Dan zet ie je als "centrum-rechts" neer.quote:Op zondag 7 december 2025 13:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien moet je nog wat harder negers negers negers roepen, dan wordt het wat nauwekeuriger.
Klopt maar D66 had uiteindelijk toch meer stemmenquote:Op zondag 7 december 2025 12:22 schreef matspontius het volgende:
[..]
Joh? Heeft D66 gewonnen? Ik dacht dat de PVV en D66 evenveel zetels hebben gekregen....
Dat is wel ondenkbaar gelukkigquote:Op zondag 7 december 2025 12:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is niet ondenkbaar dat de PVV ook de kans krijgt op een minderheidskabinet samen te stellen
JA mocht het de D66 niet lukken dan de volgende, mocht de VVD meedoen dan geef ik het een goede kansquote:
Ja, dus? Het gaat om het aantal zetels. Who cares hoeveel stemmen. Verder zit de formatie muurvast dus hebben de PVV en D66 voorlopig helemaal niets aan deze "overwinning"....quote:Op zondag 7 december 2025 13:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar D66 had uiteindelijk toch meer stemmen
Jetten heeft het volledig in eigen handen. Als hij wil is er zo een kabinet. Hij is in de lead.quote:Op zondag 7 december 2025 13:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, dus? Het gaat om het aantal zetels. Who cares hoeveel stemmen. Verder zit de formatie muurvast dus hebben de PVV en D66 voorlopig helemaal niets aan deze "overwinning"....
Pardon?quote:Op zondag 7 december 2025 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Jetten heeft het volledig in eigen handen. Als hij wil is er zo een kabinet.
Waar komt het vandaan dat de volgende mag als het D66 niet lukt?quote:Op zondag 7 december 2025 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA mocht het de D66 niet lukken dan de volgende, mocht de VVD meedoen dan geef ik het een goede kans
lijkt me niet ondenkbaar dat de VVD die mogelijkheid op tafel smijt deze week
Hij kan zo een kabinet vormen met CDA, VVD en JA21.quote:
Het is een verschil, al is het maar 1 stemquote:Op zondag 7 december 2025 13:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, dus? Het gaat om het aantal zetels. Who cares hoeveel stemmen. Verder zit de formatie muurvast dus hebben de PVV en D66 voorlopig helemaal niets aan deze "overwinning"....
Dan heb ik dat oprecht gemist, naar mijn weten heeft Jetten daar niks over gezegd. Maar i stand corrected.quote:Op zondag 7 december 2025 12:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jetten maakte zijn fameuze "draai op asiel" en zei wat dingen over allochtonen, de Telegraaf begon toen te roepen dat Jetten toch niet zo'n arrogante en vervelende kerel was en vanaf toen kreeg de D66-campagne tractie en werden ze de grootste. Dat was zonder die 'draai op asiel' nooit gebeurd.
Dit is wel erg simplistisch gesteld. Je weet beter.quote:Op zondag 7 december 2025 13:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij kan zo een kabinet vormen met CDA, VVD en JA21.
Als ie dat wil hè.
Het is zijn keuze.
Sloopt hij wel zijn eigen partij en loopbaan gelijkquote:Op zondag 7 december 2025 13:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ie dat wil hè.
Het is zijn keuze.
D66 staat wel op winst in de peilingen. Dus echt noodzaak om die stap snel te zetten is er nog niet.quote:Op zondag 7 december 2025 13:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Conclusie is dus dat Jetten niet wil aangezien ze geen mm verder komen!
Volgens mij is hij in elk geval met CDA juist heel veel verder gekomen.quote:Op zondag 7 december 2025 13:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Conclusie is dus dat Jetten niet wil aangezien ze geen mm verder komen!
Maar dan is Jetten I wel snel in de lucht. En kunnen we Schoof uitzwaaien.quote:Op zondag 7 december 2025 13:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sloopt hij wel zijn eigen partij en loopbaan gelijk.
Dat is anders wel een gevaarlijk spel om te spelen. Als dit eindigt in opnieuw naar de stembus omdat d66 niet met Ja21 wil en VVD niet met GL/PvdA, dan kan het gewoon alle kanten op.quote:Op zondag 7 december 2025 13:28 schreef capricia het volgende:
[..]
D66 staat wel op winst in de peilingen. Dus echt noodzaak om die stap snel te zetten is er nog niet.
Als je een kabinet wil wel ja. Vervolgens kan dat kabinet nog niks omdat je geen ruimte hebt in de Eerste Kamer en de belangrijkste steunpilaar daar vervreemd is, maar hey.quote:Op zondag 7 december 2025 13:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ie dat wil hè.
Het is zijn keuze.
Dat ligt er aan hoe groot Jetten het probleem vindt om te wachten tot na de gemeenteraadsverkiezingen. En wie er de zwarte piet toegespeeld gaat krijgen.quote:Op zondag 7 december 2025 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is anders wel een gevaarlijk spel om te spelen. Als dit eindigt in opnieuw naar de stembus omdat d66 niet met Ja21 wil en VVD niet met GL/PvdA, dan kan het gewoon alle kanten op.
Maar goed, we zijn pas net onderweg. Eerst maar eens het nieuwe jaar inluiden. Sowieso verwacht ik weinig beweging tot en met de gemeenteraadsverkiezingen.
Dat laatste maakt dat ik er heel weinig van verwacht. Het is een onbetrouwbare mooiprater met weinig inhoud.quote:Op zondag 7 december 2025 13:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoe groot Jetten het probleem vindt om te wachten tot na de gemeenteraadsverkiezingen. En wie er de zwarte piet toegespeeld gaat krijgen.
Het kan snel, het kan langzaam. Hij is in de leiding.
Je bekijkt dit met een gekleurde bril.quote:Op zondag 7 december 2025 13:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan is Jetten I wel snel in de lucht. En kunnen we Schoof uitzwaaien.
Uiteindelijk ligt dit in zijn hand.
Je beschrijft nu Geert Wildersquote:Op zondag 7 december 2025 13:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste maakt dat ik er heel weinig van verwacht. Het is een onbetrouwbare mooiprater met weinig inhoud.
Liever premier Yesilgoz inderdaad. Uiterst betrouwbaar.quote:Op zondag 7 december 2025 13:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste maakt dat ik er heel weinig van verwacht. Het is een onbetrouwbare mooiprater met weinig inhoud.
Dan zit hij met 3 rechtsconservatieve partijen waarvan er één notoir onbetrouwbaar is en de hele dag bezig om je een mes in je rug proberen te duwen.quote:Op zondag 7 december 2025 13:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan is Jetten I wel snel in de lucht. En kunnen we Schoof uitzwaaien.
Uiteindelijk ligt dit in zijn hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |