Ja ze vallen nu allemaal door de mand.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dat geldt ook voor een hoop van die pro-Kremlin juichaapjes zie ik.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat komt omdat we niet "niets" te maken hebben met die oorlog. Die oorlog is een strijd tegen alles waar we voor staan en wat we willen zijn, en is begonnen door een partij die daar schijt aan heeft en rekent op onze lafheid.
Zijn ook wel veel bots die hetzelfde posten,iedereen met wat geld kan zo een leger bots kopen op social media. Op Fok komt er nog wel een dag dat we moeilijk kunnen zien of de user echt is of een bot.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dat geldt ook voor een hoop van die pro-Kremlin juichaapjes zie ik.
Sancties op China gaat niet goed op ons uitpakken denk ik en China heeft juist meer grote markten om mee te spelen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inderdaad.
Met hun praatjes scharen Europese leiders zich aan de zijde van Oekraïne, maar hun gebrek aan daden spreekt een stuk luider.
We doen zo min mogelijk en nemen nergens initiatief. We laten het initiatief volledig bij Trump, Poetin en Xi terwijl we hopen dat het allemaal vanzelf voorbij gaat.
We zijn passieve passagiers op de geopolitieke trein die door anderen wordt bestuurd.
[ x ]
Zouden vooral wat moeten doen tegen China ook.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inderdaad.
Met hun praatjes scharen Europese leiders zich aan de zijde van Oekraïne, maar hun gebrek aan daden spreekt een stuk luider.
We doen zo min mogelijk en nemen nergens initiatief. We laten het initiatief volledig bij Trump, Poetin en Xi terwijl we hopen dat het allemaal vanzelf voorbij gaat.
We zijn passieve passagiers op de geopolitieke trein die door anderen wordt bestuurd.
[ x ]
Grote woorden man, Gesproken als een echte Europeaan!quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat komt omdat we niet "niets" te maken hebben met die oorlog. Die oorlog is een strijd tegen alles waar we voor staan en wat we willen zijn, en is begonnen door een partij die daar schijt aan heeft en rekent op onze lafheid.
Wanneer Trump ook met een vredesplan komt is het ook altijd surprised Pikachu, en een dag of twee erna thumbs up. Ergens wel grappig om te zien.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inderdaad.
[ x ]
Ik kan mij nog zo herinneren hoe experts gingen duiden dat Rusland zo hard ging verliezen, en politici van liberale snit die met vol zelfvertrouwen zeiden dat Oekraïne dit wel ging winnen van dat arme verouderde Rusland.quote:Op zaterdag 22 november 2025 02:19 schreef -XOR- het volgende:
Toch wel knap van de Russen, het ziet er naar uit dat ze een heel continent op de knieen hebben gekregen.
Oprechte vraagquote:Op zaterdag 22 november 2025 07:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
schade dat ze de komende decennia geen bedreiging voor onze vrijheid meer vormen. En als Poetin dood of weg is zien we wel of er iemand komt met wie we wel afspraken kunnen maken en die niet denkt dat hij tsaar Peter de Grote is.
Tja, er zijn bepaalde ontwikkelingen geweest waar de experts toen niet echt rekening mee hielden, denk ik. Oekraïne krijgt maar beperkt steun, en Rusland heeft ondertussen veel steun (gehad) van Noord Korea, China en Iran. Het is ook niet alsof het Rusland, ondanks dit verschil, het makkelijk afgaat.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan mij nog zo herinneren hoe experts gingen duiden dat Rusland zo hard ging verliezen, en politici van liberale snit die met vol zelfvertrouwen zeiden dat Oekraïne dit wel ging winnen van dat arme verouderde Rusland.
En dan dit. Om dat gegeven kan ik zó hard lachen.
Voor Oekraïne is dit een hard gelach. Daarom ben ik er ook voor dat het geconfisqueerde geld gebruikt wordt voor de wederopbouw.
Dat klopt. Rusland forceert ook geen doorbraak.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, er zijn bepaalde ontwikkelingen geweest waar de experts toen niet echt rekening mee hielden, denk ik. Oekraïne krijgt maar beperkt steun, en Rusland heeft ondertussen veel steun (gehad) van Noord Korea, China en Iran. Het is ook niet alsof het Rusland, ondanks dit verschil, het makkelijk afgaat.
Hoe niet. Hybride oorlog, drone-incidenten overal, sabotage-acties, de inzet van trollenfabrieken om de publieke opinie te sturen, het beïnvloeden van verkiezingen en het financieren van EU-kritische en pro-Rusland partijen, het aanvallen en vermoorden van dissidenten op Europees grondgebied, dagelijks dreigen met een kernoorlog, het opstoken van Russische minderheden in het buitenland en dan vergeet ik vast nog wel het een en ander.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oprechte vraag
Op welke manier vormt Rusland een bedreiging voor onze veiligheid, en neem het begrip veiligheid ruim. Heb jij het idee dat Rusland er op uit is om Europa te gaan bezetten en daarna onze manier van leven radicaal te veranderen?
Oekraïne heeft inmiddels circa 280 miljard aan steun ontvangen, Rusland een fractie daarvan.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, er zijn bepaalde ontwikkelingen geweest waar de experts toen niet echt rekening mee hielden, denk ik. Oekraïne krijgt maar beperkt steun, en Rusland heeft ondertussen veel steun (gehad) van Noord Korea, China en Iran. Het is ook niet alsof het Rusland, ondanks dit verschil, het makkelijk afgaat.
Daar is het al te laat voor. We hebben in de jaren 90 dure fouten gemaakt om complete industrieen naar China te verplaatsen incluis de daarbij behorende kennis. Neoliberalen die voor de snelle winst gaan en de lange termijn ze een worst is. Een grote ergenis.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zouden vooral wat moeten doen tegen China ook.
Maar dit zijn dan niet eens set ups van hamas of de Israëlische regering, maar vooral mensen die volgers verzamelen en een klein inkomen genereren via ‘buy me a coffee’, als ik het goed begrijp. Hun doel is eerder wat verdienen dan beïnvloeden.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:23 schreef AchJa het volgende:
Als dit compleet uitgerold is kunnen we nog lachen. Ik denk dat we 85% van de Tweets ook hier meteen kunnen afschrijven.![]()
[ x ]
Rusland heeft wel hulp gehad van Noord-Koreanen. Wij durfden niemand te sturen, was escalatie!!!1quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekraïne heeft inmiddels circa 280 miljard aan steun ontvangen, Rusland een fractie daarvan.
Het probleem van Oekraïne is ook niet de steun maar om het weg te zetten
Er werd beweerd dat Rusland substantieel meer steun ontvangen zou hebben dan Oekraïne, maar het tegendeel is waar.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland heeft wel hulp gehad van Noord-Koreanen. Wij durfden niemand te sturen, was escalatie!!!1
Ze zullen best veel steun van China krijgen dat ons mogekijk niet bekend is.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er werd beweerd dat Rusland substantieel meer steun ontvangen zou hebben dan Oekraïne, maar het tegendeel is waar.
Sowieso ontvangen ze onderdelen etc, maar denk dat ze daarvoor wel betalen. Kunnen ze ook gewoon met hún positieve handelsbalans tot nu toequote:Op zaterdag 22 november 2025 13:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ze zullen best veel steun van China krijgen dat ons mogekijk niet bekend is.
De steun hoeft niet in geld te zijn.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er werd beweerd dat Rusland substantieel meer steun ontvangen zou hebben dan Oekraïne, maar het tegendeel is waar.
Nee, dat klopt en misschien is 15.000 soldaten zo ook lastig te kwantificeren, maar nogmaals: het is nietswaardig dat Oekraïne geen substantiële steun heeft ontvangen en Rusland wel en dat dit het verschil in succes verklaart: het is eerder andersomquote:Op zaterdag 22 november 2025 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De steun hoeft niet in geld te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |