quote:Viola Holt is donderdagavond in haar woonplaats Muiderberg overleden. De oud-presentatrice is 76 jaar geworden.
Holt is thuis een natuurlijke dood gestorven. Hulpdiensten probeerden haar zonder succes te reanimeren. Familie en vrienden zijn verslagen door dit plotselinge verlies, zo laten ze weten in een korte verklaring.
Viola Holt (75) is nog steeds een oude hippie: ’Niks is haar te gek’
Viola Omroepster
Viola Holt begon als dochter van sportjournalist Ad van Emmenes als 17-jarige bij de Avro als omroepster. Ze bleek talent voor het vak te hebben en groeide uit tot presentatrice en verslaggeefster van programma’s als Dokter ja, dokter nee en Nederland op jonge tour.
Playboy
In de jaren 80 maakte ze bij de Tros haar debuut als presentatrice van shows als Aktua en Maandagmiddag magazine. In 1983 sierde Viola Holt de cover van de allereerste Nederlandse editie van Playboy, wat het blootblad direct een recordoplage bezorgde.
Viola Holt en de 5 uur show
In de jaren 90 groeide ze verder uit als landelijke bekendheid toen ze de overstap naar RTL 4 maakte. Als het gezicht van middagmagazine De 5 uur show, dat ze afwisselend presenteerde met Catherine Keyl en later Myrna Goossen, was ze één van de boegbeelden van de zender.
Holt besloot in 1998 het omroepleven vaarwel te zeggen. Ze vertrok met haar echtgenoot Peter Holt naar Mexico waar ze vijf jaar lang restaurant TOKOLOKO runde voordat ze in 2003 terugkeerde naar eigen bodem.
Veelzijdig en ondernemend
Een grootschalige terugkeer op de buis zat er niet in, maar Viola Holt bleek veelzijdig en ondernemend. Ze exposeerde met haar veelal abstracte schilderwerk, werkte als kinderjuf en ging aan de slag als reiki master. Ook verscheen ze geregeld als gast in tv-programma’s als Ranking the stars waar ze met haar uitgesproken mening smaakmaker was.
Desondanks ambieerde ze geen comeback meer op televisie in haar latere jaren: „Ik word nog steeds gevraagd voor klussen in de tv-wereld, maar dat hoef ik allemaal niet meer. Ik heb niet voor niets de keuze gemaakt ermee te stoppen. Ik had geen zin meer om een pratend mantelpakje te zijn voor een gesponsord programma.”, zo vertelde ze in 2020 in een interview.
De laatste jaren van haar leven bleef ze grotendeels buiten de schijnwerpers. Wel maakte ze met enige regelmaat haar opwachting bij societyfeestjes, zoals de lancering van de 5000e Playboy in oktober 2024.
Vorig jaar werd ze door Shownieuws verrast op haar 75e verjaardag die ze groot vierde. Ze keek tevreden terug: „Buitenlandse reizen, reportages, buitenlandse sterren, tv-prijzen gewonnen, het is klaar. Ik hoef nooit meer op televisie, maar ik vind het wel heel leuk dat jullie nog even aan mij denken.”
Op de foto's hierboven draagt ze hem ook niet meerquote:Op vrijdag 7 november 2025 12:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
De Biostabil heeft dus toch niet geholpen.
En kunt wel aan de gang blijven, overlijden de laatste tijd (jaren) helaas érg veel BN'ers!quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:02 schreef Aberkullie het volgende:
Als nu.nl dit meldt begin ik nog niet met rouwen.
Mijn mooiste photoshop ooit, uit 2005 ofzo, maar nog steeds beroemd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:05 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben we de foto's nog.
RIP aan de nabestaanden.
Ik bedoel dit niet vervelend maar dat is net een foto met uitgelopen lipstick.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:00 schreef Moonversion het volgende:
@:tong80 huilt
https://www.telegraaf.nl/(...)leden/103316548.html
[..]
[ afbeelding ]
Je bent in de war met Tineke de Nooijquote:Op vrijdag 7 november 2025 12:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
De Biostabil heeft dus toch niet geholpen.
Gaan er nog wel meer komende tijd. De meeste 'eerste' BNers bekend van TV zijn nu allemaal wel zo'n beetje 70+. Daarvoor waren vooral politici en artiesten de BN'ers.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:04 schreef Gibson88 het volgende:
Ach jee, weer een BN ' er het zijn dit jaar flink wat 'vertrokken'.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:05 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben we de foto's nog.
RIP aan de nabestaanden.
Nooit geweten dat dit photoshop was.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mijn mooiste photoshop ooit, uit 2005 ofzo, maar nog steeds beroemd.
RIP, sterkte aan tong80
Speeltip voor @onlogischquote:Op vrijdag 7 november 2025 12:34 schreef roos94 het volgende:
Geen enkele beroemdheid is nog veilig voor het jaar 2025
quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nooit geweten dat dit photoshop was.!
Misschien was ze op straat weer langs een gevaccineerde gelopen en is dat haar fataal geworden...quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:41 schreef koemleit het volgende:
Over de doden niets dan goeds, daarom wil ik de volgende facebookpost van deze legend graag nogmaals onder de aandacht brengen.
[ afbeelding ]
https://www.rtl.nl/rubrie(...)lt-corona-vaccinatie
Echt niet? Je ziet toch al die lelijke zwarte vakken om tong's hoofd? Ik had brightness niet zo hoog staan als paintende puber.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nooit geweten dat dit photoshop was.!
quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:41 schreef koemleit het volgende:
Over de doden niets dan goeds, daarom wil ik de volgende facebookpost van deze legend graag nogmaals onder de aandacht brengen.
[ afbeelding ]
Ik ga dat meteen proberen met mijn nagelschaartje.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:41 schreef koemleit het volgende:
[ afbeelding ]
Vond er niks aan...quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:26 schreef Mrmime het volgende:
De best verkochte playboy editie aller tijden. Wel een mooie nalatenschap![]()
RIP aan de nabestaanden en rust zacht Viool
Toen ik klein was pakte mijn opa altijd mijn neus eraf, maar gelukkig kon hij hem er ook weer opzetten.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:41 schreef koemleit het volgende:
[ afbeelding ]
Wat?! Was dat ern photoshop?!?quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mijn mooiste photoshop ooit, uit 2005 ofzo, maar nog steeds beroemd.
RIP, sterkte aan tong80
quote:Paragnost en reikimaster Thomas Woolthuis (66) was jarenlang een van de meest nabije vrienden van Viola. Hij kreeg het bericht donderdagavond van Viola’s man Peter, met wie zij 37 jaar samen was.
’Ik wist dat ze was overleden’
„Hij belde en zei: ’Het gaat niet goed.’ Op dat moment voelde ik het. Nog voordat hij het zei, wist ik dat ze was overleden.” Thomas was op dat moment thuis in Haarlem met zijn vrouw Cindy.
Ik vond dat wat romige lijf eigenlijk best wel lekker.quote:
Wel mooi ook eigenlijk dat ze tot het laatste moment niks door had.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:56 schreef Montagui het volgende:
Wat een bijzonder mooie laatste tweet.
[ x ]
Als ik voor mezelf de whiskey mag vervangen met een glas water, en het thai food met boerenkool met worst, dan teken ik ervoor.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:56 schreef Montagui het volgende:
[ x ]
Ze heeft de ziekte van plotseling die in de wappie kringen zeer populair is niet overleefd. Die wappies zijn uiterst stil nu, hoe zou dat nou komenquote:Op vrijdag 7 november 2025 14:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Wel mooi ook eigenlijk dat ze tot het laatste moment niks door had.
mooie laatste tweet inderdaad.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:56 schreef Montagui het volgende:
[ x ]
Zullen we haar wappie gedachtes over vaccinaties en wolken maar niet noemen hier. Mens was compleet lijp. We missen er niks aan.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
mooie laatste tweet inderdaad.
toch ook even de tijdlijn doorgescrolled.
FvD wapie met Rusland liefde.
zo'n 80 jaar gelden zou er voor deze mensen een stuk minder vriendelijk topic geopend worden.
Geen idee waarom niet?quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zullen we haar wappie gedachtes over vaccinaties en wolken maar niet noemen hier. Mens was compleet lijp. We missen er niks aan.
Als de wappies zich de afgelopen jaren aan "over de doden niets dan goeds" hadden gehouden dan had je een punt. Nu is het gewoon 1 van de wappies die aan de ziekte van plotseling ten onder is gegaan. Dat mag ook gewoon benoemd worden dus. Al zijn ze natuurlijk muisstil omdat ze nu zo voor joker staan.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
Geen idee waarom niet?
Dat was toch waar ze voor stond? Over de doden niets dan goeds. Als je dat niet mag benoemen dan impliceer je dat dat "wappie gedrag" niet goed was.
Viola was een gevoelsmens en nam geen blad voor de mond, dat siert haarquote:Op vrijdag 7 november 2025 14:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als de wappies zich de afgelopen jaren aan "over de doden niets dan goeds" hadden gehouden dan had je een punt. Nu is het gewoon 1 van de wappies die aan de ziekte van plotseling ten onder is gegaan. Dat mag ook gewoon benoemd worden dus. Al zijn ze natuurlijk muisstil omdat ze nu zo voor joker staan.
En inderdaad, wappie gedrag is niet goed. Met haar geklets over dat ze "magnetisch" zou zijn geweest nadat ze een (mogelijk) gevaccineerde de hand had geschud. Haar gewauwel over chemtrailers. Haar aanschuiven bij de complot uitzendingen van baudet en consorten en ga zo maar door.
We zijn niks belangrijks verloren met haar overlijden.
Oke dit heb ik gemist.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:47 schreef GereDathan het volgende:
Oh en Viva Forum gate niet vergeten, wat stond ze daar voor lul mee
Je moet gevoelens niet verwarren met leugens. Het siert haar niet, het heeft haar juist de das om gedaan. Ze was onder andere een gevierd presentatrice (dat staat als een paal boven water) en heeft zich toen ze niet relevant meer was bewust ingelaten met allerlei absurde complotten. In plaats van te snappen dat haar tijd voorbij was en zich in die rol te schikken greep ze alles aan om te proberen om de schijnwerpers weer op haar gericht te krijgen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Viola was een gevoelsmens en nam geen blad voor de mond, dat siert haar
In het kort, iemand op Viva Forum had als nickname Viola Holt. Dat vond ze "walchelijk" en ze kwam stampvoetend op het forum daar verhaal halen. Lachwekkend.quote:
Haar uiterlijk in die tijd was beter dan haar innerlijk sinds 2020.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:53 schreef Hathor het volgende:
Nooit begrepen waarom die oplage van Playboy waarin zij verscheen meteen de best verkochte werd, zo'n geweldig aantrekkelijke vrouw was ze niet.
Maar goed, rust in vrede.
Nee, op X zei er nog 1tje: gevaccineerd?quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ze heeft de ziekte van plotseling die in de wappie kringen zeer populair is niet overleefd. Die wappies zijn uiterst stil nu, hoe zou dat nou komen
Huhuhu.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:41 schreef koemleit het volgende:
[ afbeelding ]
De meeste wappies blinken dan ook niet uit in intelligentiequote:Op vrijdag 7 november 2025 14:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, op X zei er nog 1tje: gevaccineerd?
Die was niet op de hoogte.
quote:viola holt
@holt_viola93932
Wat een fijne dag, huishouden boodschappen boswandeling 1 whiskeytje op het terras, thai food op het fornuis, en kijkend naar de prachtige grote maan, genietend van de Peer Gynt suite op de radio. Allemaal iets om blij van te worden, en dankbaar voor onverwachte geluksmomenten.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:41 schreef koemleit het volgende:
[ afbeelding ]
Het is ook wat vreemd dat zij als niet-gevaccineerde eerder de pijp uitgaat dan veel gevaccineerden. Wappies hadden ons wat anders voorspeld.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als de wappies zich de afgelopen jaren aan "over de doden niets dan goeds" hadden gehouden dan had je een punt. Nu is het gewoon 1 van de wappies die aan de ziekte van plotseling ten onder is gegaan. Dat mag ook gewoon benoemd worden dus. Al zijn ze natuurlijk muisstil omdat ze nu zo voor joker staan.
En inderdaad, wappie gedrag is niet goed. Met haar geklets over dat ze "magnetisch" zou zijn geweest nadat ze een (mogelijk) gevaccineerde de hand had geschud. Haar gewauwel over chemtrailers. Haar aanschuiven bij de complot uitzendingen van baudet en consorten en ga zo maar door.
We zijn niks belangrijks verloren met haar overlijden.
Wat zat er in die whisky!!!!11quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:17 schreef quo_ het volgende:
De leeftijd van 76 jaar is niet heel oud, maar je laatste dag zo beleven is ook wel wat waard.
[ x ]
https://x.com/holt_viola93932/status/1986477685791457524
[..]
Dat was natuurlijk wel haar modus operandi.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Wel mooi ook eigenlijk dat ze tot het laatste moment niks door had.
Nou...quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:26 schreef Mrmime het volgende:
De best verkochte playboy editie aller tijden. Wel een mooie nalatenschap![]()
RIP aan de nabestaanden en rust zacht Viool
Ze gebruikt dezelfde menie als Trumpquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nou...
[ afbeelding ]
RIP aan de nabestaanden.
Mijn arme ogenquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nou...
[ afbeelding ]
RIP aan de nabestaanden.
Blijken ze wéér gelogen te hebben, wie had dat verwacht?quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook wat vreemd dat zij als niet-gevaccineerde eerder de pijp uitgaat dan veel gevaccineerden. Wappies hadden ons wat anders voorspeld.
Nelly Frijda leeft toch nog?quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:12 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Eerst ma flodder, nu weer een icoon
Rip 🙏
Verzonnen verhaal, niemand drinkt whiskey op een terrasquote:Op vrijdag 7 november 2025 15:17 schreef quo_ het volgende:
De leeftijd van 76 jaar is niet heel oud, maar je laatste dag zo beleven is ook wel wat waard.
[ x ]
[..]
De maker en de verkoper van de whisky waren gevaccineerd, dat heeft haar de das omgedaan natuurlijk.quote:
quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:25 schreef Evangelion het volgende:
viola met 1 whiskeytje op het terras
leest op nu.nl dat ze niet meer in leven was
Ze verzon wel meer.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:16 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Verzonnen verhaal, niemand drinkt whiskey op een terras
Vroeger ook hoor. Alleen nu hebben we internet met users in de leeftijd dat ze deze bejaarden mee hebben gemaakt tijdens hun bloei-periode.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:12 schreef Stepperoller het volgende:
Tegenwoordig overlijdt er bijna elke week wel een bekende bejaarde.
Moet bij de Peer Gynt suite toch gelijk aan Finkers denken: ‘Ik had in Duitsland een act waarbij ik de Peer Gynt-suite van Grieg draaide. Omdat dat een lang stuk was, wist ik niet - zal ik de hele suite draaien of een deel? Dus ik vraag aan die Duitsers: "Wollt ihr ein kleines Stückchen oder wollt ihr den totalen Grieg?"’quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:17 schreef quo_ het volgende:
[ x ]
[..]
Dat was dus tegen verwachting, zie de laatste regels van dit bericht (voor een vermelding op de NOS-site was ze iig goed genoeg):quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:51 schreef DrDentz het volgende:
Ze moet met haar wappie-uitspraken wel veel kwaad bloed gezet hebben bij de NPO, het journaal besteedt helemaal geen aandacht aan het overlijden van zo'n voormalig tv icoon.
quote:Met ouder worden leek Holt weinig moeite te hebben. "Ik doe alles wat God heeft verboden; morgen kan het afgelopen zijn", stelde ze vorig jaar in een interview met Privé. "Nou ja, dat is dan ook niet erg. Mijn naam komt toch wel op het journaal en meer wil ik niet."
Waarom denk je dat de meeste mensen dat niet zo'n betrouwbare bron vinden?quote:Op vrijdag 7 november 2025 22:28 schreef Evangelion het volgende:
Viola Holt, Gideon en Lidewij over WEF-leaks, #FreeRoss, crypto, Greenpeace en abortus
Bekijk deze YouTube-video
"kinderen van 3 - 4 jaar krijgen nu al seksles op school !!!!!111"
Ik snap niet dat tong hier fan van is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |