SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Hier claimen ze dat D66 rechts is, dus dat valt allemaal wel mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat D66 centrum tot centrumlinks is en uitgesproken progressief. JA21 uitgesproken rechts en conservatief. Dat verschil lijkt onoverbrugbaar. D66 zou hier waarschijnlijk een aanzienlijk deel van het eigen electoraat ook niet blij mee maken.
Is rekenen niet jouw sterkste punt? D66, VVD, CDA. PvdA/GL, CU en de overige linkse partijen zijn allemaal voor inkrimping veestapel. Dat is een zeer ruime meerderheidquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat willen ze misschien wel. Maar geen meerderheid.
Uiterst links is dood, nu uiterst rechts nog en we komen nog eens ergensquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:12 schreef capricia het volgende:
Blijft wel bizar dat zelfs na zo'n heel rechts kabinet geen enkele echt linkse partij ook maar een beetje is gestegen.
Propaganda, geweld, geld en onderdrukking.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:12 schreef capricia het volgende:
Blijft wel bizar dat zelfs na zo'n heel rechts kabinet geen enkele echt linkse partij ook maar een beetje is gestegen.
Heeft de media goed gedaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:12 schreef capricia het volgende:
Uiterst links = BIJ1, deel van SP en dat afgesplitste deel van PvdD. Meer echt niet. GL-PvdA is dat zeker niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiterst links is dood, nu uiterst rechts nog en we komen nog eens ergens
Ook de politie en veiligheidsdiensten 😉quote:
.quote:Op de dag van de verkiezingen kwamen duizenden mensen de straat op om te protesteren tegen een systeem dat zij als oneerlijk ervaren.
De politie reageerde met harde hand: voertuigen in brand, gewonden in ziekenhuizen, en een avondklok die doet denken aan regimes als Noord-Korea.
Alsof dat niet genoeg is, werd het land in een digitale duisternis gehuld.
Internet werd landelijk afgesloten, volgens NetBlocks een ,,nationwide digital blackout".
De regering van president Samia Suluhu Hassan, die vrijwel zeker herkozen wordt, lijkt vastbesloten om elke vorm van oppositie te smoren.
De belangrijkste tegenstander zit vast op beschuldiging van hoogverraad, andere partijen boycotten de verkiezing
Rechtenorganisaties spreken van een ,,golf van terreur" met verdwijningen en martelingen van oppositieleden.
quote:De PVV wil het voortouw bij de formatie als we de grootste zouden worden. Zolang daar geen 100% helderheid over is kan er geen verkenner van D66 aan de slag. We zullen alles doen om dit te voorkomen. #PVVOP1
Vind ik ook opmerkelijk. Ik verwijt het Timmermans ook wel enigszins. Hij wist niet de juiste toon te vinden in de campagne en was niet bevlogen genoeg.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:12 schreef capricia het volgende:
Huh? de media is toch hartstikke links? Hoe kan dat dan?quote:
Gaan ze het binnenhof bestormen?quote:
Ik vond ze vooral ook activistisch overkomen. En ik weet niet of daar nou zoveel mensen op zitten te wachten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vind ik ook opmerkelijk. Ik verwijt het Timmermans ook wel enigszins. Hij wist niet de juiste toon te vinden in de campagne en was niet bevlogen genoeg.
Los daarvan had Timmermans nog steeds een hoop weerstand opgeroepen (en waarschijnlijk iedere andere willekeurige lijsttrekker, dat gaan we straks zien bij zijn opvolger).
Maar het verlies had niet zo groot (20%) mogen zijn wat mij betreft. Al is er ook flinke weglek richting D66.
Werk en inkomen zijn ook niet echt een issue geweest de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:12 schreef capricia het volgende:
Reken niet op de VVD als PvdA meedoet..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is rekenen niet jouw sterkste punt? D66, VVD, CDA. PvdA/GL, CU en de overige linkse partijen zijn allemaal voor inkrimping veestapel. Dat is een zeer ruime meerderheid
Ik heb het hier niet over een coalitie, maar over een kamermeerderheid. Als BBB niet in de regeringspositie zit om het te blokkeren dan hebben ze het nakijken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Reken niet op de VVD als PvdA meedoet..
En D66 en CU? Mwoah.
Nee die staat wel vast.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:33 schreef phpmystyle het volgende:
Is die zetel voor Volt nog onzeker?
https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html?year=2025quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:33 schreef phpmystyle het volgende:
Is die zetel voor Volt nog onzeker?
Anti-politiek. Niet: we gaan alles eraan doen om te zorgen dat we een regering gaan vormen, maar we doen alles eraan om D66 dwars te zitten.quote:
Ik zie het.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html?year=2025
je kunt hier zien welke vast staan.
Vooral studenten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie het.
Was mooi geweest als die er ook uit was gegaan.
Wie zijn al die mensen die op VOLT stemmen?
Studenten, jongeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie het.
Mijn moederquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie het.
Nederland is een naargeestig landje geworden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:37 schreef capricia het volgende:
Ja21, FvD en BBB samen even groot als GL-PVDA.
Wouw.
Ik vind dat eerder erg triest.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:37 schreef capricia het volgende:
Ja21, FvD en BBB samen even groot als GL-PVDA.
Wouw.
quote:
Het zal zo zijn. Maar ik kan er met mijn verstand niet bij waarom.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Studenten, jongeren.
Maar dat vraag me wel bij meer partijen af. Nog veel meer dan bij Volt.
We hebben gelukkig wel uiterst links, maar geen onwerkbaar radicaal populistisch links. Het is geen Venezuela. Zelfs met SP en Bij1 valt er democratisch te formeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Uiterst links = BIJ1, deel van SP en dat afgesplitste deel van PvdD. Meer echt niet. GL-PvdA is dat zeker niet.
Iig niet linkser dan VVD rechts is (nogmaals een verwijzing naar Manifesto Project en Ches_data).
Dat is andersom gelukkig niet aan de handquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:36 schreef kipknots het volgende:
[..]
Anti-politiek. Niet: we gaan alles eraan doen om te zorgen dat we een regering gaan vormen, maar we doen alles eraan om D66 dwars te zitten.
Maar goed, Wilders wil gewoon een beetje schreeuwen vanuit de kamer en iedereen dwars zitten. Dat vind hij leuk, regeren is veel te veel gedoe.
Als in, veel te weinig stemmen voor de nuchtere partijen?quote:
Jonge mensen hebben wel vaker naïeve idealen. Dan is VOLT niet eens zo’n hele gekke keuze als ze niet zo raar waren gaan doenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Het zal zo zijn. Maar ik kan er met mijn verstand niet bij waarom.
Waar in het onderwijs gaat het mis? Wat kunnen we hier tegen doen?
Tja, waarom zou je naast Volt op partijen als DENK, Forum of de PVV stemmen. Er gaat bij een hoop mensen wel wat mis in de kop hoor. Je kan het politiek oneens zijn over oplossingen, maar wat heb je aan al die kneuzenpartijen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Het zal zo zijn. Maar ik kan er met mijn verstand niet bij waarom.
Waar in het onderwijs gaat het mis? Wat kunnen we hier tegen doen?
Zeer zeker wel, GL is extreemlinks. Eigendomsrechten zijn er niks waard en belastingen op vermogen moeten in een klap skyhigh van die club.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Uiterst links = BIJ1, deel van SP en dat afgesplitste deel van PvdD. Meer echt niet. GL-PvdA is dat zeker niet.
Iig niet linkser dan VVD rechts is (nogmaals een verwijzing naar Manifesto Project en Ches_data).
Lijkt PVV nu de grootste te worden?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html?year=2025
je kunt hier zien welke vast staan.
Wat dan? Wil je zeggen dat het een integere man is?quote:
Lijkt, maar wordt het absoluut niet. Als je ziet wat er nog moet binnenkomen haalt D66 dat makkelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Lijkt PVV nu de grootste te worden?
Vond het juist wel sterk dat hij gisteren al durfde op stappen, dan voel je het sentiment in ieder geval haarfijn aan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij had het fatsoen kunnen hebben om de kamer in te gaan en dat iemand anders fv wordt.
Ja, vind ik wel, maar hij gaat voor de eigen carrière.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij had het fatsoen kunnen hebben om de kamer in te gaan en dat iemand anders fv wordt.
Jij komt aan met het offeren van joden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat dan? Wil je zeggen dat het een integere man is?
Die geldsommen binnen de EU naar lobbyisten voor de greendeal was ook niet integer.
Zeker.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij komt aan met het offeren van joden.![]()
Wat maakt een partij extreem links?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeer zeker wel, GL is extreemlinks. Eigendomsrechten zijn er niks waard en belastingen op vermogen moeten in een klap skyhigh van die club.
Daarnaast weet iedereen wat ze in die partij van Joden vinden.
Het was een rasoppertunist. De kiezer prikte daar doorheen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, vind ik wel, maar hij gaat voor de eigen carrière.
Ook m.b.t. de Joden zei hij in een ver verleden hele andere dingen dan nu.
Ik denk dat hij die dingen zegt uit politiek opportunisme.
Schijt tegen basale mensenrechten zoals recht op eigendom.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat maakt een partij extreem links?
Ik denk eigenlijk dat CDA en VVD wel gewoon gaan samenwerken met Groenlinks.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het was een rasoppertunist. De kiezer prikte daar doorheen.
Benieuwd of deze uitslag nog gevolgen heeft voor de fusie.
CDA wel. VVD niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat CDA en VVD wel gewoon gaan samenwerken met Groenlinks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |