abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219202563
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een deel krijg je er weer bij als 'migratie' over waait als thema, dat moment komt vroeg of laat toch. Al komt de populariteit van Wilders niet door migratie, hij richtte zijn partij op op het absolute dieptepunt qua migratiecijfers sinds halverwege de jaren 80. Migratie speelde toen geen echte rol.

Ook kan het zijn dat een deel van die kiezers wel weg loopt bij de PVV, bijvoorbeeld als Wilders stopt. Baudet verloor toch ook zijn aanhang nog vrij snel.

En een deel voelt zich erg goed in een slachtofferrol, die er bij krijgen is gewoon erg lastig. Natuurlijk moet je met hen in gesprek blijven, maar jezelf als doel opleggen die tevreden te krijgen is het jezelf echt onmogelijk maken.
Naja, Wilders richtte zijn partij juist op met het migratie thema vanuit het gat wat de LPF achterliet na Fortuyn.
pi_219202567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waarom? Wiersma viel mij niet eens zo op, gewoon de boel vooruit schuiven net als haar voorgangers.
Wiersma heeft plannen waardoor er weer stikstofruimte was, rechters deden positieve uitspraken met die plannen in de hand, in haar eerste werkweken in de prullenbak gegooid en daarna niets anders gepresenteerd. Zonder Wiersma waren we al van het stikstofslot af, ondanks dat het probleem in de natuur nog wel jaren gaat duren.

Geen enkele andere minister heeft ooit zo verschrikkelijk geprustst, ook nog recht tegen het advies van haar ambtenaren, de Kamer en de landsadvocaat (die 2 rechtszaken had lopen die verloren werden dankzij deze actie) in.

Niks doen is vervelend, maar Wiersma deed veel erger dan dat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219202594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Naja, Wilders richtte zijn partij op juist op met het migratie thema vanuit het gat wat de LPF achterliet na Fortuyn.
Nee, het was puur op anti-islam waar hij zich toen op richtte. En niet eens op de instroom van moslims, maar op de in Nederland al aanwezige moslims. En Wilders is uit de VVD gestapt na de weigering om Turkije als kandidaat-EU-lidstaat te erkennen.
Immigratie, ook asiel, kwam veel later pas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219202597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wiersma heeft plannen waardoor er weer stikstofruimte was, rechters deden positieve uitspraken met die plannen in de hand, in haar eerste werkweken in de prullenbak gegooid en daarna niets anders gepresenteerd. Zonder Wiersma waren we al van het stikstofslot af, ondanks dat het probleem in de natuur nog wel jaren gaat duren.

Geen enkele andere minister heeft ooit zo verschrikkelijk geprustst, ook nog recht tegen het advies van haar ambtenaren, de Kamer en de landsadvocaat (die 2 rechtszaken had lopen die verloren werden dankzij deze actie) in.

Niks doen is vervelend, maar Wiersma deed veel erger dan dat.
Ze deed dus met die PAS nog een stap terug?
  woensdag 5 november 2025 @ 22:07:12 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219202628
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is natuurlijk maar n=1 en een accountantskantoor van een wat grotere firma is bepaald geen dwarsdoorsnede van de stad, maar er is maar 1 plek waar ik echt pure haat heb gevoeld omdat ik christen ben en dat is daar (werd trouwens ook recht in mijn gezicht gezegd). Ben daar gewoon echt letterlijk weggepest. Was na 5 maanden, incl een vakantie, al op zoek naar een andere baan.

Volgens mij waren het geen echte Hagenezen, maar de sfeer daar heeft mijn kijk op Den Haag echt wel verpest. Sorry.

Ook buiten dat gedrag waren ze daar verschrikkelijk gericht op statussymbolen, op laten zien hoe goed je het hebt en hoe goed je bent en meer gericht op ten koste van elkaar je omhoog werken dan op samenwerken, dat heb ik bij de 3 andere accountantskantoren waar ik gewerkt heb nooit meegemaakt. Leven om te werken was daar ook echt wel het motto, ik ben meer van andersom. En nu heel gelukkig in het veel rustigere Groningen, waar 'As't nait gait zoas't mot, mot't mor zoas't gait' een mooi motto is.
Klinkt als een ontzettend vervelende yuppenclub waar neer wordt gekeken op mensen die er een andere levensstijl op nahouden dan een puur hedonistische. Goed dat je er snel bent vertrokken en je jezelf niet jaren hebt zitten opvreten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219202629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ze deed dus met die PAS nog een stap terug?
Er lagen provincieplannen. De rechters gebruikten die al als bewijs dat er wat aan stikstof gedaan werd. De landsadvocaat baseerde zijn hele bewijsvoering er ook op. Die, vooral door BBB gedeputeerden en met boeren en natuurorganisaties geschreven, plannen gooide Wiersma gelijk in de prullenbak, dat was haar eerste daad als minister.
pi_219202631
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het was puur op anti-islam waar hij zich toen op richtte. En niet eens op de instroom van moslims, maar op de in Nederland al aanwezige moslims. En Wilders is uit de VVD gestapt na de weigering om Turkije als kandidaat-EU-lidstaat te erkennen.
Immigratie, ook asiel, kwam veel later pas.
Nah, vind je best naief in deze. Er wonen veel moslims in Turkije.
pi_219202651
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nah, vind je best naief in deze. Er wonen veel moslims in Turkije.
Ja, het was dus anti-islam. Hij wilde niet zo veel moslims met een EU paspoort. Dat 'Nederland is vol' kwam hij echt pas veel later mee en over de islam hoor je hem nu zelden meer.
pi_219202675
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het was dus anti-islam. Hij wilde niet zo veel moslims met een EU paspoort. Dat 'Nederland is vol' kwam hij echt pas veel later mee en over de islam hoor je hem nu zelden meer.
Welnee, al vanaf het begin van zijn carriere als afvallige VVD-er maakte hij de mensen bang voor het groot terroristisch islamitisch gevaar.
pi_219202680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:
En een deel voelt zich erg goed in een slachtofferrol, die er bij krijgen is gewoon erg lastig. Natuurlijk moet je met hen in gesprek blijven, maar jezelf als doel opleggen die tevreden te krijgen is het jezelf echt onmogelijk maken.
Heb je dan de indruk dat veel PVV kiezers op een of andere manier ontevreden zijn zonder dat ze daar echt een reden toe hebben? Dat proef ik hier een beetje uit.
pi_219202712
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet, die mensen zijn chronisch ontevreden. Geef ze allemaal een villa en ze klagen dat een ander een mooier plekje heeft of een beter zwembad. Die mensen echt tevreden krijgen heb ik opgegeven, eerlijk gezegd. Ze moeten alleen in gaan zien dat de PVV geen oplossing biedt voor ook maar 1 van de zaken waar ze over klagen.
Voor iemand die zich verkiesbaar stelt op de lijst van een serieuze partij heb je wel een verdraaid slechte sociale antenne voor het peilen van andersdenkenden.
Het lijkt bovendien erg veel op de zelfingenomenheid uit de hoek van "wie zijn die mensen"

De PVV zou wel eens veel meer tevreden, goed opgeleide, succesvolle mensen met een villa kunnen hebben dan men in het algemeeen aan neemt. Het pvv blauw op de kaart van Nederland omvat weliswaar achtergebleven gebieden in de provincie maar minstens evenveel zeer welvarende streken.

Voor mij wijst het feit dat er slechts 11 zetels ingeleverd zijn er op dat mensen niet zo zeer oplossingen verwachten van deze partij maar wel verwachten dat bepaalde zaken op de agenda blijven staan.
-
pi_219202726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Heb je dan de indruk dat veel PVV kiezers op een of andere manier ontevreden zijn zonder dat ze daar echt een reden toe hebben? Dat proef ik hier een beetje uit.
Deels wel, ja. Ik heb wel van die mensen gesproken, die altijd kijken naar hoe anderen het volgens hen beter hebben, terwijl ze het zelf prima voor elkaar hebben.
pi_219202740
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deels wel, ja. Ik heb wel van die mensen gesproken, die altijd kijken naar hoe anderen het volgens hen beter hebben, terwijl ze het zelf prima voor elkaar hebben.
Dan zit je m.i. zelf ook in een bubbel.
pi_219202779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:14 schreef quo_ het volgende:

[..]
Voor iemand die zich verkiesbaar stelt op de lijst van een serieuze partij heb je wel een verdraaid slechte sociale antenne voor het peilen van andersdenkenden.
Het lijkt bovendien erg veel op de zelfingenomenheid uit de hoek van "wie zijn die mensen"

De PVV zou wel eens veel meer tevreden, goed opgeleide, succesvolle mensen met een villa kunnen hebben dan men in het algemeeen aan neemt. Het pvv blauw op de kaart van Nederland omvat weliswaar achtergebleven gebieden in de provincie maar minstens evenveel zeer welvarende streken.

Voor mij wijst het feit dat er slechts 11 zetels ingeleverd zijn er op dat mensen niet zo zeer oplossingen verwachten van deze partij maar wel verwachten dat bepaalde zaken op de agenda blijven staan.
bepaalde zaken gewoon benoemen dan, he, gewoon buitenlanderhaat.
pi_219202827
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:04 schreef Hanca het volgende:
En Wilders is uit de VVD gestapt na de weigering om Turkije als kandidaat-EU-lidstaat te erkennen.
Het breekpunt waarom hij uit de VVD is gestapt,dan wel eruit is gegooid, was zijn eis om eventueel afwijkend van de rest van de VVD fractie tegen de toetreding van Turkije tot de EU te stemmen.

Hoe afschuwelijk je Geert Wilders ook mag vinden, met het standpunt dat Turkije geen lid van de EU mag worden, had hij volgens mij wel gewoon gelijk. Hij was op dat moment een van de weinige politici die dat standpunt innam, en ik vond hem op dat moment dan ook een van de weinige politici die op dat punt hun gezond verstand gebruikten.

Inmiddels is het besef dat toetreding van Turkije tot de EU geen goed idee is, ook doorgedrongen tot politici van andere stromingen en in andere EU landen. De onderhandelingen over toetreding van Turkije tot de EU zijn al jaren geleden afgebroken, en noch in Brussel noch in Ankara klinkt de roep om die te hervatten.
pi_219202829
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
bepaalde zaken gewoon benoemen dan, he, gewoon buitenlanderhaat.
Flikker op joh met dat gestook.
Ik reageer op een post waarin hanca het ook heeft over "zaken waarover ze klagen"
-
pi_219202840
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik spreek die mensen dus wel, zo bubbelachtig is dat dus ook weer niet.

En ja, ik wil die mensen er graag weer bij hebben en dat probeer ik ook, maar als je altijd kijkt naar wat een ander beter zou hebben en waar hij of zij volgens jou geen recht op heeft, dan wordt het wel heel moeilijk om te veranderen in een tevreden persoon.

Ik heb ze gesproken, mensen met een prima eigen koophuis die zelfs jaloers waren dat de afgekeurde basisschool die op de nominatie voor sloop stond nu voor het hoognodige verbouwd wordt op gemeenschapskosten omdat er al vanaf het begin van de oorlog Oekraïners in zitten. Als dat je levenshouding is, hoe word je dan ooit tevreden?
pi_219202904
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik spreek die mensen dus wel, zo bubbelachtig is dat dus ook weer niet.

En ja, ik wil die mensen er graag weer bij hebben en dat probeer ik ook, maar als je altijd kijkt naar wat een ander beter zou hebben en waar hij of zij volgens jou geen recht op heeft, dan wordt het wel heel moeilijk om te veranderen in een tevreden persoon.

Ik heb ze gesproken, mensen met een prima eigen koophuis die zelfs jaloers waren dat de afgekeurde basisschool die op de nominatie voor sloop stond nu voor het hoognodige verbouwd wordt op gemeenschapskosten omdat er al vanaf het begin van de oorlog Oekraïners in zitten. Als dat je levenshouding is, hoe word je dan ooit tevreden?
Heb je helemaal gelijk in, maar zijn dat nu de prototypes die op Wilders stemmen?
pi_219202934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar zijn dat nu de prototypes die op Wilders stemmen?
Dit zijn iig wel Wildersstemmers. Ik had het ook steeds over 'een deel', niet over alle PVV stemmers.
pi_219203014
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit zijn iig wel Wildersstemmers. Ik had het ook steeds over 'een deel', niet over alle PVV stemmers.
Tja, zo'n deel ken ik ook, juist dat deel moet weg bij die inmiddels salonfahige prutpraatsooi. Een groep racisten/xenofoben krijg je nooit helemaal weg, die blijven er, maar hoe ze weer kleiner krijgen is de vraag.
pi_219203233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:30 schreef Firuze60 het volgende:
Tja, zo'n deel ken ik ook, juist dat deel moet weg bij die inmiddels salonfahige prutpraatsooi. Een groep racisten/xenofoben krijg je nooit helemaal weg, die blijven er, maar hoe ze weer kleiner krijgen is de vraag.
De politiek zou iets kunnen doen aan de woningnood. Nu kun je er van mening over verschillen in hoeverre de instroom van asielzoekers de oorzaak is van de woningnood, maar als er geen woningnood meer is, dan kan de PVV ook niet meer naar de instroom van asielzoekers wijzen als oorzaak van de woningnood.
pi_219203238
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Flikker op joh met dat gestook.
Ik reageer op een post waarin hanca het ook heeft over "zaken waarover ze klagen"
Deed het zeer om de spijker op de kop te slaan?
pi_219203271
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De politiek zou iets kunnen doen aan de woningnood. Nu kun je er van mening over verschillen in hoeverre de instroom van asielzoekers de oorzaak is van de woningnood, maar als er geen woningnood meer is, dan kan de PVV ook niet meer naar de instroom van asielzoekers wijzen als oorzaak van de woningnood.
Wijzen naar asielzoekers als oorzaak van de woningnood is te belachelijk voor woorden. Wijzen naar het overheidsbeleid die niks deed is beter.
pi_219203453
quote:
Best lastig om het juiste forum te vinden he.
-
pi_219203475
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:00 schreef quo_ het volgende:

[..]
Best lastig om het juiste forum te vinden he.
Nee hoor, denk eerder dat jij moeite moet vinden.
pi_219203492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het lastige is dan wel dat een situatie zonder woningnood na WO2 eigenlijk niet voor is gekomen. Het is nu wel weer wat erger maar ook niet op heel korte termijn op te lossen…
Ook al omdat je dan ook echt iets moet doen aan stikstof, het elektriciteitsnet en de beschikbaarheid van bouwvakkers, installateurs, etc. Geld is niet eens het probleem, dat is er misschien zelfs wel teveel. Ook vanuit de overheid.
pi_219203514
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het lastige is dan wel dat een situatie zonder woningnood na WO2 eigenlijk niet voor is gekomen. Het is nu wel weer wat erger maar ook niet op heel korte termijn op te lossen…
Ook al omdat je dan ook echt iets moet doen aan stikstof, het elektriciteitsnet en de beschikbaarheid van bouwvakkers, installateurs, etc. Geld is niet eens het probleem, dat is er misschien zelfs wel teveel. Ook vanuit de overheid.
Dat denk ik ook, het gaat nu meer om het HOE oplossen. Wilders denkt, alle vreemdelingen eruit en met het niet binnenkomen ervan, grenzen dicht, alles op te lossen, DAT GAAT NIET HELPEN. Zo enorm fout. Word er bijna boos om. Laat svp die inmiddels bijna bejaarde opportunistische querulant naar Hongarije emigreren waar ie onder Urban mag gaan ja-knikken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Firuze60 op 05-11-2025 23:28:46 ]
  woensdag 5 november 2025 @ 23:43:21 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219203648
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, het gaat nu meer om het HOE oplossen. Wilders denkt, alle vreemdelingen eruit en met het niet binnenkomen ervan, grenzen dicht, alles op te lossen, DAT GAAT NIET HELPEN. Zo enorm fout. Word er bijna boos om. Laat svp die inmiddels bijna bejaarde opportunistische querulant naar Hongarije emigreren waar ie onder Urban mag gaan ja-knikken.
maar er zit ook enorm veel frustratie bij over de wooncrsiis en stikstof onzin

de migranten is bij het merendeel niet de drijfveer ,men is boos op de politiek, die niets doet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219203661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar er zit ook enorm veel frustratie bij over de wooncrsiis en stikstof onzin

de migranten is bij het merendeel niet de drijfveer ,men is boos op de politiek, die niets doet
Bij jou heb ik dan weer zoiets van: Waar bemoei jij je mee? Voor wie spreek jij, woon je naast een biostal met koeien? Ik wil hier ook geen vijfde generatie uit Turkije en die in Turkije woont zich niet bemoeit met onze politiek. Met je geblaat over niks en lekker AOW vangen ergens in Afrika waar wij allemaal hier nu nog voor werken. Ga toch fietsen.. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Firuze60 op 06-11-2025 00:04:07 ]
pi_219203670
Een rechts kabinet is nu VVD niet mee wil toch onontkoombaar? Of zijn er nog serieuze opties met een meer links karakter.

Anyway hoop dat er snel knopen worden doorgehakt en geen formatie tot volgend jaar.
blablablabla
pi_219203711
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:51 schreef Elan het volgende:
Een rechts kabinet is nu VVD niet mee wil toch onontkoombaar? Of zijn er nog serieuze opties met een meer links karakter.

Anyway hoop dat er snel knopen worden doorgehakt en geen formatie tot volgend jaar.
VVD heeft Jetten in een wurggreep.
pi_219203712
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar als je na het afgelopen kabinet nog PVV stemt, doe je dat niet omdat je echt oplossingen zoekt.
Onwaar.
pi_219203713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 00:09 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Onwaar.
Mag jij mij uitleggen.
pi_219203721
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 00:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mag jij mij uitleggen.
Ik heb zelf PVV gestemd en had graag PVV in kabinet gezien. Wat Hanca zegt klopt dus niet.
pi_219203723
Het is i.i.g. niet zo dat PVV stemmen niet betekend dat je geen oplossing wilt. Ook indirect kan je bijdragen aan een oplossing. Een grote PVV verhoogt de druk op andere partijen. Ook als ze niet in regering zitten. Een oplossing kan er op veel manieren uitzien.
pi_219203735
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wijzen naar asielzoekers als oorzaak van de woningnood is te belachelijk voor woorden. Wijzen naar het overheidsbeleid die niks deed is beter.
Ze bezetten ‘slechts’ > 200k huizen
POL / Asielzoekers bezetten 250.000 sociale huurwoningen. #2
pi_219203750
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 00:19 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Zo sneu weer dit. Dus jij hebt gestemd op Wilders omdat hij overmorgen er voor zorgt dat er iig geen 200k huizen worden bezet met statushouders en er niemand meer wordt achtergesteld?

D66 moet hoognodig gaan regeren, want investeren in gratis onderwijs.

[ Bericht 4% gewijzigd door Firuze60 op 06-11-2025 00:36:54 ]
pi_219203847
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 00:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo sneu weer dit. Dus jij hebt gestemd op Wilders omdat hij overmorgen er voor zorgt dat er iig geen 200k huizen worden bezet met statushouders en er niemand meer wordt achtergesteld?

PVV heeft op dit gebied het beste te bieden. Zo simpel is het. Van traditionele partijen komt de oplossing niet hoor, sterker nog, door hen zitten we zo in de problemen.
  donderdag 6 november 2025 @ 03:36:12 #240
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219203864
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 02:34 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
PVV heeft op dit gebied het beste te bieden. Zo simpel is het. Van traditionele partijen komt de oplossing niet hoor, sterker nog, door hen zitten we zo in de problemen.
PVV heeft precies nul te bieden lol.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219204099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 00:14 schreef Alpha0 het volgende:
Het is i.i.g. niet zo dat PVV stemmen niet betekend dat je geen oplossing wilt. Ook indirect kan je bijdragen aan een oplossing. Een grote PVV verhoogt de druk op andere partijen. Ook als ze niet in regering zitten. Een oplossing kan er op veel manieren uitzien.
We hebben afgelopen periode toch gezien dat de PVV niets wil oplossen als ze regeren? Waarom zou dat in de oppositie anders zijn?
pi_219204134
quote:
VVD'er Wilders verhoogt de druk op Yesilgöz zeker.
pi_219204166
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:51 schreef Elan het volgende:

Er komt geen nieuw kabinet tot na de gemeenteraadsverkiezingen. Dan komt er of alsnog een middenkabinet of een minderheidscoalitie.
pi_219204173
quote:

[..]
Dat zagen we de afgelopen twee jaar wil. Al 20 jaar de anti-immigratie partij en geen enkel haalbaar plan hebben klaar liggen om dit vanaf dag 1 in te perken. Dat je er nog intrapt.
pi_219204176
quote:
Ik vind dat je daar wel een punt hebt. Inmiddels is grip op migratie bij zo ongeveer iedere partij een standpunt. En dat komt ook door alle mensen die PVV stemmen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219204193
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat zagen we de afgelopen twee jaar wil. Al 20 jaar de anti-immigratie partij en geen enkel haalbaar plan hebben klaar liggen om dit vanaf dag 1 in te perken. Dat je er nog intrapt.
Maar dat hoeft ook helemaal niet. Zolang de PVV maar genoeg stemmen trekt zullen andere partijen die punten ook adresseren. Het zijn kennelijk wel issues die leven onder een deel van de bevolking.
- Goethe, “Faust”
pi_219204206
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
VVD en PVV lijken nu vooral samen te spannen om grote aantallen arbeidsmigranten zo goedkoop mogelijk binnen te blijven hengelen. Zodat ze daarna (ook) weer kunnen doen alsof het straatbeeld extreem veranderd en doen alsof links daar debet aan is.

In werkelijkheid is PvdAGL met hun roep om leefbare inkomens daar alleen maar een vervelend obstakel in.

Maar goed.. de VVD is virtueel groter dan we denken en VVD'er Wilders trekt de kar.
pi_219204219
quote:

[..]
Wat heeft de PVV precies te bieden? En dan heb ik het gewoon over realistische en haalbare oplossingen.
pi_219204226
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar dat hoeft ook helemaal niet. Zolang de PVV maar genoeg stemmen trekt zullen andere partijen die punten ook adresseren. Het zijn kennelijk wel issues die leven onder een deel van de bevolking.
Dan ben je niet helemaal bij, want dit is dus juist wel wat het PVV electoraat wil. En dat gaat gewoonweg niet gebeuren. Dat is precies het punt. Ze willen dat hun 10 punten plan uitgevoerd wordt. Op hun manier. Elke andere manier is voor hun niet goed genoeg. Het gepruts van Faber is daar een goed voorbeeld van.
pi_219204270
quote:

[..]
De partij van de minister die bewust en strategisch weigerde om de al uitgewerkte plannen om migratie te verminderen waarvoor in beide kamers een ruime meerderheid was in te dienen? Die daarna ook nog bewust er voor koos om ondanks een ruime rechtse meerderheid in beide kamers niet met die kamers te gaan overleggen en ook nog eens zelf geen enkel plan in te dienen? Die partij heeft het beste te bieden?

Je snapt nu nog niet dat de PVV absoluut niks aan migratie wil doen, uit angst dat hun bestaansrecht weg valt?
pi_219204280
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je snapt nu nog niet dat de PVV absoluut niks aan migratie wil doen, uit angst dat hun bestaansrecht weg valt?
Die methode werkt gewoon. Ze hebben succesvol zondebokken en angst weten te creëren waarbij zij de enig denkbare oplossing vormen. Dan zijn rationele oplossingen voor het gevoel enkel een poging ze tegen te werken…
pi_219204314
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dan ben je niet helemaal bij, want dit is dus juist wel wat het PVV electoraat wil. En dat gaat gewoonweg niet gebeuren. Dat is precies het punt. Ze willen dat hun 10 punten plan uitgevoerd wordt. Op hun manier. Elke andere manier is voor hun niet goed genoeg. Het gepruts van Faber is daar een goed voorbeeld van.
Inmiddels heeft zo ongeveer iedere partij migratie op zijn lijstje staan. Inclusief de EU zelf. Dat komt wel degelijk door de opkomst van radicaal rechtse partijen.
- Goethe, “Faust”
pi_219204330
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Inmiddels heeft zo ongeveer iedere partij migratie op zijn lijstje staan. Inclusief de EU zelf. Dat komt wel degelijk door de opkomst van radicaal rechtse partijen.
En we moeten niet doen alsof dat gegeven op zich de verdienste van radicale partijen is. Het had er ook wel opgestaan zonder.
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 08:36:36 #255
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219204334
quote:

[..]
Wat was Faber goed hè. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219204337
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En we moeten niet doen alsof dat gegeven op zich de verdienste van radicale partijen is. Het had er ook wel opgestaan zonder.
De strikte wet Cohen was van voor de opkomst van Fortuyn.

Dat daarna diverse VVD bewindspersonen er een potje van hebben gemaakt doet er niks aan af.

Sowieso speelt radicaal-rechts dubbelspel: eenmaal aan de macht breken ze vooral rechten af. De illegale massaimmigratie gaat eerder in een versnelling.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219204372
quote:

[..]
Tuurlijk, robotjes en stropoppen die niets mogen zeggen en niets kunnen zeggen tot Geert.exe hun update geinstalleerd heeft en hun script heeft geprogrammeerd. En dat bij kritiek eindeloos blijven herhalen alleen op steeds luider wordende toon met soms een lalalala en de vingers in de oren. Ja dat gaat echt helpen ja :')
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219204417
GlPVDA al afstand genomen van deze poster? Of denken ze dat dit wel de manier is om met de VVD te regeren.

twitter
pi_219204429
quote:

[..]
Wat hebben ze dan echt geboden afgelopen regeerperiode? Twee wetsvoorstellen waarvan de Raad van State oordeelt dat niet aannemelijk is gemaakt dat de maatregelen daadwerkelijk zullen bijdragen aan het beperken van de instroom of efficiëntere procedures.

Wat hebben de traditionele partijen ondertussen gedaan? Een Europees migratiepact zoals dit 12 juli ook in Nederland in werking treed.

Je kunt van de BBB nog zeggen dat ze succes hebben omdat ze strengere wetgeving voor boeren twee jaar getraineerd hebben, maar om nou PVV succesvol te noemen omdat ze strengere maatregelen voor asiel getraineerd hebben?

quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is dus geen enkel probleem wanneer 1/6e van de kamer nul beleid oplevert, maar enkel werkt als benoemer van problemen?

[ Bericht 23% gewijzigd door KaheemSaid op 06-11-2025 09:01:01 ]
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 08:59:05 #260
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219204444
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:53 schreef Black_Baron het volgende:
GlPVDA al afstand genomen van deze poster? Of denken ze dat dit wel de manier is om met de VVD te regeren.

[ x ]
Waarom zouden ze? Het is niet eens een poster van GL/PvdA.
pi_219204469
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat was Faber goed hè. :')
Door de ogen van de PVV-stemmer was een demonstrant als minister die per saldo niets voor elkaar kreeg omdat ze zogenaamd "werd tegengewerkt" natuurlijk wel het meest perfecte wat ze hebben gehad. Die virtuele borden als 'wij werken aan uw terugkeer' die er nooit zijn gekomen zijn beter blijven hangen dan haar knullige optreden als minister.

Wat wel opmerkelijk is, is dat de gebieden die PVV stemden veelal gebieden zijn waar helemaal geen asielzoekerscentrum in de buurt staat. De enige 'vreemden' die ze daar tegenkomen zijn met name die genoemde arbeidsmigranten en misschien wat toeristen. Waar PVVD dus alleen maar meer van wil met hun socialisme voor de rijken en de stuivers naar de armen.

Als ik voorbeelden van 'harde werkers' moet noemen dan zijn het de medewerkers in de bouw, maar ook de migranten die hier in de brandende zon de straten openhaalden voor glasvezelkabel 1 t/m 12. En het veel zien van die laatste groep werkt weer prima als protest tegen de kleinste groep migranten; de asielzoeker. Weet de gemiddelde PVV-stemmer veel, laat staan dat men ooit een open dag zal bezoeken van een AZC. Daarom is de makkelijkste weg van foutieve beeldvorming en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten zo goed, dat houdt de hele tandem draaiende.
pi_219204479
quote:

[ x ]
Heeft GLPvdA zich verbonden aan die poster, dan? Ik zie hun logo er niet op staan.
pi_219204538
quote:
5s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom zouden ze? Het is niet eens een poster van GL/PvdA.
Bovendien nam Caroline het voor lief, toen ze in een TV-programma de uitleg kreeg dat het over haar pakket aan moties ging die een bepaalde richting op wezen. Wij als burger hebben nergens schuld aan, maar een regeringspartij die het woord tot zich neemt en dat kracht bij zet met een stemming mag best een spiegel gepresenteerd krijgen. Dat wakkert ook het debat aan.

Het idee dat rechtse partijen, waar een deel van in de regering zit 'voluit' mag gaan richting links en de oppositie de controlerende functie niet mag vervullen of dat vanuit organisaties dit soort posters met kritiek op de uitvoerende macht niet gewenst is, is wat ze ook mogen verdedigen. Los van die hele discussie die ik nu niet ga aanboren. Een Ja21 beweert zelfs dat we jaren aan linkse regeringen hebben gehad en hoeft dat niet eens toe te lichten.

Ik hoop dat we met de tijd mee ook een beetje los raken van dat hele 'een agenda' verhaal als een mikpunt dat vooral het leven van groepen mensen beter wil maken t.o.v. 'een agenda' van de aandeelhouders en grote partijen aan de machtszijde. Ook zonder 'agenda' (als in dat iemand op de loonlijst staat van een organisatie) is het niet meer dan normaal om vooral de toekomst van onze kinderen te verdedigen. Als 'dat' tegenwoordig al een agenda is...

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 06-11-2025 09:42:20 ]
  donderdag 6 november 2025 @ 09:30:25 #264
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219204603
Kosten gratis openbaar vervoer p/j: 4 miljard
Kosten HRA p/j: 11 miljard

Toch wel bizar waar prioriteiten liggen.
pi_219204614
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat je als ongedocumenteerde uitgesloten bent van publieke voorzieningen is een wet voorbereid door Aad Kosto. Ingevoerd in 1998.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219204670
Deze econoom snijdt een punt aan wat ik ook al vaker heb genoemd: Nederland raakt te theoretisch opgeleid: https://wnl.tv/2025/11/05(...)oren-aan-powerpoints

Het wordt inderdaad tijd om op veel meer studies een numerus fixus te zetten, volgens mij. We leiden niet meer de mensen op die we nodig hebben om de boel draaiende te houden. En vervolgens moeten die mensen uit het buitenland komen.

Van veel meer MBO studies zou er ook een HBO variant moeten zijn waar je in principe hetzelfde leert als op het MBO, maar dan sneller of met een uitbreiding er bij. Havisten of VWOers die graag met hun handen werken genoeg, maar die gaan nou eenmaal niet naar het MBO.
pi_219204696
quote:

[ x ]
Deze poster en organisatie heeft niets met PvdA/GL te maken dus waaorm zouden ze.
pi_219204723
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:55 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat hebben ze dan echt geboden afgelopen regeerperiode? Twee wetsvoorstellen waarvan de Raad van State oordeelt dat niet aannemelijk is gemaakt dat de maatregelen daadwerkelijk zullen bijdragen aan het beperken van de instroom of efficiëntere procedures.

Wat hebben de traditionele partijen ondertussen gedaan? Een Europees migratiepact zoals dit 12 juli ook in Nederland in werking treed.

Je kunt van de BBB nog zeggen dat ze succes hebben omdat ze strengere wetgeving voor boeren twee jaar getraineerd hebben, maar om nou PVV succesvol te noemen omdat ze strengere maatregelen voor asiel getraineerd hebben?
[..]
Het is dus geen enkel probleem wanneer 1/6e van de kamer nul beleid oplevert, maar enkel werkt als benoemer van problemen?
Dat is niet wat ik zeg.
De opkomst van radicaal rechts is wel degelijk een probleem wat geadresseerd dient te worden.
- Goethe, “Faust”
pi_219204739
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg.
De opkomst van radicaal rechts is wel degelijk een probleem wat geadresseerd dient te worden.
Eens, maar niet door te doen alsof ze gelijk hebben.
pi_219204792
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heeft GLPvdA zich verbonden aan die poster, dan? Ik zie hun logo er niet op staan.
Twee van de partijleden, de oud-ministers Jan Pronk en Hedy d’Ancona, zijn nauw betrokken bij The Rights Forum en zitten daar in de Raad van Advies.
Maar afstand nemen ho maar.
pi_219204800
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Twee van de partijleden, de oud-ministers Jan Pronk en Hedy d’Ancona, zijn nauw betrokken bij The Rights Forum en zitten daar in de Raad van Advies.
En tevens lijstduwers...
pi_219204808
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
De partij van de minister die bewust en strategisch weigerde om de al uitgewerkte plannen om migratie te verminderen waarvoor in beide kamers een ruime meerderheid was in te dienen? Die daarna ook nog bewust er voor koos om ondanks een ruime rechtse meerderheid in beide kamers niet met die kamers te gaan overleggen en ook nog eens zelf geen enkel plan in te dienen? Die partij heeft het beste te bieden?

Alsof ik tot in detail kan en moet volgen hoe alles gegaan is.

Voorlopig dus PVV voor mij _O_
pi_219204813
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Moet je als partij afstand nemen van wat leden doen? Wat is dat voor onzin? Ze doen dat niet namens GLPvdA. Elke partij (ja, incl PVV) heeft leden die verschrikkelijke dingen doen waar je als partij nooit achter zou moeten kunnen staan. Maar zolang ze dat niet doen in een partijfunctie is afstand nemen echt onzin.
pi_219204826
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:57 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Dat kan je inderdaad makkelijk volgen, door krantenabonnementen te nemen, te abonneren op nieuwsbrieven, hier mee te lezen of het allerliefst gewoon de debatten te volgen of na te lezen op de website van de tweedekamer. Dan was dit verhaal je allang bekend en wist je dat de PVV bewust oplossingen frustreert in het migratiedebat.
  donderdag 6 november 2025 @ 10:01:55 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219204831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:57 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Dit is echt te makkelijk. Eigenlijk ook stukje verantwoordelijkheid ontlopen. Maar eens vijf minuten minder op FOK! zitten en wat nieuws lezen dan zou je prima op hoogte zijn.

Maar de werkelijkheid zal gewoon zijn dat het je geen fuck uitmaakt en je gewoon lekker boos wil zijn net als Geert. Het echt oplossen is dan weer een brug te ver.
pi_219204842
Prachtig om te zien hoe links op X massaal huilie huilie aan het doen is omdat ze uitgesloten is. Weten jullie ook eens hoe het is om uitgesloten te worden. Genieten. Ik kan wel 100 van dit soort tweets posten.

:')

_O-
  donderdag 6 november 2025 @ 10:04:23 #277
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219204844
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg.
Deze stemmers zijn zelfs na het laatste kabinet niet tot inkeer gekomen. Wat ik hier op FOK! voor uitlatingen voorbij zie komen... Het is te triest voor woorden. In mijn dagelijks leven distantieer ik me volledig van ze. In gesprek gaan heeft geen zin zo ver zijn ze van het padje af. Racisme dient ook veel harder te worden bestreden. Ik vind het onbestaanbaar wat Wilders voor drek over onze maatschappij uitstrooit. Een ernstige vorm van verdeeldheid zaaien en dat is zeer schadelijk.
pi_219204861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan je inderdaad makkelijk volgen, door krantenabonnementen te nemen, te abonneren op nieuwsbrieven, hier mee te lezen of het allerliefst gewoon de debatten te volgen of na te lezen op de website van de tweedekamer. Dan was dit verhaal je allang bekend en wist je dat de PVV bewust oplossingen frustreert in het migratiedebat.
Alsof ik MSM kan vertrouwen aangaande berichtgeving over Faber en de PVV. Een NRC bijvoorbeeld is zwaar anti PVV. Niet serieus te nemen dus. Ik ben verder geen politiek journalist. Ik heb een baan, hobby's naast mijn werk. Alles bij houden is dus niet te doen. Heb trouwens op Faber herself gestemd.
w/
pi_219204866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:06 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Alsof ik MSM kan vertrouwen aangaande berichtgeving over Faber en de PVV. Een NRC bijvoorbeeld is zwaar anti PVV. Niet serieus te nemen dus. Ik ben verder geen politiek journalist. Ik heb een baan, hobby's naast mijn werk. Alles bij houden is dus niet te doen. Heb trouwens op Faber herself gestemd.
w/
Goed gedaan!

w/
pi_219204874
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is echt te makkelijk. Eigenlijk ook stukje verantwoordelijkheid ontlopen. Maar eens vijf minuten minder op FOK! zitten en wat nieuws lezen dan zou je prima op hoogte zijn.

Maar de werkelijkheid zal gewoon zijn dat het je geen fuck uitmaakt en je gewoon lekker boos wil zijn net als Geert. Het echt oplossen is dan weer een brug te ver.
Gelul. Veel nieuws is zwaar gekleurd. Kan ik dus niet meer op vertrouwen.

Hoe is het in mijn eigen belang om niet een oplossing te willen?
pi_219204879
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 00:19 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is gewoon onzin die jij bij elkaar verzonnen hebt om je ontiegelijk racistische shit voor de zoveelste keer te etaleren.

Nederlanders met een migratieachtergrond hun huurwoning uit willen zetten, puur en alleen omdat ze ooit ergens anders vandaan kwamen. Tekstboek racisme.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 10:10:17 #282
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219204887
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bovendien nam Caroline het voor lief, toen ze in een TV-programma de uitleg kreeg dat het over haar pakket aan moties ging die een bepaalde richting op wezen. Wij als burger hebben nergens schuld aan, maar een regeringspartij die het woord tot zich neemt en dat kracht bij zet met een stemming mag best een spiegel gepresenteerd krijgen. Dat wakkert ook het debat aan.

Het idee dat rechtse partijen, waar een deel van in de regering zit 'voluit' mag gaan richting links en de oppositie de controlerende functie niet mag vervullen of dat vanuit organisaties dit soort posters met kritiek op de uitvoerende macht niet gewenst is, is wat ze ook mogen verdedigen. Los van die hele discussie die ik nu niet ga aanboren. Een Ja21 beweert zelfs dat we jaren aan linkse regeringen hebben gehad en hoeft dat niet eens toe te lichten.

Ik hoop dat we met de tijd mee ook een beetje los raken van dat hele 'een agenda' verhaal als een mikpunt dat vooral het leven van groepen mensen beter wil maken t.o.v. 'een agenda' van de aandeelhouders en grote partijen aan de machtszijde. Ook zonder 'agenda' (als in dat iemand op de loonlijst staat van een organisatie) is het niet meer dan normaal om vooral de toekomst van onze kinderen te verdedigen. Als 'dat' tegenwoordig al een agenda is...
Dat is iets wat al lang aan de gang is. Het begon lang geleden al met "benoemen", radicaal rechts mocht van alles benoemen, maar o wee als iemand het aandurfde iets te "benoemen" over radicaal rechts.
Wat me anno nvember 2025 opvalt is dat men 'in bepaalde kringen' steeds agressiever aan het worden richting de linkse zijde. En dat zie je overal, van GOP-senatoren op twitter, users hier op Fok, Elsfest en tot de parlementen aan aan toe.
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 10:11:54 #283
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219204900
quote:

[..]
w/
Daar heb je dan ook geen mSm voor nodig. Gewoon naar de debatten in de 2e kamer was voldoende om te zien wat voor een enorme prutser Faber is.
  donderdag 6 november 2025 @ 10:14:35 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219204917
quote:

[..]
w/
stemmuh eeeeeh

PVV stemmen is niet zinvol
FVD stemmen is niet zinvol
Groen Links stemmen is niet zinvol
BBB stemmen is niet zinvol
SP stemmen is niet zinvol

zo en dan gaan we kijken

VVD is voor het Gooi en daar woon ik niet
CDA en CU is voor gristenen en ik ben niet gelovig en ik woon niet op de bijbelbelt
JA21 die heult met de vijand , dus dat gaat ook niet
Pvdd is vooor dieren en HAMAS en ik sla nog wel eens een vlieg dood, dus dat kan ook niet

Nou: eigenlijk is er weinig keus verder

Ik wil graag dat men de koppeling van de AOW met 70% van het minimumloon in stand laat ,
want heel veel mensen moeten anders naar de bijstand, of moeten huursubsidie aanvragen , ook mensen met een klein pensioentje zijn dan de sjaak

Verlagen van de grens fiscaal sparen naar 105.000 euro heeft geen mens last van, ja ok, Jeroen Pauw wel, Harry Mens ook
HRA weg en de Hyp termijn van 30 naar 40 jaar is ook een goede zaak

Maar 50 plus heeft maar een zetel, -O- terwijl er over 15 jaar dik 5 miljoen AOW ers zijn, die allemaal thuis moeten blijven wonen in de derde Atjehstraat 3 hoog 6B , voor prive thuiszorg te krijgen met de leaseauto a 65 euro per geschreven uur

Wat ik wel zou willen is dat men net als in Duitsland ruime mogelijkheden schept voor ouderen om belastingvrij te werken, dat kan een verdere verhoging van de pensioenleeftijd tegen gaan
Dus dat werkt both ways he
AOW ouderen betalen toch al nauwelijks IB, hebben geen recht op ZW of WW, dus het kost niets en werkt als een dolle

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-11-2025 11:25:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219205048
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:14 schreef michaelmoore het volgende:
JA21 die heult met de vijand , dus dat gaat ook niet
De Nederlandse Gasunie?
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_219205087
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:38 schreef Hanca het volgende:
Deze econoom snijdt een punt aan wat ik ook al vaker heb genoemd: Nederland raakt te theoretisch opgeleid: https://wnl.tv/2025/11/05(...)oren-aan-powerpoints

Het wordt inderdaad tijd om op veel meer studies een numerus fixus te zetten, volgens mij. We leiden niet meer de mensen op die we nodig hebben om de boel draaiende te houden. En vervolgens moeten die mensen uit het buitenland komen.

Van veel meer MBO studies zou er ook een HBO variant moeten zijn waar je in principe hetzelfde leert als op het MBO, maar dan sneller of met een uitbreiding er bij. Havisten of VWOers die graag met hun handen werken genoeg, maar die gaan nou eenmaal niet naar het MBO.
De algemene vorming op VMBO en MBO niveau is wel erg karig. Het bestaat alleen maar zodat de VVD genoeg makkelijk te manipuleren werkbijen voorhanden heeft. Grondstof voor de BV Nederland. Het MBO volk stemt massaal (extreem-)rechts.

Dus beter inderdaad om daar HBO van te maken. Of sowieso het totaal achterhaalde onderwijsstelsel volledig herzien. Zoals omringende landen ook hebben gedaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219205089
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar heb je dan ook geen mSm voor nodig. Gewoon naar de debatten in de 2e kamer was voldoende om te zien wat voor een enorme prutser Faber is.
Of gewoon naar Faber zelf luisteren.

Ze had naar eigen zeggen een onderbouwde asielnoodwet die ze in kon voeren. Ze heeft er voor gekozen dat niet te doen.
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 10:47:46 #288
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219205107
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:45 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Of gewoon naar Faber zelf luisteren.

Ze had naar eigen zeggen een onderbouwde asielnoodwet die ze in kon voeren. Ze heeft er voor gekozen dat niet te doen.
Ik denk dat er niemand is die maar een seconde geloofde dat Faber die noodwet al klaar had ;)
  donderdag 6 november 2025 @ 10:55:17 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219205142
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:37 schreef mackinac het volgende:

[..]
De Nederlandse Gasunie?
nee, de RIN van die groene brieven,
Rapido Inkasso Nederland

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 06-11-2025 11:09:50 ]
pi_219205156
twitter

https://www.nrc.nl/nieuws(...)end-gehamer-a4911880

"JA21 heeft meer bestuurlijke ervaring dan het huidige GL-PvdA, met onder meer ex-staatssecretaris Ingrid Coenradie."

Eens! Achja, NRC zit bij hetzelfde concern als De Telegraaf hè.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219205170
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat er niemand is die maar een seconde geloofde dat Faber die noodwet al klaar had ;)
Ze vertelde het zelf. Geen gekke MSM die er wat anders van gemaakt had.
pi_219205178
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Op een zeker moment had Faber gereed een dragende motivering voor die noodwet (= democratie opzij schuiven), zei ze.
Maar die tekst is nooit gepubliceerd. Ik dacht dat Schoof het had gelezen en toen het hoofd schudde en dacht .... dit gaat hem niet worden. Het lijkt mij dat hij daarom Wilders en Schoonhoven bij zich riep en na enkele dagen praten besloten deze 3 dat het plan tot de democratie aanranden de prullenbak in moest.

Ik denk daarom dat als die 'dragende motivering' gepubliceerd was er weer een smakelijke rel geweest zou zijn.
Zo gemeen............. ons dit te onthouden. :(
  donderdag 6 november 2025 @ 11:04:37 #293
12221 Tijn