abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2025 @ 18:46:06 #176
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219444193
quote:
14s.gif Op maandag 8 december 2025 18:24 schreef probeer het volgende:

[..]
In die zin is wellicht een minderheidskabinet ook een stok achter de deur voor verdere radicalisering op de flanken.

Want als ze het te bont maken zoekt Rob'sMinderheid-1 het op de andere flank.
een midden kabinet heeft gaan radicale flanken

zeker een midden minderheidskabinet niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219444199
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Op papier heb je helemaal gelijk. Alleen zie ik het ditmaal toch echt anders. Veel van de keuzes zullen tot stand moeten komen over de flanken omdat daar altijd een meerderheid zit voor dit kabinet.

En laten beide flanken nu net in de kamers zitten. Volgens mij is het eenvoudiger dan ooit om met een minderheidskabinet van start te gaan.
OK fair enough. Theorie vs praktijk.

Dit gaat weer een paar jaar rechts aanmodderen worden. Alweer. Met iets als een zilveren LHBTQI+ randje (maar expliciet géén euthanasie-randje) oid. Maar dan met verhoudingen binnen de kamer die constant op scherp staan, ipv alleen bij het zoveelste akkefietje.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219444204
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een midden kabinet heeft gaan radicale flanken

zeker een midden minderheidskabinet niet
Ik doelde met 'radicale flanken' op de Kamer, niet het kabinet zelf. Mijn excuses voor de verwarring.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 8 december 2025 @ 18:48:24 #179
323876 michaelmoore
pi_219444207
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:47 schreef probeer het volgende:

[..]
OK fair enough. Theorie vs praktijk.

Dit gaat weer een paar jaar rechts aanmodderen worden. Alweer. Met iets als een zilveren LHBTQI+ randje (maar expliciet géén euthanasie-randje) oid.
dit gaat een midden kabinet worden , geen radicale elementen dus , en dat is prima
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 18:49:01 #180
5428 crew  miss_sly
pi_219444212
Bij 1Vandaag zei Klacer dat er nog geen seconde over de inhoud is gesproken. Alleen wie met wie en wie niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 december 2025 @ 18:51:11 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219444228
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, door met dit D66 en het CDA in zee te gaan.

De regeergeile VVD gaat de boel absoluut niet naar rechts trekken. Maar dat is weer een andere discussie.
Natuurlijk gaat VVD dat wel doen. Dit is de meest rechtse VVD aller tijden en in de coalitie zullen ze voortdurend naar rechts lonken voor steun (en mn D66 onder druk zetten/chanteren). VVD = MAGA
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219444229
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat was toen initieel nog wel een iets andere partij, met Theo Hiddema.

Maar ehm ja, dat superwispelturige van de kiezer is echt niet bepaald handig.
In hoeverre die partij toen echt anders was kan je nog wel een boom over opzetten :+.

En als politici ook nog eens donders goed beseffen hoe wispelturig die kiezers zijn helpt dat de stabiliteit van welk kabinet dan ook, ook niet…
pi_219444251
quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2025 18:49 schreef miss_sly het volgende:
Bij 1Vandaag zei Klacer dat er nog geen seconde over de inhoud is gesproken. Alleen wie met wie en wie niet.
Klinkt erg aannemelijk.
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 19:02:14 #184
236264 crew  capricia
pi_219444288
quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2025 18:49 schreef miss_sly het volgende:
Hij was er dan ook maar kort vandaag. Half uurtje ofzo. Vorige week ook maar kort.
En die andere twee hebben weken aan die 14 paginas geschreven zonder inmenging. Waar ze nu met de VVD verder aan gaan werken.

Hij is vooral boos en zegt dat veel kiezers belazerd worden.

twitter

En ik begrijp die teleurstelling wel. Dat ze nu met zijn drieën verder gaan, was iets wat eigenlijk een paar weken geleden ook wel duidelijk was. Dus ik kan me voorstellen dat ie zich aan het lijntje gehouden voelt. En nooit echt serieus genomen. Met hem is nooit serieus over de inhoud gesproken.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 08-12-2025 19:07:21 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219444297
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Natuurlijk gaat VVD dat wel doen. Dit is de meest rechtse VVD aller tijden en in de coalitie zullen ze voortdurend naar rechts lonken voor steun (en mn D66 onder druk zetten/chanteren). VVD = MAGA
VVD heeft geen meerderheid in de eventuele ministerraad die er volgt.
  maandag 8 december 2025 @ 19:05:14 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219444299
PvdAGL moet nu gewoon twee jaar snoeihard oppositie voeren tegen VNO-NCW 1.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 19:06:23 #187
236264 crew  capricia
pi_219444306
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 19:05 schreef -XOR- het volgende:
PvdAGL moet nu gewoon twee jaar snoeihard oppositie voeren tegen VNO-NCW 1.
Krijg er een Rutte IV gevoel bij. Zelfde motorblok.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219444308
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 19:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij was er dan ook maar kort vandaag. Half uurtje ofzo. Vorige week ook maar kort.
En die andere twee hebben weken aan die 14 paginas geschreven zonder inmenging. Waar ze nu met de VVD verder aan gaan werken.

[ x ]

En ik begrijp die teleurstelling wel. Dat ze nu met zijn drieën verder gaan, was iets wat eigenlijk een paar weken geleden ook wel duidelijk was. Dus ik kan me voorstellen dat ie zich aan het lijntje gehouden voelt.
En ook na de mooie woorden van CDA en D66 dat ze graag op inhoud door willen praten met partijen die genoeg aanknopingspunten zien in hun document.
Die hebben zich toch weer in de luren laten leggen door mee te gaan in het uitsluitspelletje van de VVD…
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 19:08:18 #189
236264 crew  capricia
pi_219444314
quote:
10s.gif Op maandag 8 december 2025 19:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En ook na de mooie woorden van CDA en D66 dat ze graag op inhoud door willen praten met partijen die genoeg aanknopingspunten zien in hun document.
Die hebben zich toch weer in de luren laten leggen door mee te gaan in het uitsluitspelletje van de VVD…
Die 14 paginas hebben dan ook helemaal geen formele waarde. Het was eigenlijk een vreemd soort oefening.

Het mooie was nog wel dat ook JA21 aanknopingspunten zag. Dat was natuurlijk ook niet de bedoeling. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219444328
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 19:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Die 14 paginas hebben dan ook helemaal geen formele waarde. Het was eigenlijk een vreemd soort oefening.
Dan scheelt het weer dat in de formatie in deze fase er sowieso maar erg weinig formele waarde ergens van is :P
  maandag 8 december 2025 @ 19:10:09 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219444329
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 19:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Krijg er een Rutte IV gevoel bij. Zelfde motorblok.
Rutte 4 kreeg d66 (en CU) heel veel gedaan omdat Rutte zwak stond. Dat was een vrij links kabinet. Het huidige CDA is wel linkser dan destijds.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 19:13:49 #192
236264 crew  capricia
pi_219444352
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 19:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rutte 4 kreeg d66 (en CU) heel veel gedaan omdat Rutte zwak stond. Dat was een vrij links kabinet. Het huidige CDA is wel linkser dan destijds.
Ja. Dat was een D66 akkoord. Dat moeten we nu nog maar afwachten.
Daar heb je helemaal gelijk in.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219444378
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 14:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De situatie van Polen is heel anders, met name natuurlijk de instroom van Oekraïners. Terwijl Polen zelf nog maar net een welvarend land is geworden.

Nederland heeft ondertussen al jaren een benedengemiddelde instroom, en de instroom is de laatste paar jaren enorm gedaald. Het is veel lager dan in 2022 en 2023 (40-50% lager).

Dit is letterlijk al miljoenen keren gezegd. Vermoeiend.
Een benedengemiddelde instroom zeg je. Dat rijmt niet met dat er de afgelopen decennia ongeveer 1 miljoen moslims in Nederland zijn komen wonen. Een demografie van 1 op de 17 binnen 4 decennia is niet normaal en geen natuurlijke gebeurtenis.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 8 december 2025 @ 19:18:56 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219444386
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 19:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD véél rechtser en geen partijleider/premier die moet overleven (of juist nu overleeft en schade beperkt door PVV te worden)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 19:19:24 #195
236264 crew  capricia
pi_219444390
Verklaring Rob Jetten:

quote:
Nieuwe stap in de formatie
Rob Jetten - Rob Jetten tijdens de presentatie van de positieve agenda.

Rob Jetten
Partijleider en fractievoorzitter

08.12.2025

Vorige week zetten D66 en CDA een belangrijke stap met onze positieve agenda voor Nederland. Met doorbraken op thema’s waar ons land al veel te lang op vastloopt: meer betaalbare woningen, een nieuwe economie, investeren in internationale veiligheid, kennis en het klimaat.

De reacties waren bemoedigend. Van links tot rechts, en vooral vanuit de samenleving. Mensen willen vooruit. Ze willen een kabinet dat weer problemen oplost in plaats van ze doorschuift. Dat wil ik ook.

Afgelopen dagen hebben we intensief gekeken met welke combinaties van partijen we de volgende fase van de formatie in kunnen. We hebben veel opties onderzocht, maar telkens lag er wel ergens een probleem dat samenwerking in de weg stond. Eerlijk is eerlijk: dat was frustrerend, en het risico op een lange impasse kwam dichtbij.

Maar Nederland verdient beweging. En wij willen tempo maken. Daarom kiezen we nu voor de volgende stap in deze kabinetsformatie. D66, CDA en de VVD gaan verder praten over een ambitieus akkoord op hoofdlijnen, mede op basis van onze positieve agenda. Zodat we zo snel mogelijk oplossingen kunnen presenteren waarmee Nederland weer vooruit kan.

Tegelijkertijd blijft onze hand uitgestoken. Want ik voel, net als veel Nederlanders, de behoefte aan een andere politiek. Een politiek waarin stevig debat mag, maar samenwerking altijd het doel is om weer een stap verder te komen. Waarin verschillen niet worden uitvergroot, maar overbrugd. Ik kijk ernaar uit om dat ook de komende periode in de praktijk te brengen.

We onderzoeken de komende tijd vormen van samenwerking met andere politieke partijen. Als deze stap uitkomt op een minderheidskabinet, dan zie ik dat ook als een kans. Een kans voor een nieuwe, constructieve manier van politiek bedrijven. Voor open samenwerking met partijen op links en rechts. Met gedeelde verantwoordelijkheid in plaats van groeiend wantrouwen.

https://d66.nl/nieuws/nieuwe-stap-in-de-formatie/
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin maandag 8 december 2025 @ 19:29:03 #196
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219444434
Ik vraag me af wat "vroem vroem" partij van rekeningrijden vindt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 8 december 2025 @ 19:29:20 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219444436
Jetten doet in zijn verklaring gewoon mee aan de beeldvorming van GL-PvdA als een flankpartij (linkser dan VVD rechts zou zijn - wat gewoon niet klopt). Daar komt het wel op neer, impliciet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 8 december 2025 @ 19:30:42 #198
323876 michaelmoore
pi_219444442
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 19:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Een benedengemiddelde instroom zeg je. Dat rijmt niet met dat er de afgelopen decennia ongeveer 1 miljoen moslims in Nederland zijn komen wonen. Een demografie van 1 op de 17 binnen 4 decennia is niet normaal en geen natuurlijke gebeurtenis.
denk jij dat we de influx van Afrika gaan kunne en willen stoppen ??

never
we hebben de influx nodig ook
pi_219444443
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zoals je al 1000x verteld is: dat wil GLPvdA óók niet...
https://www.consumentenbo(...)hypotheekrenteaftrek

Hier kun je uitrekenen hoeveel geld het je kost, maar schijnbaar kan ik dat missen volgens Gl/
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 19:02 schreef capricia het volgende:

[..]

[ x ]

En ik begrijp die teleurstelling wel. Dat ze nu met zijn drieën verder gaan, was iets wat eigenlijk een paar weken geleden ook wel duidelijk was. Dus ik kan me voorstellen dat ie zich aan het lijntje gehouden voelt. En nooit echt serieus genomen. Met hem is nooit serieus over de inhoud gesproken.
Een kabinet met zowel de gl/pvda en de VVD zal met de huidige spelers ook nooit stabiel zijn.

Te grote inhoudelijke verschillen en totaal geen liefde tussen de partijen.

Een minderheidskabinet van drie partijen die redelijk op 1 lijn zitten zal wel stabieler zijn de combinatie van 4 in dit geval.
pi_219444449
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vraag me af wat "vroem vroem" partij van rekeningrijden vindt.
Wat voor alternatief hebben ze wat ook met elektrisch rijden genoeg geld in het laadje brengt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')