Dit.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:50 schreef molloot200 het volgende:
Goed bezig Spanje en Slovenië en IJsland
Ik zag een stukje voorbij komen van hem dat IJsland, Slovenië nobodies waren die niemand boeit. Maar 7 keer winnaar Ierland en Spanje ook misschien dan.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:05 schreef Greys het volgende:
En Raatgever maar stukkies schrijven over dat Nederland straks 'alleen staat' hierin enzo.
Hele Eurovision movie is er omheen geschreven, ze werden 4e in 2021 en zouden 2020 misschien hebben gewonnen, IJslander in de Reference Group maar nee verder is het een weinig boeiende speler volgens Reetje. Altijd lachen met die man.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag een stukje voorbij komen van hem dat IJsland, Slovenië nobodies waren die niemand boeit. Maar 7 keer winnaar Ierland en Spanje ook misschien dan.
Plus hopelijk degene die na de Big 5 het meeste betaalt. (Toch, dat is NL toch begreep ik?quote:Op donderdag 27 november 2025 18:26 schreef Momo het volgende:
Een big 5 land, dat zal toch lastig zijn voor de EBU
Is hij het ook die zich uitsprak over dat bezoek van die omroepbaas? Wel respect hoor, als enige eigenlijk zo duidelijk over dit alles.quote:
En daarvoor in de plaats krijgen we Canada!quote:Op donderdag 27 november 2025 18:26 schreef Momo het volgende:
Een big 5 land, dat zal toch lastig zijn voor de EBU
Haha dit is wel genietenquote:José Pablo López highlighted in his comments to the committee that:
“Israel has broken the rules and has not been sanctioned for at least the last two years. Any other country that had engaged in this practice would have been sanctioned.”
With regards to the changes to the rules which were announced by the European Broadcasting Union, Mr López was clear:
“The measures are not enough and do not guarantee that a government like Israel’s or any other government cannot occur.”
He added that:
“Martin Green, the Eurovision Director, recently wrote a letter stating that television networks and artists do not represent governments and that this is a cultural competition.
I wonder, is Mr. Green considering the return of Russian and Belarusian broadcasters to the festival? I hope not, because we all know that if those networks return, they would use it in a similar way to Israel, because for them, the contest is much more than just a competition and has a very significant political dimension.
The EBU knows that these measures are a step forward, but they are not enough, and above all, as I have said, they leave Israel’s actions during this period unsanctioned. More measures are necessary, and that will be the proposal we will take to the next General Assembly, which will be held on the 4th and 5th.
What we were asking for 4 or 5 months ago is the same thing we are asking for again today.”
Soms lijkt het erop dat voor de rest van Nederland alles buiten de landen die de EU ooit hebben gesticht in groep “al die rare landen” vallenquote:Op donderdag 27 november 2025 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag een stukje voorbij komen van hem dat IJsland, Slovenië nobodies waren die niemand boeit. Maar 7 keer winnaar Ierland en Spanje ook misschien dan.
Hij gaat er lekker met gestrekt been in zoquote:
Ja dat is weer heerlijk typisch ja. En die zullen wel hetzelfde hebben als hier met hun zeer belangrijke songfestivaljournalisten (quote:Op donderdag 27 november 2025 19:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij gaat er lekker met gestrekt been in zo![]()
Het is jammer dat het maar een paar landen zijn, en dat bijvoorbeeld het linkse morele geweten van Europa in Scandinavië oorverdovend zwijgt. Behalve wat gepruttel van IJsland dan.
Finland verbaast mij wel een beetje. Noorwegen blaft veel maar durft nooit acties te ondernemenquote:Op donderdag 27 november 2025 19:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is jammer dat het maar een paar landen zijn, en dat bijvoorbeeld het linkse morele geweten van Europa in Scandinavië oorverdovend zwijgt. Behalve wat gepruttel van IJsland dan.
Hij verbergt kennelijk graag dat hij een 'echte ESF kenner' is. Anders zou hij zulke dingen niet zeggen.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
YLE heeft sinds vorig jaar te maken met stevige budget cuts en zit met een wat rechtse president dus die kijken ook wel uit met wat ze zeggen nu. Vooral nu UMK als een malle draait.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Finland verbaast mij wel een beetje. Noorwegen blaft veel maar durft nooit acties te ondernemen
Ah kijk dat wist ik niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:33 schreef Cee het volgende:
[..]
YLE heeft sinds vorig jaar te maken met stevige budget cuts en zit met een wat rechtse president dus die kijken ook wel uit met wat ze zeggen nu. Vooral nu UMK als een malle draait.
Heerlijk statement wel, hopelijk gooit dit de boel toch nog open voor de EBU-meeting... en ze hebben natuurlijk gelijk. Dat het totaal geen enkele consequenties heeft voor Israel ondanks de aanpassingen is vrij onverteerbaarquote:
Het grote gevaar Joost Klein hebben ze maar mooi uitgeschakeld! Zweden weten waar de prioriteiten liggen.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
quote:
Prima aanwinst wel.quote:Kazakhstan is not considered LGBTQ friendly, despite legalizing same-sex relations in 1998, as homosexuality remains highly stigmatized and there is a lack of legal protections and rights for LGBTQ individuals. Recent developments, such as a new law to ban "LGBT propaganda," highlight a worsening climate for LGBTQ people, characterized by social intolerance, official discrimination, and violence, according to sources like Human Rights Watch.
Velen zijn dit met jou eens, maar hij heeft gewoon aantoonbaar ongelijk aangezien er geen sprake is van een genocide.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:00 schreef blackswangreen het volgende:
Die Spaanse omroepvoorzitter heeft natuurlijk helemaal, 100%, volledig gelijk...
Informeer je nou eens, voordat je dit soort onzin post. En dan heb ik het niet eens zozeer over de genocide, hoewel die is geconstateerd door een meerderheid van de ter zake kundige experts. "Het gaat natuurlijk om de ellende in Gaza en nergens anders over"... nee, eigenlijk niet. In de context van het songfestival is dat zelfs iets minder relevant. Het gaat meer over hoe het land zich gedraagt in en rondom het songfestival, namelijk op een manier die al lang tot schorsing zou hebben geleid voor elk ander land. Dit zegt de Spaanse omroepbaas, en daar heeft hij gelijk in.quote:Op zaterdag 29 november 2025 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Velen zijn dit met jou eens, maar hij heeft gewoon aantoonbaar ongelijk aangezien er geen sprake is van een genocide.
Het tweede argument is er verder met de haren bijgesleept. Het gaat natuurlijk om de ellende in Gaza en nergens anders over.
Nee dit kan niet hoorquote:Op woensdag 3 december 2025 23:06 schreef Fred_B het volgende:
Omdat er overal op gewed kan worden in Engeland, geldt dat ook voor de kansen dat landen aanwezig gaan zijn op het ESF. Dit zijn de inschattingen voor de voornaamste deelnemers aan de vooravond van het overleg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kans op een Israëlische aanwezigheid wordt dus op 5/6 ingeschat. De kans dat landen gaan boycotten wordt voor Spanje, Ierland en Slovenië dan weer als meer dan de helft gezien. Alleen voor de Avrotros van Taco ”Taco Always Chickens Out” Zimmerman wordt na het debacle van vorig jaar nog een kans van meer dan 50% op aanwezigheid ingeschat.
Nou, die Finnen zetten de EBU wel het mes op de keel. Straks eisen ze ook nog voldoende toiletten en deugdelijke verlichting in de zaalquote:Op donderdag 4 december 2025 08:35 schreef Momo het volgende:
[ x ]
https://x.com/ESCdiscord/(...)8cV5z4hp0n3teuA&s=19
Finland, twitter werkt niet mee
Die Spaanse man gaat straks helemaal los terwijl de rest het wel met 'm eens is, maar niks zeggen want nationale finale, kijkcijfers, etc.. Ik zie het al helemaal voor me.quote:Op donderdag 4 december 2025 08:35 schreef Momo het volgende:
[ x ]
https://x.com/ESCdiscord/(...)8cV5z4hp0n3teuA&s=19
Finland, twitter werkt niet mee
Ik denk dat vandaag wel eens de dag gaat zijn. De dood of de gladiolen.quote:Op donderdag 4 december 2025 08:51 schreef NLpop het volgende:
De NOS heeft een artikel: https://nos.nl/artikel/25(...)ael-aan-songfestival
[ afbeelding ]
En ook no way dat een andere onbekendere artiest gaat zijn dan idd.quote:Op donderdag 4 december 2025 09:14 schreef Cee het volgende:
Ik vrees dat AvroTros straks toch terugkrabbelt en Davina al achter de schermen bevestigd heeft en onze deelname tegelijkertijd met een artist reveal bekendmaakt zodat heel/half/kwart Nederland het vooral heeft over Davina op ESF dan Nederland op ESF met de hoop dat de boycot ophef overwaait.
/cynisch
Ik moest wel lachen om dat plaatje. Ze ziet eruit als een demoon.quote:Op donderdag 4 december 2025 08:51 schreef NLpop het volgende:
De NOS heeft een artikel: https://nos.nl/artikel/25(...)ael-aan-songfestival
[ afbeelding ]
Het jaarbudget van de Finse omroep is iets van een half miljard. Die gaan echt niet dwarsliggen als het ESF 25.000 euro duurder wordt.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:38 schreef molloot200 het volgende:
Ff hopen dat “ja maar als deze landen gaan afhaken wordt het wel een erg duur grapje om deel te nemen” zoals Finland al noemt ook serieus genomen wordt. Van morele waarden hoef je het bij de meeste landen al niet meer te hebben vrees ik
Voor de Finnen misschien niet, maar voor andere omroepen wellicht wel?quote:Op donderdag 4 december 2025 11:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het jaarbudget van de Finse omroep is iets van een half miljard. Die gaan echt niet dwarsliggen als het ESF 25.000 euro duurder wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |