abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:52:10 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219133024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Flikker nou op met dat tegengewerkt frame Geert :')
Dat wordt ook door haarzelf veroorzaakt met dat niemand, laat staan nu, (nog?) met die partij wil samenwerken.
Dat gezegd hebben heeft de PVV wel degelijk bestaansrecht omdat zij een grote groep (kiezers) vertegenwoordigt die elders kennelijk geen gehoor krijgt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219133033
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat wordt ook door haarzelf veroorzaakt met dat niemand, laat staan nu, (nog?) met die partij wil samenwerken.
Dat gezegd hebben heeft de PVV wel degelijk bestaansrecht omdat zij een grote groep (kiezers) vertegenwoordigt die elders kennelijk geen gehoor krijgt.
Het is de enige partij zonder leden.
pi_219133038
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Timmermans laat zich inderdaad wel eens verleiden daartoe in zo'n debatje, maar hij heeft wel meer bestuurlijke ervaring waar hij op kan leunen.
Ik denk dat als ie eenmaal Wilders uit het centrum van de macht heeft geholpen hij zich daar gewoon niet meer mee bezig houdt. Maar nu moet ie de verschillen met hem benadrukken in de campagne. Ik bedoel zelfs Van der Plas viel hem aan.
Een heer met stijl
pi_219133039
De burn van Bontebal naar Yesilgoz was wel heerlijk. Vooral omdat Bontebal de rest van de campagne zo beheerst was kwam die lekker aan.

Hopelijk wordt die nog heel vaak overal herhaald als hoogtepunt van het debat.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:55:32 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219133046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:54 schreef papert het volgende:
De burn van Bontebal naar Yesilgoz was wel heerlijk. Vooral omdat Bontebal de rest van de campagne zo beheerst was kwam die lekker aan.

Hopelijk wordt die nog heel vaak overal herhaald als hoogtepunt van het debat.
Ja dat was een prachtige. Ik vond hem daar ook op zijn overtuigendst.

Hij maakte daar goed zijn punt dat hij écht klaar is met holle praatjes.

Hij is niet altijd de keurige ideale schoonzoon, hij kan ook uithalen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:01:14 #131
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219133078
Wat vies van Pauw. Zogenaamd een ongelukje. Laten ze een Timmermans bash zien ipv dat stuk waar Yesilgöz voor paal staat.

Voortdurend dat "links" en "centrum-rechts".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219133085
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:44 schreef Klopkoek het volgende:
Ik kan er echt zo slecht tegen hoe Pauw en de Wit (van de vara) lekker gezellig doen met Eerdmans en Van der Plas.

Timmermans helemaal weggedrukt.
En dan 2 keer per ongeluk een fragment laten zien waarbij Timmermans even aangesproken wordt door Bontebal. De Timmermans-haat is zelfs bij Pauw niet te verbergen. :')
Een heer met stijl
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:02:57 #133
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219133090
Nou, ik heb toch gekeken naar het laatste debat. Het viel me niet tegen omdat het prima inhoudelijk was. Is er dan toch iets veranderd???

Enkele dingen die me opvielen:

Wilders ziet er moe en uitgeblust uit..niet scherp in debat en als hij zijn debater skills kon laten zien...maakte het weinig indruk imho. Dat is echt weleens anders geweest. Ik heb het gevoel dat hij zijn hoogtepunt heeft gehad.

Ik irriteer mij ook een beetje aan de persoon Timmermans. Ik zie nu Wouter Bos weer en dat is toch wel iemand die erg aansprekend was en dat eigenlijk nog makkelijk zou kunnen zijn.

Bontebal kundig en in een goede positie maar ik moet zeggen dat Jetten enorm gegroeid is en het zou zomaar kunnen dat dit de nieuwe premier wordt van een mooi stabiel midden kabinet.

Yesilgoz irriteert mij. Ik ben het niet eens met de VVD als partij maar er lopen veel mensen bij die prima likeable zijn..daar behoort zij gewoon niet toe imho...en dat hele uitsluiten van GLPvdA slaat echt nergens op.

Dijk en Eerdmans zijn gewoon goede politici. Veel respect voor hun inhoudelijke kennis...of je er nou mee eens bent of niet.

Viel me niet tegen...
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:04:39 #134
319979 Fok-it
All is well
pi_219133104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik heb het gevoel dat hij zijn hoogtepunt heeft gehad.
Wilders heeft ook nooit meer in zich gehad dan de grootste oppositiepartij
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:05:41 #135
38496 Perrin
pi_219133109
quote:
Nou, ik heb toch gekeken naar het laatste debat. Het viel me niet tegen omdat het prima inhoudelijk was. Is er dan toch iets veranderd???

Wilders ziet er moe en uitgeblust uit..niet scherp in debat en als hij zijn debater skills kon laten zien...maakte het weinig indruk imho. Dat is echt weleens anders geweest. Ik heb het gevoel dat hij zijn hoogtepunt heeft gehad.

Ik irriteer mij ook een beetje aan de persoon Timmermans. Ik zie nu Wouter Bos weer en dat is toch wel iemand die erg aansprekend was en dat eigenlijk nog makkelijk zou kunnen zijn.

Bontebal kundig en in een goede positie maar ik moet zeggen dat Jetten enorm gegroeid is en het zou zomaar kunnen dat dit de nieuwe premier wordt van een mooi stabiel midden kabinet.

Yesilgoz irriteert mij. Ik ben het niet eens met de VVD als partij maar er lopen veel mensen bij die prima likeable zijn..daar behoort zij gewoon niet toe imho...en dat hele uitsluiten van GLPvdA slaat echt nergens op.

Dijk en Eerdmans zijn gewoon goede politici. Veel respect voor hun inhoudelijke kennis...of je er nou mee eens bent of niet.

Viel me niet tegen...
Nee dit was voor mij wel een bevredigend einde van de campagne. Inhoudelijk gewoon echt best OK.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:06:26 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219133112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het is de enige partij zonder leden.
Ik snap je punt maar wat doet een partijstructuur er feitelijk toe ? Iets dat alleen maar interessant is voor wie daar deel vanuit maakt en dan idd bij PVV alleen Geert het uitmaakt dat bij andere partijen verloopt met een (vermoeiende) interne machtsstrijd.
Dat de partij geen leden heeft veroorzaakt dat zijzelf, bestuurlijk geen draagvlak kan ontwikkelen en dus daarmee qua directe invloed - anders dan schelden - geen zoden aan een dijk zal zetten.

Het gaat nu om hoeveel stemmen een partij krijgt en het aan haarzelf is of en hoe dat dan in de Kamer wordt ingevuld. Ik denk de PVV prima is voor de oppositie dat daarmee als tegenwicht een coalitie dwingt om samen te werken om hun ondertlinge ( doorgaans kleine) verschillen te overbruggen.

Ik ben geen lid van whatever partij en mij boeit mij nauwelijks hoe een partij intern is georganiseerd; maar wat zij (niet) aan het roer van het totale schip denkt te bewerkstelligen. Nu maar hopen dat niet te veel mensen antiregering gaan stemmen door PVV te gaan verkiezen.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:06:45 #137
38496 Perrin
pi_219133115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wilders heeft ook nooit meer in zich gehad dan de grootste oppositiepartij
Vind hij zelf ook heerlijk volgens mij. Beetje uit zijn onderbuik zwetsen vanaf de zijlijn.
pi_219133120
quote:

Viel me niet tegen...
Wilders brak op het eind even los met pure leugens over Bontebal en Timmermans die niet konden worden tegengesproken, dat speelt zijn kiezers misschien in de kaart. Maar ik weet en hoop niet dat dit ten koste van hun kiezers zal gaan.
Een heer met stijl
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:09:24 #139
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219133124
Schoof gaat GL/PvdA stemmen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:10:34 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219133130
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vind hij zelf ook heerlijk volgens mij. Beetje uit zijn onderbuik zwetsen vanaf de zijlijn.
En een PVV heeft daarom ook een rol, als verzamelplaats van mensen die aan de zijkant, anderen te schuld geven. Ik ga mij pas weer zorgen maken als PVV meer dan zeg 30 zetels krijgt want dan wordt haar invloed op/in de Kamer te groot.
pi_219133138
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:09 schreef JAM het volgende:
Zei hij dat? Vind t wel opmerkelijk dat hij dit kabinet wilde leiden eigenlijk
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:16:31 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219133141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:02 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
En dan 2 keer per ongeluk een fragment laten zien waarbij Timmermans even aangesproken wordt door Bontebal. De Timmermans-haat is zelfs bij Pauw niet te verbergen. :')
De NPO is de Poolse omroep geworden. Heel erg eenzijdig rechtse populistische troep. Informatieve gehalte is nihil geworden. Onderbuikgehalte enorm. AvroTros, Powned, WNL zijn allemaal Telegraaf creaties (van oudsher).

Het kan anders, zie Duitsland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219133142
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:01 schreef Klopkoek het volgende:
Wat vies van Pauw. Zogenaamd een ongelukje. Laten ze een Timmermans bash zien ipv dat stuk waar Yesilgöz voor paal staat.

Voortdurend dat "links" en "centrum-rechts".
:D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219133144
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:09 schreef JAM het volgende:
Haalde ik niet uit zijn woorden.

Sterker nog; hij legde zo de nadruk op de hoop op een stabiel kabinet hierna dat ik denk dat hij CDA gaat stemmen. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:19:49 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219133148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
:D
Een kabinet waar CDA en D66 twee-derde van de ministersposten hebben is niet "links". Net zoals een kabinet met JA21 en BBB eerder rechts is dan centrum-rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219133150
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik snap je punt maar wat doet een partijstructuur er feitelijk toe ? Iets dat alleen maar interessant is voor wie daar deel vanuit maakt en dan idd bij PVV alleen Geert het uitmaakt dat bij andere partijen verloopt met een (vermoeiende) interne machtsstrijd.
Dat de partij geen leden heeft veroorzaakt dat zijzelf, bestuurlijk geen draagvlak kan ontwikkelen en dus daarmee qua directe invloed - anders dan schelden - geen zoden aan een dijk zal zetten.

Het gaat nu om hoeveel stemmen een partij krijgt en het aan haarzelf is of en hoe dat dan in de Kamer wordt ingevuld. Ik denk de PVV prima is voor de oppositie dat daarmee als tegenwicht een coalitie dwingt om samen te werken om hun ondertlinge ( doorgaans kleine) verschillen te overbruggen.

Ik ben geen lid van whatever partij en mij boeit mij nauwelijks hoe een partij intern is georganiseerd; maar wat zij (niet) aan het roer van het totale schip denkt te bewerkstelligen. Nu maar hopen dat niet te veel mensen antiregering gaan stemmen door PVV te gaan verkiezen.
Ik ben zelf nooit lid geweest van een partij, maar ik ga er vanuit dat een lid van een partij veel meer betrokken is bij een partij dan een niet-lid en dus vanaf het begin al gedwongen wordt tot overeen komen van hun gezamenlijke politieke doelstelling. En daar ook democratisch stemrecht over hebben. Wilders heeft een stichting opgericht met als enig lid hij zelf, al zijn parlementsleden zijn klapvee waar hij geen enkele verantwoordelijkheid voor voelt.
pi_219133179
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik ben zelf nooit lid geweest van een partij, maar ik ga er vanuit dat een lid van een partij veel meer betrokken is bij een partij dan een niet-lid en dus vanaf het begin al gedwongen wordt tot overeen komen van hun gezamenlijke politieke doelstelling. En daar ook democratisch stemrecht over hebben. Wilders heeft een stichting opgericht met als enig lid hij zelf, al zijn parlementsleden zijn klapvee waar hij geen enkele verantwoordelijkheid voor voelt.
Als je je aanmeldt dan mag je inderdaad meestemmen en betaal je contributie. Verder ontvang je updates en kun je je aanmelden voor activiteiten en lijsten. Hoeveel precies wel of niet kan wisselt wat per partij, maar er is dus wel een mechanisme voor tegenspraak tegen de leiding, behalve bij de PVV.
pi_219133181
Het gaat zoals altijd veel teveel over de poppetjes en veel te weinig over de inhoud. Veel kiezers zweven tussen personen, niet tussen inhoud en partij. Ik blijf me daar gigantisch aan ergeren.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:37:09 #149
38496 Perrin
pi_219133192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:35 schreef Stefanovich het volgende:
Het gaat zoals altijd veel teveel over de poppetjes en veel te weinig over de inhoud. Veel kiezers zweven tussen personen, niet tussen inhoud en partij. Ik blijf me daar gigantisch aan ergeren.
Nouja morgen moeten we wel op zo'n poppetje stemmen natuurlijk.
pi_219133200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nouja morgen moeten we wel op zo'n poppetje stemmen natuurlijk.
Op inhoud alleen in grote trekken, want coalitie moeten vormen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')