Graag jouw gescheld en emotionele rants niet gelijkstellen aan mijn literair hoogstaande posts. Waarvoor dank.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en jij over asielzoekers, "naïeve inboorlingen", en de media. Precies wat ik zeg: een spiegeltje.
Zucht..quote:Aram: "Hiervoor was er een kabinet dat vluchtelingen overal de schuld van gaf,
maar ze hebben notabene kinderen die hier geboren zijn, het voelt gewoon verkeerd.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:29 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Maar dan stimuleer je dus het traineren van de procedures om maar zoveel mogelijk uitgeprocedeerde asielzoekers toch hier te houden.
Ja, en dat wordt dus gebruikt als emotioneel chantage-middel. Als we dit als excuus blijven gebruiken zal elke uitgeprocedeerde vrouw zich direct met jong laten schoppen om uitzetting te omzeilen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
maar ze hebben notabene kinderen die hier geboren zijn, het voelt gewoon verkeerd.
An sich wel logisch dat we bepaalde wetten rondom het christendom hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:03 schreef ZarB het volgende:
Aan de ene kant denk ik: laat hen blijven want er is genoeg tuig wat het wel verdient om weggestuurd te worden.
Aan de andere kant vind ik het stuitend dat onder het mom van godsdienst alles maar moet kunnen.
De wet wordt ook gewoon gehandhaafd. Ook wetten worden binnen de kaders gehouden. Er is ook een wet die de politie verbied om een kerk te betreden als er een dienst bezig is. Jij wil de ene wet goedkeuren en de andere wet negeren...quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Altijd weer opvallend hoe snel zelfbenoemde goedmensen het gelijkheidsprincipe in de wet aan de kant willen schuiven omdat er wat sieluge mensen zijn. Als een rechtsstaat wil en geen willekeur, dan moet de wet ook gehandhaafd worden.
Wanneer je meent dat de wet niet gehandhaaft hoeft te worden, dan kan je ook alle asielprocedures wel gaan afschaffen
Waar wil ik de wet negeren?quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De wet wordt ook gewoon gehandhaafd. Ook wetten worden binnen de kaders gehouden. Er is ook een wet die de politie verbied om een kerk te betreden als er een dienst bezig is. Jij wil de ene wet goedkeuren en de andere wet negeren...
Waarom? Er vertrekken hele volkstammen in programma's als 'het roer om' of 'ik vertrek' en dat is geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
maar ze hebben notabene kinderen die hier geboren zijn, het voelt gewoon verkeerd.
Vind je dit zelf nou echt een sterke vergelijking?quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Er vertrekken hele volkstammen in programma's als 'het roer om' of 'ik vertrek' en dat is geen enkel probleem.
Klaarblijkelijk is het hier superieur, de cultuur en zo.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Er vertrekken hele volkstammen in programma's als 'het roer om' of 'ik vertrek' en dat is geen enkel probleem.
In het geval van asielzoekers hebben ze in het land van herkomst ook nog een heleboel familie en de kinderen worden van thuis uit opgevoed met de eigen taal. Dus dat ze die niet zouden spreken is ook onzin.
Doet de politie zelf ook, maar daar hoor je dan weer niemand over. Ze kiezen ervoor om selectief te shoppen, ook in dit geval ja.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De wet wordt ook gewoon gehandhaafd. Ook wetten worden binnen de kaders gehouden. Er is ook een wet die de politie verbied om een kerk te betreden als er een dienst bezig is. Jij wil de ene wet goedkeuren en de andere wet negeren...
Lijkt mij eerder een reden om direct uit te zetten. Die van 11 is twijfelachtig, ze had al zwanger kunnen zijn ten tijde van de aanvraag. Maar de komst van die jongste zou simpelweg een reden moeten zijn om direct de aanvraag af te wijzen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je vind dat hier geboren zijn een voorwaarde om niet uitgezet te worden, is niet hier geboren zijn dan ook van belang in het toelaten?quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vind je dit zelf nou echt een sterke vergelijking?
Nee.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je vind dat hier geboren zijn een voorwaarde om niet uitgezet te worden, is niet hier geboren zijn dan ook van belang in het toelaten?
Open deuren zijn open.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Asiel procedures zijn hard nodig voor mensen die het wel nodig hebben.
In de zin van "ik ben zo geworteld in Nederland dat het onmenselijk is ons terug te sturen", jazeker wel.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vind je dit zelf nou echt een sterke vergelijking?
Nee? En mensen die kinderen hebben in die leeftijd die willen emigreren, wil je die het dan ook maar verbieden?quote:
Dubbele standaarden zijn dubbele standaarden, willekeur is willekeur,quote:
Nee.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee? En mensen die kinderen hebben in die leeftijd die willen emigreren, wil je die het dan ook maar verbieden?
Dat wil ik wel, maar op tijd. Zeg maar: dat het niet een decennium of langer duurt voordat je uitgeprocedeerd bent.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dubbele standaarden zijn dubbele standaarden, willekeur is willekeur,
Leg eens uit waarom je mensen die uitgeprocedeerd zijn niet als zodanig wilt behandelen
Okay, dus de procedure drastisch inkorten, en beslissingen zijn finaal, geen beroep tegen in te dienen?quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat wil ik wel, maar op tijd. Zeg maar: dat het niet een decennium of langer duurt voordat je uitgeprocedeerd bent.
Leg dat eens uit, die kinderen zijn toch ook in Nederland geworteld, en dienen beschermt te worden?quote:
Daar kan de IND weinig aan doen aangezien asielzoekers het recht hebben om eindeloos met nieuwe leugens een procedure te starten. Als we dit willen voorkomen dan moeten we het EVRM aanpassen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat wil ik wel, maar op tijd. Zeg maar: dat het niet een decennium of langer duurt voordat je uitgeprocedeerd bent.
Op zich ben ik niet tegen een beroep, maar niet eindeloos beroep op beroep stapelen. Het zou toch mogelijk moeten zijn om binnen een redelijke termijn tot een eindbeslissing te komen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Okay, dus de procedure drastisch inkorten, en beslissingen zijn finaal, geen beroep tegen in te dienen?
Grotendeels.quote:Zijn we het eens,
Zo werkt dat niet.quote:terugwerkend invoeren dan maar?
Waarom? Omdat iemand per se hier wilt zijn wat niet mag?quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:55 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ar-dag-en-nacht-door
[..]
Ook erg mooi om te zien. 2000 vrijwilligers met een groot hart die meehelpen om de kerkdienst 24/7 door te laten lopen.
Wist zelf niet dat de wet voorschrijft dat de politie een kerk niet tijdens een dienst mag betreden. Mooie wet! Hoop dat deze mensen pardon krijgen.
Wat is een redelijke termijn voor jou?quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op zich ben ik niet tegen een beroep, maar niet eindeloos beroep op beroep stapelen. Het zou toch mogelijk moeten zijn om binnen een redelijke termijn tot een eindbeslissing te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |