Een heel legitieme manier van stemmen, als die republikeinen vinden dat de tegenpartij absoluut geen president mag leveren en dan maar kiezen voor de minst kwade optie dan is dat hun recht. Kennelijk zijn ze van mening dat de libz geen macht verdienen. Het is dan aan de libz om bij hunzelf na te gaan waar het is misgegaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan wat ongemakkelijke waarheden.
1) In de VS stemmen bergen en bergen mensen op een partij om maar niet op de andere partij te stemmen. Één van de redenen die een flink aantal republikeinen heeft is "pwning the libz". Dat is gewoon een domme manier van stemmen.
Komop man, we gaan toch niet weer deze oude koe uit de sloot halen. Politici liegen, het is de enige manier om gekozen te worden.quote:2) Trump heeft de kiezers meerdere malen voorgelogen, wat ondertussen pijnlijk duidelijk aan het worden is.
Dat samen is nogal een gevaarlijke cocktail.
Je hebt het over de minst kwade optie, maar dat is dus het probleem. Even puur uitgaan van de huidige periode zijn er voldoende mensen die op Trump gestemd hebben omdat ze tegen Harris zijn, wat hun reden daar ook voor is. Ook in gevallen waarin ze zelf beter af zouden zijn als ze wel op Harris gestemd zouden hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een heel legitieme manier van stemmen, als die republikeinen vinden dat de tegenpartij absoluut geen president mag leveren en dan maar kiezen voor de minst kwade optie dan is dat hun recht. Kennelijk zijn ze van mening dat de libz geen macht verdienen. Het is dan aan de libz om bij hunzelf na te gaan waar het is misgegaan.
In het geval van de afgelopen tien jaar is het vooral de cultuuroorlog die verloren is. Als de libz weer de kant kiezen van het gezonde verstand zoals Fetterman doet dan kunnen ze wellicht die kiezers weer overtuigen die slechts de libz willen ownen.
[..]
Ja, deze oude koe blijft belangrijk. Als een policitus moet liegen (en zeker zoveel als Trump doet) om gekozen te worden heeft hij een slecht verhaal. Ik snap oprecht niet dat je dat goed kan praten.quote:Komop man, we gaan toch niet weer deze oude koe uit de sloot halen. Politici liegen, het is de enige manier om gekozen te worden.
Dat is jouw mening, feit blijft dat er nog genoeg andere redenen waren voor die lui om niet op Harris te stemmen, single issue voters uitgezonderd natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:55 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je hebt het over de minst kwade optie, maar dat is dus het probleem. Even puur uitgaan van de huidige periode zijn er voldoende mensen die op Trump gestemd hebben omdat ze tegen Harris zijn, wat hun reden daar ook voor is. Ook in gevallen waarin ze zelf beter af zouden zijn als ze wel op Harris gestemd zouden hebben.
Diezelfde mensen hebben in veel gevallen er nu last van, dat zij minder geld overhouden, of als soja-boer geen enkele boon meer verkopen. Stemmen met emotie in plaats van ratio is gewoon niet slim.
De ervaring leert dat politici liegen om verkozen te worden, dat is al mijn hele leven zo en ook wanneer mijn leven voorbij is zal het nog zo gaan. Mensen stemmen niet op het eerlijke verhaal, mensen willen zich goed voelen bij hun stem en daar hoort een verhaal bij van hoop en daar moet je de waarheid voor verdraaien. Klagen dat een politicus liegt tegen de bevolking is hetzelfde als klagen dat water nat is. In ons eigen land hadden we Rutte, de langst zittende premier die alles aan elkaar loog en zijn hand er niet voor omdraaide om te draaien als een blad aan een boom in de functie die hij nu heeft. Het is nu eenmaal hoe het werkt en het is aan ons de burgers om daar mee om te gaan.quote:[..]
Ja, deze oude koe blijft belangrijk. Als een policitus moet liegen (en zeker zoveel als Trump doet) om gekozen te worden heeft hij een slecht verhaal. Ik snap oprecht niet dat je dat goed kan praten.
Niet alleen mijn mening. Voldoende mensen die nu aan de alarmbel trekken omdat ze spijt hebben dat ze op Trump gestemd hebben. Dat is 't soort stemmers dat ik bedoelquote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, feit blijft dat er nog genoeg andere redenen waren voor die lui om niet op Harris te stemmen, single issue voters uitgezonderd natuurlijk.
In Nederland heb je coalitievorming die dat grotendeels tegengaat, ze kunnen niet blind alles uitvoeren wat ze willen.quote:[..]
De ervaring leert dat politici liegen om verkozen te worden, dat is al mijn hele leven zo en ook wanneer mijn leven voorbij is zal het nog zo gaan. Mensen stemmen niet op het eerlijke verhaal, mensen willen zich goed voelen bij hun stem en daar hoort een verhaal bij van hoop en daar moet je de waarheid voor verdraaien. Klagen dat een politicus liegt tegen de bevolking is hetzelfde als klagen dat water nat is. In ons eigen land hadden we Rutte, de langst zittende premier die alles aan elkaar loog en zijn hand er niet voor omdraaide om te draaien als een blad aan een boom in de functie die hij nu heeft. Het is nu eenmaal hoe het werkt en het is aan ons de burgers om daar mee om te gaan.
Antifa, uiteraard.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:55 schreef Beathoven het volgende:
De kans dat Trump in de komende tijd door een natuurlijke dood komt te overlijden is reëel.
De vraag is nu, wie krijgt daar de schuld van?
Antifa, Newsom, Pelosi, AOC, the radical left Marxists, you name it.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:55 schreef Beathoven het volgende:
De kans dat Trump in de komende tijd door een natuurlijke dood komt te overlijden is reëel.
Vergeet de Rabobank niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Antifa, Newsom, Pelosi, AOC, the radical left Marxists, you name it.
Zag vandaag dat Trump nog steeds denkt dat de dementie-test die hij een aantal terug heeft gedaan, een iq-test is, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:55 schreef Beathoven het volgende:
Ik voorzie een nachtelijk bezoekje van de geest van Abraham “honest Abe” Lincoln aan jouw slaapkamertje.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Komop man, we gaan toch niet weer deze oude koe uit de sloot halen. Politici liegen, het is de enige manier om gekozen te worden.
Nee, de ervaring leert dat door coalitievorming het partijprogramma niet 1 op 1 kan worden uitgevoerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, feit blijft dat er nog genoeg andere redenen waren voor die lui om niet op Harris te stemmen, single issue voters uitgezonderd natuurlijk.
[..]
De ervaring leert dat politici liegen om verkozen te worden, dat is al mijn hele leven zo en ook wanneer mijn leven voorbij is zal het nog zo gaan. Mensen stemmen niet op het eerlijke verhaal, mensen willen zich goed voelen bij hun stem en daar hoort een verhaal bij van hoop en daar moet je de waarheid voor verdraaien. Klagen dat een politicus liegt tegen de bevolking is hetzelfde als klagen dat water nat is. In ons eigen land hadden we Rutte, de langst zittende premier die alles aan elkaar loog en zijn hand er niet voor omdraaide om te draaien als een blad aan een boom in de functie die hij nu heeft. Het is nu eenmaal hoe het werkt en het is aan ons de burgers om daar mee om te gaan.
Zeker geen autopen, duidelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:51 schreef Barbusse het volgende:
Seems he had another stroke...
[ afbeelding ]
Wat is dat voor aparte frame? Ik denk dat voor het gros van “ons” helemaal niet om links of rechts gaat dat maak jij er altijd van.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Van mij mogen jullie hoor, roepen dat het verlies van je partijtje
En dit is waarom je idioten niet de launch codes zou moeten geven. Bikini Atoll all over againquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:24 schreef Wantie het volgende:
De wannabe Nobelprijs voor de vrede winnaar:
[ afbeelding ]
Gaat nooit gebeuren. Er is wel iemand die hem tegenhoudt.quote:The seemingly off-handed comment, if the president follows through, could have serious ramifications for the Navy, which has spent years -- and millions of dollars -- testing and perfecting the Electromagnetic Aircraft Launch System and Advanced Arresting Gear being installed on its newest Gerald Ford-class aircraft carriers.
Lekker toch, die nieuwe vliegdekschepen moeten helemaal herbouwd worden omdat Trump het beter denkt te weten. Wat een fantastisch idee van de man, wat een ziener.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:48 schreef Gunner het volgende:
Gelukkig houdt ie zich met belangrijke dingen bezig naast golfen.
Lekker DOGE ook
[..]
Gaat nooit gebeuren. Er is wel iemand die hem tegenhoudt.
* Gunner laat zichzelf wel uit.
Hij denkt nog steeds dat magneten niet meer werken als ze nat worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lekker toch, die nieuwe vliegdekschepen moeten helemaal herbouwd worden omdat Trump het beter denkt te weten. Wat een fantastisch idee van de man, wat een ziener.![]()
Hoe zorg je er voor dat een ander land de grootste militaire macht op de wereld kan worden? Zo dus.
Wait what now?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij denkt nog steeds dat magneten niet meer werken als ze nat worden.
Mijn held Victor Davis Hanson ziet het een beetje somber in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:36 schreef Chivaz het volgende:
Ondertussen krijgen de democraten flinke klappen te verduren dankzij de Schumer shutdown. Blijkbaar staan de democraten er bijzonder slecht voor en dat belooft weer weinig goeds voor ze met de midterms.
https://x.com/thecjpearso(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow
Exact, er is een strijd gaande in de partij dat hier helaas totaal niet word besproken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn held Victor Davis Hanson ziet het een beetje somber in.
De Democraten hebben geen enkele macht (geen WH en geen meerderheid in congress & SC), en de jonge linkervleugel van de Democraten zoals AOC willen bloed zien. De oude garde gaat mee in de shutdown omdat ze bang zijn voor de AOC Jakobijnen. Dit is zelfdestructief. Dit is al vaker voorgekomen in de Amerikaanse geschiedenis, en het kan zo twintig jaar duren voordat er weer een gematigde Democraat in het WH zit.
Links AMV vergeet wel eens dat er Amerikanen in de VS wonen, en dat zijn geen Nederlanders.
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Heb je uberhaupt gelezen wat ik zei? Je praat nu gewoon in het luchtledige volgens mij, tegen wie?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De kiezer heeft altijd gelijk, toen Kamala Harris had verloren gooide men het op racisme en vrouwenhaat. Totaal voorbijgaand aan het feit dat Obama president is geweest en er talloze vrouwen zijn verkozen waaronder Harris zelf als senator, gouverneur, burgemeester etc. Eigenlijk op alle posities behalve president. Het is een zwaktebod, een slap excuus om maar niet toe te geven aan jezelf dat je misschien niet goed genoeg bent geweest. De kiezer dan maar de schuld geven van je eigen tekortkomingen kan gewoon echt niet in een democratie.
Zo sterk van Schumer, alle Republikeinen naar huis gestuurd voor 6 weken vakantie. En bizar genoeg hebben ze naar hem geluisterd, terwijl de Republikeinen in het Huis van afgevaardigden, de Senaat en het Witte Huis de baas zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:36 schreef Chivaz het volgende:
Ondertussen krijgen de democraten flinke klappen te verduren dankzij de Schumer shutdown. Blijkbaar staan de democraten er bijzonder slecht voor en dat belooft weer weinig goeds voor ze met de midterms.
https://x.com/thecjpearso(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn held Victor Davis Hanson ziet het een beetje somber in.
De Democraten hebben geen enkele macht (geen WH en geen meerderheid in congress & SC), en de jonge linkervleugel van de Democraten zoals AOC willen bloed zien. De oude garde gaat mee in de shutdown omdat ze bang zijn voor de AOC Jakobijnen. Dit is zelfdestructief. Dit is al vaker voorgekomen in de Amerikaanse geschiedenis, en het kan zo twintig jaar duren voordat er weer een gematigde Democraat in het WH zit.
Links AMV vergeet wel eens dat er Amerikanen in de VS wonen, en dat zijn geen Nederlanders.
Jullie doen nog steeds alsof dit normale tijden zijn daar. Deze shutdown is een perfecte aangelegenheid om de machtsgreep van MAGA verder door te voeren, het interesseert ze echt niet waarom de overheid nu stil ligt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Exact, er is een strijd gaande in de partij dat hier helaas totaal niet word besproken.
In dat licht denk ik ook dat de rol van Mamdani groot zal zijn wat betreft welke richting de partij uiteindelijk op gaat.
Voor nu is het belangrijk voor de democraten dat ze gaan tekenen, nog langer wachten terwijl ze helemaal niets hebben zorgt er alleen maar voor dat hun electorale kansen in de midterms verminderd wordt.
Grappig, in Nederland stem ik niet eens links.quote:
Voor deze extreem conservatieve typetjes is alles links van de FvD al extreem links. Net zoals het doorzichtige hondenfluitje van chivaz in de titel met zijn fellow travellers hij daarmee alles bij de democratische partij weer eens als communist framed.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Grappig, in Nederland stem ik niet eens links.
Zoals ik gister ook al tegen Chivaz zei. Dat hele geframe van links/rechts. Erg vermoeiend.
Er is een groot verschil tussen respectvol zijn en flink zitten juichen. Het is toch om je kapot te schamen dat Danny heeft moeten ingrijpen omdat de dood van Kirk bejubeld werd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor deze extreem conservatieve typetjes is alles links van de FvD al extreem links. Net zoals het doorzichtige hondenfluitje van chivaz in de titel met zijn fellow travellers hij daarmee alles bij de democratische partij weer eens als communist framed.
Blijkbaar is de baas van fok er blij mee maar mogen de extreem conservatief rechtsen hier dan weer niet als br.......nden geframed worden. Typisch meten met 2 maten maar goed zo rolt conservatief rechts op globaal niveau, overal wel klappen uitdelen maar krokodillentranen janken als er bijvoorbeeld niet genoeg respect is wanneer een geliefde influencer doodgeschoten is.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De kiezer heeft altijd gelijkTotaal voorbijgaand aan het feit dat Obama president is geweestquote:NeeAangewakkerd door Trump.quote:, toen Kamala Harris had verloren gooide men het op racisme en vrouwenhaat.
En er zijn best veel vrouwelijke presidenten geweest..quote:en er talloze vrouwen zijn verkozen waaronder Harris zelf als senator, gouverneur, burgemeester etc.
Precies.quote:Eigenlijk op alle posities behalve president.
Tuurlijk kan dat welquote:Het is een zwaktebod, een slap excuus om maar niet toe te geven aan jezelf dat je misschien niet goed genoeg bent geweest. De kiezer dan maar de schuld geven van je eigen tekortkomingen kan gewoon echt niet in een democratie.
I.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Op 1:40, wat gebeurt er met een magneet als je er een glas water overheen gooit?
Geen idee hoe je erbij komt. Ik denk meer dat jij er een afkeer van hebt dan dat 'wij' er sympathie voor hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende, ik merk dat Mamdani hier behoorlijk op wat sympathie kan rekenen dus is de term “fellow travelers” behoorlijk op z’n plaats.
Ik denk dat veruit de meesten hier liever Mamdani zien dan Cuomo, waarom is het dan zo erg om de term “fellow travelers” te gebruiken?
Danny heeft een aantal verwijderde posts laten zien, wat jij nu doet is alles over één kam scheren. De ironie dat je daarnaar moet grijpen om je punt kracht bij te zetten laat zien hoe zwak je punt is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen respectvol zijn en flink zitten juichen. Het is toch om je kapot te schamen dat Danny heeft moeten ingrijpen omdat de dood van Kirk bejubeld werd.
Hij was een doodnormale conservatieve man die het dialoog opzocht, en voor die vreselijke misdaad heeft hij de ultieme prijs betaald en dat werd toegejuicht door progressief links.
Dat gezegd hebbende, ik merk dat Mamdani hier behoorlijk op wat sympathie kan rekenen dus is de term “fellow travelers” behoorlijk op z’n plaats.
Ik denk dat veruit de meesten hier liever Mamdani zien dan Cuomo, waarom is het dan zo erg om de term “fellow travelers” te gebruiken?
Er zijn zoveel zaken die geen impact hebben op je leven maar toch kies je ervoor om het daarover te hebben in dit topic. Misschien sta jij er persoonlijk niet zo emotioneel in en dat is dan te prijzen maar als ik hier iets verkeerds zeg over bepaalde progressieve helden dan reageren er een hoop als door een adder gebeten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Geen idee hoe je erbij komt. Ik denk meer dat jij er een afkeer van hebt dan dat 'wij' er sympathie voor hebben.
Waarom zou het mij moeten interesseren wie er mayor van NYC is. Heeft geen enkele impact op mijn leven.
Die deed inderdaad een kleine greep uit de berg met bagger die toen hier op het forum is gezet. Ik heb zelf het nodige voorbij zien komen en ik schrok daar best van. Ik had nog nooit meegemaakt hoe een gruwelijke moord op een politieke tegenstander zo werd bejubeld.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:40 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Danny heeft een aantal verwijderde posts laten zien, wat jij nu doet is alles over één kam scheren. De ironie dat je daarnaar moet grijpen om je punt kracht bij te zetten laat zien hoe zwak je punt is.
In tegenstelling tot de MAGA adepten, die de kalmte zelf blijven als er op gewezen wordt dat hun held gevaarlijk dicht langs het randje van fascisme laveert en bezig is Amerika te slopen, bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Je weigert zelfs te erkennen dat Trump elke belofte verbreekt en over alles liegt en dan kom he met ‘politici moeten liegen om gekozen te worden’, wat alleen maar aangeeft dat je geen hout van politiek of fatsoenlijk bestuur snapt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zijn zoveel zaken die geen impact hebben op je leven maar toch kies je ervoor om het daarover te hebben in dit topic. Misschien sta jij er persoonlijk niet zo emotioneel in en dat is dan te prijzen maar als ik hier iets verkeerds zeg over bepaalde progressieve helden dan reageren er een hoop als door een adder gebeten.
Ja, die is er jammer genoeg. Maar wat jij hier nu doet is ons (als deelnemers aan dit topic die 't niet met je eens zijn) onderdeel maken van die radicale stroming.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die deed inderdaad een kleine greep uit de berg met bagger die toen hier op het forum is gezet. Ik heb zelf het nodige voorbij zien komen en ik schrok daar best van. Ik had nog nooit meegemaakt hoe een gruwelijke moord op een politieke tegenstander zo werd bejubeld.
Dit is overigens niet helemaal waar, Luigi Mangione word door sommigen hier en in de media gezien als een held toen hij de koelbloedige moord op die CEO had gepleegd.
Er is gewoon een uiterst radicale stroming op links die moord prima vind zolang het maar ten goede komt van de agenda.
Heerlijk die naïviteit, ik wacht die tien nieuwe steden van Rob Jetten rustig af.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de MAGA adepten, die de kalmte zelf blijven als er op gewezen wordt dat hun held gevaarlijk dicht langs het randje van fascisme laveert en bezig is Amerika te slopen, bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Je weigert zelfs te erkennen dat Trump elke belofte verbreekt en over alles liegt en dan kom he met ‘politici moeten liegen om gekozen te worden’, wat alleen maar aangeeft dat je geen hout van politiek of fatsoenlijk bestuur snapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |