Dat is wat anders, en die mening (alhoewel ik hem niet deel) begrijp ik wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Naar mijn mening zijn ze rechts progressief.
Ik vraag mij vooral af waarom hij zo graag wil winnen, het maakt niets uit. D66 zal gaan formeren. Het lijkt er beetje op alsof de trukendoos leeg is bij de PVV en men nu wild om zich aan het slaan is. Het is een beetje gênant en ook oprecht gevaarlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee het gaat erom dat zijn achterban expliciet verantwoordelijk werd gehouden voor iets wat die politicus in kwestie heeft voltrokken na het stemmen, dat is natuurlijk gewoon niet fair. Al kan je nog zoveel ander kwalijks over Wilders verkondigen, wat niet moeilijk is.
Dat het heel gevaarlijk is waar Wilders nu mee bezig heb ik reeds voor deze hele discussie al ondubbelzinnig gepost.
Ik vind het nog veel gekker dat GL opeens tot het midden wordt gerekend, die heb ik toch echt net zo op de flanken zitten als JA21.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zouden we alleen krijgen als de PVV met pakweg 60 zou winnen.
[..]
Bijzonder, de letterlijk alle kies en stemwijzers hadden D66 in de linkerhelft van het politieke spectrum geplaatst, maar nu is het ineens een rechtse partij?
Het is nogal flauw natuurlijk om eerst zijn achterban dom te noemen en ze vervolgens te manen dat ze niet hadden voorzien dat dit zou komen. En laten we eerlijk zijn zelfs voor Wilders is dit een new low.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:20 schreef Aberkullie het volgende:
Je kunt niet op een radicaal rechtse ophitser stemmen en dan heel geshockeerd zijn als hij blijft ophitsen.
Wat ik vreemd vind is dat zo'n eenmans partij uberhaupt mag, zou nooit meer dan 1 zetel mogen krijgen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders heeft helaas (voor hem) de tijd niet meer mee. Dit trucje is al eens door Trump uitgevoerd en de klad begint erin te komen. Hij heeft de uitslag en de regeringsvooruitzichten niet meer aan zijn zijde. Ook al zou hij hypothetisch nog een zetel winnen.
Nee hoor, dit ligt precies in de lijn der verwachting.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is nogal flauw natuurlijk om eerst zijn achterban dom te noemen en ze vervolgens te manen dat ze niet hadden voorzien dat dit zou komen. En laten we eerlijk zijn zelfs voor Wilders is dit een new low.
Fijn, dank jequote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat is wat anders, en die mening (alhoewel ik hem niet deel) begrijp ik wel.
Hij heeft gisteren natuurlijk een tweet gepost waarin hij claimt dat PVV nu eenmaal de grootste is en dat niemand maar dan ook niemand hen kan verslaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij vooral af waarom hij zo graag wil winnen, het maakt niets uit. D66 zal gaan formeren. Het lijkt er beetje op alsof de trukendoos leeg is bij de PVV en men nu wild om zich aan het slaan is. Het is een beetje gênant en ook oprecht gevaarlijk.
Bijzonder om te vernemen dat generaliseren nu ineens wel mag.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je zijn achterban daar heel goed verantwoordelijk voor houden. Als ze een beetje hebben opgelet, is zijn anti-democratische gedrag al een hele tijd aan de gang. Oproepen dat mensen niet de beslissingen van de gemeentes moeten accepteren, want de gemeente is niet de baas, maar de mensen zelf. Dat is de opmaat naar dit. Dit was te voorspellen, en dus kun je ze daar prima verantwoordelijk voor houden.
Wilders en zijn achterban houden elkaar in stand.
GroenLinks-PvdA is geen middenpartij, maar een uitgesproken linkse partij.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik vind het nog veel gekker dat GL opeens tot het midden wordt gerekend, die heb ik toch echt no zo op de flanken zitten als JA21.
Ik denk gewoon een beetje trollen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij vooral af waarom hij zo graag wil winnen, het maakt niets uit. D66 zal gaan formeren. Het lijkt er beetje op alsof de trukendoos leeg is bij de PVV en men nu wild om zich aan het slaan is. Het is een beetje gênant en ook oprecht gevaarlijk.
In dit topic. Wilders doet Wildersdingen, en jij zegt dat het bijzonder is dat zijn achterban daarop wordt aangevallen. Misschien weet je het nu weer?quote:
Er zijn inmiddels voldoende partijen die inderdaad wetgeving willen invoeren die een partij verplichten om ook democratisch te zijn, dus met leden en dergelijke.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vind is dat zo'n eenmans partij uberhaupt mag, zou nooit meer dan 1 zetel mogen krijgen.
Dat zal, maar het gaat dus per definitie nergens om.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft gisteren natuurlijk een tweet gepost waarin hij claimt dat PVV nu eenmaal de grootste is en dat niemand maar dan ook niemand hen kan verslaan.
Toch pijnlijk als dat dan toch gebeurt.
Dan komt er wel weer iets nieuws op rechts of groeien JA21 en FvD flink. Het is niet zo dat zonder de PVV dat deel van electoraat ineens volledig weg zal vallen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels voldoende partijen die inderdaad wetgeving willen invoeren die een partij verplichten om ook democratisch te zijn, dus met leden en dergelijke.
kan Wilders bijna met pensioen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je zijn achterban daar heel goed verantwoordelijk voor houden. Als ze een beetje hebben opgelet, is zijn anti-democratische gedrag al een hele tijd aan de gang. Oproepen dat mensen niet de beslissingen van de gemeentes moeten accepteren, want de gemeente is niet de baas, maar de mensen zelf. Dat is de opmaat naar dit. Dit was te voorspellen, en dus kun je ze daar prima verantwoordelijk voor houden.
Wilders en zijn achterban houden elkaar in stand.
Ik kan mij niet herinneren dat dit bijvoorbeeld tijdens de verkiezingsdebatten naar voren is gekomen vanuit de andere partijen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:22 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee hoor, dit ligt precies in de lijn der verwachting.
Geen idee wie dat zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ho ho. Dat deden Jacobse en Van Es al 40 jaar geleden.
Dat vind je helemaal niet bijzonder. Prima hoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder om te vernemen dat generaliseren nu ineens wel mag.
[..]
GroenLinks-PvdA is geen middenpartij, maar een uitgesproken linkse partij.
Verdwenen containers met stembiljetten. Het is letterlijk overgenomen uit de US. Zorgwekkend.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wisten we natuurlijk al, maar tóch fijn dat het officieel tegengesproken wordt: https://www.noordhollands(...)onzin/101641008.html
Ik zal het nog wat voor je verduidelijken, dit krijg je bij onfrisse rechtse clubjes waarvan de halve kieslijst is gevuld met veroordeelde criminelen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat dit bijvoorbeeld tijdens de verkiezingsdebatten naar voren is gekomen vanuit de andere partijen?
Tsja. Ik vind het dan weer onbeschrijflijk dat jij je dat afvraagt. Je bent normaal toch ook bijzonder stellig richting antisemitisme. Nu zijn het meteen al 'grappen" en vind je het kennelijk geen enkel probleem dat een partij die claimt fatsoenlijk te zijn nog nooit afstand heeft gedaan hiervan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verwerpelijk natuurlijk, voor zover ik weet kijkt zij zelf ook niet bepaald positief terug op die vermeende 'grappen'.
Wat ik mij echter wel afvraag is waarom dit door een bepaalde groep mensen tot in treurnis wordt opgebracht. We hebben het hier over tweets van 2012 dacht ik? Dit waar men wegkijkt, bagatelliseert of zelfs meedoet bij/aan hedendaagse vormen van antisemitisme. Het komt nogal hypocriet over. Deze bespottelijke tweets van Nanninga worden bijna altijd boven water gehaald zodra het over JA21 gaat. Al is het verleden van een grootouder van Eerdmans sinds recent ook een talking point geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |