Een heel legitieme manier van stemmen, als die republikeinen vinden dat de tegenpartij absoluut geen president mag leveren en dan maar kiezen voor de minst kwade optie dan is dat hun recht. Kennelijk zijn ze van mening dat de libz geen macht verdienen. Het is dan aan de libz om bij hunzelf na te gaan waar het is misgegaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan wat ongemakkelijke waarheden.
1) In de VS stemmen bergen en bergen mensen op een partij om maar niet op de andere partij te stemmen. Één van de redenen die een flink aantal republikeinen heeft is "pwning the libz". Dat is gewoon een domme manier van stemmen.
Komop man, we gaan toch niet weer deze oude koe uit de sloot halen. Politici liegen, het is de enige manier om gekozen te worden.quote:2) Trump heeft de kiezers meerdere malen voorgelogen, wat ondertussen pijnlijk duidelijk aan het worden is.
Dat samen is nogal een gevaarlijke cocktail.
Je hebt het over de minst kwade optie, maar dat is dus het probleem. Even puur uitgaan van de huidige periode zijn er voldoende mensen die op Trump gestemd hebben omdat ze tegen Harris zijn, wat hun reden daar ook voor is. Ook in gevallen waarin ze zelf beter af zouden zijn als ze wel op Harris gestemd zouden hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een heel legitieme manier van stemmen, als die republikeinen vinden dat de tegenpartij absoluut geen president mag leveren en dan maar kiezen voor de minst kwade optie dan is dat hun recht. Kennelijk zijn ze van mening dat de libz geen macht verdienen. Het is dan aan de libz om bij hunzelf na te gaan waar het is misgegaan.
In het geval van de afgelopen tien jaar is het vooral de cultuuroorlog die verloren is. Als de libz weer de kant kiezen van het gezonde verstand zoals Fetterman doet dan kunnen ze wellicht die kiezers weer overtuigen die slechts de libz willen ownen.
[..]
Ja, deze oude koe blijft belangrijk. Als een policitus moet liegen (en zeker zoveel als Trump doet) om gekozen te worden heeft hij een slecht verhaal. Ik snap oprecht niet dat je dat goed kan praten.quote:Komop man, we gaan toch niet weer deze oude koe uit de sloot halen. Politici liegen, het is de enige manier om gekozen te worden.
Dat is jouw mening, feit blijft dat er nog genoeg andere redenen waren voor die lui om niet op Harris te stemmen, single issue voters uitgezonderd natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:55 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je hebt het over de minst kwade optie, maar dat is dus het probleem. Even puur uitgaan van de huidige periode zijn er voldoende mensen die op Trump gestemd hebben omdat ze tegen Harris zijn, wat hun reden daar ook voor is. Ook in gevallen waarin ze zelf beter af zouden zijn als ze wel op Harris gestemd zouden hebben.
Diezelfde mensen hebben in veel gevallen er nu last van, dat zij minder geld overhouden, of als soja-boer geen enkele boon meer verkopen. Stemmen met emotie in plaats van ratio is gewoon niet slim.
De ervaring leert dat politici liegen om verkozen te worden, dat is al mijn hele leven zo en ook wanneer mijn leven voorbij is zal het nog zo gaan. Mensen stemmen niet op het eerlijke verhaal, mensen willen zich goed voelen bij hun stem en daar hoort een verhaal bij van hoop en daar moet je de waarheid voor verdraaien. Klagen dat een politicus liegt tegen de bevolking is hetzelfde als klagen dat water nat is. In ons eigen land hadden we Rutte, de langst zittende premier die alles aan elkaar loog en zijn hand er niet voor omdraaide om te draaien als een blad aan een boom in de functie die hij nu heeft. Het is nu eenmaal hoe het werkt en het is aan ons de burgers om daar mee om te gaan.quote:[..]
Ja, deze oude koe blijft belangrijk. Als een policitus moet liegen (en zeker zoveel als Trump doet) om gekozen te worden heeft hij een slecht verhaal. Ik snap oprecht niet dat je dat goed kan praten.
Niet alleen mijn mening. Voldoende mensen die nu aan de alarmbel trekken omdat ze spijt hebben dat ze op Trump gestemd hebben. Dat is 't soort stemmers dat ik bedoelquote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, feit blijft dat er nog genoeg andere redenen waren voor die lui om niet op Harris te stemmen, single issue voters uitgezonderd natuurlijk.
In Nederland heb je coalitievorming die dat grotendeels tegengaat, ze kunnen niet blind alles uitvoeren wat ze willen.quote:[..]
De ervaring leert dat politici liegen om verkozen te worden, dat is al mijn hele leven zo en ook wanneer mijn leven voorbij is zal het nog zo gaan. Mensen stemmen niet op het eerlijke verhaal, mensen willen zich goed voelen bij hun stem en daar hoort een verhaal bij van hoop en daar moet je de waarheid voor verdraaien. Klagen dat een politicus liegt tegen de bevolking is hetzelfde als klagen dat water nat is. In ons eigen land hadden we Rutte, de langst zittende premier die alles aan elkaar loog en zijn hand er niet voor omdraaide om te draaien als een blad aan een boom in de functie die hij nu heeft. Het is nu eenmaal hoe het werkt en het is aan ons de burgers om daar mee om te gaan.
Antifa, uiteraard.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:55 schreef Beathoven het volgende:
De kans dat Trump in de komende tijd door een natuurlijke dood komt te overlijden is reëel.
De vraag is nu, wie krijgt daar de schuld van?
Antifa, Newsom, Pelosi, AOC, the radical left Marxists, you name it.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:55 schreef Beathoven het volgende:
De kans dat Trump in de komende tijd door een natuurlijke dood komt te overlijden is reëel.
Vergeet de Rabobank niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Antifa, Newsom, Pelosi, AOC, the radical left Marxists, you name it.
Zag vandaag dat Trump nog steeds denkt dat de dementie-test die hij een aantal terug heeft gedaan, een iq-test is, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:55 schreef Beathoven het volgende:
Ik voorzie een nachtelijk bezoekje van de geest van Abraham “honest Abe” Lincoln aan jouw slaapkamertje.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Komop man, we gaan toch niet weer deze oude koe uit de sloot halen. Politici liegen, het is de enige manier om gekozen te worden.
Nee, de ervaring leert dat door coalitievorming het partijprogramma niet 1 op 1 kan worden uitgevoerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, feit blijft dat er nog genoeg andere redenen waren voor die lui om niet op Harris te stemmen, single issue voters uitgezonderd natuurlijk.
[..]
De ervaring leert dat politici liegen om verkozen te worden, dat is al mijn hele leven zo en ook wanneer mijn leven voorbij is zal het nog zo gaan. Mensen stemmen niet op het eerlijke verhaal, mensen willen zich goed voelen bij hun stem en daar hoort een verhaal bij van hoop en daar moet je de waarheid voor verdraaien. Klagen dat een politicus liegt tegen de bevolking is hetzelfde als klagen dat water nat is. In ons eigen land hadden we Rutte, de langst zittende premier die alles aan elkaar loog en zijn hand er niet voor omdraaide om te draaien als een blad aan een boom in de functie die hij nu heeft. Het is nu eenmaal hoe het werkt en het is aan ons de burgers om daar mee om te gaan.
Zeker geen autopen, duidelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:51 schreef Barbusse het volgende:
Seems he had another stroke...
[ afbeelding ]
Wat is dat voor aparte frame? Ik denk dat voor het gros van “ons” helemaal niet om links of rechts gaat dat maak jij er altijd van.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Van mij mogen jullie hoor, roepen dat het verlies van je partijtje
En dit is waarom je idioten niet de launch codes zou moeten geven. Bikini Atoll all over againquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:24 schreef Wantie het volgende:
De wannabe Nobelprijs voor de vrede winnaar:
[ afbeelding ]
Gaat nooit gebeuren. Er is wel iemand die hem tegenhoudt.quote:The seemingly off-handed comment, if the president follows through, could have serious ramifications for the Navy, which has spent years -- and millions of dollars -- testing and perfecting the Electromagnetic Aircraft Launch System and Advanced Arresting Gear being installed on its newest Gerald Ford-class aircraft carriers.
Lekker toch, die nieuwe vliegdekschepen moeten helemaal herbouwd worden omdat Trump het beter denkt te weten. Wat een fantastisch idee van de man, wat een ziener.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:48 schreef Gunner het volgende:
Gelukkig houdt ie zich met belangrijke dingen bezig naast golfen.
Lekker DOGE ook
[..]
Gaat nooit gebeuren. Er is wel iemand die hem tegenhoudt.
* Gunner laat zichzelf wel uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |