abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219133202
Als ik een euro zou hebben gekregen voor elke keer dat Yesilgoz "centrum-rechts" heeft geroepen had ik meteen met pensioen gekund.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219133208
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Als ik een euro zou hebben gekregen voor elke keer dat Yesilgoz "centrum-rechts" heeft geroepen had ik meteen met pensioen gekund.
Sla die hardwerkende Nederlander ook niet over en de mensen thuis.. _O-
pi_219133217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik ben zelf nooit lid geweest van een partij, maar ik ga er vanuit dat een lid van een partij veel meer betrokken is bij een partij dan een niet-lid en dus vanaf het begin al gedwongen wordt tot overeen komen van hun gezamenlijke politieke doelstelling. En daar ook democratisch stemrecht over hebben. Wilders heeft een stichting opgericht met als enig lid hij zelf, al zijn parlementsleden zijn klapvee waar hij geen enkele verantwoordelijkheid voor voelt.
Je wordt niet gedwongen, je beslist mee. En als je je ergens niet in kan vinden, laat je dat weten. Daar zijn ledenvergaderingen voor. De meerderheid beslist, na het horen van argumenten. En dan hoef je het er nog niet mee eens te zijn, je accepteert dat het de lijn van de partij wordt.
Op kleinere schaal praat je mee in je gemeente en maak je de partij zichtbaar door te folderen en naar bepaalde bijeenkomsten te gaan.
En als je je niet meer in de partij thuisvoelt, stap je op.

Het rare is dat het er op vergaderingen met andere partijen best hard aan toe kan gaan, maar aan het eind is het heel gezellig, drink je samen een biertje en praat je met je grootste tegenstander over zijn kleinkinderen. Terwijl zijn kiezers of geestverwanten buiten een soort oorlog beginnen.
pi_219133241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:42 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Je wordt niet gedwongen, je beslist mee. En als je je ergens niet in kan vinden, laat je dat weten. Daar zijn ledenvergaderingen voor. De meerderheid beslist, na het horen van argumenten. En dan hoef je het er nog niet mee eens te zijn, je accepteert dat het de lijn van de partij wordt.
Op kleinere schaal praat je mee in je gemeente en maak je de partij zichtbaar door te folderen en naar bepaalde bijeenkomsten te gaan.
En als je je niet meer in de partij thuisvoelt, stap je op.

Het rare is dat het er op vergaderingen met andere partijen best hard aan toe kan gaan, maar aan het eind is het heel gezellig, drink je samen een biertje en praat je met je grootste tegenstander over zijn kleinkinderen. Terwijl zijn kiezers of geestverwanten buiten een soort oorlog beginnen.
Hartstikke mooi en zo hoort het ook. De PVV onder Wilders is een beweging en dat is bijvoorbaat al ondemocratisch, vind ik. Geen idee of je een beweging dan weer democratisch mag uitsluiten van regeringsdeelname.
pi_219133251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:54 schreef papert het volgende:
De burn van Bontebal naar Yesilgoz was wel heerlijk. Vooral omdat Bontebal de rest van de campagne zo beheerst was kwam die lekker aan.

Hopelijk wordt die nog heel vaak overal herhaald als hoogtepunt van het debat.
Yesilgöz is echt zo een kind die je op een verjaardag gewoon even achterin de rij moet zetten, omdat die continu een soort haantje de voorste is die anderen niet aan het woord wil laten en bazig wil overheersen. Het was een verademing om te zien hoe ze hier werd gevloerd door Bontebal en jammer dat Pauw het expres 2 keer niet uitzond (al dan niet bewust) ten nadele van Timmermans.
Een heer met stijl
pi_219133254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Yesilgöz is echt zo een kind die je op een verjaardag gewoon even achterin de rij moet zetten, omdat die continu een soort haantje de voorste is die anderen niet aan het woord wil laten en bazig wil overheersen. Het was een verademing om te zien hoe ze hier werd gevloerd door Bontebal en dat Pauw expres 2 keer niet uitzond (al dan niet bewust) ten nadele van Timmermans.
Die hangt echt nog aan het lijntje van en met Rutte.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 00:53:53 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219133363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik ben zelf nooit lid geweest van een partij, maar ik ga er vanuit dat een lid van een partij veel meer betrokken is bij een partij dan een niet-lid en dus vanaf het begin al gedwongen wordt tot overeen komen van hun gezamenlijke politieke doelstelling. En daar ook democratisch stemrecht over hebben. Wilders heeft een stichting opgericht met als enig lid hij zelf, al zijn parlementsleden zijn klapvee waar hij geen enkele verantwoordelijkheid voor voelt.
Waar je je dan aan kunt ergeren is hoe een partij is gestructureerd. Dat lijkt mij voor de kiezer niet de belangrijkste reden om morgen een partij op af te meten of Kamerleden te kiezen. Kamerleden die formeel staatsrechtelijk geen enkele boodschap hoeven te hebben aan de partij(doctrines).

Andere partijen hebben andere machtsstructuren en die zijn wmb ook niet altijd even fris met bv als lid wel (gedwongen) meestemmen met zolang het past in de partijdenkbeelden.
En zoals je aangeeft, iets dat mij ook soms stoort in de Kamer waar diverse partijen er maar wat graag een partijdiscipline verordonneerd. Het gekozen Kamerlid vertegenwoordigd dan niet (meer) de kiezers maar volgt de partijbelangen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219133543
nog 2.5uur en dan gaan de stemhokjes open hier in mijn buurt
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 29 oktober 2025 @ 05:08:59 #159
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219133555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 04:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
nog 2.5uur en dan gaan de stemhokjes open hier in mijn buurt
En niet te vroeg komen, vanwege het risico in je nek gehijgd te worden door de lokale omroep (tenzij je graag met je kop op tv wil). "Je bent een van de eerste stemmers, hè."

Is m'n ervaring.
pi_219133557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 05:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En niet te vroeg komen, vanwege het risico in je nek gehijgd te worden door de lokale omroep (tenzij je graag met je kop op tv wil). "Je bent een van de eerste stemmers, hè."

Is m'n ervaring.
ben jij op tv gekomen? zo ja, stuur link dan, dan kan ik je zien :)
Ik ben geen robot.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 05:14:15 #161
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219133558
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 05:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Is m'n ervaring.
O shit, en ik was juist van plan om een beetje vroeg te gaan, dat doe ik dan toch maar niet. Hoe laat is het veilig?
  woensdag 29 oktober 2025 @ 05:30:48 #162
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219133569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 05:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
O shit, en ik was juist van plan om een beetje vroeg te gaan, dat doe ik dan toch maar niet. Hoe laat is het veilig?
Namiddag en dan regent het dus ook minder tokkies.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219133576
bij mij heb je gewoon minstens 4 stemlocaties in een straal van 1km
Ik ben geen robot.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 06:19:19 #164
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219133633
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 05:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
ben jij op tv gekomen? zo ja, stuur link dan, dan kan ik je zien :)
Mijn reactie was direct :{w

Niet dus.
pi_219133710
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Yesilgöz is echt zo een kind die je op een verjaardag gewoon even achterin de rij moet zetten, omdat die continu een soort haantje de voorste is die anderen niet aan het woord wil laten en bazig wil overheersen. Het was een verademing om te zien hoe ze hier werd gevloerd door Bontebal en jammer dat Pauw het expres 2 keer niet uitzond (al dan niet bewust) ten nadele van Timmermans.
Nee, het werd vakkundig ontweken door Pauw. Pauw werd ook heel ongemakkelijk toen hij de controle verloor, en Bontebal het in iets minder hardere woorden nog een keertje herhaalde bij hem in de uitzending.
pi_219133788
De antifascistische beweging schiet momenteel met hagel op de servers van Danny?

Erg jammer, ik wilde hier graag nog wat demoniserende teksten posten zo op de verkiezingsdag.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 07:34:45 #167
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219133807
Zo, ik heb mijn democratische plicht gedaan.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_219133812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Ze moet haar zelfverzonnen definitie natuurlijk flink pushen, wellicht gelooft daardoor iemand het zelfs…
pi_219133848
BBB-partijleider Caroline van der Plas loog over plan zakenkabinet met oud-AIVD-baas Rob Bertholee als beoogd premier
https://www.volkskrant.nl(...)gd-premier~b8da8ced/

Een zakenkabinet die geen adviezen had opgevolgd van de RvS. Dat is ons dan mooi bespaard gebleven dankzij Yesilgoz die Wilders in het zadel hielp en Pieter die de nieuwe bestuurscultuur heeft gebracht in Den Haag!

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 29-10-2025 07:52:27 ]
  woensdag 29 oktober 2025 @ 08:37:36 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219133994
Zo even op Anouschka Biekman van D66 gestemd.
pi_219134020
Ik ben benieuwd wat de exitpolls gaan zeggen. Met de verschillen zo klein zal het wel een latertje worden voordat echt duidelijk is wie de grootste wordt.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 08:40:51 #172
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219134027
Gestemd op Henri Bontebal
pi_219134042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 08:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik ben benieuwd wat de exitpolls gaan zeggen. Met de verschillen zo klein zal het wel een latertje worden voordat echt duidelijk is wie de grootste wordt.
Wie de grootste wordt, is een beetje een verkeerd uitgangspunt. Stel dat de PVV het grootste wordt, is het interessanter wie de op èèn na grootste wordt.

Bovendien is het geen premiera verkiezing, dus zou eigenlijk de vraag wie de grootste wordt, bijzaak moeten zijn.
pi_219134043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 08:42 schreef papert het volgende:

[..]
Wie de grootste wordt, is een beetje een verkeerd uitgangspunt. Stel dat de PVV het grootste wordt, is het interessanter wie de op èèn na grootste wordt.

Bovendien is het geen premiera verkiezing, dus zou eigenlijk de vraag wie de grootste wordt, bijzaak moeten zijn.
Ik heb de PVV even genegeerd ja, ging mij om de premier idd.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 08:44:37 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219134054
De allerrijksten stoten steeds meer CO2 uit, de armste helft van de wereld juist minder

https://www.trouw.nl/duur(...)ist-minder~b7ba7a6c/

Belangrijke reden waarom clubs die aan het infuus van MAGA en Rusland hangen (JA21, FvD, PVV) zo tegen klimaatbeleid zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')