abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 11:36:51 #201
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219332705
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:33 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien was deze lagere afstelling van McLaren wel een antwoord op de, vaak snellere, Red Bull van de afgelopen tijd. Dus terug naar de tekentafel.
Qatar en Abu Dhabi zijn biljartlakens vergeleken met de straten van Las Vegas qua asfaltoppervlak.

Dat de werkwijze op de schop gaat lijkt me handig, zeker met een sprintweekend in het vooruitzicht, maar ik denk niet dat ze veel zullen inleveren op performance.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 24-11-2025 12:01:51 (Ik zei per ongeluk “Abu Dubai”) ]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219332864
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 10:22 schreef plesner het volgende:
Zou het niet eens zo een gek idee vinden als Max na volgend seizoen ter vervanging van Lewis naar Ferrari gaat. Want laten we wel wezen, Ferrari is het meest legendarische team om voor te rijden. Zou wat zijn als Max het kampioenschap weer terug naar Ferrari kan brengen
Hij zou wel gek zijn. Bij RBR krijgt hij de snelste auto. Bij Ferrari krijg je chaos.
  maandag 24 november 2025 @ 11:49:35 #203
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219332923
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij zou wel gek zijn. Bij RBR krijgt hij de snelste auto. Bij Ferrari krijg je chaos.
Ik betwijfel of RBR volgend jaar een van de snelste is.

Maar ik laat me graag verrassen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_219332974
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 11:49 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik betwijfel of RBR volgend jaar een van de snelste is.

Maar ik laat me graag verrassen.
Ik ga er ook niet vanuit maar sinds Christian Horner vervangen is hebben ze wel een ommekeer gemaakt en is Max weer in staat voorin mee te vechten.
Laurent Mekies heeft zelf een engineering achtergrond en dat is een grote plus lijkt me.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_219333013
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 11:58 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik ga er ook niet vanuit maar sinds Christian Horner vervangen is hebben ze wel een ommekeer gemaakt en is Max weer in staat voorin mee te vechten.
Laurent Mekies heeft zelf een engineering achtergrond en dat is een grote plus lijkt me.
Vraag is vooral of ze niet teveel geld en tijd in verbetering van huidige auto hebben gestopt ipv focus op 2026
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_219333018
Begrijp ik nou goed dat sommige teams metaaltjes verhitten om de druk op de plank te verminderen en dat dat sinds Brazilie is verboden en McLaren waarschijnlijk één van die teams was?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie FP maandag 24 november 2025 @ 12:10:20 #207
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219333078
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Begrijp ik nou goed dat sommige teams metaaltjes verhitten om de druk op de plank te verminderen en dat dat sinds Brazilie is verboden en McLaren waarschijnlijk één van die teams was?
Dat is het gerucht ja.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219333103
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
:Y
zoiets ja
dus de stelling dat McLaren geen problemen zou hebben voor de volgende 2 races zou dan niet opgaan

twitter

quote:
The only manipulation is McLaren using a thermo plate to cheat on plank wear.
dat is wat het gerucht is
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219333113
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 12:05 schreef franklop het volgende:

[..]
Vraag is vooral of ze niet teveel geld en tijd in verbetering van huidige auto hebben gestopt ipv focus op 2026
Hoewel ik het onwaarschijnlijk acht, mocht Max alsnog de titel winnen dan is dat wel loon naar werken voor het team.
Maar echte grote updates zijn er niet meer geweest naar ik begrijp, wat kleine aanpassingen en vooral ook werk aan de afstelling van de auto.
pi_219333181
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2025 12:12 schreef greysbones het volgende:

[..]
zoiets ja
dus de stelling dat McLaren geen problemen zou hebben voor de volgende 2 races zou dan niet opgaan

[ x ]
[..]
Het hoeft niet per se cheaten te zijn. Als het gewoon feitelijk de slijtage aan de plank vermindert dan is het waarschijnlijk weer zo eente van het mag tot de FIA erachter komt en zegt dat het niet meer mag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219333186
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 11:25 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Max interesseert die status van Ferrari niets. Enige wat hij wil is een auto waarmee hij kan winnen.
Verstappen zei dat elke coureur de droom heeft om voor Ferrari te rijden. Alleen daar zei hij bij dat hij een auto wil dat kan winnen. Hij is er dus niet ongevoelig voor
pi_219333205
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het hoeft niet per se cheaten te zijn. Als het gewoon feitelijk de slijtage aan de plank vermindert dan is het waarschijnlijk weer zo eente van het mag tot de FIA erachter komt en zegt dat het niet meer mag.
ja al vind ik zo langzamerhand die loopholes wel wat ongeloofwaardig worden
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2025 @ 12:22:14 #213
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_219333246
quote:

[..]
zoiets ja

[ x ]
[..]
Gerucht was dat meerdere teams hier op één of andere manier misbruik van maakten in ieder geval. Ben heel benieuwd hoe het bij de volgende GP is. Qatar is volgens mij best glad/vlak, dus stuiteren zal wel meevallen, maar ook op vlakke circuits levert dat trucje wel wat op, want je kan gewoon net een beetje lager afstellen dan gebruikelijk.
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 12:22:22 #214
pi_219333249
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 12:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Verstappen zei dat elke coureur de droom heeft om voor Ferrari te rijden. Alleen daar zei hij bij dat hij een auto wil dat kan winnen. Hij is er dus niet ongevoelig voor
Ik denk ook wel dat Verstappen enig historisch besef heeft van F1 en dus kan plaatsen wat Ferrari voor de sport en racerij betekent. Mooi om te zien.

Omstandigheden moeten wel goed zijn natuurlijk voor hij er zou rijden.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2025 @ 12:24:48 #215
416575 crew  Evenstar
pi_219333293
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nou ja, ik vind het leuk dat ze bij F1 de grenzen opzoeken, maar dit is wat mij betreft wel over het randje. Vooral omdat als het goed uitgevoerd wordt het gewoon niet zichtbaar is. Ze zijn er eigenlijk pas achtergekomen toen men wel constant vonken zag, maar de planken eigenlijk nooit versleten _O-
pi_219333298
Volgens mij is dit toch wel een opvallende passage in de dsq documenten.

quote:
The rear skids were re-measured in the presence of the Stewards and the three
McLaren representatives, and those measurements confirmed that the skids did not
comply with the regulations. The relevant measurements were even lower than those
measured originally by the Technical Delegate
.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2025 @ 12:25:42 #217
416575 crew  Evenstar
pi_219333310
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]

Waren ze nog verder afgekoeld :P
pi_219333355
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Waren ze nog verder afgekoeld :P
Nou daar dacht ik aan alleen dat de skids uitzetten en dus sneller het asfalt raken lijkt me weer niet in er belang van McLaren.
pi_219333356
quote:
[..]

alle mclaren fans vallen er over '
want ja
hoe kan de FIA nu 2 verschillende metingen hebben
dat moet wel vuil spel zijn
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2025 @ 12:33:15 #220
416575 crew  Evenstar
pi_219333376
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2025 12:29 schreef greysbones het volgende:

[..]
alle mclaren fans vallen er over '
want ja
hoe kan de FIA nu 2 verschillende metingen hebben
dat moet wel vuil spel zijn
Ja, het is vuil spel van McLaren lol ....

Dat is juist, wat mij betreft, bewijs dat McLaren aan het kutten is en de skid blocks dus teveel uitzetten door toevoer van warmte en daardoor de plank veel beter beschermen dan dat mag of onder normale omstandigheden kan.

Ze hebben na Brazilië ook moment van meten aangepast blijkbaar. Ze meten nu veel sneller na de race, om te voorkomen dat het dusdanig afgekoeld is dat het weer "normaal" is. Dat de 2e meting dus nog meer slijtage laat zien is niet gek.
pi_219333377
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 12:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou daar dacht ik aan alleen dat de skids uitzetten en dus sneller het asfalt raken lijkt me weer niet in er belang van McLaren.
Of de Mclaren lag zo laag dat er zoveel contact was met de skids en dat ze daardoor zo warm werden
de eerste meting was dan met nog niet volledig afgekoelde skids en de 2de dan met volledig
maar dat is wel allemaal if my mum had balls
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219333411
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2025 12:33 schreef greysbones het volgende:

[..]
Of de Mclaren lag zo laag dat er zoveel contact was met de skids en dat ze daardoor zo warm werden
de eerste meting was dan met nog niet volledig afgekoelde skids en de 2de dan met volledig
maar dat is wel allemaal if my mum had balls
Dat is ook zo. Maar Piastri leek ook weer last van proposing te hebben dus zo laag lag zijn auto ook weer niet. Ofzo. grmbl
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2025 @ 12:44:42 #223
416575 crew  Evenstar
pi_219333438
Zoals ik het begreep uit eerdere meldingen en berichten is het dus zo dat ze op één of andere manier, dus niet door normale wrijving, de skid blocks extra verwarmen.

De skid blocks zetten uit en steken dus zo meer uit dan normaal en beschermen de plank veel meer dan anders mogelijk is. Het is wel een "fine line" want als de skid blocks weer teveel zouden uitsteken dan lijkt mij dat ook geen fijn gevoel en komt het je grip vast ook niet ten goede als je de hele tijd over blokjes titanium aan het stuiteren bent.

De testen kwame vaak dusdanig laat dat de skid blocks alweer afgekoeld waren en het dus niet opviel dat ze aan het "uitsteken" waren. Dit werd in Brazilië verboden. Na Brazilië controleren ze ook meteen na de race, dus als je het alsnog zou gebruiken zou het opvallen.

Dat McLaren dit dan als enige team niet op orde heeft en beide auto's een DSQ krijgen zet wel meteen vraagtekens neer bij de behaalde resultaten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 november 2025 @ 12:47:21 #224
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219333444
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:44 schreef Evenstar het volgende:
Zoals ik het begreep uit eerdere meldingen en berichten is het dus zo dat ze op één of andere manier, dus niet door normale wrijving, de skid blocks extra verwarmen.

De skid blocks zetten uit en steken dus zo meer uit dan normaal en beschermen de plank veel meer dan anders mogelijk is. Het is wel een "fine line" want als de skid blocks weer teveel zouden uitsteken dan lijkt mij dat ook geen fijn gevoel en komt het je grip vast ook niet ten goede als je de hele tijd over blokjes titanium aan het stuiteren bent.

De testen kwame vaak dusdanig laat dat de skid blocks alweer afgekoeld waren en het dus niet opviel dat ze aan het "uitsteken" waren. Dit werd in Brazilië verboden. Na Brazilië controleren ze ook meteen na de race, dus als je het alsnog zou gebruiken zou het opvallen.

Dat McLaren dit dan als enige team niet op orde heeft en beide auto's een DSQ krijgen zet wel meteen vraagtekens neer bij de behaalde resultaten.
in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 24 november 2025 @ 12:48:39 #225
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219333448
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2025 10:31 schreef greysbones het volgende:

[..]
Als volgend jaar de RBR met ford Red Bull Powertrains motor voor geen meter gaat is Max weg
dan blijft hij niet tot 2028
Gecorrigeerd. ;)
Die Ford badge is niet veel meer dan dat: een vooral commercieel gemotiveerde deal. De basis zal nog altijd de Honda kennis zijn van de afgelopen jaren.
En de historie van Stewart GP en Jaguar erop naslaand doet RBR er ook verstandig aan om de corporate Ford cultuur buiten de deur te houden. Die komen niet met enkel wat tips en hulp: Die willen meteen alles overnemen en daar een Amerikaanse bedrijfscultuur injecteren met Ford mensen op sleutel posities.
Dat bracht Jaguar van de regen in de drup.

quote:

[..]
Ik maak me daar niet enorm veel zorgen om.
Hetzelfde vroeg men zich richting het einde van 2021 ook hardop af. Dat ging zelfs zover dat Mercedes tot de absolute gedoodverfde titelkandidaat uitgeroepen werd in aanloop naar 2022, ze hadden immers al maanden geen aandacht meer besteed aan de '21 bolide.
We weten allemaal hoe dat uiteindelijk afliep.

Ik maak me er eerder druk om of RBR met het verlies van Newey dik ingeleverd heeft om adequaat in te kunnen spelen op de nieuwe reglementen.
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 12:52:02 #226
pi_219333466
quote:

[..]
zoiets ja

[ x ]
[..]
De mate waarin McLaren in de laatste twee races een "probleem" zou hebben is denk ik afhankelijk van hoeveel profijt McLaren genereert uit een dergelijke voorheen gebruikte skidblock-constructie, en in de mate waarin het circuit oppervlak van Vegas invloed heeft gehad op de slijtage van de plank.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2025 @ 12:52:27 #227
416575 crew  Evenstar
pi_219333469
Zolang ze Max een beetje competitieve auto geven komt het wel goed. De Red Bull is echt geen goede auto.

Lawson doet het beter in de Racing Bulls dan bij Red Bull, Tsunoda deet het beter in de Racing Bulls dan bij Red Bull etc. Perez is geen topper, maar die kon ook helemaal niks met die auto.

Als de motor een beetje competitief is geloof ik er wel in dat Max in ieder geval weer een beetje mee kan doen.
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 12:55:47 #228
pi_219333491
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:52 schreef Evenstar het volgende:
Zolang ze Max een beetje competitieve auto geven komt het wel goed. De Red Bull is echt geen goede auto.

Lawson doet het beter in de Racing Bulls dan bij Red Bull, Tsunoda deet het beter in de Racing Bulls dan bij Red Bull etc. Perez is geen topper, maar die kon ook helemaal niks met die auto.

Als de motor een beetje competitief is geloof ik er wel in dat Max in ieder geval weer een beetje mee kan doen.
Volgens mij won Verstappen gister met 23 seconden op de eerstvolgende legale auto. Ik denk niet dat je kan stellen dat in handen van Verstappen deze auto "niet goed" is.

Op Bahrein en Hongarije konden we misschien zeggen dat de auto slecht was. Maar na Hongarije heeft Verstappen iedere race het podium kunnen bereiken.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 24 november 2025 @ 12:59:08 #229
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219333511
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Volgens mij won Verstappen gister met 23 seconden op de eerstvolgende legale auto. Ik denk niet dat je kan stellen dat in handen van Verstappen deze auto "niet goed" is.

Op Bahrein en Hongarije konden we misschien zeggen dat de auto slecht was. Maar na Hongarije heeft Verstappen iedere race het podium kunnen bereiken.
Gast…
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 13:03:17 #230
pi_219333527
quote:
80s.gif Op maandag 24 november 2025 12:59 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Gast…
Hoi. Wat is het probleem?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2025 @ 13:05:07 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219333531
quote:
80s.gif Op maandag 24 november 2025 12:59 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Gast…
Weet op wie je reageert, belangrijke regel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 24 november 2025 @ 13:06:44 #232
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219333544
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Gecorrigeerd. ;)
Die Ford badge is niet veel meer dan dat: een vooral commercieel gemotiveerde deal. De basis zal nog altijd de Honda kennis zijn van de afgelopen jaren.
En de historie van Stewart GP en Jaguar erop naslaand doet RBR er ook verstandig aan om de corporate Ford cultuur buiten de deur te houden. Die komen niet met enkel wat tips en hulp: Die willen meteen alles overnemen en daar een Amerikaanse bedrijfscultuur injecteren met Ford mensen op sleutel posities.
Dat bracht Jaguar van de regen in de drup.
[..]
Ik maak me daar niet enorm veel zorgen om.
Hetzelfde vroeg men zich richting het einde van 2021 ook hardop af. Dat ging zelfs zover dat Mercedes tot de absolute gedoodverfde titelkandidaat uitgeroepen werd in aanloop naar 2022, ze hadden immers al maanden geen aandacht meer besteed aan de '21 bolide.
We weten allemaal hoe dat uiteindelijk afliep.

Ik maak me er eerder druk om of RBR met het verlies van Newey dik ingeleverd heeft om adequaat in te kunnen spelen op de nieuwe reglementen.
Ford zou vooral input leveren op de elektrificatie dacht ik gelezen te hebben. En ze hebben geen invloed op het F1 team.

Die cultuur is ook een van de redenen dat de deal met Porsche niet doorging. Die wilden ook teveel invloed hebben op de beslissingen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 13:08:37 #233
pi_219333553
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weet op wie je reageert, belangrijke regel.
Max Verstappen heeft met 23 seconden gewonnen op George. Volgens mij is dat een feit.

Of is dat op één of andere manier hier ook al controversieel?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 november 2025 @ 13:13:34 #234
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219333580
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:08 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Max Verstappen heeft met 23 seconden gewonnen op George. Volgens mij is dat een feit.

Heb je de race ook gekeken of ga je nu alleen uit van de uitslagdocumenten?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 24 november 2025 @ 13:15:50 #235
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219333593
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 13:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ford zou vooral input leveren op de elektrificatie dacht ik gelezen te hebben. En ze hebben geen invloed op het F1 team.

Die cultuur is ook een van de redenen dat de deal met Porsche niet doorging. Die wilden ook teveel invloed hebben op de beslissingen.
Klopt inderdaad.
pi_219333594
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:08 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat het probleem was aan boord waardoor Kimi Antonelli zo dichtbij kon komen op die oude banden.
Het tempo van George was niet geweldig in de tweede helft van de race.
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 13:16:09 #237
pi_219333595
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2025 13:13 schreef Nizno het volgende:

[..]
Heb je de race ook gekeken of ga je nu alleen uit van de uitslagdocumenten?
Ik heb de race gekeken én die 23 seconden heb ik uit de definitieve race uitslag.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2025 @ 13:16:25 #238
416575 crew  Evenstar
pi_219333599
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik weet dat begrijpend lezen soms lastig kan zijn ....

Ja, in de handen van Max. Dat is precies wat ik zeg. De Red Bull is al jaren geen goede auto en je kan er van alles bij halen, maar dat gaat het niet veranderen. Het is een feit dat Perez, Lawson en Tsunoda helemaal niks met die auto hebben kunnen bereiken. Perez is dan even weg, maar Tsunoda deed het prima in de Racing Bull. Lawson doet het nu prima in de Racing Bull. Zet morgen Hadjar in de Red Bull en ook die zal er niks van bakken, want het is gewoon een kut auto. Feit.

Dat Max er dan belachelijk veel uithaalt is omdat Max buitengewoon goed is. Ik weet dat dat lastig is voor je.

Daarnaast had Russell de hele race een probleem en kwam Antonelli van achteren terwijl die op miljoenmiljard rondjes oude banden reed. Toen Russell nog geen probleem had kon die Max makkelijk bijbenen, dus doe nou niet alsof de Red Bull zo dominant is met je 23 seconden voorsprong. Grapjas.

De echte Red Bull is de auto waarbij zelfs Max het niet uit freaking Q1 kon krijgen in Brazilië .....
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 november 2025 @ 13:20:06 #239
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219333610
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik heb de race gekeken én die 23 seconden heb ik uit de definitieve race uitslag.
Dus dan weet je dat George problemen verwachtte met de banden en daarom besloten had om Norris er voor te laten?
Dat Max dus in de vrije lucht reed en George in vuilere lucht de banden aan het sparen was?
pi_219333615
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2025 13:20 schreef Nizno het volgende:

[..]
Dus dan weet je dat George problemen verwachtte met de banden en daarom besloten had om Norris er voor te laten?
Dat Max dus in de vrije lucht reed en George in vuilere lucht de banden aan het sparen was?
Probleem was toch iets met de stuurbekrachtiging?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  Moderator / Redactie FP maandag 24 november 2025 @ 13:23:13 #241
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219333622
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:21 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Dit idd. Hij klaagde over het sturen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 13:23:17 #242
pi_219333625
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:16 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik weet dat begrijpend lezen soms lastig kan zijn ....

Ja, in de handen van Max. Dat is precies wat ik zeg. De Red Bull is al jaren geen goede auto en je kan er van alles bij halen, maar dat gaat het niet veranderen. Het is een feit dat Perez, Lawson en Tsunoda helemaal niks met die auto hebben kunnen bereiken. Perez is dan even weg, maar Tsunoda deed het prima in de Racing Bull. Lawson doet het nu prima in de Racing Bull. Zet morgen Hadjar in de Red Bull en ook die zal er niks van bakken, want het is gewoon een kut auto. Feit.

Dat Max er dan belachelijk veel uithaalt is omdat Max buitengewoon goed is. Ik weet dat dat lastig is voor je.

Daarnaast had Russell de hele race een probleem en kwam Antonelli van achteren terwijl die op miljoenmiljard rondjes oude banden reed.

De echte Red Bull is de auto waarbij zelfs Max het niet uit freaking Q1 kon krijgen in Brazilië .....
Als we het hebben over de titelkansen van Max is het volgens mij alleen relevant wat Max uit deze auto kan halen. En dat is blijkbaar meer dan Yuki. Dat is al sinds Yuki's eerste weekend een feit. En al Max zijn andere teamgenoten sinds Gasly.

Je zegt dat "de echte Red Bull" niet uit Q1 is gekomen in Brazilië. Een dag later is diezelfde Red Bull onder Verstappens besturing vanuit de pits naar het podium gereden. Ik denk dat hun kwalificatie in Brazilië meer een setup probleem is geweest dan een autoprobleem.

En je noemt het een "feit" dat Hadjar er niks van zou bakken in deze Red Bull. Volgens mij is een feit pas een feit als dit ook daadwerkelijk is bewezen.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2025 @ 13:23:33 #243
416575 crew  Evenstar
pi_219333629
quote:

[..]
Yup, maar daardoor had hij ook weinig zin om te gaan vechten met Norris. Dat kon zijn banden kosten en dat zou weer nog meer plekken hebben gekost. Denk dat dat zijn beredenering was in ieder geval.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 november 2025 @ 13:32:41 #244
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219333679
quote:

[..]
even terug geluisterd en dacht dat hij ook noemde over de banden maar had het inderdaad alleen over het stuurprobleem.
Maar goed neemt niet weg dat hij alsnog in vuilere lucht kwam achter Lando en probleem aan het managen was en dus genoegen nam met een derde plek

Ow en het feit dat Max nog even getriggerd werd door GP die hem vertelde wat ze tegen Lando gezegd hadden *O*
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 13:34:26 #245
pi_219333684
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2025 13:20 schreef Nizno het volgende:

[..]
George heeft inderdaad veel meer in vuile lucht gereden dan Max.

Gezien het feit dat Max aan het einde van elke ronde van deze race aan de leiding heeft gelegen. Maar om dat te bereiken is natuurlijk ook wel enige pace in de auto benodigd.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 november 2025 @ 13:36:01 #246
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219333697
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
George heeft inderdaad veel meer in vuile lucht gereden dan Max.

Gezien het feit dat Max aan het einde van elke ronde van deze race aan de leiding heeft gelegen. Maar om dat te bereiken is natuurlijk ook wel enige pace in de auto benodigd.
Maar je opmerking over die 23 seconden als voorbeeld gebruiken gaat dus niet op.
Daar ging de Gast over
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 13:41:23 #247
pi_219333728
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2025 13:36 schreef Nizno het volgende:

[..]
Maar je opmerking over die 23 seconden als voorbeeld gebruiken gaat dus niet op.
Daar ging de Gast over
Een kanttekening bij zo'n getal kan natuurlijk altijd geplaatst worden. Maar ik denk dat we wel moeten beseffen hoe Max Verstappen deze race aan het einde van elke ronde heeft kunnen leiden. Zoals hij zelf namelijk ook al heeft gezegd: banden konden ze prima managen, pace konden ze prima managen. En dat komt natuurlijk ook door de goede kwalificatie en het feit dat Max zonder fouten die eerste bochten doorkwam.

En van al die factoren kan je (denk ik) zeggen: Ja, puik werk van Max. Zeker weten. Maar zeker ook puik werk van het team Red Bull.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219334087
quote:

[..]
Denk dat het niet het geval is.
Na de zomerstop hebben ze een nieuwe vloer geintroduceerd en wat kleinere updates mbt vleugels.
Rest is afstelling geweest en een andere mindset (meer naar de coureur luisteren ipv de computer/sim), lijkt het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219334106
quote:
[..]

Je meet de eerste keer vluchtiger waardoor je het vermoeden krijgt. Later meet je het een tweede keer na wat secuurder gaat
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219334221
het was op tv, dus was Alonso blij

twitter
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')