abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:33:18 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219150110
Aangifte tegen Borsato vanwege onzedelijke betastingen, zanger stopt als ambassadeur War Child

Een 22-jarige vrouw heeft maandag bij de politie aangifte gedaan van onzedelijke betastingen door Marco Borsato. Het gaat om een jonge vrouw die de zanger al haar hele leven kent. Het grensoverschrijdende gedrag zou hebben plaatsgevonden tussen 2014 en 2019. Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland zegt de zaak in onderzoek te nemen.

De zanger ontkent, maar trekt zich wel terug als ambassadeur van War Child. Borsato wil zich volledig richten op zijn verdediging en niemand in zijn omgeving daarmee belasten, ‘zeker een instantie als War Child niet, die mij zo aan het hart gaat’.

Het slachtoffer - naam bij redactie bekend - is de dochter van een goede vriendin van de zanger. Die vriendin is al jaren groot fan en voormalige assistent van Borsato. Het slachtoffer zegt dat Borsato haar al vanaf kleins af aan kent en dat het betasten begon nadat de vader van het meisje in 2013 was overleden. Uit berichten op sociale media wordt duidelijk dat de jonge vrouw en Borsato elkaar al vele jaren goed kennen en een innige band hebben. Ze sturen elkaar over en weer liefdevolle berichten.

Bekijk deze YouTube-video

De moeder van het slachtoffer kent Borsato al meer dan 25 jaar en is de zus van een bandlid uit zijn begintijd. Ze stond jaren voor Borsato klaar en hielp onder meer met het beantwoorden van brieven van fans en het organiseren van fanclubdagen. In 2019 stopte ze de samenwerking met Borsato. In een lange afscheidsbrief aan vrienden en bekenden op sociale media liet ze weten de thuissituatie niet meer goed te kunnen combineren met het werken voor Borsato.

In een interview met de Telegraaf blijkt nu dat ze Borsato in dat jaar had geconfronteerd met de handtastelijkheden, die ze via het dagboek van haar dochter had ontdekt. Volgens de krant - die al sinds het voorjaar van dit jaar contact heeft met de moeder van het slachtoffer - is Borsato zelfs bij sessies met psychologen geweest waarbij hij huilend zijn verontschuldigingen zou hebben aangeboden.

Nu het nieuws naar buiten is gekomen krijgt de moeder op sociale media tientallen steunbetuigingen van vrienden die het dapper vinden dat ze samen naar de politie zijn gestapt en aangifte hebben gedaan.

Borsato ligt al enige tijd onder vuur nadat verschillende juice channels, kanalen die ongefilterd roddels over BN’ers verspreiden, de zanger betichtten van grensoverschrijdend gedrag bij enkele minderjarige meisjes. Het zou gaan om meisjes van 13 en 15 jaar. Een van die slachtoffers heeft nu dan toch aangifte gedaan, na een aantal jaren te hebben geaarzeld om verschillende redenen. Mogelijk zullen andere jonge vrouwen die zich door Borsato geïntimideerd hebben gevoeld, als getuige gaan optreden in de zaak.

Er was tot en met afgelopen weekend geen aangifte gedaan tegen Borsato. Enkele min of meer bekende mensen uit de showwereld zeiden wel in contact te staan met een of enkele moeders van de vermeende slachtoffers.
https://www.ad.nl/show/aa(...)-war-child~ad17584d/

-niet mijn OP
pi_219150112
Het Openbaar Ministerie heeft toch nog iets langer nodig voor het voorbereiden van hun reactie op het pleidooi. De zaak zal daarom om 15.30 uur weer verdergaan.

We wachten nog ff..
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:35:04 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219150116
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Het Openbaar Ministerie heeft toch nog iets langer nodig voor het voorbereiden van hun reactie op het pleidooi. De zaak zal daarom om 15.30 uur weer verdergaan.

We wachten nog ff..
Dit is geen goed teken _O-
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:35:08 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219150117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:30 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja hallo, wáár walgt-ie van? Van die droom of van het feit dat die moeder dat verhaal met die droom uit d'r dikke duim heeft gezogen?
Volgens Belleman van zichzelf. De postte alsof hij daarna naar een psycholoog was gegaan om te kijken of hij geen pedoneigingen had.

De zanger zegt dat hij zeker wilde weten dat hij geen persoonlijkheidsstoornis of een seksuele afwijking had. "Ik heb me laten onderzoeken door een forensisch psycholoog en die concludeerde gelukkig dat dat niet aan de orde was."
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219150133
Het OM gaat al staan. Stelt dat de verdediging het OM beticht van tunnelvisie en een beperkte medewerking met de verdediging. Dat beeld wenst het OM te bestrijden. Het was het OM dat het dagboek liet onderzoeken, moeder en dochter liet horen bij de rc en zette telefoontaps.

Toen de verdediging een contra-expertise wilde naar het dagboek, heeft het OM alle informatie gegeven. Het was de verdediging die pas een week voor de zitting met de resultaten kwam.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219150135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:32 schreef Tengano het volgende:
Wat is er mooier dan een artiest die midden in zijn liedje breekt :'( O+
Een artiest die zijn emoties onder controle kan houden.
  Spellchecker donderdag 30 oktober 2025 @ 15:39:04 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219150144
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:32 schreef r_one het volgende:

[..]
En waarom dan nog steeds?
Ik zeg "het zou kunnen".

Ik weet niet wat er in al die hoofden van andere mensen gebeurt.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:39:06 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219150146
Mensen walgen of balen van zichzelf als ze in een kutsituatie zijn beland. Verantwoordelijke en volwassen mensen rekenen dat zichzelf aan. Slachtoffers geven anderen daar de schuld van.

Ik hoop echt dat Marco tot de eerste categorie behoort.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:39:15 #9
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_219150153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:35 schreef matthijst het volgende:

[..]
Volgens Belleman van zichzelf. De postte alsof hij daarna naar een psycholoog was gegaan
Als dat zo is, brengt Belleman ook ruis op de zender.
quote:
om te kijken of hij geen pedoneigingen had.
Dat zijn zeker weten niet de woorden van Belleman.

Je verklaring is dus bewezen niet-consistent
I rest my case.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:40:26 #11
28167 matthijst
pi_219150159
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Als dat zo is, brengt Belleman ook ruis op de zender.
[..]
Dat zijn zeker weten niet de woorden van Belleman.

Je verklaring is dus bewezen niet-consistent
I rest my case.
De zanger zegt dat hij zeker wilde weten dat hij geen persoonlijkheidsstoornis of een seksuele afwijking had. "Ik heb me laten onderzoeken door een forensisch psycholoog en die concludeerde gelukkig dat dat niet aan de orde was."

Seksuele afwijking was de term :)
Welke afwijking denk jij dat hij bang voor was, met een 15-jarige?
pi_219150179
quote:

[..]
Volgens Belleman van zichzelf. De postte alsof hij daarna naar een psycholoog was gegaan om te kijken of hij geen pedoneigingen had.

Tja zij was 15 dus Marco had geen pedo pas nodig
Pedo is voor pre puberteit namelijk.
pi_219150181
OM zegt nu dat rapporten van Peter van Koppen helemaal niet gebruikt kunnen worden. Een van de rapporten bijvoorbeeld is geschreven toen het dossier nog helemaal niet volledig was. 'Het verbaast ons dat hij conclusies kan trekken op basis van gekleurde informatie van de verdediging'
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219150184
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:40 schreef matthijst het volgende:

[..]

Seksuele afwijking was de term :)
Welke afwijking denk jij dat hij bang voor was, met een 15-jarige?
Je zei net nog dat Belleman het woord 'pedo-neigingen' in de mond nam. Dat klopt dus niet edelachtbare.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:44:27 #15
28167 matthijst
pi_219150198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Tja zij was 15 dus Marco had geen pedo pas nodig
Pedo is voor pre puberteit namelijk.
In de volksmond nemen ze het daar niet zo nauw mee lijkt me. 50 jarige met een 15 jarige noem je dan gewoon een pedo. :')
pi_219150200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:18 schreef onlogisch het volgende:
@:Zipportal @:Caland @:Rambodirk we zijn weer live :)
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:44:56 #17
28167 matthijst
pi_219150204
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:42 schreef r_one het volgende:

[..]
Je zei net nog dat Belleman het woord 'pedo-neigingen' in de mond nam. Dat klopt dus niet edelachtbare.
Prima, was te lui om te zoeken, toen alsnog gedaan ^O^
pi_219150205
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:44 schreef matthijst het volgende:

[..]
In de volksmond nemen ze het daar niet zo nauw mee lijkt me. 50 jarige met een 15 jarige noem je dan gewoon een pedo. :')
Belleman niet :N
.
pi_219150206
quote:

[..]

https://www.rtl.nl/boulev(...)n-seksuele-afwijking

Lezen!
pi_219150210
quote:

[..]
Iedereen die vindt dat dat moet kunnen heeft vermoedelijk zelf ook die neigingen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:45:54 #21
28167 matthijst
pi_219150213
quote:
Gedaan heur, dat is een ander verhaal dan hoe belleman het tweette.
pi_219150215
quote:

[..]
Prima, was te lui om te zoeken, toen alsnog gedaan ^O^
Maar het staat nu wel als beschuldiging in een Fok! appje he :(
.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:46:31 #23
28167 matthijst
pi_219150218
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Iedereen die vindt dat dat moet kunnen heeft vermoedelijk zelf ook die neigingen.
Ook de detailriddertjes die zeggen dat pedo nvt is.
Die kennen dat soort termen net iets te goed :P
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:46:37 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219150220
quote:
Er bestaat ook nog zoiets als een narcisistic victim syndrome. Dat is behoorlijk complex en maakt ook dat je aan jezelf gaat twijfelen en gaat denken dat het allemaal jouw schuld is. De narcist gebruikt in dat geval (onder andere) het wapen 'victim blaming' tesamen met zijn wapen 'smear campaign' zoals hier het geval is en meer van zulks.

Het kan best dat Marco daar een behoorlijke tik van heeft gehad en dat hij als gevolg daarvan psychische hulp heeft gezocht om af te checken of het nou aan hem lag.

En ik vind mensen die psychische hulp zoeken sterker dan idioten die denken dat zij helemaal ok zijn :7
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:46:51 #25
473584 Gretzl
pi_219150222
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Er is al voldoende aangereikt om aan te geven dat er sprake van sturing was vanuit de kant van moeder en dat het dagboek, wat denk ik wel het belangrijkste bewijsstuk is mogelijk gefingeerd bewijsmateriaal is.

Daarom eindigde Knoop ook met
[..]

'Bevriende politieman, (mogelijk) gefingeerd bewijsmateriaal, (een contra-expertise van) een dagboek, vooralsnog enkel indirect 'bewijs', ontlastend, huisvriend, de Knoopjes...

Ik krijg serieuze flashbacks naar een geruchtmakende zaak die startte in 1999 -O-

Hoop vooral niet dat deze ook ook uitdraait op een barbertje moet hangen, terwijl er niet is bewezen dat Borsato zich daadwerkelijk schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten. De onschuldpresumptie zou nog altijd heilig moeten zijn.

De 'bewijzen' die dinsdag in de rechtbank zijn gepresenteerd vind ik vooralsnog flinterdun.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gretzl op 30-10-2025 16:43:52 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:46:57 #26
28167 matthijst
pi_219150223
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar het staat nu wel als beschuldiging in een Fok! appje he :(
Weten de Knoopjes wel raad mee.
pi_219150224
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:45 schreef Caland het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:46 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ook de detailriddertjes die zeggen dat pedo nvt is.
Die kennen dat soort termen net iets te goed :P
Soo hee, dat duurde lang voordat deze kwam _O-
.
pi_219150232
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:41 schreef Caland het volgende:
OM zegt nu dat rapporten van Peter van Koppen helemaal niet gebruikt kunnen worden. Een van de rapporten bijvoorbeeld is geschreven toen het dossier nog helemaal niet volledig was. 'Het verbaast ons dat hij conclusies kan trekken op basis van gekleurde informatie van de verdediging'
Van Koppen nog ff voor de bus gooien… :N

Maar ja, die kaart wel vaker fouten van het OM aan.
pi_219150245
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:46 schreef matthijst het volgende:

[..]
Weten de Knoopjes wel raad mee.
Een rechtszaak is aan jou helemaal niet besteed joh :')
.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:50:18 #30
473584 Gretzl
pi_219150254

Dit verhaal kan gemakkelijk volledig verzonnen zijn door Nathalie in 2019. Ik begrijp niet waarom dit ook door het OM wordt gebruik in de aanklacht :')
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')