abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 6 december 2025 @ 17:07:12 #1
375570 crew  Cyan9
pi_219426426
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord kabinet Schoof
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Website Tweede Kamer over de formatie
Eindverslag verkenner Koolmees
Tussenverslag informateur Buma met D66 en CDA

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Alle peilingen van Nederland
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 6 december 2025 @ 18:50:20 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219427051
hallo, is daar iemand ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219427205
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
hallo, is daar iemand ?
ik ben hier niet...
pi_219429895
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dat is een leugen.
Waarvan akte, geen bron of verdere toelichting dus dat maakt het relatief makkelijk om deze opmerking op waarde te schatten.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_219429904
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik respecteer jouw mening niet
Ik had ook niet anders van jou verwacht ;)

quote:
en het is bezopen om PVV en GL-PvdA als beiden even erg te zien, nog los van de plek van FvD en JA21 in dit veld (waar de deur nu naar open staat, naar beiden). Ik voel geen enkele verplichting daar respect voor te hebben.
Hoeft ook niet, maar voor mij zijn ze beide even onwenselijk.
quote:
Al die lijstjes zijn inderdaad: 1) selectief, 2) onbetrouwbaar, 3) we dalen daarop en 4) veel van die lijstjes interesseren VVDers niet werkelijk. Het is een gelegenheidsargument.
Heb je daar ook een bron van?

quote:
De Sustainable Development Goals en de daarbij behorende ranglijst ligt onder vuur van rechts.

Bij V-Dem staan we inmiddels buiten de 25 meest democratische landen, en maar net buiten de significante waarde voor autocratiserend land. Door de VVD, door jou
.
Even voor de duidelijkheid, ik heb deze keer (en overigens ook de vorige verkiezingen) géén VVD gestemd, maar CDA. Alleen ik hoop wel dat CDA mét de VVD en zonder de PvdA/GL gaat regeren.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_219429980
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 00:46 schreef Shreyas het volgende:
.
Even voor de duidelijkheid, ik heb deze keer (en overigens ook de vorige verkiezingen) géén VVD gestemd, maar CDA. Alleen ik hoop wel dat CDA mét de VVD en zonder de PvdA/GL gaat regeren.
Ik vind de problemen van dit land en continent te groot voor dit soort gesteggel, ik hoop maar dat het een (onzinnige) strategie is om zo veel mogelijk uit de kan te halen.
Incelfrikandel
  zondag 7 december 2025 @ 03:00:16 #7
323876 michaelmoore
pi_219430119
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:49 schreef jcdragon het volgende:
Ik hoop op een plottwist volgende week. CDA gaat bewegen.
ze moeten een concept regeerakkoord maken waar ieder zich in kan vinden zowel D66 als CDA en ook VVD
Zowel op stikstof als woningbouw , toeslagen en werken moet weer lonen voor de arbeider strategie

Maar als de VVD kost wat kost vasthoud aan de hypotheek toeslag dan is het gelijk al klaar

Dan gaat het nooit lukken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219430125
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 01:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik vind de problemen van dit land en continent te groot voor dit soort gesteggel, ik hoop maar dat het een (onzinnige) strategie is om zo veel mogelijk uit de kan te halen.
Paars heeft wel aangetoond, dat coalitie partijen niet te ver uit elkaar moeten liggen om tot fundamentele beslissingen te kunnen komen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_219430358
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 03:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Paars heeft wel aangetoond, dat coalitie partijen niet te ver uit elkaar moeten liggen om tot fundamentele beslissingen te kunnen komen.
Ik vind de hele privatiseringsgolf anders best wel een fundamentele beslissing.
pi_219430409
Het laatste kabinet wat echt grote hervormingen heeft gedaan, is Rutte II. Met dus zowel VVD als PvdA, in de Eerste Kamer steunend op GL en D66.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219430482
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 07:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vind de hele privatiseringsgolf anders best wel een fundamentele beslissing.
PvdA en VVD lagen toen ook veel dichter bij elkaar, de PvdA schoof naar het liberalisme en de VVD was een stuk gematigder. Bovendien liepen alles vrij crescendo, in ieder geval de de economie, dat helpt natuurlijk ook een hoop.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219430522
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 08:30 schreef nostra het volgende:

[..]
PvdA en VVD lagen toen ook veel dichter bij elkaar, de PvdA schoof naar het liberalisme en de VVD was een stuk gematigder. Bovendien liepen alles vrij crescendo, in ieder geval de de economie, dat helpt natuurlijk ook een hoop.
Haha, en nu loopt de economie ook al jaren als een dolle maar is er vooral veel onvrede en politieke onwil….

Tijdens Paars was er ook echt wel de wil om iets te veranderen vanuit een positieve blik.
Nu willen een aantal partijen alleen verandering vanuit een negatieve blik, minder asielzoekers want die zijn eng, weg met de natuur zodat de landbouw nog even op de oude voet door kan.
De grote opgaven waar we echt voor staan krijgen daardoor ook totaal geen aandacht meer.

Daarom spreekt het idee van een positieve agenda mij ook wel aan. Dat levert meer op dan die eeuwige negatieve spiraal.
  zondag 7 december 2025 @ 08:51:19 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219430547
quote:
0s.gif [b]Op zondag 7 december 2025 00:46 schreef Shreyas
Tja, extremisme komt in vele vormen.
  zondag 7 december 2025 @ 09:13:51 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219430648
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 01:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als je op iets kunt rekenen, is het dat onze volksvertegenwoordigers eindeloos doorsteggelen terwijl de wereld in brand straat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 7 december 2025 @ 09:14:34 #15
323876 michaelmoore
pi_219430653
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 00:46 schreef Shreyas het volgende:

en het is bezopen om PVV en GL-PvdA als beiden even erg te zien,
nog los van de plek van FvD en JA21 in dit veld (waar de deur nu naar open staat, naar beiden).

quote:
gebrabbel over zaken in de marge , als fossiel weg, Schiphol dicht, trottoir tegels flippen of alle vreemdelingen het land uit, en niet tot reële zaken komen die aandacht behoeven

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 07-12-2025 09:45:25 ]
  zondag 7 december 2025 @ 09:17:55 #16
323876 michaelmoore
pi_219430677
quote:
9s.gif Op zondag 7 december 2025 09:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je op iets kunt rekenen, is het dat onze volksvertegenwoordigers eindeloos doorsteggelen terwijl de wereld in brand straat.
VVD moet ff beetje inbinden

maar ik vrees dat Dilan de smaak van de superieuriteit proeft en niets van het geweune volk moet hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')