Nee als ik gister en vandaag had gedaan was het wel een erg korte nacht geworden. Er zijn wel mensen die dat doen trouwensquote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:09 schreef Yesse het volgende:
[..]
Heb je gisteren al geteld? Ik vind het zo bizar hoe snel dat gaat. Als mini wat ouder is dan wil ik ook wel eens een keer óf stemmen tellen óf op een stembureau zitten.
De hele reden dat Geert zo populair blijft, is dat er te veel groepen in het land volledig langs elkaar heen leven. En zich ook nauwelijks een voorstelling kunnen maken van elkaars problemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Misschien flauw om dit voorbeeld te pakken.
Enschede is een PVV stad. Zijn die mensen extreem rechts? Nee, echt niet allemaal. Maar als je al heel lang niet al je basisbehoeften hebt, dan kan je niet meer helder nadenken. En ja dan stem je misschien wel op iemand die het belooft op te lossen. Mijn vriendengroep bestaat uit verschillende stemmers. Maar allemaal hebben ze een huis, een baan, kaas op hun boterham. Een auto. Ze kunnen op vakantie (ja, zelfs met het vliegtuig omdat anders de punten vervallen). Die waren ook aan het afgeven op PVV stemmers. Maar ze zien niet in hoe bevoorrecht ze zijn. Ze hebben geen idee. 1500e op de lijst voor een huis, elke keer weer. Weer bezuinigingen op het zo lekker lopende OV waar ze afhankelijk van zijn. Het is niet verder kijken dan je neus lang is misschien, maar ze zijn moegestreden en geloven graag dat Geert het gaat oplossen.
Ik woon overigens in een CDA dorp. .. Merk je verder niets van en gelukkig lijken de problemen hier wat kleiner dan in Enschede.
Het kan altijd erger geeft het gevoel dat die mensen het niet waard zijn. Voelt niet fijn.
Oh wat mij betreft echt geen reden om stil te zijn hoor, ik kan me niet voorstellen dat je de enige hier bent. Juist als je stil bent weten mensen ook niet dat ze niet de enige zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:26 schreef Troel het volgende:
Omtzigt is een heel fijne kerel. Ik ken hem al jaren. Eddy ken ik iets minder lang. Ik heb meer vertrouwen in die twee als persoon dan in alle andere lijsttrekkers.
Maar eigenlijk mag het onderwerp wel klaar zijn. Ik zie jullie liever fanatiek over het ESF of voetbal dan hierover. Ik pas niet in een links kliekje, dus ben stiller en stiller...
Hier zitten volgens mij aardig wat D66ers (ik in principe ook) en dat is niet links maar midden met misschien een klein tikje naar links.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:26 schreef Troel het volgende:
Omtzigt is een heel fijne kerel. Ik ken hem al jaren. Eddy ken ik iets minder lang. Ik heb meer vertrouwen in die twee als persoon dan in alle andere lijsttrekkers.
Maar eigenlijk mag het onderwerp wel klaar zijn. Ik zie jullie liever fanatiek over het ESF of voetbal dan hierover. Ik pas niet in een links kliekje, dus ben stiller en stiller...
Je moet wel al onze eilanden kennen hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:52 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit gehoord van Sint-Eustatius. Van de hoofstad Oranjestad dan weer wel![]()
Ah, de hoofdstad van Aruba heet ook Oranjestad.
Maar jij bent een D66er maar wij niets aan hebbenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier zitten volgens mij aardig wat D66ers (ik in principe ook) en dat is niet links maar midden met misschien een klein tikje naar links.
Beter, want ik stem pas als de EU een belangrijk punt is in de campagne en dat was het nu niet, wat alleen maar goed is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:04 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Maar jij bent een D66er maar wij niets aan hebben
Economisch zou je zelfs kunnen beargumenteren dat het een juist tikje rechts is. Maar voor veel mensen zijn we woke dus links.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier zitten volgens mij aardig wat D66ers (ik in principe ook) en dat is niet links maar midden met misschien een klein tikje naar links.
Ja... populistisch rechts doet het voorkomen alsof alles links van de VVD nog morgen een soort nieuwe Islamitische Soviet-Unie wil creëren met de regenboogvlag als nationaal symbool.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:21 schreef Yesse het volgende:
[..]
Economisch zou je zelfs kunnen beargumenteren dat het een juist tikje rechts is. Maar voor veel mensen zijn we woke dus links.
Ik moet helemaal nietsquote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Je moet wel al onze eilanden kennen hoor
Dan stuur ik nú een voorstel richting Saba (dat is een eiland) dat Groningen daar uit de aardsrijkskundeboeken mag.quote:
Ja, vanaf zondag.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:28 schreef Yesse het volgende:
Ik zag net dat Heel Holland Bakt maandag ook weer begint. Om er nu mijn Netflix abonnement voor af te zeggen gaat wat ver maar dat wordt meer reguliere tv kijken dan streaming de komende maanden
We hebben nota bene een extreemrechtse regering gehad die er niks van bakte en nog blijven de mensen steeds rechtser stemmen. Dan kunnen we de "echte Nederlanders" wel als zielige slachtoffers beschouwen maar misschien is dát juist wel denigrerend. Denk jij dat ze niet beter kunnen dan de asielzoekers overal de schuld van geven? Nog even los van dat natuurlijk niet 2 miljoen PVV-stemmers allemaal op het randje van de armoede en de wanhoop leven.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Misschien flauw om dit voorbeeld te pakken.
Enschede is een PVV stad. Zijn die mensen extreem rechts? Nee, echt niet allemaal. Maar als je al heel lang niet al je basisbehoeften hebt, dan kan je niet meer helder nadenken. En ja dan stem je misschien wel op iemand die het belooft op te lossen. Mijn vriendengroep bestaat uit verschillende stemmers. Maar allemaal hebben ze een huis, een baan, kaas op hun boterham. Een auto. Ze kunnen op vakantie (ja, zelfs met het vliegtuig omdat anders de punten vervallen). Die waren ook aan het afgeven op PVV stemmers. Maar ze zien niet in hoe bevoorrecht ze zijn. Ze hebben geen idee. 1500e op de lijst voor een huis, elke keer weer. Weer bezuinigingen op het zo lekker lopende OV waar ze afhankelijk van zijn. Het is niet verder kijken dan je neus lang is misschien, maar ze zijn moegestreden en geloven graag dat Geert het gaat oplossen.
Ik woon overigens in een CDA dorp. .. Merk je verder niets van en gelukkig lijken de problemen hier wat kleiner dan in Enschede.
Het kan altijd erger geeft het gevoel dat die mensen het niet waard zijn. Voelt niet fijn.
Jawel. Volgende week overhoring.quote:
Dat ja. Daarbij geldt dat als je op de PVV stemt niet kan ontkennen dat je weet dat het een partij is waar buitenlanders met afstand het belangrijkste punt is. En daarbij de schuld geven van alles aan buitenlanders. Als je daar dan op stemt dan ben je het of daar mee eens (en is het de reden dat je er op stemt) of het boeit je niet dat de partij daarvoor staat en accepteert het. Anders had zo iemand wel op een andere partij (SP bijvoorbeeld) gestemd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We hebben nota bene een extreemrechtse regering gehad die er niks van bakte en nog blijven de mensen steeds rechtser stemmen. Dan kunnen we de "echte Nederlanders" wel als zielige slachtoffers beschouwen maar misschien is dát juist wel denigrerend. Denk jij dat ze niet beter kunnen dan de asielzoekers overal de schuld van geven? Nog even los van dat natuurlijk niet 2 miljoen PVV-stemmers allemaal op het randje van de armoede en de wanhoop leven.
Hoe weinig zetels moet links halen voordat duidelijk wordt dat links het probleem niet is? Nul? Ze komen al aardig in de buurt.
Ze dachten bij de NPO laten we in november maar met alle leuke programma's beginnenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:28 schreef Yesse het volgende:
Ik zag net dat Heel Holland Bakt maandag ook weer begint. Om er nu mijn Netflix abonnement voor af te zeggen gaat wat ver maar dat wordt meer reguliere tv kijken dan streaming de komende maanden
Dan toch maar volgende keer wat partijen instrueren dat ze voor onafhankelijkheid van Catalonië en Baskenland zijn zodat jij tenminste met ons mee gaat stemmenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Beter, want ik stem pas als de EU een belangrijk punt is in de campagne en dat was het nu niet, wat alleen maar goed is.
Als dat gebeurt dan geef ik m'n Nederlanderschap op en ga ik voor Spanje vechtenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan toch maar volgende keer wat partijen instrueren dat ze voor onafhankelijkheid van Catalonië en Baskenland zijn zodat jij tenminste met ons mee gaat stemmen
Je kunt je totaal niet inleven dus. Duidelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We hebben nota bene een extreemrechtse regering gehad die er niks van bakte en nog blijven de mensen steeds rechtser stemmen. Dan kunnen we de "echte Nederlanders" wel als zielige slachtoffers beschouwen maar misschien is dát juist wel denigrerend. Denk jij dat ze niet beter kunnen dan de asielzoekers overal de schuld van geven? Nog even los van dat natuurlijk niet 2 miljoen PVV-stemmers allemaal op het randje van de armoede en de wanhoop leven.
Hoe weinig zetels moet links halen voordat duidelijk wordt dat links het probleem niet is? Nul? Ze komen al aardig in de buurt.
Ik denk dat het op een gegeven moment niet meer boeit, als het voor jou maar wat oplost.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat ja. Daarbij geldt dat als je op de PVV stemt niet kan ontkennen dat je weet dat het een partij is waar buitenlanders met afstand het belangrijkste punt is. En daarbij de schuld geven van alles aan buitenlanders. Als je daar dan op stemt dan ben je het of daar mee eens (en is het de reden dat je er op stemt) of het boeit je niet dat de partij daarvoor staat en accepteert het. Anders had zo iemand wel op een andere partij (SP bijvoorbeeld) gestemd.
Toch zou men na 20 jaar moeten weten dat dat met de PVV sowieso niet gebeurt. Hoewel ik absoluut erken dat de problemen die door veel PVV-stemmers worden aangehaald vaak ook daadwerkelijk bestaan, garandeert men met een stem op de PVV in elk geval dat er niks opgelost wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:17 schreef Troel het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat het op een gegeven moment niet meer boeit, als het voor jou maar wat oplost.
Dan kan ik niet. Dan ben ik ziek.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jawel. Volgende week overhoring.
Maar kun je dat nog bedenken als je zo ver in de shit zit? Ik waag het te betwijfelen. Toen ik tig jaar geleden in zo'n situatie zat was het helder nadenken ook niet altijd een mogelijkheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch zou men na 20 jaar moeten weten dat dat met de PVV sowieso niet gebeurt. Hoewel ik absoluut erken dat de problemen die door veel PVV-stemmers worden aangehaald vaak ook daadwerkelijk bestaan, garandeert men met een stem op de PVV in elk geval dat er niks opgelost wordt.
Nee. Nee. Het is de bedoeling dat je dan op partijen gaat stemmen die daar tegen zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Als dat gebeurt dan geef ik m'n Nederlanderschap op en ga ik voor Spanje vechten
Maar dat doet die partij juist totaal niet. Die maken het juist steeds erger voor ze.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kunt je totaal niet inleven dus. Duidelijk.
[..]
Ik denk dat het op een gegeven moment niet meer boeit, als het voor jou maar wat oplost.
Maar dan vraag ik me af waarom die stem dan automatisch bij de PVV terechtkomt. Als men boos is op alle politiek, waarom is de PVV dan zo voor de hand liggend? Een partij die twee keer een kans heeft gekregen om mee te regeren (direct of indirect) en het beide keren volledig verknald heeft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar kun je dat nog bedenken als je zo ver in de shit zit? Ik waag het te betwijfelen. Toen ik tig jaar geleden in zo'n situatie zat was het helder nadenken ook niet altijd een mogelijkheid.
Groningen? Wat is dat voor iets? Is dat in de bonus deze week?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan stuur ik nú een voorstel richting Saba (dat is een eiland) dat Groningen daar uit de aardsrijkskundeboeken mag.
Echter is extreem links in Nederland vrij klein (het is er uiteraard wel) en ze zitten niet in de tweede kamer. En in het verleden ook maar beperkt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:24 schreef Strani het volgende:
Overigens, ik ben van mening dat extreem rechts en extreem links elkaar in stand houden met een constante actie-reactiedynamiek. Dus beide kanten zijn het probleem (wereldwijd, niet alleen in Nederland). Alleen gematigde stemmers kunnen die dynamiek doorbreken.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebtquote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Groningen? Wat is dat voor iets? Is dat in de bonus deze week?
Daar boven schijnt al helemaal niks te zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
In Nederland valt het mee ja, in Spanje zijn ze een stuk groter (en in het verleden nog wat groter). Maar door social media is die dynamiek een wereldwijd iets geworden, denk ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Echter is extreem links in Nederland vrij klein (het is er uiteraard wel) en ze zitten niet in de tweede kamer. En in het verleden ook maar beperkt.
Is je niet opgevallen dat je nooit leest "we moeten ons inleven in de D66-stemmer". Maar als het over de PVV-stemmer gaat wordt er ineens gepraat als David Attenborough over een zeldzame orang-oetan. Dát vind ik juist getuigen van weinig respect. Inlevingsvermogen is een two way street, onder mensen tenminste. Tenzij je constateert dat de PVV-stemmer geen empathie heeft voor anderen, dat zou ik ook vrij triest vinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kunt je totaal niet inleven dus. Duidelijk.
Social media heeft daarin veel kwaad gedaan ja. En Corona heeft alles nog eens extreem versterkt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:31 schreef Strani het volgende:
[..]
In Nederland valt het mee ja, in Spanje zijn ze een stuk groter (en in het verleden nog wat groter). Maar door social media is die dynamiek een wereldwijd iets geworden, denk ik.
Het zijn ook dezelfde mensen waarvan al jaren geroepen dat ze niet gehoord worden. Terwijl het de laatste jaren bijna alleen nog maar daarover gaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Is je niet opgevallen dat je nooit leest "we moeten ons inleven in de D66-stemmer". Maar als het over de PVV-stemmer gaat wordt er ineens gepraat als David Attenborough over een zeldzame orang-oetan. Dát vind ik juist getuigen van weinig respect. Inlevingsvermogen is een two way street, onder mensen tenminste. Tenzij je constateert dat de PVV-stemmer geen empathie heeft voor anderen, dat zou ik ook vrij triest vinden.
Die bubbelvorming is zo extreem, ik had tot gisteravond bv. nog nooit gehoord van die nieuwe lijsttrekker van FvD. Blijkt die een enorme social media presence te hebben, en een echt stemmenkanon te zijn. Maar in mijn algoritme komt ze niet voorbij. Terecht overigens, ik zou daar nooit op stemmen, maar het toont wel aan hoe we allemaal in onze eigen wereld worden gehouden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:31 schreef Strani het volgende:
[..]
In Nederland valt het mee ja, in Spanje zijn ze een stuk groter (en in het verleden nog wat groter). Maar door social media is die dynamiek een wereldwijd iets geworden, denk ik.
SP wellicht?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:58 schreef Fred_B het volgende:
Alle (terechte) klachten op Geert ten spijt, zou ik ook niet direct weten wat voor stemadvies je moet geven aan iemand die niet in armoede leeft, maar wel in een slechte wijk, en niet de financiën heeft om daar weg te komen. Het bouwen van betaalbare woningen en verbeteren van het besteedbaar inkomen waren 40 jaar terug ook al actuele thema’s, en ondertussen zijn alle grote partijen wel een keer aan de beurt geweest, maar is er maar weinig vooruitgang geboekt voor best grote groepen.
Ik pas ook niet in een links kliekjequote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:26 schreef Troel het volgende:
Oh grappig. Ik hoop altijd dat het matten wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik pas ook niet in een links kliekjemaar het is een forum en daar mag wat mij betreft iedereen zijn mening uiten. Links, midden of rechts. En ik lees graag ieders standpunten en meningen, ookal wijken ze af van de mijne. Ik hoop altijd dat we van elkaar leren, ookal is het maar een heel klein beetje.
Soort worst geloof ik!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik word steeds milder nu ik ouder word. Geen grap.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh grappig. Ik hoop altijd dat het matten wordt.
Over social media, ik denk dat D66 zo groot is geworden door hun campagnefilmpje. Of je het nu wel of niet eens was met de inhoud, het zat erg goed in elkaar. Veel beter dan dat van de andere partijen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Social media heeft daarin veel kwaad gedaan ja. En Corona heeft alles nog eens extreem versterkt.
Mja, dan ben je al snel rijk. En die hebben ook alle kansen op meeregeren laten liggen.quote:
Wij hebben al die automatisch meuk uitgezetquote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:12 schreef usagi414 het volgende:
Of ik begin echt oud te worden of ik begrijp de nieuwe technologie niet meer.
Sinds gisteren heb ik een nieuwe cv-ketel en de monteur zei al dat ze niet kunnen en mogen helpen om de thermostaat in te stellen. Ik had het idee dat hij daarmee bedoelde dat je via een app die thermostaat kon bedienen.
Maar er bleken ook standaard programma`s in te zitten zodat om 18.00 uur de verwarming aansloeg en het ineens veel warmer werd.
Dat is toch allemaal niet nodig
Als het goed is heb ik nu ook al die automatisch meuk uitgezet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hebben al die automatisch meuk uitgezet.
Wij hebben sowieso bijna nooit de cv nog aan (verwarmen met airco en/of houtkachel) en alleen als het écht koud is doen we de cv aan.
Interessant, morgen even bij de Lidl kijken of die er een paar in de uitverkoop hebben.quote:
30 jaar terug hadden wij al zo'n apparaat met timer die je helemaal kon programmerenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:12 schreef usagi414 het volgende:
Of ik begin echt oud te worden of ik begrijp de nieuwe technologie niet meer.
Sinds gisteren heb ik een nieuwe cv-ketel en de monteur zei al dat ze niet kunnen en mogen helpen om de thermostaat in te stellen. Ik had het idee dat hij daarmee bedoelde dat je via een app die thermostaat kon bedienen.
Maar er bleken ook standaard programma`s in te zitten zodat om 18.00 uur de verwarming aansloeg en het ineens veel warmer werd.
Dat is toch allemaal niet nodig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |