlementaire samenwerking is nodig’. Toch de druk gevoeld ergens?
Het flikkert mij niet aan welke kant van het spectrum ze staan. Als het maar niet van die ellende is zoals het afgelopen jaar en daar was Dilan gewoon onderdeel van.quote:Op maandag 8 december 2025 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is een midden kabinet , die steun moet zoeken , ook bij GL en PVV
Kwartje gaat bij hem toch niet vallen. Hij is er heilig van overtuigd en alle argumenten tegen filtert hij weg door zijn cognitieve dissonantie hierover.quote:Op maandag 8 december 2025 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals je al 1000x verteld is: dat wil GLPvdA óók niet...
Men is als de dood voor GL. Die zijn zo’n beetje de belichaming van het kwaad volgens sommigen.quote:Op maandag 8 december 2025 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals je al 1000x verteld is: dat wil GLPvdA óók niet...
In die zin is wellicht een minderheidskabinet ook een stok achter de deur voor verdere radicalisering op de flanken.quote:Op maandag 8 december 2025 18:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het flikkert mij niet aan welke kant van het spectrum ze staan. Als het maar niet van die ellende is zoals het afgelopen jaar en daar was Dilan gewoon onderdeel van.
Ik wil degelijk beleid waarbij men rekening houdt met alle mensen en ophoudt met die fucking verzuiling.
Dit komt de VVD helemaal niet slecht uit want nu kunnen ze de handen wassen in de onschuld van 'parlementaire samenwerking' bij impopulaire maatregelen, zonder daadwerkelijk in een kabinet te stappen met de boosdoeners.quote:Op maandag 8 december 2025 18:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Heeft niets met ontdooien te maken. Eerder een trap na.
Je mag niet op mijn kinderfeestje komen, maar ik verwacht dat je je cadeautjes de dag erna bij de deur af zal geven.
Oh maar ik ben ook niet zonder meer voor her overhoop gooien van onze democratie hoor.quote:Op maandag 8 december 2025 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat speelt vooral bij de (vaak onbetrouwbare) kleine partijtjes of nieuwe partijen waar vooral intern strijd gevoerd wordt. Lijkt me geen argument om de hele boel maar op de schop te gooien.
Natuurlijk maar misschien ben ik naief om te denken dat de senaat van zulke politieke spelletjes verschoond zou zijn.quote:Op maandag 8 december 2025 18:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De EK is toch ook gewoon een politiek orgaan en als zodanig ontworpen (oorspronkelijk overigens vooral om al progressieve gekkigheid tegen te houden)?
Hoe je het ook wendt of draait mbt ons huidige politieke bestek, een minderheidskabinet legt per definitie ietsjes meer macht bij zowel de Kamer als ook de oppositie. Rob-1 zal qua inhoud en gedegenheid harder aan het werk moeten dan zeg de afgelopen 5 (ja, ik kies expres voor 5 >.<) kabinetten bij elkaar.quote:Op maandag 8 december 2025 18:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit komt de VVD helemaal niet slecht uit want nu kunnen ze de handen wassen in de onschuld van 'parlementaire samenwerking' bij impopulaire maatregelen, zonder daadwerkelijk in een kabinet te stappen met de boosdoeners.
Tja, dat in een politiek orgaan ook politieke spelletjes gespeeld worden, lijkt me niet zo heel raar. Dat is ook nooit echt anders geweest. Alleen viel het minder op omdat er toen daadwerkelijk gestreefd werd naar een kabinet met een meerderheid in beide Kamers. Maar dat is door de toegenomen instabiliteit van het electoraat natuurlijk ook lastiger geworden…quote:Op maandag 8 december 2025 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh maar ik ben ook niet zonder meer voor her overhoop gooien van onze democratie hoor.
[..]
Natuurlijk maar misschien ben ik naief om te denken dat de senaat van zulke politieke spelletjes q verschoond zou zijn.
Helaes
Met als kers op de taart een grote bbb aldaar. Dus ja, dat klopt helaas ook..quote:Op maandag 8 december 2025 18:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat in een politiek orgaan ook politieke spelletjes gespeeld worden, lijkt me niet zo heel raar. Dat is ook nooit echt anders geweest. Alleen viel het minder op omdat er toen daadwerkelijk gestreefd werd naar een kabinet met een meerderheid in beide Kamers. Maar dat is door de toegenomen instabiliteit van het electoraat natuurlijk ook lastiger geworden…
En daarvoor een grote FvD en tussendoor een grote NSC in de TK die niet in de EK zaten…quote:Op maandag 8 december 2025 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met als kers op de taart een grote bbb aldaar. Dus ja, dat klopt helaas ook..
Nsc vond/vind ik nog een wildcard, maar ook zij waren maar al te blij met de ontevreden stemmer.quote:Op maandag 8 december 2025 18:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En daarvoor een grote FvD en tussendoor een grote NSC in de TK die niet in de EK zaten…
Op papier heb je helemaal gelijk. Alleen zie ik het ditmaal toch echt anders. Veel van de keuzes zullen tot stand moeten komen over de flanken omdat daar altijd een meerderheid zit voor dit kabinet.quote:Op maandag 8 december 2025 18:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of draait mbt ons huidige politieke bestek, een minderheidskabinet legt per definitie ietsjes meer macht bij zowel de Kamer als ook de oppositie. Rob-1 zal qua inhoud en gedegenheid harder aan het werk moeten dan zeg de afgelopen 5 (ja, ik kies expres voor 5 >.<) kabinetten bij elkaar.
Debatten zijn geen grotendeels al vooraf uitgemaakte zaak meer. Nouja .. minder iig.
Dat was toen initieel nog wel een iets andere partij, met Theo Hiddema.quote:Op maandag 8 december 2025 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nsc vond/vind ik nog een wildcard, maar ook zij waren maar al te blij met de ontevreden stemmer.
Ik was dat fvd hoofdstuk alweer vergeten. Of weggedrukt, dat kan ook.
VVD heeft zichzelf in het midden gemanoeuvreerd, met GL-PvdA als de radicale flank. De evenknie op links van FvD en PVV.quote:Op maandag 8 december 2025 18:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit komt de VVD helemaal niet slecht uit want nu kunnen ze de handen wassen in de onschuld van 'parlementaire samenwerking' bij impopulaire maatregelen, zonder daadwerkelijk in een kabinet te stappen met de boosdoeners.
Past in de strategie om Klaver als de radicalen en extremen weg te zetten.quote:Op maandag 8 december 2025 17:57 schreef Nexum het volgende:
er waren 150 mensen onderdeel vanquote:Op maandag 8 december 2025 18:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het flikkert mij niet aan welke kant van het spectrum ze staan. Als het maar niet van die ellende is zoals het afgelopen jaar en daar was Dilan gewoon onderdeel van.
Ik wil degelijk beleid waarbij men rekening houdt met alle mensen en ophoudt met die fucking verzuiling.
Ja, door met dit D66 en het CDA in zee te gaan.quote:Op maandag 8 december 2025 18:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
VVD heeft zichzelf in het midden gemanoeuvreerd, met GL-PvdA als de radicale flank. De evenknie op links van FvD en PVV.
Framing geslaagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |