abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219231864
Deze las ik op LI:
quote:
. WERKGEVER = SLACHTOFFER BIJ ZIEKTEVERZUIM

In Nederland betaalt een werkgever twee jaar loon door bij ziekte.
Twee jaar!

Maar in ruim 70% van de gevallen ligt de oorzaak volledig buiten de invloed van de werkgever zoals bij:

○ Burn-out door privéproblemen

○ Relatie of scheiding

○ Ongeval in de vrije tijd

○ Stress door geldzorgen

○ Verslaving of leefstijl

Toch is de werkgever altijd de klos.
Hij mag niet vragen wát er precies aan de hand is, hij mag niet ingrijpen, maar hij moet wel blijven betalen.

Een ziekmeldingsdag kost gemiddeld ¤260 tot ¤300. Nog los van de kosten van ARBO en reïntegratiediensten en bedrijfsartsen en zieleknijpers.
Reken maar uit wat dat betekent voor een MKB-bedrijf met 10 man personeel.

Het systeem is totaal scheef.
De werkgever betaalt de rekening,
terwijl hij nergens schuld aan heeft.

💬 Wat vind jij?
Moet de loondoorbetalingsplicht bij ziekte eindelijk worden hervormd?
Of vinden we dit in Nederland maar heel normaal?
Ben het hier helemaal mee eens.

De gemiddelde fokker zal wel weer bloedlink worden van “al die graaiende werkgevers die de schuld zijn van alles”
Maar ik vind dat de verantwoordelijkheid van (vaak prive gerelateerd) verzuim teveel bij de werkgever ligt.

Opinies?
Vakman pur sang
pi_219231896
Het UWV betaald het loon van een zieke medewerker… dus hoe heeft de werkgever daar last van? (Anders dan werkgever het aanvult tot 100% als daar afspraken over gemaakt zijn).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_219231903
Ligt er aan, wie zegt dat een burnout komt door privéproblemen. Ga je op wintersport en breek je alles in je lichaam vind ik ook niet dat een werkgever moet doorbetalen.

Laat ik zwangerschap nog maar even achterwege... Was een aantal jaren terug nog een discussie over of je niet discriminerend zou zijn als je als werkgever een zwangere vrouw niet wil aannemen.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  zondag 9 november 2025 @ 17:32:49 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219231910
Mijn 'opinie': de mening van mensen die joekels van dt-fouten maken kan je het best negeren.

Verder: waar zou die 'verantwoordelijkheid' dan wél moeten liggen?
Huilen dan.
  zondag 9 november 2025 @ 17:34:49 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219231920
Ik ben het met je eens dat het voor het MKB een groot probleem is. Toch ben ik van mening dat de werkgever meer kan doen om te voorkomen dat mensen uitvallen, ook al ligt de oorzaak buiten het werk. Mijn moeder is dit jaar juni overleden en ik heb precies 1 week vrij gehad, waarvan ik alleen de dag van de begrafenis als bijzonder verlof kon opnemen. De dag na de begrafenis ben ik weer aan het werk gegaan en heb sindsdien geen dag vrij meer gehad, terwijl ik ook nog tussen de bedrijven door een huis moest leeghalen.

Ik ben niet ziek, maar ik zit er wel goed doorheen. Een beetje begrip en wellicht wat medewerking van mijn werkgever had veel geholpen in mijn welbevinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219231933
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 17:30 schreef Chinless het volgende:
Het UWV betaald het loon van een zieke medewerker… dus hoe heeft de werkgever daar last van? (Anders dan werkgever het aanvult tot 100% als daar afspraken over gemaakt zijn).
Euh nee!
De werkgever betaalt alles.
Vakman pur sang
  zondag 9 november 2025 @ 17:37:13 #7
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219231940
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:31 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ligt er aan, wie zegt dat een burnout komt door privéproblemen. Ga je op wintersport en breek je alles in je lichaam vind ik ook niet dat een werkgever moet doorbetalen.

Laat ik zwangerschap nog maar even achterwege... Was een aantal jaren terug nog een discussie over of je niet discriminerend zou zijn als je als werkgever een zwangere vrouw niet wil aannemen.
vooral de broedmachines op de baas zijn kosten :N
pi_219231943
Werkgever profiteert structureel van de arbeid van de werknemer. De meerwaarde van het loon is gewoon winst voor de werkgever hoor. Zijn loon is al lang uitbetaald in de meerwaarde die hij of zij eerder heeft geproduceerd.

"Graaiende werkgevers de schuld van alles..." zit gewoon een kern van waarheid in.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219231945
quote:
Als je langdurig in de ziektewet zit en tegen arbeidsongeschiktheid aan zit te hikken, betaalt je baas wel degelijk mee.

Moeilijke kwestie, arbo- en keuringsartsen zitten vaak al zo veel mogelijk naar de belangen van de werkgever te kijken. Proberen te bewijzen dat je echt ziek bent is al zwaar zat. Als je dan ook nog met bewijslast zou moeten komen dat jouw problemen werkgerelateerd zijn, krijg je helemaal zware problemen.

Toch is het wel behoorlijk cru om de baas op te laten draaien voor wat jij allemaal in je eigen tijd uitvreet.
pi_219231954
quote:
Even voor de duidelijkheid: het UWV betaalt niks in die eerste twee jaar. Helemaal niks.
Dat mag je als werkgever zelf ophoesten.

Je bent wettelijk verplicht om bij ziekte tot 104 weken minimaal 70% van het loon door te betalen (in veel cao’s zelfs 100% in het eerste jaar).
Daarbovenop komen de werkgeverslasten, arbodienst, bedrijfsarts, re-integratiegedoe, vervanging, etc.

Gemiddeld kost één langdurig zieke werknemer je al gauw ¤90.000 tot ¤110.000.
Voor een MKB’er met tien man personeel is dat gewoon een financiële strop.

En dan komt het mooiste:
Na die twee jaar toetst het UWV of jij wel genoeg hebt gedaan aan re-integratie.
Zo niet? → Loonsanctie.
Dan mag je nóg een jaar doorbetalen.

Pas na die 104 weken neemt het UWV het over, via de WIA-uitkering.
Tot die tijd ben jij gewoon de bank, psycholoog en verzekeraar in één.
Vakman pur sang
pi_219231976
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid: het UWV betaalt niks in die eerste twee jaar. Helemaal niks.

Je bent wettelijk verplicht om bij ziekte tot 104 weken minimaal 70% van het loon door te betalen (in veel cao’s zelfs 100% in het eerste jaar).
Daarbovenop komen de werkgeverslasten, arbodienst, bedrijfsarts, re-integratiegedoe, vervanging, etc.

En dan komt het mooiste:
Na die twee jaar toetst het UWV of jij wel genoeg hebt gedaan aan re-integratie.
Zo niet? → Loonsanctie.

Dan verzeker je je maar hiervoor als werkgever
pi_219231993
Zo gaat dit in onze buurlanden;

Twee jaar!
Dat is echt nergens anders in Europa zo geregeld.

Even vergelijken met de buren:

🇩🇪 Duitsland → 6 weken 100% door werkgever, daarna 70% via ziektekostenverzekering.
🇧🇪 België → 30 dagen door werkgever (100% → 85%), daarna ziekteverzekering ±60%.
🇫🇷 Frankrijk → na 3 wachtdagen pakt de staat het deels over, vaak aangevuld door werkgever.
🇱🇺 Luxemburg → 11 weken 100% werkgever, daarna nationale kas ±85%.
🇩🇰 Denemarken → 30 dagen werkgever, daarna gemeente ±90%.
🇸🇪 Zweden → 14 dagen werkgever, daarna sociale zekerheid ±80%.
🇫🇮 Finland → 9 dagen werkgever, daarna ziektekas ±70%.
🇦🇹 Oostenrijk → 6–12 weken 100%, daarna 50%, daarna verzekering ±60%.
🇮🇹 Italië → na 3 wachtdagen deels werkgever, deels sociale zekerheid ±50–75%.
🇬🇧 Verenigd Koninkrijk → alleen SSP: £116 per week, max 28 weken.
Vakman pur sang
  zondag 9 november 2025 @ 17:45:16 #13
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219232001
Jij betaalt de werknemer aanzienlijk minder dan hij opbrengt per uur en daar kun jij lekker van op vakantie en die dure wagen van rijden. Daar staat tegenover dat je wat meer risico loopt, maar maak je geen zorgen vrind, je zult er geen boterham minder om vreten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219232007
TS is zeker een VVD-er
pi_219232019
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

En dan komt het mooiste:
Zo niet? → Loonsanctie.

Nog nooit bij een bedrijf gewerkt dat niet verzekerd was hiervoor.
  zondag 9 november 2025 @ 17:47:50 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219232035
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 17:46 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat die verzekering heel duur is en niet rendabel voor kleinere bedrijven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 november 2025 @ 17:48:07 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219232037
De werkgever heeft wel heel weinig macht om de werknemer weer aan het werk te krijgen. Gebeurt vaak genoeg dat een werknemer in de ziektewet het beste leventje leidt. Een kleiner bedrijf kan daar gewoon kapot aan gaan
The End Times are wild
pi_219232042
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 17:46 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Of je nou de verzekering betaalt of de werknemer rechtstreeks, dat wordt er niet veel anders van hoor.
Tevens zijn alle bijkomende kosten ook voor de werkgever.
Vakman pur sang
pi_219232046
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben het hier helemaal mee eens.

Een "werkgever" niet zijnde een kleine baas is geen entiteit. Derhalve kan een bedrijf geen "slachtoffer" zijn want dat heeft betrekking op mensen persoonlijk. Ze zijn dus nooit zielig. Dat dat duidelijk is.

Verder heeft een bedrijf te maken met wetten en regels zoals die bestaan. Als je geen rendabel bedrijf kunt opzetten binnen dat kader dan moet je het misschien gewoon niet doen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 9 november 2025 @ 17:50:20 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219232061
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo gaat dit in onze buurlanden;

Twee jaar!
Dat is echt nergens anders in Europa zo geregeld.

Even vergelijken met de buren:

🇩🇪 Duitsland → 6 weken 100% door werkgever, daarna 70% via ziektekostenverzekering.
🇧🇪 België → 30 dagen door werkgever (100% → 85%), daarna ziekteverzekering ±60%.
🇫🇷 Frankrijk → na 3 wachtdagen pakt de staat het deels over, vaak aangevuld door werkgever.
🇱🇺 Luxemburg → 11 weken 100% werkgever, daarna nationale kas ±85%.
🇩🇰 Denemarken → 30 dagen werkgever, daarna gemeente ±90%.
🇸🇪 Zweden → 14 dagen werkgever, daarna sociale zekerheid ±80%.
🇫🇮 Finland → 9 dagen werkgever, daarna ziektekas ±70%.
🇦🇹 Oostenrijk → 6–12 weken 100%, daarna 50%, daarna verzekering ±60%.
🇮🇹 Italië → na 3 wachtdagen deels werkgever, deels sociale zekerheid ±50–75%.
🇬🇧 Verenigd Koninkrijk → alleen SSP: £116 per week, max 28 weken.
Toch doet het bedrijfsleven het hier minstens net zo goed. Ik denk ook dat een bedrijf dit beter kan aanpakken dan een uitkeringsinstantie.
The End Times are wild
pi_219232066
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 17:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Een "werkgever" niet zijnde een kleine baas is geen entiteit. Derhalve kan een bedrijf geen "slachtoffer" zijn want dat heeft betrekking op mensen persoonlijk. Ze zijn dus nooit zielig. Dat dat duidelijk is.

Verder heeft een bedrijf te maken met wetten en regels zoals die bestaan. Als je geen rendabel bedrijf kunt opzetten binnen dat kader dan moet je het misschien gewoon niet doen.
Ik hoor net hier dat er geen werkgever een boterham minder om eet en dat ze allemaal een dikke bak rijden.
Waarom wordt niet iedereen werkgever?

Ik denk dat vele MKB bedrijven die verder gezond draaiden om deze reden failliet gegaan zijn.
Vakman pur sang
pi_219232087
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 17:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Toch doet het bedrijfsleven het hier minstens net zo goed. Ik denk ook dat een bedrijf dit beter kan aanpakken dan een uitkeringsinstantie.
Misschien wel maar het is dan een grote maatschappelijke taak. Maar het vreemde is dat je mensen ook niet mag helpen gezien je niet eens mag vragen wat er is of advies mag geven over levensstijl.
Vakman pur sang
pi_219232096
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat vele MKB bedrijven die verder gezond draaiden om deze reden failliet gegaan zijn.
Dan hadden zij de zaken blijkbaar slechter op orde dan al die MKB bedrijven die niet failliet zijn gegaan. Misschien wel een soort natuurlijke selectie om de bokken van de schapen te scheiden. Zou best kunnen.

Men hoeft niet elk bedrijf in alles wat ze willen hun zin te geven toch?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219232101
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 17:47 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat die verzekering heel duur is en niet rendabel voor kleinere bedrijven.
De arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp'ers zijn dat wel inderdaad, maar de premie die mijn huidige werkgever aan de verzekeraar betaalt (en die ik vanuit mijn rol als financial weet) vind ik enorm meevallen al zeg ik het zelf.
  zondag 9 november 2025 @ 17:57:17 #25
503714 SebbeSwensje
pi_219232140
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik hoor net hier dat er geen werkgever een boterham minder om eet en dat ze allemaal een dikke bak rijden.
Waarom wordt niet iedereen werkgever?

Omdat sommige mensen dus de keuze maken om financieel meer risico te lopen en meer tijd/aandacht te investeren in hun eigen toko. Genoeg mensen die die afweging inderdaad anders maken.
Appears.
  zondag 9 november 2025 @ 18:00:39 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219232191
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Misschien wel maar het is dan een grote maatschappelijke taak. Maar het vreemde is dat je mensen ook niet mag helpen gezien je niet eens mag vragen wat er is of advies mag geven over levensstijl.
Je mag helemaal niks…. Ik irriteerde mij daar al enorm aan, en dan werkte ik nog voor de overheid, dus kostte het mij geen geld!
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 18:01:51 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219232211
Hierom zou ik als ik een bedrijf had echt zo weinig mogelijk risico nemen bij mijn aannamebeleid
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 18:04:30 #28
503714 SebbeSwensje
pi_219232246
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:01 schreef LXIV het volgende:
Hierom zou ik als ik een bedrijf had echt zo weinig mogelijk risico nemen bij mijn aannamebeleid
Dat is wel een beetje het idee ja.
Appears.
  zondag 9 november 2025 @ 18:05:44 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219232279
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:04 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje het idee ja.
Ja. Maar niet even eerlijk en vaak discriminerend
The End Times are wild
pi_219232384
Wat partijen willen de doorbetalingsplicht voor MKB verlagen naar 1 jaar. Daarna krijgen werknemers het tweede jaar Ziektewet. Dat geld moet echter wel ergens vandaan komen.
  zondag 9 november 2025 @ 18:15:32 #31
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219232486
Werkgevers mogen dat risico prima incalculeren in de cijfers. Kleinere bedrijven hebben dit probleem binnenkort niet meer, want vanwege een SP voorstel hoeven kleine bedrijven een jaar minder door te betalen, daarna betaald de overheid.

Prima systeem. Snap verder niet waarom de oorzaak van de ziekte in de OP relevant is? Bij griep of kanker heeft de werkgever ook geen invloed.

Maar gezien de OP en direct verwijten van users die meteen over graaiwerkgevers spreken voordat de eerste reactie is geplaatst, zegt mij dat je helemaal geen inhoudelijke discussie wil.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219232490
Dit gaat pas veranderen na of tijdens een dikke crisis.
Vakman pur sang
  zondag 9 november 2025 @ 18:21:59 #33
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219232613
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 17:48 schreef LXIV het volgende:
De werkgever heeft wel heel weinig macht om de werknemer weer aan het werk te krijgen. Gebeurt vaak genoeg dat een werknemer in de ziektewet het beste leventje leidt. Een kleiner bedrijf kan daar gewoon kapot aan gaan
En juist als een bedrijf klein is en de schade hierdoor groot is kunnen er wel maatregelen worden getroffen.
Ik werk zelf bij een groot bedrijf en heb m’n twijfels bij een aantal langdurig zieken, die zich voor die twee jaar weer beter melden voor een paar weken of maanden en daarna weer langdurig ziek zijn. Is echt frustrerend.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 9 november 2025 @ 18:32:16 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219232802
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En juist als een bedrijf klein is en de schade hierdoor groot is kunnen er wel maatregelen worden getroffen.
Ik werk zelf bij een groot bedrijf en heb m’n twijfels bij een aantal langdurig zieken, die zich voor die twee jaar weer beter melden voor een paar weken of maanden en daarna weer langdurig ziek zijn. Is echt frustrerend.
Kunnen die dan niet gewoon ontslagen worden?
De meeste ziektedagen worden veroorzaakt door dit soort mensen, niet door de mensen die twee dagen per jaar verkouden thuis blijven
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 18:36:06 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219232882
Laten we voorop stellen dat niemand je dwingt te ondernemen, de huidige situatie is een gegeven en daar kan je voor kiezen of niet.

Wel denk ik dat het voor kleinere bedrijven een relatief erg zware last kan zijn, dat is wel jammer, daar kan naar gekeken worden.

Aan de andere kant ben ik geen ondernemer momenteel en denk ik zak lekker in de stront.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 9 november 2025 @ 18:37:10 #36
503714 SebbeSwensje
pi_219232897
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Maar niet even eerlijk en vaak discriminerend
Hoe is het discriminerend en niet eerlijk? De nadelen en de voordelen zijn een afweging. Zijn ze voor jou ongunstig? Doe het dan niet.
Appears.
  zondag 9 november 2025 @ 18:40:03 #37
503714 SebbeSwensje
pi_219232944
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Laten we voorop stellen dat niemand je dwingt te ondernemen, de huidige situatie is een gegeven en daar kan je voor kiezen of niet.

Wel denk ik dat het voor kleinere bedrijven een relatief erg zware last kan zijn, dat is wel jammer, daar kan naar gekeken worden.

Aan de andere kant ben ik geen ondernemer momenteel en denk ik zak lekker in de stront.
Wel als ze ervoor kiezen om ZZP'ers en uitzendkrachten te gaan gebruiken om dat zogenaamde 'risico' op te vangen. Ga gewoon goed met je mensen om, geven en nemen.
Appears.
  zondag 9 november 2025 @ 18:41:22 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219232967
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hoe is het discriminerend en niet eerlijk? De nadelen en de voordelen zijn een afweging. Zijn ze voor jou ongunstig? Doe het dan niet.
Ik zou bijvoorbeeld geen jonge vrouwen aannemen, geen allochtonen, geen mensen die te dik zijn of met een handicap. Puur op statistische data. Terwijl die mensen best prima kunnen zijn.
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 18:43:35 #39
503714 SebbeSwensje
pi_219233008
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zou bijvoorbeeld geen jonge vrouwen aannemen, geen allochtonen, geen mensen die te dik zijn of met een handicap. Puur op statistische data. Terwijl die mensen best prima kunnen zijn.
En daarmee loop je het risico iemand aan te nemen die zich knap voor kan doen, maar een binnenvetter is en eenmalig een veilige haven te hebben gevonden ineens instort. Ik noem maar iets geks. Tegelijkertijd had die vrouw, allochtoon, gehandicapte of zwaarlijvige net die kip met het gouden ei kunnen zijn.

Je begint het te leren.
Appears.
  zondag 9 november 2025 @ 18:46:31 #40
438527 MissButterflyy
pi_219233051
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Kunnen die dan niet gewoon ontslagen worden?
De meeste ziektedagen worden veroorzaakt door dit soort mensen, niet door de mensen die twee dagen per jaar verkouden thuis blijven
Niet makkelijk dus. . Alleen is het bij kleinere bedrijven makkelijker omdat die kunnen aantonen echt ten onder te gaan hieraan.
  zondag 9 november 2025 @ 18:47:35 #41
438527 MissButterflyy
pi_219233064
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
:')
  zondag 9 november 2025 @ 18:50:34 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219233118
Ik zou enkel gezonde, niet rokende, heteroseksuele mannen tussen de 30 en 45 aannemen, met een Nederlandse achtergrond uit een dorp of landelijk gebied, bij voorkeur protestants-christelijk.
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 18:51:12 #43
503714 SebbeSwensje
pi_219233125
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:50 schreef LXIV het volgende:
Ik zou enkel gezonde, niet rokende, heteroseksuele mannen tussen de 30 en 45 aannemen, met een Nederlandse achtergrond uit een dorp of landelijk gebied, bij voorkeur protestants-christelijk.
Helder. Moeten ze nog iets kunnen?
Appears.
  zondag 9 november 2025 @ 18:52:47 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219233156
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En daarmee loop je het risico iemand aan te nemen die zich knap voor kan doen, maar een binnenvetter is en eenmalig een veilige haven te hebben gevonden ineens instort. Ik noem maar iets geks. Tegelijkertijd had die vrouw, allochtoon, gehandicapte of zwaarlijvige net die kip met het gouden ei kunnen zijn.

Je begint het te leren.
Natuurlijk kan dat. Dat kan zelfs heel goed. Maar ik kijk enkel naar de statistieken. Net als een auto-verzekeraar.

Als ik een eigen bedrijf had dan. Nu spelen deze argumenten helemaal niet mee omdat ik niet failliet ga bij een verkeerde aanname
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 18:54:24 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219233174
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Helder. Moeten ze nog iets kunnen?
Mijn punt is juist dat ze de werkgever dus niet 2 jaar verantwoordelijk moeten stellen om dit soort ‘beleid’ te voorkomen.
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 18:55:17 #46
503714 SebbeSwensje
pi_219233200
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat. Dat kan zelfs heel goed. Maar ik kijk enkel naar de statistieken. Net als een auto-verzekeraar.

Als ik een eigen bedrijf had dan. Nu spelen deze argumenten helemaal niet mee omdat ik niet failliet ga bij een verkeerde aanname
En daarin sta jij in je recht, maar verkeerde aannames ga je niet voorkomen.
Appears.
  zondag 9 november 2025 @ 18:57:24 #47
503714 SebbeSwensje
pi_219233231
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mijn punt is juist dat ze de werkgever dus niet 2 jaar verantwoordelijk moeten stellen om dit soort ‘beleid’ te voorkomen.
De werkgever heeft een ontzettend grote rol in het verzuim van de werknemer. De werknemer is namelijk niet in staat om de arbeid te verrichten waarvoor hij/zij aangenomen is.

Beetje vreemd om je handen ervan af te trekken.
Appears.
  zondag 9 november 2025 @ 18:57:40 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219233235
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En daarin sta jij in je recht, maar verkeerde aannames ga je niet voorkomen.
Nee, maar je wil het risico wel beperken omdat voor een klein bedrijf één zo’n persoon al je kop kan kosten. Of dat je zelf twee jaar praktisch voor niks werkt om dit te compenseren.
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 18:59:04 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219233252
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
De werkgever heeft een ontzettend grote rol in het verzuim van de werknemer. De werknemer is namelijk niet in staat om de arbeid te verrichten waarvoor hij/zij aangenomen is.

Beetje vreemd om je handen ervan af te trekken.
Maar het gaat vaak buiten de invloed van de werkgever om.
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 19:00:51 #50
438527 MissButterflyy
pi_219233280
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:50 schreef LXIV het volgende:
Whahaha je hebt niks te willen, zo schaars is personeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')