Qatar en Abu Dhabi zijn biljartlakens vergeleken met de straten van Las Vegas qua asfaltoppervlak.quote:Op maandag 24 november 2025 11:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien was deze lagere afstelling van McLaren wel een antwoord op de, vaak snellere, Red Bull van de afgelopen tijd. Dus terug naar de tekentafel.
Hij zou wel gek zijn. Bij RBR krijgt hij de snelste auto. Bij Ferrari krijg je chaos.quote:Op maandag 24 november 2025 10:22 schreef plesner het volgende:
Zou het niet eens zo een gek idee vinden als Max na volgend seizoen ter vervanging van Lewis naar Ferrari gaat. Want laten we wel wezen, Ferrari is het meest legendarische team om voor te rijden. Zou wat zijn als Max het kampioenschap weer terug naar Ferrari kan brengen
Ik betwijfel of RBR volgend jaar een van de snelste is.quote:Op maandag 24 november 2025 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij zou wel gek zijn. Bij RBR krijgt hij de snelste auto. Bij Ferrari krijg je chaos.
Ik ga er ook niet vanuit maar sinds Christian Horner vervangen is hebben ze wel een ommekeer gemaakt en is Max weer in staat voorin mee te vechten.quote:Op maandag 24 november 2025 11:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik betwijfel of RBR volgend jaar een van de snelste is.
Maar ik laat me graag verrassen.
Vraag is vooral of ze niet teveel geld en tijd in verbetering van huidige auto hebben gestopt ipv focus op 2026quote:Op maandag 24 november 2025 11:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet vanuit maar sinds Christian Horner vervangen is hebben ze wel een ommekeer gemaakt en is Max weer in staat voorin mee te vechten.
Laurent Mekies heeft zelf een engineering achtergrond en dat is een grote plus lijkt me.
Dat is het gerucht ja.quote:Op maandag 24 november 2025 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Begrijp ik nou goed dat sommige teams metaaltjes verhitten om de druk op de plank te verminderen en dat dat sinds Brazilie is verboden en McLaren waarschijnlijk één van die teams was?
quote:Op maandag 24 november 2025 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Begrijp ik nou goed dat sommige teams metaaltjes verhitten om de druk op de plank te verminderen en dat dat sinds Brazilie is verboden en McLaren waarschijnlijk één van die teams was?
dat is wat het gerucht isquote:The only manipulation is McLaren using a thermo plate to cheat on plank wear.
Hoewel ik het onwaarschijnlijk acht, mocht Max alsnog de titel winnen dan is dat wel loon naar werken voor het team.quote:Op maandag 24 november 2025 12:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Vraag is vooral of ze niet teveel geld en tijd in verbetering van huidige auto hebben gestopt ipv focus op 2026
Het hoeft niet per se cheaten te zijn. Als het gewoon feitelijk de slijtage aan de plank vermindert dan is het waarschijnlijk weer zo eente van het mag tot de FIA erachter komt en zegt dat het niet meer mag.quote:Op maandag 24 november 2025 12:12 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
zoiets ja
dus de stelling dat McLaren geen problemen zou hebben voor de volgende 2 races zou dan niet opgaan
[ x ]
[..]
dat is wat het gerucht is
Verstappen zei dat elke coureur de droom heeft om voor Ferrari te rijden. Alleen daar zei hij bij dat hij een auto wil dat kan winnen. Hij is er dus niet ongevoelig voorquote:Op maandag 24 november 2025 11:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Max interesseert die status van Ferrari niets. Enige wat hij wil is een auto waarmee hij kan winnen.
ja al vind ik zo langzamerhand die loopholes wel wat ongeloofwaardig wordenquote:Op maandag 24 november 2025 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se cheaten te zijn. Als het gewoon feitelijk de slijtage aan de plank vermindert dan is het waarschijnlijk weer zo eente van het mag tot de FIA erachter komt en zegt dat het niet meer mag.
Gerucht was dat meerdere teams hier op één of andere manier misbruik van maakten in ieder geval. Ben heel benieuwd hoe het bij de volgende GP is. Qatar is volgens mij best glad/vlak, dus stuiteren zal wel meevallen, maar ook op vlakke circuits levert dat trucje wel wat op, want je kan gewoon net een beetje lager afstellen dan gebruikelijk.quote:Op maandag 24 november 2025 12:12 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
zoiets ja
dus de stelling dat McLaren geen problemen zou hebben voor de volgende 2 races zou dan niet opgaan
[ x ]
[..]
dat is wat het gerucht is
Ik denk ook wel dat Verstappen enig historisch besef heeft van F1 en dus kan plaatsen wat Ferrari voor de sport en racerij betekent. Mooi om te zien.quote:Op maandag 24 november 2025 12:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verstappen zei dat elke coureur de droom heeft om voor Ferrari te rijden. Alleen daar zei hij bij dat hij een auto wil dat kan winnen. Hij is er dus niet ongevoelig voor
Nou ja, ik vind het leuk dat ze bij F1 de grenzen opzoeken, maar dit is wat mij betreft wel over het randje. Vooral omdat als het goed uitgevoerd wordt het gewoon niet zichtbaar is. Ze zijn er eigenlijk pas achtergekomen toen men wel constant vonken zag, maar de planken eigenlijk nooit versletenquote:Op maandag 24 november 2025 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se cheaten te zijn. Als het gewoon feitelijk de slijtage aan de plank vermindert dan is het waarschijnlijk weer zo eente van het mag tot de FIA erachter komt en zegt dat het niet meer mag.
quote:The rear skids were re-measured in the presence of the Stewards and the three
McLaren representatives, and those measurements confirmed that the skids did not
comply with the regulations. The relevant measurements were even lower than those
measured originally by the Technical Delegate.
Waren ze nog verder afgekoeldquote:Op maandag 24 november 2025 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
Volgens mij is dit toch wel een opvallende passage in de dsq documenten.
[..]
Nou daar dacht ik aan alleen dat de skids uitzetten en dus sneller het asfalt raken lijkt me weer niet in er belang van McLaren.quote:
alle mclaren fans vallen er over 'quote:Op maandag 24 november 2025 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
Volgens mij is dit toch wel een opvallende passage in de dsq documenten.
[..]
Ja, het is vuil spel van McLaren lol ....quote:Op maandag 24 november 2025 12:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
alle mclaren fans vallen er over '
want ja
hoe kan de FIA nu 2 verschillende metingen hebben
dat moet wel vuil spel zijn
Of de Mclaren lag zo laag dat er zoveel contact was met de skids en dat ze daardoor zo warm werdenquote:Op maandag 24 november 2025 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou daar dacht ik aan alleen dat de skids uitzetten en dus sneller het asfalt raken lijkt me weer niet in er belang van McLaren.
Dat is ook zo. Maar Piastri leek ook weer last van proposing te hebben dus zo laag lag zijn auto ook weer niet. Ofzo. grmblquote:Op maandag 24 november 2025 12:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
Of de Mclaren lag zo laag dat er zoveel contact was met de skids en dat ze daardoor zo warm werden
de eerste meting was dan met nog niet volledig afgekoelde skids en de 2de dan met volledig
maar dat is wel allemaal if my mum had balls
in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomstquote:Op maandag 24 november 2025 12:44 schreef Evenstar het volgende:
Zoals ik het begreep uit eerdere meldingen en berichten is het dus zo dat ze op één of andere manier, dus niet door normale wrijving, de skid blocks extra verwarmen.
De skid blocks zetten uit en steken dus zo meer uit dan normaal en beschermen de plank veel meer dan anders mogelijk is. Het is wel een "fine line" want als de skid blocks weer teveel zouden uitsteken dan lijkt mij dat ook geen fijn gevoel en komt het je grip vast ook niet ten goede als je de hele tijd over blokjes titanium aan het stuiteren bent.
De testen kwame vaak dusdanig laat dat de skid blocks alweer afgekoeld waren en het dus niet opviel dat ze aan het "uitsteken" waren. Dit werd in Brazilië verboden. Na Brazilië controleren ze ook meteen na de race, dus als je het alsnog zou gebruiken zou het opvallen.
Dat McLaren dit dan als enige team niet op orde heeft en beide auto's een DSQ krijgen zet wel meteen vraagtekens neer bij de behaalde resultaten.
Gecorrigeerd.quote:Op maandag 24 november 2025 10:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als volgend jaar de RBR met ford Red Bull Powertrains motor voor geen meter gaat is Max weg
dan blijft hij niet tot 2028
Ik maak me daar niet enorm veel zorgen om.quote:Op maandag 24 november 2025 12:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Vraag is vooral of ze niet teveel geld en tijd in verbetering van huidige auto hebben gestopt ipv focus op 2026
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |