Sla die hardwerkende Nederlander ook niet over en de mensen thuis..quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Als ik een euro zou hebben gekregen voor elke keer dat Yesilgoz "centrum-rechts" heeft geroepen had ik meteen met pensioen gekund.
Je wordt niet gedwongen, je beslist mee. En als je je ergens niet in kan vinden, laat je dat weten. Daar zijn ledenvergaderingen voor. De meerderheid beslist, na het horen van argumenten. En dan hoef je het er nog niet mee eens te zijn, je accepteert dat het de lijn van de partij wordt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 23:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik ben zelf nooit lid geweest van een partij, maar ik ga er vanuit dat een lid van een partij veel meer betrokken is bij een partij dan een niet-lid en dus vanaf het begin al gedwongen wordt tot overeen komen van hun gezamenlijke politieke doelstelling. En daar ook democratisch stemrecht over hebben. Wilders heeft een stichting opgericht met als enig lid hij zelf, al zijn parlementsleden zijn klapvee waar hij geen enkele verantwoordelijkheid voor voelt.
Hartstikke mooi en zo hoort het ook. De PVV onder Wilders is een beweging en dat is bijvoorbaat al ondemocratisch, vind ik. Geen idee of je een beweging dan weer democratisch mag uitsluiten van regeringsdeelname.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 23:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je wordt niet gedwongen, je beslist mee. En als je je ergens niet in kan vinden, laat je dat weten. Daar zijn ledenvergaderingen voor. De meerderheid beslist, na het horen van argumenten. En dan hoef je het er nog niet mee eens te zijn, je accepteert dat het de lijn van de partij wordt.
Op kleinere schaal praat je mee in je gemeente en maak je de partij zichtbaar door te folderen en naar bepaalde bijeenkomsten te gaan.
En als je je niet meer in de partij thuisvoelt, stap je op.
Het rare is dat het er op vergaderingen met andere partijen best hard aan toe kan gaan, maar aan het eind is het heel gezellig, drink je samen een biertje en praat je met je grootste tegenstander over zijn kleinkinderen. Terwijl zijn kiezers of geestverwanten buiten een soort oorlog beginnen.
Yesilgöz is echt zo een kind die je op een verjaardag gewoon even achterin de rij moet zetten, omdat die continu een soort haantje de voorste is die anderen niet aan het woord wil laten en bazig wil overheersen. Het was een verademing om te zien hoe ze hier werd gevloerd door Bontebal en jammer dat Pauw het expres 2 keer niet uitzond (al dan niet bewust) ten nadele van Timmermans.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:54 schreef papert het volgende:
De burn van Bontebal naar Yesilgoz was wel heerlijk. Vooral omdat Bontebal de rest van de campagne zo beheerst was kwam die lekker aan.
Hopelijk wordt die nog heel vaak overal herhaald als hoogtepunt van het debat.
Die hangt echt nog aan het lijntje van en met Rutte.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 23:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Yesilgöz is echt zo een kind die je op een verjaardag gewoon even achterin de rij moet zetten, omdat die continu een soort haantje de voorste is die anderen niet aan het woord wil laten en bazig wil overheersen. Het was een verademing om te zien hoe ze hier werd gevloerd door Bontebal en dat Pauw expres 2 keer niet uitzond (al dan niet bewust) ten nadele van Timmermans.
Waar je je dan aan kunt ergeren is hoe een partij is gestructureerd. Dat lijkt mij voor de kiezer niet de belangrijkste reden om morgen een partij op af te meten of Kamerleden te kiezen. Kamerleden die formeel staatsrechtelijk geen enkele boodschap hoeven te hebben aan de partij(doctrines).quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 23:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik ben zelf nooit lid geweest van een partij, maar ik ga er vanuit dat een lid van een partij veel meer betrokken is bij een partij dan een niet-lid en dus vanaf het begin al gedwongen wordt tot overeen komen van hun gezamenlijke politieke doelstelling. En daar ook democratisch stemrecht over hebben. Wilders heeft een stichting opgericht met als enig lid hij zelf, al zijn parlementsleden zijn klapvee waar hij geen enkele verantwoordelijkheid voor voelt.
En niet te vroeg komen, vanwege het risico in je nek gehijgd te worden door de lokale omroep (tenzij je graag met je kop op tv wil). "Je bent een van de eerste stemmers, hè."quote:Op woensdag 29 oktober 2025 04:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
nog 2.5uur en dan gaan de stemhokjes open hier in mijn buurt
ben jij op tv gekomen? zo ja, stuur link dan, dan kan ik je zienquote:Op woensdag 29 oktober 2025 05:08 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En niet te vroeg komen, vanwege het risico in je nek gehijgd te worden door de lokale omroep (tenzij je graag met je kop op tv wil). "Je bent een van de eerste stemmers, hè."
Is m'n ervaring.
O shit, en ik was juist van plan om een beetje vroeg te gaan, dat doe ik dan toch maar niet. Hoe laat is het veilig?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 05:08 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En niet te vroeg komen, vanwege het risico in je nek gehijgd te worden door de lokale omroep (tenzij je graag met je kop op tv wil). "Je bent een van de eerste stemmers, hè."
Is m'n ervaring.
Namiddag en dan regent het dus ook minder tokkies.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 05:14 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O shit, en ik was juist van plan om een beetje vroeg te gaan, dat doe ik dan toch maar niet. Hoe laat is het veilig?
Mijn reactie was directquote:Op woensdag 29 oktober 2025 05:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ben jij op tv gekomen? zo ja, stuur link dan, dan kan ik je zien
Nee, het werd vakkundig ontweken door Pauw. Pauw werd ook heel ongemakkelijk toen hij de controle verloor, en Bontebal het in iets minder hardere woorden nog een keertje herhaalde bij hem in de uitzending.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 23:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Yesilgöz is echt zo een kind die je op een verjaardag gewoon even achterin de rij moet zetten, omdat die continu een soort haantje de voorste is die anderen niet aan het woord wil laten en bazig wil overheersen. Het was een verademing om te zien hoe ze hier werd gevloerd door Bontebal en jammer dat Pauw het expres 2 keer niet uitzond (al dan niet bewust) ten nadele van Timmermans.
Ze moet haar zelfverzonnen definitie natuurlijk flink pushen, wellicht gelooft daardoor iemand het zelfs…quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Als ik een euro zou hebben gekregen voor elke keer dat Yesilgoz "centrum-rechts" heeft geroepen had ik meteen met pensioen gekund.
Wie de grootste wordt, is een beetje een verkeerd uitgangspunt. Stel dat de PVV het grootste wordt, is het interessanter wie de op èèn na grootste wordt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 08:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik ben benieuwd wat de exitpolls gaan zeggen. Met de verschillen zo klein zal het wel een latertje worden voordat echt duidelijk is wie de grootste wordt.
Ik heb de PVV even genegeerd ja, ging mij om de premier idd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 08:42 schreef papert het volgende:
[..]
Wie de grootste wordt, is een beetje een verkeerd uitgangspunt. Stel dat de PVV het grootste wordt, is het interessanter wie de op èèn na grootste wordt.
Bovendien is het geen premiera verkiezing, dus zou eigenlijk de vraag wie de grootste wordt, bijzaak moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |