Ja, die luister ik ook af en toe. Inhoudelijk sterk, ik trek de stemmen alleen niet echt goed.quote:Op zondag 7 december 2025 15:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Betrouwbare Bronnen is wellicht ook wel wat voor je.
Altijd leuk, de dagelijkse lurkers uit NWS die racisme komen ontkennen.quote:Op zondag 7 december 2025 15:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik verbaas me nergens meer over in dit land. Het geeft me dus inderdaad het gevoel van oude tijden die herleven, terwijl iedereen tegenwoordig denk ik wel voor zichzelf kan praten.
Ik krijg hierdoor wel een beetje een identiteitscrisisquote:Op zondag 7 december 2025 16:05 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Altijd leuk, de dagelijkse lurkers uit NWS die racisme komen ontkennen.
BB is meer een geschiedenispodcast dan dat er echt uitgebreid op politieke actualiteit wordt ingegaan natuurlijk.quote:Op zondag 7 december 2025 15:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Betrouwbare Bronnen is wellicht ook wel wat voor je.
Irritante aan Bouman is dat hij het bestaan van neoliberalisme ontkent. Het heeft niet bestaan. Niet in Nederland, nergens niet.quote:Op zondag 7 december 2025 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
Dijkhoff en Segers is echt een waardeloze podcast. Twee rechtse ventjes bij elkaar. Goed gedaan Podimo! Ik kan er niet naar luisteren.
Samsom en Bouman is beter en inhoudelijker, maar Bouman is natuurlijk wel economisch heel rechts (zegt hij ook zelf, nog zo een zelfverklaarde "rechts-progressief")
Het hele podcast landschap helt sowieso sterk naar rechts de laatste paar jaar (gekopieerd vanuit de VS).
https://www.mediamatters.(...)and-other-supposedly
Op zich wel. Maar juist die verbinding die ze tussen beide leggen is wel interessant.quote:Op zondag 7 december 2025 16:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
BB is meer een geschiedenispodcast dan dat er echt uitgebreid op politieke actualiteit wordt ingegaan natuurlijk.
Sesamstraat is ook erg rechts hequote:Op zondag 7 december 2025 16:42 schreef -XOR- het volgende:
Studio Den Haag is natuurlijk ook behoorlijk rechts, maar wel fair.
Ienieminie wel, Pino niet.quote:Op zondag 7 december 2025 16:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Sesamstraat is ook erg rechts he
Oh dat vind ik interessant. Waar merk je dat rechtse dan aan? Gezien hun luisterpubliek merk ik het niet zo sterk. Het enige is dat ze een preoccupatie hebben met de VVD, maar dat kun je ook verantwoorden door het feit van VVD als de centrale en bijkans onmisbare partij in het landschap.quote:Op zondag 7 december 2025 16:42 schreef -XOR- het volgende:
Studio Den Haag is natuurlijk ook behoorlijk rechts, maar wel fair.
Die Leendert Beekman is een VVD'er, je merkt ook wel dat ze heel erg in het VVD-op-de-centen-passen-frame meegaan maar zoals ik al schreef, ik vind ze vrij neutraal en fair beschouwen.quote:Op zondag 7 december 2025 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Oh dat vind ik interessant. Waar merk je dat rechtse dan aan? Gezien hun luisterpubliek merk ik het niet zo sterk. Het enige is dat ze een preoccupatie hebben met de VVD, maar dat kun je ook verantwoorden door het feit van VVD als de centrale en bijkans onmisbare partij in het landschap.
Het kleine mormeltje komt natuurlijk wel van WNL vandaan. Is daar getraind en binnestebuiten gekeerd door Bert Huijsjes. Ondertussen is best wel veel van dat 'WNL talent' uitgewaaierd naar andere media outlets.
Laat ik het zo zeggen: ik merk het bij Vullings en De Rooy sterker. Deze AVROTROS en NOS samenwerking heeft voor mij een duidelijk stempel (15 jaar terug moest VARA stoppen met alle samenwerkingen...).
Vullings is een D'66-er is wel eens ontvallen.quote:Op zondag 7 december 2025 17:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Leendert Beekman is een VVD'er, je merkt ook wel dat ze heel erg in het VVD-op-de-centen-passen-frame meegaan maar zoals ik al schreef, ik vind ze vrij neutraal en fair beschouwen.
Vullings vind ik juist altijd vrij links voorkomen (misschien is er incidentele overcompensatie (extra kritisch richting PvdAGL) en de Rooy eigenlijk ook wel. Het is vooral geen heel sterke podcast.
Haha, had ik niet gedacht! Die vond ik juist het beste van het drietal. Kun je na gaan.quote:
Pompt helemaal het frame erin van VVD als middenpartij en een radicaal GroenLinks.quote:Op zondag 7 december 2025 18:04 schreef -XOR- het volgende:
Zit net buitenhof terug te kijken, Cees Veerman doet ook weer eens knap aan geschiedsvervalsing. vRoEgEr VoNdEn We De PvDa WeL lEuK, mAaR nU iS gRoEnLiNkS eRbIj
klopt heb ik gezien en hij heeft gelijkquote:Op zondag 7 december 2025 18:15 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals iemand op BlueSky zegt
Cees Veerman die begint over de toch wel ver van zijn CDA afstaande CPN en PPR als hij het heeft over de ideologie van GroenLinks. Decennia geleden. Geen woord over de tegen radicaal rechts aanschurende Yesilgöz, slechts zalvende woorden over een nu fictieve VVD uit een grijs verleden. #buitenhof
Ik begrijp de nadelen van GL/PvdA in coalitie, gezien samenstelling TK. Maar GL/PvdA afschilderen als de onzekere instabiele factor, zoals CDA'er Veerman doet, en negeren dat VVD een brokkenpiloot als leider heeft die alleen nog maar rampen heeft aangericht, dat gaat mij echt veel te ver. #buitenhof
Ja, viel me ook al op. Typisch weerquote:Op zondag 7 december 2025 18:04 schreef -XOR- het volgende:
Zit net buitenhof terug te kijken, Cees Veerman doet ook weer eens knap aan geschiedsvervalsing. vRoEgEr VoNdEn We De PvDa WeL lEuK, mAaR nU iS gRoEnLiNkS eRbIj
Ja, ik ook. FvD is namelijk een anti-wetenschapspartij en daar moeten we het liefst zo weinig mogelijk van hebben maar het worden er juist steeds meer! Erg gevaarlijk dit.quote:Op zondag 7 december 2025 12:52 schreef capricia het volgende:
Vind de hernieuwde opkomst van FvD eigenlijk wel zorgelijk.
Staan in de peilingen nu op 10 zetels.
En ik weet peilingen zijn palingen en er komen nu geen TK verkiezingen aan.
Maar die partij is flink aan het stijgen. En lijken vooral stemmen van de PVV over te nemen. En dan heb je wel redelijk wat potentieel om te stijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |