abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219240803
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2025 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
@:Lospedrosa

Je wil het niet horen, en je gaat het ook niet grappig vinden. Maar je weet dat ik gelijk heb.
De kosten voor verzuim - en ja die zijn hoog - zijn reeds ingeprijsd in de (kost)prijzen die ondernemingen en organisaties doorberekenen aan de eindafnemer. Ja, je kan daar in snijden. Maar dan zal dat deel als het goed is teruggaan naar het loon van de werknemer. Die heeft immers geld nodig om onverhoopte ziekte en het wegvallen van loon op te vangen.

Het probleem van werkgevers is dat voor heel veel banen in de commerciele/private sector geldt dat zij fors minder betalen dan de (semi) overheid.

Overheid doorgaans 36 uur
13e maand
hoge mate van werkzekerheid
minimale cao verhogingen tov markt
lagere werkdruk (geen/minder kpi's)
goed materieel
omgeving die dikwijls socialer is dan de werkvloer

Ik weet dat dat je dat niet wil horen, maar de feiten zijn wel de feiten.
Hoezo wil ik dat niet horen.
En wat probeer je eigenlijk te vertellen.
Het is nog erger: de overheid betaalt met ons belastinggeld teveel voor werknemers en daar moeten MKB bedrijven tegen concurreren?
Vakman pur sang
  maandag 10 november 2025 @ 20:04:23 #102
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219240816
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het is nog erger: de overheid betaalt met ons belastinggeld teveel voor werknemers en daar moeten MKB bedrijven tegen concurreren?
Dit. Dit is het grote probleem.
Niet zozeer de sociale lasten die werkgevers moeten betalen, dat is reeds verdisconteerd in prijzen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219240843
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja wie is er anders “risicodrager” dan? De werkgever betaalt het. Direct of via een (dure) verzekering.
Wist je trouwens dat die verzekeringen psychische klachten uitsluiten (of tegen astronomische bedragen wel verzekeren), dus ben je bij een werknemer met psychische klachten dubbel de lul, de betaalde de premie al en je betaalt 100% loon door van de werknemer. Incl de arbodienst etc.
Als je verzekerd bent voor iets is de verzekeraar risicodrager. De verzekerde is alleen risicodrager voor het bedrag van het eigen risico.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219240857
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Als je verzekerd bent voor iets is de verzekeraar risicodrager. De verzekerde is alleen risicodrager voor het bedrag van het eigen risico.
Ja oké zo bedoel je.
Vakman pur sang
pi_219240910
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 19:01 schreef Queller het volgende:

[..]
Wordt in de probleemanalyse niet ook aangegeven of de klachten werkgerelateerd zijn dan?
Ik ben zelf langdurig ziek geweest, bij mij stond dat niet in de probleemanalyse van de bedrijfsarts. Er stond wel in dat er geen sprake was van niet-medische problemen die mijn werkmogelijkheden beïnvloedden (dus geen psychosociale factoren). Maar al dan niet werkgerelateerd werd niet benoemd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219240939
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze las ik op LI:
[..]

Maar ik vind dat de verantwoordelijkheid van (vaak prive gerelateerd) verzuim teveel bij de werkgever ligt.

Opinies?
Je kan alle verantwoordelijkheid voor ziekte ook naar de werknemer verplaatsen maar die zal dan wel een hoger loon nodig hebben om zich daartegen te verzekeren.
pi_219241047
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan alle verantwoordelijkheid voor ziekte ook naar de werknemer verplaatsen maar die zal dan wel een hoger loon nodig hebben om zich daartegen te verzekeren.
Dat heet freelancen of zzp’er. Daarvan zijn er idd steeds meer.
Vakman pur sang
pi_219241074
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat heet freelancen of zzp’er. Daarvan zijn er idd steeds meer.
Huh? Jij vindt het als werkgever te duur om te betalen voor de ziektedagen van je personeel.
Ik geef aan dat je dat kan afschaffen maar dan moeten werknemers wel meer loon hebben om zich daar zelf voor te verzekeren.

Wat heeft dat te maken met freelancen / zzp?
pi_219241174
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Huh? Jij vindt het als werkgever te duur om te betalen voor de ziektedagen van je personeel.
Ik geef aan dat je dat kan afschaffen maar dan moeten werknemers wel meer loon hebben om zich daar zelf voor te verzekeren.

Wat heeft dat te maken met freelancen / zzp?
Huh? Ik vind het te duur? Waar staat dat?

Werknemers hebben een hoger loon als ze zelf gaan zzp’en en de werkgever die ze inhuurt moet er dan ook veel meer voor betalen (per uur) maar heeft dan ook geen risico.
Dit werkt inderdaad het beste voor kleinere MKB bedrijven.
Wel moet de werknemer dan weer een goede arbeidsongeschiktheid verzekering afsluiten en dat wordt dan vaak weer verzuimd. :s)

Wat ook kan is (goede) werknemers aandelen van het bedrijf te geven zodat ze eigenaarschap en winstdeling krijgen.
Vakman pur sang
  maandag 10 november 2025 @ 22:08:30 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219241636
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat staat in je eigen topictitel Einstein.

quote:
werkgever betaald teveel voor zieke werknemer
En ook nog met een loeier van een taalfout.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 10 november 2025 @ 22:22:04 #111
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219241736
quote:
Wat ook kan is (goede) werknemers aandelen van het bedrijf te geven zodat ze eigenaarschap en winstdeling krijgen.
Definieer 'goed'.
Colleziono francobolli di bambini
pi_219241749
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2025 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Ja dat weet ik nou wel van die taalfout.
Het is een opinievraag van een ander die het stuk schreef.
Vakman pur sang
  maandag 10 november 2025 @ 22:24:37 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219241760
quote:

[..]

Met het doel dat ze zich niet ziek melden, ook als ze wel ziek zijn? Of dat ze niet meer op wintersport gaan en/of andere blessuregevoelige sporten gaan doen? Wat wil je hiermee bereiken?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 november 2025 @ 22:25:31 #114
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219241770
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze vat ik niet: sinds wanneer vissen privaatrechtelijke MKB bedrijven in dezelfde vijver als de publiekrechtelijke overheid?
pi_219241780
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:25 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Deze vat ik niet: sinds wanneer vissen privaatrechtelijke MKB bedrijven in dezelfde vijver als de publiekrechtelijke overheid?
Waarom zouden ze niet in dezelfde vijver vissen?
  maandag 10 november 2025 @ 22:30:29 #116
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219241794
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:27 schreef Queller het volgende:

[..]
Waarom zouden ze niet in dezelfde vijver vissen?
Hoe kan een MKB nou concurreren op het gebied van publieke taken? Gaan ze gemeenteraad, kabinet of gewoon beleidsambtenaren vervangen ofzo?

Politie? Defensie? Die hebben toch geen concurrentie in het MKB?
pi_219241831
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:30 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Hoe kan een MKB nou concurreren op het gebied van publieke taken? Gaan ze gemeenteraad, kabinet of gewoon beleidsambtenaren vervangen ofzo?

Politie? Defensie? Die hebben toch geen concurrentie in het MKB?
Ow... je zit op een ander spoor. Het gaat om concurrentie op de arbeidsmarkt.
  maandag 10 november 2025 @ 22:40:08 #118
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219241865
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:35 schreef Queller het volgende:

[..]
Ow... je zit op een ander spoor. Het gaat om concurrentie op de arbeidsmarkt.
Dus b.v. een IT-er voor de overheid of een IT-er in het MKB?
En de overheid betaalt dan beter dan het MKB?

(want ik geloof niet dat gemeente of rijk zelf een blik stratenmakers in dienst heeft b.v., die huren ze in)
pi_219241910
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:40 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Dus b.v. een IT-er voor de overheid of een IT-er in het MKB?
En de overheid betaalt dan beter dan het MKB?

(want ik geloof niet dat gemeente of rijk zelf een blik stratenmakers in dienst heeft b.v., die huren ze in)
De arbeidsvoorwaarden bij de overheid zijn over het algemeen dermate goed dat daar inderdaad niet tegenop te concurreren is.
  maandag 10 november 2025 @ 23:02:43 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219241996
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2025 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Twee loeiers.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219242552
quote:

[..]

Werknemers hebben een hoger loon als ze zelf gaan zzp’en en de werkgever die ze inhuurt moet er dan ook veel meer voor betalen (per uur) maar heeft dan ook geen risico.
Dit werkt inderdaad het beste voor kleinere MKB bedrijven.
Wel moet de werknemer dan weer een goede arbeidsongeschiktheid verzekering afsluiten en dat wordt dan vaak weer verzuimd. :s)

Met de schijnzelfstandigheid kan de werkgever wel degelijk risico lopen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_219242583
Zijn er ergens cijfers van alle Midden en Klein Bedrijven die omvallen door smerige werknemers die expres ziek zijn en blijven?
  dinsdag 11 november 2025 @ 07:48:35 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219242604
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat weet ik nou wel van die taalfout.
Het is een opinievraag van een ander die het stuk schreef.
Ik vergeef het je.
Maar wat vind je ervan dat de overheid door de bank genomen zoveel meer betaalt dan de private sector.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 11 november 2025 @ 07:52:04 #124
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219242613
Het is zeker wel een goed idee om continu te kijken naar de effecten van regelgeving en daar waar nodig reparaties uit te voeren.

Collectivisering van dit risico brengt kosten mee. Dan worden werknemers nog duurder. 20% premies nu worden dan 25 (België), 31 (Zweden) of tegen de 40 (Frankrijk).

Wel grappig dat de voorstanders van minder regeldruk meer regeldruk willen.
pi_219242849
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2025 07:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vergeef het je.
Maar wat vind je ervan dat de overheid door de bank genomen zoveel meer betaalt dan de private sector.
Dat is niet op alle gebieden.
Maar bv voor ict en consultancy kopen ze gewoon werknemers omdat er gesmeten wordt met belastingsgeld
Vakman pur sang
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:40:05 #126
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_219243134
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is ook deels het probleem. Ga je niet oplossen.
Tja , door minder lang ziekte te laten betalen door ondernemer en sneller door het rijk vang je het wel op.
Maar goed dan verschuif je de kosten naar de samenleving toe..

Ik denk (aanname) dat een werkgever ook effectiever in het managen hier van is dan de overheid gezien het hem geld kost.
Lachen joh.
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:43:46 #127
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_219243165
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 11:59 schreef Queller het volgende:

[..]
Nee. Verdiep je er eens in en wees verbaasd.
ben vanuit mijn job bekend met wet poortwachter etc bij ziektegevallen.
Lachen joh.
pi_219243505
En wat doe je tegen de mentale problemen waar mensen zo veel tegenaan lopen in de laatste decennia? Er moet een reden zijn dat dat drastisch hoger wordt, wat ook tot uitval leidt. Die dingen zijn echt niet een individueel probleem.

Dat mensen uitvallen door ziekte of ongelukken of wat dan ook lijkt me al jaren constant, of is dat niet zo?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 november 2025 @ 10:53:32 #129
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_219243537
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid: het UWV betaalt niks in die eerste twee jaar. Helemaal niks.
Dat mag je als werkgever zelf ophoesten.

Je bent wettelijk verplicht om bij ziekte tot 104 weken minimaal 70% van het loon door te betalen (in veel cao’s zelfs 100% in het eerste jaar).
Daarbovenop komen de werkgeverslasten, arbodienst, bedrijfsarts, re-integratiegedoe, vervanging, etc.

Gemiddeld kost één langdurig zieke werknemer je al gauw ¤90.000 tot ¤110.000.
Voor een MKB’er met tien man personeel is dat gewoon een financiële strop.

En dan komt het mooiste:
Na die twee jaar toetst het UWV of jij wel genoeg hebt gedaan aan re-integratie.
Zo niet? → Loonsanctie.
Dan mag je nóg een jaar doorbetalen.

Pas na die 104 weken neemt het UWV het over, via de WIA-uitkering.
Tot die tijd ben jij gewoon de bank, psycholoog en verzekeraar in één.
Ik betaal daar elke maand voor. Mijn werkgever heeft zich ingedekt via een verzekering. Domme werkgevers hebben dat niet gedaan en hebben dit aan zichzelf te danken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 11 november 2025 @ 11:04:17 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219243566
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is niet op alle gebieden.
Maar bv voor ict en consultancy kopen ze gewoon werknemers omdat er gesmeten wordt met belastingsgeld
Zeker bij hogere functies, of functies waar er schaarste is kan het anders zijn. Maar vergelen met veel branches (zeker waar met handen gewerkt wordt) zijn de verschillen erg groot.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 11 november 2025 @ 12:04:22 #131
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219243849
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:47 schreef Queller het volgende:

[..]
De arbeidsvoorwaarden bij de overheid zijn over het algemeen dermate goed dat daar inderdaad niet tegenop te concurreren is.
De geldelijke beloning of sec de (secundaire) arbeidsvoorwaarden?
  dinsdag 11 november 2025 @ 17:36:54 #132
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219245740
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:04 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
De geldelijke beloning of sec de (secundaire) arbeidsvoorwaarden?
Beiden. Loon, uren, secundair, werkdruk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 11 november 2025 @ 21:28:03 #133
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219247595
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2025 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beiden. Loon, uren, secundair, werkdruk.
Zijn de arbeidsvoorwaarden bij de overheid dan zo goed of zijn de arbeidsvoorwaarden in het MKB dan zo slecht?
pi_219247767
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 09:43 schreef Pajanus het volgende:

[..]
ben vanuit mijn job bekend met wet poortwachter etc bij ziektegevallen.
je weet het goed te verbergen ^O^
  dinsdag 11 november 2025 @ 22:49:38 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219248066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:28 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Zijn de arbeidsvoorwaarden bij de overheid dan zo goed of zijn de arbeidsvoorwaarden in het MKB dan zo slecht?
Arbeidsvoorwaarden bij de overheid zijn vrijwel altijd beter. Niches en beroepen waar extreme schaarste is daargelaten. Of een goede vakman die zichzelf verhuurd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219248723
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2025 22:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Arbeidsvoorwaarden bij de overheid zijn vrijwel altijd beter. Niches en beroepen waar extreme schaarste is daargelaten. Of een goede vakman die zichzelf verhuurd.
verhuurt
  woensdag 12 november 2025 @ 09:29:48 #137
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_219249617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 22:00 schreef Queller het volgende:

[..]
je weet het goed te verbergen ^O^
Lol...
Lachen joh.
pi_219256663
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze las ik op LI:
[..]
Ben het hier helemaal mee eens.

De gemiddelde fokker zal wel weer bloedlink worden van “al die graaiende werkgevers die de schuld zijn van alles”
Maar ik vind dat de verantwoordelijkheid van (vaak prive gerelateerd) verzuim teveel bij de werkgever ligt.

Opinies?
Als iemand die vaak gesolliciteerd heeft merk ik de terughoudendheid om mensen aan te nemen, er is altijd een ziekterisico en dat valt bij sollicitaties niet per se makkelijk in te schatten. En je merkt het ook in de gesprekken, hoe ga jij om met stress? Wij hebben een heel hectisch bedrijf. Zegt zo ongeveer ieder bedrijf dat ik heb gesproken. Ik heb me dan ook wel eens afgevraagd of bedrijven sneller mensen zouden aannemen als dit systeem op de schop gaat. Zou jij het doen?

Tegelijkertijd vraag ik me af waarom je je als werkgever er dan niet voor zou verzekeren. Als je bepaalde kosten niet zelf kunt of wil dragen, moet je je ervoor verzekeren, dat is het hele bestaansrecht van verzekeraars. Duur vind ik op zichzelf geen goed argument om het niet te doen, een all risk verzekering voor een auto is ook duur, maar niet iedereen heeft 15.000 euro klaarliggen als deze door wat pech een maand na aankoop van die mooie nieuwe auto, deze ineens naar de sloop kan.
pi_219256995
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:43 schreef Daboman het volgende:

[..]
Als iemand die vaak gesolliciteerd heeft merk ik de terughoudendheid om mensen aan te nemen, er is altijd een ziekterisico en dat valt bij sollicitaties niet per se makkelijk in te schatten. En je merkt het ook in de gesprekken, hoe ga jij om met stress? Wij hebben een heel hectisch bedrijf. Zegt zo ongeveer ieder bedrijf dat ik heb gesproken. Ik heb me dan ook wel eens afgevraagd of bedrijven sneller mensen zouden aannemen als dit systeem op de schop gaat. Zou jij het doen?

Tegelijkertijd vraag ik me af waarom je je als werkgever er dan niet voor zou verzekeren. Als je bepaalde kosten niet zelf kunt of wil dragen, moet je je ervoor verzekeren, dat is het hele bestaansrecht van verzekeraars. Duur vind ik op zichzelf geen goed argument om het niet te doen, een all risk verzekering voor een auto is ook duur, maar niet iedereen heeft 15.000 euro klaarliggen als deze door wat pech een maand na aankoop van die mooie nieuwe auto, deze ineens naar de sloop kan.
Ik ben in ieder geval voor open hiring, al dan niet geforceerd door de overheid.
  donderdag 13 november 2025 @ 17:58:42 #140
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219258164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik ben in ieder geval voor open hiring, al dan niet geforceerd door de overheid.
Hoe bedoel je dat?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219259451
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat?
1e die solliciteert krijgt de baan. Punt.
pi_219259457
Baan zoeken geeft sommige mensen gigantisch veel stress en spanning. En sommigen komen er gewoon niet tussen.
  donderdag 13 november 2025 @ 21:01:08 #143
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219260019
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
1e die solliciteert krijgt de baan. Punt.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:02 schreef Discombobulate het volgende:
Baan zoeken geeft sommige mensen gigantisch veel stress en spanning. En sommigen komen er gewoon niet tussen.
Daar hebben we toch sw voorzieningen voor?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219260149
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Daar hebben we toch sw voorzieningen voor?
Wat? :')
  donderdag 13 november 2025 @ 21:20:51 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219260174
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat? :')
Sociale werkplaats.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219260221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ben je werkgever?
pi_219261618
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sociale werkplaats.
Wat moet een normaal iemand op de sociale werkplaats?
pi_219261619
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:29 schreef Queller het volgende:

[..]
Ben je werkgever?
Wat denk je nou zelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')