Vraag me dan ook af wanneer daar het besef eindelijk eens gaat indalen dat de VS niet meer onze vriend, niet meer onze bondgenoot is.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Van Weel wil het alleen niet veroordelenzonder enige onderbouwing met militaire macht onschadelijke burgers fusilleren. Wat een ontzettend droevige bestuurders komen er toch van die VVD af. Die Foord van Oosten is ook al zo'n tranentrekkende droeftoeter.
Ik wist en riep dit altijd al en geloof mij, ze willen normaal gesproken altijd juist het tegenovergestelde doen van wat ik zeg. Ze blijven liever blind en naïef. Beetje ouwehoeren over rust in de portemonnee en dergelijke, maar de daadwerkelijke veiligheid van Nederlands grondgebied? Daar valt geen euro aan te verdienen.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vraag me dan ook af wanneer daar het besef eindelijk eens gaat indalen dat de VS niet meer onze vriend, niet meer onze bondgenoot is.
Ik heb werkelijk nog geen enkele serieuze reactie uit DH gehoord over het nieuwe Amerikaanse buitenlandse beleid, terwijl dat toch nogal ingrijpend is voor Europa.
Is het ook nooit geweestquote:Op woensdag 10 december 2025 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vraag me dan ook af wanneer daar het besef eindelijk eens gaat indalen dat de VS niet meer onze vriend, niet meer onze bondgenoot is.
“As you probably know we have just seized a tanker on the coast of Venezuela, a large tanker, very large, the largest one ever seized actually,” Trump said at an event at the White House.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:07 schreef Barbusse het volgende:
Men is overgestapt van moord & oorlogsmidaden naar piraterij:
US seizes oil tanker off Venezuela bound for Cuba
This is....progress I guess?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 10 december 2025 22:07 schreef Barbusse het volgende:
Men is overgestapt van moord & oorlogsmidaden naar piraterij:
US seizes oil tanker off Venezuela bound for Cuba
This is....progress I guess?
En hij is er nog trots op ook. Ondertussen houdt de rest van de wereld wijselijk zijn mond, als de bitchboys die het zijn.quote:Op donderdag 11 december 2025 00:51 schreef -0- het volgende:
[..]
“As you probably know we have just seized a tanker on the coast of Venezuela, a large tanker, very large, the largest one ever seized actually,” Trump said at an event at the White House.
Omdat wij (Europa) niets kunnen. Je kan wel assertiviteit willen zien, maar dat is een beetje alsof je vraagt van iemand die 1.65 lang is, dapper te doen tegen een spierbundel van 1.85 +quote:Op woensdag 10 december 2025 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nog geen enkele serieuze reactie uit DH gehoord over het nieuwe Amerikaanse buitenlandse beleid, terwijl dat toch nogal ingrijpend is voor Europa.
Gelukkig wel. Het mag van mij nog wel wat meer 'bitchboy'. Want af en toe zie je nog symbolische kritiek. Volstrekt onnodig, wat mij betreft.quote:Op donderdag 11 december 2025 07:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En hij is er nog trots op ook. Ondertussen houdt de rest van de wereld wijselijk zijn mond, als de bitchboys die het zijn.
Totaal niet onnodig, maar wel zinloos. Van een beetje kritiek gaan ze totaal niet terugdeinzen.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Het mag van mij nog wel wat meer 'bitchboy'. Want af en toe zie je nog symbolische kritiek. Volstrekt onnodig, wat mij betreft.
Toch zie ik wel liever wat assertiviteit in plaats van bang wegkruipen en tegen beter weten in hopen dat de VS weer bijdraait als Trump weg is.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat wij (Europa) niets kunnen. Je kan wel assertiviteit willen zien, maar dat is een beetje alsof je vraagt van iemand die 1.65 lang is, dapper te doen tegen een spierbundel van 1.85 +
Ja, maar dat is toch echt vooral je eigen gevoel. Wij kunnen niet heel veel meer.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch zie ik wel liever wat assertiviteit in plaats van bang wegkruipen en tegen beter weten in hopen dat de VS weer bijdraait als Trump weg is.
De VS wordt op het moment voor lange tijd zwaar verneukt en wordt ook eens tijd dat onze machthebbers dat ook eens gaan inzien en toegeven. Ben wel een beetje klaar met die slappe shit.
De met de beste intenties opgerichte VN die normaliter wel reageerde op uit de bocht vliegende regimes lijkt wel dood en begraven.quote:Op donderdag 11 december 2025 07:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En hij is er nog trots op ook. Ondertussen houdt de rest van de wereld wijselijk zijn mond, als de bitchboys die het zijn.
Daar moeten we ook iets nieuws voor bedenken, maar dan zonder een alles verlammende veiligheidsraad.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De met de beste intenties opgerichte VN die normaliter wel reageerde op uit de bocht vliegende regimes lijkt wel dood en begraven.
Omdat dit regime op de vingers tikken onwelgevallig is. Allemaal poppenkast en theater.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De met de beste intenties opgerichte VN die normaliter wel reageerde op uit de bocht vliegende regimes lijkt wel dood en begraven.
Het gaat om een gesanctioneerde tanker vanwege banden met Iran en Hezbollah.quote:Op donderdag 11 december 2025 07:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Sancties opgelegd door wie? Niet door mij in elk geval. Stop ook eens met mij te quoten, ik heb helemaal geen behoefte om met jou in gesprek te gaan. Ik erger me kapot aan je.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat om een gesanctioneerde tanker vanwege banden met Iran en Hezbollah.
Die is nu in beslag genomen.
Roepen dat de vs ook allerhande dingen op hun kerfstok hebben was tot enkele jaren terug nog heel rechts, want toen was je nog een putinpijper wanneer je dat aangaf.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, soeverein gespot!quote:Op donderdag 11 december 2025 13:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Sancties opgelegd door wie? Niet door mij in elk geval.
Bespaar me je gehuil.quote:Stop ook eens met mij te quoten, ik heb helemaal geen behoefte om met jou in gesprek te gaan. Ik erger me kapot aan je.
Lul toch een keer 'ns niet zo slap uit je nek. Het zijn sancties opgelegd door de VS, dus doe nou maar niet alsof dat een heiligverklaring is.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, soeverein gespot!
[..]
Bespaar me je gehuil.
Neem een abonnement op Fok, dan kun je users blocken.
Je hebt zelfs een abbo?? Het is meer moeite iemand hier nu af te zeiken ipv even naar de desktop modus te gaan en instellingen te veranderen en de persoon die je zo irriteert te blokkeren.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lul toch een keer 'ns niet zo slap uit je nek. Het zijn sancties opgelegd door de VS, dus doe nou maar niet alsof dat een heiligverklaring is.
Ik heb een abo, maar moet dan helemaal naar desktop modus enzo en is omslachtig en vervelend. Gewoon nokken met mij in gesprek te gaan volstaat. We moeten elkaar niet en daar is de kous mee af.
Jij moet mij kennelijk niet.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lul toch een keer 'ns niet zo slap uit je nek. Het zijn sancties opgelegd door de VS, dus doe nou maar niet alsof dat een heiligverklaring is.
Ik heb een abo, maar moet dan helemaal naar desktop modus enzo en is omslachtig en vervelend. Gewoon nokken met mij in gesprek te gaan volstaat. We moeten elkaar niet en daar is de kous mee af.
En wat wij ook honderd jaar geleden met voortschrijdend humastisch en verlicht west europees inzicht hebben afgeschaft.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:23 schreef Elan het volgende:
Ironisch dat mensen nu kwaad worden omdat er wat oliereserves worden veiliggesteld. De VS doen wat wij honderden jaren gedaan hebben. Stukje VOC mentaliteit.
En de misstanden door Shell gepleegd in de Nigerdelta, is dat geen uitbuiting?quote:Op donderdag 11 december 2025 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat wij ook honderd jaar geleden met voortschrijdend humastisch en verlicht west europees inzicht hebben afgeschaft.
Prima, ga je lekker door met dom uit je nek zwetsen.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij moet mij kennelijk niet.
Projecteer dat niet op mij.
Ik bepaal zelf op wie ik reageer of niet.
Dat jij te lui bent een handeling te verrichten maakt niet dat ik dan maar je huiswerk ga doen.
Bijzonder wel dat je andere dingen er met de haren bij moet slepen om piraterij goed te praten.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
En de misstanden door Shell gepleegd in de Nigerdelta, is dat geen uitbuiting?
Triggeredquote:Op donderdag 11 december 2025 15:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Prima, ga je lekker door met dom uit je nek zwetsen.
Die gaat vast richting een Amerikaanse havenquote:Op donderdag 11 december 2025 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maarre wat gaat Trumpmans nu doen met die tanker? Komt er nog een zwembad en gouden wc op?
Shell is geen land maar ook is dit nu een mooi voorbeeld van vrije markt werking bij een falende Nigeriaanse overheid waarbij externaliteiten bij de importerende partijen nooit meegerekend worden.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
En de misstanden door Shell gepleegd in de Nigerdelta, is dat geen uitbuiting?
Die wordt tegen een kostenplaatje van een paar miljoen ergens in een Amerikaanse haven aan de ketting gelegd denk ik. Zo efficient als ze zijn.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maarre wat gaat Trumpmans nu doen met die tanker? Komt er nog een zwembad en gouden wc op?
quote:Op maandag 8 december 2025 20:15 schreef Peppert het volgende:
Het heeft niets met drugs te maken, maar met het omverwerpen van een regering die men onwelgevallig vindt, om vervolgens een bepaalde Nobelprijswinnares daar aan de macht te brengen. Het is een voorbeeld van 'regime change', zoals we die in de twintigste eeuw vaak hebben gezien. Dat was ook het doel van Poetin in Oekraïne. In het verleden viel dit veel minder op (20 jaar geleden), omdat er toen nog geen sociale media waren en digitale (tele)communicatie veel minder ontwikkeld was. Wikipedia heeft zelfs een lijst met een opsomming van Amerikaanse regime changes.
https://en.wikipedia.org/(...)ent_in_regime_change
[..]
quote:Op zondag 19 oktober 2025 05:23 schreef Peppert het volgende:
Het is eigenlijk niet zo ingewikkeld wat er momenteel gaande is tussen Venezuela en de VS. Net als destijds in Irak aan het begin van deze eeuw wordt er een voorwendsel gezocht. Toen waren het massavernietigingswapens, nu is het drugs. Het doel is hetzelfde gebleven: een regering installeren die de Amerikaanse belangen dient, een cliëntstaat die doet wat Washington wil.
Er zijn altijd wel redenen te vinden om in te grijpen, elk land heeft immers zijn donkere kanten. Maar het patroon is overduidelijk. En natuurlijk is er alweer een zorgvuldig klaargestoomde opvolger, iemand die onlangs nog een Nobelprijs voor de Vrede ontving. Het Noorse comite laat met zulke keuzes pijnlijk duidelijk zien hoe selectief en politiek hun morele kompas werkt. Jammer, maar bepaald niet verrassend.
Dus in feite van Venezuela een tweede Oekraïne maken, maar dan met een speciale militaire operatie die wèl slaagt...quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:04 schreef Peppert het volgende:
Als ik mij in de positie van de Amerikaanse regering bevond, zou ik ernaar streven de regering Maduro voor januari 2029 te vervangen door de kersverse Nobelprijswinnares. Dit zou de regio ontdoen van een uitgesproken anti-Amerikaanse regering en de militaire, economische en politieke invloed van de Verenigde Staten in het gebied versterken. Daarnaast zou een welwillende Venezolaanse regering heel snel aansluiten bij het Amerikaanse sanctiebeleid. Het opnieuw kunnen benutten van Venezolaanse oliestromen zou de Verenigde Staten bovendien extra drukmiddelen verschaffen om landen als Iran en Rusland economisch en politiek onder druk te zetten. Er zijn te veel aanzienlijke politieke voordelen om hier niet volledig op in te zetten. De nadelen, oftewel de kosten van het achterwege laten van serieuze inspanningen, zijn zeer beperkt. De kosten batenanalyse wijst dan in mijn zeer beperkte ogen ook ondubbelzinnig in de richting van de te volgen koers.
[..]
[..]
Ziet er op de foto leuk uit, maar Rusland besloot dat het belangrijker was om dat al enorme land nog iets verder te willen uitbreiden tegen buitenproportionele kosten. Ik ben benieuwd welke rol zij in dit conflict nog denken te kunnen spelen.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Putin bied Maduro een helpende hand:
[ x ]
Ze kunnen Trump ermee onder druk zetten.quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ziet er op de foto leuk uit, maar Rusland besloot dat het belangrijker was om dat al enorme land nog iets verder te willen uitbreiden tegen buitenproportionele kosten. Ik ben benieuwd welke rol zij in dit conflict nog denken te kunnen spelen.
Nope.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze kunnen Trump ermee onder druk zetten.
Je zit op een forum hè.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat klopt, maar toch blijf je reageren.
Waar iedereen even irrelevant is.quote:
Gezien vanuit de visie van Poetin wel ja.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waar iedereen even irrelevant is.
Chapeau!
Jaaaaa, jaaaaaa, in dit topic gaat het over Putin en niet over de VS en haar oorlogsmisdaden. Grote knul.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gezien vanuit de visie van Poetin wel ja.
Je hebt het eindelijk door.
Je reageert op een artikel, waarbij Poetin en Maduro contact hebben gehad.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Jaaaaa, jaaaaaa, in dit topic gaat het over Putin en niet over de VS en haar oorlogsmisdaden. Grote knul.
@:straatcommando. Pleaaaassseeeee
Nope.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je reageert op een artikel, waarbij Poetin en Maduro contact hebben gehad.
Poetin kan met steun aan Maduro Trump dwars zitten.
Zou wel fijn zijn voor de rest op dit forum.quote:Op vrijdag 12 december 2025 19:30 schreef Barbusse het volgende:
Jullie 2 verdienen een eigen topic, Statler & Waldorf
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |