abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219135845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit vat het aardig samen.
Klopt, Nederland heeft zich gek laten maken door de rechtspopulisten. Net als eerder het VK.
pi_219135859
quote:
‘Ontevreden in hun Hof van Eden,
Goed gezegd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219135867
quote:

[..]
Dit vat het aardig samen.
Hel en verdoemenis verkoopt.

Als politicus zeggen dat we het in Nederland eigenlijk niet zo slecht voor elkaar hebben is politieke zelfmoord.
pi_219135891
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:53 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Hel en verdoemenis verkoopt.

Als politicus zeggen dat we het in Nederland eigenlijk niet zo slecht voor elkaar hebben is politieke zelfmoord.
Gejank ook in die debatten over de te dure boodschappen terwijl in letterlijk elk koopkrachtplaatje iedereen en zijn moeder er flink op vooruit is gegaan.
blablablabla
pi_219135905
Jetten of Timmermans en ik ga nu naar de stembus

Ik ga toch voor Timmermans. Ik vind het defensie standpunt van de PVDA toch beter dan die van de andere partijen. Miljarden uitgeven ten koste van zorg onderwijs enzovoorts voor 10 jaar. Nee. Dat is door de VVD alleen bedacht om de defensie bedrijven te spekken. PVDA gaat eerst voor 4 jaar en daarna wordt er nog een keer gekeken. Dat is voor mij de doorslag.
pi_219135907
https://x.com/mmeeuw/status/1983252441601609909
FvD wil jaarlijks 100.000 woningen aftroggelen van migranten.
o|O o|O o|O 8)7 8)7 8)7 8)7
Dat moet allemaal vrijwillig zijn, zonder dwang en bedreiging?
Zowat 300.000 tot 400.000 mensen dus, per jaar?
Gratis bier plan...
pi_219135920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Gejank ook in die debatten over de te dure boodschappen terwijl in letterlijk elk koopkrachtplaatje iedereen en zijn moeder er flink op vooruit is gegaan.
Tsja, spelen op gevoel is makkelijker dan over feiten hebben. Dat doe je zelf ook door Jetten een klimaatdrammer te noemen terwijl de feiten aangeven dat het dramatisch gaat met het klimaat in algemene zin (water, milieu, stikstof, biodiversiteit name it all).
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:01:16 #58
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219135927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Koopkrachtplaatjes zijn in die zin weer paradoxaal, want er zijn weinig dingen onzinniger. Te allen tijde gaat iedereen er maar op vooruit, wauw! Lekker net zolang aan knopjes draaien tot er iets uit komt rollen wat positief oogt en klinkt.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_219135933
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, Nederland heeft zich gek laten maken door de rechtspopulisten. Net als eerder het VK.
En laten we De VS niet vergeten, er is ook zo'n achterlijke trend dat een aantal hele grote Youtubers met reisvlogs nu doen alsof Het Westen hel en verdoemenis is omdat er een paar asielzoekers op en rond stations hangen in de grote steden. En fragmenten worden vervolgens weer in shorts op TikTok gezet waardoor er een heel raar narratief ontstaat

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Alsof het nieuw is dat er junks en gajes rondhangen in centra van grote steden.
blablablabla
pi_219135935
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:58 schreef Diabool het volgende:

Ik ga toch voor Timmermans. Ik vind het defensie standpunt van de PVDA toch beter dan die van de andere partijen. Miljarden uitgeven ten koste van zorg onderwijs enzovoorts voor 10 jaar. Nee. Dat is door de VVD alleen bedacht om de defensie bedrijven te spekken. PVDA gaat eerst voor 4 jaar en daarna wordt er nog een keer gekeken. Dat is voor mij de doorslag.
Mee eens
GL/PvdA wil voor de komende 4 jaar voldoen aan de navonorm en daarna de situatie bekijken (is Rusland wel een groot gevaar voor Europa) Nu is het de gewoonte een regeringsbegroting te maken voor de komende periode van een regering. Niks mis mee
pi_219135938
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Tsja, spelen op gevoel is makkelijker dan over feiten hebben. Dat doe je zelf ook door Jetten een klimaatdrammer te noemen terwijl de feiten aangeven dat het dramatisch gaat met het klimaat.
Heel de natuur staat er (op heel de wereld) aan alle kanten dramatisch voor. Maar rechts kijkt liever weg, want aandeelhouders zijn belangrijker.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:03:16 #62
3542 Gia
User under construction
pi_219135942
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:13 schreef Nexum het volgende:
Zometeen stemmen in de Grote Kerk op Sandra Beckerman van de SP O+
Ik stem op Annelotte Lammers, PVV
pi_219135952
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goed gezegd.
Ja, voor minimaal 70% van Nederland kun je dat gerust zo zeggen. Welvaart, gedaalde criminaliteit enz.

Nou zijn er wel rafelrandjes en lelijke kanten geslopen in Nederland. Daar moet je niet blind voor zijn. Bijvoorbeeld hoe arbeidsongeschikten in de bijstand zijn gedumpt (de 30% drempel is tegen het ILO verdrag). De daklozen. Hele matige wijken met 80% sociale huur. De bovengemiddelde vervuiling en matige groei van levensverwachting sinds 1975. Nog heel veel meer.

https://vu.nl/nl/nieuws/2(...)dere-westerse-landen

Maar het spreekt voor zich dat stemmen op rechts-populisten je niks verder helpt en wat doet aan die zwakke aspecten (inclusief illegale migratie).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219135954
quote:

[..]
Tsja, spelen op gevoel is makkelijker dan over feiten hebben. Dat doe je zelf ook door Jetten een klimaatdrammer te noemen terwijl de feiten aangeven dat het dramatisch gaat met het klimaat in algemene zin (water, milieu, stikstof, biodiversiteit name it all).
Dat het dramatisch gaat met het klimaat moge duidelijk zijn de vraag is alleen wat een klein kutland als Nederland daar aan kan veranderen en hoe ver je moet gaan om de stikstofnorm met een paar puntprocent te verlagen teneinde wat meer bramenstruiken en gespikkelde motten van onderdak te kunnen voorzien.

Vooral wanneer dat geld weggehaald gaat worden bij de ouderenzorg terwijl we de piek van de vergrijzing nog moeten krijgen is dat disproportioneel imo.

Bedoel wij zeiken hier over wat stikstof en China bouwt een jaar tijd doodleuk 141 nieuwe kolencentrales.
blablablabla
pi_219135958
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:58 schreef Diabool het volgende:

En de sociale huurwoningen bij PVDA, heel belangrijk dat de overheid daar weet voor gaat zorgen want niemand gaat die vrijwillig bouwen.
blablablabla
pi_219135973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat het dramatisch gaat met het klimaat moge duidelijk zijn de vraag is alleen wat een klein kutland als Nederland daar aan kan veranderen en hoe ver je moet gaan om de stikstofnorm met een paar puntprocent te verlagen teneinde wat meer bramenstruiken en gespikkelde motten van onderdak te kunnen voorzien.

Vooral wanneer dat geld weggehaald gaat worden bij de ouderenzorg terwijl we de piek van de vergrijzing nog moeten krijgen is dat disproportioneel imo.

Bedoel wij zeiken hier over wat stikstof en China bouwt een jaar tijd doodleuk 141 nieuwe kolencentrales.
1. CO2 uitstoot in China daalt inmiddels. Het is niet zo dat China niets doet. Daar kan de Duitse auto industrie over mee praten. Terwijl o.a. China heel lang respijt heeft gekregen vanwege het argument dat het Westen een oneigenlijk voordeel heeft opgebouwd.

2. Nederland is één van de twintig grootste economieën in de wereld. De historische voetprint, over de eeuwen heen, is levensgroot.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219135986
quote:

[..]
Dat vind ik dus wel echt een lastige. Even naast het feit dat Nederland een ontzettend kleine speler is op de hele wereldbol hoor ik continue partijen zeggen 'onderzoek A zegt dit' waarop de andere partij zegt 'maar onderzoek B zegt dat'. Wat is nou de waarheid? Gaat het echt zo slecht met het klimaat en komt dat daadwerkelijk door de mensen of is het een pendulum en is onze invloed gewoon vrij minimaal?
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:11:04 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219135996
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Geert "ik wordt premier van alle Nederlanders" Wilders.

Zelfs Geert zegt geen 'ik wordt'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219135997
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Je gaat (denk ik) vandaag ook gewoon stemmen, ondanks dat jouw individuele stem weinig verschil maakt. Gezamenlijk zorgen al die stemmen echter voor een democratische uitkomst. Iedereen draagt zijn kleine steentje bij.

Bij klimaat is dat natuurlijk hetzelfde. Alle individuele bijdragen zorgen uiteindelijk tot een effectief mondiaal klimaatbeleid. China bouwt wellicht veel kolencentrales, maar is ook mondiaal koploper in de hoeveelheid duurzame energie die ze produceren. Dus het is een wat genuanceerder beeld dan wat jij schetst.
pi_219135998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:09 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat vind ik dus wel echt een lastige. Even naast het feit dat Nederland een ontzettend kleine speler is op de hele wereldbol hoor ik continue partijen zeggen 'onderzoek A zegt dit' waarop de andere partij zegt 'maar onderzoek B zegt dat'. Wat is nou de waarheid? Gaat het echt zo slecht met het klimaat en komt dat daadwerkelijk door de mensen of is het een pendulum en is onze invloed gewoon vrij minimaal?
Kom eens van die zolderkamer af aub.
pi_219136002
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
1. CO2 uitstoot in China daalt inmiddels. Het is niet zo dat China niets doet. Daar kan de Duitse auto industrie over mee praten. Terwijl o.a. China heel lang respijt heeft gekregen vanwege het argument dat het Westen een oneigenlijk voordeel heeft opgebouwd.

2. Nederland is één van de twintig grootste economieën in de wereld. De historische voetprint, over de eeuwen heen, is levensgroot.
De vraag is voor hoe lang nu ze ook te maken krijgen met economische tegenslag. Vaak gaat dat ten koste van innovatie.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-jaar/85706748.html

Daarnaast heb je opkomende markten als India die belachelijk veel meer zijn gaan uitstoten. Ten aanzien van klimaat kunnen wij misschien 0.01 bijdragen, kun je dat boeit niet alle beetjes helpen maar of dat vervolgens ten koste van bijvoorbeeld ouderenzorg moet gaan is op zijn zachtst gezegd discutabel.
blablablabla
pi_219136019
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zit niet op een zolderkamer. Maar kom eens met artikelen of bewijsvoering dan? Iedereen schreeuwt er iets over; maar wat is nou de waarheid? Feit is toch ook dat er schommelingen waren toen de mensheid nog niet of nauwelijks invloed had?
pi_219136023
quote:
18s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zelfs Geert zegt geen 'ik wordt'.
Gecorrigeert
pi_219136027
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor, iedereen met een beetje verstand in zijn kleine teen zal moeten erkennen dat de aarde in rap tempo aan het opwarmen is.
Je moet alleen de rol van Nederland niet overschatten en jezelf de vraag stellen hoe ver je moet gaan met het interen op je eigen welvaart en de verzorgingsstaat om vervolgens een dusdanig marginale bijdrage te leveren.

Die balans is ontzettend ingewikkeld. Ik neem aan dat je zelf ook fatsoenlijke (thuis)zorg wil voor je ouders en jezelf later.
blablablabla
pi_219136035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
De vraag is voor hoe lang nu ze ook te maken krijgen met economische tegenslag. Vaak gaat dat ten koste van innovatie.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-jaar/85706748.html

Daarnaast heb je opkomende markten als India die belachelijk veel meer zijn gaan uitstoten. Ten aanzien van klimaat kunnen wij misschien 0.01 bijdragen, kun je dat boeit niet alle beetjes helpen maar of dat vervolgens ten koste van bijvoorbeeld ouderenzorg moet gaan is op zijn zachtst gezegd discutabel.
Dat China mogelijk en misschien de bakens gaat verzetten vind ik geen sterk argument. Daar zijn vanuit de overheid geen aanwijzingen voor (itt Trump natuurlijk).

https://www.reuters.com/s(...)dy-shows-2025-08-21/

Bezuinigen op ouderenzorg en gehandicaptenzorg is niet fraai, maar alweer, juist de rechtse partijen (VVD, JA21) halen miljarden weg bij zorg voor gehandicapten met een IQ van 80 of lager (wat gaat inhouden dat ze opgesloten worden op hun kamer, een gevangenis).

De partijen met vingers in de oren voor het klimaat, stikstof, milieu, waterkwaliteit zijn ook de partijen met een heel gemeen mensbeeld en dito keuzes.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')