Ja, die luister ik ook af en toe. Inhoudelijk sterk, ik trek de stemmen alleen niet echt goed.quote:Op zondag 7 december 2025 15:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Betrouwbare Bronnen is wellicht ook wel wat voor je.
Altijd leuk, de dagelijkse lurkers uit NWS die racisme komen ontkennen.quote:Op zondag 7 december 2025 15:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik verbaas me nergens meer over in dit land. Het geeft me dus inderdaad het gevoel van oude tijden die herleven, terwijl iedereen tegenwoordig denk ik wel voor zichzelf kan praten.
Ik krijg hierdoor wel een beetje een identiteitscrisisquote:Op zondag 7 december 2025 16:05 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Altijd leuk, de dagelijkse lurkers uit NWS die racisme komen ontkennen.
BB is meer een geschiedenispodcast dan dat er echt uitgebreid op politieke actualiteit wordt ingegaan natuurlijk.quote:Op zondag 7 december 2025 15:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Betrouwbare Bronnen is wellicht ook wel wat voor je.
Irritante aan Bouman is dat hij het bestaan van neoliberalisme ontkent. Het heeft niet bestaan. Niet in Nederland, nergens niet.quote:Op zondag 7 december 2025 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
Dijkhoff en Segers is echt een waardeloze podcast. Twee rechtse ventjes bij elkaar. Goed gedaan Podimo! Ik kan er niet naar luisteren.
Samsom en Bouman is beter en inhoudelijker, maar Bouman is natuurlijk wel economisch heel rechts (zegt hij ook zelf, nog zo een zelfverklaarde "rechts-progressief")
Het hele podcast landschap helt sowieso sterk naar rechts de laatste paar jaar (gekopieerd vanuit de VS).
https://www.mediamatters.(...)and-other-supposedly
Op zich wel. Maar juist die verbinding die ze tussen beide leggen is wel interessant.quote:Op zondag 7 december 2025 16:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
BB is meer een geschiedenispodcast dan dat er echt uitgebreid op politieke actualiteit wordt ingegaan natuurlijk.
Sesamstraat is ook erg rechts hequote:Op zondag 7 december 2025 16:42 schreef -XOR- het volgende:
Studio Den Haag is natuurlijk ook behoorlijk rechts, maar wel fair.
Ienieminie wel, Pino niet.quote:Op zondag 7 december 2025 16:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Sesamstraat is ook erg rechts he
Oh dat vind ik interessant. Waar merk je dat rechtse dan aan? Gezien hun luisterpubliek merk ik het niet zo sterk. Het enige is dat ze een preoccupatie hebben met de VVD, maar dat kun je ook verantwoorden door het feit van VVD als de centrale en bijkans onmisbare partij in het landschap.quote:Op zondag 7 december 2025 16:42 schreef -XOR- het volgende:
Studio Den Haag is natuurlijk ook behoorlijk rechts, maar wel fair.
Die Leendert Beekman is een VVD'er, je merkt ook wel dat ze heel erg in het VVD-op-de-centen-passen-frame meegaan maar zoals ik al schreef, ik vind ze vrij neutraal en fair beschouwen.quote:Op zondag 7 december 2025 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Oh dat vind ik interessant. Waar merk je dat rechtse dan aan? Gezien hun luisterpubliek merk ik het niet zo sterk. Het enige is dat ze een preoccupatie hebben met de VVD, maar dat kun je ook verantwoorden door het feit van VVD als de centrale en bijkans onmisbare partij in het landschap.
Het kleine mormeltje komt natuurlijk wel van WNL vandaan. Is daar getraind en binnestebuiten gekeerd door Bert Huijsjes. Ondertussen is best wel veel van dat 'WNL talent' uitgewaaierd naar andere media outlets.
Laat ik het zo zeggen: ik merk het bij Vullings en De Rooy sterker. Deze AVROTROS en NOS samenwerking heeft voor mij een duidelijk stempel (15 jaar terug moest VARA stoppen met alle samenwerkingen...).
Vullings is een D'66-er is wel eens ontvallen.quote:Op zondag 7 december 2025 17:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Leendert Beekman is een VVD'er, je merkt ook wel dat ze heel erg in het VVD-op-de-centen-passen-frame meegaan maar zoals ik al schreef, ik vind ze vrij neutraal en fair beschouwen.
Vullings vind ik juist altijd vrij links voorkomen (misschien is er incidentele overcompensatie (extra kritisch richting PvdAGL) en de Rooy eigenlijk ook wel. Het is vooral geen heel sterke podcast.
Haha, had ik niet gedacht! Die vond ik juist het beste van het drietal. Kun je na gaan.quote:
Pompt helemaal het frame erin van VVD als middenpartij en een radicaal GroenLinks.quote:Op zondag 7 december 2025 18:04 schreef -XOR- het volgende:
Zit net buitenhof terug te kijken, Cees Veerman doet ook weer eens knap aan geschiedsvervalsing. vRoEgEr VoNdEn We De PvDa WeL lEuK, mAaR nU iS gRoEnLiNkS eRbIj
klopt heb ik gezien en hij heeft gelijkquote:Op zondag 7 december 2025 18:15 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals iemand op BlueSky zegt
Cees Veerman die begint over de toch wel ver van zijn CDA afstaande CPN en PPR als hij het heeft over de ideologie van GroenLinks. Decennia geleden. Geen woord over de tegen radicaal rechts aanschurende Yesilgöz, slechts zalvende woorden over een nu fictieve VVD uit een grijs verleden. #buitenhof
Ik begrijp de nadelen van GL/PvdA in coalitie, gezien samenstelling TK. Maar GL/PvdA afschilderen als de onzekere instabiele factor, zoals CDA'er Veerman doet, en negeren dat VVD een brokkenpiloot als leider heeft die alleen nog maar rampen heeft aangericht, dat gaat mij echt veel te ver. #buitenhof
Ja, viel me ook al op. Typisch weerquote:Op zondag 7 december 2025 18:04 schreef -XOR- het volgende:
Zit net buitenhof terug te kijken, Cees Veerman doet ook weer eens knap aan geschiedsvervalsing. vRoEgEr VoNdEn We De PvDa WeL lEuK, mAaR nU iS gRoEnLiNkS eRbIj
Ja, ik ook. FvD is namelijk een anti-wetenschapspartij en daar moeten we het liefst zo weinig mogelijk van hebben maar het worden er juist steeds meer! Erg gevaarlijk dit.quote:Op zondag 7 december 2025 12:52 schreef capricia het volgende:
Vind de hernieuwde opkomst van FvD eigenlijk wel zorgelijk.
Staan in de peilingen nu op 10 zetels.
En ik weet peilingen zijn palingen en er komen nu geen TK verkiezingen aan.
Maar die partij is flink aan het stijgen. En lijken vooral stemmen van de PVV over te nemen. En dan heb je wel redelijk wat potentieel om te stijgen.
Zal nog wel groeien nu ook de VS dat soort partijen gaat steunen.quote:Op zondag 7 december 2025 19:53 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, ik ook. FvD is namelijk een anti-wetenschapspartij en daar moeten we het liefst zo weinig mogelijk van hebben maar het worden er juist steeds meer! Erg gevaarlijk dit.
Vind ik niet heel verassend na lang De Stemming gevolgd te hebben. Was altijd wel benieuwd wat van der Wulp zou stemmen.quote:Op zondag 7 december 2025 17:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Vullings is een D'66-er is wel eens ontvallen.
De dreinende kleiter voor het snoeprek krijgt haar zin, wat een slechte actie van Jetten en Bontenbal.quote:Op zondag 7 december 2025 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-cda-onderhandelen
Dat kleutergedrag belonen vind ik ook niet fraai, maar wat stel je voor dat ze hadden moeten doen?quote:Op zondag 7 december 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
De dreinende kleiter voor het snoeprek krijgt haar zin, wat een slechte actie van Jetten en Bontenbal.
Ik zou zeggen: dit is alleen een optie als je bij het kruisje tekent van het verslag van vorige week, voor wat hoort wat.
Als ze helemaal opnieuw gaan beginnen al helemaal een farce.quote:Op zondag 7 december 2025 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zelfs al is het maar voor de show maandag alleen met Klaver gaan zitten. Die is constructief. En heeft meer zetels in de Eerste Kamer. En anders dreigen het met z'n tweeën te gaan doen.quote:Op zondag 7 december 2025 20:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat kleutergedrag belonen vind ik ook niet fraai, maar wat stel je voor dat ze hadden moeten doen?
Helemaal dit.quote:Op zondag 7 december 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
De dreinende kleiter voor het snoeprek krijgt haar zin, wat een slechte actie van Jetten en Bontenbal.
Ik zou zeggen: dit is alleen een optie als je bij het kruisje tekent van het verslag van vorige week, voor wat hoort wat.
Dan zal terecht of onterecht het bij de VVD (en sympathisanten) weer voelen als de D66 agenda uitvoeren en kan ik nu al invullen dat dit kabinet niet de termijn gaat volmaken. Op een opportuun moment loopt de door Klassiek Liberalen gedomineerde VVD weg.quote:Op zondag 7 december 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het had wmb mooi geweest als dat realistisch was geweest, maar afgezien van beeldvorming weet ik niet goed wat dat had moeten doen? Klaarblijkelijk ervaren ze zelf de meeste steun voor deze variant in de Kamer als ik dat artikel uit het AD goed lees.quote:Op zondag 7 december 2025 20:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfs al is het maar voor de show maandag alleen met Klaver gaan zitten. Die is constructief. En heeft meer zetels in de Eerste Kamer. En anders dreigen het met z'n tweeën te gaan doen.
Wie weet, misschien maken ze met zijn drieën en document en zegt gl/PvdA ja wij vinden dat een prima plan.quote:Op zondag 7 december 2025 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een schande voor het landsbestuur deze gecompromitteerde nitwitquote:Agema vond dat dit gezondheidsrisico moest worden aangepakt, maar zij kreeg te maken met een onwillige minister van Landbouw Wiersma (BBB). Wiersma en haar partij vonden de conclusies van het onderzoek niet overtuigend. Daarom werd toen besloten tot het onderzoek door de Gezondheidsraad.
Zakelijke belangen
Maar ook na deze conclusies is Wiersma niet overtuigd dat gezondheidsmaatregelen vanuit de overheid nodig zijn. In een intern overleg op het ministerie en ook in gesprekken met de nieuwe minister van Volksgezondheid Bruijn (VVD) plaatst Wiersma opnieuw allerlei vraagtekens bij de wetenschappelijk onderbouwde onderzoeksresultaten.
Zij blijft vooral kijken naar de zakelijke belangen van de snel groeiende geitensector, zo melden ingewijden aan de NOS.
Dan zou CDA deze variant al weg moeten stemmen, alles links van CDA gaat dat echt niet doen. Maar ik zeg ook niet dat ze moeten gaan formeren, gewoon aangeven dat je met iedereen op de inhoud wil praten, maar dat alleen Klaver het tot nu toe over het document heeft gehad en dat dat dus de enige gesprekspartner van het moment is.quote:Op zondag 7 december 2025 20:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het had wmb mooi geweest als dat realistisch was geweest, maar afgezien van beeldvorming weet ik niet goed wat dat had moeten doen? Klaarblijkelijk ervaren ze zelf de meeste steun voor deze variant in de Kamer als ik dat artikel uit het AD goed lees.
Dat gaat ook niet gebeuren, die zogenaamde droom van wisselende meerderheden is een sprookje.quote:Ik lees trouwens niet dat ze direct nu ook maar doorgaan naar coalitieonderhandelingen, dus we zullen wel verder zien... kan ook zijn om door te gaan op de inhoud. Uiteindelijk hebben ze zonder GL-PvdA bij lange na geen meerderheid in de EK en dat is de realiteit waarover Yesilgoz kan gaan uitleggen hoe ze de dingen die ze wil bereiken voor elkaar wil krijgen.
Eens. En ook zonder BBB en PVV. De waarheid is alleen dat JA21 blijkbaar niet zonder VVD wil en dat een minderheidskabinet dat steun nodig heeft van 6 partijen (D66, CDA, GLPvdA, steunend op SP, CU, Denk, PvdD, 50plus, Volt) gewoon niet stabiel is.quote:Op zondag 7 december 2025 21:08 schreef Cupfighter het volgende:
Het land zou zo beter af zijn met een kabinet zonder de VVD
Thanks voor het nieuwe nieuws.quote:Op zondag 7 december 2025 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:Een volgende stap in de formatie is in zicht. Na een weekend bellen tussen de meest betrokken partijen zullen D66, CDA en VVD komende week met zijn drieën verder gaan praten. Dat zeggen ingewijden tegen de politieke redactie van RTL Nieuws. Of dat ook zal leiden tot een minderheidskabinet bestaande uit die drie partijen, is nog onduidelijk. Maar zo'n kabinet lijkt wel weer een stap dichterbij.
Afgelopen vrijdag kregen D66, CDA, VVD, GroenLinks-PvdA en JA21 van informateur Sybrand Buma de opdracht om met elkaar te bekijken wat de beste manier voorwaarts in de formatie zou zijn, nadat hij door onderlinge blokkades geen enkele mogelijke coalitie meer zag.
Volgens betrokkenen is er druk gebeld en zijn alle opties nog eens langsgekomen. De optie waarvoor nu de meeste steun lijkt te zijn is dat D66, CDA en VVD met zijn drieën verder gaan praten. Informateur Buma zal dinsdag zijn verslag inleveren waar deze conclusie uit getrokken kan worden.
Welke vorm dat 'doorpraten' precies gaat krijgen, moet de komende dagen nog worden besloten. Ook is het nog niet duidelijk of deze ronde uiteindelijk zal leiden tot een minderheidskabinet van deze drie partijen, of dat JA21 op een bepaald moment toch nog aanschuift.
Eerste Kamer
Een kabinet met JA21 heeft niet de voorkeur van D66. In de Tweede Kamer steunt dat kabinet met 75 zetels niet op een meerderheid, en in de Eerste Kamer hebben D66, CDA, VVD en JA21 zelfs maar 14 van de 75 zetels. Een minderheidskabinet zonder JA21 wordt geacht op sommige onderwerpen makkelijker steun te kunnen krijgen van GroenLinks-PvdA, al heeft die partij zich al meermaals fel uitsproken tegen een minderheidskabinet.
De VVD blijft ook na dit weekend samenwerking met GroenLinks-PvdA blokkeren, waardoor die partij voorlopig niet meepraat.
'Gemoederen bedaard'
Volgens ingewijden verliepen de telefoongesprekken van afgelopen weekend in goede sfeer, en leken de gemoederen ten opzichte van eerder wat bedaard te zijn. Morgen wordt definitief de balans opgemaakt.
Informateur Buma heeft dan een gespreksronde gepland staan, maar wie daarvoor wordt uitgenodigd en hoe die er precies uit gaat zien, beslist hij later vanavond.
Reken maar op dat er de komende tijd nog minder overblijft van BBB in de Eerste Kamer, we hebben de laatste overstapper nog niet gezienquote:Op zondag 7 december 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. En ook zonder BBB en PVV. De waarheid is alleen dat JA21 blijkbaar niet zonder VVD wil en dat een minderheidskabinet dat steun nodig heeft van 6 partijen (D66, CDA, GLPvdA, steunend op SP, CU, Denk, PvdD, 50plus, Volt) gewoon niet stabiel is.
Maar een minderheidskabinet van D66, CDA en VVD dat voor meerderheden BBB nodig heeft in de EK is ook gewoon per definitie instabiel, aangezien BBB instabiel is.
D66, CDA, VVD en JA21 hebben 24 van de 75 zetels voor alle duidelijkheid. Dus ze hebben altijd nog GL/PvdA (14 zetels) of BBB (12 zetels) nodig. Bij de laatste moet je dan nog altijd zoeken naar nog één partij die je plannen steunt.quote:Op zondag 7 december 2025 21:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks voor het nieuwe nieuws.
Ik zet de tekst er even bij voor het nageslacht (en iedereen die vooral hier leest, want die mensen zijn er).
[..]
En BBB is krimpende.quote:Op zondag 7 december 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. En ook zonder BBB en PVV. De waarheid is alleen dat JA21 blijkbaar niet zonder VVD wil en dat een minderheidskabinet dat steun nodig heeft van 6 partijen (D66, CDA, GLPvdA, steunend op SP, CU, Denk, PvdD, 50plus, Volt) gewoon niet stabiel is.
Maar een minderheidskabinet van D66, CDA en VVD dat voor meerderheden BBB nodig heeft in de EK is ook gewoon per definitie instabiel, aangezien BBB instabiel is.
Zolang ze overlopen naar een van de coalitiepartijen is dat in die zin niet een wezenlijk probleem echter.quote:
Als die weer naar D66 gaan, maakt dat een meerderheid voor (welke dan ook) coalitie alleen maar makkelijker.quote:Op zondag 7 december 2025 21:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Reken maar op dat er de komende tijd nog minder overblijft van BBB in de Eerste Kamer, we hebben de laatste overstapper nog niet gezien
Als ik dat document van Jetten en Bontebal wat doorlees en ook wat stilsta bij het partijprogramma van de VVD. Dan denk ik dat D66, CDA en VVD gemakkelijker tegemoet kunnen komen aan het groene van Groen Links, dan aan her Sociaal Democratische van PvdA.quote:Op zondag 7 december 2025 18:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt heb ik gezien en hij heeft gelijk
GL heeft geen ene zak met onze Pvda te maken
Ze wilde al vanaf het eerste moment meepraten aan die tafel van Jetten en Bontenbal. En meeschrijven.quote:Op zondag 7 december 2025 20:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helemaal dit.
Ik was er al bang voor. De heren voelen wél de verantwoordelijkheid en gaan dus maar verder met de dreunende kleuter. Heel erg jammer, eens kijken waar het toe leidt. Kan me niet voorstellen dat ze dan ook aan haar eis tegemoet komen om helemaal opnieuw te beginnen. Zowel macht mogen ze haar niet geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |