Er is je al 1000x verteld dat je frame niet klopt. Er zijn partijprogramma's, er zijn doorrekeningen. Maar gewoon maand na maand, week na week, dag na dag dezelfde onware frame blijven posten...quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de linkerzijde wil men geeneens bezuinigen maar alleen maar meer belasting ophalen.
Dat zal, maar de verschillen zullen klein zijn als D66 de leider van het kabinet is. Volgens mij heeft ook Yesilgoz weinig verschil met D66 en CDA op dit gebied.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Plannen voor stikstof zien er anders uit als GLPvdA (mede)-vormgever is dan als VVD dat is.
De meeste stemmers op rechts stemmen keihard tegen hun eigen belang in en ze hebben het niet eens door of misschien vinden ze het gewoon lekker om genaaid te worden. Vrij achterlijk wel.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is je al 1000x verteld dat je frame niet klopt. Er zijn partijprogramma's, er zijn doorrekeningen. Maar gewoon maand na maand, week na week, dag na dag dezelfde onware frame blijven posten...
Wat is dat toch lekker hé, even de onderbuik legenquote:Op vrijdag 5 december 2025 15:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De meeste stemmers op rechts stemmen keihard tegen hun eigen belang in en ze hebben het niet eens door of misschien vinden ze het gewoon lekker om genaaid te worden. Vrij achterlijk wel.
In hoeverre is Brekelmans een bondgenoot van Yeşilgöz? Hij was betrokken bij de nareis-op-nareis-leugen, daardoor heb ik hem lang als onderdeel van de radicaal-rechtse flank van de VVD gezien. Daar staat tegenover dat hij zich op een onbewaakt ogenblik bij Buitenhof liet ontvallen geen fundamenteel bezwaar tegen samenwerking met PvdA/GL te hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:24 schreef nostra het volgende:
Een kwart is weg naar D66 en CDA ja. Aan de andere kant heeft meer dan de helft niet op Yesilgoz gestemd. Een Brekelmans loopt ook op eieren wat dat betreft, die wil echt wel bewegen, maar wordt strak aan het lijntje gehouden (waar ik persoonlijk dan weer voor zou passen, maar goed).
zeker wel... bezuinigen op hypotheekrenteaftrek.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:39 schreef MoreDakka het volgende:
Maar goed, voorbeelden van gebieden waar bijvoorbeeld GL daadwerkelijk op wil bezuinigen gaan niet komen, want die zijn er niet.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de linkerzijde wil men geeneens bezuinigen maar alleen maar meer belasting ophalen.
Het is natuurlijk vrij gebruikelijk dat naar buiten toe de rijen gesloten blijven als je op de lijst staat. Volgens mij heeft alleen nummer 33 zich echt publiekelijk tégen Yesilgoz geuit. Maar een Van den Burg ergert zich natuurlijk groen en geel. Brekelmans is ook veel te pragmatisch. Karremans wil zelf.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:53 schreef Kowloon het volgende:
Overigens vind ik de VVD zeer tam reageren op de koers Yeşilgöz. Je schrijft al een tijdje dat het draagvlak van Yeşilgöz afnemend zou zijn; ik zie dat eigenlijk alleen enigszins bij een aantal VVD-burgemeesters, bij senator Van de Sanden en bij uitgerangeerde prominenten als Van Aartsen. Voor de rest is er naar mijn idee geen enkel teken van verzet tegen Yeşilgöz.
Het schrappen van belastingkorting is niet hetzelfde als bezuinigen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zeker wel... bezuinigen op hypotheekrenteaftrek.
bezuinigen op de grote winstgevende bedrijven, en op de hele rijke particulieren.
hupppp minder belastingkadootjes
Ik zou het niet zien als een probleem van de hele politiek.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:20 schreef Firuze60 het volgende:
Ben er gewoon saggerijnig van, wat een stelletje kleuters bij elkaar. Je schaamt je toch dood voor zulke pipo's, het vertrouwen in de politiek daalt zo tot onder het vriespunt. Ga eens wat doorpakken, stelletje lamballen.
Haha, dat moest er even uit!
Oke, dat is inderdaad wel een duidelijk teken aan de wand. Er moet dus vooral nog een aanleiding gevonden worden om Yeşilgöz te vervangen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:16 schreef nostra het volgende:
Ik kan alleen peilen wat ik onder mede-leden hoor en dat is niet positief. Dit is natuurlijk ook een achterlijk beeld, bijna 60% van je kiezers die geen vertrouwen in je heeft:
[ afbeelding ]
Ik zie dat dus wel zo, scheer ze nu even allemaal over een kam.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou het niet zien als een probleem van de hele politiek.
En nota bene kiest de burger zo'n 40% van politici die uberhaupt geen behoefte hebben om te regeren.
Bontebal en Jetten zitten er wel warmpjes bij zeg, met percentages van 97%. Dat haalt zelfs Wilders niet bij zijn achterban.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij gebruikelijk dat naar buiten toe de rijen gesloten blijven als je op de lijst staat. Volgens mij heeft alleen nummer 33 zich echt publiekelijk tégen Yesilgoz geuit. Maar een Van den Burg ergert zich natuurlijk groen en geel. Brekelmans is ook veel te pragmatisch. Karremans wil zelf.
Ik kan alleen peilen wat ik onder mede-leden hoor en dat is niet positief. Dit is natuurlijk ook een achterlijk beeld, bijna 60% van je kiezers die geen vertrouwen in je heeft:
[ afbeelding ]
Dat zijn ook de twee enige politieke fractieleiders die nog iets positiefs uitstralen. De VVD moet af van die F****.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bontebal en Jetten zitten er wel warmpjes bij zeg, met percentages van 97%. Dat haalt zelfs Wilders niet bij zijn achterban.
Ik heb altijd het idee dat Yesilgoz intern wel goed ligt omdat ze als persoon wel aardig schijnt te zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij gebruikelijk dat naar buiten toe de rijen gesloten blijven als je op de lijst staat. Volgens mij heeft alleen nummer 33 zich echt publiekelijk tégen Yesilgoz geuit. Maar een Van den Burg ergert zich natuurlijk groen en geel. Brekelmans is ook veel te pragmatisch. Karremans wil zelf.
[ afbeelding ]
Oh, lijkt mij ook een sympathiek mens, hoor, niks mis mee, net als dat Wilders best aardig is. Maar hun politieke denkbeelden en halsstarrige houding wekt aversie op.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat Yesilgoz intern wel goed ligt omdat ze als persoon wel aardig schijnt te zijn.
Daar merk je als je haar op tv ziet acteren echt vrij weinig van. Constant ah sneren en vileine opmerkingen ah maken. Bah!quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat Yesilgoz intern wel goed ligt omdat ze als persoon wel aardig schijnt te zijn.
Nah, ze heeft wel te maken met allemaal van die VVD macho mannetjes, he, moet je je ook maar tussen kunnen handhaven. Het lijkt soms wel alsof ze zichzelf continu moet bewijzen en dat is jammer.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar merk je als je haar op tv ziet acteren echt vrij weinig van. Constant ah sneren en vileine opmerkingen ah maken. Bah!
Ik heb het niet over de VVD onderling he?quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nah, ze heeft wel te maken met allemaal van die VVD macho mannetjes, he, moet je je ook maar tussen kunnen handhaven. Het lijkt soms wel alsof ze zichzelf continu moet bewijzen en dat is jammer.
Ach de VVD is kleiner dan zusterpartij PVVquote:Op vrijdag 5 december 2025 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar nogmaals, moet GL daarvoor in de coalitie? Gaan zij plannen over stikstof wegstemmen als ze niet in de coalitie zitten?
Vergeet niet dat GL kleiner is dan VVD.
Ja? De ene debiel hoeft de andere niet te gaan concurreren over wie het meest debiel is, toch?quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:04 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Ach de VVD is kleiner dan zusterpartij PVV
Eenmaal nee gezegd is NEE en anders verlies je stemmers, nu ja, ze verliest sowieso stemmers, dus om haar eigen hachje te redden heeft deze strategie geen enkele zin.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:06 schreef Breekfast het volgende:
Zo kinderachtig weer van Yesilgoz dat ze van begin af aan over een heel nieuw stuk wil gaan onderhandelen.
Als je echt constructief bent dan borduur je verder op het stuk van CDA/D66 en geef je als VVD aan op welke punten je dingen gewijzigd wil zien.
Ik had het over de partij niet een persoon maar dat is ook een bullshit figuur.quote:
Nou ok dan. Welke partij wel?quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:11 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik had het over de partij niet een persoon maar dat is ook een bullshit figuur.
Jetten spint zich weg. Maar ze blokkeren wel degelijk Ja21. Alleen Talpa De Mol media zal hem er keihard op af rekenen als hij zegt van welquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Vervang die Buma maar
bij hem ontstaan er blockades die er volgens jettenniet zijn.
[..]
Mona Keijzer als minister van oorlogquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:40 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Als de drones boven Rotterdam vliegen, heb je het type Karremans nodig die de wereld af gaat bellen.
Dan zorgt Mona Keijzer wel dat de NPO op zwart gaat, om het volk niet ongerust te maken met marxistische propaganda.
Uitstekend teamwork.
Bespaart een hoop geld en gelobby met belastinggeld, uitstekende beslissingquote:Op vrijdag 5 december 2025 16:19 schreef Klopkoek het volgende:
Staatssecretaris Aukje de Vries (VVD) negeert Kamer en blijft de maatschappelijke lobby frustreren
https://www.trouw.nl/poli(...)frustreren~bd4cdbff/
Alleen Shell en Bayer-Monsanto mogen over een dozijn jaren nog lobbyen.
Als minister van klimaat deed hij het best aardig met een cap op de energie prijzen wat de markt stabiliseerde.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Die wannabe tiktok-premier geeft mij geen beter gevoel.
Leuk om even een drankje mee te doen, maar om mee samen te werken lijkt het me behoorlijk onprettig.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, lijkt mij ook een sympathiek mens, hoor, niks mis mee, net als dat Wilders best aardig is. Maar hun politieke denkbeelden en halsstarrige houding wekt aversie op.
Wat? Dat is juist fundamenteel aan het verschil tussen links en rechtsquote:Op vrijdag 5 december 2025 16:14 schreef Kowloon het volgende:
Minder uitgeven of meer belasting heffen, vanuit politiek en economisch perspectief zijn dat volkomen oninteressante begrippen.
Ondertussen gaat het lobbyen van Civitas Christiana (banden met Heritage Foundation) en hun belastingvriendelijke ANBI status gewoon door. Dat kan dan weer wel in jouw gedachtenwereldje.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bespaart een hoop geld en gelobby met belastinggeld, uitstekende beslissing
Ja, precies dat! En juist samenwerken hebben ze nu hard nodig daar, gotsamme.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Leuk om even een drankje mee te doen, maar om mee samen te werken lijkt het me behoorlijk onprettig.
Het wordt eens tijd dat er demonstraties komen, georganiseerd door links en rechts.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:20 schreef Firuze60 het volgende:
Ben er gewoon saggerijnig van, wat een stelletje kleuters bij elkaar. Je schaamt je toch dood voor zulke pipo's, het vertrouwen in de politiek daalt zo tot onder het vriespunt. Ga eens wat doorpakken, stelletje lamballen.
Haha, dat moest er even uit!
Ze lijkt zich steevast als heel stevig te willen profileren en dat de kaas vooral niet van haar boterham gegeten wordt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:06 schreef Breekfast het volgende:
Zo kinderachtig weer van Yesilgoz dat ze van begin af aan over een heel nieuw stuk wil gaan onderhandelen.
Als je echt constructief bent dan borduur je verder op het stuk van CDA/D66 en geef je als VVD aan op welke punten je dingen gewijzigd wil zien.
Ik ken ze. En ik snap ze maar ook weer niet. Van die mensen die lekker een huisje hebben, hra en een nietszeggende baan met vast contract.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou het niet zien als een probleem van de hele politiek.
En nota bene kiest de burger een Tweede Kamer met steevast zo'n 30%-40% van politici die geen serieuze behoefte hebben om te regeren.
Nou ja, alle punten dusquote:Op vrijdag 5 december 2025 17:06 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt toch gewoon onderhandelen met het stuk van D66/CDA als startdocument? Niemand verwacht dat de VVD tekent bij het kruisje. En het is logisch dat ze zoveel mogelijk van het VVD programma binnen wil halen. Maar dat kan ook gewoon door te onderhandelen over het stuk dat is opgeleverd?quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou ja, alle punten dusHoezo is afwijzen niet constructief? Dan doen ze het maar zonder de VVD.
Het is net alsof men hier ineens vergeten is dat politici politiek bedrijven en dat betekent onderhandelenNou kan het best zijn dat Yesilgoz aan het aan het einde van de rit met lege handen komt te staan en dan is dat haar schuld, maar net doen alsof politiek bedrijven echt niet kan is totaal belachelijk.
Ik snap het wel, natuurlijk zou je liever willen dat ze gewoon doet wat jij wil omdat dan GL in het kabinet komt, maar dat is slechts jouw perspectief.
GL is geen partij meer, he, die zijn gefuseerd met de PvdA. Maar goed, ultra links dus in veel ogen. Lui die zich zorgen maken om de natuur (getsiederrie, natuur) en het klimaat (getfer, klimaatgezeik), lui die zich zorgen maken om de afbraak van de verzorgingsstaat (getferredemme, oprotten met die klaplopers en gare bejaarden), ultra links, dat dus.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou ja, alle punten dusHoezo is afwijzen niet constructief? Dan doen ze het maar zonder de VVD.
Het is net alsof men hier ineens vergeten is dat politici politiek bedrijven en dat betekent onderhandelenNou kan het best zijn dat Yesilgoz aan het aan het einde van de rit met lege handen komt te staan en dan is dat haar schuld, maar net doen alsof politiek bedrijven echt niet kan is totaal belachelijk.
Ik snap het wel, natuurlijk zou je liever willen dat ze gewoon doet wat jij wil omdat dan GL in het kabinet komt, maar dat is slechts jouw perspectief.
Dat kan, maar daar heeft ze blijkbaar niet voor gekozen. Omdat ze dus GL uitsluit. Ik ben geen VVD-stemmer dus heb dus weinig skin in the game, maar zij kiest de strategie. Het heeft weinig zin om boos te worden op een strategie van een partijleider waar je niet op gestemd hebt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon onderhandelen met het stuk van D66/CDA als startdocument? Niemand verwacht dat de VVD tekent bij het kruisje. En het is logisch dat ze zoveel mogelijk van het VVD programma binnen wil halen. Maar dat kan ook gewoon door te onderhandelen over het stuk dat is opgeleverd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |